Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06-2024
Dalyxia schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:39:
[...]

mja, heb zo'n schijthekel aan traden op d2jsp, heb nu ook pally 20-20 torch erop staan, let ik ff niet op heb ik 2 biedingen, maar vervolgens reageren ze niet meer.....
Geduld is een schone zaak ;)

Ik heb zelf ook geboden op items maar vervolgens is de aanbieder 2 dagen offline. Ook handig als je spul nodig hebt, vooral als je overdag op werk zit...

Zoek overigens nog steeds een 5s phaseblade, had gisteren een phaseblade maar crafte ik 6 sockets in 8)7

Overigens zoek ik ook Eth/non-eth Sacred Targe's of Vortex shields (non-sock, 3s of 4s). Dus als jullie die tegenkomen houdt ik mij aanbevolen :)

Vor mijn sorc heb ik ook nog 3 dingen nodig:
  • Griffons -20/XX
  • 2 Sorc (light) skill/10~20 FCR Amu
  • X/-5 Facet
  • Lo rune
Ik wil er wel FG's voor neerleggen, runes heb ik niet veel meer aan te bieden (heb nog een aantal Ist's, Gul's en Vex's).

[ Voor 24% gewijzigd door Shuvit op 24-08-2011 10:59 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBiggie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Shuvit schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:41:
[...]
Zoek overigens nog steeds een 5s phaseblade, had gisteren een phaseblade maar crafte ik 6 sockets in 8)7
Ik heb geloof ik nog wel een 5sox phase blade voor je liggen. Heb zelf een superior 5sox phase blade die ik gereserveerd heb voor grief (mis nog Lo...).
Shuvit schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:41:
[...]
Overigens zoek ik ook Eth/non-eth Sacred Targe's of Vortex shields (non-sock, 3s of 4s). Dus als jullie die tegenkomen houdt ik mij aanbevolen :)
Ja, 4sox sacred targe wil ik ook nog hebben voor spirit runeword. Zit nu nog in een targe... 8)7

@RedHat: Thanks voor die mooie HoZ!

[ Voor 7% gewijzigd door HetBiggie op 24-08-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Kijk eens wat ik voor leuks gevonden/gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/25362053/Naamloos.png

Mooi toch? Iemand idee van de waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
karstjan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:21:
Kijk eens wat ik voor leuks gevonden/gemaakt heb:

*Afbeelding*

Mooi toch? Iemand idee van de waarde?
Die is idd wel mooi, maar geloof dat de str requirement wel wat to hoog is voor merc's. Tenzij die ook ergens anders voor gebruikt kan worden?

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:30:
[...]

Die is idd wel mooi, maar geloof dat de str requirement wel wat to hoog is voor merc's. Tenzij die ook ergens anders voor gebruikt kan worden?
andy visage geeft +30 str met perfect 1, samen met insight heb je dus +35 str (in het slechtste geval heb je +30 str)

222-30= 192 str

dat heeft een mer op lvl 90

ja ok, ik spreek mezelf nu wat tegen, is wat aan de hoge kant dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik zou er een Forti van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Ben bezig, trade nu een Lo rune (tenminste, topic staat op d2jsp)

Strength is trouwens wel een probleem, mijn merc heeft 217 geloof ik, dus moet nog even levellen.

Ach, anders verkoop ik m gewoon.

[ Voor 51% gewijzigd door karstjan op 24-08-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dat verkopen wordt wat lastig met de str req.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Heb forti gemaakt.
Stats:

4023 defense
26 res@
1 life/lvl

Erg laag uitgevallen dus.. Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
karstjan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:55:
Heb forti gemaakt.
Stats:

4023 defense
26 res@
1 life/lvl

maar zeer leuk om zelf te gebruiken op een merc, die gaat dan bijna niet meer dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Moet nog 4 levels voordat ie m aankan. Tenzij iemand Andy's met +30 str heeft, dan nog maar 1 lvl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
karstjan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:55:
Heb forti gemaakt.
Stats:

4023 defense
26 res@
1 life/lvl

Scheelt dat merc resists redelijk hoog zijn, dus dat is een mooie armor voor je merc :)
Dalyxia schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:04:
[...]

maar zeer leuk om zelf te gebruiken op een merc, die gaat dan bijna niet meer dood
Had jij nog Lo runes of Ohm runes voor trade? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Shuvit op 24-08-2011 13:10 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Getrade.. voor Jah Vex 4x Ist Mal Um

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
karstjan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:12:
Getrade.. voor Jah Vex 4x Ist Mal Um
Heb je die forti getrade voor al die runes? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Ja, leek me wel een goeie deal :)

En het woordje al in je reply geeft aan dat jij dat ook vindt?

EDIT: met de getrade Vex een hoto gemaakt: 40@res :):)

[ Voor 74% gewijzigd door karstjan op 24-08-2011 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Misschien een stomme vraag, heb hem al eerder gesteld, maar nog maar een keer omdat het antwoord niet klopt met wat ik in de praktijk merk.

Ik heb een Griffon op m'n LightSorc, ik merk gewoon helemaal niets van de -/- res. Ik doe op lightning immumes gewoon 0,0 damage totdat m'n merc eraan komt.

Als ik hééél dicht bij een lightning immume sta (ertegen aan) dan werkt het weer wel (de -/- res van de Griffon). Nu wil ik de Griffon socketten met een 5/5 light jewel, alleen heeft dat überhaubt wel zin?

En dan bedoel ik als je van een afstandje lightning cast (afstandje is natuurlijk niet buiten de map, maar gewoon van een klein afstandje) heeft het dan wel zin? Anders doe ik net zo lief de Griffon weg en neem een Helmet met Ias, fcr, life, mana en +skills.

En als laatste: Als iemand tijd/zin heeft om mij even te levellen / rushen, voor m'n smiter. Dan kan ik m'n sorc de keys laten zoeken en dan de smiter de ubers laten doen.

Bedoeling is even trist quest, daar ff levellen tot +/- 18, paar tombrushes totdat ik 25 ben, dan rushen tot baal nm. Daar lvl ik wel in public baals tot 75.

[ Voor 211% gewijzigd door RedHat op 24-08-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:29:
Misschien een stomme vraag, heb hem al eerder gesteld, maar nog maar een keer omdat het antwoord niet klopt met wat ik in de praktijk merk.

Ik heb een Griffon op m'n LightSorc, ik merk gewoon helemaal niets van de -/- res. Ik doe op lightning immumes gewoon 0,0 damage totdat m'n merc eraan komt.

Als ik hééél dicht bij een lightning immume sta (ertegen aan) dan werkt het weer wel (de -/- res van de Griffon). Nu wil ik de Griffon socketten met een 5/5 light jewel, alleen heeft dat überhaubt wel zin?

En dan bedoel ik als je van een afstandje lightning cast (afstandje is natuurlijk niet buiten de map, maar gewoon van een klein afstandje) heeft het dan wel zin? Anders doe ik net zo lief de Griffon weg en neem een Helmet met Ias, fcr, life, mana en +skills.

En als laatste: Als iemand tijd/zin heeft om mij even te levellen / rushen, voor m'n smiter. Dan kan ik m'n sorc de keys laten zoeken en dan de smiter de ubers laten doen.

Bedoeling is even trist quest, daar ff levellen tot +/- 18, paar tombrushes totdat ik 25 ben, dan rushen tot baal nm. Daar lvl ik wel in public baals tot 75.
lightning immunes kunnen alleen door conviction gebroken worden, de -(3-5)% To Enemy Lightning Resistance werkt alleen met melee. Bij een Light sorc gaat het om de +3-5% To Lightning Skill Damage van de facet en de +10-15% To Lightning Skill Damage van de Griffon

Op deze manier doe je verschrikkelijk veel lightning damage, en krijg je dus monsters met zeer veel lightning resistance (na conviction nog steeds op het randje van immunity) toch snel dood.

en Nee, ik wil je niet levellen rushen enz, maar morgen misschien wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Waar moet je conviction van krijgen dan? Als lightning Sorc :? Act2 nm merc :? (Def), die heeft Holy Freeze.

Maar ik ga nu wel op zoek naar een eth gaze en die socketten met een 5/5 voor m'n merc :)

[ Voor 30% gewijzigd door RedHat op 24-08-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:37:
Waar moet je conviction van krijgen dan? Als lightning Sorc :? Act2 nm merc :? (Def), die heeft Holy Freeze.

Maar ik ga nu wel op zoek naar een eth gaze en die socketten met een 5/5 voor m'n merc :)
ber mal ber ist

edit:

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/4935/watmoetikermee.jpg

mijn vraag nu, wat zal ik ermee doen?

-Kutrunewords maken?
-Zelf cuben naar hogere runes?
-Traden voor hogere runes

[ Voor 24% gewijzigd door Dalyxia op 24-08-2011 23:49 ]

Verwijderd

pul-mal naar ists cuben
gul naar vex cuben
rest zo laten

• RedHat
Dalyxia schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:46:
[...]

ber mal ber ist

edit:

[afbeelding]

-Kutrunewords maken?
|:( was even in de war. Natuurlijk heeft infinity conviction :)

Cuben kun je toch maar tot een bepaald lvl kwa runes? Of is dat tegenwoordig ook al niet meer zo.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 25-08-2011 00:14 ]

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Je kunt maar tot een bepaald moment cuben met alleen runes, op een gegeven moment moet je er ook edelsteentjes bijgooien, maar dan kun je tot Zod cuben als je zou willen.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:38

Lapras

Ice beam

Dalyxia schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:27:
[...]

lightning immunes kunnen alleen door conviction gebroken worden, de -(3-5)% To Enemy Lightning Resistance werkt alleen met melee. Bij een Light sorc gaat het om de +3-5% To Lightning Skill Damage van de facet en de +10-15% To Lightning Skill Damage van de Griffon

Op deze manier doe je verschrikkelijk veel lightning damage, en krijg je dus monsters met zeer veel lightning resistance (na conviction nog steeds op het randje van immunity) toch snel dood.

en Nee, ik wil je niet levellen rushen enz, maar morgen misschien wel :P
Dit is onjuist!

-xx% lightning damage werkt prima. De enige skills waarop het niet werkt zijn lightning traps (lightning sentry, death sentry en die andere sentry, het werkt prima op shock web) en summon skeleton mage omdat die beschouwd worden als summons.

Sterker nog, -% lightning resistance is juist de voornaamste oorzaak achter damage. Een berekening staat een paar pagina's terug (en mijn redenatie waarom enigma een beter ES Sorc armor is).

Ander punt: Conviction is inderdaad in staat om immunity te breken (maar er zijn gevallen waarin zelfs dat niet werkt). Als immunity eenmaal gebroken is, telt de -% lightning resistance die je van griffon en/of facets krijgt ook mee.

Sterker nog: de +% lightning damage voegt amper wat toe aan je damage. Je krijgt vanuit de skill lightning mastery een bepaalde +xxx% lightning damage. Een griffon's voegt daar slecht 25% aan toe (als in xxx + 25). Dit staat ongeveer gelijk aan 1 extra skill in lightning mastery. Een weinig significant effect dus.

Voor cold sorcs is dit juist weer andersom.

• karstjan
Lapras schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:29:
Waarom dat dan?

• Mr_Size
[...]

Dit is onjuist!

-xx% lightning damage werkt prima. De enige skills waarop het niet werkt zijn lightning traps (lightning sentry, death sentry en die andere sentry, het werkt prima op shock web) en summon skeleton mage omdat die beschouwd worden als summons.

Sterker nog, -% lightning resistance is juist de voornaamste oorzaak achter damage. Een berekening staat een paar pagina's terug (en mijn redenatie waarom enigma een beter ES Sorc armor is).

Ander punt: Conviction is inderdaad in staat om immunity te breken (maar er zijn gevallen waarin zelfs dat niet werkt). Als immunity eenmaal gebroken is, telt de -% lightning resistance die je van griffon en/of facets krijgt ook mee.

Sterker nog: de +% lightning damage voegt amper wat toe aan je damage. Je krijgt vanuit de skill lightning mastery een bepaalde +xxx% lightning damage. Een griffon's voegt daar slecht 25% aan toe (als in xxx + 25). Dit staat ongeveer gelijk aan 1 extra skill in lightning mastery. Een weinig significant effect dus.

Maar hoe komt het dan dat redhat blijkbaar Light immunes nog steeds niet dood krijgt?

Ik heb er overigens een andere, goedkope, oplossing voor: Ik heb een punt geïnvesteerd in Blizzard (en dus een paar in de prerequists). Ja, ik weet dat me dat uiteindlijk Light dmg gaat kosten, maar ik doe nu al 13k en dat met +6 skills ofzo. Kan dus allemaal nog veel beter worden als ik betere gear heb. En de monsters op hell gaan toch behoorlijk snel dood, zelfs de Light immunes zijn met een paar Blizzards DOOD! :D

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Mr_Size schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Maar hoe komt het dan dat redhat blijkbaar Light immunes nog steeds niet dood krijgt?

Ik heb er overigens een andere, goedkope, oplossing voor: Ik heb een punt geïnvesteerd in Blizzard (en dus een paar in de prerequists). Ja, ik weet dat me dat uiteindlijk Light dmg gaat kosten, maar ik doe nu al 13k en dat met +6 skills ofzo. Kan dus allemaal nog veel beter worden als ik betere gear heb. En de monsters op hell gaan toch behoorlijk snel dood, zelfs de Light immunes zijn met een paar Blizzards DOOD! :D
Dat zegt Lapras ook al ;)
[...]

Als immunity eenmaal gebroken is, telt de -% lightning resistance die je van griffon en/of facets krijgt ook mee.
De -% res van griffon kan dus niet zelf de immunity breken.

D3 Profile

• Mr_Size
?? Dit snap ik even niet. Wat zegt hij al?

Niet het punt investeren in Blizzard zo te zien..

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_Size op 25-08-2011 12:01 ]

• Azaruc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
Mr_Size schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

?? Dit snap ik even niet. Wat zegt hij al?

Niet het punt investeren in Blizzard zo te zien..
De regel daarboven, waarin je vraagt waarom RedHat ze nog steeds niet dood krijgt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Azaruc op 25-08-2011 12:04 ]

D3 Profile

• RedHat
Kan iemand rooie-08 // 666 joinen? Hot IP!!

• Mr_Size
Azaruc schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:03:
[...]

De regel daarboven, waarom hij ze nog steeds niet dood krijgt ;)
Erm, of ik ben heel gek of jij bent het :p

Volgens mij zegt red: ik merk niks van m'n Griffons -%light resist op light immunes. Ik doe 0,0 dmg op Light immunes. Vervolgens zegt Lapras dat het wel werkt, i.s.m. Infinity.
Als immunity eenmaal gebroken is, telt de -% lightning resistance die je van griffon en/of facets krijgt ook mee.
Dus ik vraag aan Lapras hoe het komt dat red nog steeds problemen heeft met light immunes, ondanks dat Lapras aangeeft dat de -% res op Griffons wél werkt.

Red zijn probleem is namelijk nog niet beantwoord!

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Size op 25-08-2011 12:09 ]

• RedHat
Zonder infinity thats it.

Dan krijg ik de light immumes niet gebroken. Met infinity wel natuurlijk.

Zit nog steeds in .42 IP (hot ip). Dus je kan nog steeds m'n game joinen, alleen een paar minuten!

[ Voor 33% gewijzigd door RedHat op 25-08-2011 12:09 ]

• Mr_Size
RedHat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:09:
Zonder infinity thats it.

Dan krijg ik de light immumes niet gebroken. Met infinity wel natuurlijk.
Ow, maar dat werd uit je eerdere post niet duidelijk. In dat geval snap ik het en is ook het verhaal van Lapras bewezen ;)
Ben trouwens op werk, dus kan je niet helpen met anni...

• RedHat
Prob is dat de bot draait, die kun je niet pauzeren :D

• karstjan
Kan helaas ook niet helpen! PC thuis staat uit, anders teamviewerde ik m even naar D2 :)

• Mr_Size
Dalyxia schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:46:
[...]

ber mal ber ist

edit:

[afbeelding]

-Kutrunewords maken?
Ik zou idd cuben, je hebt lekker veel pul's en um's, die kan je cuben naar Mal's en die weer naar ist's. Ist's zijn volgens mij nog redelijk tradeable.

Ik zie trouwens dat je ook een Ber hebt :9~ ENIGMA PLZ!
Name your price (niet dat ik dat kan betalen, maar voor de vorm :p)

• RedHat
Bot wacht al voor Soj sales, alleen max 3 minuten ofzo.

En is gequit :)

Jammer.

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 25-08-2011 12:20 ]

@redhat

Sukkel,. druk is op het knopje naast de printscreen of insert

hint: op het knopje staat "pause"

• RedHat
@Dalyxia: Ik zit achter een laptop zonder pauze knop :')
Het is hier EJECT - Prt Scr - Insert - Del en dan houdt het op :D
RedHat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:52:
ligt aan jouw dus, niet aan de bot :)

ook geen fn knop? is vast wel een manier om op pause te kunnen drukken

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

RedHat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:52:
Met de FN-key staat die er vaak nog wel. Welke laptop heb je? Dan zoek ik het wel voor je op :P

Vicariously I live while the whole world dies

• RedHat
Dell studio 1555

Bovenste rij:
Esc / F1(FnScreenSwitch),F2(FnWifiOn/Off),F3(FnBatteryIndic),F4(FnBright+),F5(FnBright-),F6,F7(FnMute),F8(FnSound-),F9(FnSound+),F10(FnPrev),F11(FnPlay),F12(FnForw),Eject,Prscr,ins,del

• Alwinonline
  • Niet online
Ik ben sinds een aantal dagen weer begonnen met spelen en omdat ik nog een d2jsp accountje had met wat FG ben niet echt beperkt in wat ik kan halen. Het punt is alleen ik heb sinds 1.09 niet meer gespeeld en merk dat ik er weinig kaas meer van heb gegeten. Ik wil graag een pvm bowazon maken alleen kan ik maar vrij weinig guides vinden mbt bowazons en al helemaal weinig item/skill guides die nog up-to-date zijn.

De 2 types die ik heb gevonden zijn strafe+ice arrow of multishot guided arrow zons. Mijn vraag was nu wat is een leuke pvm build waarmee ik op hell lekker mijn ding kan doen. Ook wat hulp bij de gear keuze zou ahndig zijn. Ik zit zelf te denken aan een wf en dan merc met faith maar misschien hebben jullie hier betere ideeën over?
edit*

misschien wel handig om te vermelden dat ik HCL wil spelen

[ Voor 4% gewijzigd door Alwinonline op 25-08-2011 13:05 ]

• Mr_Size
Is dit niet wat?

