Ga je nu VMware draaien op de hardware en ZFSguru als VM, of wil je helemaal geen VMware draaien en alleen maar ZFSguru? Want nu ben ik in de warV_Lichtenberg schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:11:
Sorry, ik ben denk ik weer niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil ZFSguru vanuit een SSD (partitie)draaien., niet vanuit een USBstick (mi teveel slijtage door writes). Ik zoek dus een manier om ZFSguru op een SSD-partitie te installeren, zodat ik die kan booten.
Als je alleen ZFSguru wilt draaien dan zet je de installer van ZFSguru d.m.v. Unetbootin op een willekeurige USB-stick die je nog hebt slingeren en gebruik je die in plaats van een CD-rom om ZFSguru op je SSD te installeren.
Wil je VMware draaien met daarop een ZFSguru-VM dan zet je de installer van VMware d.m.v. Unetbootin op een willekeurige USB-stick die je nog hebt slingeren en gebruik je die in plaats van een CD-rom om VMware op je 32 GB USB-stick te installeren. Vervolgens boot je naar VMware, voeg je de SSD toe als datastore, maak je een VM aan op die SSD datastore en zet je ZFSguru op die VM?
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock