Dat heb ik eerst geprobeerd, maar linx gaf dan altijd stopped upon error na 1 run. Prime95 ging altijd zonder problemen. Als ik op hetzelfde voltage in de bios, maar llc op medium ipv (ultra) high een linx run deed ging het zonder problemen. Dus met een lager voltage onder load gaf het geen error, maar op een hoger wel. Het enige dat anders was in de 2 runs was llc.Spekkie88 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:02:
[...]
Maar is het niet beter om in je bios een VCore van 1.425 in te stellen en LLC op high/ultra?
Op deze manier weet je namelijk nooit zeker wat je Vcore gaat worden...
Verwijderd
Jeu man, 77 systeem processen, tweak die eens uit, wellicht dat als je minder recources verbruikt het 1 en ander kan gaan stabiliseren..
Met deze koeling zal 4.8 Ghz toch niet haalbaar zijn, maar dat kan ik onthouden voor de toekomst
@Linus_BE hij is geplaatst
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
@Linus_BE
Met een betere radiator moet het te doen zijn als je weet hoe je hem terug af vult met vloeistof bij die H100i
Nette overklok dat wel !
Met een betere radiator moet het te doen zijn als je weet hoe je hem terug af vult met vloeistof bij die H100i
Nette overklok dat wel !
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Hallo allemaal,
ik heb net m'n ek supremacy met veel moeite en tijd vervangen door het bitspower full cover block voor de asus impact. Verder nog wat veranderingen qua kleur van het kastje en wite koelvloeistof ipv clear (even in het kort verteld).
Mijn stemming is nu
!!! De eerste temperaturen zijn namelijk
. Ik weet niet of ik een bad mount heb want het is niet makkelijk om dit ding goed vast te maken. Op internet kan ik ook niet veel vinden over de temps, het enige wat ik het gevonden is iemand met deze temperaturen:
idle: niet boven de 31
load: onder de 60
overige info: videokaart (waterkoeled) temp 33 idle
Maar hiervan weet ik dus niet de of het stock settings is of overclock. Maarja mijn temps zijn stock nog slechter gewoon 20 graden boven wat ik eerst had
. Dus ik hoop dat iemand mij hier kan helpen of gerust kan stellen
. Het block is prachtig maar de temps zijn nu echt om van te huilen...
mijn temps:
supremacy (voordat ik het block had verwisseld):
load:
4.2 (max +-50)
4.4 Max 60
4,6 (max +-60)?? raar maar waar...
4.7 (max +-75)
impact full cover:
idle:
stock: 30+
4.4: 35+
load
stock 3,8 (max +70)
4.4GHz (max +80)
kamer temp is gewoon normaal niks buiten het boekje
ik heb net m'n ek supremacy met veel moeite en tijd vervangen door het bitspower full cover block voor de asus impact. Verder nog wat veranderingen qua kleur van het kastje en wite koelvloeistof ipv clear (even in het kort verteld).
Mijn stemming is nu

idle: niet boven de 31
load: onder de 60
overige info: videokaart (waterkoeled) temp 33 idle
Maar hiervan weet ik dus niet de of het stock settings is of overclock. Maarja mijn temps zijn stock nog slechter gewoon 20 graden boven wat ik eerst had

mijn temps:
supremacy (voordat ik het block had verwisseld):
load:
4.2 (max +-50)
4.4 Max 60
4,6 (max +-60)?? raar maar waar...
4.7 (max +-75)
impact full cover:
idle:
stock: 30+
4.4: 35+
load
stock 3,8 (max +70)
4.4GHz (max +80)
kamer temp is gewoon normaal niks buiten het boekje
[ Voor 4% gewijzigd door blauwe eend op 09-05-2014 17:24 ]
Klinkt dan meer als een bad mount in mijn oren, zeker als het met de supremacy zoveel beter was... Er zit altijd wel wat verschil in block maar een verschil van +20 graden?! Dat lijkt mij persoonlijk erg onwaarschijnlijk...
Ik heb helaas verder ook weinig kunnen vinden over dit blok op het internet... Je zou ook eens op internet kunnen kijken wat de stock koeler van intel doet en anders een mailtje sturen naar bitspower... Ik neem toch aan dat zij wel kunnen vertellen of dit normale temperaturen zijn voor dit blok?
Ik heb helaas verder ook weinig kunnen vinden over dit blok op het internet... Je zou ook eens op internet kunnen kijken wat de stock koeler van intel doet en anders een mailtje sturen naar bitspower... Ik neem toch aan dat zij wel kunnen vertellen of dit normale temperaturen zijn voor dit blok?
ja leek mij ook al erg onwaarschijnlijk dat het zo een verschil zou zijn. Intel stock koeler doet het toch net wel iets slechter. daarbij het ik met Linx gelijk al 85 graden op stock (3,8GHz)>> ( heb wel mijn i5 4670k gedelid). dus dan is dit 15 graden daar onder, maarja dat kan ik met een standaard lucht koelertje ook wel te bereiken.Spekkie88 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:42:
Klinkt dan meer als een bad mount in mijn oren, zeker als het met de supremacy zoveel beter was... Er zit altijd wel wat verschil in block maar een verschil van +20 graden?! Dat lijkt mij persoonlijk erg onwaarschijnlijk...
Zal dus een dag moeten zoeken waarop ik niks te doen heb, want een her-mount duurt wel even als je crystal tube hebt. Moet er niet aan denken

Een delid zou wel eens heel goed de oorzaak kunnen zijn van je probleem en ook grote verschil verklaren tussen de EK en de bitspower. Heb je namelijk de IHS er weer tussen geplaatst of deze eraf gelaten?blauwe eend schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:36:
[...]
ja leek mij ook al erg onwaarschijnlijk dat het zo een verschil zou zijn. Intel stock koeler doet het toch net wel iets slechter. daarbij het ik met Linx gelijk al 85 graden op stock (3,8GHz)>> ( heb wel mijn i5 4670k gedelid). dus dan is dit 15 graden daar onder, maarja dat kan ik met een standaard lucht koelertje ook wel te bereiken.
Zal dus een dag moeten zoeken waarop ik niks te doen heb, want een her-mount duurt wel even als je crystal tube hebt. Moet er niet aan denken. Maarja ziet er wel leuk uit
, en als het eenmaal zit gaat het lang mee
Als de IHS namelijk er niet meer op zit is de processor lager dan verwacht. Bij de EK maakt dat niet uit aangezien je die makkelijk wat strakker aan kan draaien, maar bij de bitspower is er ook rekening gehouden met de VRM's en de chipset en is er dus minder speling en is de ruimte die de IHS normaal inneemt waarschijnlijk essentieel...
Ik was gister wel al een buildlog tegengekomen met een vergelijkbare setup. Er word daar gebruik gemaakt van hetzelfde moederbord en bitspower blok, alleen dan met een i7. Op dat moment achte ik die overeenkomst niet groot genoeg aangezien er verder ook vrij weinig over de temperaturen werd gesproken en zelfs dan was de vergelijking tussen de i5 en i7 niet heel interessant.
Interessanter daarentegen is dat die persoon ook zijn processor heeft gedelid, maar vervolgens de koelpasta tussen de die en de IHS heeft vervangen en de IHS weer terug heeft geplaatst op de processor met als gevolg dat de processor even hoog is als verwacht voor het bitspower blok.
Ik heb dan ook zeer sterk het vermoeden dat daar je probleem zit en dat er dus zonder IHS geen goede mount mogelijk is met het bitspower blok
Processor al een tijdje geleden gedelid. IHS er gewoon weer opgedaan met Liqued ultra er tussen. Dat was toen ik nog de EK supremacy had en de temps waren daardoor een stuk lager natuurlijk. Later heb ik dus vanwege dat ik mijn kast ging spuiten alles tijdelijk met Intel lucht koeler op mijn bureau gehad. Temps natuurlijk veel hoger dan met water, maar gewoon omdat ik dan een pc had om op te werken voor die tijd. Maar de processor met IHS heb ik dus altijd gewoon in de mount op het moederbord laten zitten.Spekkie88 schreef op zondag 11 mei 2014 @ 11:44:
[...]
Een delid zou wel eens heel goed de oorzaak kunnen zijn van je probleem en ook grote verschil verklaren tussen de EK en de bitspower. Heb je namelijk de IHS er weer tussen geplaatst of deze eraf gelaten?
Als de IHS namelijk er niet meer op zit is de processor lager dan verwacht. Bij de EK maakt dat niet uit aangezien je die makkelijk wat strakker aan kan draaien, maar bij de bitspower is er ook rekening gehouden met de VRM's en de chipset en is er dus minder speling en is de ruimte die de IHS normaal inneemt waarschijnlijk essentieel...
Ik was gister wel al een buildlog tegengekomen met een vergelijkbare setup. Er word daar gebruik gemaakt van hetzelfde moederbord en bitspower blok, alleen dan met een i7. Op dat moment achte ik die overeenkomst niet groot genoeg aangezien er verder ook vrij weinig over de temperaturen werd gesproken en zelfs dan was de vergelijking tussen de i5 en i7 niet heel interessant.
Interessanter daarentegen is dat die persoon ook zijn processor heeft gedelid, maar vervolgens de koelpasta tussen de die en de IHS heeft vervangen en de IHS weer terug heeft geplaatst op de processor met als gevolg dat de processor even hoog is als verwacht voor het bitspower blok.
Ik heb dan ook zeer sterk het vermoeden dat daar je probleem zit en dat er dus zonder IHS geen goede mount mogelijk is met het bitspower blok
Nu had ik dus eindelijk het Bitspower block er op gedaan wat de eerste keer al niet helemaal lekker ging, ik haalde hem er af en zag dat de koelpasta weinig contact had gemaakt. Dus ik had er wat extra koelpasta bij gedaan dit weer op elkaar geschroefd na een kleine check.
Monteren is wat lastig en de schroefjes aandraaien is ook niet ideaal zonder veertjes. Maar een remount zal dus laten blijken of het anders is. Eventueel gewoon liqued ultra kopen voor tussen de IHS en het Bitspower block, want dat had ik bij mij EK ook.
Hmm na een fresh install van mijn OS wilde ik Linx weer eens proberen, maar de link naar Linx-setup werkt niet meer en de "normale" Linx krijg ik niet aan de praat... Iemand een idee?
Linx AVX heb je nodig. Ik heb ook een paar Linx'en moeten downloaden eer er eentje werkte.
Thanks heb een werkende versie gevonden uit eindelijkLinus_BE schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:51:
Linx AVX heb je nodig. Ik heb ook een paar Linx'en moeten downloaden eer er eentje werkte.
Hierbij ook maar gelijk mijn score:

Spekkie88 | FX8350 | 4800Mhz | 240x20.0 | 8C8T | 1.476Vcore | Asus Crosshair V Formula | Water | EK-Supreme LTX AMD | Max. 59/73 | FA 1403PGN
Helaas krijg ik deze config met geen mogelijkheid boven de 4.8GHz

Er ligt ook een Gigabyte FXA990UD7 klaar om getest te worden... Wellicht dat die meer uit mijn chip weet te persen...
Het kan echter nog wel even duren eer ik tijd het hele zaakje om te bouwen, dus ik laat het nog wel even zo. Daarentegen is dit wel een nette temp/volt/clock voor 24/7 gebruik
[ Voor 5% gewijzigd door Spekkie88 op 27-05-2014 20:50 ]
Zow, 4.8 GHz is zeker niet om je voor te schamen met een 8350
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Nee dat weet ik wel, maar ik krijg het nog geen MHz boven de 4.8 bij wijze van spreke. Het gekke is dat ik wel makkelijk kan booten met 5.0GHz, maar zodra de cpu belast word alles direct vastloopt.
Geen errors of wat dan ook, alleen helemaal vast. Het maakt niet uit hoeveel volt ik er tegenaan gooi (wilde niet hoger gaan dan 1.55V), maar zelfs dan loopt het geheel binnen een minuut helemaal vast. Dit terwijl in de huidige staat de temperaturen nog goed binnen de marges zitten...
Ik ben uit eindelijk ook zeer tevreden, alleen had ik initieel meer succes met mijn vorige FX8350 die mee hemelen is gegaan toen mijn vorige moederbord zijn watergekoelde vrm's in de brand zette...
Het is gewoon, ik had zo graag die 5GHz gehaald
Geen errors of wat dan ook, alleen helemaal vast. Het maakt niet uit hoeveel volt ik er tegenaan gooi (wilde niet hoger gaan dan 1.55V), maar zelfs dan loopt het geheel binnen een minuut helemaal vast. Dit terwijl in de huidige staat de temperaturen nog goed binnen de marges zitten...
Ik ben uit eindelijk ook zeer tevreden, alleen had ik initieel meer succes met mijn vorige FX8350 die mee hemelen is gegaan toen mijn vorige moederbord zijn watergekoelde vrm's in de brand zette...
Het is gewoon, ik had zo graag die 5GHz gehaald
Verwijderd
Netjes, Je nb frequentie ongemoeid gelaten die nu ver hoog staat? De imc wat extra volts geven wil ook wel eens helpen..Spekkie88 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:56:
[...]
Er ligt ook een Gigabyte FXA990UD7 klaar om getest te worden... Wellicht dat die meer uit mijn chip weet te persen...
Het kan echter nog wel even duren eer ik tijd het hele zaakje om te bouwen, dus ik laat het nog wel even zo. Daarentegen is dit wel een nette temp/volt/clock voor 24/7 gebruik
Heb net een FX8350 bestelt welke ook op een ud7 gaat komen, ben benieuwd wat dit gaat worden.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2014 15:56 ]
imc?
Ik ben in eerste instantie begonnen met alleen het verhogen van de MP en de Vcore, cpu/nb en NB HTT voltages. Maar aangezien ik daarmee ook al met geen mogelijkheid boven de 4.8GHz kwam ben ik overgegaan op de bus clock. Om zeker te weten dat andere dingen niet zouden gaan tegensputteren heb ik de ram, CPU/NB en HT-Link frequency binnen de normale grenzen gebracht om uit te sluiten dat die een probleem zouden vormen, maar ook dan kwam ik niet boven de 4.8GHz.
Uit eindelijk heb ik die bus clock maar lekker laten staan en ben ik gaan maximizen op de 4.8GHz en dit is het resultaat geworden. Ik zou wellicht nog hoger kunnen met de CPU/NB en HT-Link frequency, maar ik vind het wel goed zo...
Succes met jouw poging met de FX8350
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Ik ben in eerste instantie begonnen met alleen het verhogen van de MP en de Vcore, cpu/nb en NB HTT voltages. Maar aangezien ik daarmee ook al met geen mogelijkheid boven de 4.8GHz kwam ben ik overgegaan op de bus clock. Om zeker te weten dat andere dingen niet zouden gaan tegensputteren heb ik de ram, CPU/NB en HT-Link frequency binnen de normale grenzen gebracht om uit te sluiten dat die een probleem zouden vormen, maar ook dan kwam ik niet boven de 4.8GHz.
Uit eindelijk heb ik die bus clock maar lekker laten staan en ben ik gaan maximizen op de 4.8GHz en dit is het resultaat geworden. Ik zou wellicht nog hoger kunnen met de CPU/NB en HT-Link frequency, maar ik vind het wel goed zo...
Het nadeel van mijn huidige asus bord is dat het CPU/NB voltage een fluctuatie van 0.05V heeft onder load... Ongeacht de CPU/NB LLC setting blijft het voltage zo erg fluctueren... Vandaar dat ik het nog eens wil gaan proberen op een Gigabyte.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:34:
[...]
Netjes, Je nb frequentie ongemoeid gelaten die nu ver hoog staat? De imc wat extra volts geven wil ook wel eens helpen..
Heb net een FX8350 bestelt welke ook op een ud7 gaat komen, ben benieuwd wat dit gaat worden.
Succes met jouw poging met de FX8350
[ Voor 32% gewijzigd door Spekkie88 op 26-05-2014 16:10 ]
Verwijderd
Je imc is je internal memcontroller, je cpu/nb wel te verstaan, deze regelt de instructies naar ram en nb. Dat je 0.05v fluctuatie krijgt is niet vreemd, in je o/s word afhankelijk van het gebruik van je imc duidelijk meer qua vraagstelling aan die imc in trants van energie'en verwerkt dan in idle van je bios welke dan dus niets staat te doen.
Morgen m'n FX8350 een nachtje @stock en daarna eens zien wat de chip kan.
Ja ik snap dat het fluctueert op basis van load, maar ik heb het dus over een fluctuatie van 0.05V onder FULL load, als bijvoorbeeld Lynx en prime95. Dit terwijl de minimale increment in het bios 0.00625V is. In dat opzicht vind ik dat dan wel een behoorlijke fluctuatie.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:57:
Je imc is je internal memcontroller, je cpu/nb wel te verstaan, deze regelt de instructies naar ram en nb. Dat je 0.05v fluctuatie krijgt is niet vreemd, in je o/s word afhankelijk van het gebruik van je imc duidelijk meer qua vraagstelling aan die imc in trants van energie'en verwerkt dan in idle van je bios welke dan dus niets staat te doen.
Ook heb ik tijdens het overclocken gespeeld met het voltage van de imc om boven de 4.8GHz te komen, maar ook dit mocht niet baten...
[ Voor 11% gewijzigd door Spekkie88 op 26-05-2014 17:22 ]
Deze week wordt mijn Gigabyte 990FXA-UD5 rev 3 geleverd ter vervanging van mijn Asus M5A97 EVO R2.0
Eens benieuwd wat dat gaat geven.
Verwijderd
wel veel, meet je dit met een multimeter? Kan de restrictie zijn van de componenten op je Asus, ik weet van mijn ud7 niet of dat de voltafgifte aan m'n imc de hoeveelheid qua fluctuering bezit als jij met je Asus ervaart, ik ben eigenlijks wel eens nieuwsgierig hoe dat met de ud7 zit..Spekkie88 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:12:
[...]
Ja ik snap dat het fluctueert op basis van load, maar ik heb het dus over een fluctuatie van 0.05V onder FULL load, als bijvoorbeeld Lynx en prime95. Dit terwijl de minimale increment in het bios 0.00625V is. In dat opzicht vind ik dat dan wel een behoorlijke fluctuatie.
Ook heb ik tijdens het overclocken gespeeld met het voltage van de imc om boven de 4.8GHz te komen, maar ook dit mocht niet baten...
Met de Gigabyte ben je zeer beter uit in vergelijking met je M5A97, niet alleen zijn bijv. de MOSFETs op je gigabyte gigantisch stabieler doordat de mosfets en drivers en capacistors in de vrm's een flinke performance boost doen geven wat resulteert in een significant stabieler geheel richting ook strevende clockspeeds van de gebruikte cpu met daarbij natuurlijk de schalende componenten zoals de nb, sb,, ht, imc, ram en gpu..Linus_BE schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:30:
Deze week wordt mijn Gigabyte 990FXA-UD5 rev 3 geleverd ter vervanging van mijn Asus M5A97 EVO R2.0Eens benieuwd wat dat gaat geven.
Ik ben benieuwd naar je resultaten..
Nee ik lees de interne sensor uit met HWInfo64 (geeft trouwens exact dezelfde waarde als de meegeleverde asus software, dus die asus troep heb ik er weer afgegooid). Dus het zou ook nog met de meeting te maken kunnen hebben, maar voor de rest zijn alle voltages rock solid. dus daarom vind ik het gewoon vreemd...
Maar misschien is het wel heel normaal.
Ik heb ook al een mail gestuurd naar ASUS hierover, maar ik heb nog geen zinnig antwoord terug gehad...
Edit:
Ben net even wat dieper aan het zoeken geweest op internet en kwam uit op het volgende:
Er zitten blijkbaar 2 sensorchips op dit bord zoals ik ook al had gezien in HWINFO64, echter waren er aan de 2e sensor geen noemenswaardige labels aan gegeven op de cpu/nb na. Na wat verder zoeken ben ik ook achter de andere labels gekomen en blijkt na een korte stresstest dat ook de Vcore minder stabiel blijkt volgens de 2e sensor chip, wat in ieder geval in lijn ligt met de waarden die weergegeven worden voor het CPU/NB voltage...

De min/max waardes heb ik gereset gedurende de stresstest zodat je goed het verschil kunt zien in min/max waarde tijdens full load.
Maar misschien is het wel heel normaal.
Ik heb ook al een mail gestuurd naar ASUS hierover, maar ik heb nog geen zinnig antwoord terug gehad...
Edit:
Ben net even wat dieper aan het zoeken geweest op internet en kwam uit op het volgende:
Er zitten blijkbaar 2 sensorchips op dit bord zoals ik ook al had gezien in HWINFO64, echter waren er aan de 2e sensor geen noemenswaardige labels aan gegeven op de cpu/nb na. Na wat verder zoeken ben ik ook achter de andere labels gekomen en blijkt na een korte stresstest dat ook de Vcore minder stabiel blijkt volgens de 2e sensor chip, wat in ieder geval in lijn ligt met de waarden die weergegeven worden voor het CPU/NB voltage...

De min/max waardes heb ik gereset gedurende de stresstest zodat je goed het verschil kunt zien in min/max waarde tijdens full load.
[ Voor 49% gewijzigd door Spekkie88 op 26-05-2014 21:34 ]
Verwijderd
Je systeem vraagt wel vermogen, je imc met zijn gevarieerd van waarde veranderen lijken wel pulsreacties tezijn. Of een tekort aan ampères.
Ik weet zo gauw niet wat dit kan zijn,
Ik weet zo gauw niet wat dit kan zijn,
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 11:16 ]
@Spekkie88 - helaas voldoet je post niet aan de gestelde eisen (lees regels in de TS)
Wel een mooie clock
Wel een mooie clock
Ow snip ik ben de windows task manager vergetenReveltoorn schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:52:
@Spekkie88 - helaas voldoet je post niet aan de gestelde eisen (lees regels in de TS)
Wel een mooie clock

Mijn scherm zag er al zo leeg uit...
Check back in 45 minutes...
<EDIT>
Je kan hem er al inzetten hoor hij loopt nu al meer dan een week stabiel en heeft ook al genoeg prime95 uurtjes voor z'n kiezen gehad...
Linx is running as we speak en zal straks gelijk de screenshot aanpassen...
[ Voor 25% gewijzigd door Spekkie88 op 27-05-2014 19:59 ]
Hoezo? is de ROG versie niet goed genoeg dan?
Snel je post weer aanpassen terwijl ik aan het reageren ben hè
[ Voor 18% gewijzigd door Spekkie88 op 27-05-2014 20:22 ]
Jawel, daarom ook mijn smilie... maar ik was te laat 
Jij te snel
Jij te snel
[ Voor 14% gewijzigd door Reveltoorn op 27-05-2014 20:22 ]
Eerdere post aangepast conform TS regels 
Edit:
Spoiler alert:

Ik geef me nog niet gewonnen!!
Edit:
Spoiler alert:

Ik geef me nog niet gewonnen!!
[ Voor 85% gewijzigd door Spekkie88 op 28-05-2014 09:23 ]
U staat er tussen, en nog een plaatsje hoger ook
Jeey dankjewelReveltoorn schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:12:
U staat er tussen, en nog een plaatsje hoger ook
Maar wat bedoel je met een plaatsje hoger? Ik stond nog niet in de charts namelijk
Nee dat was alleen een spoiler. Linx draait daar pas 11 minuten. En een paar minuten later gaf Linx een error... Ik ben wel close, maar het geheel word me toch te warm voor 24/7.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:48:
In de lijst sta je met je 4800Mhz score, je hebt de 4916Mhz toch?
Ik ga nog wel een shot wagen op 4.9GHz, maar dat zal in de tijd zijn dat ik ook mijn UD7 uit ga proberen, dus dat kan nog wel even duren....
Verwijderd
Jep, ik snap het, maar je hebt je stockblock niet omgewisseld en in je loop opgenomen? Ieder voor zich natuurlijk, de 1 zegt dat het geen probleem hoeft te zijn wil je in de hoge zestig graden zitten, ik houdt het liever bij de 38 a 40 van m'n regio als gewooon de comfort en wat placebo. Ik heb gisteren m'n fx8350 binnen gekregen, ik heb hem een nacht prime95 @normal settings laten lopen, helemaal foutloos, goed gegeven, vanmiddag wat bezig geweest, ik draai nu 4600Mhz op 1,40Vcore @45 graden prime95 2 en een half uur stabiel..
Valt me reuze mee, ik heb pozen een FX4300 @4850Mhz int systeem gehad, vergde echt niets van mijn bord, en bleef super cool, ik dacht zelfs dat mijn loop overkill was en nu dan met de FX8350 heb ik haast weer de neiging te zeggen dat mijn loop dus helemaal niet overkill is weer..nah, wat future proof in tijden van de mendere chips dan maar...
Ik ga vannacht de chip een run prime 95 geven, wat branduurtjes kan geen kwaad ook doordat ik de volle linx load nog even niet wil geven....
Valt me reuze mee, ik heb pozen een FX4300 @4850Mhz int systeem gehad, vergde echt niets van mijn bord, en bleef super cool, ik dacht zelfs dat mijn loop overkill was en nu dan met de FX8350 heb ik haast weer de neiging te zeggen dat mijn loop dus helemaal niet overkill is weer..nah, wat future proof in tijden van de mendere chips dan maar...
Ik ga vannacht de chip een run prime 95 geven, wat branduurtjes kan geen kwaad ook doordat ik de volle linx load nog even niet wil geven....
De oude was 4787 en de nwe run 4816
Verwijderd
Dit had ergens dan maar zo een inconsistent uitvallen kunnen beteken van bepaalde pixels in de videowall op dance valley en huilende fractal design freaks van the orb die tot al Limoncello vragend bij the bar hun vergalde xtaze willen terug halen?
Wat bedoel je hier precies mee?Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:43:
maar je hebt je stockblock niet omgewisseld en in je loop opgenomen?
De reden waarom ik in de low 50's wil blijven is zodat ik nog wat headroom heb, omdat er ook 3x een HD5870 in mijn loop hangt die ook behoorlijk wat warmte dumpen als die aan de bak moeten...Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:43:
Ieder voor zich natuurlijk, de 1 zegt dat het geen probleem hoeft te zijn wil je in de hoge zestig graden zitten, ik houdt het liever bij de 38 a 40 van m'n regio als gewooon de comfort en wat placebo. Ik heb gisteren m'n fx8350 binnen gekregen, ik heb hem een nacht prime95 @normal settings laten lopen, helemaal foutloos, goed gegeven, vanmiddag wat bezig geweest, ik draai nu 4600Mhz op 1,40Vcore @45 graden prime95 2 en een half uur stabiel..
Maargoed over een maand of 2 gaat het hele systeem weer lekker op de schop... Nieuwe kast, nieuwe rad en met een beetje geluk 3 nieuwe kaarten erin
Verwijderd
Coderingsvorm in allerijl, ik dacht dat de chvfz een mooi block had int koper en nickel. ik blijf hier ook nog even met een gedesorienteerd gekloot bezig, ieder die ferm gewend was aan het authentieke BIOS en met een brak bord komt te zitten moet naar uefi..Ik stap denk gewoon van de ud7 af, het hele gevoel van het mooie tijdperk met de ud7 is vernaggelt...Maar haswell is het ook niet..Zit je dan..
Dat zou ik niet weten aangezien ik de crosshair V formula (non Z) hebVerwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:19:
Coderingsvorm in allerijl, ik dacht dat de chvfz een mooi block had int koper en nickel. ik blijf hier ook nog even met een gedesorienteerd gekloot bezig, ieder die ferm gewend was aan het authentieke BIOS en met een brak bord komt te zitten moet naar uefi..Ik stap denk gewoon van de ud7 af, het hele gevoel van het mooie tijdperk met de ud7 is vernaggelt...Maar haswell is het ook niet..Zit je dan..
Daarentegen zou je toch al gewend moeten zijn aan het gigabyte UEFI? Aangezien je dat als het goed is toch ook al voor je kiezen hebt gekregen met je UD3 rev 4.0?
Verwijderd
Ook bestemd voor cvfnonz ach ja, ik ben gek geworden van al dat inbouwen, en nog heb ik geen solide systeem..Het nb block wat ik hier al heel wat jaartjes heb doet gewoon niet meer mee aan een breinaliseren bij het pcén.
Ik ken de beperkingen van het bios wat in de huidige pcgeneratie optreedt, zoals het niet meer dan 2 en een halve tb schijven kunnen aanspreken, plenty audioboostings dingen in de pc, usb interfaces,enz.al deze devices zijn niet te programmeren in het bios van slechts 1mb in grootte en lukt wel in uefi. Ik vind het uefi van gigabyte te beknopt..wat asus niet heeft..
Maar weer een edit: Welk bord 990fx heeft een zeeeer uitgebreidt UEFI?
Ik ken de beperkingen van het bios wat in de huidige pcgeneratie optreedt, zoals het niet meer dan 2 en een halve tb schijven kunnen aanspreken, plenty audioboostings dingen in de pc, usb interfaces,enz.al deze devices zijn niet te programmeren in het bios van slechts 1mb in grootte en lukt wel in uefi. Ik vind het uefi van gigabyte te beknopt..wat asus niet heeft..
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 23:13 ]
Dat ligt er maar net aan waar je waarde aan hecht... Ik erger me soms rot aan het ASUS EUFI waar basale dingen als welk pci-e slot als 1e aangesproken moet worden gewoon niet aanwezig zijn...Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:59:
Ook bestemd voor cvfnonv, ach ja, ik ben gek geworden van al dat inbouwen, en nog heb ik geen solide systeem..Het nb block wat ik hier al heel wat jaartjes heb doet gewoon niet meer mee aan een breinaliseren bij het pcén.
Ik ken de beperkingen van het bios wat in de huidige pcgeneratie optreedt, zoals het niet meer dan 2 en een halve tb schijven kunnen aanspreken, plenty esata's in de pc, usb interfaces,enz.al deze devices zijn niet te programmeren in het bios van slechts 1mb in grootte en lukt wel in uefi. Ik vind het uefi van gigabyte te beknopt..wat asus niet heeft..
Voor overclocken zitten er misschien wel wat leuke features in, maar nog geen waar ik gebruik van maak... Het enige waar ik gebruik van zou willen maken is de CP/NB LLC, maar die optie heeft nou juist totaal geen invloed... Al met al zijn het meer features die je nodig zal hebben bij extreem overclocken...
Verder is het cool dat er temp headers op het bord zitten en dat je hiermee PWM fans kan regelen. Het nadeel is alleen dat je alleen een min/max temp op kan geven en een min/max fan snelheid. Het enige nadeel daar is dat de minimale max temp 50C is waardoor je er niets aan hebt als je de fans op je rad wil laten aansturen middels de water temperatuur...
Je hebt eigenlijk maar 3 keuzes... Gigabyte, Asus of Asrock... Van wat ik heb gezien in de bios overview van de handleiding van de Asrock Extreem 9 is die vergelijkbaar met de features die gigabyte levert...Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:59:
Tot nu toe is het Asus UEFI van mijn ChVF het meest uitgebreide die ik heb gezien...
Maar ook als je het UEFI van de UD7 rev 3.0 te beknopt vindt, zal je niets opschieten met de eerdere revisies... Ondanks dat die wellicht geen volwaardig UEFI hebben, hebben ze niet meer instellingen...
Ik denk dat je dan het beste uit bent met een Asus ChVF(Z) of sabertooth R2.0 (Al heb ik daar het bios niet van gezien). Mocht je interesse hebben kan je ook een keer langskomen op first-hand te komen spelen met mijn ChVF setup...
[ Voor 22% gewijzigd door Spekkie88 op 29-05-2014 11:06 ]
Eerste resultaten met mijn nieuw moederbord (990FXA-UD5):

Core temps liggen 5 graden lager dan met mijn M5A97 EVO R2.0 en socket is ook veel lager. Een echte sensor heeft dit moedebord niet op de socket, maar ik voel dat het kouder is
Ik sta al in de ranking met 4.7 Ghz dus ik ga nog verder moeten gaan

Core temps liggen 5 graden lager dan met mijn M5A97 EVO R2.0 en socket is ook veel lager. Een echte sensor heeft dit moedebord niet op de socket, maar ik voel dat het kouder is
Ik sta al in de ranking met 4.7 Ghz dus ik ga nog verder moeten gaan
[ Voor 58% gewijzigd door Linus_BE op 02-06-2014 19:49 ]
Verwijderd
Ik hecht dus zwaar waarde aan het niet beknopt met overclocken bezig tezijn, het liefst zie ik een BIOS met instel mogelijkheden welke niet enkel betrekkking hebben op de standaard lineup perikelen. Ik mis in het uefi gewoon de features in bijvoorbeeld de richting geheugen, ik kon uren met de subtimings het geheugen fine-en.. enzo ook richitng cpu / nb, de pcie lijnen welke de gpu puur zuiver met de clockspeed van de nb perfect synchroon laat lopen.. Ik zie gewoon in het UEFI van de ud7 de features niet in bijvoorbeeld het UEFI van de chvfz.Spekkie88 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:08:
[...]
Dat ligt er maar net aan waar je waarde aan hecht... Ik erger me soms rot aan het ASUS EUFI waar basale dingen als welk pci-e slot als 1e aangesproken moet worden gewoon niet aanwezig zijn...
Voor overclocken zitten er misschien wel wat leuke features in, maar nog geen waar ik gebruik van maak... Het enige waar ik gebruik van zou willen maken is de CP/NB LLC, maar die optie heeft nou juist totaal geen invloed... Al met al zijn het meer features die je nodig zal hebben bij extreem overclocken...
Verder is het cool dat er temp headers op het bord zitten en dat je hiermee PWM fans kan regelen. Het nadeel is alleen dat je alleen een min/max temp op kan geven en een min/max fan snelheid. Het enige nadeel daar is dat de minimale max temp 50C is waardoor je er niets aan hebt als je de fans op je rad wil laten aansturen middels de water temperatuur...
[...]
Je hebt eigenlijk maar 3 keuzes... Gigabyte, Asus of Asrock... Van wat ik heb gezien in de bios overview van de handleiding van de Asrock Extreem 9 is die vergelijkbaar met de features die gigabyte levert...
Tot nu toe is het Asus UEFI van mijn ChVF het meest uitgebreide die ik heb gezien...
Maar ook als je het UEFI van de UD7 rev 3.0 te beknopt vindt, zal je niets opschieten met de eerdere revisies... Ondanks dat die wellicht geen volwaardig UEFI hebben, hebben ze niet meer instellingen...
Ik denk dat je dan het beste uit bent met een Asus ChVF(Z) of sabertooth R2.0 (Al heb ik daar het bios niet van gezien). Mocht je interesse hebben kan je ook een keer langskomen op first-hand te komen spelen met mijn ChVF setup...
Ik heb het roer hier volledig omgegooid, en heb de ud7 uit m'n kast gehaald, m'n ud rev. 4.0 er weer in gezet en ga maar eens bezig met deze combi. Over een half jaar ofzo zie ik wel verder..
4.8 Ghz lijkt toch niet te gaan precies. Zelfs op 1.525V onder load lukt het niet om 5 minuten prime95 uit te houden. De temperaturen zijn nu al op de limiet dus ik ga niet nog meer voltage ertegenaan gooien. Misschien als de temperatuur in mijn kamer terug een beetje naar omlaag gaat
Misschien zit je gewoon tegen de limiet van je cpu aan?Linus_BE schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:13:
4.8 Ghz lijkt toch niet te gaan precies. Zelfs op 1.525V onder load lukt het niet om 5 minuten prime95 uit te houden. De temperaturen zijn nu al op de limiet dus ik ga niet nog meer voltage ertegenaan gooien. Misschien als de temperatuur in mijn kamer terug een beetje naar omlaag gaat
Verwijderd
4.8Ghz is hier ook de max @1.50Vcore. de temp daarbij viel me wat tegen met m'n pas aangeschafte Swiftech Apogee Hd.
55c fullload prime95
55c fullload prime95
Bij mij gingen de cores richting de 65. 70 is de maximale veilige temperatuur volgens de mensen op overclock.net (en volgens AMD Overdrive), maar dat vond ik toch te hoog en het was nog niet eens 3 minuten bezig. Nu zit ik op 4.7 Ghz en 1.464V en de temperaturen zijn nu wel goed. 58 graden onder prime95 met mijn H100i is niet slecht denk ik. Ik zou er nog wat graden af kunnen doen door de stock Corsair straaljagers te monteren ipv mijn NF-F12's, maar stilte is een must voor mij.
Verwijderd
Ik vind het niet slecht voor een H100i, al wil ik wel opmerken dat ik met m'n apogee hd en de chip op 4700Mhz 1.45v 14 uur prime95 50c had..Volgens mij is het nog steeds je H100i waarmee je nu net tekort komt je chip nog verder te krijgen..Ik ben niet jehovah-getuigen, maar er is met een ander block meer uit je chip te halen.
Ja ik geloof je wel hoor en een custom loop zal er ooit nog wel komen
Helaas heb ik daar nu het geld niet voor en ik zou het graag ineens fantsoenlijk doen en een goede loop kopen en niet gewoon het goedkoopste. Ik moet daarvoor ook nog een nieuwe case hebben, want een Carbide 300r is wat krap. Maar ooit zal het wel gebeuren
Maar wat ga je doen dan met je UD7? Wellicht zou je die te ruil aan kunnen bieden op de V&A voor een ChVF(Z)... Over een maand of 2 gaat mijn systeem op de schop en stap ik over op de UD7 en mag mijn ChVF de deur uit... Maar voorlopig ben k nog druk bezig met afstuderen en heb ik helaas geen tijd en kan ik mijn systeem niet missen...Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:38:
[...]
Ik hecht dus zwaar waarde aan het niet beknopt met overclocken bezig tezijn, het liefst zie ik een BIOS met instel mogelijkheden welke niet enkel betrekkking hebben op de standaard lineup perikelen. Ik mis in het uefi gewoon de features in bijvoorbeeld de richting geheugen, ik kon uren met de subtimings het geheugen fine-en.. enzo ook richitng cpu / nb, de pcie lijnen welke de gpu puur zuiver met de clockspeed van de nb perfect synchroon laat lopen.. Ik zie gewoon in het UEFI van de ud7 de features niet in bijvoorbeeld het UEFI van de chvfz.
Ik heb het roer hier volledig omgegooid, en heb de ud7 uit m'n kast gehaald, m'n ud rev. 4.0 er weer in gezet en ga maar eens bezig met deze combi. Over een half jaar ofzo zie ik wel verder..
Merk je trouwens verschil tussen de UD3 en UD7?
Qua features zal je in ieder geval je hart op kunnen halen met de ChVF(Z), van subtimings tot drive strength...
Mooie score en inderdaad wel de limiet van je H100i, ik had eerst ook te weinig rad oppervlak en mijn cpu was niet vooruit te branden max 4.5GHz... Extra rad in m'n loop opgenomen en alles ging ineens als een speer...Linus_BE schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:24:
Bij mij gingen de cores richting de 65. 70 is de maximale veilige temperatuur volgens de mensen op overclock.net (en volgens AMD Overdrive), maar dat vond ik toch te hoog en het was nog niet eens 3 minuten bezig. Nu zit ik op 4.7 Ghz en 1.464V en de temperaturen zijn nu wel goed. 58 graden onder prime95 met mijn H100i is niet slecht denk ik. Ik zou er nog wat graden af kunnen doen door de stock Corsair straaljagers te monteren ipv mijn NF-F12's, maar stilte is een must voor mij.
Daarnaast is er altijd veel discussie over de max temperaturen van de FX chips... Degene die ik aanhoud voor 24/7 gebruik is Max 61 core/package en max 70 voor de socket.
Om te testen ga ik er wel een overheen, maar ik zal toch niet snel voor 70+ core/package gaan... Maargoed dat is waarschijnlijk ook alleen meer een onderbuik gevoel
Ik heb sinds kort het vervelende probleem dat mijn FSB snelheid fluctueert onder load van 200 MHz naar 205 MHz. Hierdoor gaat mijn kloksnelheid ook soms omhoog met 0.1 GHz. Dit is zeer vervelend natuurlijk, want zo heb ik meer voltage nodig om die schommeling te compenseren. Ik heb al geprobeerd mijn NB Core voltage te verhogen, net als NB voltage, CPU PLL voltage, NB/PCIe/PLL voltage, HT Link voltage, maar niets helpt. Ik was mijn OC langzaam aan het opbouwen en vanaf 4.4 Ghz (200x22) begint dit probleem. Ik heb de busspeed in mijn bios manueel ingesteld op 200 Mhz.
CPU = FX8320
Mobo = Gigabyte 990FXA-UD5 rev. 3.
Als iemand hier een oplossing voor vindt, ben ik je eeuwig dankbaar
CPU = FX8320
5MHz klinkt inderdaad wel als erg veel... Die van mij zit er standaard 0.8MHz boven met een top van 1.0MHz wat dus neerkomt op een fluctiatie van 0.2MHz... Wat gebeurt er eigenlijk als je de bus snelheid zelf hoger instelt ipv alleen de multiplier?Linus_BE schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:15:
Ik heb sinds kort het vervelende probleem dat mijn FSB snelheid fluctueert onder load van 200 MHz naar 205 MHz. Hierdoor gaat mijn kloksnelheid ook soms omhoog met 0.1 GHz. Dit is zeer vervelend natuurlijk, want zo heb ik meer voltage nodig om die schommeling te compenseren. Ik heb al geprobeerd mijn NB Core voltage te verhogen, net als NB voltage, CPU PLL voltage, NB/PCIe/PLL voltage, HT Link voltage, maar niets helpt. Ik was mijn OC langzaam aan het opbouwen en vanaf 4.4 Ghz (200x22) begint dit probleem. Ik heb de busspeed in mijn bios manueel ingesteld op 200 Mhz.
CPU = FX8320
Ook met mijn UD3 had ik niet zo'n fluctiatie...
Dan gebeurt het ook ja op dezelfde manier.Spekkie88 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 14:28:
[...]
5MHz klinkt inderdaad wel als erg veel... Die van mij zit er standaard 0.8MHz boven met een top van 1.0MHz wat dus neerkomt op een fluctiatie van 0.2MHz... Wat gebeurt er eigenlijk als je de bus snelheid zelf hoger instelt ipv alleen de multiplier?
Ook met mijn UD3 had ik niet zo'n fluctiatie...
Op high krijg ik een kleine vboost, maar dit lijkt niet de oorzaak te zijn want op medium springt mijn kloksnelheid nog altijd even hard.
Staat spread spectrum toevallig aan ?
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Die optie is er niet in de BIOS. Ik heb reeds een retouraanvraag ingediend bij 4launch, want ook op overclock.net wist niemand er raad mee. Er waren mensen met hetzelfde moederbord die er geen last van hadden en mijn BIOS instellingen waren hetzelfde. Ik heb een Sabertooth R2.0 besteld nuSpeedy-J schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:39:
Staat spread spectrum toevallig aan ?
Ik heb de rev1 van de Sabertooth en ben erg tevreden ,die R2.0 is zeker een goede keus!
Ik heb mijn sabertooth ondertussen en ik heb hetzelfde probleem... Nu weet ik het helemaal niet meer. Kan het aan de cpu zelf liggen?
ik heb een amd x4 965 die orecies hetzelfde doet 3 mhz schommeling op de htt alleen verlaagt hij mijn cpu snelheid juist...
cpu reeds op 2 borden gehad en kan alleen maar concluderen dat het bij mij aan de cpu ligt en het tevens de slechtste klokker ooit is 3,8ghz met 1,430v...
had laats een 955 die daarmee 4,2ghz stabiel deed
cpu reeds op 2 borden gehad en kan alleen maar concluderen dat het bij mij aan de cpu ligt en het tevens de slechtste klokker ooit is 3,8ghz met 1,430v...
had laats een 955 die daarmee 4,2ghz stabiel deed

Ik heb AMD gecontacteerd en ze zeggen dat ik best een RMA doe. Dan doen we dat maar.
Ik snap niet hoe een cpu invloed kan hebben op je busspeed.
Ja maar het gebeurt bij verschillende moederborden, dan moet er toch iets mis zijn met de cpu? Ik heb Windows al opnieuw geïnstalleerd om dat uit te sluiten, maar niks lijkt te helpen. En AMD heeft mijn rma goedgekeurd, dus dan denken zij toch ook dat het aan de cpu ligt?
Toch blijft het vreemd dat dit met je oude bord niet gebeurde... Heb je die niet nog liggen om te testen? Als die nu ook dezelfde problemen geeft weet je zekerder dat het aan de cpu ligt...Linus_BE schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 21:01:
Ja maar het gebeurt bij verschillende moederborden, dan moet er toch iets mis zijn met de cpu? Ik heb Windows al opnieuw geïnstalleerd om dat uit te sluiten, maar niks lijkt te helpen. En AMD heeft mijn rma goedgekeurd, dus dan denken zij toch ook dat het aan de cpu ligt?
Dat bord is inmiddels verkocht. Mijn CPU is gisteren vertrokken naar AMDSpekkie88 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:02:
[...]
Toch blijft het vreemd dat dit met je oude bord niet gebeurde... Heb je die niet nog liggen om te testen? Als die nu ook dezelfde problemen geeft weet je zekerder dat het aan de cpu ligt...
Heb ik ook al jaren lang last van, ligt aan het moederbord. Meerdere AMD borden hebben hier last van. Die van mij fluctueert sinds aankoop tussen de 300 en 304. Ik heb gewoon in de bios iets lager dan 300 ingesteld en dan gaat het prima
[ Voor 67% gewijzigd door Zenix op 17-06-2014 12:13 ]
CPU inmiddels al terug of nog niet?Linus_BE schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:07:
[...]
Dat bord is inmiddels verkocht. Mijn CPU is gisteren vertrokken naar AMD
Wat een verschrikkelijk hoge temperaturen voor waterkoeling..
Ik mag toch hopen dat deze CPU's niet meer dezelfde TIM issues hebben dan Ivy Bridge / Haswell wel?
Ik haal met een 3770K op 4.8Ghz op 1.4v met HT en al aan nog lagere temps in LinX met 25c kamertemp en das met maar een enkel 30mm 360 radje.. Ok, wel delidded natuurlijk
Ik mag toch hopen dat deze CPU's niet meer dezelfde TIM issues hebben dan Ivy Bridge / Haswell wel?
Ik haal met een 3770K op 4.8Ghz op 1.4v met HT en al aan nog lagere temps in LinX met 25c kamertemp en das met maar een enkel 30mm 360 radje.. Ok, wel delidded natuurlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Imprezzion op 07-07-2014 11:37 ]
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Ik heb een FX8350 in de plaats gekregen
Ja, bij de Pentium zijn de problemen nog wel steeds. Het is geen devils canyon, helaas. Ik heb een 240 60mm rad, wel gebruik ik allemaal fans met lage RPM voor stilte, op radiator zit Gentle Typhoons. Heb nog wel meer radiators liggen, maar 240 60mm is toch meer als genoeg voor alleen een Pentium? Daarnaast zit ik een kleine kamer.Imprezzion schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:37:
Wat een verschrikkelijk hoge temperaturen voor waterkoeling..
Denk dat ik hem ook ga delidden met een bare-die mount, kan prima met mijn blok.
Het is overigens wel ironisch, dat de boel helemaal vastloopt bij prime95 en ik regelmatig freezes heb, maar hij is wel LinX stable
[ Voor 29% gewijzigd door Zenix op 07-07-2014 13:33 ]
Prime en LinX zijn totaal andere workloads dus ja. Kan gebeuren. Bij mij is het andersom. Ik kan wel Prime95 10 uur doen op 5.1Ghz, maar LinX nog geen 20 minuten haha.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Imprezzion schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:32:
Prime en LinX zijn totaal andere workloads dus ja. Kan gebeuren. Bij mij is het andersom. Ik kan wel Prime95 10 uur doen op 5.1Ghz, maar LinX nog geen 20 minuten haha.

Heb hem delidded met Razor method. Vervolgens retention bracket verwijderd en 3 laagjes isolatie tape naast de core om als schim te dienen, en wat tape aan zijkanten zodat hij altijd goed blijft zitten. Vervolgens het waterblock ET Supreme LT gemonteerd, met maximale kracht, elke keer maar 2-3 keer draaien, zodat druk goed gelijk bleef.
Eerst was hij max 72 graden na 50min LinX in de nacht, met lagere kamertemperatuur en ook iets lagere vcore 1.4. Nu in de middag in de zon met hogere vcore 1.42 max 59. Ben dus zo'n 15 graden vooruit gegaan in vergelijking voor de delid.
Kijk, dat is nou nog eens een verschil om blij mee te zijn
Ik heb mijn nieuwe FX8350 inmiddels stabiel gekregen op 4.8 GHz en 1.476 V onder load. Temperaturen hangen rond de 57 tijdens IBT en prime95. Als ik linx probeer gaan ze echter onmiddelijk richting de 67 graden wat een beetje veel is om 45 minuten lang aan te houden.
AVX dus. Je draait prime en IBT zonder AVX instructies.
Draai prime 27.9 maar eens met AVX. Dan gaat ie zo dezelfde kant uit qua temps hoor
Draai prime 27.9 maar eens met AVX. Dan gaat ie zo dezelfde kant uit qua temps hoor
Ik draai ibt met avx hoor. Ik gebruik de versie die op overclock.net in de FX CPU thread staat. Prime95 is versie 28.4. Even later haalde ik wel dezelfde temperaturen met prime. De maximale veilige temperatuur op de cores is 70 graden dus het is niet rampzalig, maar ik wil het zo toch niet 45 minuten laten lopen. Hopelijk zakt mijn kamertemperatuur binnenkort want die is wel bijna 30 graden.
[ Voor 15% gewijzigd door Linus_BE op 23-07-2014 14:50 ]
Ah, omdat het verschil zo groot was dacht ik even dat je geen AVX draaide 
Prime kan inderdaad wat langer duren, maar Small FFT only gaat wel wat harder.
Prime kan inderdaad wat langer duren, maar Small FFT only gaat wel wat harder.
@Zenix - nice score en is geplaatst
Iemand trouwens een mirror van de bijgewerkte LinX 0.6.5-11.1.3? Zoals beschikbaar gesteld op XS.
Want op Mediafire lijkt alles verwijderd wegens een "violation"...
Of een andere recente die Haswell de baas kan?
De link in de TS is helaas ook dood.
[ Voor 61% gewijzigd door Ultraman op 06-08-2014 22:40 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Deze http://www.mediafire.com/...0.6.5+%2811.1.3%29%29.zip ?Ultraman schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:35:
Iemand trouwens een mirror van de bijgewerkte LinX 0.6.5-11.1.3? Zoals beschikbaar gesteld op XS.
Kan hem gewoon downloaden.
Minder Vcore dan je FX8320, maar helaas maar 135 Mhz harder.... dat valt mij tegen.
Moet toch ook eens ee FX onder handen nemen
Zal van de week eens kijkenUltraman schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:35:
[ Voor 4% gewijzigd door Reveltoorn op 17-08-2014 09:48 ]
Ja het is nog altijd geen geweldige overclockerReveltoorn schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:48:
Minder Vcore dan je FX8320, maar helaas maar 135 Mhz harder.... dat valt mij tegen.
Verwijderd
Lekkere snelheid Linus_BE, denk je dat 5 Ghz er in zit of niet? Misschien in de winter wanneer het lekker koud is.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 17:24 ]
Ja inderdaadVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:24:
Lekkere snelheid Linus_BE, denk je dat 5 Ghz er in zit of niet? Misschien in de winter wanneer het lekker koud is.
Nice score 
Ben zelf ook bezig met een FX8350, maar ga geen 45min lopen Linxen
Ben zelf ook bezig met een FX8350, maar ga geen 45min lopen Linxen
@Linus - lijst is aangepast
Bedankt. De temperaturen komen wel niet overeen, maar veel scheelt het niet
Aangepast
Heb je de stock fans nog op de H100i zitten?
Je kunt zo'n 4-5c winst halen door hoge static pressure fans in push-pull erop te kwakken.
Iets als Noiseblocker XL-P's ofzo..
Je kunt zo'n 4-5c winst halen door hoge static pressure fans in push-pull erop te kwakken.
Ik weet niet of jullie het kennen. Maar ik heb gemerkt dat IntelBurntest stable niet 24/7 stabiel is. Ik had wel eens dat ik uren lang IBT kon draaien (met AVX) maar dat hij af en toe toch een bsod gaf.
Wat bij mij beter werkte was IBT + een HD film afspelen. Dan ging hij wel plat. Sinds IvyBridge test ik al op die manier. En dat werkt tot nu toe perfect.
Wat bij mij beter werkte was IBT + een HD film afspelen. Dan ging hij wel plat. Sinds IvyBridge test ik al op die manier. En dat werkt tot nu toe perfect.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
LinX / AVX focussed te veel op de FPU's in mijn mening. Prime95 Blend @ 90% RAM is veel diverser qua load, ook voor je memory controller e.d.
Ik ben zelf te ''lui'' voor lange stresstests. Een uurtje LinX en een uurtje Prime95 1344/1792 FFT op 90% RAM en als hij dat haalt is het gas erop voor een week met normaal gebruik zoals games en software. Geen BSOD's? Prima
BSOD's? Afgaand op de code van de BSOD voltage verhogen van iets en weer verder met gamen. BSOD's houden vanzelf op..
En ja, mijn huidige 24/7 clocks uit m'n sig zijn wel met 12 uur LinX en 24 uur Prime95 Blend geverifieerd met max temps met 20c kamertemp van 72c voor de warmste core
Ik ben zelf te ''lui'' voor lange stresstests. Een uurtje LinX en een uurtje Prime95 1344/1792 FFT op 90% RAM en als hij dat haalt is het gas erop voor een week met normaal gebruik zoals games en software. Geen BSOD's? Prima
BSOD's? Afgaand op de code van de BSOD voltage verhogen van iets en weer verder met gamen. BSOD's houden vanzelf op..
En ja, mijn huidige 24/7 clocks uit m'n sig zijn wel met 12 uur LinX en 24 uur Prime95 Blend geverifieerd met max temps met 20c kamertemp van 72c voor de warmste core
[ Voor 4% gewijzigd door Imprezzion op 27-08-2014 14:20 ]
miss intresanst voor mensen heb nu een 2e i7 3930K gescoord en even gekeken wat het doet:
heb nu een
53 tegenover 51x multi
4,9ghz@1,44v vs 4,9@ 1,510v
vanmiddag al even de 50x multi geprobeert om even tekijken hoeveel dat zou willen voor 24/7 maar tot nu toe is het me nog niet gelukt zonder allerlei uiteen lopende bsods al gebruikte settings:
1,5vcpu
1,15v vtt
1,15v vccsa
1,875v pll
misschien heeft iemand nog een aanvulling op een van de al of nog niet gebruikte voltages die zouden kunnne helpen?
heb nu een
53 tegenover 51x multi
4,9ghz@1,44v vs 4,9@ 1,510v
vanmiddag al even de 50x multi geprobeert om even tekijken hoeveel dat zou willen voor 24/7 maar tot nu toe is het me nog niet gelukt zonder allerlei uiteen lopende bsods al gebruikte settings:
1,5vcpu
1,15v vtt
1,15v vccsa
1,875v pll
misschien heeft iemand nog een aanvulling op een van de al of nog niet gebruikte voltages die zouden kunnne helpen?
Dan zal ik Prime er ook weer eens bij pakken. Maar een HD filmpje naast Linx werkt erg goed kan ik je vertellen. Dan gaat hij soms binnen 30 min plat waar je eerst dag volledig stabiel te zijn (als je alleen linx gebruikt)Imprezzion schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 14:19:
LinX / AVX focussed te veel op de FPU's in mijn mening. Prime95 Blend @ 90% RAM is veel diverser qua load, ook voor je memory controller e.d.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nee ik gebruik 2 Noctua NF-F12 en 2 Enermax Vegas witte LED in push pull. De stock fans zijn veel te luid.Imprezzion schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:25:
Heb je de stock fans nog op de H100i zitten?

HammerNL | i2500k | 4900Mhz| 100x49 | 4C 4T | 1.360V | P8Z68-V Pro | Water | EK-Supremacy |68/78/78/75 |
Dacht weer eens updaten. Inmiddels overgaan op een custom loop, dus werd het ook wel weer eens tijd om de boel wat op te krikken.
Rad 1 --> Alphacool NexXxoS XT45 420mm --> 3x Noctua NF-A14
Rad 2 --> Alphacool NexXxoS XT45 240mm --> 2x Noctua NF-F12
M'n fans staan gewoon fixed @750rpm, voor deze bench wellicht wat aan de lage kant, maar voor gaming etc meer dan genoeg.
> 5GHz bewaren we tot de volgende keer
Mooie score, maar niet echt schokkend 
Ik wacht wel op de 5Ghz tot ik de lijst aan pas.
Ik wacht wel op de 5Ghz tot ik de lijst aan pas.