Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:57
EVILSalami schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:24:
[...]
@Xyrr Heb je als je een civ koopt gewoon een lijst van gehoste games waar je kan joinen? Of hoe gaat dat en hoe ziet dat er uit? Ik vind het geen probleem om te betalen, maar dan wil ik wel weten over het hoe en wat zegmaar.

Misschien kan iemand een screenshot daarvan maken? Ik ben zeer benieuwd.
Helaas is dat niet het geval. Er zijn op dit moment twee manieren om te PvPen.

In geval 1 ga je naar Sparta toe, klik je de arena en, selecteert vervolgens 1v1 of 2v2 (en of het een ranked of unranked match moet zijn), en laat het spel vervolgens een match voor je zoeken. Er is geen optie om zelf te selecteren welke map, tegenstander, of wat dan ook je maar wilt. Wanneer je de match wint, krijg je de rewards die in de screenshots te zien zijn. In 2v2 dus een paar Sparta points meer dan in 1v1, en de XP die je krijgt groeit met je level mee. Tot level 15 of iets dergelijks zul je al level up gaan met 5 wins, op level 20 heb je al 10 wins nodig.

De tweede mogelijkheid is een PvP match buiten Sparta om. Waarom zou je dit willen? Eén reden, maar een goede: je kan namelijk samen met een vriend spelen. Dat is in Sparta NIET mogelijk! Hier is dan ook veel kritiek op. Ook zul je zelf 2 tegenstanders moeten vinden. Voordeel van deze laatste manier is dus dat je met een vriend kunt spelen. Nadeel is dat het puur voor de lol is en je er helemaal niks aan over houdt!

Screenshots
Sparta arena:
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/l7g9cwsk/screen5.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/l7jkfls4/screen6.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/l7q6kzr8/screen7.jpg

Eigen stad: (enkel party leaders kunnen hier dus gebruik van maken, en krijgen neem ik aan een vergelijkbare interface te zien als in Sparta)
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/l7thnoqs/screen8.jpg

Rewards:
Wins in Sparta geven je Sparta points zoals in de eerste screenshot te zien. Die kun je vervolgens uitgeven aan armor en wapens.
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/l7baqvb8/screen3.jpg Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/l7cya7t0/screen4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:21
Ik hoorde onlangs dat je na 50 uur spelen moet gaan betalen voor dit spel, ik dacht zo'n $10,- per 20 uur.

Weet iemand anders hier meer van of is dit gewoon stierenbagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
PietjePuk schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:10:
Ik hoorde onlangs dat je na 50 uur spelen moet gaan betalen voor dit spel, ik dacht zo'n $10,- per 20 uur.

Weet iemand anders hier meer van of is dit gewoon stierenbagger?
Dat is inderdaad complete stierenbagger. Je kan het oneindig spelen zonder te betalen. Het is wel zo dat je maar tot een bepaald punt nieuwe missies kunt doen. Verdere missies zijn dan alleen beschikbaar wanneer je een premium pack aanschaft. Repeatable missies en challenges kun je wel gewoon blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

luappul schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:22:
[...]

Als je op esc drukt staat er een optie voor een online handbook die erg uitgebreid is (maar een beetje traag werkt). Ook is er best al wel wat te vinden op deze site, hopelijk wordt dit nog verder uitgebreid.

Gebroken spullen kan je voor zover ik weet alleen verkopen voor gold, wat er ook onder staat. Dit verkopen doe je door in je hoofdstad (dus niet in een quest) een winkel te selecteren (maakt niet uit welke) en vervolgens met je rechtermuis knop op het 'gebroken item' te clicken. Werkt dus hetzelfde als andere dingen verkopen. Ik heb 5 warehouses met 16 slots, en het zit allemaal helemaal vol, dus ben constant dingen aan het verkopen wat ik wel jammer vind, had liever nog veel meer warehouse slots gehad.... :(

De realm waarin ik zit is trouwens: Athens - English
Ik wou even melden dat je ook gewoon een warehouse er bij kan bouwen, dan krijg je er slots bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

@Xyrr, wederom bedankt :) Ik vindt het PvP gedeelte zoals jij dat nu beschrijft echt zwaar tegenvallen. ik hoop dat ze nog gewoon een "normaal" PvP systeem maken zoals in AoE3, daar was het opzich goed gergeled met homecity levels en player ranks. Goede gebalanceerde games met of zonder vrienden. En zelf bepalen wat voor soort game je speelt op welke map etc.

Ik moet zeggen dat het spel op zich wel erg leuk is. Maar zonder een fatsoenlijk PvP systeem is de lol er toch echt snel van af.

Hoe denken jullie hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Laatst online: 12-09 14:31
MiliaanR schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:08:
[...]

Ik wou even melden dat je ook gewoon een warehouse er bij kan bouwen, dan krijg je er slots bij ;)
Was het maar zo makkelijk, het maximum aan warehouses is 5 ;) Maar ik ben ondertussen wat meer consumables gaan gebruiken (de quests worden lastiger), en ik heb wat minder grote voorraden van de materials dus zo blijf ik tijdens de quests spulletjes op kunnen pakken. Weet er iemand of je ergens die 'Lotastuffopolis' (ofzoiets) kan kopen? dan zou je maximaal 100 slots vrij hebben i.p.v. (4*16+1*20=) 84, en meer ruimte kan nooit kwaad natuurlijk!
EVILSalami schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:08:
@Xyrr, wederom bedankt :) Ik vindt het PvP gedeelte zoals jij dat nu beschrijft echt zwaar tegenvallen. ik hoop dat ze nog gewoon een "normaal" PvP systeem maken zoals in AoE3, daar was het opzich goed gergeled met homecity levels en player ranks. Goede gebalanceerde games met of zonder vrienden. En zelf bepalen wat voor soort game je speelt op welke map etc.

Ik moet zeggen dat het spel op zich wel erg leuk is. Maar zonder een fatsoenlijk PvP systeem is de lol er toch echt snel van af.

Hoe denken jullie hier over?
Dat is op dit moment inderdaad nog wel minder, maar ik denk dat dit in de toekomst nog wel wordt uitgebreid... Zo wordt er bijvoorbeeld ook later nog een skirmish mode toegevoegd aan het spel, dus ik denk dat er aan de multiplayer ook nog wel dingen toegevoegd zullen worden [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=4GgkAq-LtK0]
Aan het einde van het filmpje wordt de skirmish mode vermeld, maar het lijkt erop dat deze als booster pack (dus betalen :( ) gaat komen wat ik toch wel balen vind!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
iemand zin in pvp practice ? mijn ingame naam is iamyodi.. voeg me toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
luappul schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:18:
[...]
Was het maar zo makkelijk, het maximum aan warehouses is 5 ;) Maar ik ben ondertussen wat meer consumables gaan gebruiken (de quests worden lastiger), en ik heb wat minder grote voorraden van de materials dus zo blijf ik tijdens de quests spulletjes op kunnen pakken. Weet er iemand of je ergens die 'Lotastuffopolis' (ofzoiets) kan kopen? dan zou je maximaal 100 slots vrij hebben i.p.v. (4*16+1*20=) 84, en meer ruimte kan nooit kwaad natuurlijk!
Heb zelf ook inventory space tekort, met 5 warehouses. Moet zeggen dat ik de consumables nog niet nodig heb gehad. Heb tijdens quests ook 4 epic consumables gevonden in treasures. Om een goudmijn enzo te laten spawnen. Vond het nogal nutteloos dus heb maar geprobeerd om die 4 te verkopen en ja hoor iemand was bereid er 4k(!) voor te betalen. Ben maar snel akkoord gegaan want zoveel heb je er helemaal niet aan. Het is niet alsof er tijdens 20 min quests vaak resources op zijn ofzo, en tijdens PvP matches kun je geen consumables gebruiken.

Maar goed, om even te reageren op wat jij schreef. Ik heb vanmiddag een "lotsastuffopolis" gekregen van een quest in Argos. De blueprint althans. Kost dan nog wel materials inclusief 6 Delphi Limestones (prijzig) om te maken. Heb ook gezien dat een aantal mensen in trade al "lotsastuffapolissen" aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Xyrr schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 23:17:
[...]

Heb zelf ook inventory space tekort, met 5 warehouses. Moet zeggen dat ik de consumables nog niet nodig heb gehad. Heb tijdens quests ook 4 epic consumables gevonden in treasures. Om een goudmijn enzo te laten spawnen. Vond het nogal nutteloos dus heb maar geprobeerd om die 4 te verkopen en ja hoor iemand was bereid er 4k(!) voor te betalen. Ben maar snel akkoord gegaan want zoveel heb je er helemaal niet aan. Het is niet alsof er tijdens 20 min quests vaak resources op zijn ofzo, en tijdens PvP matches kun je geen consumables gebruiken.

