Op dit moment weten we het allemaal al, KPN gaat chat apps blokkeren tenzij je ervoor wilt gaan betalen. Mijn gevoel zegt dat dit straks bij de andere ook gaat gebeuren.
Daarom zeg ik: Tijd voor proactieve acties!
Het is tijd om makers van chat apps te laten weten wat er gaat spelen in telco land.
In dit geval Whatsapp, ik heb een mail gestuurd naar support@whatsapp.com (ze hebben geen forum toch?) met daarin het idee om een SSL/encrypt feature in WhatsApp te bakken zodat KPN/Vodafone of wie dan ook dit niet kan blokkeren.
Ik kan het niet alleen jongens. Mail het ze support@whatsapp.com
Ik weet zeker dat het technisch mogelijk is en het werkt ook. Bij Ziggo knijpen ze ook usenet verkeer maar zodra je SSL activeert dan is de verbinding versleuteld en staat Ziggo buiten spel.
edit 23 april. Zoals we al konden aanvoelen komt er over Vodafone nu het volgende bericht
Daarom zeg ik: Tijd voor proactieve acties!
Het is tijd om makers van chat apps te laten weten wat er gaat spelen in telco land.
In dit geval Whatsapp, ik heb een mail gestuurd naar support@whatsapp.com (ze hebben geen forum toch?) met daarin het idee om een SSL/encrypt feature in WhatsApp te bakken zodat KPN/Vodafone of wie dan ook dit niet kan blokkeren.
Ik kan het niet alleen jongens. Mail het ze support@whatsapp.com
Ik weet zeker dat het technisch mogelijk is en het werkt ook. Bij Ziggo knijpen ze ook usenet verkeer maar zodra je SSL activeert dan is de verbinding versleuteld en staat Ziggo buiten spel.
edit 23 april. Zoals we al konden aanvoelen komt er over Vodafone nu het volgende bericht
bron Nu.nlOok Vodafone blokkeert diensten
Uitgegeven: 23 april 2011 07:50
Laatst gewijzigd: 23 april 2011 07:50
AMSTERDAM – KPN is niet de enige provider die denkt aan het blokkeren van zware mobiele internetdiensten als niet extra betaald wordt. Bij Vodafone gebeurt dit al en bij T-Mobile wordt het als optie gezien.
© Nokia
KPN kondigde donderdag aan de abonnementen voor smartphones aan te passen. Het wordt noodzakelijk extra te betalen voor zware diensten als VoIP (bijvoorbeeld Skype) en streaming video.
De maatregel van KPN zorgt voor ophef bij onder meer digitale burgerrechtenbeweging Bits of Freedom (BoF) ook op Twitter uitten klanten hun zorgen.
Vodafone
Vodafone blokkeert VoIP en sms over IP al langer, zo blijkt na vragen van NU.nl. Bij Vodafone bestaan basisabonnementen bel+sms+web en een basis databundel Smartphone Blox. Beide abonnementen blokkeren VoIP, willen klanten wel gebruikmaken van deze diensten moet extra betaald worden.
In de voorwaarden (pdf) van het bel+sms+web-abonnement staat dat het gebruik van VoIP en SMSoIP niet mogelijk is en dat ‘excessief’ gebruik van audio- of videostreaming niet toegestaan is.
Vodafone zag onlangs af van het Fair Use Policy (FUP) waarbij gebruikers wanneer ze te veel data gebruiken ‘afgeknepen’ worden. Of de zinsnede uit de voorwaarden op hetzelfde neerkomt, is niet bekend. Volgens Vodafone worden de videodiensten niet geblokkeerd.
[ Voor 49% gewijzigd door FireStarter op 23-04-2011 09:19 ]
w00t