Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

chiIIed schreef op maandag 06 juni 2011 @ 01:14:
Juist op de server geweest, eerste wat ik zag was dat onder de inn plus het waterkasteel alles corrupt was. Hopelijk heb ik de corruptie opgelost (alle blokjes weg graven en nieuwe er voor terug).

Heb verder niet echt gekeken of er meer gegriefed was.
Wel jammer dat er figuren blijven die het leuk vinden om andermans werk te verpesten :(
Wat een moeite, top :P

Jammer dat er geen Druid/Dryad/Jungle slet meer is, daar kun je van dat purifier spul kopen om de corruption te veranderen naar gras/steen.

Ik zal later vandaag even kijken wat de totale schade is, vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:45
Hmm, zat net ook weer een vette lading corruptie op een vliegende basis - zelfs helemaal bovenaan waar je dus een grappling hook voor nodig hebt. Heb het nog ff weggehaald, maar weet niet zeker of het allemaal weg is.

[ Voor 20% gewijzigd door XpanD op 06-06-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 14:20
Helaas zijn er nu nog geen tools om met een whitelist te werken, dit lijkt me inderdaad de veiligste optie.

Wat ook kan is dat ik een nieuw wachtwoord erop zet, en alleen aan actievelingen in dit topic het wachtwoord verstrek. Maar dit is natuurlijk ook maar wachten totdat het wachtwoord uitlekt aan de verkeerde persoon...

Verder maak ik om de 4 uur een back-up. Als er een back-up terug moet worden gezet dan kan dat. Indien dit wenselijk is, geef maar een tijdstip en datum aan (0800, 1200, 1600, 2000, 0000)

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Had het er met hem over dat er de laatste dagen toch wat verdachte types rondlopen: veel heen en weer lopen maar eigenlijk niks uitvoeren en niets tegen de rest zeggen
Ik was gister ook even op de server (Sini) en heb eigenlijk alleen maar rondgelopen, puur om te kijken wat er allemaal gebouwd was

Dit leek misschien verdacht, maar ik kan je garanderen dat ik geen plezier uit Griefen haal

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Ok, ben net in de server geweest, er is voor zover ik kon zien niks gegriefed verder.

Zag net iemand de server joinen, dus ik teleport terug naar spawn waar ik hem bij de Demoman zie praten, op het moment dat hij mij opmerkt schrijft hij de :D smiley en vertrekt hij weer van de server..

Maar zo kun je overal wel wat achter zoeken natuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:55
Wasp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:25:
Helaas zijn er nu nog geen tools om met een whitelist te werken, dit lijkt me inderdaad de veiligste optie.

Wat ook kan is dat ik een nieuw wachtwoord erop zet, en alleen aan actievelingen in dit topic het wachtwoord verstrek. Maar dit is natuurlijk ook maar wachten totdat het wachtwoord uitlekt aan de verkeerde persoon...

Verder maak ik om de 4 uur een back-up. Als er een back-up terug moet worden gezet dan kan dat. Indien dit wenselijk is, geef maar een tijdstip en datum aan (0800, 1200, 1600, 2000, 0000)
Je kan toch met een whitelist werken? Zoals ik zie op terraria forums :). Maar goed is er nog plek voor een noobie?
Altijd toch fijner om met een paar Nederlanders te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
MrGizMo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:50:
[...]

Je kan toch met een whitelist werken? Zoals ik zie op terraria forums :). Maar goed is er nog plek voor een noobie?
Altijd toch fijner om met een paar Nederlanders te spelen :)
Inderdaad. Ik zie nu net dat er al een mod systeem is.

Hier ga ik vanavond mee aan de slag, zodat we met een whitelist gaan werken.

Zijn jullie dan voor een nieuwe map, of zal ik een oudere versie terughalen waar nog niet (of nauwelijks) in gegriefed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Wasp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:28:
[...]

Zijn jullie dan voor een nieuwe map, of zal ik een oudere versie terughalen waar nog niet (of nauwelijks) in gegriefed is?
Haha nice ! Nja ik denk dat veel mensen hun creaties willen houden ! Maar goed, als er een plekje vrij is op de server zou ik er graag bij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 13:48
Wasp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:28:
[...]

Mij maakt het persoonlijk niet zo heel veel uit, maar als er een keer een nieuwe map wordt gegenereerd, dan zou ik het wel leuk vinden als de oude ergens te downloaden is.

