Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Zo hoef je niet te reageren hoor... Hij heeft alleen de ss om vanuit te gaan en niks anders, al heb je roze olifanten in je bios dan heeft JB daar niks mee te makenSigh... Kan ik niets aan doen dat CPU-Z altijd 20 aangeeft?!
Denk je dat ik hier zit te photoshoppen ofzo man..
links = beeldscherm 1, rechts = beeldscherm 2 snapje toch wel ?
Of ga je ook nog beweren dat ik niet zeker weet of ik in de bios toch echt wel 't nummertje 21 zie?
Ik heb zelf het probleem dat m'n luie Xeon bij Linx op 23x multi doodleuk terugschakelt naar 22x. Kan ik niks aan doen, overclock zal wel stabiel wezen maar de processor wil niet. CPU-Z geeft geen 23x aan dus ik heb geen poot om op te staan. Zo'n run is zodoende niet geldig. Terug naar de tekentafel. Ik heb 't opgelost door gewoon een hogere baseclock op 21x te draaien...
Edit 3:wesjuhdabomb schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:12:
Kan je daar niet direct een UCbench run mee draaien? Country cup ^^
Inmiddels 387.0 http://www.hwbot.org/submission/2224001_
En Country cup : http://hwbot.org/search/s...s=2223174,2223123,2224221
[ Voor 71% gewijzigd door Reveltoorn op 25-11-2011 12:25 ]
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
Dus omdat CPU-Z 20x zegt geld 't niet ? Jammer, dan maar geen lid van de club.Singular1ty schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:41:
[...]
Zo hoef je niet te reageren hoor... Hij heeft alleen de ss om vanuit te gaan en niks anders, al heb je roze olifanten in je bios dan heeft JB daar niks mee te maken![]()
Ik heb zelf het probleem dat m'n luie Xeon bij Linx op 23x multi doodleuk terugschakelt naar 22x. Kan ik niks aan doen, overclock zal wel stabiel wezen maar de processor wil niet. CPU-Z geeft geen 23x aan dus ik heb geen poot om op te staan. Zo'n run is zodoende niet geldig. Terug naar de tekentafel. Ik heb 't opgelost door gewoon een hogere baseclock op 21x te draaien...
nee, omdat cpu-z 20x zegt loopt ie ook maar op 20xn2k schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:05:
[...]
Dus omdat CPU-Z 20x zegt geld 't niet ? Jammer, dan maar geen lid van de club.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Dus de POST van de bios heeft 't ook verkeerd als ie 4GHz aangeeft? Grappig dat CPU-Z zo heilig isnedernakker schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 06:51:
[...]
nee, omdat cpu-z 20x zegt loopt ie ook maar op 20x
[ Voor 91% gewijzigd door n2k op 25-11-2011 11:47 ]
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Als ik de multiplier zelf op 20 zet (CPU-Z geeft gewoon 20x aan), een super pi mod van 1M run komt daar 10.662s als snelste uit.
Als ik de multiplier zelf op 21 zet (CPU-Z geeft hier ook 20x aan), een super pi mod van 1M run komt daar 10.170s als snelste uit.
Nu heb ik geen verstand van benchen maar een halve seconde lijkt mij toch een significant verschil en geeft dus aan dat de multiplier 'toch echt' op 21 staat ondanks dat CPU-Z iets anders zegt.
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z/versions-history.html
|2600k|Asus 290|
[ Voor 10% gewijzigd door n2k op 25-11-2011 12:06 ]
maar dit zegt toch nog niets?n2k schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:48:
Ik doe maar een schot in 't wild.
Als ik de multiplier zelf op 20 zet (CPU-Z geeft gewoon 20x aan), een super pi mod van 1M run komt daar 10.662s als snelste uit.
Als ik de multiplier zelf op 21 zet (CPU-Z geeft hier ook 20x aan), een super pi mod van 1M run komt daar 10.170s als snelste uit.
Nu heb ik geen verstand van benchen maar een halve seconde lijkt mij toch een significant verschil en geeft dus aan dat de multiplier 'toch echt' op 21 staat ondanks dat CPU-Z iets anders zegt.
Het wel of niet toewijzen van een turbo multiplier op de 1e generatie core i7 wordt bepaald door het wel of niet overschreiden van de TDP van de cpu, als jij een overklok van 4 GHz hebt en je gaat de cpu op 8 threads volop belasten, dan zal de turbo niet inschakelen omdat je ver boven deze TDP zit.
als je dan iets simpels draait als superpi, wat een single threaded benchmark is en zonder harde toewijzing van affiniteit zo maar op core # 2 kan worden gedraaid terwijl cpu-z standaard core # 0 uitleest, dan zie jij inderdaad de multiplier niet verhogen maar is je score wel hoger omdat die ene thread de TDP niet overschreid....
Maar ik heb (de automatische) Turbo helemaal niet aan staan? Volgens mij kan dat helemaal niet als je zelf de multiplier instelt op alles dan Auto. Turbo werkt alleen als je de multiplier op Auto zet, EIST aan hebt en dan Turbo zelf aan heb. Geen van alle gaan op voor mij. Als je met Turbo ook bedoelt dat ik zelf op de 21x multiplier zet dan zegt mijn kleine super pi mod test juist wel iets.nedernakker schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:19:
[...]
maar dit zegt toch nog niets?
Het wel of niet toewijzen van een turbo multiplier op de 1e generatie core i7 wordt bepaald door het wel of niet overschreiden van de TDP van de cpu, als jij een overklok van 4 GHz hebt en je gaat de cpu op 8 threads volop belasten, dan zal de turbo niet inschakelen omdat je ver boven deze TDP zit.
als je dan iets simpels draait als superpi, wat een single threaded benchmark is en zonder harde toewijzing van affiniteit zo maar op core # 2 kan worden gedraaid terwijl cpu-z standaard core # 0 uitleest, dan zie jij inderdaad de multiplier niet verhogen maar is je score wel hoger omdat die ene thread de TDP niet overschreid....
CPU-Z geeft 20x op alle cores aan.
Daarnaast geeft HWiNFO sensor window aan dat tijdens 't stressen met LinX mijn CPU een maximum van 82-84 watt vraagt. Nu weet ik niet of je dat 1 op 1 kan relateren aan de 130 TDP die Intel voorschrijft. Ik heb niet zo'n goed idee wat TDP nu precies inhoud..
[ Voor 36% gewijzigd door n2k op 25-11-2011 16:28 ]
Elke score in de TS van alle andere mensen voldoen daar wel aan! Dus vertel mij eens waarom ik voor jou een uitzondering moet maken?
Nu begrijp ik wel dat je gefrustreerd bent, maar als je als je mij persoonlijk aan gaat vallen heeft geen zin. doe dat invervolgs via DM dan zal ik je precies vertellen wat je verkeerd doet.
Maar als je me nog een x lief vraagt hoe je het wel moet doen, dan wil ik je dat nog wel een x uitleggen.
http://hwbot.org/competit...88_dual_core_ucbench2011/
Denk dat je best een leuke score had gehad
En of ie unlockbaar is weet ik niet. Hij ligt alweer in de kast..

Hier is mijn overklock 4.62 GHz op water met de ramen open..:-)
[ Voor 168% gewijzigd door undeepdiver op 20-04-2016 08:50 ]
De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!
Mooie overclock alleen ben je je spec balk vergetenundeepdiver schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:16:
[afbeelding]
Ik heb mijn screen shot als JPG opgeslagen dus dit is de enige manier om het nog een beetje leesbaar neer te zetten excuses ik wist het niet.![]()
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

SupremeRick | I7 2600K | 4500.0MHz | 100x45 | 4 / 8 | 1.336 | Asus P8Z68 Deluxe | water | Corsair H70 | 61 72 73 65 | L134B359
Is kijken of ik m nog verder kan pushen.
UPDATE: ik heb mijn batchnummer nog gevonden op het doosje
[ Voor 9% gewijzigd door SupremeRick op 03-12-2011 16:40 ]
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i
je draait toch niet 24/7 met die 1.53V? want dat is wel gedurfd...undeepdiver schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:16:
undeepdiver | I7 970 | 4625.3MHz | 185x25 | 6 / 12 | 1.5375 | Gigabyte UD7 | water | D-tec | 82 81 72 76 86 82 | 3009F989
[afbeelding]
Ik heb mijn screen shot als JPG opgeslagen dus dit is de enige manier om het nog een beetje leesbaar neer te zetten excuses ik wist het niet.![]()
Nou... hij zegt "met de ramen open" dat klink niet naar 24/7nedernakker schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:27:
[...]
je draait toch niet 24/7 met die 1.53V? want dat is wel gedurfd...
Maar wel een hele nette overclock moet ik zeggen