Maar goed, om even te reageren op wat jij schreef. Ik heb vanmiddag een "lotsastuffopolis" gekregen van een quest in Argos. De blueprint althans. Kost dan nog wel materials inclusief 6 Delphi Limestones (prijzig) om te maken. Heb ook gezien dat een aantal mensen in trade al "lotsastuffapolissen" aanbieden.
Die Delphi Limestones kun je verkrijgen in een repeatable MyCenae missie en hier hoef je dus niet voor te betalen. Wat wel jammer is, is dat de missie zich aanpast aan je niveau dus als je hoog level hebt, wordt de tegenstand ook veel pittiger (lees: hij spawnt heel veel en heel snel troepen dus je moet eerst echt aan de bak).
Dus in de defense, grote basis/town hall vernietigen en daarna pas de kar naar de 3 checkpoints laten gaan. Had er zelf wel moeite mee omdat we erg dicht bij elkaar stonden. Is geen coop, dus moet je zelf doen.

Vind het bij sommige missies wel jammer dat je soms zo oneerlijk begint. Dan heb jij nog geen age 2, maar de tegenstander heeft dan al elites of fire-ships. Laatst moest ik een missie doen en toen spawnde mijn merchant bootje met 4 trimemes naast een fire-ship die meteen mijn merchant kapot schoot en ik overnieuw kon beginnen. Ook heb je soms gewoon pech als je er dicht bij zit en hij je wat units stuurt die je afmaakt en hij als soort van revenge (ik gooi het maar dat het revenge is, want hij komt bijna direct) met troepen aanzetten. Zit er meer ruimte tussen, dan kun je veel rustiger opbouwen en aanvallen. Goede tip is om soms gewoon even te kijken waar ie zit en te beslissen of het de moeite waard is om te blijven of even te restarten om de randomness van de map te veranderen (in jouw voordeel)

Verder als je weet dat hij dicht in de buurt zit of misschien snel aan gaat vallen, niet teveel focussen op de ages omhoog, maar eerder op een fatsoenlijk legertje. Dus een paar speertjes voordat je naar age 2 gaat is niet erg. Goede economie plus kleine verdediging is al beter dan zo snel mogelijk een age omhoog te gaan. En mocht je het niet redden, ga dan wat kleiner spelen. Alles lekker dicht op je town hall en eventueel een paar workers in de hoek van het level zetten. Denk trouwens ook dat als je een age omhoog gaat en de CPU de melding krijgt dat je dat gedaan hebt, dat een trigger is om wat units op je dak te krijgen maar weet dit niet zeker.

Als anderen nog generieke tips heeft of tips voor grieken/egyptenaren dan lees ik dat graag.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2011 00:55 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Egyptenaren moet je zo snel mogelijk voor de warelephant gaan, deze is echt enorm ubersterk en een groepje van deze knallen zo een hele stad omver.

Gebruik trouwens ook bij elke baracks, fort, harbour en food droppoint een priestes, dan krijg je minimaal 10% extra inkomsten per mannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
Ik heb nog een leuke tip voor beginnende premium spelers. De challenge quest waarbij je farms moet bouwen, namelijk. Ontzettend saai en niet bepaald uitdagend, maar de laatste van deze serie waarbij je binnen 5 minuten 10 farms moet hebben, geeft een epic villager hammer cadeau! Die kun je al vanaf level 9 gebruiken.

Stats als volgt:

[Telescopic Fruit Picker] (epic)
Gathering Hunted Animals: +7.7%
Gathering Wood: +5.6%
Gathering Gold: +5.6%
Gathering Berries: +7.7%
Gathering Fish: +7.7%
Gathering Herded Animals: +7.7%
Gathering Stone: +5.6%

EDIT: Mocht het je niet lukken om de quest binnen 5 minuten af te maken: er staat een goede tutorial op youtube. LINK

[ Voor 13% gewijzigd door Xyrr op 22-08-2011 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel ook sinds de release. Ben momenteel lvl 8 greek.

Mijn ingame naam is Casahtje. Dus mochten mensen me willen inviten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Martinspire schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:52:
[...]

Als anderen nog generieke tips heeft of tips voor grieken/egyptenaren dan lees ik dat graag.
Misschien een erg voor de hand liggende tip, maar in coop al een paar keer gehad dat mensen het niet doen dus toch maar even melden:
Als er water in de buurt is altijd zo snel mogelijk een dock beginnen met vissersboten: vissen levert heel snel veel food op, en al je villagers kunnen op hout, goud en evt. steen worden gezet. Bovendien kan je tijdens het agen gewoon extra vissersboten blijven maken.

Andere tip: bewaar je goud zoveel mogelijk tot je level 40 heb bereikt, dan kan je de beste chests kopen in moe's mystorium (meer uitleg). Sommige mensen hebben het geluk deze blueprint te vinden, hier kan je chests kopen en je hebt een flinke kans dat er epic gear in zit. En als je zelf het geluk heb deze blue print te vinden (of die van een van de andere bijzondere shops), plant hem in je city en zorg dat er zoveel mogelijk mensen komen kopen in je shop (zonder de spamh**r in de chat uit te hangen ;) ): jij krijgt een percentage van alle gold die er wordt besteed, wat flink kan oplopen (en dit kan je vervolgens zelf uitgeven om epic gear te scoren ;) ).

En als je dat niet doet mag je hem natuurlijk altijd aan mij geven! :+

[ Voor 11% gewijzigd door luappul op 22-08-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Deze ga ik direct downloaden, kwam hem tegen in een filmpje van de GamesCom 2011!
Het leuke is dat de online gameplay weer volstroomt met mensen, bij de oude AoE games zijn er nl. weinig online matches te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Servers down voor onderhoud.. Zit je net in een game van 45min die bijna done was word ik eruit gekickt :( :9

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
ikbengoofy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:25:
Servers down voor onderhoud.. Zit je net in een game van 45min die bijna done was word ik eruit gekickt :( :9
bij mij wil hij al de hele middag niet meer starten..... server niet bereikbaar, errornummer is LF004.. Meer mensen die dit probleem hebben??

[ Voor 12% gewijzigd door luappul op 23-08-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:36
luappul schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:08:
[...]

bij mij wil hij al de hele middag niet meer starten..... server niet bereikbaar, errornummer is LF004.. Meer mensen die dit probleem hebben??
Onderhoud loopt tot 18:00 (5:00-9:00 PDT), wellicht dat jullie eerst eens op het AoEO forum gaan kijken, daar heb ik ook die info gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Cergorach schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Onderhoud loopt tot 18:00 (5:00-9:00 PDT), wellicht dat jullie eerst eens op het AoEO forum gaan kijken, daar heb ik ook die info gevonden...
Ahh oke, ik dacht dat dat pas morgen zou zijn (die melding kreeg ik tenminste toen ik nog wel kon aanmelden, en heb vervolgens niet naar de datum gekeken.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:23
Het is inmiddels al verschoven naar 19:00 uur (10:00 PDT). Achja, dan maar even wachten nog...

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Hij is weer beschikbaar, maar als je je empire ineens kwijt ben: schrik niet! (wat ik dus wel deed ;) )

dit was bij mij ook zo, maar dit kwam doordat hij op een andere realm stond... Klik op realm, selecteer degene waar de ster voor staat en als het goed is is daar je empire weer!

en weer staat er als je inlogt: the age of empire team will perform service maintenance tomorrow at 5am-9am PDT. misschien dus toch niet zo raar dat hier verwarring over ontstaat Cergorach O-)

[ Voor 27% gewijzigd door luappul op 23-08-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:23
luappul schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 19:25:
Hij is weer beschikbaar, maar als je je empire ineens kwijt ben: schrik niet! (wat ik dus wel deed ;) )

dit was bij mij ook zo, maar dit kwam doordat hij op een andere realm stond...
Ik had precies hetzelfde.

