Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://elder-geek.com/wp-content/uploads/2011/05/age-of-empires-online-thumb.jpg

In Age of Empires Online is het de bedoeling om een kleine Griekse samenleving uit te bouwen tot een bloeiende economie. Hiertoe kan worden samengewerkt met andere spelers via het Games for Windows Live-netwerk, maar er kan ook offline aan de groei van de gemeenschap worden gewerkt. De nadruk ligt echter op de online mogelijkheden.

Zo kunnen er onderling berichten worden uitgewisseld en is er de mogelijkheid om samen te werken om missies te voltooien. Verder is er een handelssysteem geïmplementeerd en een levelsysteem zorgt ervoor dat iedereen in zijn eigen tempo vooruitgang kan boeken, aldus Microsoft.

De grafische stijl van Age of Empires Online is kleurrijk en cartoonesk en op de website van het spel kunnen spelers zich inschrijven voor de gesloten bèta, die inmiddels van start is gegaan. Een releasedatum voor de game is nog niet bevestigd, maar het spel zou in 2011 moeten verschijnen.

Age of Empires Online wordt ontwikkeld door Robot Entertainment. Deze studio is opgericht door de oorspronkelijke oprichters van de door Microsoft gesloten ontwikkelstudio Ensemble Studios.

[YouTube: http://youtu.be/oz5X_T9lLwk?hd=1]

Je kunt via curse een gratis beta key aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het proberen om in te loggen op de Windows Live Marketplace (zodat ik die key kan halen) alleen krijg ik steeds een foutmelding als ik in wil loggen: de aanvraag is afgebroken kan geen beveiligd ssl/tls-kanaal maken !

Enig idee hoe ik dat oplos? Ben namelijk zeer benieuwd naar dit spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Samenvatting van de game: Pve is Meeehhh, repetief.
Pvp is.....erniet.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Als je snel bent kun je nog een beta key bemachtigen heb er gister nog eentje kunnen krijgen via de volgende site

Zit nu in level10, het is wel een beetje vaag hoe je alles moet opbouwen staat nog niet echt lekker uitgelegd en het uitbreiden gaat langzaam, daarnaast kom je er soms gewoon niet achter hoe je iets doet want het staat nergens beschreven op internet nog..

Verder ziet het er leuk uit, speelt het vloeiend en zijn de missies goed te doen en erg varierend.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52
Mja, leek me leuk. Enkel jammer dat het Windows only is. Mja, dat was te verwachten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:13
appel22 schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:42:
Als je snel bent kun je nog een beta key bemachtigen heb er gister nog eentje kunnen krijgen via de volgende site

Zit nu in level10, het is wel een beetje vaag hoe je alles moet opbouwen staat nog niet echt lekker uitgelegd en het uitbreiden gaat langzaam, daarnaast kom je er soms gewoon niet achter hoe je iets doet want het staat nergens beschreven op internet nog..

Verder ziet het er leuk uit, speelt het vloeiend en zijn de missies goed te doen en erg varierend.
Klopt zo vond ik het in het begin al lastig. Er werd niet uitgelegd hoe je die quest moest uitvoeren. Dus ik ging eerst de hele map over om de bandits te vinden maar die waren nergens ook kon ik geen legers maken. Wat bleek je moest naar je world map gaan en dan kon je daar naar het quest gebiedje toe.
Verder speelt het wel simpel maar word er niet altijd even goed uitgelegd hoe het een en ander werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
Ik heb net PVP geunlocked nadat ik een paar Arena gebouwen had gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:23
Dit spel is alleen een beetje leuk om te coopen, maar de server klapt er om de haverklap uit dus je bent beter af door gewoon een oudere AoE te spelen. Das bovendien ook leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praya
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-07 20:43
PvP is lekker brak in dit spel. Nadat ik PvP unlockte speelde ik een 1v1 tegen iemand die veel meer units had en kon techen naar latere ages. Ik kon kiezen uit spearmen en swordsmen, balans is beetje zoek :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 14:18
Ik heb ook een key weten te bemachtigen, ben nu lvl 10
De Co-op modus vind ik een leuke toevoeging, voor de rest is er weinig vernieuwends aan over de cartoony graphics nog niet eens gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt (alweer?) als een tegenvaller dus. Jammer hoor. Hopelijk worden er nog wat mooie aanpassingen verricht. Ik kijk echt uit naar een waardige AoE II opvolger eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

basketnoobj3 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:32:
Ik heb ook een key weten te bemachtigen, ben nu lvl 10
De Co-op modus vind ik een leuke toevoeging, voor de rest is er weinig vernieuwends aan over de cartoony graphics nog niet eens gesproken
Beetje jammer dat je er zo tegen aan kijkt want als je een beetje info over het spel had gelezen dan wist je dat de makers de Age of Empires 2 gameplay in een MMO vorm gegoten hebben.

Qua graphics is gewoon smaak en ik ben iemand waarbij graphics op de laatste plaats staan. Ik heb liever deze cartoony stijl en een zeer snelle game (korte laadtijden) dan zogenaamde super realistische graphics met veel te lange laadtijden.

@hmmmmmmmmmpffff
Dit is gewoon de vertrouwde AoE 2 gameplay + MMO features zoals levelen van je hoofdstad, hout/items die gemaakt kunnen worden in je hoofdstad als je offline bent en gemakkelijk met/tegen andere spelers spelen.

Ik vind het een erg goed spel en ik vind het jammer dat er zoveel negativiteit al over is in deze korte topic. Al ben ik het wel met de brakke PvP eens, maar dat gaat nog wel gefixed worden dat je tegen spelers speelt die hetzelfde tech niveau hebben als jou (ga ik van uit).

Kijk anders deze preview/wtf is van TotalBiscuit:
[video]

[ Voor 29% gewijzigd door Dreanor op 09-05-2011 19:05 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-08 14:09
Iemand die nog code over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Laatst online: 08-09 23:34
x-cessive schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:16:
Iemand die nog code over heeft?
moet je zelf aanvragen, heb je mijn link paar posts hiervoor al geprobeerd?

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Heb ik gedaan, maar worden geen codes meer vrijgegeven. Misschien later weer, anders maar wachten tot de game uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
De game is gewoon gratis van GFWL Marketplace te downloaden, althans vorige week nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Niet meer helaas, het is nu een closed beta dus ben te laat.

[ Voor 26% gewijzigd door x-cessive op 19-05-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 11:43
Heel erg off topic maar ik wou geen hele nieuwe topic starten voor een klein vraagje,
Ik wil age of empires 3 kopen en online spelen
Mijn vraag is , zijn er nog mensen op aoe3 online of is het spel helemaal uitgestorven?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obscure
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-12-2022

Obscure

Twinkie??

Thenotorious schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:12:
Heel erg off topic maar ik wou geen hele nieuwe topic starten voor een klein vraagje,
Mijn vraag is , zijn er nog mensen op aoe3 online of is het spel helemaal uitgestorven?
ik denk dat er nog weinig mensen het echt online spelen, het is vaak dat de game word gebruikt voor lan party's :p teminste daar speel ik hem het vaakste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 14-09 11:43
Obscure schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:13:
[...]

ik denk dat er nog weinig mensen het echt online spelen, het is vaak dat de game word gebruikt voor lan party's :p teminste daar speel ik hem het vaakste :)
En kan je ook private matches doen? bijv. 1v1?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik speel alweer een tijdje de beta (blij dat de NDA eraf is), en ik moet zeggen, hij is heel trouw aan AoE2. Grafisch dan niet, je kan het leuk vinden, je kan het niets vinden. Neemt niet weg dat ik het wel een leuk spelletje vind. Ja PvE kan een beetje repetatief zijn, maar ik vermaak me er nog prima mee. De graphics, vind ik persoonlijk wel leuk gedaan. Het cartoon-achtige speelt lekker weg, maar maakt het ook wat ontspannender, alsof het allemaal wat minder serieus mag. Terwijl in essentie het spel niet veranderd is.

Ik vond het vroeger al leuk, om zo'n groot mogelijke "basis" te bouwen, dat is gelukkig niet veranderd.

Voor wie wilt samen spelen, mijn GT: Nazanir

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thenotorious schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:12:
Ik speel het nog wel eens , meestal rond de 1700-1800 mensen online in vanilla , dit zal denk ik wat meer zijn in de nieuwere uitvoeringen van het spel ( asian dynasties ) de hele collectie kost rond de 20 euries op bol dus dat is zeker wel de moeite . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik wil PvP doen, maar heb geen idee hoe dat moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

EVILSalami schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:27:
Ik wil PvP doen, maar heb geen idee hoe dat moet...
Dan moet je twee gebouwen bouwen: Arena en nog een ander. Hiermee unlock je PvP zeg maar. Ik weet niet welk lvl en quest je ze krijgt maar ik ben zelf lvl 8 en heb dit al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Dreanor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:39:
[...]

Dan moet je twee gebouwen bouwen: Arena en nog een ander. Hiermee unlock je PvP zeg maar. Ik weet niet welk lvl en quest je ze krijgt maar ik ben zelf lvl 8 en heb dit al.
Heb je al PvP gedaan dan? Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik zou met iemand die ik ken 2v2 willen doen maar we krijgen het dus niet voor mekaar om samen een match te starten en dan tegen 2 anderen te spelen.
Weet iemand hoe dit in elkaar zit of is dit gewoon niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ben dit weekend is waar meer aan het Age of Empires Online. En ik moet zeggen dat het spel eigenlijk verdomt lekker speelt. Alles loopt heerlijk soepel, menu's werken fijn, commando's worden opgevolgd etc.

Hoop dat het binnenkort open beta wordt, of beter nog volledige release zodat ook vrienden van mij van dit spel kunnen genieten (waarmee ik AoE 2 helemaal grijs gespeeld heb en nu nog speel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
croontje schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:12:
Ik zou met iemand die ik ken 2v2 willen doen maar we krijgen het dus niet voor mekaar om samen een match te starten en dan tegen 2 anderen te spelen.
Weet iemand hoe dit in elkaar zit of is dit gewoon niet mogelijk?
Ik heb even raad gevraagd in de chat en blijkbaar kan je dus als je in een Party zit de automatische matchmaking niet gebruiken... Wil je dus met een vriend spelen tegen 2 vreemden dan moet je eerst 2 anderen zoeken op de chat en dan toevoegen in de party en dan spelen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

release date augustus 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
hoe krijg ik eigenlijk een beta key?
heb gfwl en curse acc. maar kan nergens zien waar ik deze kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 14:18
thvers schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:35:
hoe krijg ik eigenlijk een beta key?
heb gfwl en curse acc. maar kan nergens zien waar ik deze kan krijgen...
weet niet of ze nog via curse te krijgen zijn, was volgens mij tijdelijk.
je kan nu alleen nog via de site zelf aanvragen volgens mij.. maar de game komt in augustus uit dus nog even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
:D 16 augustus :D:D, week voor mijn verjaardag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik nu goed dat het spelen op zich gratis is maar dat je wel allemaal "premium content" met booster en vanity packs kan kopen.

Ik snap wel dat gratis niet echt bestaat en dat de ontwikkelkosten aardig kunnen oplopen en dat er best wat verdiend mag worden maar ik zit echt niet te wachten op een game waarbij mensen gewoon alle gear e.d. online kunnen kopen.

Of zit het toch iets doordachter in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:01:
Begrijp ik nu goed dat het spelen op zich gratis is maar dat je wel allemaal "premium content" met booster en vanity packs kan kopen.

Ik snap wel dat gratis niet echt bestaat en dat de ontwikkelkosten aardig kunnen oplopen en dat er best wat verdiend mag worden maar ik zit echt niet te wachten op een game waarbij mensen gewoon alle gear e.d. online kunnen kopen.

Of zit het toch iets doordachter in elkaar?
Min of meer wel ja. Ik had een soortgelijke post gemaakt ietsje terug in dit topic. Lees dat even door, dan wordt het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zijn er nog meer die spelen? Volgens mij kan je gewoon aanmelden via Windows Live Games, tenminste zo heb ik het gedaan. Het speelt in mijn optiek lekker vlot en de missies zijn best te doen, de meeste zijn niet zo moeilijk. Ik ben nu level 13 en heb nu wel repeterende quests in mijn eigen stad, heb nog wel missie quests in andere steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desertxeagle
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 20:29
Megamind schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:28:
Zijn er nog meer die spelen? Volgens mij kan je gewoon aanmelden via Windows Live Games, tenminste zo heb ik het gedaan.
Hoe exact? Ik probeer al een tijdje in de beta in te geraken, maar geen succes zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

desertxeagle schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:19:
[...]

Hoe exact? Ik probeer al een tijdje in de beta in te geraken, maar geen succes zover.
Helaas, kan niet. Twee of 3 weken geleden kon je voor de laatste keer aanmelden voor de beta!

En nu is het zo dat 1 juli de beta voor iedereen stopt en we moeten wachten tot de officiële release! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ach wees blij, scheelt je 2 uur van je leven om erachter te komen dat het niks is :+

Ergens van genieten maakt het niet een geweldig spel

[ Voor 29% gewijzigd door Postius op 28-06-2011 13:46 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Postius schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:24:
Ach wees blij, scheelt je 2 uur van je leven om erachter te komen dat het niks is :+
Precies!

psst, Postius. goeie actie. nu is het wachten makkelijker voor hun want het is een geweldig spel. Zelf baal ik dat de beta zo ver voor de release gesloten wordt want ik geniet echt van dit spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Heb zelf ook de beta gespeeld, gameplay deed me inderdaad erg aan AOE 2 denken.
Ondanks dat de game verre van perfect is (geen skirmish, geen 3vs3/4vs4, messy interface, moelijkheid niet in te stellen) er wel erg veel plezier aan beleefd. Pluspunten vond ik de cartoony graphics, goed leveldesign, er zit humor in, leuke coöp mogelijkheden, gevarieerde quests en de niet te stijle moeilijkscurve.

Speel inmiddels sinds 2 augustus de pre-release versie en het valt me wel op hoeveel restricties de gratis spelers het moeten doen (zaten er niet in de Beta versie), het is speelbaar maar daar is ook alles mee gezegd. Heb inmiddels de premium content voor de grieken gekocht (kan online met xbox live punten (1680), Microsoft is bezig om GamesforWindows te integreren met de XBOX marketplace). Met de premium content heb je niet meer het gevoel een gemankeerd spel te spelen...

Hoop wel dat ze de problemen met het opstarten van het spel nog oplossen (is wel beloofd), het duurt nu regelmatig meer dan 5 minuten voor het spel start.

De versie met premium content voor de grieken en de egyptenaren is vanaf 16 augustus verkrijgbaar (oa bij Bart Smit voor 19,95).

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dieptriest340 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:24:
Heb zelf ook de beta gespeeld, gameplay deed me inderdaad erg aan AOE 2 denken.
Ondanks dat de game verre van perfect is (geen skirmish, geen 3vs3/4vs4, messy interface, moelijkheid niet in te stellen) er wel erg veel plezier aan beleefd. Pluspunten vond ik de cartoony graphics, goed leveldesign, er zit humor in, leuke coöp mogelijkheden, gevarieerde quests en de niet te stijle moeilijkscurve.

Speel inmiddels sinds 2 augustus de pre-release versie en het valt me wel op hoeveel restricties de gratis spelers het moeten doen (zaten er niet in de Beta versie), het is speelbaar maar daar is ook alles mee gezegd.
Pre-release versie? en word er onderscheid gemaakt tussen EU en US servers of is er bv. een server keuze? Ben wel benieuwd naar hoe het gaat spelen, nog een klein weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Pre-release versie kon je winnen of random geselecteerd worden. Ik krijg ook een mail dat ik in de pre-release zit, maar als ik het spel download en installeer en opstart dan krijg ik een foutmelding. Geen windows/program error maar gewoon binnen het spel. -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Dreanor schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:02:
Pre-release versie kon je winnen of random geselecteerd worden. Ik krijg ook een mail dat ik in de pre-release zit, maar als ik het spel download en installeer en opstart dan krijg ik een foutmelding. Geen windows/program error maar gewoon binnen het spel. -.-
Heb je Games for Windows al een keer gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd?
Heb zelf ook de nodige foutmeldingen gehad bij de installatie, op het officiele forum staan wel een aantal work-arounds...

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieptriest340

Dieptriest340

Het is Dieptriest

Lukin schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

Pre-release versie? en word er onderscheid gemaakt tussen EU en US servers of is er bv. een server keuze? Ben wel benieuwd naar hoe het gaat spelen, nog een klein weekje wachten.
Ik heb geen server kunnen instellen, gaat volgens mij random.
Kan ook komen omdat er weinig servers beschikbaar zijn, wat ook een verklaring kan zijn voor het trage inloggen.

...en het regent ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Ben zelf ook uitgenodigd voor de pre-release. Speel het nu al weer een tijdje en ik vind het nog steeds een hele leuke game. Heb vanaf het begin ook meteen de premium gekocht (voor beide civs) dus kan niet veel over de gratis variant zeggen. Je krijgt een keuze voor wat voor epic gear je wilt. Kies zeker de 30 epic units, want die zijn awesome en helpen je zo door wat lastige missies. Ik hoefde nu bv niet 2 town centers met moeite te verdedigen, maar walste zo de tegenstander na een minuut of 10 (na wat extra units te hebben gebouwd) zo van de kaart af. Tuurlijk, ik had het 15 minuten uit kunnen houden (zoals ik tijdens de beta had gedaan), maar dit was stiekem veel leuker.

Wel jammer dat je er 5 voor hebt, maar toch wel nice. Die dingen zijn trouwens alleen tegen de CPU te gebruiken, dus online heb je er geen last van.

Verder veel hetzelfde. Op die premium shop kun je nog vrij weinig halen. Op de 2 premium civs en wat decoratie na is er niets te kopen. Op zich wel jammer, want had nog wel wat epic dingen willen kopen haha.

Dat 5 minuten opstarten heb ik zelf niet (heb dan ook een retesnelle pc, dus misschien gaat dat sneller). Maar duurt hier nog 2 minuten (zoals aangegeven), maar op zich geen probleem. Grafisch hetzelfde als de beta, maar met alles high/aan is het best mooi imo. Al heb ik nog steeds de neiging om verder uit te zoomen, maar dat mag niet. Dat hebben de vorige AoE games ook en vind ik persoonlijk erg jammer, maar kan er wel mee leven.

Vermaak me prima met de game (al heb ik nu wel eventjes een dipje omdat je toch telkens weer vanaf bijna 0,0 een basis op moet bouwen. Hoop dat de afwisseling wel wat groter wordt bij de hogere levels. Al scheelt het veel als je missies coop doet (waar ik nu even niets aan heb, want mijn vrienden hebben de game nog niet).

Als je wilt kun je me toevoegen:
Martinspire

Ben niet zo heel vaak online de komende tijd, maar als ik er ben lijkt het me leuk om wat coop dingen te doen, want dat is gewoon zoveel makkelijker om missies te halen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
Wat is het maximum aantal spelers in een multiplayer potje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Leader98 schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:09:
Wat is het maximum aantal spelers in een multiplayer potje?
Volgens mij 4 (1 tegen 3 anderen of 2 vs 2) maar weet het niet zeker.

Ik hoop dat meer spelers nog wel mogelijk kan zijn. 4 man tegen de computer bv. Maar het lijkt alsof dat nog redelijk beperkt is. De mappen zijn dan ook niet zo heel groot

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 12-08-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik kijk ontzettend uit naar dit spel! Alle Age of Empires gespeeld en nu het officieel online kan, kan ik niet wachten.

Waar ik alleen wel bang voor ben is dat als je niet 24/7 online bent, je direct een mega achterstand hebt op de andere spelers...waardoor je automatisch zogezegd 'de lul' bent (je verliest gevechten altijd, etc.). Daarnaast is het best prijzig, 20 dollar (14 euro) voor één beschaving? Of 100 dollar (70 euro) voor een halfjaar? Dat is echt enorm prijzig.

Nu eerst wachten op de 16de _/-\o_ :D .

Wacht eens, ik lees net dat er helemaal geen PvP is? Dat is wel een enorme domper :| :/ .

[ Voor 8% gewijzigd door Cubic X op 13-08-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik dacht wel gelezen te hebben dat er PvP is, maar alleen vrijwillig via de arena, dacht ik.

BTW grieken zijn toch gratis? Maar het lijkt er idd op dat je wel stuff moet kopen om een beetje mee te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Er zit wel degelijk PvP in, zoals al eerder gemeld, met max 4 spelers.

Verder zitten er nu Grieken en Egyptenaren in die gratis zijn, maar je kunt er premium content voor kopen (welke alleen in de hogere levels interessant is eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wat koop je voor die 20 dollar dan? Ik dacht dat dat alles unlockte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

ach we zullen wel zien. Het spel heeft in ieder geval mijn aandacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Megamind schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:40:
Wat koop je voor die 20 dollar dan? Ik dacht dat dat alles unlockte!
Alle content voor de Greek en Egyptian civs. De volledige content voor de andere 2 zijn alleen via DLC volledig te unlocken. Tenminste, dat heeft Microsoft toendertijd aangekondigd.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk er ook al enkele maanden naar uit. Nog 2 dagen wachten, ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 31-08 09:25
Weet iemand of het vanavond al (0.01 uur, 16 augustus) al te downloaden/spelen is, of dat we op 0.01 uur in de usa moeten wachten? En iemand al het retail doosje in een shop zien liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

crazytaxi819 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:19:
En iemand al het retail doosje in een shop zien liggen?
Amazon US en UK heeft m in ieder geval als preorder staan.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ik speel nu ook al weer een paar dagen, zit op dit moment op level 20. Vandaag komt hij dus uit voor mensen die niet aan de beta hebben deel genomen?
Ik heb voor 1600 microsoft points de griekse civilization gekocht. Missies zijn hetzelfde als in de beta, maar toch vind ik het weer leuk om ze te doen. Als je geen civilization koopt is het denk ik een stuk minder leuk, je ben dan meer tijd kwijt aan het afwegen wat je uit je warehouses moet gooien dan dat je aan het gamen bent. Ik heb daarom dus maar gelijk een premium civilization gekocht.
mindcrash schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:01:
[...]

Alle content voor de Greek en Egyptian civs. De volledige content voor de andere 2 zijn alleen via DLC volledig te unlocken. Tenminste, dat heeft Microsoft toendertijd aangekondigd.
Volgens mij heb ik een aardige miskoop gedaan als dit klopt? Voor het eerst dat ik die microsoft punten gebruik, dus moest er minimaal 2100 kopen t.w.v. €24,00 euro, en daar heb ik maar 1 civilization voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Heb net de boel geïnstalleerd inclusief alle verplichte Microsoft LIVE troep.
Echter nu vraagt hij om een product key terwijl het een gratis spel is. Wat voor een verkapte manier om mensen te laten betalen is dit eigenlijk? Wel iets gratis aanbieden maar vervolgens om een key vragen die ik uiteraard niet heb... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Laatst online: 31-08 09:25
Ik heb vandaag bij frs (den haag cs) de 'retail' zien liggen, 18,99 euro en je krijg daarvoor een kraskaartje met redeemcode en een poster (wel erg opgevouwen dan)....

ik zag op de website: http://marketplace.xbox.com/nl-NL/Product/Age-of-Empires-Online/66acd000-77fe-1000-9115-d8044d530fa3?nosplash=1&downloadType=GameAddon#LiveZone dat er best wel veel uitbreidingen zijn. Er is zelfs een 'season pass I' voor 99,95 euro, deze houd het volgende in:

Big world, huge value! For a limited time, get the first six months of Age of Empires Online content (8/16/2011-2/16/2012) at more than 30% off! Premium Greek/Premium Egyptian/Pro Persian/Premium Celt Civilizations, Defense of Crete Booster Pack, Empire Extras, and more! Items will automatically appear in your game on release. Be sure to not repurchase items included in the Seasons Pass I. *Broadband Internet required; service fees may apply.

(een season is dus maar 6 maanden?!) en daarna houden je uitbreidingen op? Wordt dan wel een erg duur (gratis) online spelletje...

@postman: keycode krijg je misschien na registratie (ergens, gok ook maar wat) :?

[ Voor 10% gewijzigd door crazytaxi819 op 16-08-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Laatst online: 10-09 17:30
Ik heb geen key in hoeven te vullen, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Over de uitbreidingen.
Je kunt geen epic/rare items gebruiken zonder de Premium packs voor elke civ, je krijgt de items wel maar je kunt er dan niets mee. Je moet dus voor elke civ een pack van 20 euro kopen.
De Season Pass houdt in dat je alle uitbreidingen die tot en met 16 februari 2012 uitkomen in een keer koopt. Je krijgt die uitbreidingen dan pas als ze uit zijn.

Ik vind het een beetje een smerig spel wat ze spelen, je kunt eigenlijk nauwelijks iets zonder te betalen, en als je gaat betalen ben je vele malen duurder uit dan elk andere retail spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Lees ik het nou goed in de FAQ? PvP premium content? Ga naar huis man, dat is meer dan de helft van de fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
Nee hoor je kunt gewoon PvP doen. Als je stad ~level 5 is kun je een quest van de ambassador krijgen en dan moet je naar Sparta, en dan op de arena klikken voor PvP.
Ranked PvP daarentegen is wel alleen voor premium gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:36
luappul schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:36:
Volgens mij heb ik een aardige miskoop gedaan als dit klopt? Voor het eerst dat ik die microsoft punten gebruik, dus moest er minimaal 2100 kopen t.w.v. €24,00 euro, en daar heb ik maar 1 civilization voor....
Volgens iemand op Budgetgaming:
Dit pack voegt toe:
- Greeks premium Civilization (ook te koop ingame voor 1680 MS Points),
- Wild Windy Widget Store voor in je Capital,
- Verschillende fysieke extra's zoals een lijst van hotkeys

Dus je heb geen miskoop gedaan, je heb nu nog 420 MS points over voor je volgende uitbreiding ;-)

Persoonlijk vind ik het allemaal wel erg prijzig, hoewel ik me kan voorstellen dat als je het heel veel speelt het best leuk kan zijn. Maar er zou 40 uur gratis speel plezier in zitten, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 20:03
Net gespeeld, en het spel zeurt echt veel te veel om upgrades ( die flink veel geld kosten )
I hoopte wat meer op een soort van League of Legends achtige transactions/betalings systeem.

Sommige quests kun je niet eens afmaken zonder te betalen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Cergorach schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Volgens iemand op Budgetgaming:
Dit pack voegt toe:
- Greeks premium Civilization (ook te koop ingame voor 1680 MS Points),
- Wild Windy Widget Store voor in je Capital,
- Verschillende fysieke extra's zoals een lijst van hotkeys

Dus je heb geen miskoop gedaan, je heb nu nog 420 MS points over voor je volgende uitbreiding ;-)

Persoonlijk vind ik het allemaal wel erg prijzig, hoewel ik me kan voorstellen dat als je het heel veel speelt het best leuk kan zijn. Maar er zou 40 uur gratis speel plezier in zitten, ik ben benieuwd...
Age of Empires is één van de weinige spellen die ik altijd echt leuk heb gevonden (samen met red alert), dus ik vond het de centen wel waard. Ik heb geen idee hoe veel ik al gespeeld heb, maar 40 uur kom je denk ik wel aan. Wel zijn er veel repeatable missies die na een paar keer saai worden: zo moet je bijvoorbeeld 10 farms in 10 minuten bouwen, en als je dit haalt vervolgens in 9 minuten, 8, 7, etc.. Als je de eerste keer het al in 6 minuten ofzo doet, is het niet heel erg spectaculair om ook al de vervolgmissies te doen.... |:(
Wat betreft de 420 overgebleven MS points: daar kan je net niets voor kopen, dus moet je toch weer punten bij kopen... :(
De - Wild Windy Widget Store Verschillende fysieke extra's ben ik nog niet tegengekomen :'( . Maar voor mij is het tot nu toe de prijs wel waard geweest, zonder een premium civ te kopen is het spel volgens mij amper leuk speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Hmm, als ik de berichten hier (en elders online) lees is het spel dus eigenlijk gewoon slecht. Je moet wel betalen om een beetje op niveau te komen, iets waar ik dus al bang voor was...jammer jammer.

Heb het zelf nog niet kunnen spelen, maar vanmiddag ga ik dat zeker toch even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 13:27
Toch weer bizar dat ze zo'n game wat mogelijk echt geweldig had kunnen zijn zo zwaar verkloten...

Ze moeten kijken naar concepten die wel werken, zoals bijvoorbeeld League of Legends. Laat de dingen die je kan kopen optioneel zijn, en optisch. Als in leuke kleurtjes, of geef al je units een hoedje of zo... weet ik veel.

[ Voor 53% gewijzigd door sbmuc op 17-08-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 20:03
Kijk wat ik *kugh*gevonden*kugh* heb www.erikderuiter.nl/images/payofempires.jpg
ik denk dat ze eerst dit op de website hadden staan, maar dat was te obvious denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik ben hem nu aan het downloaden, ben erg benieuwd. Vind het geen probleem om een paar tientjes uit te geven, maar het moet natuurlijk niet boven normale retailprijzen komen, dan is de lol er af (of er moet echt enorm veel replay value zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Laatst online: 15:57
Jammer, sinds de eerste twee weken van de closed beta waar ik aan deelgenomen heb is er qua single player niet zoveel veranderd. Alles komt nog steeds neer op herhaling, vergelijkbaar met mobs grinden in een RPG, maar dan nu matches van 10-20 min.

Ook ben ik totaal nog niet uitgedaagd door het spel. Alles is zo ontzettend makkelijk. Met gemak loop ik door alle missies heen. Zometeen maar even PvP proberen, hoewel ik daar niet veel goeds over heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Xyrr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:41:
Jammer, sinds de eerste twee weken van de closed beta waar ik aan deelgenomen heb is er qua single player niet zoveel veranderd. Alles komt nog steeds neer op herhaling, vergelijkbaar met mobs grinden in een RPG, maar dan nu matches van 10-20 min.

Ook ben ik totaal nog niet uitgedaagd door het spel. Alles is zo ontzettend makkelijk. Met gemak loop ik door alle missies heen. Zometeen maar even PvP proberen, hoewel ik daar niet veel goeds over heb gehoord.
Vind de afwisseling nog wel meevallen. Is maar net wat voor missies je gaat doen.
Naarmate je de challenge-missies meer doet, worden ze ook moeilijker. Verder kun je altijd nog de Elite-moeilijkheidsgraad proberen. Ik snap ook niet precies waarom men zo klaagt over herhaling. Dat was bij de vorige Age of Empires games ook niet echt anders. Verder zitten er genoeg dingen in om het wat aantrekkelijker te maken.

Vind het zelf nog best leuk om te doen, maar het wordt echt zoveel leuker als je missies coop gaat doen. Hoewel niet alle missies zich hier voor lenen (ik denk dat 50% coop kan), is het toch wel geinig. Verder werkt Games for Windows Live hier prima mee. Parties en prive-chats zijn erg makkelijk om op te zetten.

Heb zelf trouwens beide Premium Civs en de Crete Booster Pack. Die laatste is wel geinig om te doen (al verschilt het weinig van de demo-missie) maar aangezien hij coop kan is het toch nog wel hilarisch. Ik merk alleen wel dat het een stuk beter te doen is als je wat betere items en gear hebt. Zoiezo vond ik sommige missies wat lastiger dan in de beta. Ik speel nu in mn eentje de Griekse missies en doe de Egyptische missies met een maat in coop. Vooral de animaties van sommige dingen zijn zo grappig. Vooral kamelen en ezels zijn echt hilarisch.

Mocht je de vorige AoE games leuk vinden, dan is dit ook wel wat voor jou. Je zult misschien wel wat last hebben als je gratis probeert te spelen, maar als je betaald is het eigenlijk net Age of Empires 4 ofzo (je bent eigenlijk ook evenveel kwijt als je beide civs koopt). Ik had trouwens gemerkt dat de 2 missies die je niet kunt doen als je een gratis account hebt, niet gaan omdat je de gebouwen die je neer moet zetten in je stad niet neer mag zetten en daardoor de missie niet kunt halen. Is verder geen missie zoals andere typische missies, dus je mist er ook niet veel aan behalve het feit dat je die gebouwen dus niet hebt.

Ik vermaak me in ieder geval prima, ook al heb ik een hoop missies in de beta al gedaan. Ben nu ongeveer even ver als toen ik daarmee was, dus vanaf nu alleen maar nieuwe dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Martinspire schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:33:
[...]
Ik snap ook niet precies waarom men zo klaagt over herhaling. Dat was bij de vorige Age of Empires games ook niet echt anders.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Persoonlijk denk ik dat ik een beetje verwend ben door de Starcraft 2 campaign waar echt elke missie een compleet ander element had (giant laser die een deur moet doorboren, lava dat om de zoveel tijd omhoog gaat, treinen onderscheppen, etc.). Gewoon weer even wennen dus. Het doet inderdaad niet of nauwelijks onder voor Age of Empires 3 en zeker niet voor Age of Empires 1 en 2.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om via party chat in een PvP game te praten met elkaar? Heb al 3 keer hallo gezegd maar steeds geen antwoord. Misschien gewoon minder sociale mensen getroffen, of werkt party chat alleen wanneer je samen vecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
er moet party in het blauw staan om te chatten met je "maatje"

als die dan niet reageert is het idd niet zo'n sociaal iemand of snapt degene ook niet dat dat voor hem bedoelt is. of ziet het niet, dat kan ook :P

Anyway. mss leuk om wat nicknames te geven om samen te Quest te kunnen doen.

mijn nick is: Goofisch.

Het ontbreekt mij aan vrienden ;)

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
ikbengoofy schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:27:
er moet party in het blauw staan om te chatten met je "maatje"

als die dan niet reageert is het idd niet zo'n sociaal iemand of snapt degene ook niet dat dat voor hem bedoelt is. of ziet het niet, dat kan ook :P

Anyway. mss leuk om wat nicknames te geven om samen te Quest te kunnen doen.

mijn nick is: Goofisch.

Het ontbreekt mij aan vrienden ;)
Ik heb je toegevoegd op Games for Windows, mijn nick is Volature.

Anderen mogen mij ook toevoegen! :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mijn nick is Martinspire. Speel ook op de 360, dus niet altijd voor Age of Empires online. Nu level 17 met de grieken en 8 met Egypte. Missies bij Grieken worden nu wel een stuk pittiger. Net als max age 3 voortgang tegen ballista, elites en andere super-units. Moest het 20 minuten uit houden en dat ging maar net (al had ik ook wat slechte keuzes gemaakt). Hopen dat de komende missies iets rustiger zijn, want eigenlijk vind ik langzaam alles opbouwen, dikke defense erbij en vervolgens alles verpulveren nog het leukste.

Zit trouwens op de Marathon server. Weet niet of je ook cross-servers kunt spelen, maar dat merken we vanzelf :P

Over de chat, ik heb zelf alleen nog via private voicechat gewerkt. Dat gaat verder prima, maar wist niet dat je ook zonder dat kon praten?

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 17-08-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Ik vind dat multiplayer allemaal nogal vaag, en het lukt mij niet om jullie toe te voegen? Ik speel onder de naam pazoe, maar heb geen idee op welke server??

[ Voor 29% gewijzigd door luappul op 17-08-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
luappul schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 20:54:
Ik vind dat multiplayer allemaal nogal vaag, en het lukt mij niet om jullie toe te voegen? Ik speel onder de naam pazoe, maar heb geen idee op welke server??
Bij de selectie tussen grieken en egyptenaren moet je eens onderin kijken. Heet volgens mij geen server, maar komt in de buurt.

Volgens mij heb je de keuze tussen Athens en Marathon

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 17-08-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik dacht ook gezien te hebben dat je je dorp van server kan transferen... maar waarschijnlijk kost dat wat M$ points

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Is er nou een fatsoenlijke PvP mode als je het spel niet koopt? Zo niet, wat moet je kopen om wel leuk te PvP'en? Die quests zijn leuk en aardig, maar we willen natuurlijk gewoon net als op zone.com lekker PvP'en. Anders ga ik weer lekker Age2 spelen op voobly.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
EVILSalami schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:50:
Is er nou een fatsoenlijke PvP mode als je het spel niet koopt? Zo niet, wat moet je kopen om wel leuk te PvP'en? Die quests zijn leuk en aardig, maar we willen natuurlijk gewoon net als op zone.com lekker PvP'en. Anders ga ik weer lekker Age2 spelen op voobly.com :)
Nope niet echt. Je loopt het risico tegen een speler gematcht te worden die wel heeft betaald, en zodoende gebruik kan maken van rare en epic gear. Ik heb even zitten kijken naar de high end rewards voor PvP en dan heb je het over wapen items die de damage output van een unit met 70% boosten. Oftewel, je wordt compleet platgetrapt als je op level 40 gaat PvPen zonder te betalen.

Het enige dat je hoeft te kopen is één van de premium packs: de Grieken of Egyptenaren. Vervolgens kan je met dat volk alles doen wat je wilt. Het enige dat je nog toe zou kunnen voegen zijn vanity items (useless), en een paar missies die je eventueel co-op zou kunnen doen. Wat PvP betreft ben je dus eigenlijk gewoon klaar met alleen die premium pack.

Die kun je online kopen voor Microsoft Points (weet niet precies hoeveel), of in de winkel. Heb vandaag zelf de Griekse premium pack gekocht voor €19,- bij de Free Record Shop. Inbegrepen zit dan een kaartje met twee codes: de premium pack en één of andere shop voor in je stad. Er zit ook een A3 poster bij, vier kaartjes met advisors erop (waarvan ik het nut nog even moet inzien), en een papiertje met wat keybinds erop. Géén dvd, je moet het spel alsnog downloaden.

EDIT: Je zou eventueel ook op de Celts en Persian packs kunnen wachten. Die worden in de aankomende maanden gereleased.

[ Voor 3% gewijzigd door Xyrr op 17-08-2011 21:58 ]

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Is de Egyptian pack ergens in een winkel te koop? Ik speel nu namelijk gratis met de Egyptenaren.. en als ik het zo lees bevat de pack in de winkel alleen de grieken en niet beide civs...

Asus N551JK-CN157H

• Remy669
Dan zul je points moeten kopen in de winkel en dan via GfWL de premium pack kopen voor egyptenaren.

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-03-2024

PredNL

Help!

Remy669 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:43:
Dan zul je points moeten kopen in de winkel en dan via GfWL de premium pack kopen voor egyptenaren.
Daar was ik al bang voor. :'( Vreemd dat ze niet beide packs in de winkel verkopen of een complete versie. :?

Dan maar opnieuw beginnen met de grieken.

Asus N551JK-CN157H

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Remy669 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:43:
Even voor de volledigheid: je bent niet verplicht om points te kopen. Je kunt ook afrekenen via Paypal of Credit Card. Ik heb zo gisteren een Season Pass voor AoE:O gekocht just to be done with it :p

Overigens kun je dit doen voor zo'n beetje alle content die betaald moeten worden met Points en via Marketplace beschikbaar is. Omgekeerd geld trouwens ook dat je Marketplace content met een bedrag in euros niet hoeft te kopen via Paypal of CC maar ook kan afrekenen met Points voor wie dat nog niet doorhad. ;)

Dit geld volgens mij alléén voor de PC/webversie van Marketplace trouwens, op de Xbox zelf kun je (voorlopig?) alleen afrekenen met points (XBLA games en DLC) of points óf CC (games on demand)

[ Voor 5% gewijzigd door mindcrash op 18-08-2011 13:03 ]

• Cubic X
De Microsoft points zijn online her en der wel goedkoper te vinden dan de adviesprijs, meestal eBay maar werkt prima. Kan toch weer 3-4 euro schelen.

• Megamind
Jammer weer dat de special launch offer 39,99 dollar en 39,99 euro is, scheelt wel weer even ruim 30%.

• ikbengoofy
ik heb wat invites gehad. enkel kan ik iemand zijn dorp niet bezoeken vanwege andere server :(

Anyway. ik loop vast op Quests , ik heb enkel die oude kerel nog waarbij ik farms moet bouwen en zo snel mogelijk. god wat is dat saai zeg... Dus ben maar gaan pvpen..
Daar merk je overigens wel de oneerlijkheid in het spel. ik heb dan premium en slacht iemand nu al die gratis speelt. mijn gear is vele malen sterker waardoor ik met een kleiner leger een groter leger redelijk makkelijk afmaak.

ik moet nog een hoop leren in het spel. hoop dingen snap ik praktisch niets van. is er ergens een guide te downloaden/kopen? waar je alles in kan terugvinden?

Zo heb ik een aantal items die ik niet kan gebruiken (gebroken) en heb geen idee wat ik ermee moet. is het de bedoeling dat ik die ga verzamelen ofzo?

• luappul
ikbengoofy schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:58:
ik heb wat invites gehad. enkel kan ik iemand zijn dorp niet bezoeken vanwege andere server :(

ik moet nog een hoop leren in het spel. hoop dingen snap ik praktisch niets van. is er ergens een guide te downloaden/kopen? waar je alles in kan terugvinden?

Zo heb ik een aantal items die ik niet kan gebruiken (gebroken) en heb geen idee wat ik ermee moet. is het de bedoeling dat ik die ga verzamelen ofzo?
Als je op esc drukt staat er een optie voor een online handbook die erg uitgebreid is (maar een beetje traag werkt). Ook is er best al wel wat te vinden op deze site, hopelijk wordt dit nog verder uitgebreid.

Gebroken spullen kan je voor zover ik weet alleen verkopen voor gold, wat er ook onder staat. Dit verkopen doe je door in je hoofdstad (dus niet in een quest) een winkel te selecteren (maakt niet uit welke) en vervolgens met je rechtermuis knop op het 'gebroken item' te clicken. Werkt dus hetzelfde als andere dingen verkopen. Ik heb 5 warehouses met 16 slots, en het zit allemaal helemaal vol, dus ben constant dingen aan het verkopen wat ik wel jammer vind, had liever nog veel meer warehouse slots gehad.... :(

De realm waarin ik zit is trouwens: Athens - English

[ Voor 5% gewijzigd door luappul op 18-08-2011 17:30 ]

• Xyrr
luappul schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:22:
[...]
Ik heb 5 warehouses met 16 slots, en het zit allemaal helemaal vol, dus ben constant dingen aan het verkopen wat ik wel jammer vind, had liever nog veel meer warehouse slots gehad.... :(
Misschien dat je een tweede stad aan kunt maken (het volk dat je niet speelt), en die als bank gebruiken? Weet niet of het mogelijk is om jezelf iets per post te sturen, of dat daar een tussenspeler voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Xyrr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

Nope niet echt. Je loopt het risico tegen een speler gematcht te worden die wel heeft betaald, en zodoende gebruik kan maken van rare en epic gear. Ik heb even zitten kijken naar de high end rewards voor PvP en dan heb je het over wapen items die de damage output van een unit met 70% boosten. Oftewel, je wordt compleet platgetrapt als je op level 40 gaat PvPen zonder te betalen.

Het enige dat je hoeft te kopen is één van de premium packs: de Grieken of Egyptenaren. Vervolgens kan je met dat volk alles doen wat je wilt. Het enige dat je nog toe zou kunnen voegen zijn vanity items (useless), en een paar missies die je eventueel co-op zou kunnen doen. Wat PvP betreft ben je dus eigenlijk gewoon klaar met alleen die premium pack.

Die kun je online kopen voor Microsoft Points (weet niet precies hoeveel), of in de winkel. Heb vandaag zelf de Griekse premium pack gekocht voor €19,- bij de Free Record Shop. Inbegrepen zit dan een kaartje met twee codes: de premium pack en één of andere shop voor in je stad. Er zit ook een A3 poster bij, vier kaartjes met advisors erop (waarvan ik het nut nog even moet inzien), en een papiertje met wat keybinds erop. Géén dvd, je moet het spel alsnog downloaden.

EDIT: Je zou eventueel ook op de Celts en Persian packs kunnen wachten. Die worden in de aankomende maanden gereleased.
Bedankt voor je (uitgebreide) antwoord. Komt het er op neer dat wanneer je een premium civ koopt je gewoon fastoenlijk kan PvP'en? Ik heb namelijk het idee dat ze elke keer weer iets nieuws gaan bedenken om je weer iets te laten kopen. Want ze kunnen elke keer een upgrade aanbieden tegen betaling. Als een klein deel over is, moet de rest mee ivm balans. En daarnaast, al dat questen er omheen valt niet ineens weg lijkt me? Of hoef je dat maar 1x te doen per home city/civ? Ik wil niet questen |:( anders speelde ik wel WoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
EVILSalami schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:42:
[...]
Bedankt voor je (uitgebreide) antwoord. Komt het er op neer dat wanneer je een premium civ koopt je gewoon fastoenlijk kan PvP'en? Ik heb namelijk het idee dat ze elke keer weer iets nieuws gaan bedenken om je weer iets te laten kopen. Want ze kunnen elke keer een upgrade aanbieden tegen betaling. Als een klein deel over is, moet de rest mee ivm balans. En daarnaast, al dat questen er omheen valt niet ineens weg lijkt me? Of hoef je dat maar 1x te doen per home city/civ? Ik wil niet questen |:( anders speelde ik wel WoW
Yep op dit moment heb je echt alleen de premium civ nodig. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat ze in de toekomst items toevoegen die je dan weer los moet kopen om met de rest mee te komen. Als je dat risico niet wilt lopen kun je de bundle kopen. Daar zit álles wat op dit moment uit is in, en je krijgt gegarandeerd alles wat in de komende 6 maanden wordt uitgebracht. Gaat je wel 100 euro kosten :| Vervolgens zie ik ze ook wel de leuke dingen na 6 maanden en 1 week uitbrengen.

Je kan proberen om gewoon zonder premium pack te gaan PvPen hoor. Heb zelf nog niet zo gek veel premium-only items en toch 8 van de 8 matches gewonnen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je kan in ieder geval geen Arena bouwen zonder premium, dus in je eigen stad PvPen is uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Megamind schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:36:
Je kan in ieder geval geen Arena bouwen zonder premium, dus in je eigen stad PvPen is uitgesloten.
Maar kun je ook niet naar sparta dan? Want daar kon je toch unranked pvp doen?

Verder zul je niet iets voor je civ hoeven te kopen, maar je kunt dadelijk wel andere civs kopen. Zo vind ik de missies van Egypte ook wel leuk en zijn niet 1 op 1 kopieën van de grieken. Er zitten ook een aantal andere dingen in die het spelen anders maken. Zo heb je de beschikking over priesteressen die gebouwen kunnen boosten en doe je de upgrade niet vanuit je town-hall maar zet je een gebouw neer om naar age 2, 3 of 4 te gaan. Kamelen zijn ook hilarisch om te zien en het speelt ook net effe anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Martinspire schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:45:
[...]

Maar kun je ook niet naar sparta dan? Want daar kon je toch unranked pvp doen?

Verder zul je niet iets voor je civ hoeven te kopen, maar je kunt dadelijk wel andere civs kopen. Zo vind ik de missies van Egypte ook wel leuk en zijn niet 1 op 1 kopieën van de grieken. Er zitten ook een aantal andere dingen in die het spelen anders maken. Zo heb je de beschikking over priesteressen die gebouwen kunnen boosten en doe je de upgrade niet vanuit je town-hall maar zet je een gebouw neer om naar age 2, 3 of 4 te gaan. Kamelen zijn ook hilarisch om te zien en het speelt ook net effe anders.
jawel je kan wel naar sparta voor pvp. maar dan wel enkel unranked matches.

Conclusie is volgens mij dat je in ieder aspect van de game tegen de limieten van de gratis versie aan gaat lopen en te betalen een must word om echt mee te kunnen draaien in pvp

ranked matches/speciale (lees veel betere) gear/andere gebouwen. en er zal vast nog meer zijn.

Iedere euro zal je dan weer sterker maken. het slimme idee achter dit spel natuurlijk. desondanks heb ik het er wel voor over. ik heb lol dus waarom niet ;)

PS: ik heb jou in me vriendjeslijst @ GFWL maar je zit op een andere server. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als je trouwens beetje googled kan je voor 39 euro 4200 MS points vinden, daar kan je de starterspack mee kopen en houd je nog iets van 900 punten over, wat waarschijnlijk handig is voor uitbreidinkjes die gaan komen.

Trouwens ik zit op Alexandria nick is Megamind 1121. Iemand anders ook op Alexandria zodat ik de missie "visit a friend" kan completen :P

[ Voor 24% gewijzigd door Megamind op 19-08-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koeky
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 08:44
Gropah schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:36:
Ik dacht ook gezien te hebben dat je je dorp van server kan transferen... maar waarschijnlijk kost dat wat M$ points
Ik heb laatst ook mijn stad verhuist van de ene server naar de andere, volgens mij koste dit toen geen punten\goud\geld\etc.
Wellicht is alleen de 1e keer gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 10:43

JanvD

Portretfotograaf

ik snap er geen hol van... als ik Age of Empire online wil spelen moet ik een key invoeren?!?! Dit spel is toch gratis??????

Nu ben ik al een half uur aan het zoeken waar ik een key vandaan kan halen... wat is dit omslachtig zeg... heb me maar aangemeld bij games for windows, ook al omslachtig, maar nog steeds niet gevonden waar ik die key vandaan moet halen.

heb het spel 'gekocht' op de market, gratis dus, maar nog steeds geen key

hoe krijgen ze het voor mekaar om de drempel voor dit gratis spel zó hoog te krijgen... grrrrr

edit: hèhè.... opgelost... wat een raar gedoe

[ Voor 4% gewijzigd door JanvD op 19-08-2011 15:08 . Reden: opgelost ]

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

koeky schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:21:
[...]

Ik heb laatst ook mijn stad verhuist van de ene server naar de andere, volgens mij koste dit toen geen punten\goud\geld\etc.
Wellicht is alleen de 1e keer gratis?
Of ze berekenen tijdens de launch periode tijdelijk geen kosten ervoor, om het wat makkelijker voor bevriende spelers te maken om op dezelfde server terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
JanvD schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:01:
ik snap er geen hol van... als ik Age of Empire online wil spelen moet ik een key invoeren?!?! Dit spel is toch gratis??????

Nu ben ik al een half uur aan het zoeken waar ik een key vandaan kan halen... wat is dit omslachtig zeg... heb me maar aangemeld bij games for windows, ook al omslachtig, maar nog steeds niet gevonden waar ik die key vandaan moet halen.

heb het spel 'gekocht' op de market, gratis dus, maar nog steeds geen key

hoe krijgen ze het voor mekaar om de drempel voor dit gratis spel zó hoog te krijgen... grrrrr

edit: hèhè.... opgelost... wat een raar gedoe
gewoon als je inlogt bij gfwl. naar downloads en daar zou aoeo moeten staan. daaronder zou je een key moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Megamind schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:47:
Als je trouwens beetje googled kan je voor 39 euro 4200 MS points vinden, daar kan je de starterspack mee kopen en houd je nog iets van 900 punten over, wat waarschijnlijk handig is voor uitbreidinkjes die gaan komen.

Trouwens ik zit op Alexandria nick is Megamind 1121. Iemand anders ook op Alexandria zodat ik de missie "visit a friend" kan completen :P
Ik zit op Alexandria, ik ben salamz0r.

@Xyrr Heb je als je een civ koopt gewoon een lijst van gehoste games waar je kan joinen? Of hoe gaat dat en hoe ziet dat er uit? Ik vind het geen probleem om te betalen, maar dan wil ik wel weten over het hoe en wat zegmaar.

Misschien kan iemand een screenshot daarvan maken? Ik ben zeer benieuwd.

[ Voor 22% gewijzigd door EVILSalami op 20-08-2011 13:26 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste