Helaas is dat niet het geval. Er zijn op dit moment twee manieren om te PvPen.EVILSalami schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:24:
[...]
@Xyrr Heb je als je een civ koopt gewoon een lijst van gehoste games waar je kan joinen? Of hoe gaat dat en hoe ziet dat er uit? Ik vind het geen probleem om te betalen, maar dan wil ik wel weten over het hoe en wat zegmaar.
Misschien kan iemand een screenshot daarvan maken? Ik ben zeer benieuwd.
In geval 1 ga je naar Sparta toe, klik je de arena en, selecteert vervolgens 1v1 of 2v2 (en of het een ranked of unranked match moet zijn), en laat het spel vervolgens een match voor je zoeken. Er is geen optie om zelf te selecteren welke map, tegenstander, of wat dan ook je maar wilt. Wanneer je de match wint, krijg je de rewards die in de screenshots te zien zijn. In 2v2 dus een paar Sparta points meer dan in 1v1, en de XP die je krijgt groeit met je level mee. Tot level 15 of iets dergelijks zul je al level up gaan met 5 wins, op level 20 heb je al 10 wins nodig.
De tweede mogelijkheid is een PvP match buiten Sparta om. Waarom zou je dit willen? Eén reden, maar een goede: je kan namelijk samen met een vriend spelen. Dat is in Sparta NIET mogelijk! Hier is dan ook veel kritiek op. Ook zul je zelf 2 tegenstanders moeten vinden. Voordeel van deze laatste manier is dus dat je met een vriend kunt spelen. Nadeel is dat het puur voor de lol is en je er helemaal niks aan over houdt!
Screenshots
Sparta arena:

Eigen stad: (enkel party leaders kunnen hier dus gebruik van maken, en krijgen neem ik aan een vergelijkbare interface te zien als in Sparta)

Rewards:
Wins in Sparta geven je Sparta points zoals in de eerste screenshot te zien. Die kun je vervolgens uitgeven aan armor en wapens.