Brand Superior Grand Matron Bow with a base of 3 to bow and crossbow skills -
4 Socket Missile Weapons
Jah + Lo + Mal + Gul
35% Chance To Cast Level
14 Amplify Damage When Struck
100% Chance To Cast Level 18 Bone Spear On Striking
+260-340% Enhanced Damage (varies)
Ignore Target's Defense
20% Bonus to Attack Rating
+280-330% Damage To Demons (varies)
20% Deadly Strike
Prevent Monster Heal
Knockback - Very useful in the Chaos Sanctuary, it keeps back the hordes of monsters as you fire volleys of arrows.
Fires Explosive Arrows or Bolts (15)

Komt uit deze guide: http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=22847434&f=87

Merc moet idd een faith boog hebben vanwege fanaticism. Let op dat je niet elke boog kan gebruiken voor de act1 merc, aangezien zij GEEN amazon is. Beste optie voor faith is hier dan ook een Great Bow

Ik weet niet of deze build geschikt is voor HC, aangezien veel punten in dex zullen gaan en je dus niet zoveel life hebt als je wellicht zou willen in HC :)

Wrom kom je niet lekker SCL spelen? De meesten hier spelen dat namelijk :)

edit: hier een vita build bowazon: http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=15660633&f=87
Wel oorspronkelijk bedoeld voor pvp, maar is wellicht beter geschikt voor HC

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Size op 25-08-2011 13:17 ]

• Alwinonline
  • Niet online
Ik had deze nog niet gezien maar het probleem hierbij is zoals jij al aangeeft dat je erg laag in je resists+life zit wat op hc verre van ideaal is. dit is ook een probleem emt de vele glasscanon builds waarbij ze dex en ias stacken. Het lijkt wel alsof er geen degelijke HC bowazons builds te vinden zijn helaas :( zeker niet van het laatste jaar. en de reden dat ik HCL speel is omdat ik van de uitdaging in HC houd, bij SC ga ik mij al snel vervelen.

• Mr_Size
Alwinonline schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Ik had deze nog niet gezien maar het probleem hierbij is zoals jij al aangeeft dat je erg laag in je resists+life zit wat op hc verre van ideaal is. dit is ook een probleem emt de vele glasscanon builds waarbij ze dex en ias stacken. Het lijkt wel alsof er geen degelijke HC bowazons builds te vinden zijn helaas :( zeker niet van het laatste jaar. en de reden dat ik HCL speel is omdat ik van de uitdaging in HC houd, bij SC ga ik mij al snel vervelen.
Kijk een op dit forum/deze site: http://www.theamazonbasin...index.php?showtopic=80238

Op dit forum is een speciale Hardcore room en hier vond ik de volgende post (wel een beetje mager, hij noemt bijv. niet hoeveel hij in vit. heeft gestopt):

Surviving in hell - especially solo is difficult, but not impossible without decent gear. My current zon is a LF/strafe/multi hybrid. I only have the 20 in LF and no synergies in the javelin tree. I have a mid level multi - 12-14 arrows with plus skills and a maxed strafe. I noticed dipping my toes in hell that a combination of strafe and amp damage works pretty well even with a relatively poor damage bow (read passion shadow bow here). But I have taken advantage of the hit blinds target/monster flee and knockback in my gear.

LF absolutely destroys any non LI and I can slowly but safely pick off the LI packs with my bow.

Gear at present includes:

Passion Shadow Bow
Atmas scarab ammy
Lionheart armour
razortail belt (unfortunately eth, but i hope not to get hit much.
Rare rings with combination or leech and res
res all circlet with 2 pasive skill
Switch titans and whitsans guard(PDed)

• karstjan
RedHat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:58:
Dell studio 1555

Bovenste rij:
Esc / F1(FnScreenSwitch),F2(FnWifiOn/Off),F3(FnBatteryIndic),F4(FnBright+),F5(FnBright-),F6,F7(FnMute),F8(FnSound-),F9(FnSound+),F10(FnPrev),F11(FnPlay),F12(FnForw),Eject,Prscr,ins,del
http://en.community.dell....op/f/3518/t/19285247.aspx

Remap :)

• Lapras

Lapras

Ice beam

Omdat cold sorcs punten stoppen in Cold Mastery dat ervoor zorgt dat monsters -%cold resistance hebben in plaats van Fire en Lightning Mastery dat juist zorgt voor +%fire/lightning damage. Een cold facet zal dus een marginaal effect hebben aan de -% resistance kant, maar juist een veel sterker effect aan de +% damage kant. Dat is een van de redenen dat Nightwing's zo'n goede helm is voor cold sorcs en die +% cold damage wand (ben naam kwijt) zo duur. Om de tegenovergestelde reden is Eschuta's ook overgewaardeerd.

Het mooie van Diablo is dat builds volgens een vrij simpel principe werken, maar dat veel mensen zich blindstaren op bepaalde mods op items waardoor ze overtuigd zijn van het gebruik van dat item. HotO vs Eschuta's is een mooi voorbeeld daarvan. Enigma op een lightning/fire sorc een andere.

Soms moet je denken aan wat je precies wilt bereiken: zoveel IAS, zoveel FCR, zoveel FHR, zoveel DR, met minimaal zoveel resistance waarna je damage en life/mana kan gaan optimizen. Sommige zaken zijn gegeven: anni, torch, 30 res van die bugged quest, clvl-1+12 skillpoints, en clvl*5+15 stats.

Daarna kan je gaan nadenken hoe je dat wilt bereiken. Voor mij, en vele anderen, was dat een groot deel van de lol. Vandaar dat ik een Fade Trapper had met Spirit Phase Blade, een Plaguezon met Enigma (ipv Bramble), een Lionheart op MLD hammer/charge, Fortitude op HLD hammer/charge etc. Niet gebruikelijk, maar wel vernieuwend.

• RedHat
bugged quest :?

• karstjan
Ik neem aan dat ie die Anya quest bedoelt?

Overigens is dit misschien leuk leesvoer mbt immunities: http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=658719

Heb het zelf nog niet gelezen (ben nu bezig) maar ga het zeker lezen.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Haha die vond ik ook net. Is blijkbaar gewoon niet aangedacht bij die laptop 8)7

Vicariously I live while the whole world dies

• karstjan
Vicarious schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:18:
[...]

Haha die vond ik ook net. Is blijkbaar gewoon niet aangedacht bij die laptop 8)7
Haha ja :)
Overigens heb ik een macbook pro.. Daar zit zoiets al helemaal niet op :P Apple zegt gewoon: dat heb je helemaal niet nodig :)

• Mr_Size
karstjan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:18:
Ik neem aan dat ie die Anya quest bedoelt?

Overigens is dit misschien leuk leesvoer mbt immunities: http://diablo.incgamers.com/forums/showthread.php?t=658719

Heb het zelf nog niet gelezen (ben nu bezig) maar ga het zeker lezen.
Interessant stuk idd!
Jammer dat BH sinds 1.13 niet meer werkt tegen Magic Immunes, anders zou mn Hammerdintje uberruns ownen :)

Verwijderd

Mr_Size schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:58:
[...]

Interessant stuk idd!
Jammer dat BH sinds 1.13 niet meer werkt tegen Magic Immunes, anders zou mn Hammerdintje uberruns ownen :)
Hammerdin kan ubers niet aan. Zelfs pre 1.13 kon dat niet.

• Mr_Size
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:05:
[...]

Hammerdin kan ubers niet aan. Zelfs pre 1.13 kon dat niet.
Ik bedoelde meer dat ik dan niet weg hoefde te rennen voor die bizar immune Pit Lords :p
Een smiter/Zealer is idd beter voor Ubers.

• RedHat
Iemand nog een Monarch nodig? 12 ED White (Kan dus gesocket worden).
Mr_Size schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Ik bedoelde meer dat ik dan niet weg hoefde te rennen voor die bizar immune Pit Lords :p
Een smiter/Zealer is idd beter voor Ubers.
dat was een potje easy toen nog, ik deed toen izual en duriel gewoon met hammerdin

lillith deed altijd al wat teveel poison damage voor hamertjetik, daar had je echt al lifetap en een melee met CB voor nodig
Mr_Size schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:09:
Is dit niet wat?

Brand

Fires Explosive Arrows or Bolts (15)
doe je daardoor niet alleen fire damage? of zit daar ook nog gewoon standaard physical bij? anders wel leuke combi :)

• Mr_Size
Dalyxia schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:07:
doe je daardoor niet alleen fire damage? of zit daar ook nog gewoon standaard physical bij? anders wel leuke combi :)
Volgens mij was de build voornamelijk cold arrow en guided arrow. Dus cold en physical als ik het goed heb.
Mr_Size schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:26:
[...]

Volgens mij was de build voornamelijk cold arrow en guided arrow. Dus cold en physical als ik het goed heb.
nee ik bedoel. op brand zit die fires explosive arrows mod, dverandert die de physical damage in fire damage of is het gewoon een extra fire damage + splash naast de physical damage van de boog?

• RedHat
Mr_Size schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:26:
[...]

Ik heb nog een Mara20 voor je liggen :)

Mijn botje vind de laatste 2 dagen echt hélémáál niets meer. Denk dat ik toch weer m'n MF-pak aantrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Dalyxia schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:37:
[...]

nee ik bedoel. op brand zit die fires explosive arrows mod, dverandert die de physical damage in fire damage of is het gewoon een extra fire damage + splash naast de physical damage van de boog?
Ow, dat zou kunnen. Daar weet jij denk ik meer van af dan ik :p

@Red, nog bedankt voor de mara's! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:15:
[...]

Ik heb nog een Mara20 voor je liggen :)

Mijn botje vind de laatste 2 dagen echt hélémáál niets meer. Denk dat ik toch weer m'n MF-pak aantrek.
moet je ff kijken hoeveel games ie gedaan heeft, 1 van de 2 van mij loopt de laatste 2 dagen constant vast :(

doet de 1 180 runs in een nacht, doet de ander er 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik doe per game ongeveer 10 minuten. Dan doe ik wel Andrariel,Countess,Pit,Mephi,Diablo,Pindle en Baal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Redhat, hoeveel heb jij voor die keys van diablo betaald? Ik heb keys te leen van een maatje van me, waarbij ik m plechtig moest beloven om niet te cheaten.. Nu heb ik eigenlijk wel zin om een bot in te stellen, dus moet ik even mn eigen keys kaufen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb ze hier aangeschaft:

http://www.diablocodes.nl/diablo-cd-keys.php

Heb gister mijn mals verkocht. Vind ik een 5 sock cs. Dat wordt dus een CTA, alleen heb alles behalve mals. Normaal vallen die ik weet niet hoe vaak maar als je ze nodig hebt vallen ze niet lol :)

[ Voor 57% gewijzigd door RedHat op 26-08-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
RedHat schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:00:
Ik heb ze hier aangeschaft:

http://www.diablocodes.nl/diablo-cd-keys.php

Heb gister mijn mals verkocht. Vind ik een 5 sock cs. Dat wordt dus een CTA, alleen heb alles behalve mals. Normaal vallen die ik weet niet hoe vaak maar als je ze nodig hebt vallen ze niet lol :)
Ik heb wel een mal voor je......voor een ber :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
/ignore :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Ik heb wel een mal voor je meen ik. Zal vanmiddag even kijken.

Oh, en Size: je anni is een 12/12/6 geloof ik. Zit op mn mule :)

[ Voor 35% gewijzigd door karstjan op 26-08-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
karstjan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:23:
Ik heb wel een mal voor je meen ik. Zal vanmiddag even kijken.

Oh, en Size: je anni is een 12/12/6 geloof ik. Zit op mn mule :)
Een anni is een anni :D Wellicht dat ik later op de avond nog ff online ben om hem te collecteren :)
En red, als je nog een mal moet hebben mag je mijne wel hebben hoor, voor gratiesh :) Heb van jou immers ook al spullen gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Er zijn nu btw 2 hot ips (Erg hot). Kijk maar in de lijst.

Als iemand nog een Crown of Ages (Redelijke stats) over heeft, houdt ik mij aanbevolen :)

[ Voor 44% gewijzigd door RedHat op 26-08-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
RedHat schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:05:
Jammer dat ik op m'n werk zit :( Ik game altijd 's avonds, maar heb nooit hot ip eigenlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Mr_Size schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:09:
[...]

Jammer dat ik op m'n werk zit :( Ik game altijd 's avonds, maar heb nooit hot ip eigenlijk :'(
Ik deel je leed :P

Ik ga denk ik toch die Sanctuary rerollen. Als iemand een paar (4 ofzo) Mal runes heeft ruil ik deze graag met een Vex of wat minder Mal runes voor een Gul.

[ Voor 5% gewijzigd door Shuvit op 26-08-2011 13:17 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik ben nu paused in .89 die al tijdje hot is. Ik wacht wel even af. Hoop hem bij pindle tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Dit heb ik even opgezocht. Het blijkt dat je, als je doodgaat, de resists die je van de Anya quests hebt gekregen (+30 in totaal), kwijtraakt. Dit blijft zo, totdat je save&exit en een nieuwe game joined.

Dus, als je je corpse weer pakt, heb je 30 resists minder. Totdat je opnieuw joined.

Vandaar dus bugged quest :)

@Red: geremapped? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Oh, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.

Hot Ip gebeurt weer eens helemaal niets ;( Blijf nog even hangen, dan nog geen SOJ-melding dan unpause ik.

[ Voor 58% gewijzigd door RedHat op 26-08-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Ik deel je leed :P

Ik ga denk ik toch die Sanctuary rerollen. Als iemand een paar (4 ofzo) Mal runes heeft ruil ik deze graag met een Vex of wat minder Mal runes voor een Gul.
RedHat schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:05:

Als iemand nog een Crown of Ages (Redelijke stats) over heeft, houdt ik mij aanbevolen :)
ik heb 2 Coa's met slechte stats eentje met 1 sox 28res 10dr en eentje met 1sox 24 res 11dr

mal runes zat, wou ze cuben maar ruilen met jouw is altijd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dyx: Niet helemaal wat ik zoek, sorry. Maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Dalyxia schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:53:
[...]

[...]

ik heb 2 Coa's met slechte stats eentje met 1 sox 28res 10dr en eentje met 1sox 24 res 11dr

mal runes zat, wou ze cuben maar ruilen met jouw is altijd beter :)
Cool, dan gaan we vanavond nog effe traden dus :P

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

karstjan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

Dit heb ik even opgezocht. Het blijkt dat je, als je doodgaat, de resists die je van de Anya quests hebt gekregen (+30 in totaal), kwijtraakt. Dit blijft zo, totdat je save&exit en een nieuwe game joined.

Dus, als je je corpse weer pakt, heb je 30 resists minder. Totdat je opnieuw joined.

Vandaar dus bugged quest :)
Juist, maar dit is dus niet te zien in je character screen, waardoor je ten onrechte kan denken dat je max resist hebt. Op mijn PvP characters zorgde ik er soms zelfs voor dat ik Anya niet deed. In pub pvp games is de 30 res altijd wel handig, maar rekende ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:57:
[...]

Cool, dan gaan we vanavond nog effe traden dus :P
vanavond ben ik vanaf 19:30 weg,

hoeveel wil je er precies hebben? dan bewaar ik die voor je, ik heb er 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Dalyxia schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

vanavond ben ik vanaf 19:30 weg,

hoeveel wil je er precies hebben? dan bewaar ik die voor je, ik heb er 11
stuk of 4 voor een Gul? Ik ben vanavond ook kort online, wel voor 19:30 nog wel dan :)

[ Voor 57% gewijzigd door Shuvit op 26-08-2011 16:57 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Red, tis een 3-2-2 geworden.. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
karstjan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:44:
Red, tis een 3-2-2 geworden.. Helaas.
:(

Had ik toch meer geluk met m'n 6-Bo. Jammer, had net nog een CTA gekocht voor iets te veel CTA (Wel 5/6/4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
EEY, dit topic is ver afgezakt :)

Iemand zin om m'n lvl 15 palladin ofzo nog ff beetje te boosten (Ancients Norm tot Hell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
RedHat schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:28:
[...]

:(

Had ik toch meer geluk met m'n 6-Bo. Jammer, had net nog een CTA gekocht voor iets te veel CTA (Wel 5/6/4).
Ik heb 2x redelijk geluk gehad met mijn CtA's. Ik heb 2x een 2 - 5 - 2 gemaakt. Gisteren heb ik ook een Superior 4 sock Monarch gevonden met 10% Enhanced Def + 15% increased durability.

Tijd om even wat Spirit craft setjes te gaan verzamelen :)

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:47:
[...]

Ik heb 2x redelijk geluk gehad met mijn CtA's. Ik heb 2x een 2 - 5 - 2 gemaakt. Gisteren heb ik ook een Superior 4 sock Monarch gevonden met 10% Enhanced Def + 15% increased durability.

Tijd om even wat Spirit craft setjes te gaan verzamelen :)
middagje botten en je hebt wel 10 setjes :)

ik heb nu 4 hoto's gemaakt en hoogste was 34res rofl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Dalyxia schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:20:
[...]

middagje botten en je hebt wel 10 setjes :)

ik heb nu 4 hoto's gemaakt en hoogste was 34res rofl
Die luxe heb ik niet, als ik de bot aan heb is dat alleen als ik een film kijk oid. Anders speel ik zelf :)
De runes voor Spirit zijn echt een eitje om te verzamelen, die dropt ze non-stop :P

[ Voor 11% gewijzigd door Shuvit op 29-08-2011 12:27 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Haha en ik maar / f m en geen reacties, maar dat zijn jullie bots zeker :P Heb mijn sorc veranderd naar een Light sorc ipv cold.

Wat reviews gelezen (Wel oude van 2005 ofzo) en ga nu maar voor een infinity merc. Zoek ook nog een griffion helm en die orb met lightres geloof ik. Welk runewoord is essentieel in armor/head voor merc/mijzelf?

Klote is dat mijn merc steeds dood gaat als ik probeer te mf (doe alleen diablo / Andy / Seer). Het zijn meestal die rode ballen die mijn merc kapot maakt.

Pffff ik lees me rot op forums en vraag veel, maar op forums etc is het allemaal zo technisch met getallen en afkortingen etc en spreken mensen elkaar weer tegen dat ik er soms geen hout van snap.

Ach ik heb het wel heerlijk naar mijn zin en dat dankzij jullie Gotter's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Mistymo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:35:
Haha en ik maar / f m en geen reacties, maar dat zijn jullie bots zeker :P Heb mijn sorc veranderd naar een Light sorc ipv cold.

Wat reviews gelezen (Wel oude van 2005 ofzo) en ga nu maar voor een infinity merc. Zoek ook nog een griffion helm en die orb met lightres geloof ik. Welk runewoord is essentieel in armor/head voor merc/mijzelf?

Klote is dat mijn merc steeds dood gaat als ik probeer te mf (doe alleen diablo / Andy / Seer). Het zijn meestal die rode ballen die mijn merc kapot maakt.

Pffff ik lees me rot op forums en vraag veel, maar op forums etc is het allemaal zo technisch met getallen en afkortingen etc en spreken mensen elkaar weer tegen dat ik er soms geen hout van snap.

Ach ik heb het wel heerlijk naar mijn zin en dat dankzij jullie Gotter's.
Haha, dat laatste is het belangrijkste toch? ;)
Fortitude of Chains of Honor in armor zijn goede runewords voor een sorc.
De Chains of Honor (COH) draag je dan zelf en de forti is voor de merc.
Infinity is wel een duur runeword, of heb je er al eentje?
Als helm moet je de merc Andariels Visage geven, dit is een unique item (zo'n gouden item), dus geen runeword.

Verder moet je zelf het volgende dragen:

Helm: griffons, gaf je zelf al aan dus die weet je al :)
Als wapen heb je verschillende keuzes imo:
  • Heart of the Oak (HOTO) runeword: veel faster cast rate (fcr) en veel resistance.
  • Eschutas (die orb die jij bedoeld)
  • The Occulus (fcr en mf)
Amulet: Mara's Kaleidoloscope (unique amu) of Tal Rasha amu
Shield: Spirit runeword in een monarch shield (heb je wel 156 str voor nodig)
Belt: Arachnid mesh (Unique belt): +1 skills en fcr
Boots: War Travelers (Unique boots, veel mf)
Ringen: Stone of Jordan (Unique) + een random amulet met fcr en wat resistance (kan je eventueel ook craften (in je cube). Daarvoor heb je nodig: ral rune, Perfect Amethyst, een jewel, een amulet. Hoe hoger het ilvl (item level) van de amulet, hoe beter de gecrafte amu wordt. Dus, als Diablo of Baal in een hell game een amulet dropt, moet je met die amu gaan craften, je hebt dan kans op +2 skills (skills zijn echter random, dus dat is geluk hebben)
Gloves: Magefist (Unique, fcr)
Charms: Sorc Torch, Anni, paar mf small charms, Gheeds Fortune (Unique Grand Charm)

Dat is ruwweg een beetje de gear waar je naar op zoek moet.

Ik heb zelf nu Full Talrasha set op m'n lightsorc en dat gaat ook aardig. Volgens mij had jij die ook al bijna compleet. Ik zou die gewoon dragen in combinatie met een spirit shield en wat mf charms, dan heb je aardig wat mf.
Pas als je genoeg hebt van bovenstaande lijst overstappen op andere gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Mijn sorc heeft nu 32k lightnings met de volgende setup:

Griffons (met Facet)
Mara's
Chains of Honor
Magefists
Main: Echuta's (met Facet) + Spirit Shield (35fcr)
Switch: Call to Arms (2/5/2) + Spirit Shield (33fcr)
Arach belt
Wartravelers
2x Stone of Jordan
2x light skiller + Ani + Torch

Merc: Fortitude, Andy's Vissage en een Infinity

Gaat uitstekend, ze doet baalruns sneller dan een hammerdin :)

[ Voor 14% gewijzigd door Shuvit op 29-08-2011 13:04 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Voor een MF sorc is Tal Rasha inderdaad prima. Blizz or Orb/Fireball werken prima met een gedegen hoeveelheid MF - Vita kan, mits je je beperkt tot de makkelijke runs. Voor een PvM sorc zou ik enigma + hoto + spirit + griffon + mara's + sojs + arach + treks + frosts gaan met max Telekinesis.

Eschuta's en Chain of Honor zijn overgewaardeerd. Viper en Enigma zijn betere keuzes qua armor, HotO is superieur aan Eschuta's. Voor PvM zou ik ook ES gaan. Of Vita met max block (maar dat is weinig spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Zie ook deze build van een paar pagina's terug. Is ongeveer met dezelfde items. Angeloonie in "Diablo 2 Classic/LoD: Deel 58"

Met facet bedoel je die unique jewel Shuv? Is voor Mistymo wel handig om de afkortingen uit te leggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Lapras schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:07:
Voor een MF sorc is Tal Rasha inderdaad prima. Blizz or Orb/Fireball werken prima met een gedegen hoeveelheid MF - Vita kan, mits je je beperkt tot de makkelijke runs. Voor een PvM sorc zou ik enigma + hoto + spirit + griffon + mara's + sojs + arach + treks + frosts gaan met max Telekinesis.

Eschuta's en Chain of Honor zijn overgewaardeerd. Viper en Enigma zijn betere keuzes qua armor, HotO is superieur aan Eschuta's. Voor PvM zou ik ook ES gaan. Of Vita met max block (maar dat is weinig spannend).
Hoe je je sorc of wat voor char indeeld is maar net wat voor voorkeur je hebt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
+3 To All Skills
+40% Faster Cast Rate
+10 To Dexterity
Replenish Life +20
Increase Maximum Mana 15%
All Resistances +30-40 (varies)
Level 4 Oak Sage (25 Charges)
Level 14 Raven (60 Charges)

code:
1
2
3
4
5
+1-3 To Sorceress Skill Levels (varies)
+40% Faster Cast Rate
+10-20% To Fire Skill Damage (varies)
+10-20% To Lightning Skill Damage (varies)
+20-30 To Energy (varies)

Bovenstaand alleen de nuttige stats van de Hoto, daaronder de Echuta's.

Voor mij is Echuta's een betere keus in combinatie met CoH. Ik trek mijn resists recht met de CoH, en krijg meer damage door de Echuta's (32k light, en dan reken ik de -resist op vijanden niet mee). Omdat ik een Vita Sorceress heb vervalt ES, dus is de extra mana van Hoto voor mij n.v.t.

Het is echt compleet afhankelijk van wat je wilt bereiken met je char, ik wil met mijn sorc snel kunnen clearen en voor runes en socketed items gaan want MF is voor mij helemaal niet interessant.
Mistymo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:35:
Wat jij eerst moet doen is voor jezelf afvragen wat jij wilt bereiken met je sorceress, wil je voor MF gaan of voor vette damage builds waarbij je runes/socket items/eth items gaat zoeken (met zo'n laag mogelijk MF dus).
Mr_Size schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:07:
Zie ook deze build van een paar pagina's terug. Is ongeveer met dezelfde items. Angeloonie in "Diablo 2 Classic/LoD: Deel 58"

Met facet bedoel je die unique jewel Shuv? Is voor Mistymo wel handig om de afkortingen uit te leggen :p
Ja, ik bedoel dus de Lightning Rainbow Facet :)

[ Voor 22% gewijzigd door Shuvit op 29-08-2011 13:33 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Hoto + Enigma =
40 strenght meer (is met gemak 200+ mana)
10 dexterity meer (al is dat verwaarloosbaar)
20 (!) replenish life
+ 15% max mana
+ 5% max life
Oak charges

Eschuta's + CoH
25 resists meer (met ES nutteloos)
20% damage meer (Minimaal verschil, gegeven lightning/fire mastery)
free socket

Voor een Vita sorc zou ik voor Viper gaan + SS/Whistans gaan. Maar juist in PvM is ES een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Lapras schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:34:
Hoto + Enigma =
40 strenght meer (is met gemak 200+ mana)
10 dexterity meer (al is dat verwaarloosbaar)
20 (!) replenish life
+ 15% max mana
+ 5% max life
Oak charges

Eschuta's + CoH
25 resists meer (met ES nutteloos)
20% damage meer (Minimaal verschil, gegeven lightning/fire mastery)
free socket

Voor een Vita sorc zou ik voor Viper gaan + SS/Whistans gaan. Maar juist in PvM is ES een betere optie.
Je vergeet de -resist wat je van de Eschuta's kan halen. Ik heb alleen op gear al -50 light resist. Komt dus neer op 32000*1.50 = 48000 raw damage.

Als ik switch naar Viper kom ik gelijk al 30 resist minder uit, want ik heb de 35fcr nodig op de Spirit voor de chain breakpoint. Als ik een viper neem met Whistans kom ik precies 2 fcr tekort omdat ik geen fcr amu/ringen heb.

Mijn char heeft nu precies 120fcr + maxed resists :)

[ Voor 3% gewijzigd door Shuvit op 29-08-2011 13:48 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
Wat een luxeproblemen :D

Ik ga maar een sorc maken met Tals set + Hoto 32 (die heb ik nog liggen :))
Shako
Chance Guards ofzo
WT's
Sojs
CTA op switch

en nog wat rommel voor mn merc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Hoe bedoel je -light res? Ik doelde dat te vangen door free socket te noemen als een van de voordelen van een eschuta's setup. Hoe kom je overigens aan -50 light res?

Het punt is: natuurlijk is jouw setup prima en zal je ongetwijfeld makkelijk door het spel heen bewegen. Mijn punt is dat er gewoon een superieure build te verzinnen is in termen van damage/life/mana. De verschillen zijn niet groot, maar ze zijn er wel. Chains of Honor is voor geen enkele build het optimale armor.

Overigens is een max block setup weer heel anders en gaat dieper dan wapen + schild wisselen. Het mooie van een PvM sorc is dat je daar juist niet over hoeft na te denken doordat ES bestaat. Zeker voor een light sorc vanwege de vele +light skillers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Lapras schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:49:
Hoe bedoel je -light res? Ik doelde dat te vangen door free socket te noemen als een van de voordelen van een eschuta's setup. Hoe kom je overigens aan -50 light res?

Het punt is: natuurlijk is jouw setup prima en zal je ongetwijfeld makkelijk door het spel heen bewegen. Mijn punt is dat er gewoon een superieure build te verzinnen is in termen van damage/life/mana. De verschillen zijn niet groot, maar ze zijn er wel. Chains of Honor is voor geen enkele build het optimale armor.

Overigens is een max block setup weer heel anders en gaat dieper dan wapen + schild wisselen. Het mooie van een PvM sorc is dat je daar juist niet over hoeft na te denken doordat ES bestaat. Zeker voor een light sorc vanwege de vele +light skillers.
Griffons (-25% enemy lightning resistance)
Echuta's (-25% enemy lightning resistance)
Infy merc (-85% enemy lightning resistance)

Als je van een perfecte aanval uitgaat en echt de volle 32k dmg doet van de lightning krijg je leuke getallen:
Merc even meegerekend: -135% enemy lightning resistance.

32000dmg * 2.35 = 75200 lightning damage, ik pak de Hell diablo even als voorbeeld erbij die heeft 50% light resist:
75200 - 50% = 37600 lightning damage op diablo.

Je hebt wel gelijk met ES, maar ik heb toch liever Vita. Puur om die stomme manaburn vijanden waar ik regelmatig in teleport :)

[ Voor 5% gewijzigd door Shuvit op 29-08-2011 13:57 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Griffon's en Infinity gelden ook voor mijn build. Eschuta's heeft +lightning damage, geen -lightning resists (!). Als het dat wel had gehad, was het een no-brainer wat de beste build is. Nu is het een +3 sorc skills/40 fcr/1 lightning mastery wapen met 1 socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Lapras schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:59:
Griffon's en Infinity gelden ook voor mijn build. Eschuta's heeft +lightning damage, geen -lightning resists (!). Als het dat wel had gehad, was het een no-brainer wat de beste build is. Nu is het een +3 sorc skills/40 fcr/1 lightning mastery wapen met 1 socket.
Ah ruk ja klopt ook |:(

Hoe kom ik erbij dan dat er -light resist op zit... hmmz, nja anyways Hoto is dan beter lol. Ik was ook bezig om i.p.v. Echuta's een Crescent moon te gebruiken, waar dus wel -35% light resist op zit.

Daarvoor heb ik alsnog de spirit nodig, en een +2/20fcr/X amu :)

[ Voor 14% gewijzigd door Shuvit op 29-08-2011 14:21 ]

void

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.