Hoi Nederakker nee hoor dit is mijn 24 / 7 setting het was zooo verleidelijk om dat beetje extra erbij te zetten. Ik verwacht wel dat Millman dit niet op zich laat zitten.. maar het is even leuk.
[ Voor 13% gewijzigd door undeepdiver op 02-12-2011 15:47 ]
Nou, millman zegt, respect! Heb alleen geen 1366 meer, zit op een middelmatige 2600k, maar ik hoop snel eens naar een goeie ivy bridge te verhuizen... Ik denk dat dat nr1 plekkie van jou nog wel eens een lange tijd blijft staan... Good luck defending it..undeepdiver schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 15:38:
[afbeelding]
Hoi Nederakker nee hoor dit is mijn 24 / 7 setting het was zooo verleidelijk om dat beetje extra erbij te zetten. Ik verwacht wel dat Millman dit niet op zich laat zitten.. maar het is even leuk.
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
En millman bedankt het is een leuke chip tot 4.5 gaat het heel gemakkelijk maar daarna wordt het zeuren met de voltage's. Ik hoop dat Helion Prime gaat knallen 5 GHz zou toch mogenlijk moeten zijn.
tja, linX stabiel boeit me geen reet.. omdat in mijn ervaring een linX stabiel pc nog regelmatig op zijn bek gaat in real life (we hoeven geen discussie te starten hoor, is mijn mening)undeepdiver schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:24:
4.7 GHz met 1.38 v haha de meeste kunnen daar alleen van dromen en jij neemt niet de moeite om een score te plaatsen ..? Nederakker jij bent echt goed.
het nadeel van zo'n linX 'challenge' is dat mensen veel te hard gaan pushen en te hoge voltages gaan toepassen, resultaat dik falende onderdelen en een hoop verdriet.
een chip pushen ok, maar dat doe ik liever onder ln2, blijft de boel stuk langer heel
verwacht van Helion prime 4.8/4.9 linX stabiel.. 5 GHz wordt te gek en raad ik hem zeker af als hij lang wil genieten van die chip...
Nedernakkers chip was de mijne, waar ik dus ook mee gepost heb... Dan is het niet zo interessant meer om nog een keer met die proc een score te posten natuurlijk... En voor een pro (nakker staat 3e van NL) haal je geen punten met "prime/linX stabiel, maar met superpi, Wprime, 3dmarks enz enz wel. Dan is het zonde om die proc voor linxdoeleinden te gebruiken..undeepdiver schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:24:
4.7 GHz met 1.38 v haha de meeste kunnen daar alleen van dromen en jij neemt niet de moeite om een score te plaatsen ..? Nederakker jij bent echt goed.![]()
En millman bedankt het is een leuke chip tot 4.5 gaat het heel gemakkelijk maar daarna wordt het zeuren met de voltage's. Ik hoop dat Helion Prime gaat knallen 5 GHz zou toch mogenlijk moeten zijn.
edit: ah, nakker was mij al voor..
@ helion: wees een beetje lief voor de chip.. dan gaat zeker lief zijn voor jou!
[ Voor 6% gewijzigd door millman op 02-12-2011 16:38 ]
Er komen te vaak runs voorbij met een niet verantwoorde vcore inderdaad.
Phew... Is mijn 1e plekje voor Bloomfield veilig gesteldnedernakker schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 16:32:
[...]
tja, linX stabiel boeit me geen reet.. omdat in mijn ervaring een linX stabiel pc nog regelmatig op zijn bek gaat in real life (we hoeven geen discussie te starten hoor, is mijn mening)
het nadeel van zo'n linX 'challenge' is dat mensen veel te hard gaan pushen en te hoge voltages gaan toepassen, resultaat dik falende onderdelen en een hoop verdriet.
een chip pushen ok, maar dat doe ik liever onder ln2, blijft de boel stuk langer heel
verwacht van Helion prime 4.8/4.9 linX stabiel.. 5 GHz wordt te gek en raad ik hem zeker af als hij lang wil genieten van die chip...

Zoals ik al aangaf was het chippie zo dicht bij de nr1 plek dat ik het niet kon laten. Volgende maand gaan we over op 2011 socket en gaat deze chip, moederbord en geheugen naar mijn zoontje zijn nieuwe pc dus ik durfde het wel aan.
En by the way Bart ook bedankt voor de hulp..
Er zitten hier veel mensen die goed weten waar ze mee bezig zijn, maar nog meer die totaal geen clue hebben.
En daar ligt het gevaar in mijn ogen..
Het blijft een competitie en iedereen mag bepalen hoe ver hij gaat daar zit geen gevaar in en is alleen maar goed voor onze economie.
Wat is hier het leuke aan?
Veel mensen overclocken graag, maar om je te meten met de besten lig je dan al gauw mijlen achter.
De mensen die het meeste geld hebben en dus het duurste materiaal in huis kunnen halen, denk aan bijv. LN2 pakket wat al gauw honderden euro's kost, hebben dan ook vaak veel hogere clocks dan mensen met een kleiner budget die alleen een lucht koeler kunnen veroorloven. Daarom de 'LinX Stable Club' zodat iedereen eigenlijk mee kan doen en een plek kan behalen in de TS zelfs op lucht. En we met elkaar meer plezier hebben in het Overclocken, omdat er gewoon simpelweg een groter publiek aan kan meedoen.
Ik vind het niet erg om grenzen op te zoeken en was ook erg blij met mijn klokje. Het is een beetje jammer dat bepaalde iemanden weer een beetje negatief en zuur moeten reageren het lijkt wel personelijk!
sorry hoor dat ik me er even in mengundeepdiver schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:37:
Je hebt natuurlijk wel gelijk dat de CPU en of andere hardware kapot gaat met zulke hoge voltage's maar dat wil nog niet zeggen dat mensen die dat doen geen clue hebben.
Het blijft een competitie en iedereen mag bepalen hoe ver hij gaat daar zit geen gevaar in en is alleen maar goed voor onze economie.
Wat is hier het leuke aan?
Veel mensen overclocken graag, maar om je te meten met de besten lig je dan al gauw mijlen achter.
De mensen die het meeste geld hebben en dus het duurste materiaal in huis kunnen halen, denk aan bijv. LN2 pakket wat al gauw honderden euro's kost, hebben dan ook vaak veel hogere clocks dan mensen met een kleiner budget die alleen een lucht koeler kunnen veroorloven. Daarom de 'LinX Stable Club' zodat iedereen eigenlijk mee kan doen en een plek kan behalen in de TS zelfs op lucht. En we met elkaar meer plezier hebben in het Overclocken, omdat er gewoon simpelweg een groter publiek aan kan meedoen.
Ik vind het niet erg om grenzen op te zoeken en was ook erg blij met mijn klokje. Het is een beetje jammer dat bepaalde iemanden weer een beetje negatief en zuur moeten reageren het lijkt wel personelijk!

maar ze proberen je alleen te waarschuwen
Ben alleen verbaast dat grenzen verleggen met Ln2 wel kan en grenzen verleggen met water op hoge maar niet te hoge temps als no clue wordt bestempeld.
Ik vind overklocken erg leuk om tedoen en ga van de week mijn buurman zijn pc aanvallen minimaal 1.8 v Vcore
kijk.. mij maakt het niet uit hé.. tis maar dat je het weet. als het fout gaat kan het goed fout gaan en gaat het niet goed fout als het fout gaat, dan heb je geluk.undeepdiver schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:12:
Hoi Rick
Ben alleen verbaast dat grenzen verleggen met Ln2 wel kan en grenzen verleggen met water op hoge maar niet te hoge temps als no clue wordt bestempeld.
Ik vind overklocken erg leuk om te en ga van de week mijn buurman zijn pc aanvallen minimaal 1.8 v Vcore
Overclocken is leuk ja, dat vind ik ook. het immers een mooie manier om je tijd door te komen als je niks of weinig te doen hebt.
maar met dergelijk hoge voltages sloop je apperatuur gewoon, een i7 is bijvoorbeeld gemaakt om op 1.2 volt te lopen en niet op 1.8.
persoonlijk zou ik geen 1.6 volt op me processor durven te zetten gewoon uit de gedachte dalijk brand er iets anders door en gaat het fout neemt het dan me hele systeem mee ja of nee.
maargoed als je zegt dat jij je systeem goed koelt vind ik het allemaal best.
een rondje 3dmark vantage ok, maar 45 minuten ongekende load op je cpu zetten is wel wat anders en zeker risicovol. chips gaan dood, vraag dat maar aan Bullus of GerardReintke
nu voel jij je aangesproken, maar hou jij blijkbaar wel rekening met de gevolgen, maar gezien je naam nog niet zo vaak in dit topic is voorgekomen zal je misschien niet weten dat er hier mensen op auto Vcore 5 GHz gaan linXen en hierbij throttling zelfs inschakelt omdat coretemps naar 100 graden gaan.
sorry, maar dan heb je geen clue. maar wel die spullen RMA sturen als het stuk gaat terwijl dat toch duidelijk user abuse is.
ik heb niets tegen op 'competitie', maar je kunt ook een superpi 1M topic maken, daar zal het onderscheid net als hier ook afhankelijk zijn van de kracht van de gebruikte koeling en niet zo een gevaar voor de hardware..
just my 2 cents..
Nederakker bedankt voor de tips.
Het niet verstandig om zo met je spullen om te gaan en kan het kapot. Ik ben blij met mijn klock maar het is geen goed voorbeeld voor mensen die helemaal niets weten. Ik heb de linX competitie van het begin gevolgd maar had simpel weg niks te melden dus vandaar dat je mijn naam nog niet eerder hebt gezien.
Het lijkt me echt leuk een superpi 1M competitie goed idee en minder stresvol.
4.62 beetje veel voltjes maar wel lekker
AMEN.nedernakker schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 18:18:
nou idd, het zal mij verder een rotzorg zijn of je al je spullen kapot klokt.. ik probeer je er alleen op te attenderen, het is jouw eigen keuze om 0.13V boven de door de fabrikant opgegeven max te gaan zitten..
een rondje 3dmark vantage ok, maar 45 minuten ongekende load op je cpu zetten is wel wat anders en zeker risicovol. chips gaan dood, vraag dat maar aan Bullus of GerardReintke
nu voel jij je aangesproken, maar hou jij blijkbaar wel rekening met de gevolgen, maar gezien je naam nog niet zo vaak in dit topic is voorgekomen zal je misschien niet weten dat er hier mensen op auto Vcore 5 GHz gaan linXen en hierbij throttling zelfs inschakelt omdat coretemps naar 100 graden gaan.
sorry, maar dan heb je geen clue. maar wel die spullen RMA sturen als het stuk gaat terwijl dat toch duidelijk user abuse is.
ik heb niets tegen op 'competitie', maar je kunt ook een superpi 1M topic maken, daar zal het onderscheid net als hier ook afhankelijk zijn van de kracht van de gebruikte koeling en niet zo een gevaar voor de hardware..
just my 2 cents..
En ik draaide 3DMARK 11.
Dus nog geen eens 45 minuten volledige stress.
Dus zou maar goed nadenken wat je doet.
Het enigste wat je dan meemaakt is dat je systeem er abrupt uit knalt en niet weer opstart omdat je de transistoren van je cpu om zeep hebt geholpen.
Dus als je nu een goed chippie hebt zou ik maar eens zwaar gaan nadenken of je dat er voor over hebt.
Ik heb nu heb nu al het geluk van de wereld dat mijn tweede 2600K ook een multi 55 is maar voor hetzelfde geld had ik het minder aangetroffen.
Bij mij wordt hij pas weer gebencht op hoge multi met bijbehorende voltage,s als hij onder een Single Stage of zwaardere koeling zoals dice of ln2 hangt.

| Legendary1985 | XEON W3680 | 4542Mhz | 197,5x23 | 6C 12T | 1,388V | eVGA X58 Class. E-759 | Water | Ek HF Supreme | 69-71-63-63-71-67 |
Je hebt helemaal gelijk maar ik wilde gewoon alles eruit persen de dood of de gladiolen. Naar de 4.51 ging heel gemakkelijk en dat was het doel. En toen dacht ik WTF go... probeer de eerste plaats te pakken. Als ik van tevoren zulke reacties had kunnen verwachten had ik mijn 4.51 / 1.44v klokje gepost, de tweede plek is ook erg mooi.
Ik ben dit jaar heel erg lief geweest en de sint heeft vast wel een nieuw CPUtje in mijn schoentje gestopt en anders koop ik hem gewoon zelf met een mooi nieuw moederbordje en wat nieuwe RAM latjes. Een chiller is geen gek ideetje maar als ik me echt boos maak gaan we voor LN2 en er zijn jongens die best wel mee willen doen en helpen.
Aan de andere kant....

Ik heb heel bewust en weloverwogen de hele dag met de ramen open gezeten om een paar MHz boven Millman te komen en daar heb ik nu geen goed gevoel meer bij. Wereld kampioen. F1 wordt je ook niet met een standaard motortje, een beetje ballen helpen daar wel bij..!
Ik vond het leuk om te doen en daar gaat het om fijn weekend allemaal...
Weet je wat je nu tegen nedernakker moet zeggen; probeer me maar in te halen met die w3680 van u, op water wel te verstaan.....

ze staan er allen drie bij
schrijf maar een disclamertje dan. niet te lang anders lezen de mensen hem niet. dan zal ik hem in het topic zetten of een modje vragen hem onder de reply box te zetten.Singular1ty schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:26:
Naar aanleiding van bovenstaande discussie vind ik de suggestie van t!n0 geen verkeerde. Een disclaimertje in de TS dat sommige van de gebruikte instellingen in de lijst absoluut niet als veilig worden gezien, dat je serieuze schade aan je hardware kan aanrichten als je het verkeerd doet en het vriendelijke verzoek je in te lezen voor je gaat klooien, kan vast geen kwaad.
[ Voor 63% gewijzigd door jbkappirossi op 03-12-2011 05:23 ]
Eerste gedachte was om niet te gaan overclocken (per slot van rekening ook al zo'n 5 jaar niet meer mee bezig geweest), maar al tijdens het in elkaar zetten van het systeem begon het toch weer te jeuken

