Glasvezel ISP ervaringen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-08 15:44
hallo,

In Amersfoort, waar ik woon, is er op mijn adres een glasvezel aansluiting tot in de meterkast aangelegd. Ik ben er dus klaar voor om een abbo aan te gaan bij bv xms of kpn.

Nou vraag ik me af wat de ervaringen met internet/tv/radio etc via glasvezel is (niet alleen specifiek in Amersfoort). Zijn de verbindingen stabiel, werkt interactieve tv goed, kwaliteit HD zenders etc.

Momenteel ben ik klant van ziggo en dit bevalt prima. Ik haal draadloos ongeveer 5500 kb/s en de kwaliteit van de hd zenders is prima. De extra mogelijkheden van glasvezel maken mij alleen aan het twijfelen, dus zonder al te noemenswaardige problemen zou ik willen overstappen. KPN lijkt mij zelf de beste optie, al is het alleen maar omdat xms geen sport1 aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
De volgende Providers zijn uit mijn hoofd beschikbaar voor jou:

KPN glasvezel
XMS
Tweak
kick XL
Concept ict

Zie ook hier het aanbod: http://www.glashart.nl/amersfoort/providers

Je kan deze website: http://www.glasvezel-vergelijken.nl/ gebruiken om een vergelijking te maken tussen de providers.

[ Voor 53% gewijzigd door White_Collar op 23-04-2011 14:02 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
dank voor reactie rekenblok. ik heb dat inderdaad allemaal gedaan, ik lees ook in jouw grote xms thread een hoop dingen. alleen vraag ik me af wat bv de ervaringen zijn met kpn (en de andere aanbieders, had voor het gemak alleen xms en kpn neergezet). daar kan ik zelf weinig over vinden (op tweakers en andere fora/websites)

wat ik ook graag zou willen weten is of er mensen overgestapt zijn vanaf ziggo naar glas en of dat positief of negatief wordt ervaren

[ Voor 17% gewijzigd door thomas84 op 23-04-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:24
thomas84 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:19:
dank voor reactie rekenblok. ik heb dat inderdaad allemaal gedaan, ik lees ook in jouw grote xms thread een hoop dingen. alleen vraag ik me af wat bv de ervaringen zijn met kpn (en de andere aanbieders, had voor het gemak alleen xms en kpn neergezet). daar kan ik zelf weinig over vinden (op tweakers en andere fora/websites)

wat ik ook graag zou willen weten is of er mensen overgestapt zijn vanaf ziggo naar glas en of dat positief of negatief wordt ervaren
Het IPTV product is bij alle aanbieders gelijk, al heeft KPN een ander type STB. Zit je in amersfoort in een WGDO gebied (Als xms daar levert: ja) dan heb je mazzel, de kwaliteit van de streams is beter dan bij UPC/Ziggo voor providers die de GHM dienst leveren (iedereen behalve KPN).

Verder zijn de enige afwijkende factoren de telefoniedienst en/of de internet feed die een provider gebruikt. Zo veel verschil zit er niet tussen.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 23-04-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Heel Amersfoort is inderdaad WGDO gebied uit mijn hoofd.

Ik zelf heb 2 jaar geleden de overstap gemaakt van Casema naar XMS.
Alles ging goed, Alleen bij de nummer poortering ging het nummer wel over maar ging er iets fout bij XMS. Dit was in 10 minuten geregeld en werkt gewoon goed.

Ik heb op dit moment alleen ervaring met XMS.

Ervaringen van XMS kan je inderdaad in het topic vinden die ik heb gemaakt: XMS Glasvezel ervaring - XII

Tweak glasvezel kan je hier vinden: Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1

[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 23-04-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas84
Rekenblok schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:31:
Heel Amersfoort is inderdaad WGDO gebied uit mijn hoofd.

Ik zelf heb 2 jaar geleden de overstap gemaakt van Casema naar XMS.
Alles ging goed, Alleen bij de nummer poortering ging het nummer wel over maar ging er iets fout bij XMS. Dit was in 10 minuten geregeld en werkt gewoon goed.

Ik heb op dit moment alleen ervaring met XMS.

Ervaringen van XMS kan je inderdaad in het topic vinden die ik heb gemaakt: XMS Glasvezel ervaring - XII

Tweak glasvezel kan je hier vinden: Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1
Had jij een speciale reden om voor xms te kiezen?

[ Voor 8% gewijzigd door thomas84 op 23-04-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Destijds had je nog een pakket voor 50 euro in de maand en de combinatie van 50 mbit up en down was erg aantrekkelijk. Ook de goede berichten van mijn beide buren gaven mij de doorslag.
Vooral de goede ping tijden en het niet blokkeren van poorten en de keuze vrijheid van je eigen router heeft mij de door slag geven om niet voor KPN te kiezen.

Je zult de afweging moeten maken tussen of FILM 1 of de keuze vrijheid van je eigen router, geen gedoe met poorten openzetten en problemen met een hoge ping tijden (gebaseerd op de topic over KPN glasvezel)

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 23-04-2011 15:15 ]

Pagina: 1