Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Wou ik ook zeggen, http://www.servethehome.c...-haswell-xeon-benchmarks/

Mijn persoonlijk systeem nog even een update gegeven:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed€ 244,-€ 244,-
1Supermicro X10SL7-F€ 229,90€ 229,90
1Silverstone Sugo SG10€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR16E11K4/32€ 303,-€ 303,-
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,08€ 58,08
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 834,98

Heb nog 2 512GB Samsung 840Pro SSD's liggen die ik kan gebruiken.

Er zijn mensen die de LSI 2308 SAS contoller naar "IT mode" flashen, maar kan niet vinden wat het voordeel daar van is.

http://forums.servethehom...si2308-x9srh-7f-mode.html
http://forums.servethehom...0sl7-f-vs-x10slh-f-2.html
http://www.napp-it.org/doc/manuals/flash_x9srh-7tf_it.pdf

EDIT: verschil gevonden, IT mode is voor connectivity en performance en IR voor betrouwbaarheid.
http://www.lsi.com/downlo...ers/LSI-PCIe3-HBA-FAQ.pdf

[ Voor 85% gewijzigd door abusimbal op 13-11-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
IT is dat je het als "lompe" HBA gebruikt. IR om geintegreerde RAID functionaliteit van de kaart te gebruiken. Aangezien wij een HBA willen onder ZFS omdat ZFS het best werkt met disken direct aan te spreken zonder dat een RAID-controller intefereert met time outs en dergelijke als een disk niet op tijd respond of er te lang mee bezig is flashen we naar IT mode.DAT is de reden.

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:16
jadjong schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:24:
[...]

[...]

Host draait openindiana 151, 20GB ram, 2x40GB L2arc, 2x20GB SLOG. Benchmark is gedraaid terwijl er nog 5 vm's actief waren.
Die read-snelheid zit er goed uit. Write valt tegen volgens mij?
Op mn qnap haal ik Read : 100-110 Mbps en Write zo`n 80 Mbps.
Dit werkt echter alleen goed op esxi 5.1 en niet op esxi 5.5.

Hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. performance met esxi 5.5 en NFS? Voor mij voorlopi geen reden om 5.1 te draaien.
Is ZFS op 1 of andere manier te combineren met Vm`s op een qnap?

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 22:17
zowww vandaag ook alle HW besteld voor mij ESX "2014" servertje
Zowat dezelfde setup als FreakJam...nu nog wachten op de spulletjes. Maar ik kan alvast met een migratie plan beginnen en data dedupliceren :)

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Anoniem: 347351

Als je nu een i5 4570S koopt en een moederboard koopt waarvan in de manual wordt aangegeven dat deze vt/d supported is, hoe kun je dan makkelijk testen of dat ook echt zo is. Op verschillende fora lees ik dat moederboard fabrikanten specificeren DAT het supported is, terwijl de uiteindelijke setup dat niet doet.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Anoniem: 347351 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:21:
Als je nu een i5 4570S koopt en een moederboard koopt waarvan in de manual wordt aangegeven dat deze vt/d supported is, hoe kun je dan makkelijk testen of dat ook echt zo is. Op verschillende fora lees ik dat moederboard fabrikanten specificeren DAT het supported is, terwijl de uiteindelijke setup dat niet doet.
Als CPU & moederboard VT-d ondersteunen, moet de software het natuurlijk ook ondersteunen, lijkt mij :-)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@abusimbal

Mogelijk alternatief als je niet veel opslag nodig hebt (< 3 x 3.5" HDD of < 5 x 2.5" SSD)
Dell PowerEdge R210 II
Xeon E3-1240v2
1 TB 3.5" HDD
Crucial CT2KIT102472BD1339 (2x8GB, low voltage, ECC, unregistered)

Verbruik idle: 25W.
Compacte 1U server, moet wel in een aparte ruimte staan wegens geluidproductie van ventilatortjes.

Server kost momenteel € 525,14, geheugen € 153, totaal € 678,14 inclusief BTW en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:50:
[...]

Die read-snelheid zit er goed uit. Write valt tegen volgens mij?
Op mn qnap haal ik Read : 100-110 Mbps en Write zo`n 80 Mbps.
Dit werkt echter alleen goed op esxi 5.1 en niet op esxi 5.5.

Hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. performance met esxi 5.5 en NFS? Voor mij voorlopi geen reden om 5.1 te draaien.
Is ZFS op 1 of andere manier te combineren met Vm`s op een qnap?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:23

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Tall0ne schreef op donderdag 14 november 2013 @ 15:08:
zowww vandaag ook alle HW besteld voor mij ESX "2014" servertje
Zowat dezelfde setup als FreakJam...nu nog wachten op de spulletjes. Maar ik kan alvast met een migratie plan beginnen en data dedupliceren :)
Cool! Mijn CPU en geheugenbankjes worden morgen dan eindelijk verstuurd. Deze week lekker knutselen. Ging je ook ZFS gebruiken?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

FREAKJAM schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:51:
[...]

Cool! Mijn CPU en geheugenbankjes worden morgen dan eindelijk verstuurd. Deze week lekker knutselen. Ging je ook ZFS gebruiken?
Ik hoop dat ze toch echt je geheugenreepjes verzenden. ;)

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
FREAKJAM schreef op zondag 17 november 2013 @ 21:51:
[...]

dat weet ik nog niet... ik heb nog een Dell Perc 5/i die ik wil gaan hergebruiken. Denk dat ik daarmee start en dan kijk of ZFS nog iets kan bieden.
Van de andere kant ben ik ook aant kijken of ik nog iets van een losse NAS zal aanschaffen tbv backup.
Heb een keer een crash gehad waardoor ik veel kwijt ben geraakt... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 11:37
Tall0ne schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:43:
[...]

dat weet ik nog niet... ik heb nog een Dell Perc 5/i die ik wil gaan hergebruiken. Denk dat ik daarmee start en dan kijk of ZFS nog iets kan bieden.
Van de andere kant ben ik ook aant kijken of ik nog iets van een losse NAS zal aanschaffen tbv backup.
Die Dell Perc kan je ook in IT mode gebruiken en doorgeven aan freenas btw

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 23:09
Een Perc5/i met IT-mode? Je kan hem wel naar LSI MegaRAID crossflashen, maar een echte IT-Mode firmware is er volgens mij niet hoor...

http://www.overclock.net/...-card-tips-and-benchmarks

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
Ik maak op die Perc een aantal raid sets aan en geeft die als RDM door aan de Vm's
Of ZFS dan veel zou gaan opleveren....

Het is een Perc 5/i 256Mb + BWC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Dat werkt prima, maar dan moet je niet nog eens ZFS willen gebruiken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
FireDrunk schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:57:
Dat werkt prima, maar dan moet je niet nog eens ZFS willen gebruiken.
Ik had beter kunnen tikken "Of ZFS ipv de DELL Perc methode dan veel zou gaan opleveren...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
FireDrunk schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:04:
Een Perc5/i met IT-mode? Je kan hem wel naar LSI MegaRAID crossflashen, maar een echte IT-Mode firmware is er volgens mij niet hoor...

}:O Dan moet ik dringend eens nakijken welke kaart ik heb... Dat ze in IT mode staat dat weet ik wel zeker. Sinds mijn build heb ik de case niet meer geopend en die kaart had ik nog ergens onder het stof liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er op het gebied van stabiliteit nog redenen te bedenken waarom het beter is om freenas oid niet via esxi te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 13:24
Anoniem: 347351 schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:17:
Zijn er op het gebied van stabiliteit nog redenen te bedenken waarom het beter is om freenas oid niet via esxi te draaien ?
Als je RDM gebruikt in ESXI naar FreeNas (dus geen HBA passthrough), schijnt er wel eens wat fout te kunnen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat wel te denken aan een setup mét HBA passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
gassiepaart schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:14:
[...]

Als je RDM gebruikt in ESXI naar FreeNas (dus geen HBA passthrough), schijnt er wel eens wat fout te kunnen gaan...
In combinatie met de nieuwe AHCI controller onder ESXi 5.5 is het denk ik wel prima, dan zit je niet met die LSI Logic SAS issues of met een PVSCSI controller.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

_Arthur schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:11:
[...]

Mijn ASRock C2750D4I is vandaag besteld. En volgens zeggen een levertijd van 'enkele werkdagen'. Dus hopelijk voor het weekend binnen. Euro 363,02 inclusief BTW en verzenden. Komt bij Alternate Business Service vandaan (mogelijk dat je daar niet als particulier kan bestellen trouwens... )
Moet helaas nog een klein beetje geduld hebben....
I couldn’t commit you the exact time, but I can provide below information for your reference.
If nothing goes run, we will deliver C2750D4I from HK to our hub in the Netherlands this Friday.
It will arrive next Monday or Tuesday. Then we could arrange shipment to Alternate.
Hopelijk dus volgende week woensdag/donderdag het ding eindelijk in huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
FireDrunk schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:54:
[...]

In combinatie met de nieuwe AHCI controller onder ESXi 5.5 is het denk ik wel prima, dan zit je niet met die LSI Logic SAS issues of met een PVSCSI controller.
Met de nadruk op "denkt hij". Ik zou dit toch niet zomaar doen zonder uitgebreid te testen. (en een goede backup zoals altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ik heb het zelf getest, maar niet uitgebreid. RDM via AHCI controller werkt prima.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Aanschouw:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1453342_10202821639004727_1134459280_n.jpg

zucht, wordt een RMA vrees ik. Wil zojuist de cpu plaatsen in het socket en zie dat de pinnetjes verbogen zijn :(

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img11/8634/pvq9.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door FREAKJAM op 19-11-2013 22:55 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
cool!
Jammer van het moederbord. Dat wordt weer 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Vergeet de socket protetctor niet, anders krijg je hem zo weer terug.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Zucht:

Het product uit uw aanvraag:
Supermicro MBD-X10SL7-F-O

De genoemde en getoonde fysieke schade valt helaas niet onder de garantie. Mogelijk is dit per ongeluk veroorzaakt bij het niet helemaal juist verwijderen van de socketprotector.

We willen voor u, met uw goedkeuring, wel uit coulance nakijken of we dit zelf kunnen herstellen. Er is een kans dat het moederbord na de herstelpoging weer naar behoren werkt.