Ik speel trouwens onder de naam TheGeneral88.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
wat zijn de minimum specs ? kan het niet vinden op de website.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

die zijn te vinden in de GFWL store. Dacht dat het een 3.0 op je Windows Performance index was... maar weet het niet zeker

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
gedownload, spel start op, maar wil een productcode hebben, die ik dus niet heb. JE kan er wel eentje aanschaffen in de microsoft store, maar dan moet je weer registreren etc. ;(

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
bones schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:35:
gedownload, spel start op, maar wil een productcode hebben, die ik dus niet heb. JE kan er wel eentje aanschaffen in de microsoft store, maar dan moet je weer registreren etc. ;(
Ik hoor dit wel vaker, maar ik snap dat niet helemaal. Ik heb sinds GTA 4 een Games for Windows Live account en daarmee kon ik zonder problemen zo de gratis versie spelen. Het lijkt mij daarom dat je iets niet goed met Games for Windows Live. Heb je daar een account? Heb je het goed geïnstalleerd? Een productcode is voor de gratis versie helemaal niet nodig, zelfs niet voor de premium versies. Als GfWL goed draait dan gaat dat allemaal vanzelf zonder codes. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bones schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:35:
Had ik ook totdat ik de firewall uitschakelde :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Playa del C. schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:30:
[...]

Ik hoor dit wel vaker, maar ik snap dat niet helemaal. Ik heb sinds GTA 4 een Games for Windows Live account en daarmee kon ik zonder problemen zo de gratis versie spelen. Het lijkt mij daarom dat je iets niet goed met Games for Windows Live. Heb je daar een account? Heb je het goed geïnstalleerd? Een productcode is voor de gratis versie helemaal niet nodig, zelfs niet voor de premium versies. Als GfWL goed draait dan gaat dat allemaal vanzelf zonder codes. Succes.
Inderdaad. Gewoon GfWL opstarten, daar Age of Empires Online zoeken en downloaden en vervolgens opsterten, automatisch laten updaten en zodra je op Play kunt drukken werkt ie gewoon.
Al kun je ook de serial zien in GfWL, al heb je die niet nodig als je die eenmaal geïnstalleerd hebt.

Verder schijnt het te helpen om zowel GfWL als de game zelf als Admin uit te voeren als hij niet goed kan installeren/updaten.

Ben nu trouwens lvl 31. Gaat hard. Missies worden ook wel pittiger, al kun je merken wanneer er bij een missie gewoon constant units blijven spawnen. Soms heb je allemaal Elites of andere hoge units bij de tegenstander, terwijl je zelf nog in Age 2 moet komen. Vind dat eigenlijk wel vrij zwak, maar zodra ik in Age 3 aankom, ben ik eigenlijk niet meer te stoppen. Soms duurt het wat langer als ik resources nodig heb, maar meestal red ik het wel.

Missies op Cyprus zijn wel leuk, maar toch nog best pittig. Ik weet alleen niet of ik ze op Coop makkelijker ga vinden, omdat je dan niet alleen sneller zonder resources zit, maar ook de tegenstander vaker met meer komt aanvallen. Soms binnen 2 minuten al, waardoor je ineens flink units moet stampen, ipv je bezig te houden met agen/objective. Ik heb de laatste tijd vaker dat ik gewoon een groot leger maak, de tegenstander versla en vervolgens ga doen wat mijn objective is (als dat anders is dan "vernietig tegenstander" of "vernietig object X".

Zit nog wel te twijfelen of ik nog wat PvP ga doen. Op zich lijkt het me wel leuk, maar ik denk dat ik nog niet snel genoeg ben met units bouwen/aanvallen, wil ik kunnen winnen.

Ik ben dan ook nog op zoek naar wat je het beste kunt doen: zo snel mogelijk in Age 2 óf Age 3 óf Age 4 komen, of gewoon maar vanaf het begin meer troepen maken en het agen alleen doen als je "toevallig" genoeg resources hebt. Verder de volgorde/het aantal workers wat je op welke resource/gebouw moet zetten is me nog een beetje onbekend. Ik zet meestal eerst altijd alles op voedsel, vervolgens het meeste op hout en een paar op goud/steen (steen alleen als ik weet dat ik wel wat units zal moeten verslaan en dus als verdediging ga gebruiken). Maar de precieze aantallen en wanneer je welk gebouw/units moet bouwen is nog niet helemaal zeker. Iemand 1 of meerdere goede gedetailleerde tactieken?

[ Voor 48% gewijzigd door Martinspire op 27-08-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Ik heb nu nog geen tijd voor een uitgebreide taktiek bespreking, maar die zal ik in de komende dagen hier proberen te posten. Een paar jaar geleden was ik pro met Age of Empire 3, en heb voor die game voor de 'Dutch' (kon je kiezen als factie) ook een strategy guide gemaakt.

In het kort komt het in PvP er op neer dat de beste verdeding de aanval is, zoals in eigenlijk elk spel het geval. Je kan nog steeds 'turtlen' (defensief ingesteld spelen, dus veel walls, towers, fortresses en ranged units), maar hoe je ook speelt, je zult moeten aanvallen om te kunnen winnen. In PvP loont het meer dan tegen de AI om zo rond de age-wisseling te proberen met een paar militaire units de villagers van de tegenstander te killen, mits je eigen economie goed loopt. Als de economie van de tegenstander slechter loopt dan die van jou, heb je in principe al gewonnen. Zo werden er in AoE3 de meeste games binnen 15 minuten beëindigd, omdat een speler wist dat de tegenstander goed was én de eigen economie te slecht was gestart. Die slechte start kom je tegen goede spelers vrijwel niet meer boven, zonder kaarten en hulpmiddelen in te zetten. Age 3 en Age 4 bereiken is meestal het beste op het moment dat je economie zo goed draait dat je resources over gaat houden. Met de markt kan je dan de hoeveelheden af gaan stellen op de benodigde hoeveelheden voor elke resource, waarna je zo in de volgende age terecht komt. Doe dit alleen als je dan ook direkt gebruik gaat maken van de bijbehorende nieuwe onderdelen, zoals units of research. In age 3 zitten en met een age 2 leger aanvallen heeft weinig nut, want je leger had dan ook een stuk groter kunnen zijn als je in age 3 bleef.

Dit voor deze keer, volgende keer meer over de villagers en de grondstoffen en de bijbehorende ages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Is age of empires nu al voor iedereen free2play of nog steeds op uitnodiging? want bij mij doet hij het nog steeds niet, ik krijg nog steeds een error als ik de game wil starten (error in de launcher, niet windows).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
AoE online is sinds 16 augustus voor iedereen free to play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Playa del C. schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:59:
AoE online is sinds 16 augustus voor iedereen free to play.
Thanks, ik heb het probleem gevonden. Ik probeerde nog met de Beta Launcher in te loggen. :P Ik dacht dat, met de laatste update de beta launcher automatische release client werd. Niet dus. Nieuwe install heeft het gefixed.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Playa del C. schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:56:
Ik heb nu nog geen tijd voor een uitgebreide taktiek bespreking, .........
Heel goed scouten wat voor leger je tegenover je krijgt is ook niet geheel onbelangrijk. ik bouw meestal een watchpost ergens vlakbij zijn dorp om te kunnen zien wat ik tegen me krijg en daar mijn defense op aanpassen.

Als hij een berg archers heeft staan en jij komt aanzetten met pikeman ben je nergens natuurlijk. meestal als ik een archer rush verwacht maak ik paarden. Bij infantry ook infrantry maar voornamelijk archers.

Overigens speel ik enkel nog maar ranked. op unranked kom ik alleen maar low lvls tegen die ik makkelijk inmaak... alleen zitten er op ranked niet heel veel spelers :(

[ Voor 12% gewijzigd door ikbengoofy op 28-08-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki19
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 16:26
Ik had dus vanmiddag zo iemand tegen me die alleen maar castles en villager bouwde ik heb uiteindelijk opgegeven,koste me wel een uur van mijn leven. Mijn legers waren zo groot als mijn populatie limiet.
En ik had ook rammen gebruikt een stuk of 10 per leger maar die waren zo weg. Na een tijdje is de lol er dan een beetje van af dit is trouwens alweer de derde keer dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
loki19 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:22:
Ik had dus vanmiddag zo iemand tegen me die alleen maar castles en villager bouwde ik heb uiteindelijk opgegeven,koste me wel een uur van mijn leven. Mijn legers waren zo groot als mijn populatie limiet.
En ik had ook rammen gebruikt een stuk of 10 per leger maar die waren zo weg. Na een tijdje is de lol er dan een beetje van af dit is trouwens alweer de derde keer dat dit gebeurd.
Dan moet je ballista's gaan maken/unlocken. Ik bouw tegenwoordig geen rams meer omdat die Ballista vrijwel even sterk zijn, maar van grote afstand gewoon zo'n fortress met gemak kunnen slopen. Mijn keuze is meestal paardjes plus ballista en de cpu is erg snel kapot. Gebruik nog wel wat variatie in wat soldaten die ik mee laat lopen, maar paardjes en ballista is in ieder geval het gross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Martinspire schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Dan moet je ballista's gaan maken/unlocken. Ik bouw tegenwoordig geen rams meer omdat die Ballista vrijwel even sterk zijn, maar van grote afstand gewoon zo'n fortress met gemak kunnen slopen. Mijn keuze is meestal paardjes plus ballista en de cpu is erg snel kapot. Gebruik nog wel wat variatie in wat soldaten die ik mee laat lopen, maar paardjes en ballista is in ieder geval het gross.
idd. ik heb ze maxed out. vanmiddag potje tegen iemand (die overigens wel erg leuk was) waarmee de ballista's doorslaggevend waren. allebei een 200pop leger tegen elkaar. ik had nog 165pop over nadat ik geheel zijn leger + achterlijk veel olifanten en 4 castles had gesloopt. dat met 6 ballista's achter mijn leger.

dingen zijn eigen gewoon te sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
ikbengoofy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 00:10:
[...]

idd. ik heb ze maxed out. vanmiddag potje tegen iemand (die overigens wel erg leuk was) waarmee de ballista's doorslaggevend waren. allebei een 200pop leger tegen elkaar. ik had nog 165pop over nadat ik geheel zijn leger + achterlijk veel olifanten en 4 castles had gesloopt. dat met 6 ballista's achter mijn leger.

dingen zijn eigen gewoon te sterk.
Ballista's zijn inderdaad eigenlijk niet helemaal in balance met de rest van het spel. Ik heb geen enkele upgrade gedaan aan ze want ze zijn toch al wel sterk genoeg. Het enige waar je voor moet zorgen is dat ze niet worden gesloopt, en daar gebruik ik meestal hippikons voor (die hebben achterlijk veel hitpoints).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
luappul schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:19:
[...]

Ballista's zijn inderdaad eigenlijk niet helemaal in balance met de rest van het spel. Ik heb geen enkele upgrade gedaan aan ze want ze zijn toch al wel sterk genoeg. Het enige waar je voor moet zorgen is dat ze niet worden gesloopt, en daar gebruik ik meestal hippikons voor (die hebben achterlijk veel hitpoints).
Vanwege die hitpoints gebruik ik ze ook meestal als voorhoede voor mijn Ballista's. Dan laat ik die paardjes lekker met al het voetvolk vechten, waarna ze 1 voor 1 ballista's mogen koppen. Wat pikemen meenemen is inderdaad niet erg om ze te beschermen. Maar ze zijn inderdaad wel redelijk overpowered omdat ze ook units kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Martinspire schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:26:
[...]

Vanwege die hitpoints gebruik ik ze ook meestal als voorhoede voor mijn Ballista's. Dan laat ik die paardjes lekker met al het voetvolk vechten, waarna ze 1 voor 1 ballista's mogen koppen. Wat pikemen meenemen is inderdaad niet erg om ze te beschermen. Maar ze zijn inderdaad wel redelijk overpowered omdat ze ook units kunnen raken.
Ik heb ergens een keer de epic Pezhetairoi Commander Tumerok gekregen. Op het moment dat ik hem kreeg wist ik niet dat het bijzonder was om zo'n epic advisor te krijgen, maar dit is echt een ideaal poppetje (kost niks, heel snel gemaakt en supersnel): hier maak ik er dan ook altijd een zooi van, en die gebruik ik om samen met hippikons mijn ballista's te beschermen en om siege units van de tegenstander te slopen.
Heb zelfs een keer toen ik zo goed als verloren had in een pvp tegen iemand die alleen maar slingers maakte in een uithoek van het veld 2 castles neergezet: een kudde pezhetairoi gemaakt en zijn hele basis gesloopt voordat hij zijn slingers allemaal weer van mijn basis terug naar die van hem had gestuurd. Hij kon het niet geloven dat hij nog verloor terwijl hij mij constant aanviel en mijn basis bijna kapot had :*)

[ Voor 3% gewijzigd door luappul op 29-08-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
weet er eigenlijk iemand wat er echt goed is tegen die olifanten wanneer je in de silver age zit?

ik kreeg er 8(!) voor me flikker. ik maakte ze wel kapot maar dat ging ook maar net. wanneer ik in de golden age zit red ik het wel maar voor die tijd..
erg lastig.

zaak is volgens mij ook dat wanneer je tegen Egyptenaars speelt je zo snel mogelijk moet rushen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ikbengoofy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:18:
weet er eigenlijk iemand wat er echt goed is tegen die olifanten wanneer je in de silver age zit?

ik kreeg er 8(!) voor me flikker. ik maakte ze wel kapot maar dat ging ook maar net. wanneer ik in de golden age zit red ik het wel maar voor die tijd..
erg lastig.

zaak is volgens mij ook dat wanneer je tegen Egyptenaars speelt je zo snel mogelijk moet rushen..
Volgens mij moet je ze gewoon behandelen als Cavalry, dus pikeman en de paardjes die sterk tegen cavalry zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
weinig in dit spel is in balans. egyptische economie is 1.5 keer zo sterk als die van grieken.
feit dat egypte in age 2 meteen raiding units heeft . camels. Die dan ook nog eens cavalarie counteren!!!
en in age 3 hebben ze chariot archers.. die verder schieten en sneller zijn dan alle counters die de grieken hebben.. GG microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
playlogic schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:09:
[...]

weinig in dit spel is in balans. egyptische economie is 1.5 keer zo sterk als die van grieken.
feit dat egypte in age 2 meteen raiding units heeft . camels. Die dan ook nog eens cavalarie counteren!!!
en in age 3 hebben ze chariot archers.. die verder schieten en sneller zijn dan alle counters die de grieken hebben.. GG microsoft.
Egypte is misschien meer wat aanvallender, maar de grieken hebben een hele goede defense imo. Die moeten het voornamelijk van de langere range hebben. Toch ben ik het met je eens dat het aanvoelt alsof je sneller in een hogere age komt bij de egyptenaren, maar het is wel te counteren, want die kamelen kun je dan wel al maken, bij de grieken kun je ook gewoon spearman pompen als je ziet dat de tegenstander dat maakt en anders gewoon infantry.

Ik heb eigenlijk nog weinig last gehad van die chariot archers. Komt waarschijnlijk ook omdat ik aardig wat infantry units maak die daar gewoon gehakt van maakt. Ik denk dat je bij de grieken gewoon goede afwisseling moet gebruiken om hard toe te slaan en dat je bij de Egyptenaren wat makkelijker dezelfde units kunt gebruiken. Maar ben bij beide civs nog niet op level 40, dus dat kan nog wel wat anders worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 30-08-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
Egypte is misschien meer wat aanvallender, maar de grieken hebben een hele goede defense imo. Die moeten het voornamelijk van de langere range hebben. Toch ben ik het met je eens dat het aanvoelt alsof je sneller in een hogere age komt bij de egyptenaren, maar het is wel te counteren, want die kamelen kun je dan wel al maken, bij de grieken kun je ook gewoon spearman pompen als je ziet dat de tegenstander dat maakt en anders gewoon infantry.
je moet idd 3 a 4 spearman maken. maar dat betekent meteen al dat je de hele map cotnrol kwijt bent. je kan dan al niet uitmoven omdat die camels dan meteen raiden. en welke lange range? toxotes worden gecountered door slingers. dus als je tegen slingers speelt moet je of peltast of saries maken. peltast en saris hebben beide lage range. .. egyptenaren hebben echter geen counter tegen hypas. Helaas is dat ook zon beetje de enige early game optie die je hebt.. een hypa rush

en je kunt natuurlijk hard turtelen. maardan heb je vrij snel chariot archers op je dak ^^

[ Voor 4% gewijzigd door playlogic op 30-08-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Martinspire schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:18:
[...]

Ik heb eigenlijk nog weinig last gehad van die chariot archers. Komt waarschijnlijk ook omdat ik aardig wat infantry units maak die daar gewoon gehakt van maakt. Ik denk dat je bij de grieken gewoon goede afwisseling moet gebruiken om hard toe te slaan en dat je bij de Egyptenaren wat makkelijker dezelfde units kunt gebruiken. Maar ben bij beide civs nog niet op level 40, dus dat kan nog wel wat anders worden.
Dat dus. watchpost ergens bij zijn base en checken wat die gaat bouwen.. kan je daar je units op aanpassen.

Iets anders, is er ergens een lijst beschikbaar met alle epic en rear gear? ik ben lvl 40 en zoekende naar betere gear. kan helaas niet veel vinden. ja in de trade channel maar daar vragen voor een "golden shield from the lion" 7000gold :') ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
ik zit op alexandria en ik kan een golden shield of the lion wel voor je craften als je de mats hebt. 18 pure giold ingots. 4 flawless diamonds. en 8 silk cloth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
playlogic schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:21:
[...]

je moet idd 3 a 4 spearman maken. maar dat betekent meteen al dat je de hele map cotnrol kwijt bent. je kan dan al niet uitmoven omdat die camels dan meteen raiden. en welke lange range? toxotes worden gecountered door slingers. dus als je tegen slingers speelt moet je of peltast of saries maken. peltast en saris hebben beide lage range. .. egyptenaren hebben echter geen counter tegen hypas. Helaas is dat ook zon beetje de enige early game optie die je hebt.. een hypa rush

en je kunt natuurlijk hard turtelen. maardan heb je vrij snel chariot archers op je dak ^^
gecombineerd?

vaak begin ik met het bouwen van hypas en archers. daarna paarden erbij en wanneer camels pikes erbij. ik zet het zo op dat ik leger kan blijven pompen. tot het aantal van ongeveer 35 vills en dan ga ik up naar zilver.. in de tussentijd zoveel mogelijk proberen zijn eco klein te houden. (heel vervelend binnen dringen en snel terugtrekken)
nadat ik de unit upgrades heb gedaan eroverheen. haha
playlogic schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:26:
ik zit op alexandria en ik kan een golden shield of the lion wel voor je craften als je de mats hebt. 18 pure giold ingots. 4 flawless diamonds. en 8 silk cloth
ik zit op Marathon. zat op anthens maar daar was de pvp niet echt geweldig. beste spelers zitten allemaal op marathon.

ik heb de gold niet ook niet overigens :(

[ Voor 16% gewijzigd door ikbengoofy op 30-08-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
ik heb meerdere potten tegen themista zuta en iamsoldier gespeeld die allemaal egypte spelen. en geven allemaal aan dat een camel contain gwn te goed is. + CA broken zijn ^^. als je greek bent moet je age 2 en 3 advisors al + range en snare op range attack hebben. puur om CA aan te kunnen

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Valt me op, nu AOEO, gereleased is het minder populair is dan dat ik van te voren dacht.

Op papier is dit een mooi spel, echter is er een hoop kritiek te lezen op oa het forum van AOEO zelf.

• Martinspire
niq schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:32:
Valt me op, nu AOEO, gereleased is het minder populair is dan dat ik van te voren dacht.

Op papier is dit een mooi spel, echter is er een hoop kritiek te lezen op oa het forum van AOEO zelf.
Weinig reviews, weinig nieuws, weinig te zien op facebook of andere social media en developers die maar sporadisch van zich laten horen (blog/newspagina van de website is al een tijdje niet geupdate).

Paar dagen terug zag ik eindelijk bij gametrailers een review voorbij komen, maar er zit vrij weinig promotie in. Kan 2 redenen hebben: ze hebben het nog druk en willen nog wat dingen implementeren/veranderen voordat ze dat gaan doen of ze zitten gewoon lekker te slapen. Hoop het eerste, maar voor een MMO is dit inderdaad een trage start

• luappul
niq schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:32:

Op het forum komen volgens mij vooral de mensen die wat te zeuren hebben (vooral over de prijzen, die naar mijn mening inderdaad vrij hoog zijn voor wat je krijgt). In het spel is het echter ook nog niet echt druk, vaak moet ik bijvoorbeeld wachten voordat er voor pvp een match wordt gevonden. Er wordt zoals Martinspire al zegt inderdaad veel te weinig reclame voor het spel gemaakt: ik vind het zeker leuk, maar ik denk dat er veel potentiële spelers nog niet of amper van gehoord hebben :( . Hopelijk is dit inderdaad omdat het spel nog in een soort van "open (betaalde) beta" verkeerd, en wordt er druk geknutseld aan extra opties. Er komen in ieder geval voor de feestdagen 2 civs bij, een skirmish boosterpack en volgens mij willen ze binnenkort al een auction hall implementeren? Ik ben benieuwd, vooral skirmish kijk ik wel naar uit, jammer alleen dat dit (voor zover ik weet?) weer een betaalde boosterpack gaat worden.....

[ Voor 9% gewijzigd door luappul op 01-09-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

ik heb dit spel nu ook wat gespeeld, maar ik krijg steeds meer crap die je alleen meer kan gebruiken als je ervoor betaald. Ik heb bijvoorbeeld nu ook een advisory hall blueprint..... die kan je als gratis speler niet maken, niet verkopen en niet destroyen. Je kan er dus niks mee, maar je kan er ook niet meer vanaf :(

Daarnaast heb ik ook een pvp potje gedaan. Daar stond ik met mijn lvl 9 tegen een lvl 40. Leuk...... ik heb niet eens meer moeite gedaan en met 1 olifant van hem was het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ik vind het nu toch wat saai worden.. ben lvl 40 maar heb nog lang niet alle epic gear die ik wil. enige manier om het te bemachtigen is defense of crete spelen waar ik geen hol aan vind.. en dan nog ben je een uur bezig met de hoop op 2 kistjes waar wat in zit wat je wil....

in het trade channel komt vaak wel wat leuks voorbij. echter vragen ze echt debiel veel gold voor bepaalde dingen. 12.000 gold voor een golden chield of the lion is blijkbaar niet gek..
Vervelende is dat ik bijna geen gold meer heb en het ook niet meer kan krijgen mits in missies opnieuw ga doen. dat is natuurlijk helemaal niet leuk..

ik hoop dat hier verandering in gaat komen. het enige leuke is nog het pvpen in sparta. al word er 6 van de 10 keer meteen geresigend. of krijg ik een villager rush op me dak na 3min.

Leukste potjes zijn tegen een lvl 40. vaak verlies ik wel omdat hun veel betere gear hebben dan ik heb. maar dat is tenminste spannend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
ikbengoofy schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:05:
Ik vind het nu toch wat saai worden.. ben lvl 40 maar heb nog lang niet alle epic gear die ik wil. enige manier om het te bemachtigen is defense of crete spelen waar ik geen hol aan vind.. en dan nog ben je een uur bezig met de hoop op 2 kistjes waar wat in zit wat je wil....

in het trade channel komt vaak wel wat leuks voorbij. echter vragen ze echt debiel veel gold voor bepaalde dingen. 12.000 gold voor een golden chield of the lion is blijkbaar niet gek..
Vervelende is dat ik bijna geen gold meer heb en het ook niet meer kan krijgen mits in missies opnieuw ga doen. dat is natuurlijk helemaal niet leuk..

ik hoop dat hier verandering in gaat komen. het enige leuke is nog het pvpen in sparta. al word er 6 van de 10 keer meteen geresigend. of krijg ik een villager rush op me dak na 3min.

Leukste potjes zijn tegen een lvl 40. vaak verlies ik wel omdat hun veel betere gear hebben dan ik heb. maar dat is tenminste spannend..
Volgens een forumpost van de design leader komen er meer hele moeilijke quests aan voor de lvl40 spelers, waar je waarschijnlijk wel een hoop coin en wat leuke gear kan verdienen... Even een opsomming:
- er komt een legendary mode, met legendary quests en nieuwe legendary gear voor de lvl 40 players (komt ergens in september)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16312134/legendary_gear.jpg
- meer level 40 gear te koop in de cyprus stores
- Crete rewards zullen worden verhoogd (meer loot, lvl40 rewards, meer XP en coin (elite meet in crete gaat bijvoorbeeld van 300c naar 5000c) --> komt rond het midden van september
- de eerste nieuwe civilisation (persians) komt er in oktober aan
- skirmish booster pack komt eraan, al wordt er nog aan gewerkt en wordt er nog geen release datum genoemd
Verder nog wat algemene puntjes:
- coop en pvp verbeteringen
- trade channel verbeteringen
- hogere coop rewards
- matchmaking wordt verbeterd
- er wordt iets gedaan aan de trade scamming

Er komt dus meer gear (en nog betere), maar je kan alvast gaan beginnen met het sparen van coin (er zijn i.i.g. al een hoop klagers op het forum). Ik zou in ieder geval adviseren iedere dag de quest "lots of rogues" (in argos) op elite te spelen, dan kan je nog wel eens wat leuks krijgen en het duurt maar 5 minuten ofzo...
Voor je epic gear zou ik in ieder geval Moe's niet advisere: ik heb er ondertussen wel tientallen kistjes van gekocht, maar het is grotendeels zonde van de coin geweest. Ik probeer ook een hoop in het trade channel voor veel te verkopen om in ieder geval een beetje coin terug te krijgen (wat niet echt wil lukken :'( ), maar ik zou iedereen adviseren moe's mystorium te vermijden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Nice!

Afwachten dus. zal wel lastig zijn vermoed ik maar dat komt wel goed. vooral die crete rewards zijn nice.

Zin in! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
ikbengoofy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 01:20:
Nice!

Afwachten dus. zal wel lastig zijn vermoed ik maar dat komt wel goed. vooral die crete rewards zijn nice.

Zin in! >:)
Maar je moet wel weer veel spelen/ coin sparen om tegen de "rijke" spelers een kans te maken, wat het pvp-en misschien minder leuk maakt..... Ik ben benieuwd, en kijk vooral uit naar de skirmish booster pack...

• ikbengoofy
luappul schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:44:
[...]

Maar je moet wel weer veel spelen/ coin sparen om tegen de "rijke" spelers een kans te maken, wat het pvp-en misschien minder leuk maakt..... Ik ben benieuwd, en kijk vooral uit naar de skirmish booster pack...
True...

Gisteravond paar potjes ranked gedaan. lekker hoog niveau waardoor ik bijna alleen maar verlies door camelrushes...

grappige is. ik kwam uit tegen Iamsoldier US, SG Zuta en Piratekermit. alle 3 top 20 spelers :9

ik weet niet of dat toeval is of dat het gewoon geluk/ongeluk (this maar net hoe je het bekijkt) is maar door alle 3 stonden er bij 2,5min een kudde camels in me base...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik ben ook al bezig met dit spel.
Echter nu wil ik ook de Egyptenaren gaan spelen.
Echter ik heb geen creditcard en geen Xbox.
Hoe kan ik dan aan de points komen?

Want via GFWL kan ik alleen via credit card points kopen

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Clavat schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:19:
Ik ben ook al bezig met dit spel.
Echter nu wil ik ook de Egyptenaren gaan spelen.
Echter ik heb geen creditcard en geen Xbox.
Hoe kan ik dan aan de points komen?

Want via GFWL kan ik alleen via credit card points kopen
In Nederland zijn er een aantal winkels waar je online gamecards kunt kopen zoals gamecard.nu en gamecardwinkel.nl. Je kunt daar via iDEAL betalen. De punten kun je vervolgens via bijvoorbeeld xbox.com inwisselen via je GFWL account (daar is namelijk via je GFWL account ook al een gamertag gekoppeld, en die wordt ook voor alle Xbox diensten gebruikt); vervolgens kun je via de marketplace op xbox.com of gfwl of via de ingame store de extra content unlocken.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Tukker_T
  • Laatst online: 14-09 00:42
Gisteren ook maar eens begonnen met age of empires online, vond deze serie altijd al erg leuk dus tijd om het eens mmo style te proberen. net lvl 10 geworden, nog best vermakelijk tot nu toe. Vond gisteren ook mijn eerste epic advisor probeer ik hem te verkopen aan iemand gebruik ik hem per ongeluk in plaats van dat de item in de trade window komt.

Hoop wel dat het nog iets drukker word op de servers het ziet er een beetje dood uit teminste op de server waar ik zit.

• ikbengoofy
Gister wat nieuws geleerd van een andere speler.

Als je co-op doet moet je (als je zo redelijk bent) de treasures delen. Nu blijkt dat wanneer je de game time aan heb staan en je allebei op de zelfde seconden de treasures pakt je ze allebei heb :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Waar vind ik de Defense of Crete booster pack missies? Ik heb de Special Offer gekocht bij launch maar kan alleen de Demo missie spelen op Crete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
op gebouw achter die demo quest gever clicken

• luappul
Komende week komt er een grote update, en hier is een forumpost te vinden met de wijzigingen die eraan komen. De grote verbeteringen / extra opties in PvP lijken later te komen, maar toch zullen er zo te lezen heel wat verbeteringen doorgevoerd worden, wat natuurlijk mooi is!
-- Knip---
zie volgende post met de definitieve aanpassingen....

[ Voor 76% gewijzigd door luappul op 29-09-2011 17:50 ]

• luappul
Vandaag de eerst grote patch die plaatsvind sinds AoEO uit de beta is gekomen. Binnen een paar weken zal er nog een grote patch komen met daarin een nieuwe civilisation (persians) en verbetering aan de PvP gameplay.
In de patch die vandaag wordt uitgevoerd zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd:
Patch Notes Build # 5428

Legendary Gear and Quests
Free content update—available at level 40
Legendary features
• Dozens of new Legendary rarity items!
• Get Legendary gear for Coin!
• 5 new Legendary quests in Cyprus for level 40 players who have completed “The Twelve Kingdoms”

Tantalizing Topiary: Empire Extras
10 animal topiary species that you can use as many times as you like to beautify your Capital City.

Patch Notes

Defense of Crete
• Co-op rewards are now consistently granted for clients who own the booster.
• Rewards Update
o Added 1 loot chest from the standard quest pool (not the custom Crete Loot Table) to all Crete quests (even “Elite Meet in Crete”)
o Made sure the Weekly quest, "Elite Meet in Crete," yields level 40 rewards
o The Challenge difficulty setting now yields level 39 or 40 rewards for players of at least level 38 or higher (to get level 40 chests, select 20 or 30 waves in addition to Challenge or Impossible)
o Increased XP for all standard invasion quests by 20-30%
o Increased Coin reward for 20 waves by 20-30% on average
o Increased Coin reward for 30 waves by 30-50% on average
o Boosted Coin reward for "Elite Meet in Crete" from 300 to 5000 Coin
• Restarting quests should no longer cause reward display issues.
• Defense of Crete quests now display in the Quest Map UI.
• Enemies on Lasithi Plateau have been given better directions to the Wonder.

Sparta PvP
• Adjusted matchmaking priorities to emphasize level-matching above connection quality.
• Changed Ranked Leaderboards to display default sorting by Trueskill.
• Added Joe’s Jeopardorium to Sparta, selling random treasure chests for Sparta Points.
• Updated Sparta Point PvP reward amounts and costs of store-bought Spartan items.
• The PvP map "Black Forest" no longer spawns players in the middle of giant forests with no way to escape.

Updates
• Added improvements and significant pauses and server verification to the player trade confirmation window.
• Items bought at Windy’s Wild Widgets now require a Premium Civilization purchase.
• You can now access the Gear Hall in all regions, but not in quests. When in a region, it’s accessible through the keyboard shortcut (default “G”) or by right-clicking on items in your inventory. And the crowd goes wild.
• Equipping gear no longer requires using Apply at the Gear Hall.
• Mail is now accessible from all regions with an Embassy.
• Item tooltip formatting and layout has been revised.
• Item tooltips now always display the sell value of the item, even when not at a store.
• Recipes now have “Recipe:” in the item title and linked Recipes now say “Recipe:” instead of “Crafting Recipe:.”
• Linked blueprints now display “Blueprint:” in their name so they’re easier to identify.
• Added a “Return to Capital City” option to the Esc menu. If you’re in a quest, you will receive a confirmation. If you’re in a region, you will automatically return. If you’re in your Capital City, the menu will close.
• Increased the amount of green relative to red in the berry bush Mini-Map icon and changed the color of huntable animals to brown. Previously, it was difficult to differentiate between berries, huntable animals, and enemies because they were all red.
• Revised Treasury layout to support more currencies and give it additional organization into “types” of currencies.
• Changed Wall keyboard shortcut to place an end piece instead of full wall segment.
• Added button for Empire Handbook to the main menu.
• Fixed a bug that was keeping hotkeys from appearing when hovering over the icon.
• Added unique floating icons for all stores.
• Reduced Recipe costs at the Empire Recipe Stores.
• Cows are now non-solid.

Quest Fixes
• Quests not registering units being killed have been fixed.
• Egyptian access to Argos is no longer blocked during the late stages of the campaign.
• Several Egyptian starts have been fixed to now include the Priestess of Ra.
• Several quests with objective arrows have been fixed to better ensure the objective arrows exist.
• Several quests where placed walls were of the wrong faction have been fixed.
• Several quests with odd players displaying in the Tribute menu have been fixed.
• The scout unit, caravan unit, and merchant transport unit are no longer requirements for "Enemies Defeated" quests.
• The various "Crafting Repeatable" quests have been updated to ensure more consistent behavior. They also no longer support Elite.
• Efforts have been made to enforce gravity on trees.
• Cyprus Generals should be significantly more resistant to conversion.
• Several maps for the Cyprus Kingdoms quests have been updated to improve AI pathfinding.

• “Visit a Friend” and “Neighborly Defense”
o Issues blocking the City Ambassador from properly appearing have been fixed.

• "Defense of Arsinoe"
o A few early cavalry attacks have been removed. The AI will now be much less likely to stall, and less likely to "over defend" its territory.

• “The Renegade Escapade Returns”
o Difficulty has been increased.
o Treasures have been moved.
o Catapults have been added.

• “Take That, Tamiat Pirates!” and “Take That and That, Tamiat Pirates!”
o The pirates are now more careful with burying their treasures.
o Patrolling pirate ships have been added.

• “Uprising” and “Trireme Trim Time”
o Both of these are now daily quests (repeatable every 12 hours).

• "Bella Come Home"
o Players of a civ other than Greece will now get appropriate units for their civilization.

• "Challenge: Rogues!," "Challenge: More Rogues!," and "Challenge: Lots of Rogues!"
o Players of a civ other than Greece will now get appropriate Fortresses for their civilization.

• "Dock Rats"
o Chest count has been reduced and redistributed.

• "Never Let Them See You Coming"
o The map no longer spawns such that routes to the enemy are blocked by Gold Mines.
o The quest failure conditions now include losing your cart.

• “The Fishin' Hole”
o The Nubians no longer behave so indifferently to the presence of the player. They want all of the fish for themselves.
o The quest no longer supports Co-op or Elite.
o The quest is now a daily quest (repeatable every 12 hours).

• "Draco's Legion"
o Chieftain Draco sits back in his base like a good war chief—no more running into the enemy base just to see what will happen.

AI
• AI-controlled Villagers no longer chase enemy units until the end of time.
• AI-controlled Villagers will attempt to place storehouses in more optimal locations for the resources they are gathering.
• Bugs with the “defense” behavior have been fixed. These bugs would sometimes lead to AI failures and stalled attacks.
• AI-controlled Villagers will drop off resources when switching tasks and a drop site is near their new work area.

Units
• Hunting Dogs tech now only gives bonus damage to Villager attacks vs. huntables, not vs. all units.
• Updated and fixed a few incorrect unit icons.
• Caravans now collect Gold on initial trade route.

Items
• Adjusted an issue in which loot rewards for low-level Defense of Crete treasure chests were not dropping at the correct level range.
• Fixed an issue with Benevolent Plate Siding equipment not showing appropriate bonuses.
• Fixed an issue with Phaistos’ Horse Armor equipment not showing appropriate bonuses.
• Fixed an issue with Ancient Trojan Guard Chiton equipment not showing appropriate bonuses.
• Fixed icon rarity for some blueprint items.
• Consumable Berry Bushes now display the correct amount of Food.
• Decreased effectiveness of all Siege Throwing Arm equipment.
• Decreased effectiveness of Bonus Damage Protection on equipment.
• Increased effectiveness of Snare Resist on equipment.
• Increased effectiveness of Conversion Resist on equipment.
• Increased effectiveness of Healing on equipment.
• Fixed variances in Movement Speed values on equipment.
• Fixed a bug in which some consumables could not be split appropriately.
• Fixed a few blueprints to correctly display that they can’t be traded.
• Maple Sap is no longer a requirement for Crafting Recipes.
• Fixed an issue causing the maximum level to be higher than expected for a few pieces of scout equipment.

Known Issues:
• There are 12 quest titles or dialog strings that will appear as numbers in all languages other than English. We are aware of this issue and will be fixing it in an upcoming patch.

• ikbengoofy
Nieuwe patch is er eindelijk. Ik helemaal blij en wil meteen uitproberen, servers down. en nergens in indicatie te vinden wanneer ze weer up zijn.

erg vervelend weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 14:46

ini

Life is what you make of it

Patch is verde prima, hoop kleine verbeteringen. speel dit spel nu enkele weken, ben lvl 30 griek(premium) en vermaak me er prima mee. Toch lijken er niet veel mensen dit spel te spelen? qua RTS een prima spel en ook de AOE feel zit er prima in.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
ini schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:02:
Patch is verde prima, hoop kleine verbeteringen. speel dit spel nu enkele weken, ben lvl 30 griek(premium) en vermaak me er prima mee. Toch lijken er niet veel mensen dit spel te spelen? qua RTS een prima spel en ook de AOE feel zit er prima in.
dat komt omdat de PvP gewoonweg slecht is. daarnaast klaagt iedereen steen en been over de gear die unbalanced is. feitelijk zitten er op ranked gewoon spelers waardoor ze zwaar worden ingemaakt omdat ze simpelweg de skills niet hebben om pvp te winnen. daarom geven ze de game maar de schuld.

ik ben nu lvl 40 en begin ook aardig te vervelen. nauwelijks pvp games (soms 20min match zoeken) en als ik dan een match heb is de kans groot dat ze meteen resignen...

Als de PvP beter gaat worden ben ik weer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

wat ikbengoofy zegt.

Ik speel AoX voor de PvP en zolang die niet goed is, vind ik er gewoon minder aan... Daarnaast heb ik ATM ook gewoon andere dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:52
Zit de gear limit voor F2P spelers er nog steeds in? Ik bedoel ook qua rarity enzo.

[ Voor 22% gewijzigd door Comp_Lex op 04-10-2011 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Laatst online: 23:05
Ik ben/was een diehard AoE 2 speler, maar deze game slaat de plank toch mis met zijn mmo en microtransacties elementen. Ik heb geen zin om voor een RTS game eindeloos te grinden om betere gear te krijgen. Ik wil pvp waarbij iedereen gelijke kansen heeft. En nu moet je voor elke civ apart nog eens gaan grinden voordat je daar mee competitief kan spelen.
Verder staan mij de microtransacties tegen omdat je voor alles extra moet betalen. Ik vind 20 euro per civ gewoon exorbitant duur. En de game is bij lange na nog niet eens afmet maar twee civs nu. Je moet gewoon betalen voor een beta game. En als we richting de 10+ civs zouden gaan wordt dit wel een erg dure game. Ik betaal liever voor een volledige game met alle functionaliteit.

Ik sla daarom dus deze game over. Ik verwacht ook geen echte pvp scene voor deze game zoals AoE 2 wel had vanwege boven genoemde punten. Echt niet verwonderlijk dat jullie zo lang op een pvp game moeten wachten + er is amper reclame voor deze game gemaakt waardoor de player base toch al klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik speel weer AoC, via voobly :D

Hopen dat er ooit nog een goed PvP gedeelte inkomt. Al die tijd voor niks gewacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Laatst online: 23:05
EVILSalami schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:21:
Ik speel weer AoC, via voobly :D

Hopen dat er ooit nog een goed PvP gedeelte inkomt. Al die tijd voor niks gewacht...
Mja deed ik ook wel eens. Maar het niveau is wel erg hoog, daar kom je niet zo maar tussen. Alleen de diehards zijn nog over in AoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutger Mulder schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

Mja deed ik ook wel eens. Maar het niveau is wel erg hoog, daar kom je niet zo maar tussen. Alleen de diehards zijn nog over in AoC.
Kwestie van oefenen en filmpjes bekijken van experts. Daarna je eigen tactieken ontwikkelen. De meeste mensen op Voobly hebben maar tussen de 1300 en 1800 rating. Dat is best haalbaar in een relatief korte periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Zijn er nog vorderingen/verbeteringen op PvP gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
EVILSalami schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 16:56:
Zijn er nog vorderingen/verbeteringen op PvP gebied?
nee!

Toevallig gister nog gekeken. nog altijd geen matches te vinden. Ik kijk eind november wel weer of er "iets" aan veranderd is....

• luappul
Vandaag wordt er een nieuwe patch uitgebracht, waarin PVP wordt verbeterd (champions mode: pvp zonder gear). Hopelijk betekent dit dat er weer wat meer leven in deze game komt!

Skirmish is jammer genoeg wel uitgesteld tot December :'(

Verwijderd

Als je defense of crete hebt kan je al een of andere vorm van skirmish doen, het gaat dan om zoiets als defend the hill waarbij je een wonder moet beschermen tegen een zelf vastgelegd aantal waves van enemies.

Je kan ook de sterkte instellen en de map waarop je speelt.

Ik ben 3 weken geleden begonnen met dit spel, maar pvp is er nog niet van gekomen, omdat ik vanuit men eigen dorp niet kan pvp'en (hij zegt dat enkel de party leader pvp kan starten) en via sparta wel al vaak in de queue gestaan, maar sinds ik nog geen lvl 40 ben nog geen tegenstander gevonden. Ook co-op al vaak staan wachten.

Aangezien geen enkele van men vrienden dit speelt is het meer een solo spel voor mij voorlopig. Ik doe toch elk weekend een quest of 5 en sta nu op lvl 32.

• luappul
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 13:49:
Ik ben 3 weken geleden begonnen met dit spel, maar pvp is er nog niet van gekomen, omdat ik vanuit men eigen dorp niet kan pvp'en (hij zegt dat enkel de party leader pvp kan starten) en via sparta wel al vaak in de queue gestaan, maar sinds ik nog geen lvl 40 ben nog geen tegenstander gevonden. Ook co-op al vaak staan wachten.
Dat je nog geen lvl40 bent heeft daar weinig mee te maken, op dit moment was er gewoon niemand meer die nog pvp speelde. Daarom is het zo goed dat deze patch uitkomt, hopelijk keren er een hoop spelers terug en trekt het nieuwe spelers aan, zodat je geen uren meer hoeft te wachten op een match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Nu aan het downloaden. na 2 uur er achter gekomen hoe dat snert games for windows werkt -_-

morgen maar ff spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luappul schreef op donderdag 17 november 2011 @ 16:01:
[...]

Dat je nog geen lvl40 bent heeft daar weinig mee te maken, op dit moment was er gewoon niemand meer die nog pvp speelde. Daarom is het zo goed dat deze patch uitkomt, hopelijk keren er een hoop spelers terug en trekt het nieuwe spelers aan, zodat je geen uren meer hoeft te wachten op een match.
Oh, ik dacht dat het een beetje zoals bij WoW was en dat de meeste pas pvp begonnen te doen op max lvl. Ik zal dit weekend nog eens proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 07:47:
[...]
Oh, ik dacht dat het een beetje zoals bij WoW was en dat de meeste pas pvp begonnen te doen op max lvl. Ik zal dit weekend nog eens proberen ;)
Met de nieuwe champion mode is dat niet meer nodig, iedereen heeft exact dezelfde gear en tech tree ongeacht je lvl. Dan moet je dus wel een premium account hebben (een civ. gekocht) en ervoor kiezen om ranked te spelen. Unranked zou goed kunnen dat het daar nog steeds heel lang duurt voordat je een match vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 10:18
Er is 27 maart een update uitgebracht.

Hier een link naar de changelog:
http://www.ageofempiresonline.com/en/articles/blog-20120327

Kort samengevat nieuwe punten:
- Beschikbaar in Steam
- Premium Celts civilization
- Skirmish Booster
- Party 2v2 in PvP
- Party Finder
- Gear rating

Er is tot 11 April ook een actie van Steam waarin je alle extra booster packs en civilization packs kunt downloaden voor een totaalbedrag van €13,65 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

XNL073 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:29:
Er is 27 maart een update uitgebracht.

Hier een link naar de changelog:
http://www.ageofempiresonline.com/en/articles/blog-20120327

Kort samengevat nieuwe punten:
- Beschikbaar in Steam
- Premium Celts civilization
- Skirmish Booster
- Party 2v2 in PvP
- Party Finder
- Gear rating

Er is tot 11 April ook een actie van Steam waarin je alle extra booster packs en civilization packs kunt downloaden voor een totaalbedrag van €13,65 dacht ik.
Sinds deze update het spel gaan spelen op steam.
Wel alpha en beta gespeeld maar door te weinig tijd nog niet de full.

Moet zeggen dat ik er wel weer gelijk in zit en het zeker leuk speelt.
Twijfel over de actie van de packs, weet niet of dit echt de moeite waard is.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
solique schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:40:
[...]

Sinds deze update het spel gaan spelen op steam.
Wel alpha en beta gespeeld maar door te weinig tijd nog niet de full.

Moet zeggen dat ik er wel weer gelijk in zit en het zeker leuk speelt.
Twijfel over de actie van de packs, weet niet of dit echt de moeite waard is.
Als je lang speelt dan kan het gaan vervelen om alleen maar met dezelfde civilization te spelen.
Volgens mij is het max lvl nog steeds 40 ??
Daarna kun je gewoon opnieuw beginnen met een andere civilization.
Als je ze allemaal los zou moeten kopen kost het € 10 per pakket.
Dus toch best netjes om nu voor € 13,65 alles te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Ik had eerst de Greeks gekocht, heb nu ook de wonder bundle (4 civs + defense of crete + skirmish booster pack) via steam aangeschaft. Zeker een goeie deal, het spel is sinds de laatste update heel erg verbeterd en ook het aantal spelers is flink toegenomen sinds het op steam beschikbaar is (dus minder lang wachten voor PvP). Voor die 13 euro krijg je dus een volwaardig spel, en ik denk dat er weinig mensen zijn die spijt krijgen als ze dit pakket kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ook al heet het AOE Online, kan ik het ook gewoon in mijn eentje spelen?

Ik vind Age of Empires een vreselijk leuke serie, maar ik vind met/tegen andere mensen spelen afgrijselijk.
Dus kan ik gewoon 'mijn ding doen' zonder gestoord te worden in dit spel? Of is interactie onontkoombaar?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hmmz, nu het op steam is ben ik toch weer geintresseerd. Eerst maar eens kijken of ze eindelijk van dat vreselijke Windows Live af zijn, maar dat zal wel niet...

Twijfel er btw best wel over om dat super pack te kopen, hou niet zo van 1 beschaving only (behalve in SC2, protoss }) ) en meer shit instellen voor pvp is wel awesome.

BTW als ik met vrienden zou gaan, zouden zij dan ook het skirmisch pack moeten hebben, of hoeft maar 1 het te hebben

@anadus

voor zover ik mij kan herinneren moet je wel online zijn, maar kun je zeker wel solo spelen.

E-penis: groot. Binnenhalen op steam met 6mb/s :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 03-04-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Ik zal vanavond ook Age Of Empires Online maar deinstalleren en daarna weer installeren via Steam.
Dit is dan de enige manier om ingame inkopen via steam te laten lopen.

btw: Als je via Steam AEO Online installeerd en speelt komt ie daarna uiteindelijk nog met LIVE in verbinding. Same shit dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik had het al door, maar speel toch gewoon, je merkt er gelukkig weinig van als je via steam speelt.

Denk btw ook dat ik die complete pack ga kopen, het is best wel tof en het is een stuk beter dan in den beginne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
Heb nu aoe online via steam geinstalleerd en zodra je het spel opstart moet je inloggen met je LIVE id. maar als je dit op automatisch zet heb je inderdaad geen last meer van LIVE. Draait goed op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dat scheelt inderdaad heel erg met wat het ongeveer een half jaar geleden was... toen was het telkens weer dat logo, overal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*verkeerd*

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Sinds gisteren crasht het spel bij mij tijdens het opstart scherm.
De enige verandering die heeft plaatsgevonden is dat ik de patch van Google Chrome 19 heb geinstalleerd.

Heb al alle mogelijke zaken opnieuw geinstalleerd, zoals het spel zelf, Games for Windows Client, Windows Live Essentials, maar het helpt allemaal niets.

Opstarten als Administrator maakt ook niets uit.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg altijd de lf004 error als ik probeer in te loggen.
Wat of wanneer ik het ook probeer, ik heb elke keer die error.
Iemand die daarvoor een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.. Is het niet meer mogelijk om de DLC te kopen met microsoft points ? Heb er nog 3000 'over' namelijk :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Nee, alleen met steampoints tegenwoordig. Maar misschien binnen een paar weken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:19:
Hmmm.. Is het niet meer mogelijk om de DLC te kopen met microsoft points ? Heb er nog 3000 'over' namelijk :+ ...
Sinds de summer patch is het niet meer mogelijk om content te kopen met microsoft points of steam points. je kan als je via steam speelt empire points kopen en die gebruiken voor nieuwe civs en dergelijke (of empire points sparen door quests te doen en die te gebruiken). Op dit moment is er nog een probleem met games for windows live, waardoor je geen empire points kan kopen als je op die manier speelt. Ze zijn dit aan het fixen, hoe lang het duurt is niet bekend. Veel hierover is te vinden in het officiele forum en de blogposts van de developers, laatste maanden is hun communicatie flink verbeterd!

Leuk om te lezen dat er nog steeds tweakers zijn die het spelen! (Ben ik tenminste niet de enige :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind, luappul.. Thanks ! ;)

Hmmm.. Twijfel of ik zal afwachten tot ze het één en ander gefixed hebben zodat
ik civ's kan kopen met m'n ongebruikte MS points. Offfff, dat ik ze via steam zal
aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel blijft goed. Helemaal voor een gratis game. Erg ondergewaardeerd! Wie speelt het nog (en speelt PvP)?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
ik ben net begonnen met het spel. en tis redelijk leuk.
alleen vraag ik me af of het geen pay 2 win game is / word.
en die spam in de chat over ingame coins kopen. doet iemand dat en werkt dat? (niet persee voor age of empires. maar ook andere games.)
Pagina: 1 2 3 Laatste