Ik koop geen coins want je krijgt ze vrij makkelijk. Na de zomerupdate zijn een aantal missies echt onmogelijk geworden wat jammer is. Pvp is laatste tijd ook niks, soms moet ik ruim een uur wachten voordat een matchpartner is gevonden
Nee het wordt geen pay2win, daar zijn ze juist helemaal vanaf gestapt. Alle content in het spel is te koop met Empire points, die je verdient door het spel te spelen (al kan je deze empire points ook kopen met echte €€€). Deze punten gebruik je om de volledige versie van een civilisation, een booster pack of vanity te kopen.rayhvh schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:48:
ik ben net begonnen met het spel. en tis redelijk leuk.
alleen vraag ik me af of het geen pay 2 win game is / word.
en die spam in de chat over ingame coins kopen. doet iemand dat en werkt dat? (niet persee voor age of empires. maar ook andere games.)
Als je nog een gratis civilisation heb kan je niet alle gear gebruiken (alleen groene, dus geen blauw, paars en oranje), en kan je geen ranked PvP in gearless mode spelen. Als je lvl40 ben heb je echter al snel genoeg voldoende punten gespaard om een volledige civilisation te kopen, ik heb de afgelopen maand meer dan 1500 punten gespaard (een civilisation kost 900 punten, een booster 450 als ik het goed heb). Dit punten sparen gaat wel makkelijker met een civilisation waar je alle gear op kan gebruiken, dus misschien is het het makkelijkst er eerst 1 te kopen, en dan hiermee de overige vrij te spelen. Met echt geld kost een civilisation ook maar een paar euro, dus valt ook nog te overzien.
Vandaag maar eens geïnstalleerd via steam, na een hoop gezanik met games for windows live malware (gebruik die zooi nooit, waarom is dat uberhaupt nodig als je al via steam aanbied), krijg ik de rest van de dag willekeurig de melding dat de servers niet beschikbaar zijn..
Blij dat ik niet gelijk die pack heb gekocht maar gewoon de gratis versie heb geïnstalleerd...
Blij dat ik niet gelijk die pack heb gekocht maar gewoon de gratis versie heb geïnstalleerd...
Nog nooit zo melding gehad, heb ook geen last van live, niks lastiger dan elk ander online game waar je moet inloggen.
Heb nu bijna alle quests gedaan van alle drie de gratis volkeren. Egypte had ik al gedaan voor de summer update, heb daar geen empire points voor gekregen. Maar heb nog steeds niet genoeg empire points om premium te kopen. Wat is nu beste manier om aan meer empire points te komen? Wil uiteraard gerust wat points kopen, maar dan is het wel handig dat het bijdraagt aan het unlocken van rest van de game.
Heb nu bijna alle quests gedaan van alle drie de gratis volkeren. Egypte had ik al gedaan voor de summer update, heb daar geen empire points voor gekregen. Maar heb nog steeds niet genoeg empire points om premium te kopen. Wat is nu beste manier om aan meer empire points te komen? Wil uiteraard gerust wat points kopen, maar dan is het wel handig dat het bijdraagt aan het unlocken van rest van de game.
Mogelijk wordt de game geblokkeerd door je firewall dat ie er telkens uit klapt?Krukar schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:11:
Vandaag maar eens geïnstalleerd via steam, na een hoop gezanik met games for windows live malware (gebruik die zooi nooit, waarom is dat uberhaupt nodig als je al via steam aanbied), krijg ik de rest van de dag willekeurig de melding dat de servers niet beschikbaar zijn..
Verder is Games for Windows Live voor het gebruiken van je Xbox Gamertag en daarmee ook je friendslist. Het is een Microsoft product, dus dat ze die Live diensten hebben geïntegreerd is wel logisch. Kan verder ook geen kwaad, dus gewoon installeren.
Op eurogamer is een artikel verschenen over een uitbreiding die vanaf 16 augustus beschikbaar is. Het gaat om een nieuwe civ (Babylon) a 900 empire points (~10 euro als je niet genoeg punten hebt) en een booster pack met repeatable quests a 450 empire points (~5 euro als je niet genoeg punten hebt).
http://www.eurogamer.net/...abylon-pro-civ-this-month
Filmpje voor de luie mensen onder ons:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2b0oSW_eI0E]
http://www.eurogamer.net/...abylon-pro-civ-this-month
Filmpje voor de luie mensen onder ons:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2b0oSW_eI0E]
Verwijderd
Ik ga de Babylonians zeker halen, al heel veel plezier beleefd aan dit spel en dit gaat hem nog leuker maken
Mijn "empire points"-saldo is momenteel 1012 dus voor de civ heb ik genoeg punten, maar voor de booster pack heb ik nog wat punten nodig. De afgelopen twee weken ben ik aan de slag gegaan met die "nieuwe" alliance wars en dat loopt best lekker:

over drie dagen is de maandelijkse alliance war afgelopen, daarvan verwacht ik nog wel het nodige aantal punten. Hopelijk heb ik dan in totaal meer dan 1350 punten zodat ik beide uitbreidingen kan kopen

over drie dagen is de maandelijkse alliance war afgelopen, daarvan verwacht ik nog wel het nodige aantal punten. Hopelijk heb ik dan in totaal meer dan 1350 punten zodat ik beide uitbreidingen kan kopen
Verwijderd
Ik heb nu ook 1200 en binnenkort met de maandelijkse reward ook genoeg voor de boosterkladblokje schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:30:
Mijn "empire points"-saldo is momenteel 1012 dus voor de civ heb ik genoeg punten, maar voor de booster pack heb ik nog wat punten nodig. De afgelopen twee weken ben ik aan de slag gegaan met die "nieuwe" alliance wars en dat loopt best lekker:
[afbeelding]
ik zit na de maandelijkse reward waarschijnlijk op 2500 dus ik kan de babylonians, fertile crescent booster en de empire vault + 48 slots direct nemen! Morgen de update, heb zin om ermee te spelen!
Moet je voor de empire vault ook betalen dan? Dat heb ik niet meegekregen. Hoeveel punten gaat dat kosten?
edit: om mijn eigen vraag maar te beantwoorden: de empire vault kost 150 punten in de bazaar
edit 2: bij het unlocken van de vault krijg je maar 4 slots. Extra slots kun je bijkopen:
edit: om mijn eigen vraag maar te beantwoorden: de empire vault kost 150 punten in de bazaar
edit 2: bij het unlocken van de vault krijg je maar 4 slots. Extra slots kun je bijkopen:
- 4 slots - 150 empire points
- 8 slots - 250 empire points
- 16 slots - 400 empire points
- 24 slots - 550 empire points
- 48 slots - 1000 empire points
[ Voor 71% gewijzigd door kladblokje op 19-08-2012 13:00 ]
Heb nu bijna 1400 EP, alle civs/boosterpacks al behalve de Baby's ..
Twijfel nu of ik die baby's zal kopen met EP, of dat ik wacht op de volgende civ (whenever dat mag wezen)
EP vault heb ik al op 28, kan eventueel daar ook nog 48 slots bijkopen ..
Hopelijk word die nieuwe civ wat en niet iets standaards ..
Speelt eigenlijk iemad op de forums het nog? Anders add:znth1337
Twijfel nu of ik die baby's zal kopen met EP, of dat ik wacht op de volgende civ (whenever dat mag wezen)
EP vault heb ik al op 28, kan eventueel daar ook nog 48 slots bijkopen ..
Hopelijk word die nieuwe civ wat en niet iets standaards ..
Speelt eigenlijk iemad op de forums het nog? Anders add:znth1337
ja ik speel age of empires online, zit op level 22 momenteel, ik zal je toevoegen als ik het niet vergeet vanavond!
Al wel een premium Civ? of probeer je eerst die 900 EP te halen via alliances?
Zonder premium Civ kan je beter iets anders spelen.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Nog geen premium Civ, pas lvl 22, alliances kun je toch pas aangaan op lvl 40? Of leg anders uit wat je precies bedoeld...
Alliances kan pas op lvl 40 ja, en om dan quests te doen waar je alliance points voor krijgt kan je EP krijgen.
Welke civ ben je nu lvl 22 dan?
Ik heb greeks lvl 40 en persian lvl 40, de rest wel premium, maar geen zin om 40 te halen
Als je die Defeats in Argos doet dan ben je zo lvl 40, dat zijn 12 missies, en per 2 missies ga je een lvl up ongeveer!
Welke civ ben je nu lvl 22 dan?
Ik heb greeks lvl 40 en persian lvl 40, de rest wel premium, maar geen zin om 40 te halen
Als je die Defeats in Argos doet dan ben je zo lvl 40, dat zijn 12 missies, en per 2 missies ga je een lvl up ongeveer!
kijk, das nou waardevolle informatie, zal vanavond fftjes argos bezoeken en kijken of het lukt, ben momenteel bezig met de quest dat je een bevolking van 160 moet opbouwen binnen 15min, kwam net 10 personen te kort gisteravond, dus vanavond of morgen weer opnieuw beginnen....
Ah okee dan heb je Greeks? maak de borst maar nat, je krijgt er daar nog een ander .. 200 pop in 15 minutenettie1990 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:17:
kijk, das nou waardevolle informatie, zal vanavond fftjes argos bezoeken en kijken of het lukt, ben momenteel bezig met de quest dat je een bevolking van 160 moet opbouwen binnen 15min, kwam net 10 personen te kort gisteravond, dus vanavond of morgen weer opnieuw beginnen....
K heb em ook pas gehaald toen ik -% training time gear enzo had, anders is het niet echt te doen.
Die Defeats kunnen co-op, kijk maar of je daar een keer zin in hebt
jazeker tha greeks, ik zal je als ik het niet vergeet vanavond toe te voegen.
Ah mooizo. k vind persoonlijk greeks t fijnst, zijn redelijk sterk, hoewel de baby's ook wel erg goed zijn.
En natuurlijk die Oxcarts als enorm voordeel hebben!
Interesse in een Zeus belly bowtje als je lvl 40 ben?
Wat s jou g4wl dan? kan jou ook wel adden
En natuurlijk die Oxcarts als enorm voordeel hebben!
Interesse in een Zeus belly bowtje als je lvl 40 ben?
Wat s jou g4wl dan? kan jou ook wel adden
altijd interesse stuur m in een privebericht
Verwijderd
Hey jongens, leuk om een Nederlandse aoeo topic te zien. Ik speel dit spel nu al 2 jaar en eigenlijk alleen nog maar PVP nu. Misschien kunnen we een keer spelen, of reviven we het oude NL kanaal uit de beta :d
Is wel een idee, k ben alleen atm ff meer bezig met BL2/Dishonored dan AOEO, kga t binnenkort maar weer is opstarten, zodra die nieuwe Pro Civ gereleased word ^^
Edit: erg benieuwd welke civ dat word, en of die boosterpack een beetje leuk gaat worden of niet!
Edit: erg benieuwd welke civ dat word, en of die boosterpack een beetje leuk gaat worden of niet!
[ Voor 23% gewijzigd door Zen!th op 12-10-2012 14:50 ]
Vandaag de nieuwe Civ (Old Norse), en een nieuw booster pack (invasion from the North). Hier kan je de update notes vinden. Vanavond om 22.00u is het spel als het goed is weer online.
Old Norse civ:
Offense is the name of the game for the Norse. Controlling the map and overwhelming the enemy is made much easier with the unique construction ability of the infantry. This allows the Norse to launch sustained attacks from anywhere on the map. This also allows villagers to concentrate on gathering resources, rather than building factories.
To further strengthen their war machine, the Norse also excel at intelligence gathering. Not only are they able to build Outposts with their Infantry, but they also start with two Scouts, as well as wield powerful Seers that can summon Ravens to temporarily fly around the map and scout the enemy’s base.
Norse key units:
• Throwing Axeman
• Berserker
• War Dog
• Seer
• Chief
• Raider
Norse unique structures:
• Longhouse
• Outpost
Briefly mentioned above, the feature that really sets the Norse apart from other civs is the ability of the infantry to build structures. Norse Infantry can build factories to resupply forces, and defensive structures to protect them as they fight their way toward enemy bases. This feature makes the Norse a particularly aggressive and formidable opponent.

Invasion from the North booster:
Many of the new quests in Northern Invasion involve the new game mode called City Defense. It can be played solo or cooperatively with a friend. Victory Points are accrued when the player controls these locations, called Victory Towers, which must be captured by Vemundr himself. The longer a Victory Tower is held, the more Victory Points are gained. When Victory Towers are captured they also become defensive structures by providing light ranged attack. Control of a Victory Tower is lost when a player does not have any units in the area of the tower and the enemy does.
Vemundr can't do it all himself. Players will be able to build units at the Training Camp, assisting Vemundr in capturing Victory Towers and then holding them against enemy assault. Building support units for Vemundr takes gold, gold that can be earned by capturing and holding Treasuries. These locations scattered throughout the city provide players with gold, the longer they are held the more gold they supply. The training roster is comprised of three distinct units from the civilization you are playing and two unique units. The player can spend additional gold to research upgrades for these units. These units can help the hero capture and hold Victory Towers and Treasuries. Gold can also be used to improve Vemundr himself. Vemundr has two activated abilities and two passive upgrades that can be purchased. Each of these significantly improves Vemundr with the potential to engage and defeat large armies by himself.
This new City Defense mode plays quickly and provides players with choices to focus on the hero or train an army. The horn of battle has sounded. Pick up a sword and prepare for the Northern Invasion later this month. Many of City Defense quests takes place in familiar settings. The primary goal is to reach a set amount of Victory Points before the AI opponent does by capturing and holding key locations throughout the city.

Ik ben voor een Nederlands kanaal, heb op dit moment niet veel coop partners (speel alleen maar PvE) meer omdat er toch wel een kleine leegloop is geweest in de afgelopen maanden. Vaak zie je er wel weer veel terugkomen na een update, maar AoEO lukt het om de één of andere reden jammer genoeg niet om zijn spelers vast te houden... En dat terwijl er ondertussen toch heel veel content is, ik ben er bijvoorbeeld nog steeds niet aan toegekomen om het "defense of crete" boosterpack te gebruiken terwijl ik die sinds de release op steam al heb...
Old Norse civ:
Offense is the name of the game for the Norse. Controlling the map and overwhelming the enemy is made much easier with the unique construction ability of the infantry. This allows the Norse to launch sustained attacks from anywhere on the map. This also allows villagers to concentrate on gathering resources, rather than building factories.
To further strengthen their war machine, the Norse also excel at intelligence gathering. Not only are they able to build Outposts with their Infantry, but they also start with two Scouts, as well as wield powerful Seers that can summon Ravens to temporarily fly around the map and scout the enemy’s base.
Norse key units:
• Throwing Axeman
• Berserker
• War Dog
• Seer
• Chief
• Raider
Norse unique structures:
• Longhouse
• Outpost
Briefly mentioned above, the feature that really sets the Norse apart from other civs is the ability of the infantry to build structures. Norse Infantry can build factories to resupply forces, and defensive structures to protect them as they fight their way toward enemy bases. This feature makes the Norse a particularly aggressive and formidable opponent.

Invasion from the North booster:
Many of the new quests in Northern Invasion involve the new game mode called City Defense. It can be played solo or cooperatively with a friend. Victory Points are accrued when the player controls these locations, called Victory Towers, which must be captured by Vemundr himself. The longer a Victory Tower is held, the more Victory Points are gained. When Victory Towers are captured they also become defensive structures by providing light ranged attack. Control of a Victory Tower is lost when a player does not have any units in the area of the tower and the enemy does.
Vemundr can't do it all himself. Players will be able to build units at the Training Camp, assisting Vemundr in capturing Victory Towers and then holding them against enemy assault. Building support units for Vemundr takes gold, gold that can be earned by capturing and holding Treasuries. These locations scattered throughout the city provide players with gold, the longer they are held the more gold they supply. The training roster is comprised of three distinct units from the civilization you are playing and two unique units. The player can spend additional gold to research upgrades for these units. These units can help the hero capture and hold Victory Towers and Treasuries. Gold can also be used to improve Vemundr himself. Vemundr has two activated abilities and two passive upgrades that can be purchased. Each of these significantly improves Vemundr with the potential to engage and defeat large armies by himself.
This new City Defense mode plays quickly and provides players with choices to focus on the hero or train an army. The horn of battle has sounded. Pick up a sword and prepare for the Northern Invasion later this month. Many of City Defense quests takes place in familiar settings. The primary goal is to reach a set amount of Victory Points before the AI opponent does by capturing and holding key locations throughout the city.

Ik ben voor een Nederlands kanaal, heb op dit moment niet veel coop partners (speel alleen maar PvE) meer omdat er toch wel een kleine leegloop is geweest in de afgelopen maanden. Vaak zie je er wel weer veel terugkomen na een update, maar AoEO lukt het om de één of andere reden jammer genoeg niet om zijn spelers vast te houden... En dat terwijl er ondertussen toch heel veel content is, ik ben er bijvoorbeeld nog steeds niet aan toegekomen om het "defense of crete" boosterpack te gebruiken terwijl ik die sinds de release op steam al heb...
Speel je veel PvE? Ik speel dat eigenlijk nooit, ik speel liever normale quests, bouwquests. Alleen haal je het maar tot level 35 en dan zijn ze allemaal op, dan moet je weer die hoge XP quests opnieuw doen, dat vind ik jammer. Ze hadden best nog een paar handen met quests erin mogen stoppen.
PvE is questen, co-op etc. Alles wat niet tegen een menselijke speler is, is PvE. (player versus environment)Megamind schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:58:
Speel je veel PvE? Ik speel dat eigenlijk nooit, ik speel liever normale quests, bouwquests. Alleen haal je het maar tot level 35 en dan zijn ze allemaal op, dan moet je weer die hoge XP quests opnieuw doen, dat vind ik jammer. Ze hadden best nog een paar handen met quests erin mogen stoppen.
PvP is player versus player combat.
Alles in AoEO is PvE behalve Sparta waar dus je enige mogelijkheid is om tegen anderen mensen te spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 23-10-2012 17:58 ]
Met PvE bedoel ik ook Quests / skirmish, weet eigenlijk niet eens waar het voor staat maar op de AoEO forums wordt het altijd PvE genoemd en dat is blijven hangenMegamind schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:58:
Edit: wat Postius dus zegt
Die extra quests zijn dus wel in boosterpacks te krijgen nu, ik weet niet of je de 'Fertile Crescent' booster pack heb? hierin zitten best veel quest voor civs vanaf lvl20 tot volgens mij lvl40, dit is dus een aanvulling en vervanging van Argos en Cyprus.
Ook het nieuwe booster pack gaat dus weer nieuwe quests geven, al zijn deze quests iets anders dan de huidige quests. Hier kan je dus lvl40 zeker wel mee halen, zonder quests te hoeven herhalen!
[ Voor 3% gewijzigd door luappul op 23-10-2012 18:03 ]
Hmm aoeo is free to play zie ik..maar er zijn ook packs waar je dan voor moet betalen
Heb je die echt nodig of kan het ook zonder(Pvp)
Ik speel zelf geen PvP dus als ik het fout heb hoop ik dat iemand me corrigeert, maar:shalaka schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:53:
Hmm aoeo is free to play zie ik..maar er zijn ook packs waar je dan voor moet betalen
Er zijn 2 soorten PvP, en 2 locaties waar je PvP kan spelen:
normaal
- hierin telt gear mee, is dus geen goed idee om dit te spelen als je net begint omdat anderen betere gear hebben
- dit kan je spelen met gratis civs op beide locaties: de arena in je eigen hoofdstad (waar je een game tegen bekenden start), en in Sparta (waar je tegen vreemden speelt)
- Hierin telt geen gear mee, dit is dus eigenlijk de echte PvP mode
- Dit kan je alleen spelen met een betaalde civ in Sparta (dus tegen vreemden), maar in de arena in je eigen hoofdstad kan je dit wel spelen tegen bekenden
Als aanvulling hierop, op dit moment zijn er een aantal goede aanbiedingen op steam te vinden.
Age of Empires Online - Empires Online Domination Pack: de 3 volledige civs (Greek, Egyptian en Celts)
Dit zijn de civs met een volledige questline van level 1 t/m level 40, interessant voor de mensen die quests spelen en het levelen van een civ leuk vinden. prijs: 13,99
Age of Empires Online - Pro Civilization Command: de 3 Pro civs (Persian, Babylonian en Norse)
Dit zijn de civs die minder interessant zijn voor PvE spelers omdat ze beginnen op level 20 en geen uitgebreide quest line hebben. Is dan ook vooral voor de PvP spelers interessant, al zie ik niet helemaal het voordeel ten opzichte van de andere 3 civs, behalve als je snel level 40 wil bereiken (je level heeft geen invloed op PvP in champions mode!). Prijs is ook 13,99
Age of Empires Online - Empire Booster Bundle: alle booster packs (Skirmish, Defense of Crete, Fertile Crescent, en Northern Invasion)
Skirmish spreekt voor zich, defense of crete is een city defense mode waarin je golven aanvallers moet afslaan en de laatste 2 boosters bevatten een hoop gevarieerde extra quests. Vooral leuk voor de de spelers die graag quests spelen. Prijs: 9,49
Voor nieuwe spelers zou ik aanraden 1 van de 2 civilisation packs te kopen, als je hiermee lvl40 hebt bereikt kan je vrij eenvoudig door een paar keer per week te spelen nieuwe civilisations / booster packs gratis verdienen (voordeel van pro civs is hier dus dat je eerder punten kan sparen voor nieuwe civs of boosters). Je spaart empire points door quests te spelen of PvP matches te spelen, en met deze empire points kan je vervolgens weer nieuwe civs kopen. Als je alleen maar met een gratis civ speelt is het verdienen van deze points ook mogelijk maar een stuk moeilijker en duurt het waarschijnlijk wat langer.
Even wat gameplay van de nords streamen hoor:
http://www.twitch.tv/gropahtv
Stream is klaar, maar terug te vinden op twitch. Hopelijk zal ik in de toekomst meer streamen
http://www.twitch.tv/gropahtv
Stream is klaar, maar terug te vinden op twitch. Hopelijk zal ik in de toekomst meer streamen
[ Voor 45% gewijzigd door Gropah op 14-11-2012 20:25 ]
Ik ga dit spel ook maar weer een kans geven. Ben nu aan het inloggen enz. Wat een drama, windows live OMG! Net moest ik een product key invoeren?! Opnieuw proberen, kan niet inloggen.
Nog een keer, ingelogd, nu moet windows live mijn profiel downloaden, fingerscrossed.
Serieus microsoft, flikker een eind heen met je windows live laat ons lekker via steam gamen..
edit: nou nou, ik mag spelen. Blijkt dat ik nog een level 10 greek civ heb, scheelt weer
Nog een keer, ingelogd, nu moet windows live mijn profiel downloaden, fingerscrossed.
Serieus microsoft, flikker een eind heen met je windows live laat ons lekker via steam gamen..
edit: nou nou, ik mag spelen. Blijkt dat ik nog een level 10 greek civ heb, scheelt weer
[ Voor 11% gewijzigd door Bremg op 15-11-2012 13:06 ]
Ben zins gisteren eindelijk level 40, mag nu ook alliance wars betreden.
Kreeg gisteren al gelijk 15 empire points, ben benieuwd wat wekelijks en maandelijks battle gaat opleveren aan empire points.
Einde van de maand eerste civ unlocken, heb tot nu toe alleen defence of crete gekocht, nou ja bij elkaar gespraad.
Heb nog kleine 400 empire points over, als deze maand geregeld speel dan haal ik de 900 wel.
Einde van de maand eerste civ unlocken, heb tot nu toe alleen defence of crete gekocht, nou ja bij elkaar gespraad.
Dit spel is nu echt compleet onspeelbaar. Heb de afgelopen 2 dagen geen missie kunnen uitspelen doordat de servers super instabiel zijn.
Heeft iemand anders dit probleem ook? Zijn er meer stabiele servers?
Heeft iemand anders dit probleem ook? Zijn er meer stabiele servers?
Dus als ik het goed heb kan je gewoon alle betaalde civs en modes uit de booster bundle unlocken door gewoon f2p te spelen?
Heb het spel zelf wel eens uitgeprobeert, maar als dit zo is denk ik erover om weer te gaan spelen
Heb het spel zelf wel eens uitgeprobeert, maar als dit zo is denk ik erover om weer te gaan spelen
Ze hadden gister onderhoud, dat wil nog wel eens voor problemen zorgen. zie ook de fora
Ja dat klopt je kan alles vrij spelen, spel heeft me geen enkele euro gekost. Vind het een leuke extra uitdaging.Ereaser schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:47:
Dus als ik het goed heb kan je gewoon alle betaalde civs en modes uit de booster bundle unlocken door gewoon f2p te spelen?
Greek en egypt kosten nu tijdelijk maar 675 EP, kon dus onverwacht eerder mijn civ kopen.
Ok, thnx vanmiddag maar weer downloaden danmad_max234 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:10:
[...]
Ja dat klopt je kan alles vrij spelen, spel heeft me geen enkele euro gekost. Vind het een leuke extra uitdaging.
Greek en egypt kosten nu tijdelijk maar 675 EP, kon dus onverwacht eerder mijn civ kopen.
Ben weer begonnen 
Ben nu level 7 en heb 502 empire points, vandaag ff uitzoeken hoe ik ze precies krijg want wordt een beetje ziek van al die restricties
Ben nu level 7 en heb 502 empire points, vandaag ff uitzoeken hoe ik ze precies krijg want wordt een beetje ziek van al die restricties

Is er een soort van ranked PvP systeem? Of zijn het allemaal losse pvp games die je speelt?
Verwijderd
er zijn leaderboards, als je een premium civ hebt kun je ranked spelen.
Als je dat nog niet hebt kun je gratis custom pvp games spelen
Speel wel champion mode, daarin telt level en gear niet mee, en heeft iemand met een premium civ geen voordeel.
Je kan de arena gratis ophalen in sparta region.
Als je dat nog niet hebt kun je gratis custom pvp games spelen
Speel wel champion mode, daarin telt level en gear niet mee, en heeft iemand met een premium civ geen voordeel.
Je kan de arena gratis ophalen in sparta region.
Age of Empires Online is dood
nieuws: Age of Empires Online krijgt geen nieuwe content
http://ageofempiresonline.com/en/articles/blog-20130103
Zonde, heb er de afgelopen anderhalf jaar veel plezier aan beleefd! Nu er geen nieuwe content uitkomt is het denk ik binnen zeer korte tijd over met de pret.
Hopelijk gebruiken ze de opgedane ervaring om binnen niet al te lange tijd een nieuwe waardige AoE opvolger te maken die niet als een brakke beta wordt gelanceerd en binnen een paar maanden alle spelers wegjaagt. GPG heeft zijn best gedaan en er nog wat moois van gemaakt, maar het heeft niet mogen baten

nieuws: Age of Empires Online krijgt geen nieuwe content
http://ageofempiresonline.com/en/articles/blog-20130103
Zonde, heb er de afgelopen anderhalf jaar veel plezier aan beleefd! Nu er geen nieuwe content uitkomt is het denk ik binnen zeer korte tijd over met de pret.
Hopelijk gebruiken ze de opgedane ervaring om binnen niet al te lange tijd een nieuwe waardige AoE opvolger te maken die niet als een brakke beta wordt gelanceerd en binnen een paar maanden alle spelers wegjaagt. GPG heeft zijn best gedaan en er nog wat moois van gemaakt, maar het heeft niet mogen baten

Ik las het ook net. Wel jammer. Het speelde lekker weg. Ik miste wel wat drijfveer om steeds verder te spelen. Je hebt niet echte campaigns met een leuk verhaal en sfeervolle missies waarbij je verder wilt spelen om te zien wat er daarna gebeurt. Nu heb je wel experience en betere items, maar dat is toch niet genoeg vind ik.
Hopelijk maken ze een keer een age of empires 2 online op basis van AoK. En dan met graphics die een beetje een schilderachtige semi realistische look geven zoals baldurs gate, AoK, Anno, stronghold etc. Die cartoony graphics past leuk bij warcraft, maar niet bij dit spel (vind ik).
Hopelijk maken ze een keer een age of empires 2 online op basis van AoK. En dan met graphics die een beetje een schilderachtige semi realistische look geven zoals baldurs gate, AoK, Anno, stronghold etc. Die cartoony graphics past leuk bij warcraft, maar niet bij dit spel (vind ik).
Sinds een week met AoEO begonnen. Ben nu na 25 speeluren level 21 met de Greeks. Vooralsnog weinig uitdagend, wel vermakelijk. Heb een paar uur vast gezeten in de campaign omdat ik een mainquest met lage XP-reward over het hoofd zag
Ondertussen al wel wat elite quests gedaan die terug kwamen.
Als AoE speler van het eerste uur (AOE, AOK, AOEIII, AoM) hoop ik stilletjes nog op een uitdaging in de latere Queests. Tegen mensen spelen ga ik doen als ik de campaigns uit heb. Ben net begonnen in Argos.
Wel jammer dat de stekker al half uit dit spel getrokken is. Met het ingame kunnen verdienen van EP heeft de ontwikkellaar het doodvonnis voor deze game getekend. Juist de fanatieke spelers maken er een sport van alles gratis binnen te halen. Verder hebben ze best wat mogelijkheden om geld te genereren niet gebruikt (externe reclame in het laadscherm). Enkele Civs, Gebieden en queuest hadden ze paid-only moeten maken. Boeiende van de queests is wel wat weg nu er geen filmpjes tussendoor komen. Dat is wel een gemis.
Hoe ervaren jullie de balans in kracht van de verschillende Civs op level 40? Tegen de computer heb ik echt het idee dat mijn Level 21 Greeks zwaart overpowerd zijn.
Als AoE speler van het eerste uur (AOE, AOK, AOEIII, AoM) hoop ik stilletjes nog op een uitdaging in de latere Queests. Tegen mensen spelen ga ik doen als ik de campaigns uit heb. Ben net begonnen in Argos.
Wel jammer dat de stekker al half uit dit spel getrokken is. Met het ingame kunnen verdienen van EP heeft de ontwikkellaar het doodvonnis voor deze game getekend. Juist de fanatieke spelers maken er een sport van alles gratis binnen te halen. Verder hebben ze best wat mogelijkheden om geld te genereren niet gebruikt (externe reclame in het laadscherm). Enkele Civs, Gebieden en queuest hadden ze paid-only moeten maken. Boeiende van de queests is wel wat weg nu er geen filmpjes tussendoor komen. Dat is wel een gemis.
Hoe ervaren jullie de balans in kracht van de verschillende Civs op level 40? Tegen de computer heb ik echt het idee dat mijn Level 21 Greeks zwaart overpowerd zijn.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Het verschil in kracht tussen de verschillende chivs vind ik moeilijk om te zeggen. Het ligt namelijk ook altijd aan de gear die je hebt. Ik heb de grieken en persen allebei aangeschaft, en voor mijn gevoeg zijn de persen wel sterker. Ze hebben alleen weinig krachtige siege.
Op welke server spelen jullie? Misschien is het leuk om elkaar even toe te voegen... Ik moet me namelijk meestal alleen vermaken...
Op welke server spelen jullie? Misschien is het leuk om elkaar even toe te voegen... Ik moet me namelijk meestal alleen vermaken...
[ Voor 19% gewijzigd door Stefanovic45 op 02-02-2013 10:07 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik zit op marathon, en kom daar nog best veel nederlanders tegen. Toch heb ik het idee dat het aantal spelers de laatste weken al hard aan het dalen is, ondanks dat ze 22 januari een aantal servers hebben gesloten. Jammer, want het spel is nog steeds vermakelijk.
De balans is volgens mij best aardig in PvP, al speel ik dat zelf niet. Ik lees niet veel meer over balance-problemen op het forum. Voor quests vind ik de greeks en egyptians toch nog steeds het makkelijkst spelen, omdat deze civs ranged siege hebben die je niet op hoeft te pakken (ballista's en catapults). Leukste units blijven de woad raiders van de celts
De balans is volgens mij best aardig in PvP, al speel ik dat zelf niet. Ik lees niet veel meer over balance-problemen op het forum. Voor quests vind ik de greeks en egyptians toch nog steeds het makkelijkst spelen, omdat deze civs ranged siege hebben die je niet op hoeft te pakken (ballista's en catapults). Leukste units blijven de woad raiders van de celts
Net defeat of marion afgerond. Bizarre quest is dat zeg. In totaal 4000 unit hebben het loodje gelegd
Maar dan heb je ook wat na 1,5 uur.
Ben nu level 37 met Greek. Ondertussen iets van 530 EP verzameld.
Ik zit niet op marathon, maar transferen van empire vind ik geen propleem. PvP lijkt me wel eens leuk om te doen.
Ik kijk echt uit naar het aanschaffen van de Norse. In Age of Mythology was dat mijn favoriete civ.
LOL: kom er net achter dat er ook nog zoiets als Troy bestond. Makkelijk XP scoren als level 37
Ben nu level 37 met Greek. Ondertussen iets van 530 EP verzameld.
Ik zit niet op marathon, maar transferen van empire vind ik geen propleem. PvP lijkt me wel eens leuk om te doen.
Ik kijk echt uit naar het aanschaffen van de Norse. In Age of Mythology was dat mijn favoriete civ.
LOL: kom er net achter dat er ook nog zoiets als Troy bestond. Makkelijk XP scoren als level 37
[ Voor 10% gewijzigd door Terror op 08-02-2013 10:25 ]
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Nog een uurtje spelen en dan heb ik met Greek level 40 bereikt. Wat raden jullie aan als alliance? Ik speel redelijk agressief. Vroeg storen, Town center en torens opbouwen in dorp van tegenstander etc. Ik speel vooral met low cost units en die massaal eruit pompen. Wil verder nog weleens villagers gebruiken om gebouwen te slopen en als kanonnen voer. Ben verder een fan van priesters.
Ga gewoon ranked PvPen?Terror schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 12:26:
Nog een uurtje spelen en dan heb ik met Greek level 40 bereikt. Wat raden jullie aan als alliance? Ik speel redelijk agressief. Vroeg storen, Town center en torens opbouwen in dorp van tegenstander etc. Ik speel vooral met low cost units en die massaal eruit pompen. Wil verder nog weleens villagers gebruiken om gebouwen te slopen en als kanonnen voer. Ben verder een fan van priesters.
Ik kom niet eens meer in het spel. Krijg nu de melding "The live service may be unavailable, or there may be an issue with your home net working equipment".
Coop maakt het spel trouwens veel leuker. En best verslavend om al die legendary of epic items te vinden. Laatst nog legendary Marion gedaan en inclusief bonus (geen siege bouwen) levert het je 15000 goud op. En sommige repeatable quests als pharaos challenge kan je binnen 10 minuten doen en levert je zo'n 5 chests op.
Alleen irritant dat nou net in het weekend ik het spel niet kan spelen. En zo te zien ben ik niet de enige die er last van heeft.
Coop maakt het spel trouwens veel leuker. En best verslavend om al die legendary of epic items te vinden. Laatst nog legendary Marion gedaan en inclusief bonus (geen siege bouwen) levert het je 15000 goud op. En sommige repeatable quests als pharaos challenge kan je binnen 10 minuten doen en levert je zo'n 5 chests op.
Alleen irritant dat nou net in het weekend ik het spel niet kan spelen. En zo te zien ben ik niet de enige die er last van heeft.
Spel was dit weekend en gisteren ook bij mij heel instabiel. Lijkt het vandaag weer normaal te doen.Heb gelukkig nog geen quests gehad die door dit probleem er op een naar moment uit vlogen
Wat is volgens jullie de meest efficiënte methode om AP te scoren?
Ik speel dagelijks:
Vragen:
Lijkt me leuk, heb alleen nog geen Pro Civ. Volgens mij is dat wel een vereiste voor ranked spelen. Is toch wel een beetje de sport omdat via Alliance points voor elkaar te krijgen.Postius schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 13:52:
[...] Ga gewoon ranked PvPen?
Ik speel dagelijks:
- Legendary Losing your religion. Levert 15 AP en 1000 Gold op. Time limit is 20 min, maar ik kan hem in 13 minuten afronden.
- Elite keep them under you wing. Levert 3x level 40 kistjes op in 10 minuten (als je torens goed staan, kan je na 4 minuten koffie halen).
Vragen:
- Iemand een beter opzet om AP te scoren als je elke dag tussen de 30 en 60 minuten hebt (en nog geen pro civ hebt)?
- Wat levert het slopen van de TC op in Legendary Losing your religion (=secondary objective)? En hoe pak ik dat aan?
Hij doet het bij mij nu ook weer normaal. En de devs hebben iedereen een cadeautje gestuurd voor het ongemak. Dus ik zou je ingame mail even checken. Riches of the empire +50% goud bij quests. Niet verkeerd.
De makkelijkste alliance quests:Terror schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:25:
Ik speel dagelijks:
- Legendary Losing your religion. Levert 15 AP en 1000 Gold op. Time limit is 20 min, maar ik kan hem in 13 minuten afronden.
- Elite keep them under you wing. Levert 3x level 40 kistjes op in 10 minuten (als je torens goed staan, kan je na 4 minuten koffie halen).
New pharaohs challenge: als je deze goed aanpakt kan dit makkelijk onder de 3 minuten (zie hier een filmpje waarin ik de celts gebruikt, en hier een filmpje met de greeks), en levert 16 AP en 6 chests op volgens mij, regelmatig een legendary item erin.
Een ander quest is persian coercion, duurt ongeveer 7 minuten als ik het goed heb, en is volgens mij 8AP en 4 lvl40 chests waard.
Als laatste quest doe ik vaak nog even Lots of rogues (in argos, een filmpje met de greeks en eentje met celts). Deze quest is ook makkelijk in 3 minuten op elite te doen, en levert als ik het goed heb ook nog 8AP op. En natuurlijk kan je deze quests in verschillende civs spelen als je er meerdere op het juiste lvl hebt. in 10 minuten levert dit dus meer dan 30AP op per civ....
[ Voor 14% gewijzigd door luappul op 13-02-2013 12:21 ]
Thnx voor de tips. Ik ga eens proberen of dit me zonder advisors ook zo snel lukt.
Bij lots of rogues kan je er ook voor kiezen om de tegenstanders op te wachten bij je castles als het niet wil lukken, dan zet je leger rechts bij het randje van het verhoogde plateau om de siege uit te schakelen terwijl je castles op de infantry schieten. Dan moet het volgens mij zeker te doen zijn. Ik weet niet zeker of je ook AP krijgt als je niet op Elite speelt, maar anders kan je dat natuurlijk ook doen en is het helemaal een makkie.
New pharaohs challenge is echt een bitch om voor elkaar te krijgen. Kom net te kort (5 eilanden en dan komen de retakes heel snel)
Ik heb dit van een coop maatje geleerd.Terror schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:21:
New pharaohs challenge is echt een bitch om voor elkaar te krijgen. Kom net te kort (5 eilanden en dan komen de retakes heel snel)
Eerst met al je villagers snel een barracks 2huizen en een dock maken. Dan met een aantal steen halen en rest voedsel, hout etc. Vervolgens met je 2 barracks mannetjes maken en met je dock 2 transports. Zorg dat je popcap ongeveer rond de 40 blijft. Hoeft niet daarboven. Dus je hoeft niet te veel villagers halen.
Dan met een legertje en paar vils naar je transportschip sturen en zoeken naar de eerste eiland. Wanneer je die hebt overgenomen, met je villager een muur om de obelisk bouwen. Muur ook upgraden. En vervolgens met je transport en je leger de volgende eiland overnemen. Wel ten allen tijden een villager meenemen.
Met je andere transport doe je hetzelfde. Het is even oefenen maar dan is het wel snel te doen. Voordeel is dat je met redelijk veel resources begint.
En het is makkelijker als je transportschepen een hoge line of sight hebben. Dan ontdek je de eilanden iets makkelijker.
Mr_Knight schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:08:
[...]
IWanneer je die hebt overgenomen, met je villager een muur om de obelisk bouwen. Muur ook upgraden. En vervolgens met je transport en je leger de volgende eiland overnemen. Wel ten allen tijden een villager meenemen.
Gelukt
Net in een uur tijd gespeeld
- New Pharaoh:
- Lot of rogues:
- Losing your religion
- Persian coersion
- Keep them under your wing
- Demolition man
Ondertussen begonnen aan PvP. Eerste match gewonnen, de rest ben ik allemaal ge-owned.... Als greek wordt je toch redelijk snel overlopen merk ik. Nog geen greek tegenstanders tegengekomen. Zegt ook wel iets denk ik. Veel guides en ervaringen die ik tegenkom zijn ook verouderd merk ik.
Wat zijn jullie ervaringen met Greek in PvP sinds gear niet meer uitmaakt?
Probleem is dat er op dit moment weinig nieuwe spelers bijkomen, en de mensen die nog spelen hebben dit vaak al de afgelopen anderhalf jaar gedaan... Kans is dus groot dat je een van de meer ervaren spelers als opponent vindtTerror schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:23:
Ondertussen begonnen aan PvP. Eerste match gewonnen, de rest ben ik allemaal ge-owned.... Als greek wordt je toch redelijk snel overlopen merk ik. Nog geen greek tegenstanders tegengekomen. Zegt ook wel iets denk ik. Veel guides en ervaringen die ik tegenkom zijn ook verouderd merk ik.
Paar maanden geleden alweer dacht ik ook met PvP te beginnen omdat quests me een beetje begonnen te vervelen. Mijn eerste 3 opponents kwamen alledrie uit de top 20, en potjes waren dan ook ruim binnen de 10 minuten een gelopen zaak... Heb me er daarna niet meer aan gewaagd
Ben maar eens begonnen met een barrack bouwen en met paar spearman vroeg storen (voordat ik naar age 2 upgrade klik). Net 3 potjes op rij gewonnen!
Morgen eens kijken wat mijn ranking is
[ Voor 17% gewijzigd door Terror op 27-02-2013 22:26 ]
Heb vooralsnog alleen de Greek Pro Civ aangeschaft. Ik heb nu 1100 EP. Wat kunnen jullie me aanraden om te kopen?
Pro Civ? Zo ja, welke?
Of
Booster Pack? Zo ja, welke?
Pro Civ, zou ik een goede voor PvP willen. Merk dat Celt en Egypt heel snel battle klaar zijn en ik daar het meest moeite heb om tegen te spelen in PvP als zijnde Greek.