In ieder geval veel succes met het mod systeem, dat zou een plezierige toevoeging zijn, vooral als het dan mogelijk is om meer mensen admin powers te geven zodat meer mensen een oogje in het zeil kunnen houden.
MrGizMo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:34:
[...]

Haha nice ! Nja ik denk dat veel mensen hun creaties willen houden ! Maar goed, als er een plekje vrij is op de server zou ik er graag bij komen :)
Op dit moment staan het IP en het wachtwoord nog gewoon hier in het topic, op de vorige pagina, dus je kunt zo joinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
wasp host nu?
er is een server software voor een tientje en ik weet ook een gratis.
die kan banned als iemand tnt gebruikt enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 17:47
Misschien is dit wel handig voor de server hoster(s):
http://tmod.us/index.php

Zitten aantal plugins in deze Server (mod?) waar je permissions enz mee kan instellen.
Ik probeer echter geen reclame ervoor te maken, maar zoals ik zag kun je wel veel griefers ermee tegen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Adib schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:59:
wasp host nu?
er is een server software voor een tientje en ik weet ook een gratis.
die kan banned als iemand tnt gebruikt enzo
Bannen als iemand TNT gebruikt? Niet zo handig, veel mensen gebruiken het ook voor goede doeleinden. Ik zelf bijvoorbeeld gebruik het soms in de underworld om snel Ash en Hellstone Bricks te krijgen.

Ik had trouwens nog een paar vrij radicale ideeën, maar misschien wel geschikt om de volgende map zo leuk mogelijk te maken en houden;

1) Iedereen een nieuw character, geen oude characters toegestaan (behalve om resources over te slepen uit de oude wereld). Moet toch ook wel te checken zijn lijkt me, zeker als er een beetje gechat wordt tussen mensen.

2) Mensen verplichten om een beetje actief te zijn op de server. Dus geen loners die nooit iets zeggen en nooit ergens aan mee doen. Als dingen een beetje sociaal gehouden worden wordt het wss. ook een stuk makkelijker om griefers tegen te houden.

3) Één centrale opslagplaats voor items. Geen chests overal over de map verspreid met simpele maar nodige dingen zoals steen er in. Deze fragmentatie is een groot probleem op de huidige map - een centrale opslagplaats zorgt ervoor dat er meer creatieve ideeën tot uiting gebracht kunnen worden. Douw de meest belangrijke/gevaarlijke spullen in een Piggy Bank, en 't moet mogelijk zijn!

Maar goed, dit is misschien iets te ambitieus/radicaal om direct door te voeren bij een nieuwe map. Ik blijf dromen... :P

Zo, tijd om is op de server te gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
helaas word tnt heel veel voor griefen gebruikt
ik kan in nog niet eens 5 minuten een mod maken waar starfury tnt schiet
of een mini shark die tnt shiet.
maar de mod kan ook andere dingen(die ik eerder zei)
ik kijk even snel en voeg ik link bij

er is ook een motd
dit zijn de commands die er ingame zijn:

TShock requires you to be an administrator to run most commands. Most of these commands alter gameplay significantly, and therefore no current Minecraft style Permissions plugin is provided.
Complete command list:
/kick
/ban
/off - Turns off the server without saving
/reload - Reloads the configuration file.
/dropmeteor - Drops a meteor on the map.
/star - Attempts to bring a star to your location.
/bloodmoon - Starts a blood moon event
/eater - Summons the Eater of Worlds
/eye - Summons the Eye of Cthulhu
/skeletron - Summons Skeletron
/invade - Toggles a goblin invasion
/password - Remotely changes the server's password
/save - Saves the server
/spawn - Teleports you to your spawnpoint
/tp [player] - Teleports you to [player]
/tphere [player] - Drags [player] to you with a chain
/spawnmob [npc-id or name] [amount]- Spawns an NPC from the NPC list - Use "" for mob names with spacing.
/item [id or name] - Gives you [id or name] - Use "" for item names with spacing.
/give [id or name] [player] - Gives [player] item [id or name]
/heal [player] - Heals you, or if defined, [player]
/butcher - Slays all non-town NPCs
/maxspawns [amount] - Changes the maximum spawns per wave. Higher numbers results in more mobs per spawn wave.
/spawnrate [amount] - Changes the rate at which monsters spawn. Lower results in faster spawn rates.
/slap [player] - Slaps [player], defaults to 5 damage if not provided.
/kill [player] - If provided, kills [player], or else suicides.
/help [page] - Provides a list of commands.
/off-nosave - Kills the server without saving.
/protectspawn - Toggles spawn protection.

