Mistymo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:35:
Haha en ik maar / f m en geen reacties, maar dat zijn jullie bots zeker

Heb mijn sorc veranderd naar een Light sorc ipv cold.
Wat reviews gelezen (Wel oude van 2005 ofzo) en ga nu maar voor een infinity merc. Zoek ook nog een griffion helm en die orb met lightres geloof ik. Welk runewoord is essentieel in armor/head voor merc/mijzelf?
Klote is dat mijn merc steeds dood gaat als ik probeer te mf (doe alleen diablo / Andy / Seer). Het zijn meestal die rode ballen die mijn merc kapot maakt.
Pffff ik lees me rot op forums en vraag veel, maar op forums etc is het allemaal zo technisch met getallen en afkortingen etc en spreken mensen elkaar weer tegen dat ik er soms geen hout van snap.
Ach ik heb het wel heerlijk naar mijn zin en dat dankzij jullie Gotter's.
Haha, dat laatste is het belangrijkste toch?

Fortitude of Chains of Honor in armor zijn goede runewords voor een sorc.
De Chains of Honor (COH) draag je dan zelf en de forti is voor de merc.
Infinity is wel een duur runeword, of heb je er al eentje?
Als helm moet je de merc Andariels Visage geven, dit is een unique item (zo'n gouden item), dus geen runeword.
Verder moet je zelf het volgende dragen:
Helm: griffons, gaf je zelf al aan dus die weet je al

Als wapen heb je verschillende keuzes imo:
- Heart of the Oak (HOTO) runeword: veel faster cast rate (fcr) en veel resistance.
- Eschutas (die orb die jij bedoeld)
- The Occulus (fcr en mf)
Amulet: Mara's Kaleidoloscope (unique amu) of Tal Rasha amu
Shield: Spirit runeword in een monarch shield (heb je wel 156 str voor nodig)
Belt: Arachnid mesh (Unique belt): +1 skills en fcr
Boots: War Travelers (Unique boots, veel mf)
Ringen: Stone of Jordan (Unique) + een random amulet met fcr en wat resistance (kan je eventueel ook craften (in je cube). Daarvoor heb je nodig: ral rune, Perfect Amethyst, een jewel, een amulet. Hoe hoger het ilvl (item level) van de amulet, hoe beter de gecrafte amu wordt. Dus, als Diablo of Baal in een hell game een amulet dropt, moet je met die amu gaan craften, je hebt dan kans op +2 skills (skills zijn echter random, dus dat is geluk hebben)
Gloves: Magefist (Unique, fcr)
Charms: Sorc Torch, Anni, paar mf small charms, Gheeds Fortune (Unique Grand Charm)
Dat is ruwweg een beetje de gear waar je naar op zoek moet.
Ik heb zelf nu Full Talrasha set op m'n lightsorc en dat gaat ook aardig. Volgens mij had jij die ook al bijna compleet. Ik zou die gewoon dragen in combinatie met een spirit shield en wat mf charms, dan heb je aardig wat mf.
Pas als je genoeg hebt van bovenstaande lijst overstappen op andere gear.