Toon posts:

upgrade videokaart van 4870 af

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views

Verwijderd

Topicstarter
heb nu een redelijke pc staan.

specs:
inter core i5 750
4 gb
ati 4870 512 mb
rest vrij standaard en een coolermaster toren met bijgeleverde 450 watt voeding.

nu wil ik mijn videokaart vervangen. deze die ik nu heb maakt het geluid van een stofzuiger. voor echt vele kracht is het niet zo erg, want ik speel op max 1440 * 900.

is een upgraden naar een 5850 of een 5770 een goede keus? dit natuurlijk met wat meer snelheid en eventueel minder geluidproductie?

kan nergens een vergelijk vinden ovan deze kaarten. denk wel dat het een groot verschil is, vanwege het videogeheugen. (speel nu veel RIFT)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:51

Format-C

Tracing Rays

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Dat je verder niets kan vinden geloof ik niet. Het barst van de HD5770 en HD5850 reviews waarin deze kaarten vergeleken worden met de HD4x00 serie...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als de kaart al snel genoeg is, kan je er ook gewoon een stillere fan opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek even de toegevoegde waarde van jouw post.... daar staat niets in over mijn persoonlijke situatie. en ik zie nergens een vergelijk tussen deze 2 kaarten. van de kaarten afzondelijk kan je wat vinden, maar vaak zijn de benchmarkt anders (2006 tegen vantage etc)

edit: een stillere fan zou kunnen ja. ben alleen niet zo heel erg handig :D:D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 11:01 ]

Verwijderd

Een 5770 is marginaal trager, een 5850 zal je performance winst opleveren. De 5770 is de stilste van het stel, vooral als je er een haalt met een betere cooler dan stock (VAPOR-X van Sapphire, of een HAWK van MSI).

Wat Reepje zegt is ook een optie, en daar bespaar je een hoop geld mee. Enige wat je mist is DX 11 ondersteuning, maar daar maakt Rift geen gebruik van.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:00:
ik zoek even de toegevoegde waarde van jouw post.... daar staat niets in over mijn persoonlijke situatie. en ik zie nergens een vergelijk tussen deze 2 kaarten. van de kaarten afzondelijk kan je wat vinden, maar vaak zijn de benchmarkt anders (2006 tegen vantage etc)

edit: een stillere fan zou kunnen ja. ben alleen niet zo heel erg handig :D:D
Heel gek, de eerste review die ik tegen kom vergelijkt wel de HD5850 met de HD4870.

http://www.computerbase.d...schnitt_performancerating

Voor dit soort vragen bestaat trouwens een apart topic:

[BBG aanschaf] Videokaarten

edit:
Ik neem de moeite om te zoeken, geef je een link waar je zelf je conclusie uit kunt trekken en ik wijs je naar het topic waar je wél terecht kan met deze vraag. Ondertussen neem je zelf niet de moeite om ook maar "HD5850 review" in google in te typen of mijn linkje te openen en eens te kijken hoe de twee kaarten ten opzichte van elkaar presteren.

De reacties die je krijgt komen simpelweg door een gebrek aan eigen inzet, doordat je je vraag op de verkeerde plek post en mensen die je daarop wijzen een arrogante reactie terug geeft. Als je hulp wilt van andere forum gebruikers zou ik je arrogantie maar eens opzij zetten en iets beter je best doen om zelf informatie te verzamelen.

[ Voor 30% gewijzigd door Depep op 28-04-2011 13:23 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
heel gek dat iemand wel de moeite neemt om te zoeken of hij een link kan vinden om mijn ongelijk te bewijzen en niet de tijd heeft om inhoudelijk te reageren.

de mensen boven jouw reactie wil ik graag bedanken voor wel een inhoudelijke reactie!!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
als je veel inhoudelijke reacties wil moet je gewoon in het goede topic posten ipv een nieuwe te openen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Verwijderd

Topicstarter
of hopen dat mensen reageren die inhoudelijk reageren. de mensen die ontopic reageren hebben me namelijk perfecte informatie gegeven.

maar dit is de laatste trend hier op GOT. iedereen zoekt een reden om een post af te branden.

edit: kan trouwens op slot!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 14:46 . Reden: slotje aangevraagd ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Het internet raakt vol met informatie die op misschien 10 andere websites staan. Ik geef toe dat het hierdoor niet overzichtelijker van wordt, maar men mag wel verwachten dat er eerst moeite gedaan moet worden om informatie op te zoeken die men wilt hebben. Als men dan de informatie niet kan vinden, wordt er ook verwacht dat je ook aangeeft in je TS waar je hebt gezocht met welke zoektermen. Zo ontstaat er begrip vanuit de medetweaker die je misschien aan de hand daarvan je nog beter kan sturen op zoektermen/websites.

Self reflection is the school of wisdom

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Je had gewoon in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? en [BBG aanschaf] Videokaarten moeten zijn hiervoor, niet een apart topic er voor aanmaken.

Dit topic gaat inderdaad op slot, maar niet omdat jij het vraagt, maar omdat dit soort topics niet meer zijn toegestaan op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.