Zou je willen uitleggen wat je hier bedoelt? Ik heb het idee dat ik (en aan de reacties hier te lezen ook anderen) je verkeerd begrijpen. Wil je nou stellen dat de TMF'ers hun stempel op de FP willen drukken / de uiteindelijke scores alleen willen bepalen of wil je stellen dat de TMF'ers het jammer vinden dat ze onvoldoende invloed uit kunnen oefenen om een score op de, volgens de richtlijnen uit de modfaq, juiste score te krijgen?Femme schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:01:
[...]
Er is nog nooit een moment geweest dat TMF tevreden was over het moderatiesysteem. Er is al tien jaar de roep om moderatierechten te beperken tot een kleine groepje met de hand geselecteerde moderators. De reden dat er nu zoveel geklaagd wordt in TMF heeft grotendeels te maken hebben met de afgenomen invloed van TMF'ers door het toegenomen aantal moderators. Uiteindelijk gaat het om invloed.
Veel TMF'ers (absoluut niet alleen de promods) steken erg veel tijd in het modereren om zo hun steentje bij te dragen aan de site en community. Dat is allemaal vrijwilligerswerk. Dit modereren doen zij op basis van de modfaq en informatie die vanuit T.net over het moderatiesysteem (en hoe deze zou moeten werken) is verstrekt.
Ik lees in je reactie ook dat je sommige TMF'ers zwartkijkers vind omdat er (als ik je goed begrijp) soms naar jou smaak te lang of te heftig word vastgehouden aan een puntje lager. Denk je dat dat komt omdat men een ander idee van scoren voor ogen heeft (en wellicht meer inhoudelijke posts wil zien) of zie je daarvoor andere redenen? Zit er bijvoorbeeld een mismatch in wat de TMF'ers denken te mogen verwachten en jou eigen visie of de visie van het T.net management? Het afdoen als zwartkijkerij vind ik namelijk wel wat makkelijk (ook gezien de modfaq etc). Indien er een inzicht in visie is is het wellicht handig om deze visie wat meer uit de doeken te doen zodat er in TMF bijgestuurd (en bijgeleerd) kan worden.
Ik ben absoluut tegen een selecte groep die als enige mogen modereren; daar zit volgens mij behalve veel werk geen winst in (en dat zou zelfs averechts werken omdat er geen feedback meer is uit de groep die dan niet meer modereren) Als je op de vragen doelt om de standaard mod status weer op inactief te zetten (deze vraag is al vaker voorbij gekomen) dan denk ik dat je dat ook niet als een gesloten groep moet zien. Dat was het immers voor de laatste wijziging ook niet.De door sommige TMF'ers aangedragen oplossing om moderatierechten te beperken tot een cherry picked groep vraagt veel handwerk en het is nogal de vraag waar je de moderators vandaan haalt zonder te weten of ze goed kunnen modereren (eventuele toekomstige situatie waarin de moderators die zijn ingestroomd vanuit het oude user-driven moderatiesysteem zijn opgedroogd).
In een ideale omgeving zouden er helemaal geen TMF'ers, Powermods, Promods etc hoeven te bestaan maar had iedereen modstatus waarmee iedereen correct en met veel plezier zou modereren. In de praktijk werkt dat jammer genoeg net even ander maar het doel blijft (althans de mijne) om ons steentje bij te dragen aan de interessantheid van de frontpage / T.net in het algemeen (anders had ik echt geen 22.000 post gemaakt hoor). Daar is volgens mij iedereen bij gebaat.
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 09-11-2011 19:21 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum