Mijn GIO is verbonden via wifi. Ik merk dat hij enkel emails of berichtjes van toepassingen ontvangt zodra ik het toetsenbord ontgrendel, dus niet wanneer deze gewoon onaangeroerd op tafel ligt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de GIO constant op email of berichten checkt?
Kan via market, maar je kunt het bestandje ook gewoon op je usb kaart zetten en vanuitdaar instaleren.JohanPG schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:04:
Even gegoogled en 3G Watchdog lijkt daarvoor erg geschikt.
Hoe installeer ik dat op mijn telefoon?
Setup bestand voor een android heet ".apk", dmv van mijn bestanden of een dergelijks explorer kun je naar dat apk bestandje bladeren en dan is het niet meer dan er simpelweg op te drukken.
Mocht dat fout gaan, moet je even onder instellingen/applicaties even een vinkje plaatsen bij onbekende bronnen.
@ Mregeling;
De link kan je gewoon plaatsen, unlocken is niet illegaal en strafbaar en doet geen inbreuk en is niet aanstootgevend.
@ JohanPG;
Watchdog is goed, ik gebruik het ook zelf ook.
Je moet hem wel van te voren instellen voor het maximaal toelaatbaar verbruik.
In mijn geval 0.
Mocht er plots toch iets stiekem gebruik willen maken van mijn 3G,
dan wordt ik gewaarschuwd.
@ Kantanka.
Heb jij "Meldingen per e-mail" aangevinkt?
Dit kun je vinden onder je instellingen.
Bwz meer/instellingen..naar beneden scrollen, kom je vanzelf bij instellingen voor meldingen.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
De mijne heb ik op 1006 staan, zonder consessiesDeX-nl schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 16:24:
Er wordt trouwens ook gewerkt aan Cyanogenmod 7.1 voor de Gio! Link
Zeer customizable en snel
Op de website meer info: link
Schijnt rond de 1600-1800 punten in Quadrant (benchmark programma voor android) te halen. Galaxy S (compleet standaard zonder tweaks) schijnt ergens rond de 900 te zitten. Galaxy Gio zit standaard rond de 700 (?) en getweakt heb ik hem op 1052 punten zitten.
Ben benieuw naar die 1600/1800 pt.
Persoonlijk denk ik dat dit zonder consessies geen haalbare kaart is, er zal wel geknepen worden op depaalde systeembronnen, zolang dit geen essentiele processen zijn is het ok.
Je kunt ook processen uitschakelen en dan "on demand, when needed" activeren, dat gebeurt dan wanneer een bepaalde app hierom vraagt.
En dan nog de benchmark zelf.
Als je een benchmark uitvoert na een reboot of deze uitvoert na een week gebruik..........
Dat laatste geeft natuurlijk ook een andere waarde.
Ik heb dan ook serieuse twijfels over dit soort programma's.
Zal de benchmark wel even "benchmarken"...........m.a.w ik zal Quadrant even een paar keer laten draaien.
Onder bepaalde omstandigheden of dezelfde omstandigheden zouden de waarden dicht bij elkaar moeten liggen.
Zal beginnen met een verse reboot.
Quadrant geeft na de reboot1006 aan.
Na gebruik van gps en de daarbij behorende software, een spelletje te hebben gespeelt
staat mijn nu op 1019.....vreemd ( er zijn nu meer processen actief dan na de reboot, dus de waarde hoort lager te zijn ).
Nu na een kort videootje met qqplayer staat de bench op 1025.
Direct na deze bench nogmaal de bench gedraait en nu ook weer verschillende waarden.
Na 1 x 1025
Na 2 x 1087
Na 3 x 1094
Reboot
Kleine kanttekening, na de eerste reboot was de waarde 1006
1 x 1029 ( was eerst dus 1006 )
2 x 1067
3 x 1038
4 x 1042
5 x 1055
Toegegeven dit quadrant tooltje ziet er grafisch wel stoer uit.
Maar ik hecht geen waarde aan deze uitslagen, zeker gezien de waarden van de testen die ik gedraait heb.
De laatste testen heb ik achter elkaar gedraait en de uitslagen zijn mij te verschillend.
Zeker na een reboot ( de 1006 tegenover de 1029 ).
Als deze cijfers een vaste waarde hadden, kon je er nog een leuk gemiddelde van maken.
Dus de cijfers van cyanogenmod hebben in mijn optiek geen realistische betekenis.
Wow.............de meter staat nu op 1197
Geweldige app.......zeer geloofwaardig

Ik ga nog even door, mischien haal ik de 1500 wel ..............
[ Voor 41% gewijzigd door Amadeus1966 op 25-09-2011 15:29 ]
De Cyanogenmod 7.1 ziet er belovend uit.
Degene die nu klaar is is helaas voor een ander samsung toestel.
Daarnaast moet er nog een oplossing gezocht worden voor de Usb/wifi/camera etc.
Dus voor de liefhebbers, nog even gedult.
Als hij zover is ga ik hem wel uitproberen.
Hou er wel van als je dingen naar je eigen hand kan zetten.
Degene die nu klaar is is helaas voor een ander samsung toestel.
Daarnaast moet er nog een oplossing gezocht worden voor de Usb/wifi/camera etc.
Dus voor de liefhebbers, nog even gedult.
Als hij zover is ga ik hem wel uitproberen.
Hou er wel van als je dingen naar je eigen hand kan zetten.
Ja, gewoon via Kies.Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 17:29:
en de laatste versie die hierop kan? en dat kan gewoon via kies?
en ik kan nu niet kijken, vanavond komt ze pas
Ik heb een
Samsung Galaxy GIO. Deze is upgedate met de laatste firmware verkrijgbaar via KIES.
Ik ben vrij tevreden van het toestel alleen het beperkte gebeugen is een afknapper. Maar ik las hier dat dit kan opgelost worden met alternatieve firmware of apps2sd. Dus daar kijk ik nog wel eens naar.
Maar wat me meer verveeld is een andere kwestie. Mijn telefoon verbreekt bij het voeren van een telefoongesprek nogal vaak de verbinding. Het toestel blijft gewoon aan dus valt niet uit en terugbellen naar correspondent kan meteen. Dus software loopt neit vast. Het gesprek loopt en ineens hoor ik gewoon niets meer enkel een stilte. Dan springt het telefoon venster op rood dat verbinding verbroken werd.
Ik heb volledige ontvangst en ben gewoon thuis waar ik vroeger met andere telefoons nooit problemen had.
Het rare is ook dat ik op andere momenten wanneer ik bvb onderweg ben totaal geen problemen heb met uitvallende gesprekken.
;
Heeft iemand hier ervaring met het zelfde probleem? Duw ik met mijn wang op een of andere knop tijdens het bellen? Wordt het toestel te warm? Ik ben ten einde raad, kan iemand helpen?
Samsung Galaxy GIO. Deze is upgedate met de laatste firmware verkrijgbaar via KIES.
Ik ben vrij tevreden van het toestel alleen het beperkte gebeugen is een afknapper. Maar ik las hier dat dit kan opgelost worden met alternatieve firmware of apps2sd. Dus daar kijk ik nog wel eens naar.
Maar wat me meer verveeld is een andere kwestie. Mijn telefoon verbreekt bij het voeren van een telefoongesprek nogal vaak de verbinding. Het toestel blijft gewoon aan dus valt niet uit en terugbellen naar correspondent kan meteen. Dus software loopt neit vast. Het gesprek loopt en ineens hoor ik gewoon niets meer enkel een stilte. Dan springt het telefoon venster op rood dat verbinding verbroken werd.
Ik heb volledige ontvangst en ben gewoon thuis waar ik vroeger met andere telefoons nooit problemen had.
Het rare is ook dat ik op andere momenten wanneer ik bvb onderweg ben totaal geen problemen heb met uitvallende gesprekken.
;
Heeft iemand hier ervaring met het zelfde probleem? Duw ik met mijn wang op een of andere knop tijdens het bellen? Wordt het toestel te warm? Ik ben ten einde raad, kan iemand helpen?
Het programma "Kies" maar weer eens opgestart en eindelijk is er weer eens een update beschikbaar. Helaas krijg ik de volgende melding: "De huidige versie is geen officiële release. Firmwareupgradeservice wordt niet ondersteund voor niet officiële versies.
Huidige firmwareversie: PDA:KC2 / PHONE:KB9 / CSC:KC1 (VDP)
Waarschijnlijk hebben ze die erop gezet toen ik mijn telefoon ter reparatie aanbood. Binnenkort nog maar eens aanbieden, want hij valt nog steeds uit!
Huidige firmwareversie: PDA:KC2 / PHONE:KB9 / CSC:KC1 (VDP)
Waarschijnlijk hebben ze die erop gezet toen ik mijn telefoon ter reparatie aanbood. Binnenkort nog maar eens aanbieden, want hij valt nog steeds uit!
@ Toin.
Updaten via Kies is soms al een uitdaging op zich.
Updaten kan je ook via Odin, doch dien je voor het laatste wel de rom ter beschikking hebben.
Deze is te verkrijgen bij samfirmware.com.
De updateaanbiedingen via Kies zijn soms heel bijzonder.
Ik draai nu op de jongste versie en nog blijf Kies jammeren dat er een update klaar staat.
@ Clubberboy
Vreemd, je telefoon hoort het gewoon te doen.
Het maakt niets uit of je de telefoon hierbij aanraakt of niet, de verbinding moet gewoon open blijven.
Ik zou als een update geen soelaas bood contact opnemen met de leverancier.
Voor wat het geheugen betreft.
Ik neem aan dat je het opslaggeheugen bedoelt.
Deze is inderdaad wat aan de krappe kant,
maar het is inderdaad mogelijk om apps over te zetten naar je sd kaart.
Hiervoor kun je A2sd gebruiken maar ook het programma Titaniumbackup leent zich hier goed voor.
Updaten via Kies is soms al een uitdaging op zich.
Updaten kan je ook via Odin, doch dien je voor het laatste wel de rom ter beschikking hebben.
Deze is te verkrijgen bij samfirmware.com.
De updateaanbiedingen via Kies zijn soms heel bijzonder.
Ik draai nu op de jongste versie en nog blijf Kies jammeren dat er een update klaar staat.
@ Clubberboy
Vreemd, je telefoon hoort het gewoon te doen.
Het maakt niets uit of je de telefoon hierbij aanraakt of niet, de verbinding moet gewoon open blijven.
Ik zou als een update geen soelaas bood contact opnemen met de leverancier.
Voor wat het geheugen betreft.
Ik neem aan dat je het opslaggeheugen bedoelt.
Deze is inderdaad wat aan de krappe kant,
maar het is inderdaad mogelijk om apps over te zetten naar je sd kaart.
Hiervoor kun je A2sd gebruiken maar ook het programma Titaniumbackup leent zich hier goed voor.
Hoe bedoel je, valt nog steeds uit? Valt hij in standby mode? Of echt power-off?Toin schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:52:
In dat laatste geval, heb je geprobeerd om een papiertje op je batterij te plakken, en dan de kap erop te doen? Het schijnt dat bij sommige Samsung modellen de batterij een beetje te losjes in de telefoon zit.
Heeft er iemand trouwens een harde case die het toestel onder en boven bedekt?
Ik heb nu een hard mesh cover maar die bedekt niet de boven- en onderkant.
Siliconen vind ik niks, dat zit veel te stroef in mijn broekzak.
Ik heb nu een hard mesh cover maar die bedekt niet de boven- en onderkant.
Siliconen vind ik niks, dat zit veel te stroef in mijn broekzak.
Je hebt van die solide tasjes/pouches met broekclip.
Ik had ze ergens gezien voor een paar cent.
Marktplaats e.d. staan er ook vol mee.
Ik zou wel een screenprotector aanbevelen.
Ondanks die tasjes en hoesjes en weet ik wat nog meer,
het scherm blijft dan ook nog steeds kwetsbaar.
Ik had ze ergens gezien voor een paar cent.
Marktplaats e.d. staan er ook vol mee.
Ik zou wel een screenprotector aanbevelen.
Ondanks die tasjes en hoesjes en weet ik wat nog meer,
het scherm blijft dan ook nog steeds kwetsbaar.
Verwijderd
Wie heeft er de optie 'Mobiel toegangspunt' (tethering) goed werkend? Bij mij werkt het alleen als ik de beveiliging op 'open' zet. Ik kan dan op de laptop verbinding maken en internetten. Schakel ik bij beveiliging 'WPA2-PSK' in (en dat wil ik juist) dan kan ik wél verbinding maken, maar niet internetten. Dit met verschillende fw's. (2.2.1, en verschillende 2.2.3's)
Werkt prima hier. Heeft het over alle firmwares goed gedaan.
UNOX: The worst operating system
Bij mij werkt het goed (met 2.2 en 2.3.3).Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:03:
Wie heeft er de optie 'Mobiel toegangspunt' (tethering) goed werkend?
Ik heb wel gemerkt dat ik meestal de Gio opnieuw moet opstarten om het werkend te krijgen. Ik heb het altijd gebruikt met een beveiliging dus kan niet zeggen of dit een verschil heeft uitgemaakt. Wat handig is is het gebruik van een WiFi finder oid. Je kunt dan zien of er wel een signaal is (met beveiliging).
Als je het opnieuw probeert moet je -denk ik- wel even het oude WiFi profiel verwijderen. Omdat anders mogelijk een verkeerd wachtwoord wordt gebruikt.
Wat je ook zou kunnen proberen (aangenomen dat je met een Windows systeem als 'client' werkt) is om de Gio met USB te verbinden. Op het internet is wel de procedure hiervoor te vinden (Win7 is heel makkelijk, WinXP is iets meer complex).
Overigens lukt het ook om meerdere clients aan te sluiten. Ik heb ergens gelezen dat je maximaal 4 apparaten via WiFi/tethering kunt aansluiten. Ik heb het met 3 geprobeerd en zoals gezegd dit werkt.
Butchi
Ook hier geen problemen.
Heeft op alle roms gewerkt.
Heeft op alle roms gewerkt.
Verwijderd
Ik heb een probleem met WiFi. Het volgende is aan de hand:
Laatste officiele 2.3.3. firmware geinstalleerd. Wifi werkt goed mits deze geactiveerd wordt en direct wordt gebruikt. Zodra de telefoon in slaapstand staat gaat deze automatisch uit en werkt niet meer op het moment dat de telefoon weer wordt gebruikt. Wifi moet eerst uitgezet worden en daarna weer aan voordat hij het weer doet. Dit is vrij irritant als je Watsapp of andere Wifi gerelateerde apps gebruikt.
Wie weet hoe dit opgelost kan worden.
Alvast bedankt, Wim
PS verder is dit voor een Budget Android telefoon een super telefoon :-)
Laatste officiele 2.3.3. firmware geinstalleerd. Wifi werkt goed mits deze geactiveerd wordt en direct wordt gebruikt. Zodra de telefoon in slaapstand staat gaat deze automatisch uit en werkt niet meer op het moment dat de telefoon weer wordt gebruikt. Wifi moet eerst uitgezet worden en daarna weer aan voordat hij het weer doet. Dit is vrij irritant als je Watsapp of andere Wifi gerelateerde apps gebruikt.
Alvast bedankt, Wim
Wim, ook ik zit op de laatste officiele 2.3.3 maar het probleem dat jij hebt, herken ik niet. Ligt het aan je accesspoint wellicht? Of is het bij anderen WiFi netwerken ook? Anders wellicht telefoon terug.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 07:35:
Ik heb een probleem met WiFi. Het volgende is aan de hand:
Alvast bedankt, Wim
Ik heb de officiele 2.3.3 FW draaiend, werkt prima met WPA2-PSK.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:03:
Wie heeft er de optie 'Mobiel toegangspunt' (tethering) goed werkend? Bij mij werkt het alleen als ik de beveiliging op 'open' zet. Ik kan dan op de laptop verbinding maken en internetten. Schakel ik bij beveiliging 'WPA2-PSK' in (en dat wil ik juist) dan kan ik wél verbinding maken, maar niet internetten. Dit met verschillende fw's. (2.2.1, en verschillende 2.2.3's)
Verwijderd
Toch nog even over app2sd. Had het gedownload en toen ik het ging gebruiken kon ik maar 1 app overzetten van telefoon naar sd-kaart.... Zit nu nog met een vol geheugen. Moet ik op een andere manier iets overzetten, of gebruik ik app2sd helemaal fout?
Verwijderd
Mijn accespoint is goed. Heb zelf een Galaxy S2 die zonder problemen Watsapps doorlaat ook als de phone op standby staat. De Gio is van mijn vrouw. Hopelijk komt er een officiele FW update naar 2.3.4 die dit probleem verhelpt.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 11:40 ]
Hij gaat helemaal uit. Ook als die zonder aan te raken op een kast o.i.d gelegen heeft, daarom denk dat een papiertje niet gaat helpen. Om de Gio aan te zetten, moet ik of de batterij eruit en instoppen of de aanknop zo'n 20 seconden vasthouden. Overigens hielp een papiertje bij m'n oude Nokia 6150 trouwens wel.cerberusss schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:23:
[...]
Hoe bedoel je, valt nog steeds uit? Valt hij in standby mode? Of echt power-off?
In dat laatste geval, heb je geprobeerd om een papiertje op je batterij te plakken, en dan de kap erop te doen? Het schijnt dat bij sommige Samsung modellen de batterij een beetje te losjes in de telefoon zit.
Probeer eens titanium, vanuit dat programma kun je nagenoeg alle apps overzetten.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:08:
Toch nog even over app2sd. Had het gedownload en toen ik het ging gebruiken kon ik maar 1 app overzetten van telefoon naar sd-kaart.... Zit nu nog met een vol geheugen. Moet ik op een andere manier iets overzetten, of gebruik ik app2sd helemaal fout?
Doch met widgets heeft deze een tekortkoming.
Ik laat de widgets met rust en de rest heb ik op de sd geparkeert.
Voor wat de Wifi betreft, herken ik dit niet.
Momenteel draai ik op 2.3.4
Maar op de voorgaande firmwares heb ik het ook niet gehad.
Doch is er inmiddels veel overgeschreven.
Ook over eventuele oplossingen.
Hmm, ik zou er mee teruggaan. Het kan geen batterij issue zijn, toch? I.e. defecte batterij? Ik krijg binnenkort twee extra batterijen voor de Gio binnen, je kunt er wel 1tje lenen als je in Utrecht woont.Toin schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:16:
[...]
Hij gaat helemaal uit. Ook als die zonder aan te raken op een kast o.i.d gelegen heeft, daarom denk dat een papiertje niet gaat helpen. Om de Gio aan te zetten, moet ik of de batterij eruit en instoppen of de aanknop zo'n 20 seconden vasthouden. Overigens hielp een papiertje bij m'n oude Nokia 6150 trouwens wel.
Verwijderd
heb me ook een galaxi gio s5660 aangekocht
wil me inloggen via internet bij Telenet en het lukt me niet: mijn email adres is:
robert.vermeulen2@telenet.be
alles is okè tot na mijn familienaam, zet de 2 erachter en krijg dit
robert.tdpmdtjdm2@telenet.be
verstuur ik een sms kan ik evenmin mijn email adres ingeven, het probleem zit hem blijkbaar de combinatie letters (vermeulen) + de cijfer (2)
kan ik dit oplossen?
wil me inloggen via internet bij Telenet en het lukt me niet: mijn email adres is:
verstuur ik een sms kan ik evenmin mijn email adres ingeven, het probleem zit hem blijkbaar de combinatie letters (vermeulen) + de cijfer (2)
kan ik dit oplossen?
De autocorrectie gaat verkeerd, denk ik. Het balkje boven je toetsenbord toont een aantal suggesties. Sommigen zijn witgekleurd, 1tje is er blauwgekleurd. De meest linkse is geen suggestie, maar hetgeen wat je aan het tikken bent. Voordat je de "2" aanslaat, tik je op de meest linkse.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:00:
Verwijderd
bedankt voor de reactie
voor sms klopt het met de suggestie
voor email is er geen suggestie,
voor sms klopt het met de suggestie
voor email is er geen suggestie,
@copernicus54:
Wellicht helpt het om "voorspellende tekst" uit te schakelen:
Instellingen => Landinstelling en tekst => Samsung-toetsenblok
Vinkje weghalen bij XT9 (voorspellende tekst)
Wellicht helpt het om "voorspellende tekst" uit te schakelen:
Instellingen => Landinstelling en tekst => Samsung-toetsenblok
Vinkje weghalen bij XT9 (voorspellende tekst)
Verwijderd
Samsung-toetsenblok was en is nog ingeschakeld
XT9 vinkje werd reeds weggehaald
op de twee manieren reeds geprobeerd met vinkje en zonder
XT9 vinkje werd reeds weggehaald
op de twee manieren reeds geprobeerd met vinkje en zonder
Heb sinds gisteren een Gio in mijn bezit. Ik voel me dus al welkom bij de 'club' ;-). Echter kom ik vandaag een lastig probleem tegen: wanneer ik mijn samsung gio via USB connecteer, herkent hij mijn apparaat niet in Kies. Ik krijg enkel een scherm te zien met 'Sluit een apparaat aan om alle functies van Kies te gebruiken.
En 'Als zich een verbindingsfout voordoet tussen Kies en het apparaat, gebruikt u de functie voor het oplossen van verbindingsfouten en probeert u opnieuw verbinding te maken.' met daaronder een knop om verbindingsfouten op te lossen. Dit heb ik al meermaals geprobeerd (Kies installeerd ook de drivers opnieuw), maar zonder resultaat. Mijn Gio laad ondertussen wel op. Ook kies volledig geherinstalleerd levert geen resultaat.
Aangezien ik al een topic heb gelezen over het feit dat Kies en Windows 7 64bit niet de beste vriendjes zijn, heb ik het hier thuis ook een geprobeerd op een windows XP home SP3. Zelfde resultaat.
Zou een factory reset aan de orde zijn, of zie ik gewoon een instelling over het hoofd?
En 'Als zich een verbindingsfout voordoet tussen Kies en het apparaat, gebruikt u de functie voor het oplossen van verbindingsfouten en probeert u opnieuw verbinding te maken.' met daaronder een knop om verbindingsfouten op te lossen. Dit heb ik al meermaals geprobeerd (Kies installeerd ook de drivers opnieuw), maar zonder resultaat. Mijn Gio laad ondertussen wel op. Ook kies volledig geherinstalleerd levert geen resultaat.
Aangezien ik al een topic heb gelezen over het feit dat Kies en Windows 7 64bit niet de beste vriendjes zijn, heb ik het hier thuis ook een geprobeerd op een windows XP home SP3. Zelfde resultaat.
Zou een factory reset aan de orde zijn, of zie ik gewoon een instelling over het hoofd?
Soms overkomt mij dat ook dat kies hem niet ziet of vind.
Als ik het toestel dan even herstart is het euvel geholpen.
Als ik een nieuwe of andere firmware erop heb gezet en kies ziet hem dan niet dan
doe ik idd een factory reset en daarna nog whipe cash.
Deze twee kun je achterelkaar uitvoeren zonder tussentijds je toestel te rebooten.
Btw. welkom bij de "club".
Als ik het toestel dan even herstart is het euvel geholpen.
Als ik een nieuwe of andere firmware erop heb gezet en kies ziet hem dan niet dan
doe ik idd een factory reset en daarna nog whipe cash.
Deze twee kun je achterelkaar uitvoeren zonder tussentijds je toestel te rebooten.
Btw. welkom bij de "club".
[ Voor 4% gewijzigd door Amadeus1966 op 30-09-2011 18:13 ]
Verwijderd
Weet iemand hier of je een GIO kunt updaten naar 2.3.4 via ODIN want KIES is *%@$%#^* Software?
En mijn GIO is op 2.2.1 en Simlocked!
Ik hoop op een snelle reply!
ja via http://www.samfirmware.com/mobile.htm al heb je dan niet de nl versie(geloof die daar staat is servisch ofzo maar er zit wel nl taal in alleen geen nl woordenboek)Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:37:
Weet iemand hier of je een GIO kunt updaten naar 2.3.4 via ODIN want KIES is *%@$%#^* Software?
simlock maakt niet uit mijn gio is ook gesimlocked maar ik heb via odin heb ge-upgrade naar 2.3.3 (naar 2.3.4 moet ik nog doen)
Iseci
Via Odin is geen probleem.
Maar eer je eraan begint, neem even de tijd om de instellingen goed door te nemen.
Kan haast niet fout gaan, maar je kunt beter even een slag voor zijn.
Daarnaast kun je inderdaad de roms via samfirmware vandaan halen, doch zijn er ook custom roms in de omloop.
Maar eer je eraan begint, neem even de tijd om de instellingen goed door te nemen.
Kan haast niet fout gaan, maar je kunt beter even een slag voor zijn.
Daarnaast kun je inderdaad de roms via samfirmware vandaan halen, doch zijn er ook custom roms in de omloop.
Verwijderd
aan cerberusss
HEB DE OPLOSSING GEVONDEN:
je kan inloggen met je emailadres of je maakt een gebruikersnaam aan,
IK heb een gebruikersnaam aangemaakt
en kan nu perfect via mijn galaxy inloggen op telenet voort mijn mails te zien.
HEB DE OPLOSSING GEVONDEN:
je kan inloggen met je emailadres of je maakt een gebruikersnaam aan,
IK heb een gebruikersnaam aangemaakt
en kan nu perfect via mijn galaxy inloggen op telenet voort mijn mails te zien.
Goede zaak, helemaal omdat je de oplossing ook vermeld.
Ik heb nu 2.3.5 firmware erop gezet, en lijkt toch weer wat sneller te werken en tot nu toe erg stabiel.
Wat mij direct opvalt is dat Swype gewoon met nederlands woordenboek is in te stellen, en licht het bij het scrollen blauw op als je helemaal boven of onderaan bent gekomen, net als bij de Nexus S.
Nieuwste Marketplace zit ernu ook op.
Wel goede backup maken want is niet one package , alles veranderde bij mij naar fabrieks instellingen.
http://forum.xda-develope...?p=16979769&postcount=547
Wat mij direct opvalt is dat Swype gewoon met nederlands woordenboek is in te stellen, en licht het bij het scrollen blauw op als je helemaal boven of onderaan bent gekomen, net als bij de Nexus S.
Nieuwste Marketplace zit ernu ook op.
Wel goede backup maken want is niet one package , alles veranderde bij mij naar fabrieks instellingen.
http://forum.xda-develope...?p=16979769&postcount=547
@ Marknh
Kun je dat bevestigen?
Ben net bij samsungfirmware geweest.
Niets over 2.3.5
De laatste is 2.3.4 van 7 september.
Kun je dat bevestigen?
Niets over 2.3.5
Ik heb hem inmiddels ook geinstalleerd, inderdaad 2.3.5
Hij reageert inderdaad snel en dat blauwe licht klopt ook. Op samfirmware staat deze versie nog niet. Na reboot/reset heb je eerst een Duitse versie, maar dit kun je simpel veranderen in een NL.
Dat klopt omdat Samfirmware.com overgegaan is in Sammobile.com sinds kort, ze updaten niet meer de oude site alleen de nieuwe nog.Amadeus1966 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:31:
@ Marknh
Kun je dat bevestigen?
Niets over 2.3.5
http://www.sammobile.com/...5660-Galaxy-Gio-Firmwares.
Bedankt voor de tip.marknh schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:56:
[...]
Dat klopt omdat Samfirmware.com overgegaan is in Sammobile.com sinds kort, ze updaten niet meer de oude site alleen de nieuwe nog.
http://www.sammobile.com/...5660-Galaxy-Gio-Firmwares.
Vind het alleen raar dat men dat niet ter kennis hebben gesteld.
We gaan even kijken en natuurlijk..................
Als je op Samfirmware.com kijkt staat de link naar Sammobile.com als eerste gemeld onder nieuws.Amadeus1966 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:03:
[...]
Bedankt voor de tip.
Vind het alleen raar dat men dat niet ter kennis hebben gesteld.
We gaan even kijken en natuurlijk..................
En succes met 2.3.5, zal vast wel bevallen..
Hahaha, dat zijn nu net de dingen waar ik niet zo op let.
Zou zoiets toch wel iets meer laten opvallen.
Momenteel bezig om de backups terug te plaatsen en het eerstvolgende wat ik ga doen
is dat opstartdeuntje de nek omdraaien.
Zou zoiets toch wel iets meer laten opvallen.
Momenteel bezig om de backups terug te plaatsen en het eerstvolgende wat ik ga doen
is dat opstartdeuntje de nek omdraaien.
Ik heb 235 nu al een paar uurtjes................
Ze mogen hem van mij houden, vastlopers, plots rebooten, gewoon zwart scherm.
Denk dat ik voorlopig maar weer terug ga naar 234
Ik lees dat het meer voorkomt jou probleem, ligt vaak aan bepaalde apps die het probleem dan veroorzaken met 2.3.5, is bij eerdere vroege versies ook al voorgekomen.Amadeus1966 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:22:
Ik heb 235 nu al een paar uurtjes................
Ik heb hem nu 24 uur erop en ik kan tot nu toe nog geen enkel probleem ontdekken, of last van uitvallen..maar ik heb ook niet veel extra apps eropstaan.
Heb er zelf verder ook niets byzonders opstaan, dezelfde apps die ik op de voorgaande roms ook had.
Waar hij nu blijft steken is wordfeud, voorheen haakte hij al af met mijn launcher en copilot.
Ik zal zodadelijk eerst de launcher verwijderen, kijken hoe ze het dan doet.
Waar hij nu blijft steken is wordfeud, voorheen haakte hij al af met mijn launcher en copilot.
Ik zal zodadelijk eerst de launcher verwijderen, kijken hoe ze het dan doet.
Paar uur verder en geen soelaas.
Downloaden vanaf market ging al helemaal niet.
Normaal gaf hij aan "downloaden" en "instaleren"............
Nu bleef het alleen bij downloaden....en niets instaleren.
Nu begon hij plots te trillen en bleek het grendelscherm te zijn bevroren.
That's it.
Heb nu alles weer teruggezet naar 234, ik wacht nog wel even.
Downloaden vanaf market ging al helemaal niet.
Normaal gaf hij aan "downloaden" en "instaleren"............
Nu bleef het alleen bij downloaden....en niets instaleren.
Nu begon hij plots te trillen en bleek het grendelscherm te zijn bevroren.
That's it.
Heb nu alles weer teruggezet naar 234, ik wacht nog wel even.
even een vraagje tussendoor....
mijn htc legend doet al een tijdje moeilijk en dacht om maar een andere te halen omdat ik gek word van 50 reboots op een dag en het soms niet aangeven dat ik berichten heb en het ontvangen van berichten wat soms 2 uur later gebeurt..
Nu twijfel ik tussen de galaxy mini en de gio, ik denk dat ze verder allebij niet echt spelletjes aankunnen, net zoals mijn legend, maar ze moeten gewoon de normale zaak doen, bel, sms, email en whatsapp
mijn htc legend doet al een tijdje moeilijk en dacht om maar een andere te halen omdat ik gek word van 50 reboots op een dag en het soms niet aangeven dat ik berichten heb en het ontvangen van berichten wat soms 2 uur later gebeurt..
Nu twijfel ik tussen de galaxy mini en de gio, ik denk dat ze verder allebij niet echt spelletjes aankunnen, net zoals mijn legend, maar ze moeten gewoon de normale zaak doen, bel, sms, email en whatsapp
En wat is je vraag ?
Spelletjes kunnen ze wel aan, de vraag is koop je daar een telefoon voor?kevindelange schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:05:
even een vraagje tussendoor....
De mini is natuurlijk geen gio en vice versa
Zoek op het www de beide toestellen op en vergelijk de specs maar eens.
Als je dat gedaan hebt moet je voor je zelf nog maals de vraag stellen.
Maar het is net wat je zoekt en wat je wilt natuurlijk.
de vraag was, welke van de twee kan ik het beste nemen, is de resolutie van de gio een stuk aangenamer? de vergelijking met spelletjes was meer voor de snelheid, zijn ze niet té traag? op zich lijkt me de mini ook wel een "leuk" toestel, of is de gio gewoon echt merkbaar een stuk beter? het scheelt namelijk maar 30 euro in aanschafprijs
Hangt helemaal af wat je wilt doen met het ding. Als het alleen gaat om (zoals je zegt): "maar ze moeten gewoon de normale zaak doen, bel, sms, email en whatsapp" dan voldoen ze allebei en zou je de goedkoopste van de 2 kunnen kiezen.
maw: Ga eerst eens kijken wat je nou precies wil en stel dan wat gerichtere vragen zoals (voorbeeld):
- Kan de mini/gio angry birds draaien
- Navigatie op de gio/mini wat is fijner
- Kan ik Facebook app soepel draaien
etc.
Als je echt alleen bel/sms wil -> neem lekker de mini, zeker gezien de geclaimde accuduur van de mini in vergelijking met de gio (is dat een issue voor je?) Als je iets meer wilt -> neem de gio gezien hogere resolutie en snellere processor.
Aangenamer waarvoor ? Dit is persoonlijke voorkeur. Ik zou kiezen voor de hoogste resolutie.is de resolutie van de gio een stuk aangenamer
Te traag waarvoor ? Bellen/SMS en whatsapp kan iedere telefoon. Dit is dus persoonlijke voorkeur. Ik zou kiezen voor de snelste processor.de vergelijking met spelletjes was meer voor de snelheid, zijn ze niet té traag?
Het wordt een beetje eentonig.. maar beter waarvoor ? Een SMS zal net zo hard de deur uit gaan als met de mini.is de gio gewoon echt merkbaar een stuk beter?
maw: Ga eerst eens kijken wat je nou precies wil en stel dan wat gerichtere vragen zoals (voorbeeld):
- Kan de mini/gio angry birds draaien
- Navigatie op de gio/mini wat is fijner
- Kan ik Facebook app soepel draaien
etc.
Als je echt alleen bel/sms wil -> neem lekker de mini, zeker gezien de geclaimde accuduur van de mini in vergelijking met de gio (is dat een issue voor je?) Als je iets meer wilt -> neem de gio gezien hogere resolutie en snellere processor.
ik zit nu effe te lezen maar mijn posts waren inderdaad erg onduidelijk, sorry.
Ik zat op school en ik denk dat ik niet mijn aandacht erbij had.
Ik vind het inderdaad ook wel leuk om af en toe is een spelletje angrybirds te spelen, en ik gebruik soms ook navigatie (als bijbaantje ben ik pizza bezorger en kan het soms zo zijn dat ik een adres echt niet kan vinden). verder gebruik ik qua social media facebook en twitter, en surf ik wat rond zowel op m'n data abonnement als wifi.
dus al met al denk ik dan dat de gio beter bij mij aansluit.
ik heb er ook nog aan gedacht om de gio te kopen als prepaid, en deze vervolgens te unlocken, maar wellicht is het beter om gewoon de simlock vrije te kopen.
Ik zat op school en ik denk dat ik niet mijn aandacht erbij had.
Ik vind het inderdaad ook wel leuk om af en toe is een spelletje angrybirds te spelen, en ik gebruik soms ook navigatie (als bijbaantje ben ik pizza bezorger en kan het soms zo zijn dat ik een adres echt niet kan vinden). verder gebruik ik qua social media facebook en twitter, en surf ik wat rond zowel op m'n data abonnement als wifi.
dus al met al denk ik dan dat de gio beter bij mij aansluit.
ik heb er ook nog aan gedacht om de gio te kopen als prepaid, en deze vervolgens te unlocken, maar wellicht is het beter om gewoon de simlock vrije te kopen.
Angrybirds gaat niet al te soepel. Het blijven processoren van een oude generatie helaas. Met de achtergrond uit is het met wat hangen en wurgen speelbaar op de Gio. De mini zal hier dus helaas nog slechter in zijn. Als je navigatie gebruikt is een hogere resolutie ook wel prettig en zal de snellere processor ook helpen in de soepelheid van het programma. De Gio lijkt dus een betere keus.
Wat je koopt moet je zelf weten, maar voor die paar tientjes meer heb ik hem iig unlocked gehaald maar dat zal van je budget afhangen.
Wat je koopt moet je zelf weten, maar voor die paar tientjes meer heb ik hem iig unlocked gehaald maar dat zal van je budget afhangen.
Angry Birds draait bij mij prima op m'n Gio.
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
Ook hier geen problemen met AB.
Als ik toch wat afhankelijk zou zijn van een iet wat hogere resolutie en rekenkracht
zou ik voor de gio gaan ipv de mini.
Ik weet niet wat de gps doet van een mini, ik gebruik zelf wel vaak de gps.
De Gps van de Gio kan los van het internet navigeren. ( weet niet of de Mini dat ook kan of dat hij alleen louter op internet navigeert. )
Puur practisch, dus alleen voor bellen en sms-en zou een toestel van 10,- ook goed zijn.
Als ik toch wat afhankelijk zou zijn van een iet wat hogere resolutie en rekenkracht
zou ik voor de gio gaan ipv de mini.
Ik weet niet wat de gps doet van een mini, ik gebruik zelf wel vaak de gps.
De Gps van de Gio kan los van het internet navigeren. ( weet niet of de Mini dat ook kan of dat hij alleen louter op internet navigeert. )
Puur practisch, dus alleen voor bellen en sms-en zou een toestel van 10,- ook goed zijn.
Ik heb de mini een dagje gebruikt, en toen omgeruild voor een Gio. Ik vond de resolutie niet prettig. Zelfs met gewoon browsen zien de letters er vaag en geblokt uit.kevindelange schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:37:
de vraag was, welke van de twee kan ik het beste nemen, is de resolutie van de gio een stuk aangenamer? de vergelijking met spelletjes was meer voor de snelheid, zijn ze niet té traag? op zich lijkt me de mini ook wel een "leuk" toestel, of is de gio gewoon echt merkbaar een stuk beter? het scheelt namelijk maar 30 euro in aanschafprijs
Ok, dan zal ik toch voor een gio gaan, bedankt allemaal!
edit: Zal hij trouwens sneller, of langzamer lopen als mijn htc legend? legend heeft 600mhz processor, maar meer ram dan de gio.
edit: Zal hij trouwens sneller, of langzamer lopen als mijn htc legend? legend heeft 600mhz processor, maar meer ram dan de gio.
[ Voor 54% gewijzigd door Falqoon op 04-10-2011 16:41 ]
Denk dat het lood om oud ijzer is.
Waar ik hem voor gebruik heb ik nog niet het volledige benut.
Als je het een beetje handig speelt,
dan verpats je de htc achter de fietsenstalling op school en speel je mooi quit
Mischien hou je nog wat over voor een leuk hoesje, screenprotector en oordopjes.
Waar ik hem voor gebruik heb ik nog niet het volledige benut.
Als je het een beetje handig speelt,
dan verpats je de htc achter de fietsenstalling op school en speel je mooi quit
Mischien hou je nog wat over voor een leuk hoesje, screenprotector en oordopjes.
Stap anders even een Telefoonwinkel/Mediamarkt o.i.d binnen en bekijk en bedien de toestellen zelf. Ik twijfelde ook tussen de Mini en de Gio maar toen ik ze in mijn handen gehad had viel de Mini heel snel af, met de resolutie van dat scherm kun je letterlijk de pixels zien, de gio heeft echt een mooi scherm. Uiteindelijk heb ik toen de Gio nog gekocht voor een lagere prijs dan de Mini ook
Ja binnenkort even naar een mediamarkt om even een hands on te evenaren. Ik ga waarschijnlijk gewoon de vodafone prepaid halen en deze zelf proberen te unlocken, zal vast te doen zijn. Want als het goed is waren deze verder niet branded toch?
Zit verder geen Vodafone zooi op. Simlock eraf, en je kunt er mee doen wat je wilt. De GIO bevalt me erg goed
Yo.
Dat viel mij idd ook op, ik had dat wel verwacht.VonFoX schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:21:
Zit verder geen Vodafone zooi op. Simlock eraf, en je kunt er mee doen wat je wilt. De GIO bevalt me erg goed
Ik heb sinds vandaag een probleem met m'n Gio. Ik probeerde 'm namelijk te updaten (nieuwe firmware), maar toen liep de setup op 98% vast. Dus dat heb ik laten staan voor zo'n 4 uur, maar toen liep het nog steeds niet door. Toen heb ik het maar 'the hard way' afgesloten, maar nu wil m'n Gio niet meer starten. Ik krijg zo'n pictogrammetje van een telefoon en een computer met een waarschuwingsteken ertussen.
Waarschijnlijk is gewoon Android 'kapot' ofzo, maar hoe repareer ik dit? Kies lijkt geen connectie te kunnen maken, dus dat gaat niet werken. Zal ik Odin proberen?
Waarschijnlijk is gewoon Android 'kapot' ofzo, maar hoe repareer ik dit? Kies lijkt geen connectie te kunnen maken, dus dat gaat niet werken. Zal ik Odin proberen?
Ik zie net dat Albert Heijn m simlockvrij verkoopt vanaf vrijdag voor 129. Dat is wel erg weinig toch?
en dan die cashback actie van 20 euro van samsung bij aankoop van een gio of mini als hij bij een abonnement zit of simlock vrij is... lijkt mij dat dat van toepassing is bij deze actie?
Edit: Ik lees veel over een probleem waardoor de gio soms een paar keer per dag uitvalt?Waarschijnlijk dat dit met wifi te maken heeft? Hebben jullie hier ook last van of is dit een onzin verhaal?

Edit: Ik lees veel over een probleem waardoor de gio soms een paar keer per dag uitvalt?Waarschijnlijk dat dit met wifi te maken heeft? Hebben jullie hier ook last van of is dit een onzin verhaal?
[ Voor 34% gewijzigd door Falqoon op 05-10-2011 23:30 ]
@ Arrim, ik had daar een paar pagina's terug een stukje over geschreven, had je dat al geprobeert?Arrim schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:54:
Ik heb sinds vandaag een probleem met m'n Gio. Ik probeerde 'm namelijk te updaten (nieuwe firmware), maar toen liep de setup op 98% vast. Dus dat heb ik laten staan voor zo'n 4 uur, maar toen liep het nog steeds niet door. Toen heb ik het maar 'the hard way' afgesloten, maar nu wil m'n Gio niet meer starten. Ik krijg zo'n pictogrammetje van een telefoon en een computer met een waarschuwingsteken ertussen.
@ kevin, wifi verhaal en uitvallen van is geloof ik al uit de doeken gedaan.
Heb er zelf geen last van ( alleen met de laatste update, 2.3.5 dat was voor mij een ramp ) naast deze update verders geen problemen.
Ik zit nu weer terug op 2.3.4 en draait als een zonnetje.
[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 05-10-2011 23:35 ]
Verwijderd
Ik ben van plan deze telefoon te halen bij Albert Heijn dit weekend. Alleen nu lees ik op internet dat deze telefoon geen flash heeft. Is dit nog steeds het geval of is daar al een oplossing voor?
Ik weet niet of iemand ervaring heeft met aanschaf van electronica bij Albert Heijn? Ik neem aan dat AH gewoon dezelfde garantie geeft als normale electronica winkels?
En nog een belangrijk punt. Deze telefoon is niet gekoppeld aan Vodafone toch? Omdat AH ineens met deze prijs komt. Ik wil niet graag negatief verrast worden
Alvast bedankt!
Ik weet niet of iemand ervaring heeft met aanschaf van electronica bij Albert Heijn? Ik neem aan dat AH gewoon dezelfde garantie geeft als normale electronica winkels?
En nog een belangrijk punt. Deze telefoon is niet gekoppeld aan Vodafone toch? Omdat AH ineens met deze prijs komt. Ik wil niet graag negatief verrast worden
Alvast bedankt!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 09:21 ]
Klopt, de Gio heeft geen flash. Ik weet ook geen oplossing hiervoor persoonlijk. Als ik naar de officiele Adobe Flash app ga in de Android Market, zegt 'ie bij mij "This app is incompatible with your Samsung Gio."Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:20:
Ik ben van plan deze telefoon te halen bij Albert Heijn dit weekend. Alleen nu lees ik op internet dat deze telefoon geen flash heeft. Is dit nog steeds het geval of is daar al een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Zie hier: http://www.ah.nl/garagesale
Er staat echt "simlockvrij", dus dat zal goed zitten.
Qua garantie; weet ik niets van.
Verwijderd
Ik twijfel ook over de aanbieding bij AH, stel de telefoon gaat kapot, ze kunnen in ieder geval niet zelf helpen. Terwijl bij een telefoonwinkel toch makkelijker een onderdeel vervangen kan worden.
Verwijderd
Bedankt voor de antwoorden Cerberusss.
Best wel slecht eigenlijk dat er geen flash opzit. Daar gaan de dumpert/youtube momenten
Ik twijfel ook heel erg frambij om de telefoon bij AH te halen. Ik heb geen idee hoe ze daar zijn met garantie
Best wel slecht eigenlijk dat er geen flash opzit. Daar gaan de dumpert/youtube momenten
Ik twijfel ook heel erg frambij om de telefoon bij AH te halen. Ik heb geen idee hoe ze daar zijn met garantie
Lijkt mij dat je je garantie gewoon prima is.. toch? Neem aan dat als er wat mocht zijn dat je dan toch naar een dichtst bijzijnde samsung dealer moet gaan. Ik denk ook dat ik hem maar ga halen bij AH morgen ochtend
Verwijderd
Volgens mij is het wel mogelijk dat Flash wordt ondersteund.
Zie dit artikel over de nieuwste Android 2.3.3
http://androidadvices.com...ead-xxkpa-2-3-3-firmware/
Zie dit artikel over de nieuwste Android 2.3.3
http://androidadvices.com...ead-xxkpa-2-3-3-firmware/
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 12:08 ]
Youtube werkt gewoon met de youtube app hoor.
Yo.
Leg mij eens uit waarom je flash nodig hebt?
Voor youtube?
Video?
Nergens voor nodig, werkt gewoon.
btw de applefanboy's moeten het ook stellen zonder en deze hoor je ook niet.
En vanaf win8 gaat flash ook verdwijnen.
Dus er is leven na de flash
Voor youtube?
Video?
2.3.5 draait hier ook goed, alleen de default sprache was Duits
Nederlands zit er ook bij gelukkig.
Yo.
Verwijderd
Samsung dealer? Zoals MediaMarkt en Dixons? Lijkt mij sterk! Voordat ik de telefoon koop check ik eerst wel even hoe het exaxt zit.kevindelange schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:43:
Lijkt mij dat je je garantie gewoon prima is.. toch? Neem aan dat als er wat mocht zijn dat je dan toch naar een dichtst bijzijnde samsung dealer moet gaan. Ik denk ook dat ik hem maar ga halen bij AH morgen ochtend
Update de wifi is echt bagger onder 2.3.5, heb vanavond geen zin meer, maar morgen gaat 2.3.4 er weer op.
Het was echt niet te doen, random vastlopers ed, nu met 2.3.4 weer retesnel! Met een OPS hoef je niet alles opnieuw in te stellen, dus dat is snel gedaan. Kies je al die afzonderlijke files zijn wel al je settings en apps weg.
Het was echt niet te doen, random vastlopers ed, nu met 2.3.4 weer retesnel! Met een OPS hoef je niet alles opnieuw in te stellen, dus dat is snel gedaan. Kies je al die afzonderlijke files zijn wel al je settings en apps weg.
[ Voor 52% gewijzigd door VonFoX op 06-10-2011 18:20 ]
Yo.
Deze komt trouwens in de aanbieding bij de Albert Heijn! dus let goed op op de bonusfolder.
Dat zei ik ook tot de overstap op mijn S2.Amadeus1966 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:36:
Leg mij eens uit waarom je flash nodig hebt?
Voor youtube?
Video?
Heerlijk even uitzending gemist NET5, publieke omroep, dumpert in fatsoenlijke kwaliteit.
^ Post is hierboven!
Hallo,
Ik heb ook interesse in deze smartphone, dus ben toch eens gaan zoeken.
Dit wordt vermeld op het twitteraccount van Albert Heijn over de garantie van de Samsung Gio:
Ik vermoed dat dit op dezelfde manier gaat als bij het kopen via een webwinkel. (Al heb ik daar nog weinig ervaring mee)
Ik heb ook interesse in deze smartphone, dus ben toch eens gaan zoeken.
Dit wordt vermeld op het twitteraccount van Albert Heijn over de garantie van de Samsung Gio:
.De garantie loopt via Samsung, geldt op vertoon van de kassabon en voor een periode van twee jaar.
Ik vermoed dat dit op dezelfde manier gaat als bij het kopen via een webwinkel. (Al heb ik daar nog weinig ervaring mee)
Wat ik wel maf vind, bij de specs op de AH site staat "4 GB intern geheugen, met tot 32 GB uitbreidbaar via microSD-kaarten".
Hoe komen ze bij die 4Gb? Zou het een nieuwe versie zijn?
Hoe komen ze bij die 4Gb? Zou het een nieuwe versie zijn?
Ha, ben ik dan blij met mijn laptop.kiwie2 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:45:
[...]
Dat zei ik ook tot de overstap op mijn S2.
Heerlijk even uitzending gemist NET5, publieke omroep, dumpert in fatsoenlijke kwaliteit.
Voor wat het toestel van AH betreft, denk dat die 4G een sgrijfvaudje is.
Garantie zal wel cf samsung zijn.
Ook al heeft AH als verkopende partij wel de eerste verantwoordelijkheid hier in.
Ik word een beetje gek van de melding "Intern telefoongeheugen bijna leeg" (wat overigens een beetje een kromme vertaling is
). Ik heb al meerdere keren apps van het interne geheugen verwijderd en verplaatst naar de SD (via app2sd) maar iedere keer komt die melding weer terug. Iemand een oplossing voor dit probleem? Dit is erg vervelend want hierdoor worden ook nieuwe SMSjes niet binnen gehaald.
Overigens heb ik volgens taakbeheer maar 163MB/181MB gebruikt.
Klopt het dat Titanium Backup meer apps kan verplaatsen naar de SD kaart? En zou dat een oplossing zijn?
Klopt het dat Titanium Backup meer apps kan verplaatsen naar de SD kaart? En zou dat een oplossing zijn?
Even een vraagje over de Galaxy Gio.
Kun je hem ook in andere (exotische
) taal zetten? Weet wel dat het bij vanilla Android kan, maar hoe zit het bij Samsung? En hoe zit het met Samsung Kies? Kun je (in een ander land dan) gewoon Kies software van dat ene land installeren of moet er per se Nederlandse Kies op?
Kun je hem ook in andere (exotische
Standaard kun je hem in heel veel talen zetten, en Kies kan in elke taal zijn dacht ik.
Yo.
Op de toestellen bij AH zit ook nog een €20 cash back actie van Samsung, dus als je met Airmiles betaalt kost de telefoon je nog maar € 88....
Betalen met Airmiles? Kan dat bij alle aankopen dan?mmulders schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:24:
dus als je met Airmiles betaalt kost de telefoon je nog maar € 88....
Ze gaan hard. Ik was vanochtend bij de AH in Breda/Princenhage, en daar was de winkeldisplay al half leeg om 9:30....
me @ happy, even gebeld, en ze hadden er nog 3 liggen, er ligt er nu één op mij te wachten voor als ik klaar ben met stage. andere albert heijn was me vriendin al geweest en die was al uitverkocht.. gaat echt snel!
Titanium vind ik prettiger werken, ook qua backups.WhatTheFuck schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:39:
Ik word een beetje gek van de melding "Intern telefoongeheugen bijna leeg" (wat overigens een beetje een kromme vertaling is). Ik heb al meerdere keren apps van het interne geheugen verwijderd en verplaatst naar de SD (via app2sd) maar iedere keer komt die melding weer terug. Iemand een oplossing voor dit probleem? Dit is erg vervelend want hierdoor worden ook nieuwe SMSjes niet binnen gehaald.
Als je met Titanium gaat werken moet je goed in het menu kijken en met name batch.
Ook kun je hem volledig automatiseren.
Doch met het verplaatsen van items naar je Sd moet je je eventuele widgets wel laten staan.
Bij mij werken beautifulwidgets, launcherpro en cardock niet als ik deze op de sd-kaart parkeer.
Dit zijn ook de enige die ik op het interne weggeschreven heb.
Mijn opslag is momenteel 88,69 van de 181 Mb
Hoe zit dat met die cashbackactie van Samsung dan? Daar heb ik niks over kunnen vinden?mmulders schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:24:
Op de toestellen bij AH zit ook nog een €20 cash back actie van Samsung, dus als je met Airmiles betaalt kost de telefoon je nog maar € 88....
Er zit een sticker van Samsung op de verpakking!
http://www.samsung.com/nl...7_cashbackgalaxy_20110719
(Spritz Elf....)
(Spritz Elf....)
[ Voor 5% gewijzigd door mmulders op 07-10-2011 13:47 . Reden: spuit elf dus... ]
Die sticker hebben ze bij mijn versie vergeten geloof ik. Heb nog maar een 2e gehaald (voor ouders, heb zelf een DHD). 88 euro is geen geld voor dat ding. Was verbaasd dat ie nog uitgerust is met GPS ook.mmulders schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:47:
Er zit een sticker van Samsung op de verpakking!
(Spritz Elf....)
Edit: Poe, tussen 08:00 en 09:00 vanmorgen verkocht AH elke 2 seconden een toestel
[ Voor 7% gewijzigd door Clock op 07-10-2011 15:03 ]
Ik heb de telefoon nu ook gekocht bij AH. Ben daarna bij Mediamarkt geweest (winkels liggen bij elkaar), om een hoesje te kopen voor de telefoon, lag daar de Gio voor 125 euro (wel al incl. cashback, dus eigenlijk 145 euro en zonder beltegoed). Bij Mediamarkt was die in de webwinkel niet te krijgen, vandaar dat ik ook niet eerst bij Mediamarkt ben gaan kijken.
Zometeen maar eens gaan proberen.
Zometeen maar eens gaan proberen.
Thanks!VonFoX schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:44:
Standaard kun je hem in heel veel talen zetten, en Kies kan in elke taal zijn dacht ik.
Let op:
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.
Berichten over levertijden en prijzen mogen hier besproken worden.