Mijn frustraties uiten.Spruit 11 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:56:
ten eerste: als je me zat bent, dan is het me een raadsel wat je in mijn topic doet.
Je moet ten eerste een heleboel begrijpen van dimensies en projecties. Je doet er verstandig aan je eerst eens in de ruimte-tijd dimensies te verdiepen. Sommige anders onbegrijpelijke fenomenen zouden verklaard kunnen worden als projecties van hogere dimensies. Dat zijn absoluut geen zaken als geesten of paranormale zaken, dat zijn bijvoorbeeld meetkundige afwijkingen. Overigens hebben we het dan wel over afwijkingen op ofwel subatomaire ofwel kosmologische schaal.ten tweede: het feit dat er in de snaartheorie over meerdere dimensies gesproken wordt gebruik ik als voorbeeld om te stellen dat er misschien meerdere dimensies zijn dan de 4 ruimte-tijd-dimensies die we nu denken waar te nemen, en dat die dimensies bepaalde eigenschappen hebben die wel degelijk zichtbaar zijn.
Je mag weer daarover meepraten als je je hebt ingelezen over Euclidian space, curvature, lineaire algebra, etcetera. Dan snap je hopelijk iets meer van wat er wordt bedoeld met dimensies, en dan snap je ook dat als iemand bijvoorbeeld een driedimensionaal beeld projecteert op een tweedimensionaal oppervlak, alle waarnemers echt gewoon hetzelfde zullen waarnemen. De dimensies waarin over de string theorie worden gesproken hebben niets te maken met de twilight zone.
Ik denk dat sommige paranormale ervaringen voor iemand heel waar kunnen overkomen maar dat het waanbeelden zijn. Daarom zou ik het gewoon een psychose noemen.Ik denk dus dat sommige paranormale ervaringen voortkomen uit het feit dat materie en/of het universum onondekte eigenschappen hebben die leiden tot paranormale ervaringen.
Het zou ook een al dan niet aangeboren hersenafwijking kunnen zijn. Daarvoor zijn geen extra dimensies nodig. Serieus, laat eens een diagnose stellen.Verder levert de geestentheorie een soort paradigma waaruit verder onderzoek mogelijk is. Als eenmaal wordt uitgegaan van de gedachte dat onzichtbare geesten zorgen voor paranormale ervaringen kunnen die ervaringen aan geesten worden gekoppeld als onderliggende theorie van waaruit van alles kan worden verklaard (telepathie/telekinese/waarzeggerij/vreemd gedrag/etc). Zo schijnen bijv. schizofrenen zich soms door een hogere macht aangedreven gevoeld. Dit zou dan wellicht een geest kunnen zijn die zorgt voor het gedrag van schizofrenen.
Dus bij deze van mij het vermoeden dat je aan waanbeelden lijdt en dat je ze probeert te verklaren. Maar je zoekt verklaringen in een gebied waar je zelf weinig verstand van hebt. Verschikkelijk schattig bij kinderen, maar natuurlijk hopeloos naïef. Je vergeet even dat er veel gebieden zijn waar anderen wél iets over weten, maar wilt er maar niet aan. Als anderen maar niet duidelijk kunnen maken aan jou wat er mis is met je aannames, dan ligt dat aan jou. Mocht je iets niet begrijpen dan is het niet altijd verstandig zelf invulling te geven. Ga eerst kennis opdoen als die beschikbaar is. En dat is zo in dit geval.
De woorden "dimensie" en "energie" zijn woorden die worden geleend door idioten omdat het moeilijk voor te stellen begrippen zijn. Je gebruikt zelf het verkeerde woordenboek en staat daarmee een beetje voor lul.
Observaties in hogere dimensies zijn simpelweg niet mogelijk, we hebben alleen projecties in de voor ons bekende dimensies, en daarmee moeten we het doen. En ja, het menselijk voorstellingsvermogen laat ons daarbij in de steek. Niemand kan zich een meerdimensionaal heelal goed voorstellen, het zijn namelijk wiskundige modellen, als het tenminste gaat om "de" string theory.