Net daarom denk ik ook niet dat 't een superzuinige combo is. CPU TDP van 65W, ik vind reviews van gelijkaardige opstellingen met Gigabyte moederbord en dezelfde CPU die idle ongeveer 35W halen in W7, load tot 100-120W. Onder ESXi zal dat natuurlijk wel nog iets hoger uitvallen, hoewel er zeker ook nog wat te besparen valt door goede EFI instellingen en misschien wel een undervolt.
Maar voor die prijs heb je wel 'n full-feature ESXi setup, afhankelijk van het verbruiksverschil idle wil dat misschien nog wel gelijk uitkomen met een duurdere intel setup over enkele jaren.
Ik ga sowiezo proberen om eens aan een meter te raken om 'm eens idle uit te meten. Als dat ietwat meevalt denk ik dat ik m'n ESXi host hardware gevonden heb
Maar voor die prijs heb je wel 'n full-feature ESXi setup, afhankelijk van het verbruiksverschil idle wil dat misschien nog wel gelijk uitkomen met een duurdere intel setup over enkele jaren.
Ik ga sowiezo proberen om eens aan een meter te raken om 'm eens idle uit te meten. Als dat ietwat meevalt denk ik dat ik m'n ESXi host hardware gevonden heb
Blabla Boemboem