Misschien contact opnemen met Supermicro zelf?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Balen :(

Je kan het proberen, maar het is inderdaad een lastige situatie :(

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb de socketprotector gewoon netjes verwijderd zoals omschreven in het manual, magoed.
Je weet nooit hoe dat ding los schiet van het socket. Ik zag ook pas toen ik het cpu ging plaatsen de schade

Misschien zelf proberen de pinnetjes terug te buigen? Ik heb ook nog niet getest of het uberhaupt niet werkt.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
what happend??

die van mij komt vandaag binnen... wat moet ik NIET doen??
Ow nu zie ik de foto pas... mmm das balen....

[ Voor 23% gewijzigd door Tall0ne op 20-11-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FREAKJAM schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:02:
Zucht:

De genoemde en getoonde fysieke schade valt helaas niet onder de garantie. Mogelijk is dit per ongeluk veroorzaakt bij het niet helemaal juist verwijderen van de socketprotector.

We willen voor u, met uw goedkeuring, wel uit coulance nakijken of we dit zelf kunnen herstellen. Er is een kans dat het moederbord na de herstelpoging weer naar behoren werkt.

Balen. Ik heb het wel eens meegemaakt met een Dell server (ontdekte het bij het plaatsen van een 2e CPU). Daar werd het gelukkig probleemloos vervangen onder het servicecontract (en terecht; ik kan best een socket protector verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Heb precies hetzelfde al een x aantal keer meegemaakt helaas met asus barebones..
Een socket protector is toch niet veel aan te verprutsen denk ik dan..
Gelukkig alle keren zonder probleem vervangen (behalve de eerste keer, die is 3x teruggestuurd voordat dit was opgelost).
Succes hiermee!

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb supermicro zelf ook al even gemaild. Even afwachten. Wel echt balen :(

antwoord:

Dear customer,

The CPU which has socket pent pins needs to be replaced and the repair fee is required.
Please contact your distributor/reseller to make RMA request.

About your comments regarding bent pins issue, we will pass it to our MBD PMs.

Ik weet niet zo goed wat ze nu bedoelen?

[ Voor 67% gewijzigd door FREAKJAM op 20-11-2013 12:36 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:41

servies

Veni Vidi Servici

Zucht:

Euh... hoe heb je dat bord gekocht? als gewone consument of bedrijfsmatig: In het eerste geval mogen zij bewijzen dat jij die pinnetjes hebt verbogen. In het 2e geval... pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
servies schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:18:
[...]

Euh... hoe heb je dat bord gekocht? als gewone consument of bedrijfsmatig: In het eerste geval mogen zij bewijzen dat jij die pinnetjes hebt verbogen. In het 2e geval... pech...
En bij welk bedrijf? Dan weten we dat als mede tweakers ook weer voor de blacklist (1 maxict, 2 ...)
Mij SM board was gelukkig heel toen ik het kocht (Ik was gewaarschuwd voor deze fragiele sockets).

Andere vraag: Ik heb dus twee NICs + 1 IPMI. Wat heb ik aan de twee NICs in ESXi? Setup is Freenas en div andere vm's, dus geen pfsense o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
gassiepaart schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:25:
[...]

En bij welk bedrijf? Dan weten we dat als mede tweakers ook weer voor de blacklist (1 maxict, 2 ...)
Mij SM board was gelukkig heel toen ik het kocht (Ik was gewaarschuwd voor deze fragiele sockets).

Andere vraag: Ik heb dus twee NICs + 1 IPMI. Wat heb ik aan de twee NICs in ESXi? Setup is Freenas en div andere vm's, dus geen pfsense o.i.d.
In het kader van het 'Zuinige ESXi Server' topic zou ik zeggen: lekker maar 1 NIC gebruiken, dat bespaart weer een paar watt :+ Maar als je een switch hebt die link aggegration/trunking ondersteunt zou je je host met 2 poorten op die switch kunnen aansluiten zodat je meer capaciteit + redundantie in je netwerkverbinding hebt (al is het niet zo dat je zomaar een 2 gigabit verbinding hebt, het ligt wel iets complexer dan dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Lijkt erop dat SM zelf ook stelt dat gebogen pinnetjes niet onder garantie vallen:

"That is correct, when it comes to bent pins in the CPU socket, the whole CPU socket needs to be replaced.
So the repair fee is required.".

Zware bummer. Denk dat ik hem toch maar terug ga sturen naar afuture. Hun willen als service proberen het te herstellen voor mij.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
FREAKJAM schreef op woensdag 20 november 2013 @ 17:15:
Lijkt erop dat SM zelf ook stelt dat gebogen pinnetjes niet onder garantie vallen:

"That is correct, when it comes to bent pins in the CPU socket, the whole CPU socket needs to be replaced.
So the repair fee is required.".

Zware bummer. Denk dat ik hem toch maar terug ga sturen naar afuture. Hun willen als service proberen het te herstellen voor mij.
Afuture lijkt me een redelijk bedrijf, ik zou het nog eens proberen, eventueel met wat jurudisch advies / artikelen.
Valt dit niet onder inboedel verzekering? Een glas cola over je laptop tegenwoordig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
Zucht:

Wat een reactie is dat zeg. Sorry, maar je moet echt al een complete idioot zijn en al schrapend en duwend die protector er vanaf schuiven terwijl je duwt met één hoekje om zoiets te krijgen. Je kan echt bijna niks mis doen: hendeltje losdoen aan de zijkant, ijzeren frame'pje open klappen, protector er recht uit liften.

Ik zou eens even vragen of Afuture altijd redeneert dat de klant zo een fouten maakt, want dan is het voor mij de laatste keer geweest dat ik bij hen bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dat heb ik ze ook gestuurd, en dan ben ik nog netjes gebleven.
Ik ben er zowat 100% van zeker dat ik deze schade niet zelf heb aangericht. Toen ik het hendeltje gebruikte om de socketbeschermer los te klikken van het socket sprong deze er ook niet vanaf.
Ik heb netjes de protector verwijderd, echter totaal niet gelet op het feit of de pins beschadigd waren ja of de nee. Ik kwam pas tot deze ontdekking toen ik het cpu wou plaatsen.
Nogmaals, je moet wel extreem lomp te werk gaan wil je deze pins beschadigen.

Ik heb voor bijna 1400 euro besteld in uw webshop (zie order xxxxxx) waarbij dit moederbord zit, die alleen al rond de 230 euro kost.
Aangezien Supermicro tevens een professioneel merk betreft (enterprise moederbord), had ik wel een betere service verwacht betreffende dit product.

Naar alle waarschijnlijkheid zit ik nu met een moederbord van 230 euro die ik de prullenbak in kan gooien omdat ik niet kan bewijzen dat de pins niet door mij zijn beschadigd.
Ik hoop dat U contact kunt opnemen met Supermicro en tot een betere oplossing kunt komen nadat ik het product retour naar jullie heb gestuurd.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
FireDrunk zei net ook, laat de webshop maar bewijzen dat het moederbord in goede staat naar jou verzonden is... Daar heb je recht op als consument.

Getuige de reactie van
gassiepaart schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:25:
[...]

Ben ik ook niet de enige die niet van plan is om daar nog bazaar te bestellen...

En van SuperMicro vind ik het ook maar bagger :|

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 20-11-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
ik was vanmiddag extra voorzichtig, en inderdaad hendeltje omhoog, plastic je omhoog en klaar... dat kan bijna niet mis gaan, dat moet haast bij het plaasten van die protector mis zijn gegaan in de fabriek.

Balen zeg Freakjam.

Ik heb na un uurtje knutslen alles netjes in mekaar en de dozen bij het oud papier wil ik de zaak aanzwingelen... kom ik erachter dat ik nergens een usb keyboard heb liggen... dus die morgen maar op het werk regelen om het verder af te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Mocht je gaan testen. Ik ben erg benieuwd naar het energieverbruik ;). Had ik ook al gezegd tegen FREAKJAM, maar die heeft een tegenvaller om het maar zacht uit te drukken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
ik heb helaas geen losse kwh meter (buiten die in de meterkast) dus daar kan ik je helaas niet echt mee verder helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:09
Dozen al bij het oud papier voor je de boel getest hebt? Dat is vertrouwen hebben :)

Bij Afuture doe ik al een tijd geen bestellingen meer. Bij 2 sets geheugen problemen ondervonden (RAM geeft op rare momenten errors waardoor de hele PC vastloopt (niet eens een BSOD)).

Voor de rest moeten zij inderdaad maar aan gaan tonen dat het jouw schuld is dat die pennen zijn verbogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
O.P.A is afgelopen weekend geweest dus dan kan wel/ zou moeten kunnen... 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Tall0ne op 20-11-2013 23:20 ]

• Jrz
  • Laatst online: 09:48

Jrz

––––––––––––

Volgens mij heb je volgens het europees recht gewoon recht op een nieuwe.
Zij moeten bewijzen dat het jouw fout is geweest. Dat kunnen ze makkelijk doen als ze foto's hebben vanuit de fabriek voor dit serie nummer.

http://www.rijksoverheid....ij-aankoop-in-europa.html

et belangrijkste recht uit de Europese richtlijn Koop en garantie is dat u recht heeft op vervanging of reparatie van een product dat bij de aflevering al gebrekkig is. Bijvoorbeeld als het product ongeschikt is voor normaal gebruik of niet de eigenschappen heeft die u mag verwachten. Blijkt een product gebrekkig te zijn, dan heeft u recht op gratis reparatie of vervanging van uw aankoop. Dat moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder dat u daar ernstige overlast van heeft. Kan dit niet, dan heeft u recht op vermindering van de koopprijs of ontbinding van de overeenkomst.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
Wat een kutzaak zeg dat Afuture. Kunnen ze nog wel goedkoop zijn, maar dan betaal ik maar wat meer als ik mijn spullen ga bestellen. De schade kán haast niet veroorzaakt zijn door de socketprotector, zelfs als je een beuk op de socketprotector geeft is het onwaarschijnlijk dat er op die plek schade ontstaat.

Ik zou het sowieso bij de geschillencommissie van het webshop keurmerk aanhangig maken.

• pitchdown
Ik zoek nog een WIFI-kaart die werkt met Pass-through in ESXI 5.5. Moet SFF-kaart zijn, of middels usb.
Iemand een suggestie die dit toevallig gebruikt?

• HyperBart
  • Nu online
USB werkt bijna altijd?

Dat is in se ook geen passthrough waarover ze het hier meestal hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door HyperBart op 21-11-2013 15:39 ]

• HyperBart
  • Nu online
BasKrie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:18:
Dozen al bij het oud papier voor je de boel getest hebt? Dat is vertrouwen hebben :)

Bij Afuture doe ik al een tijd geen bestellingen meer. Bij 2 sets geheugen problemen ondervonden (RAM geeft op rare momenten errors waardoor de hele PC vastloopt (niet eens een BSOD)).

Voor de rest moeten zij inderdaad maar aan gaan tonen dat het jouw schuld is dat die pennen zijn verbogen.
Nou ja, om voor een DOA nu al niet meer te bestellen bij een webshop, dat nu ook weer niet, maar met zo een afhandeling wel ja.

• pitchdown
HyperBart schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:38:
USB werkt bijna altijd?

Dat is in se ook geen passthrough waarover ze het hier meestal hebben.
Is dat zo?
Dus ik kan met weinig risico een usb-wifi-kaartje halen en grote kans dat dit gaat werken?

Zijn er mensen die een bepaalde usb-wifi gebruiken en goed bevalt middels pass through?

[ Voor 12% gewijzigd door pitchdown op 21-11-2013 16:00 ]

• guid0o
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

guid0o

Living life

Ik ben van plan om mijn huidige setup te vervangen. Nu heb ik een HP N40L met ESXI 5.0, 8 GB ram en 1x 1TB en 1x 2TB HDD voor datastore en backup. Er draaien minstens de volgende vm's: pfSense, Ubuntu Server, Ubuntu Server (voor webserver), Windows 7, en soms wat test vm's. Verder heb ik dan nog een HP N36L met 8GB Ram en 3x3TB HD en hier draait FreeNAS op met ZFS uiteraard.

Nu wil ik eigenlijk alles in 1 server, die vooral zuinig en stil is, maar ook krachtiger als mijn huidige setup. Omdat ik ook nog steeds gebruik wil maken van ESXI en ZFS heb ik dus sowieso een moederbord+CPU nodig die vt-d ondersteunen.

Mijn budget is ongeveer 400 euro voor dit alles. Zelf dacht ik aan onderstaande setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3330 Boxed€ 150,80€ 150,80
1MSI B75MA-P45€ 53,89€ 53,89
1Fractal Design Define Mini€ 73,57€ 73,57
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 365,21

Gekozen voor een 1155 setup omdat de moederborden die vt-d ondersteunen goedkoper zijn, of iemand moet een goed 1150 alternatief hebben. Geheugen zal ik uit de andere servers halen, dus dan heb ik 4x4GB. Verder heb ik nog een HP Dualnic liggen die er ook in gaat.

Is het nog nodig om een andere processor koeling aan te schaffen? Aangezien de server wel in mijn studentenkamer staat.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pitchdown schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:37:
Ik zoek nog een WIFI-kaart die werkt met Pass-through in ESXI 5.5. Moet SFF-kaart zijn, of middels usb.
Iemand een suggestie die dit toevallig gebruikt?
Als je met SFF mini PCIe bedoelt, kaartjes met de Atheros 9380 (AR9380) lijken te werken in 5.1. Moest hier wel wat toevoegen aan de VMX: pciPassthru0.msiEnabled = "FALSE"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• pitchdown
Raven schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:38:
[...]

Als je met SFF mini PCIe bedoelt, kaartjes met de Atheros 9380 (AR9380) lijken te werken in 5.1. Moest hier wel wat toevoegen aan de VMX: pciPassthru0.msiEnabled = "FALSE"
Ik bedoelde hier eigenlijk een low-profile kaart mee.
Iemand die met esxi een wifi-adapter gebruikt in dit formaat?

Ik heb vanavond via USB een wifi-controller proberen aan te sluiten, maar de pci-controller geeft in de vm "can not start".

Hoe is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik wil dit topic niet vervuilen met mijn issues met mijn moederbord, maar het komt er op neer dat x op dit moment nog steeds niet wil meewerken.

Voor de mensen die geinterreseerd zijn:
Het gedoe met mijn moederbordje kan je hier teruglezen.

[ Voor 87% gewijzigd door FREAKJAM op 22-11-2013 11:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou een apart topic aanmaken in het Shopping forum. Dan bereik je net wat meer mensen en heb je kans dat de juridisch onderlegde Tweakers sneller meelezen :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
pitchdown schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:42:
[...]

Is dat zo?
Dus ik kan met weinig risico een usb-wifi-kaartje halen en grote kans dat dit gaat werken?

Zijn er mensen die een bepaalde usb-wifi gebruiken en goed bevalt middels pass through?
Ja hoor, ik heb hier al legio aan USB sticks doorgegeven (opslag) en ik heb zelf ook een Asus WL167G (oud ding) ooit succesvol doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Of het performt is een tweede, en als je een access point wil maken heb je meer kans met een pcie kaartje. USB wifi singles bevatten vaak een cheap wifi chipje die dat niet ondersteunt.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Tall0ne schreef op maandag 18 november 2013 @ 08:43:
[...]
A1AD schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:56:
[...]
Die Dell Perc kan je ook in IT mode gebruiken en doorgeven aan freenas btw
FireDrunk schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:04:

A1AD schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:20:
[...]
}:O Dan moet ik dringend eens nakijken welke kaart ik heb... Dat ze in IT mode staat dat weet ik wel zeker. Sinds mijn build heb ik de case niet meer geopend en die kaart had ik nog ergens onder het stof liggen.
Mijn kaart wordt door ESX als volgt herkend: "LSI Logic / Symbios Logic Dell SAS 5/i Integrated".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
HyperBart schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 09:55:
[...]