Boosterpack, moet wel een uitdaging zijn en legendary items op kunnen leveren. Meeste legendary quests uit het basisspelt kan ik ondertussen in mijn eentje uitspelen. Soloi is eigenlijk de enige die af en toe faalt. Legendary Impossible Cataclysm is ondertussen een no-brainer om te doen.
Pro Civ? Zo ja, welke?
Of
Booster Pack? Zo ja, welke?
Pro Civ, zou ik een goede voor PvP willen. Merk dat Celt en Egypt heel snel battle klaar zijn en ik daar het meest moeite heb om tegen te spelen in PvP als zijnde Greek.
Boosterpack, moet wel een uitdaging zijn en legendary items op kunnen leveren. Meeste legendary quests uit het basisspelt kan ik ondertussen in mijn eentje uitspelen. Soloi is eigenlijk de enige die af en toe faalt. Legendary Impossible Cataclysm is ondertussen een no-brainer om te doen.
Een boosterpack.
Die Pro Civs zijn niet zo heel spannend, hoewel babylon nog wel leuk is om mee te spelen.
Persoonlijk vind ik northern invasion wel nice, heeft een hoop "domination" quests, punten capturen en houden om punten/gold te scoren.
Mag je mij die een keer laten zien, Legendary Impossible Cataclysm lukt me nog wel, met een maat, alleen dan heb ik erg last van dat Impossible gedeelte -__-
Legendary Tiamat Tripple Time is ook appeltje eitje, kost alleen wat tijd soms als de enemy net verkeerd gepositioneerd is. De rest van de Legendary's zijn voor mij ook echt Impossible
Die Pro Civs zijn niet zo heel spannend, hoewel babylon nog wel leuk is om mee te spelen.
Persoonlijk vind ik northern invasion wel nice, heeft een hoop "domination" quests, punten capturen en houden om punten/gold te scoren.
Mag je mij die een keer laten zien, Legendary Impossible Cataclysm lukt me nog wel, met een maat, alleen dan heb ik erg last van dat Impossible gedeelte -__-
Legendary Tiamat Tripple Time is ook appeltje eitje, kost alleen wat tijd soms als de enemy net verkeerd gepositioneerd is. De rest van de Legendary's zijn voor mij ook echt Impossible
Welkom to join the show. DM me maar.Zen!th schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:25:
Eigenlijk doe ik niets anders dan in dit filmpje wordt gedaan: YouTube: Age of Empires Online Legendary Impossible Cataclysm 100% SOLO Greek
Je hebt er wel advisors voor nodig om deze strategie te kunnen toepassen. Belangrijkste voor mij
- Villagers + 7% wood
- Advance naar golden age -37% resources
Ondertussen ten noorden van je basis torens bouwen, dit voorkomt dat er ventjes in je basis landen. Hierachter bouw je 1 kasteel waar je 2 palitontons uit laat komen.
Vervolgens massaal fireships pompen om de haven van de tegenstander lam te leggen. Als je de haven hebt massaal balista tiremes in de haven laten varen. Op de randjes aan de kust die afgeschermd zijn kan je palitontons plaatsen.
Nu kan je de hele noordelijke kust bewaken met een stuk of 7 boten. In deze fase is het enkel nog een kwestie van voet aan wal zetten.
Gisteren in een duo deze quest in 25m30s gedaan
Optimalisaties t.o.v. van filmpje: Noord-West i.p.v. Noord-Oost landen, dan schakel je namelijk zijn economie uit. Kust kent meerdere randen waar je palitontons kwijt kan. Hippikons gebruiken omdat die sneller zijn dan gasta in het neerhalen van gebouwen. Transports gebruiken om te traden i.v.m. te korte routes over land.
[ Voor 11% gewijzigd door Terror op 16-04-2013 08:37 . Reden: Speedrun tijd vermeld in duo opzet ]
Geen idee of er nog mensen zijn die deze game oppikken. Speel het nu een tijdje. Ben nu mijn 3e civilisatie aan het levelen. Dat gaat redelijk rap. Wellicht interessant voor spelers die het levelen van nieuwe civs te traag vinden gaan.
Booster Northern invasion:
Ik vind dit de leukste booster. City defense is een prachtig speltype dat er geïntroduceerd wordt.
Het voordeel is dat deze booster niet mee schaalt in XP. Verder krijg je een hero in de quests, Je bent dus vrijwel niet afhankelijk van het level van je civ. Dit loont als je nog een laag level hebt. Je kan dus quests doen van 40.000 tot 180.000 XP terwijl je een laag level hebt. Ben in 3 uur van level 6 naar level 17 gegaan. Verder kan je in deze campaign "wisdom of the empire" (+50% experience voor 24 uur) verdienen en crododile rampage. Als je wisdom of the emprire inzet dan is level 17 - level 27 in 3 uurtjes te doen. Crocodile rampage kan je inzetten bij levels waar je wel afhankelijk bent van je civ om je tegenstander bezig te houden.
Ik denk dat ik door deze manier mijn civ binnen 20 uur op level 40 krijg.
Booster Northern invasion:
Ik vind dit de leukste booster. City defense is een prachtig speltype dat er geïntroduceerd wordt.
Het voordeel is dat deze booster niet mee schaalt in XP. Verder krijg je een hero in de quests, Je bent dus vrijwel niet afhankelijk van het level van je civ. Dit loont als je nog een laag level hebt. Je kan dus quests doen van 40.000 tot 180.000 XP terwijl je een laag level hebt. Ben in 3 uur van level 6 naar level 17 gegaan. Verder kan je in deze campaign "wisdom of the empire" (+50% experience voor 24 uur) verdienen en crododile rampage. Als je wisdom of the emprire inzet dan is level 17 - level 27 in 3 uurtjes te doen. Crocodile rampage kan je inzetten bij levels waar je wel afhankelijk bent van je civ om je tegenstander bezig te houden.
Ik denk dat ik door deze manier mijn civ binnen 20 uur op level 40 krijg.
Ik speel het ook nog steeds een paar keer per week, maar de lol is er wel een beetje vanaf. Ik heb voor al mijn civs wel ongeveer alle gear die ik wil hebben (op een paar keer lens of menes na), en meer coin en EP dan dat ik weet wat ik ermee moet (en nog heel wat gear in storage en empire vault wat ik voor veel coin kan verkopen). Ook de quests kan ik allemaal wel aardig dromen, dus het is erg jammer dat er geen nieuwe content gemaakt wordt.
Wat denken jullie eigenlijk van dit nieuwsbericht? Tweakers redactie legt als enige die ik kan vinden in het nieuwsbericht een link naar AoEO. Ik denk zelf eerder dat ze een remake van AoE2 maken voor Android en iOS, net als dat ze kort geleden voor de PC gedaan hebben.
Wat denken jullie eigenlijk van dit nieuwsbericht? Tweakers redactie legt als enige die ik kan vinden in het nieuwsbericht een link naar AoEO. Ik denk zelf eerder dat ze een remake van AoE2 maken voor Android en iOS, net als dat ze kort geleden voor de PC gedaan hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door luappul op 25-06-2013 11:33 ]
Ik zag ergens anders bij een link een plaatje van Age of empires 1. Remake van Age of empires 2 klinkt zou wel logisch klinken.
Ik ben ook wel redelijk uitgekeken op Age of empires online. Ik moet zeggen dat het free to play gedeelte wel goed is uitgewerkt vergeleken met veel andere spellen. En vooraal coop vond ik leuk.
Ik ben ook wel redelijk uitgekeken op Age of empires online. Ik moet zeggen dat het free to play gedeelte wel goed is uitgewerkt vergeleken met veel andere spellen. En vooraal coop vond ik leuk.
Volgens mij kan je het spel nog een jaar spelen en dan trekken ze de stekker eruit. Ze gaan in ieder geval stoppen met GFWL op 1 juli 2014. Heleboel spellen draaien hierop en ze zeggen dat ze hier patches voor uitbrengen.
Ik denk eerlijk gezegd niet voor dit spel. Ze hebben de ontwikkeling ook al een tijdje stopgezet.
Ik denk eerlijk gezegd niet voor dit spel. Ze hebben de ontwikkeling ook al een tijdje stopgezet.
Je verwijst denk ik naar dit artikel?Mr_Knight schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:41:
Volgens mij kan je het spel nog een jaar spelen en dan trekken ze de stekker eruit. Ze gaan in ieder geval stoppen met GFWL op 1 juli 2014. Heleboel spellen draaien hierop en ze zeggen dat ze hier patches voor uitbrengen.
Ik kan het je nog sterker vertellen: vanaf 22 augustus is het niet meer mogelijk content voor AoEO te kopen. Dit betekent dat er geen nieuwe spelers meer bijkomen, en met de aantallen die er op dit moment nog op de servers zijn betekent dit zeker dat het spel binnen een paar maanden helemaal is doodgebloed. Ze gebruiken het sluiten van GFWL en de marketplace als excuus, maar ook aankopen via steam zijn niet meer mogelijk.
Het lijkt dan ook een eerste opzet naar de beëindiging van dit spel, misschien worden er eerst nog wat servers gesloten maar dit spel gaat zijn derde verjaardag mijns inziens bij lange na niet halen (vorige week was het de 2e verjaardag).
Lekker als je er geld in hebt gestoken (ik toen het net uitkwam). Ik had wel al het idee dat het spel niet heel lang zou bestaan, maar dit gaat erg snel. Zo slecht was dit spel toch niet. Ik heb me er behoorlijk mee vermaakt in ieder geval.
Tjsa, dan maar Age of empires 2 uitmelken en geld vragen voor een gratis mod.
Tjsa, dan maar Age of empires 2 uitmelken en geld vragen voor een gratis mod.
Het is op dit moment naar mijn mening zeker geen slecht spel, ik speel het nog steeds met enige regelmaat. Bij de release was dit echter wel het geval (instabiel en erg weinig content), en in de eerste maanden hebben ze dan ook een groot deel van de player base weggejaagd en die zijn nooit meer terug gekomen. Ik hoop dan ook dat ze een nieuwe game met een vergelijkbaar principe ontwikkelen en die pas uitbrengen als het spel ook daadwerkelijk af is. Deze game houden ze dan hopelijk in leven tot er een nieuwe uitkomt. Als ik nu terug ga naar AoE2 vind ik dat helemaal niks meer, er zit veel meer tempo en variatie in de gameplay van AoEO.
Sinds vandaag: Game over! 
Helaas, het was leuk voor zolang het duurde dus ik hoop dat ze achter de schermen al met een nieuwe AoE game bezig zijn (en dan bedoel ik niet die afgrijselijk lelijke android-versie)..........

Helaas, het was leuk voor zolang het duurde dus ik hoop dat ze achter de schermen al met een nieuwe AoE game bezig zijn (en dan bedoel ik niet die afgrijselijk lelijke android-versie)..........
[ Voor 88% gewijzigd door luappul op 02-07-2014 11:39 ]
Nieuwe aoe gaat (voorlopig) niet gebeuren. Zeker niet in handen van microsoft. Laten we dankbaar zijn met ontwikkelaars als Firaxis en Blizzard. Kunnen we toch nog genieten van kwaliteits strategiespellen.
Rip aoe
Rip aoe
Loopt een topic op steam om AOEO back te krijgen.... je weet maar nooit
http://steamcommunity.com...ions/0/46476691718819140/
http://steamcommunity.com...ions/0/46476691718819140/
Misschien dat dit nog niet bekend is bij iedereen, maar er is al tijden een gratis versie van AOE online speelbaar gemaakt door het team van project celeste.
click op de play button/link en ze leggen uit hoe je de game kan installeren via steam of via een download via hun site. Het is gratis (maar donaties zijn meer dan welkom)
Eigenlijk zouden ze op deze manier reboots/remasters moeten maken ipv de hoofdprijs vragen... maar goed dat is niet de insteek van dit topic, ik wil jullie er gewoon op wijzen dat dit er nog is, speelbaar is, en met een hoop werk van het Celeste team alleen maar beter is geworden van het origineel.
Mocht je dit nog niet eerder gezien hebben, dan zal je zeker aangenaam verrast zijn. Er zijn zo veel nieuwe quests en regio's bij gekomen, plus ranked pvp en ranked solo of coop defense of Crete. load of new Legendary gear en advisers. Ze doen echt hun best om het leuk te houden.
en het allermooiste is dat binnenkort ze zelf een nieuw speelbaar ras zullen releasen de Romans
de setup, look en feel is gewoon nog als in de originele release alleen hier en daar beter/mooier gemaakt.
Het is echte de moeite om eens te bekijken, zeker voor de komende tijd waar je misschien nog wel uurtjes thuis over hebt..,,, jammer genoeg.
Ik speel ook alweer een behoorlijke tijd Project Celeste, en het is in alle opzichten verbeterd t.o.v. toen AoEO offline ging. Geweldig hoe een team vrijwilligers dit heeft opgepakt, en ik kan ook niet wachten op de Romans!
Enige nadeel is het aantal spelers (dat nadeel wijkt dus niet echt af van het originele spel). Wanneer er meer (nieuwe) spelers zouden zijn had er ook een wat gezondere economie voor gear kunnen zijn.
De nieuwe quests zijn echt top, er zitten enorm mooie en grote maps tussen. Ook nieuwe functies zoals de global marketplace zijn een flinke verbetering. Zeker een aanrader voor mensen die nog met nostalgie aan AoEO terugdenken, maar ik vind het ook gewoon een stuk lekkerder spelen dan AoE2 of AoE3!
Perfect overbrugging tot de release van AoE4!
Tha_Lama, hoe heet jij in het spel?
Enige nadeel is het aantal spelers (dat nadeel wijkt dus niet echt af van het originele spel). Wanneer er meer (nieuwe) spelers zouden zijn had er ook een wat gezondere economie voor gear kunnen zijn.
De nieuwe quests zijn echt top, er zitten enorm mooie en grote maps tussen. Ook nieuwe functies zoals de global marketplace zijn een flinke verbetering. Zeker een aanrader voor mensen die nog met nostalgie aan AoEO terugdenken, maar ik vind het ook gewoon een stuk lekkerder spelen dan AoE2 of AoE3!
Ik heb me nu ook aangemeld, ETTIESICKluappul schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:07:
Ik speel ook alweer een behoorlijke tijd Project Celeste, en het is in alle opzichten verbeterd t.o.v. toen AoEO offline ging. Geweldig hoe een team vrijwilligers dit heeft opgepakt, en ik kan ook niet wachten op de Romans!