Xyrr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:41:
Jammer, sinds de eerste twee weken van de closed beta waar ik aan deelgenomen heb is er qua single player niet zoveel veranderd. Alles komt nog steeds neer op herhaling, vergelijkbaar met mobs grinden in een RPG, maar dan nu matches van 10-20 min.
Ook ben ik totaal nog niet uitgedaagd door het spel. Alles is zo ontzettend makkelijk. Met gemak loop ik door alle missies heen. Zometeen maar even PvP proberen, hoewel ik daar niet veel goeds over heb gehoord.
Vind de afwisseling nog wel meevallen. Is maar net wat voor missies je gaat doen.
Naarmate je de challenge-missies meer doet, worden ze ook moeilijker. Verder kun je altijd nog de Elite-moeilijkheidsgraad proberen. Ik snap ook niet precies waarom men zo klaagt over herhaling. Dat was bij de vorige Age of Empires games ook niet echt anders. Verder zitten er genoeg dingen in om het wat aantrekkelijker te maken.
Vind het zelf nog best leuk om te doen, maar het wordt echt zoveel leuker als je missies coop gaat doen. Hoewel niet alle missies zich hier voor lenen (ik denk dat 50% coop kan), is het toch wel geinig. Verder werkt Games for Windows Live hier prima mee. Parties en prive-chats zijn erg makkelijk om op te zetten.
Heb zelf trouwens beide Premium Civs en de Crete Booster Pack. Die laatste is wel geinig om te doen (al verschilt het weinig van de demo-missie) maar aangezien hij coop kan is het toch nog wel hilarisch. Ik merk alleen wel dat het een stuk beter te doen is als je wat betere items en gear hebt. Zoiezo vond ik sommige missies wat lastiger dan in de beta. Ik speel nu in mn eentje de Griekse missies en doe de Egyptische missies met een maat in coop. Vooral de animaties van sommige dingen zijn zo grappig. Vooral kamelen en ezels zijn echt hilarisch.
Mocht je de vorige AoE games leuk vinden, dan is dit ook wel wat voor jou. Je zult misschien wel wat last hebben als je gratis probeert te spelen, maar als je betaald is het eigenlijk net Age of Empires 4 ofzo (je bent eigenlijk ook evenveel kwijt als je beide civs koopt). Ik had trouwens gemerkt dat de 2 missies die je niet kunt doen als je een gratis account hebt, niet gaan omdat je de gebouwen die je neer moet zetten in je stad niet neer mag zetten en daardoor de missie niet kunt halen. Is verder geen missie zoals andere typische missies, dus je mist er ook niet veel aan behalve het feit dat je die gebouwen dus niet hebt.
Ik vermaak me in ieder geval prima, ook al heb ik een hoop missies in de beta al gedaan. Ben nu ongeveer even ver als toen ik daarmee was, dus vanaf nu alleen maar nieuwe dingen.