Ja hoor, ik heb hier al legio aan USB sticks doorgegeven (opslag) en ik heb zelf ook een Asus WL167G (oud ding) ooit succesvol doorgegeven.
Ik geef al enkele maanden zonder problemen mijn usb aansluiting van de ups door aan een VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
Ik heb in ieder geval VT-d uit moeten schakelen anders deed mijn Perc 5/i het niet.
Dacht eerst dat het aan het flashen naar de laatste versie lag, maar blijkbaar willen ze niet zo...
maar goed na 4 keer stores opnieuw gebouwd te hebben ben ik nu bezig met wat data erop blazen en kijken of het stabiel blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05 14:21
Hoi, ik heb juist esxi geinstalleerd op mijn nieuwe server. Nu vraag ik mij af hoe ik het best met mijn operating systems connect. Via welk programma? Gebruiken jullie de standaard remote desktop van windows 7 of is er iets beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
teddysleep schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:12:
Hoi, ik heb juist esxi geinstalleerd op mijn nieuwe server. Nu vraag ik mij af hoe ik het best met mijn operating systems connect. Via welk programma? Gebruiken jullie de standaard remote desktop van windows 7 of is er iets beter?
Weet je eigenlijk wel wat ESXi is en wat ESXi doet? Als je VM's geinstalleerd zijn, kan je ze benaderen ahw fysieke machines. Zijnde via RDP voor Windows, SSH voor UNIX-systemen. Je gaat dat wel eerst moeten configureren in je OS, en het echte "scherm" (wat men in de IT wereld, de "console" noemt) die neem je over via de vSphere Client die op zijn beurt alleen maar beschikbaar is voor Windows.

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Is vsphere client niet om de server te configureren, nieuwe vm's toe te voegen ... ?

Gebruik jij de standaard remote desktop in windows om te connecten met de vm's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:17
Is vsphere client niet om de server te configureren, nieuwe vm's toe te voegen ... ?
Onder andere, maar ook om je vm's aan te maken en in eerste instantie om te connecten met de ' console' . Zonder dit kun je ook niets installeren.
Gebruik jij de standaard remote desktop in windows om te connecten met de vm's ?
Yep. En putty blijft een favoriet voor linux natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
Eeuhm wanneer ik connect vanop mijn windows pc met ubuntu vm via de standaard rdp op windows heb ik redelijk wat lag bij het verslepen van windows in ubuntu. Ik zit nochtans op een gigabit netwerk en de server heeft een nieuwe i5,20gb ram en een ssd.

Zou teamviewer beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
teddysleep schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:23:
Eeuhm wanneer ik connect vanop mijn windows pc met ubuntu vm via de standaard rdp op windows heb ik redelijk wat lag bij het verslepen van windows in ubuntu. Ik zit nochtans op een gigabit netwerk en de server heeft een nieuwe i5,20gb ram en een ssd.

Gebruikt ubuntu niet standaard vnc oid? Je kan toch gewoon ssh gebruiken zoals iedereen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
Tall0ne schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:46:
ik heb helaas geen losse kwh meter (buiten die in de meterkast) dus daar kan ik je helaas niet echt mee verder helpen...
Jammer, hoe bevalt het moederbord tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
ilovebrewski schreef op zondag 24 november 2013 @ 21:45:
[...]

Jammer, hoe bevalt het moederbord tot nu toe?
prima!
enige nadeel is dus dat de VT-d uit moet voor mijn Perc Raid controller, maar de iKVM werkt ook goed en verder doet ie wat ie moet doen onder esxi 5.5

Vannacht nog wat flinke data copy slagen erdoorheen jagen om te kijken hoe mijn Perc het blijft doen.

als je nog iets specifieks wil weten dan hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta1981
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 18:07
teddysleep schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:23:

Je kunt ook nog gebruik van een streamer in de VM (bijvoorbeeld Splashtop), deze zou zonder lag moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 16:39
Tall0ne schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:03:
Ik heb in ieder geval VT-d uit moeten schakelen anders deed mijn Perc 5/i het niet.
Dacht eerst dat het aan het flashen naar de laatste versie lag, maar blijkbaar willen ze niet zo...
maar goed na 4 keer stores opnieuw gebouwd te hebben ben ik nu bezig met wat data erop blazen en kijken of het stabiel blijft...
Dit had ik ook met vorige setups met Q67 chipset en Q45 chipset. Was wel een 5/e controller.
Controller komt overigens binnenkort in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 20:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

teddysleep schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:12:
Nee, RDP is voor Windows het beste en het snelste. Het integreert niet alleen beter (qua mouse capture en zo) maar werkt ook op een totaal andere manier waardoor je veel minder lag hebt dan bij VNC.

VNC maakt zeg maar om de x milliseconden een screenshot, comprimeert die en verstuurt muisbewegingen en toetsenbordaanslagen. RDP verstuurt de layout van het scherm in een totaal ander formaat (geen image) en bouwt het client-side weer op.

Dit betekent trouwens niet dat VNC sneller kan zijn als de server een betere GPU heeft, want beide methodes ondersteunen, door het gebruik van een virtual display device, geen GPU acceleratie.

[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 25-11-2013 15:08 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik probeer middels het toevoegen van een USB Controller, een usb-device aan een VM( windows 7) toe te voegen.
Er staat alleen "usb device" unavailable.

Via passthrough word hetzelfde device wel gevonden.
Wat gaat hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Eerst controller toevoegen, toepassen, VM misschien restarten en dan USB device proberen door te geven?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FireDrunk schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:13:
Eerst controller toevoegen, toepassen, VM misschien restarten en dan USB device proberen door te geven?
Precies in die volgorde gedaan (esxi 5.5).
Zowel een usb-stick als een muis worden nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Vaag, moet zeggen dat ik het al heel lang niet gebruikt heb, en er zijn legio mensen die roepen dat dat soort dingen onder 5.0/5.1 beter werken.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FireDrunk schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:21:
Vaag, moet zeggen dat ik het al heel lang niet gebruikt heb, en er zijn legio mensen die roepen dat dat soort dingen onder 5.0/5.1 beter werken.
Zou 5.5 dan weer anders zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Qua functionaliteit als het goed is niet, maar er blijkt nogal veel gesleuteld te worden...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
FireDrunk schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:38:
Qua functionaliteit als het goed is niet, maar er blijkt nogal veel gesleuteld te worden...
net dezelfde usb-stick getest met esxi 5.1. Hierbij werkt het dus wel.
Enig idee hoe dit ook voor elkaar te krijgen op esxi 5.5?

Zijn er mensen die deze optie gebruiken in esxi 5.5?

[ Voor 7% gewijzigd door pitchdown op 25-11-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik denk dat ik weet in welke hoek het mis gaat. Ik heb op dezelfde host ook "passthrough" enabled.
De combinatie passthough en een directe usb-controller lijkt niet te werken.

Ik heb echter passthrough al een paar keer disabled, maar na de reboot staat er toch weer usb-apparaten tussen. Kortom, hoe krijg ik dit daadwerkelijk disabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
pitchdown schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:54:
[...]
Zijn er mensen die deze optie gebruiken in esxi 5.5?
Wat mis je in 5.1 dat je zo nodig 5.5 wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Zonder de mod te willen uithangen; Let op: Dit is geen 'algemeen ESxi-topic'. Ook je algemene VT vragen horen hier niet thuis!

Zojuist van AsRock Taiwan gehoord dat de AsRock C2750D4I bordjes bij hun distri centrum hier in Nederland zijn aangekomen vandaag. Hopelijk voor het eind van de week het ding in mijn handjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:59
@_Arthur: enig idee welke distributeurs deze gaan verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

base_ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 03:25:
@_Arthur: enig idee welke distributeurs deze gaan verkopen?
Mijn AsRock C2750D4I komt bij Alternate B2B vandaan (https://www.alternate-b2b.nl/). Dus daar ga je hem zeker kunnen krijgen binnenkort, als bedrijf. Mogelijk dat dezelfde bordjes via Alternate zelf aan particulieren te leveren zijn.

Wie hem nog meer zullen gaan verkopen is mij niet bekend. De MaxICT shop had er tot voor kort 'ergens' 3 op voorraad. Maar die shop zegt wel meer wat achteraf niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Weet iemand of je je huidige zuinige esx installatie (datastore + usb stick) gewoon kan overplaatsen naar andere (vergelijkbare) hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ja hoor. Alleen moet je bij eerste boot weer even je nics assignen in de dcui.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 20:41

Compizfox

Bait for wenchmarks

_Arthur schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:56:
Zonder de mod te willen uithangen; Let op: Dit is geen 'algemeen ESxi-topic'. Ook je algemene VT vragen horen hier niet thuis!
Ik weet dat dat in de topicwaarschuwing staat, maar ik denk dat die regel niet helemaal up-to-date is aangezien dit topic eigenlijk juist wel wordt gebruikt als algemeen ESXi-topic (omdat er ook geen algemeen ESXi-topic is)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
Dan maar ook een algemene vraag:
Is het verstandig om binnen een BSD VM weer jails te gebruiken? Is dit niet een virtualisatie op een VM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
gassiepaart schreef op woensdag 27 november 2013 @ 11:38:
Dan maar ook een algemene vraag:
Is het verstandig om binnen een BSD VM weer jails te gebruiken? Is dit niet een virtualisatie op een VM?
Jails zijn geen 'echte' (hardwarematige) virtualisatie en hebben weinig overhead. Je kunt dus prima binnen een VM jails gebruiken. Zelfde geldt voor lichtgewicht containers in Linux (OpenVZ, LXC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558206

Ola,

Na topic doorgelezen te hebben (tenminste gedeelte van de 244 pagina's) heb ik het volgende uitgekozen:

ASRock B75 Pro3-M
be quiet! System Power S6 300W
Intel Core i5 3330 - 3 GHz
2x Corsair CMV8GX3M2A1333C9
Samsung 840 series SSD 250GB
1 of ander kastje

Heeft die I5 nog toegevoegde waarde ism dit moederbord? Of kan ik er net zo goed een Celeron inzetten?

Ik ga +- 4-6 vm's draaien.(Win2012/2008/Redhat/Win8 etc) Uitsluitend voor studie/certificering, dus niet echt zwaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Die voeding is niet echt super top, liever een Seasonic G360 bijvoorbeeld.

Die i5 heeft alleen meerwaarde als je denkt dat je je VM's zwaar gaat belasten, in principe kan zelfs een G1610 prima 100 idle VM's aan, maar of het dan nog snel is :)

Met 4-6 VM's die wat doen zou ik persoonlijk voor een G2020 of een i3 gaan. i5 is een beetje overkill.

Ohja, ga liever voor 2*8GB ipv 4*4, dan kan je nog uitbreiden mocht je dat later willen. Prijs is nagenoeg hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door FireDrunk op 27-11-2013 19:41 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558206

Allright, dan wordt dit em. I5 gewisseld voor I3 en SSD gewisseld voor gewone sata disk.

ASRock B75 Pro3-M
Intel Core i3 3220
WD Green WD5000AZRX
Cooler Master Silencio 352
Crucial Ballistix Sport (2x 8GB)
Seasonic G-360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0N4LD|IA
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12-2013
Voor mijn eerste ESXi server zat ik te denken aan de volgende opstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 168,90€ 168,90
1ASRock Z87 Pro4€ 91,50€ 91,50
4WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 88,88€ 355,52
1BitFenix Raider€ 75,30€ 75,30
1Corsair Vengeance LP 16GB 1866MHz CL9€ 153,55€ 153,55
1be quiet! Pure Power L8 400W€ 45,30€ 45,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,07

Ik ga nog opzoek naar een Perc 6/i (of 5/i).
Ik wil de ESXi-server gebruiken voor verschillende VM's (File, download, linux, windows, test VM's).
Graag hoor ik jullie opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Anoniem: 558206 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:39:
en SSD gewisseld voor gewone sata disk.
Dat ga je heel erg merken in je VM's. Een SSD is wat dat aangaat echt 100x (overdreven) sneller dan een conventionele schijf.
Als je toch een extra HDD wilt; neem dat een kleinere SSD van bv 128GB en zet daar de VM's op die je het 'zwaarst' belast.

Maar ik zou het eerlijk gezegd bij een SSD houden en er een (kleine bv 2.5") HDD voor domme storage naast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Uh, dat is niet eens overdreven... Een SSD is in sommige gevallen zelfs 1000x zo snel...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 23:16
Ik heb zitten zoeken, dubben en doorlezen maar ben benieuwd naar jullie suggesties.

Ik ben bezig met het kijken naar een vervanger van mijn HP Microserver N36L, de nieuwe server moet wat meer performance hebben zodat ik max. 4-5 virtuele machines kan draaien onder ESXi.
Echt veel wensen en eisen qua hardware heb ik niet, enkel dat mijn 120GB Intel SSD mee over moet en mijn 2TB storage schijf.

Nu denk je van dat zal het probleem niet zijn maar ik wil eigenlijk zonder de data te converteren oid. mijn 2TB schijf intact houden en vanaf mijn SSD de VM's draaien. 1 VM zal de fileserver moeten worden voor de virtuele machines. Ik heb nog zitten overwegen om misschien alvast met die ene schijf naar ZFS over te gaan ivm uitbreiding in de toekomst.
Echter vraag ik me dan af hoe gebonden in dan ben aan VT-d (dus core i5) als ik mijn data schijven fysiek benaderbaar wil houden?

Ik heb mogelijkheden gelezen van ESXi, met Freenas en Physical RDM zodat je geen VT-d nodig zou hebben maar daar is niet iedereen even positief over (problemen met freebsd 9.1 drivers e.d.).

Nu is het niet zo dat ik direct naar freenas met ZFS over wil :) Maar ik wil nu iig geen foute beslissingen nemen over het platform waarop ik mijn servertje die dan weer 4-5 jaar mee gaan ga maken.

Wat zeggen jullie? Core i5 ivm VT-d en in met SATA kaart passthroughen? Of uitgaan van de verwachting dat over een half jaar Physical RDM (ESXi) en FreeNAS weer goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

FireDrunk schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:37:
Uh, dat is niet eens overdreven... Een SSD is in sommige gevallen zelfs 1000x zo snel...
Ach, ik zal niet te veel overdrijven dacht ik. Maar ik zou die SSD niet vervangen voor een HDD ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 27-11-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
FireDrunk schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:40:
Die voeding is niet echt super top, liever een Seasonic G360 bijvoorbeeld.
De System Power S6 is idd niet van goede kwaliteit en is ook EOL, de pricewatch: be quiet! System Power 7 300W is de vervanger en is een stuk beter en het minimale wat je erin wil stoppen. Seasonic G360 is echter nog een betere voeding.
R0N4LD schreef op woensdag 27 november 2013 @ 20:44:
Voor mijn eerste ESXi server zat ik te denken aan de volgende opstelling:
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 400W
Vanwaar deze keuze?
_Arthur schreef op woensdag 27 november 2013 @ 21:51:
[...]

Ach, niet te overdrijven. Maar ik zou die SSD niet vervangen voor een HDD ;)
Meer dan 1000x zo snel is wel degelijk mogelijk met een normale SSD tegenover een normale HDD.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2013 21:57 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1 ... 61 ... 116 Laatste

Let op:
Let op: Dit is geen 'algemeen ESxi-topic'. Ook je algemene VT vragen horen hier niet thuis!

Lees voor je begint goed de start post en blijf ontopic.