Afgebrande Tb1200 en winkelprocedure

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 615 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Ik kwam toevallig langs op dit draadje, en ik schrok van de KWALITEIT op deze draad. Geen eikelesteintjes die denken dat ze wat weten.

Even direct 2 tha point:

Ik ben werkzaam geweest in een computerwinkel, en heb ook heel veel problemen op me af zien komen door incorrecte plaatsing van processoren. En ik zie dat direkt. Een voorbeeldje, een klant komt aan de balie en wil een moederbord + processor. Hij gaf zelf aan wat ie wilde, dus ik schatte hem al hoog in. Ik dacht bijmezelf 'toch ff testen'. "Meneer, bent u op de hoogte van de AMD processoren m.b.t. het plaatsen van de cpu zelf?" de klant knikte zelfverzekerd. De koop ging gewoon door, nog geen paar uur later... staat ie aan de balie; cpu is dood. Geen schade!? Ok kan gebeuren (ik hou altijd de kerk in het midden). Daarna komtie WEER terug, cpu dood.

Dit keer liggen bijna de hele onder-rand open van de core. Ik zie dit van een halve meter afstand. Ik wijs de klant erop; 'meneer de core is beschadigd'. De klant wordt wit, en bekijkt na aanwijzing van mij de core en ziet het probleem.

De klant kijkt er nog even naar, geeft mij de tijd om met mijn collega te overleggen. Mijn standpunt was direkt; GEEN NIEUWE MEER! En de collega zei dus ook; geen garantie jammer dan.

Man pakte zijn portomonnee en trok ze betaalkaart eruit, en wilde weer een nieuwe. Ik heb direkt de beste man uitgelegd wat in dit geval het beste ging werken;

"meneer, niet om het een of ander, maar als het hierna weer mis gaat bent u weer een hoop geld onnodig kwijt en onze voorraad 1200C's is erdoor. levert u alstublieft de pc in bij de TD."

De klant begreep dit, zelden heb ik echt van die kankeraars gehad die je het bloed onder de nagels halen. Je moet het voorzichtig uitleggen allemaal, want een klant denkt datie het beter weet.

Nog een voorbeeld, knul komt een pc kopen. Na het 'wat wil je-gesprek' blijkt dat hij een systeembeheerder is en veel ervaring heeft met computers. En ook met de bouw ervan (ja dit MOET je vragen, trust me). Toen ik hem (SUPER correct) vertelde over de gevaren aan thuisbouw begon ie; 'ik laat me dat niet vertellen wat ik wel of niet kan door een mannetje bij de firma XXX'

Deze kerel heb ik een nette 'home-build-faq' geschreven en een heel computersysteem los verkocht. En heb ik nooit meer gezien, en dat geeft een grotere kick moet ik je zeggen.

Zal ik nu mijn persoonlijke 'fuckup' met jullie delen? Mijn eerste Duron 750 dacht ik lekker goed te gaan coolen met een SuperOrbje. Qua cooling veel te extreem i know.

Maar core brak dus af!

Als je zelf verkoper bent ga je ook niet elders glashard staan liegen over je 'acties'. Dus de concurrent netjes uitgelegd wat er was gebeurd.

'geeft niet meneer, wij geven garantie op de core! komt u maar terug en ruilen wij hem om voor u!'

Ik was verbijsterd, direkt terug een een 800Mhz dingetje meegenomen (die nog lekker draait) geweldig.

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:16
Gecondeleerd: Heb dezelfde problemen gehad met ALTERNATE, een hele poos geleden als een van de eersten een 500 mhz athlon classic gekocht... die "half" kapot bleek te zijn en 3 FUNPRICE moederborden opblaasde, die funprice overigens zonder morren heeft geruild....

dat kun je van alternate niet zeggen.. dat heeft mij vervolgens 3 maanden gekost om die processor geruild te krijgen.

Zelfde probleem heb ik ook nog gehad met een 48x MX Creative cdrom drive "KUT DING" ook bij alternate weg.... wilden ze ook niet ruilen omdat hij het soms nog deed... toen heb ik een hele "vervelende" email na de directie van alternate gestuurd... waarmee ik dreigde om KASSA,RADAR,OOK DAT NOG en de hele tering zooi achter ze aan te sturen....

2 weken later kreeg ik bericht terug op mijn voicemail "omdat ik niet thuis was" dat ik ze kon bellen op een nummer.. dat nummer bleek vervolgens niet te bestaan :( toen heb ik weer de helpdesk opgebeld en via hen de directie ervoor gekregen....

de cdrom speler mocht ik houden en ik kreeg 125 piek op mijn bankrekening gestuurd...

ik heb wel 1 ding geleerd, ik bestel alleen nog maar bij:

* Funprice
* Informatique

Succes verder met jou problemen

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
euhmm...een superorb overkill voor een duron 750 ? right..superorb is nog te ranzig om een duron 750 fatsoenlijk mee te overclocken..t zijn ranzige slechte GEVAARLIJKE coolers, geen enkel pluspunt behalve hun vrolijke uiterlijk om die dingen te kopen.
Op zondag 29 juli 2001 00:49 schreef pentagon het volgende:
Ik kwam toevallig langs op dit draadje, en ik schrok van de KWALITEIT op deze draad. Geen eikelesteintjes die denken dat ze wat weten.

Even direct 2 tha point:

Ik ben werkzaam geweest in een computerwinkel, en heb ook heel veel problemen op me af zien komen door incorrecte plaatsing van processoren. En ik zie dat direkt. Een voorbeeldje, een klant komt aan de balie en wil een moederbord + processor. Hij gaf zelf aan wat ie wilde, dus ik schatte hem al hoog in. Ik dacht bijmezelf 'toch ff testen'. "Meneer, bent u op de hoogte van de AMD processoren m.b.t. het plaatsen van de cpu zelf?" de klant knikte zelfverzekerd. De koop ging gewoon door, nog geen paar uur later... staat ie aan de balie; cpu is dood. Geen schade!? Ok kan gebeuren (ik hou altijd de kerk in het midden). Daarna komtie WEER terug, cpu dood.

Dit keer liggen bijna de hele onder-rand open van de core. Ik zie dit van een halve meter afstand. Ik wijs de klant erop; 'meneer de core is beschadigd'. De klant wordt wit, en bekijkt na aanwijzing van mij de core en ziet het probleem.

De klant kijkt er nog even naar, geeft mij de tijd om met mijn collega te overleggen. Mijn standpunt was direkt; GEEN NIEUWE MEER! En de collega zei dus ook; geen garantie jammer dan.

Man pakte zijn portomonnee en trok ze betaalkaart eruit, en wilde weer een nieuwe. Ik heb direkt de beste man uitgelegd wat in dit geval het beste ging werken;

"meneer, niet om het een of ander, maar als het hierna weer mis gaat bent u weer een hoop geld onnodig kwijt en onze voorraad 1200C's is erdoor. levert u alstublieft de pc in bij de TD."

De klant begreep dit, zelden heb ik echt van die kankeraars gehad die je het bloed onder de nagels halen. Je moet het voorzichtig uitleggen allemaal, want een klant denkt datie het beter weet.

Nog een voorbeeld, knul komt een pc kopen. Na het 'wat wil je-gesprek' blijkt dat hij een systeembeheerder is en veel ervaring heeft met computers. En ook met de bouw ervan (ja dit MOET je vragen, trust me). Toen ik hem (SUPER correct) vertelde over de gevaren aan thuisbouw begon ie; 'ik laat me dat niet vertellen wat ik wel of niet kan door een mannetje bij de firma XXX'

Deze kerel heb ik een nette 'home-build-faq' geschreven en een heel computersysteem los verkocht. En heb ik nooit meer gezien, en dat geeft een grotere kick moet ik je zeggen.

Zal ik nu mijn persoonlijke 'fuckup' met jullie delen? Mijn eerste Duron 750 dacht ik lekker goed te gaan coolen met een SuperOrbje. Qua cooling veel te extreem i know.

Maar core brak dus af!

Als je zelf verkoper bent ga je ook niet elders glashard staan liegen over je 'acties'. Dus de concurrent netjes uitgelegd wat er was gebeurd.

'geeft niet meneer, wij geven garantie op de core! komt u maar terug en ruilen wij hem om voor u!'

Ik was verbijsterd, direkt terug een een 800Mhz dingetje meegenomen (die nog lekker draait) geweldig.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 11:39 schreef majic het volgende:
euhmm...een superorb overkill voor een duron 750 ? right..superorb is nog te ranzig om een duron 750 fatsoenlijk mee te overclocken..t zijn ranzige slechte GEVAARLIJKE coolers, geen enkel pluspunt behalve hun vrolijke uiterlijk om die dingen te kopen.
[..]
Wat is dan een goede overclock cooler nu dan?

Verwijderd

zeikwinkel
Zelf ervaring mee gehad 2 jaar terug...

Waar ik mijn CPUs koop heet VST (azie)
had een d650. ging dood zonder cooler(shoot eraf)
kreeg een d700 (verbrokkelde core) en kreeg een d750..(kon niet hoger als 900..dus heb ik hem gemold >:) ) en nu heb ik een d800 erin :)
das pas service....
en elke x dat je een nieuwe krijgt krijg je weer een volledige 1 jaar garantie

heb ook min athlon 1200 daar..maar daar is niets mis mee

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 16:43 schreef kyle2k het volgende:
zeikwinkel
Zelf ervaring mee gehad 2 jaar terug...

Waar ik mijn CPUs koop heet VST (azie)
had een d650. ging dood zonder cooler(shoot eraf)
kreeg een d700 (verbrokkelde core) en kreeg een d750..(kon niet hoger als 900..dus heb ik hem gemold >:) ) en nu heb ik een d800 erin :)
das pas service....
en elke x dat je een nieuwe krijgt krijg je weer een volledige 1 jaar garantie

heb ook min athlon 1200 daar..maar daar is niets mis mee
|:( Ja en wij kunnen ervoor betalen omdat jij cores gaat zitten mollen :r

ZIEK !

Verwijderd

opzettelijk een perfecte CPU naar de klote helpen... dat is voor mijn begrippen nog niet eens vatbaar. maarja, zo'n mensen heb je nou eenmaal.

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 16:57 schreef pentagon het volgende:
opzettelijk een perfecte CPU naar de klote helpen... dat is voor mijn begrippen nog niet eens vatbaar. maarja, zo'n mensen heb je nou eenmaal.
Helemaal mee eens, zie mijn posting, maar ik vind dat als je je proc molt door een 800MHz op 1300 te laten lopen op 2.10 volt en als ie dan stuk gaat je hem ook zelf moet betalen en niet gaan gummen en schijnheilig naar de winkel moet gaan dat ie zo ineens stuk is.

Maarja het liegen zit em in de Nederlander als het em geld kost om de waarheid te spreken :r

Verwijderd

Lang, lang geleden had ik ook een bijbaantje in een computerwinkeltje.

Komt de familie Flodder met een hoop bombarie aan de toonbank, pleuren de hele PC erop en schreeuwen: 'Dit kutding doet het opeens niet meer. Jullie leveren kutzooi.'

Lekker luid door de winkel en ook even tegen andere klanten zeggen hier nix te kopen, omdat dit een echte kutzaak is. (In Den Bosch, dus)

Natuurlijk was er ook een handige buurjongen bij die, natuurlijk, systeembeheerder is en alles van computers weet.

Vriendelijk glimlachend ( :) )vraag ik hem wat er precies aan de hand is, terwijl ik de 486 (jaja) aansluit.

Een heel lulverhaal over irq's en weet ik wat meer. Maar het is onze schuld, ;) wat ma Flodder ook luidkeels beaamde.

Ok. Nu hadden wij een bepaling in verkoopvoorwaarden waarin duidelijk vermeld staat, dat bij storingen in de software veroorzaakt door de klant 125 piek aan onderzoekskosten in rekening gebracht moet worden.

Lang verhaal kort: bootflop erin, sys c:\ en lopen als een dolle. :9~

De 'systeembeheerder' had een virusscanner geinstalleerd.

Onnodig om te zeggen dat ze met hangende pootjes afdropen, na achterlating van 125 piekjes. :)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Laat maar............

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 21:24 schreef superbikkel het volgende:
Laat maar............
bikkel, wees een bikkel en zeg wat je wilde zeggen :) :P

Verwijderd

inderdaad dat kutvolk wat een hoop software installeerd (ALLES wat maar in huis te vinden was) en dan het liefst 3 brandprogramma's op 1 installatie! Bleh, koop dan geen compjoeter stommelingen! Ben nu in een andere sector werkzaam, weg van al die OC-Schijnheiltjes!

Verwijderd

[b]Op zondag 18 maart 2001 20:14
(Dus ook dat geheugen waar sommige winkels maar 7 dagen garantie op geven)
Kingston geheugen levenslang.. tenminste dat staat op de verpakking :)

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:51 schreef yo681 het volgende:

[..]

bikkel, wees een bikkel en zeg wat je wilde zeggen :) :P
Sorry, maar mijn reactie was een flame, na wat bezinning heb ik het maar weer weggehaald.

IIG, Lieuwe komt er goed mee weg nu :r

Verwijderd

Op zondag 18 maart 2001 14:31 schreef dominator het volgende:
Op AMD cpu's zit zowiezo maar een maand garantie heb ik me door een leverancier laten vertellen.

Use the force luke!......>:)
Volgens het europese recht heb je sowieso TWEE jaar garantie, op elk non-food produkt, die veronderstelt wordt veel meer dan twee dient mee te gaan. En dus >:)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 02:24 schreef Oracle het volgende:

[..]

Volgens het europese recht heb je sowieso TWEE jaar garantie, op elk non-food produkt, die veronderstelt wordt veel meer dan twee dient mee te gaan. En dus >:)
Hoe komt dit op dit topicje? :?

Verwijderd

Ik was toch echt ergens anders !!!!!!! :?

Verwijderd

Laat maar, dit is pag. 12 |:( .
Sorry was ff aan het :Z kennelijk.
Pagina: 1 2 3 Laatste