in de config file kan je ook nog een paar dingen veranderen

InvasionMultiplier: The equation for calculating invasion size is 100 + (multiplier * (number of active players with greater than 200 health))
DefaultMaximumSpawns: The default maximum mobs that will spawn per wave. Higher means more mobs in that wave.
DefaultSpawnRate: The delay between waves. Shorter values lead to less mobs.
ServerPort: The port the server runs on.
EnableWhitelist: Enable or disable the whitelist based on IP addresses in whitelist.txt
InfiniteInvasion: Enable the ability for invaison size to never decrease. Make sure to run /invade, and note that this adds 2 million+ goblins to the spawn que for the map.
AlwaysPvP: Enable or disable perma pvp.
KickSaveEditors: Kicks players who edit save files for cheating.
BanSaveEditors: Writes players who edit save files to the cheaters.txt file, and prevents people in that file from joining. You must have kick enabled for this to work as intended.
BanKillTileAbusers: Bans players who attempt to kill tiles using TNT or exploits. Requires kick to be enabled.
KickKillTileAbuesrs: Kicks players who attempt to kill tiles using TNT or exploits.
BanExplosives: Bans players who attempt to throw a bomb or dynamite.
KickExplosives: Kicks players who attempt to throw a bomb or dynamite.
SpawnProtection: Prevents tiles from being placed within SpawnProtectionRadius of the default spawn.
SpawnProtectionRadius: Radius from spawn tile for SpawnProtection.

[ Voor 104% gewijzigd door Adib op 06-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
kokkie20 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:03:

Zitten aantal plugins in deze Server (mod?) waar je permissions enz mee kan instellen.
Ik probeer echter geen reclame ervoor te maken, maar zoals ik zag kun je wel veel griefers ermee tegen houden :)
Aan deze software zat ik ook te denken. Ben al bezig met experimenteren.

Situatie zal worden dat er een x aantal moderators zijn die mensen bouwrechten kunnen geven. Dus geen whitelist, want dat is veel teveel beheer (handmatig bijhouden van whitelist.txt met IP adressen...)

Diezelfde moderators kunnen ook kicken en bannen.

Geen spawn commando's, behalve de functionaliteit die Terraria zelf al heeft (Bedden en Magic Mirrors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Xylon schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:36:
[...]

Mij maakt het persoonlijk niet zo heel veel uit, maar als er een keer een nieuwe map wordt gegenereerd, dan zou ik het wel leuk vinden als de oude ergens te downloaden is.

In ieder geval veel succes met het mod systeem, dat zou een plezierige toevoeging zijn, vooral als het dan mogelijk is om meer mensen admin powers te geven zodat meer mensen een oogje in het zeil kunnen houden.

[...]

Op dit moment staan het IP en het wachtwoord nog gewoon hier in het topic, op de vorige pagina, dus je kunt zo joinen ;)
Beter eerst vragen ipv zomaar binnen te vallen :)
kokkie20 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:03:

dat is ook diegene die ik bedoel :)
Wasp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:45:
[...]

Situatie zal worden dat er een x aantal moderators zijn die mensen bouwrechten kunnen geven. Dus geen whitelist, want dat is veel teveel beheer (handmatig bijhouden van whitelist.txt met IP adressen...)

Geen spawn commando's, behalve de functionaliteit die Terraria zelf al heeft (Bedden en Magic Mirrors)
Protect spawn kan toch wel erg handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Wasp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 16:45:
[...]

Klinkt inderdaad als een zeer goed idee :) Dat moet het de griefers toch al een stuk moeilijker maken.

Zou iemand me trouwens terraria.exe kunnen sturen? Ik wil namelijk de Terraria Mac Wrapper uitproberen, maar daar heb je dat .exe bestand voor nodig. Ik heb op dit moment echter geen toegang tot een windows pc met Steam waar ik Terraria kan downloaden, dus dan vraag ik het liever zo dan dat ik een of andere vage gecrackte versie ga downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:11
You've got mail!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Lol @ XpanD die TNT uit zn klauwtjes laat donderen in iemand ander's huis _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:54
Een typisch gevalletje van "Alles Verwoestende Klauwen"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Bedankt, hij doet het perfect! :)

Wat is er trouwens gruwelijk veel aangepast sinds gister. Ik dacht bijna dat het 'n nieuwe map was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
XpanD schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:55:
Hmm, zat net ook weer een vette lading corruptie op een vliegende basis - zelfs helemaal bovenaan waar je dus een grappling hook voor nodig hebt. Heb het nog ff weggehaald, maar weet niet zeker of het allemaal weg is.
Vliegende basis als in floating islands?

Aangezien ik wel een floating island corrupt heb gemaakt een week trug ;D. leek me wel vet random corrupted floating island ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Xylon schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:30:
[...]

Bedankt, hij doet het perfect! :)

Wat is er trouwens gruwelijk veel aangepast sinds gister. Ik dacht bijna dat het 'n nieuwe map was.
Yep, eigenlijk is er de afgelopen 3 uur pas bijgebouwd: rechts van Tweakers Inn een compleet Pools flatgebouw: lekker simpel en de armoe straalt er van af, maar nu zijn er wel genoeg spawnbedden voor elke spelende Tweaker :)

Verder heb ik flink wat corruption weggehaald en het enorme gat onder de Tweakers Inn weer opgevuld met steen.

En nog een schouderklopje voor Xylon: gaaf bouwproject heeft hij op een geheime locatie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Zojuist voor onze ogen gegriefed met dynamiet, het viel vanuit de lucht, rechter toren van de Inn is weggevaagd.

Ik ga geen namen noemen van wie het gedaan heeft, maar ik heb een zeer sterk vermoeden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Nog heel even en we zijn van die griefers af.... Momenteel hard bezig met tMod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Chuckster schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:52:
Zojuist voor onze ogen gegriefed met dynamiet, het viel vanuit de lucht, rechter toren van de Inn is weggevaagd.

Ik ga geen namen noemen van wie het gedaan heeft, maar ik heb een zeer sterk vermoeden :(
Inderdaad. Ik ben even weg, hard gewerkt aan het motel naast de inn. En nu zijn de 2 zeikanten van de torens gesloopt.........

Straks direct kick + IP-Ban voor elke persoon die maar 1x griefd. Naast Wasp eventueel wat vaste spelers die mensen kunnen kicken (maar eventueel nog niet bannen).

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Ik denk dat het tegen die tijd ook wel handig is om online een google doc oid bij te houden waarin we alle namen kunnen zetten van mensen die gekicked / gebanned zijn. Op die manier zie je makkelijker of het vaak dezelfde mensen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmalonl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07-2023
wordt er dan ene nieuwe server gemaakt? met ene nieuwe wereld? of gewoon bestaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Pfff.... Ben nu zo'n 2 a 3 uur bezig met die nieuwe software, tMod. Het begin is er, maar er zijn teveel bugs in deze mod dat ik 'm niet durf te gebruiken.

Denk aan:
- Ineens niet meer zichtbaar zijn voor andere users
- IEDEREEN kan het /invasion commando gebruiken, is momenteel niet autoriseerbaar
- Zelfde met /tp (teleport) command. Niet autoriseerbaar
- Willekeurige server crashes
- Hoog geheugengebruik

Morgen schijnt er een update te komen voor tMod die het een en ander fixed qua bugs. Ik wil voorstellen om, indien de ergste bugs eruit zijn, een verse server te beginnen. Dus nieuwe map, met moderators aangesteld die mensen bouwrechten kunnen geven.

Eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Eens. Ik kan je wel aanraden om die regels die ik eerder had gepost eens door te lezen - die kunnen de server wss. een stuk schoner houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
wasp je kan ook tshock gebruiken kan je tntn banne enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
TNT bannen gaat 'em hopelijk niet worden, dat wordt nog teveel gebruikt voor leuke/nuttige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
maar tot tmod goed is bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
@Adib: Die dedicated server mod gaat met name over admin commands. Maar daarmee kun je geen moderators aanstellen die users bouwrechten kunnen geven. Want dan hou je het beheer toch weer alleen bij mij (handmatig whitelist.txt aanpassen....) Ziet er verder wel goed uit, maar niet wat ik zoek..

@UNXpanD: Goeie punten idd, met name dat centrale opslagpunt lijkt me een goed idee. Gelijk een leuk project om aan te beginnen. Wat ik heb gemerkt omtrent het alleen toestaan van nieuwe characters: Er is (nog) geen manier om dat automagisch te controleren. Tot die tijd kan het een richtlijn zijn, maar geen harde regel. Want handhaven is onmogelijk... En gebruikers actief laten meedoen ben ik ook voor, maar zodra je dus eerst toestemming moet vragen om bouwrechten, dan gaat dat wel loslopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Wasp schreef op maandag 06 juni 2011 @ 21:47:
Pfff.... Ben nu zo'n 2 a 3 uur bezig met die nieuwe software, tMod. Het begin is er, maar er zijn teveel bugs in deze mod dat ik 'm niet durf te gebruiken.

Denk aan:
- Ineens niet meer zichtbaar zijn voor andere users
- IEDEREEN kan het /invasion commando gebruiken, is momenteel niet autoriseerbaar
- Zelfde met /tp (teleport) command. Niet autoriseerbaar
- Willekeurige server crashes
- Hoog geheugengebruik

Morgen schijnt er een update te komen voor tMod die het een en ander fixed qua bugs. Ik wil voorstellen om, indien de ergste bugs eruit zijn, een verse server te beginnen. Dus nieuwe map, met moderators aangesteld die mensen bouwrechten kunnen geven.

Eens?
Eens! Natuurlijk, aangezien jij het host :). Ik ga morgen ook eens op de server kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Goeiemorgen! Alles kaduuk, heb ik wat gemist?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Laatst online: 13-09 23:15
Iemand heeft zich goed vermaakt in de tweakers inn.. Alleen de zolder is er nog van over.
Hall of Fame/polenmotel etc staat er nog.

ps. goedemorgen obiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Wat de fack....

En het anonieme lafbekje zit hier gewoon mee te lurken terwijl hij zich kapt lacht.. :(

Kga straks ook wel even kijken..

[ Voor 14% gewijzigd door Statiegeld op 07-06-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckster schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:35:
Wat de fack....

En het anonieme lafbekje zit hier gewoon mee te lurken terwijl hij zich kapt lacht.. :(

Kga straks ook wel even kijken..
wat een klotezooi zeg.

diegeen is wel erg kinderachtig niet laten weten wat en waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik hoopte vanochtend om eerlijk te zijn dat in het kader van "er is een nieuwe wereld geopend dus deze kan stuk" iedereen gewoon een lolletje had gehad... Niet dus :s

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Nu zal die backup wel eens goed van pas komen.

Hopelijk lost die nieuwe server software versie alle ernstige bugs op, zodat Wasp die kan implementeren.

[ Voor 54% gewijzigd door Xylon op 07-06-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xylon schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 11:20:
Nu zal die backup wel eens goed van pas komen.

Hopelijk lost die nieuwe server software versie alle ernstige bugs op, zodat Wasp die kan implementeren.
laten we hopen dat ze snell PW protected servers of logs toevoegen.
Of net als MC een jij kan dit wel niet optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Ik heb net ongeveer een uur geklooit met alle chests - alle items daarin staan nu op "XpanD", "XpanD #2", "XpanD #4 (inventory)" en "XpanD #5 (inventory)". Als er nu een backup terug gaat kan ik alles dus ook zo weer terug zetten. Hier zitten ook items bij uit persoonlijke kisten, dus dat kan allemaal ook weer wat centraler gemaakt worden!

(Wat een rommel zit er in die persoonlijke chests btw - dump het nou gewoon is centraal, jezus... Je gaat er niet dood aan als je ebonstone blocks in een centrale chest zitten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XpanD schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 12:00:
Ik heb net ongeveer een uur geklooit met alle chests - alle items daarin staan nu op "XpanD", "XpanD #2", "XpanD #4 (inventory)" en "XpanD #5 (inventory)". Als er nu een backup terug gaat kan ik alles dus ook zo weer terug zetten. Hier zitten ook items bij uit persoonlijke kisten, dus dat kan allemaal ook weer wat centraler gemaakt worden!

(Wat een rommel zit er in die persoonlijke chests btw - dump het nou gewoon is centraal, jezus... Je gaat er niet dood aan als je ebonstone blocks in een centrale chest zitten...)
haha inderdaad erg he.

Ik sla ook nooit iets op een mp server.
Heb een huis met 50 chests staan voor al dat soort troep in een small SP map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Tja..

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/f1e6b0a62e4a3c1b8a3b3fbec86bcb2f.png

Grappig dan weer wel dat je de 'Polen-flat' rechts van de Inn niet gesloopt hebt, ondanks dat die ook gemaakt is door de makers van de Inn, sukkel :')

Tenzij je daar natuurlijk zelf een kamer in hebt, dan sloop je 'm uiteraard niet.... }:|

[ Voor 64% gewijzigd door Statiegeld op 07-06-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe dan ook blijft kinderachtig gedrag.

je zou bijna fraps mee laten draaien d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Ook lekker dan :/. Nja ik ga vanavond pas ff kijken op de server. Hopelijk dat niet van die kindjes die de boel slopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Er is nog een backup save, dus alles is zo terug gezet..

toch Wasp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Als ik van jullie een tijdstip+datum krijg dan zet ik die terug. Geen probleem. :)

Het blijft behelpen totdat de server mod betrouwbaar genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
12 uur vanmiddag was alles al naar de klote, dus... 8AM vandaag? En anders misschien 4AM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Ik zou die pakken die als eerste voor 9:22 komt, want toen werd hier de eerste melding gemaakt. Als die ook nog al het vandalisme bevat dan nog een oudere. Helaas kan ik geen specifieker tijdstip geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Laten we uitgaan dat het gebeurd is een (half)uur voordat de eerste melding hier binnenkwam, voor de zekerheid die van 04:00u terugzetten lijkt me het handigst, en als er toen al gegriefed is een van gisteravond laat (24:00u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
backup word terug gezet nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Jep, hopelijk is de eerste meteen raak :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Back-up van 04:00 is teruggezet. Ik hoor graag of dit de versie is die gewenst is. :)

[EDIT]
Bleek nog teveel in gegriefed: Zet nu die van 00:00 vannacht terug.

[ Voor 32% gewijzigd door Wasp op 07-06-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
is het niet
btw sndrt beschuldigde mij van griefen hmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Adib schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:30:
is het niet
btw sndrt beschuldigde mij van griefen hmm....
Afbeeldingslocatie: http://www.wreckamovie.com/system/shot_medias/0000/6291/Troll_-_Succesful_troll.jpg

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicky747
  • Laatst online: 25-09-2020
Ik hou niet zo van mensen zomaar te beschuldigen, maar dit is heel verdacht.

Icingdeath was enige persoon die ik niet vertrouw boven de grond en HoF was tnt'd..
Dat gat was er vlak nadat ie weg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
hmm....
je zou mij makelijk kunnen beschuldigen, want ik kan terraria modden dus ook alles vernietigende dingen maken...
maar denk niet dat een mede auteur dat zomaar zou doen
of denken jullie van wel?
en van sndrt was meer een grapje( ookal is griefen serieus...)

[ Voor 20% gewijzigd door Adib op 07-06-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicky747
Uit ervaring zeur jij veel, maar doet geen slechte dingen en maakt mooie bouw werken.
Was ook maar 1 tnt, niet een meteorietenregen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Wicky747 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:08:
Uit ervaring zeur jij veel, maar doet geen slechte dingen en maakt mooie bouw werken.
Was ook maar 1 tnt, niet een meteorietenregen lol
Jij zegt dat Adibaba zeurt?

:')

N.b.: hoe weet jij dat het maar 1 tnt was?

[ Voor 7% gewijzigd door Statiegeld op 07-06-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
En weer corruption geplant op de plus boven de inn *zucht*.

Wat zou het toch relaxed zijn als je een log bij zou kunnen houden voor bepaalde items. Bijvoorbeeld voor TNT en Corruption seeds. Dat elke keer als iemand dat gebruikt het zou worden opgeschreven samen met naam, tijd en coordinaten.

[ Voor 66% gewijzigd door Xylon op 07-06-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Xylon schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:31:
En weer corruption geplant op de plus boven de inn *zucht*.
Sneu, ik kom zo wel weer even de server in, blijkbaar moet er minstens 1 van de 'big kids' aanwezig zijn om die griefer(s) stil te houden :/

Edit: Zojuist van de server af gegaan (23:00 uur) en alles was nog intact, ben benieuwd hoe deze nacht gaat verlopen...

[ Voor 16% gewijzigd door Statiegeld op 07-06-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Wasp schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:10:
Ik heb een dedicated multiplayer server gemaakt.

IP: 94.214.84.68 (poort 7777)
Password: gotgot
Maxplayers: 16
World size: Big

Ik heb de intentie deze server 24/7 te laten draaien. Het zou leuk zijn als iedereen met een nieuw character begint op deze server, al kan ik dat helaas niet controleren. Ik doe dat in ieder geval wel. :)

Tot zo hopelijk!
Ik gooi deze even op deze pagina, raak steeds het IP kwijt. :P

EDIT: Er zit nu ook corruptie aan de linker kant van Huize Symmetrica/de HoF. Ik haal het wel weg...
EDIT #2: Meer corruptie vlak na de verlichte brug aan de linker kant. Had niet genoeg poeder om het helemaal weg te halen, en moest gaan... Wel heb ik een stuk gestopt met glas.

[ Voor 20% gewijzigd door XpanD op 07-06-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Laatst online: 23-07 13:52

ulTimaS

Mayhaps

XpanD schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:15:
[...]

EDIT: Er zit nu ook corruptie aan de linker kant van Huize Symmetrica/de HoF. Ik haal het wel weg...
EDIT #2: Meer corruptie vlak na de verlichte brug aan de linker kant. Had niet genoeg poeder om het helemaal weg te halen, en moest gaan... Wel heb ik een stuk gestopt met glas.
Dan schrijf je het toch gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
[...]

Gewoon vaker joinen ;) Ik ken het IP ondertussen uit m'n hoofd.

Elke keer als ik dat wachtwoord intyp denk ik echter wel "GOTohGOT, join ik nu weer" :')

Ik zal nog wel ff kijken of ik die corruption weg kan halen.

Edit: Een heel eind naar links gelopen en geen corruption tegen gekomen. Of ik zat op de verkeerde plek te kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Xylon op 08-06-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post its ftw

blijft geweldig die papiertjes.. zelfs in dit digitale tijdperk d-;

pffft ik denk dat ik maar eens ga kijken of er een recording tool is die niet al teveel ruimte inneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicky747
Chuckster schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Ik zou eigenlijk graag willen weten waarom jij mij niet serieus neemt, wordt er onderhand wel flauw van.

Op die plek was het 1 tnt, want die maken een mooie cirkel.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicky747 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:11:
[...]

Ik zou eigenlijk graag willen weten waarom jij mij niet serieus neemt, wordt er onderhand wel flauw van.

Op die plek was het 1 tnt, want die maken een mooie cirkel.. toch?
zullen we gewoon niet in een discussie over het gegrief van een ander raken.

We kunnen beter kijken naar hoe we die persoon kunnen tegenhouden en het de moeite weer waard maken om verder te gaan met mooie dingen bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Goed nieuws weer:
Terraria is soon expecting another large update. Not only there will be many fixes and tweaks to existing mechanics, but there will also be a few new features added to the game.

We're not going to spoil it for you, but lets just say a new boss, new mobs, and even new items are on the way!

There will also now be a server crash log. This should help find the cause of any crashes that may happen, and help hosters make an even more stable server and client environment.

Expected release date is Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet wachten

wedden dat dit er wat mee te maken heeft d-;

Afbeeldingslocatie: http://www.terraria.org/junk/jungle.png

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Dat... ziet er geweldig uit. Hoop alleen dat het niet de nieuwe corruption word, als ik die achtergrond zo zie. Groene lucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XpanD schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:55:
Dat... ziet er geweldig uit. Hoop alleen dat het niet de nieuwe corruption word, als ik die achtergrond zo zie. Groene lucht...
nieuwe jungle
maar boven de grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Jij bedoelt dit zeker. Waarschijnlijk wordt het gewoon Jungle boven de grond, dus in principe kun je het met corruption vergelijken. Het verschil is echter dat jungle zich niet kan verspreiden op dirt, dat wat we meestal gebruiken om dingen te maken en waar het grootste gedeelte van de wereld uit bestaat. Een groot gevaar zal het dus niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Allemaal leuk en aardig, but all I want is:

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/terraria/images/0/07/K4SV4.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Zit er ook in ;) Samen met Social Costume Slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
ben zo blij (mijn vriendin niet) dat ik 10eu aan dit spel heb uitgegeven.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Xylon schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:08:
Zit er ook in ;) Samen met Social Costume Slots.
*O*

Zo maar even die Terraria website/update log doorlezen, nu eerst ontbijten lunchen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chuckster schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:50:
[...]

*O*

Zo maar even die Terraria website/update log doorlezen, nu eerst ontbijten lunchen :D
staat nog erg weinig d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Ben nu op de server en zie dat er wéér corruption is geplant links van de HoF, vlak onder die grasbrug...

Edit: en zojuist ook ontdekt dat de mushroom farm gesloopt is:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/e3b4bed9c040ba69fa092f9dd32b2bd0.png

Edit 2: zelfde geld voor de jungle farm:

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/677bd7b5f17840cd7ac0b21e49de25ea.png

Zal chilled blij mee zijn...

[ Voor 63% gewijzigd door Statiegeld op 08-06-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XpanD
Hmm, ik wist dus niet eens dat we een Mushroom Farm hadden, en die Jungle Farm wist ik amper van waar die was (heb wel een vermoeden - bij die plaats waar ik eerst ook was voor Jungle armor?).

Dit is wel interessant iig, onze griefer kan dus best iemand zijn die actief is en weet wat er allemaal speelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Mwoah, ik ontdekte de grief (én de mushroom farm zelf trouwens) door mezelf naar beneden te donderen langs één van de wegen naar beneden. Je komt er dus langs op weg naar de underworld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Ik baal er van dat de ontwikkelaars dit niet hebben voorzien. Natuurlijk heb je altijd griefers. Dus waarom niet vanaf de release de server admins voorzien van tools om dit tegen te gaan?

Hoeft niet heel uitgebreid, maar inderdaad een logbestand die bijhoudt wie corruption gebruikt op welk x/y coordinaat, en datzelfde met TNT bijvoorbeeld. En een whitelist op steam username niveau, die je vanuit in-game kan bijhouden. (Nu moet je de server herstarten om de whitelist.txt met IP adressen :| te updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

[...]

Maak gewoon een snelkoppeling met de -join xxx.xxx.xxx -port 7777 -pass xxxxx info al ingevuld. Ben je daar ook van af en logt hij gelijk in op de goede server, enkel nog character kiezen in game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
en vrijdag al? nice !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wasp schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:03:
Ik baal er van dat de ontwikkelaars dit niet hebben voorzien. Natuurlijk heb je altijd griefers. Dus waarom niet vanaf de release de server admins voorzien van tools om dit tegen te gaan?

Hoeft niet heel uitgebreid, maar inderdaad een logbestand die bijhoudt wie corruption gebruikt op welk x/y coordinaat, en datzelfde met TNT bijvoorbeeld. En een whitelist op steam username niveau, die je vanuit in-game kan bijhouden. (Nu moet je de server herstarten om de whitelist.txt met IP adressen :| te updaten)
Ja dat is jammer genoeg het nadeel op het moment van public servers.
Zover ik het op de forums heb begrepen zijn ze er al druk mee bezig en vrijdag schijnt er een grote update aan te komen. Dus hou het in de gaten zou ik zeggen :)
Bornhald:

ben zo blij (mijn vriendin niet) dat ik 10eu aan dit spel heb uitgegeven.. :D
of je koopt ook een kopietje voor je vriendin, zijn jullie allebei blij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Zojuist weer links een boel corruption opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Laatst online: 13-09 23:15
Ach ja, jungle farm had zijn doel al lang volbracht :)

Hopelijk zit in de nieuwe update admintools, zou het toch net wat fijner/makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
Chuckster schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:11:
[...]

wie is adibaba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Jij, maar dan met een tulband op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
0.o DAMN YOU CLONE MACHINE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Afbeeldingslocatie: http://ihasahotdog.files.wordpress.com/2008/03/cute-puppy-pictures-cloned-puppies.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
Ontopic heren. ;)

Kans is dat de ontwikkelaar van tmod wacht op update 1.0.4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
ja ik dacht ik reageer maar niet even want had geen zin in meer gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Het huis van O/D was ook gegriefed, hij begon te ragen met TNT, z'n huis is inmiddels weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
nou de jungle farm is ook verneukt door Obiter Dictum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
ik heb een screen dat die toegeeft dat die een hacker is
farm zit nu vol water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
Nja lullig voor Chuckster :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

ach gozer, serieus. Grow up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Toen ie zag wat er gebeurde heeft ie wel alles netjes opgeruimd. Nu kun je er weer lekker farmen.

Foutje kan gebeuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Xylon op 08-06-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

O/D doet dat niet!! :-(

toch O/D?

[ Voor 45% gewijzigd door Statiegeld op 08-06-2011 21:03 ]