Omdat het een "workstation" betreft wat ik ook zakelijk gebruik en ik niet op het randje wil gaan zitten mbt temps en stabiliteit wel besloten het rustig aan te doen
Denk dat ik met deze instellingen voorlopig maar eens 24/7 ga draaien:

http://img585.imageshack.us/img585/2729/4500132v.jpg
Floriske.nl | i7 2600K | 4500Mhz | 100x45 | 4C 8T | 1.32 | Asus P8Z68-V PRO Gen3 | lucht | Thermalright Archon | 64/69/69/64 | 3129B558
Maar zal binnenkort toch ook eens gaan kijken hoe hoog ik 'm bij 75°C max. Linx stable kan krijgen.
Edit: wat ik overigens niet terug kan vinden (zal wel iets over het hoofd zien of nog niet tegengekomen zijn
Nu draait hij continu op 1,32V ook als de proc. maar 1600MHz doet, niet echt nodig naar mijn idee.
Of je leert beter lezen Floris

[ Voor 40% gewijzigd door floriske.nl op 06-12-2011 09:20 ]
als je had gelezen had je geweten dat nedernakker daar al lang voorbij was.. en met een stuk minder voltage ookjbkappirossi schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 05:17:
Weet je wat je nu tegen nedernakker moet zeggen; probeer me maar in te halen met die w3680 van u, op water wel te verstaan.....
maar let maar op Helion Prime, die gaat nog wel leuke resultaten neerzetten met de chip, hier arriveert van de week een erg leuk klokkende 3930K
Klokt hij net zo leuk als mijn 2600K bauke.nedernakker schreef op zondag 04 december 2011 @ 14:52:
[...]
als je had gelezen had je geweten dat nedernakker daar al lang voorbij was.. en met een stuk minder voltage ook
maar let maar op Helion Prime, die gaat nog wel leuke resultaten neerzetten met de chip, hier arriveert van de week een erg leuk klokkende 3930K
HIGH VOLT..... De buurman is gek...
[ Voor 57% gewijzigd door undeepdiver op 06-12-2011 11:14 ]
Ten eerste ben ik mijn screenshots van mijn i7 875K @ 4.5Ghz linx stable kwijt. Ten tweede moet ik mijn waterkoeling serieus aanpassen om zulke resultaten weer te kunnen posten.
Ten derde, van deze 45pagina krijg ik serieus zin om weer mee te gaan doen! En dan komt de kerst man en de 13e maand er ook nog eens aan! Grrr
Wacht rustig even af en speel verder met mijn andere speelgoed
[ Voor 8% gewijzigd door Reveltoorn op 06-12-2011 12:22 ]
k probeer mn i5 @ 4.8 te krijgen maar wordt veel te heet.. 80+ met 1.41v
met 1.40 krijg k n bsod
iets te veel voor mn H60 denk k
van de winter de kamertemp flink omlaag gooien

[ Voor 122% gewijzigd door InFamous op 06-12-2011 20:33 ]
Formerly known as Ragdoll

Dat dacht ikInFamous schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:28:
Even een nieuw runnetje doen brb....
[ Voor 47% gewijzigd door Singular1ty op 06-12-2011 20:36 ]
hahhahaSingular1ty schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:31:
Haha wow, en die temperaturen! Maarreh, dat kan toch nog wel een béétje harder? Mind you dat ik met m'n Bloomfield nog steeds een snellere run heb(op 4c4t, dat wel
) Jij hebt duidelijk nog speelruimte op je koeling en voltage.
[...]
Dat dacht ik
hij draait alweer, zit nu op me lappie

faust2016 | AMD Phenom II X2 555 | 4375Mhz | 250.0x17.5 | 1.560v | Asrock 870 Extreme3 | Water | EK Supreme HF | 47 | 1101BPM
Unlocken doet ie geloof ik niet, helaas. Wel ff een snelle poging gewaagd, maar als X4 gaat t waarschijnlijk niks worden. Wie weet als X3..
Temps zijn ehh niet echt geweldig, maar mn vriendin had het koud, dus de verwarming staat flink hoog
Die haalde met moeite 4200Mhz op 1.56v. Nooit getest op 2 cores in LinX however.
Zie m'n post in x4 phenoms 1.56v voor 3.91Ghz op 4 cores
Jammer dat hij niet unlocked. Blijft leuk hé dat unlocken... Laatst op eBay een 970T gescored voor een maat van me en die doet 5 cores op 4.03Ghz 1.47v
Wat je kunt proberen is een flinke boost op je CPU-NB en vcore (als in 1.30-1.45v resp) en dan booten met ACC en Unleashing op Auto. Dat werkt in sommige gevallen wel.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
4.6 loopt aardig, morgen wat kouder maken hier voor de lange run.
kan iemand mij vertellen wat de overige temps zijn die aida64 allemaal aangeeft?
mn asus-app geeft als cpu temp 'n andere weer dan aida..
Is dat miss. de sensor ONDER de cpu en package IS de cpu?

-edit-
en welke Vcore moet ik nou geloven?

en daarbij, de wind die uit de radiator komt is geen 65 graden
[ Voor 6% gewijzigd door marcel-o op 06-12-2011 22:23 ]

Ragdoll-csr | 980x | 4655Mhz | 160.5x29 | 6C 12T | 1.384 | Asus Rampage III Extreme | water | Supreme HF | 56/53/51/47/60/60 | 3031A245
47 graden vind jij heet voor die snelheid en dat voltage? Heh, mijn referentiekader is duidelijk compleet verziekt door Intel processorsfaust2016 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:04:
Een halve GHz harder dan mn vorige X2![]()
[afbeelding]
faust2016 | AMD Phenom II X2 555 | 4375Mhz | 250.0x17.5 | 1.560v | Asrock 870 Extreme3 | Water | EK Supreme HF | 47 | 1101BPM
Unlocken doet ie geloof ik niet, helaas. Wel ff een snelle poging gewaagd, maar als X4 gaat t waarschijnlijk niks worden. Wie weet als X3..
Temps zijn ehh niet echt geweldig, maar mn vriendin had het koud, dus de verwarming staat flink hoog
Mooie run man, ik zie maar weinig AMD procjes zo hard gaan. Zou er nog meer in zitten?
Awww jammerInFamous schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:17:
Helaas niet verder kunnen gaan, radiateur hing buiten met fans en begon te regenen:(
[afbeelding]
Ragdoll-csr | 980x | 4655Mhz | 160.5x29 | 6C 12T | 1.384 | Asus Rampage III Extreme | water | Supreme HF | 56/53/51/47/60/60 | 3031A245
[ Voor 43% gewijzigd door Singular1ty op 06-12-2011 22:37 ]
Ja ach linx vind ik niet zo heel boeiend, zag alleen me 2de plek vergaan en tja die moest ik toch even terug hebben. Dan maar gelijk eerste plek haha. Zit nog te wachten op me SS maar weet niet of ik daar linx mee ga draaien denk dat je me daarmee vaker int 3dmark topic zult vinden.Singular1ty schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:31:
[...]
Awww jammerHad toch gehoopt dat je de lat wat hoger zou leggen voor HelionPrime dadelijk, maar morgen weer een dag toch?
Daarbuiten, ik vernam dat helionprime bauke zijn cputje heeft? Dan hoef ik helemaal geen lat te leggen. Bauke zijn cpu schiet mijne met gemak voorbij.
[ Voor 27% gewijzigd door InFamous op 06-12-2011 22:47 ]
Haha, ja vergelijk maar eens met mn vorige run: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37229297 of de temps van de gemiddelde X4.Singular1ty schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:31:
[...]
47 graden vind jij heet voor die snelheid en dat voltage? Heh, mijn referentiekader is duidelijk compleet verziekt door Intel processors
Ik geloof ook dat het ergens in mn loop niet helemaal lekker zit. Eerst zag ik altijd zo'n mooi kolkje in mn reservoir en nu gebeurt er niks meer. Volgens mij zit er ook wel wat prut in mn CPU blok die de doorstroom flink bemoeilijkt.
Zou dat veel uitmaken voor de temps, dat de flowrate een stuk minder is?
Nja, ik had eerst mn pijlen gericht op de 4.4GHz, maar dat lukte erg moeilijk (steeds na 2 runs een error). Ik ga natuurlijk nog wel een poging wagen binnenkort, maar eerst even een mooie 24/7 OC opzettenMooie run man, ik zie maar weinig AMD procjes zo hard gaan. Zou er nog meer in zitten?
Het allermooiste van het hele verhaal vind ik nog wel dat ik deze CPU heb geruild voor die oude C2 (die dus niet over de 3.8~3.9 ging) en een zak PEPERNOTEN!!
Ik zeg: danku sinterklaasje
Als je onder de SS nog een run waagt verwacht ik toch dat het nog best spannend kan worden!
Lijkt me een rhetorische vraag...Zou dat veel uitmaken voor de temps, dat de flowrate een stuk minder is?
Maar hoe het verloop van temps is, als de flowrate nog een stuk minder is, vraag ik me dus af..
Zeg maar; dat het verschil tussen 180 en 90 l/h ~1 graden is, maar dat het verschil tussen 180 en 45 l/h bvb 4~5 graden is.
Nice! Ik heb heel lang geleden een X3 720 BE gehad die wel unlockte, maar daarna nooit meer geluk gehad daarmee. De Athlon II X4 620 van mijn broertje unlockte geen L3 cache, die vorige X2 nog ff getest: allebei de cores dood. En nu bij deze X2 heb ik ook niet al te veel hoop.Imprezzion schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:15:
Zoho die gaat toch een flink stuk harder dan mijn oude x2 555.
Die haalde met moeite 4200Mhz op 1.56v. Nooit getest op 2 cores in LinX however.
Zie m'n post in x4 phenoms 1.56v voor 3.91Ghz op 4 cores
Jammer dat hij niet unlocked. Blijft leuk hé dat unlocken... Laatst op eBay een 970T gescored voor een maat van me en die doet 5 cores op 4.03Ghz 1.47vCore #3 is compleet dood dus moet op 0-1-2-4-5 draaien.
Wat je kunt proberen is een flinke boost op je CPU-NB en vcore (als in 1.30-1.45v resp) en dan booten met ACC en Unleashing op Auto. Dat werkt in sommige gevallen wel.
Heb al geprobeerd om met mn multiplier op 2 te booten met Vcore op 1.5 en CPU NB op 1.275. Mocht helaas niet baten.
Het is bij mijn bord helaas zo dat ie eerst moet bootten als X4 om dan bij core control een van de twee extra cores uit te kunnen schakelen (als je als X3 wil draaien). Ik heb alleen weinig hoop dat ie dat nog een keer gaat doen.
Schijnt bij de vorige eigenaar ook maar 1 gelukt te zijn.
Dan moet ik nog het geluk hebben dat als er een goede extra core op zit dat ik die dan niet uitschakel bij de 'core control'
Maar goed, leuk als het werkt inderdaad
[ Voor 65% gewijzigd door faust2016 op 06-12-2011 23:52 ]
HelionPrime | Xeon w3680 | 4700Mhz | 188x25 | 6C 12T | 1.368 | P6T V2 | H2O | EK-Supreme HF CU | 55/56/55/47/53/57

Thanks nedernakker voor deze cpu. Deze is meer dan bruut
@singularity: Gratz met je p1. Ik kan er niet meer uit halen op water. Mp blijft switchen naar 20x
@helion - nieuw speelgoed, altijd leuk
2500k 4.6G met 1.336v daaronder krijg k errors na 1 min..
max temp=64 na 6 min
-edit- kut, weer linx error
is dat nou door te lage Vcore? kan ik ergens terugvinden waar ie op hangt?
ondertussen ben ik wel met mn pc bezig(al lijkt t nu n 486
-edit 13:08-
geheugen op 2t was de truc
maxtemp=60
[ Voor 62% gewijzigd door marcel-o op 07-12-2011 13:08 ]
Thanks man, maar mijn run is natuurlijk ook wel een beetje een sucker punch... 4c4t en hogere temperaturen, oh well. De mijne heeft ook moeite met 23x onder load, de mazzel is dat ik gewoon meer speelruimte heb met die multi.HelionPrime schreef op woensdag 07 december 2011 @ 00:48:
Nog ff voor vannacht. 3 uurtjes met mijn nieuwe cpumorgen meer..
HelionPrime | Xeon w3680 | 4700Mhz | 188x25 | 6C 12T | 1.368 | P6T V2 | H2O | EK-Supreme HF CU | 55/56/55/47/53/57
[afbeelding]
Thanks nedernakker voor deze cpu. Deze is meer dan bruut![]()
@singularity: Gratz met je p1. Ik kan er niet meer uit halen op water. Mp blijft switchen naar 20xop naar sup-zero met mijn 920 ..
Supernette run, daar zit nog een hoop potentie in kijkende naar de Vcore en de temperaturen
zelfs op 4.5G met 1.31v, wilde eerst niet booten, na de mem-tweak ging dat wel en leek de eerste instantie wel te lopen, en na 6 min weer die error. Temps bleven wel netjes rond de 60 graden.
met 1.315v na 10 min n crash.
Geen BSOD's, dat dan weer niet
van t weekend nog maar s verder. Heb de originele fan maar weer op de H60 gezet.
Had er n 120mm Dikke 220v fan opgezet, scheelt wel wat graadjes
heb helaas geen screenie gemaakt met de gegevens. Volgende keer maar s doen.
[ Voor 10% gewijzigd door marcel-o op 07-12-2011 17:01 ]

Voltages:
CPU voltage: 1,256V
Northbridge voltage 1,2V
Geheugen voltage: 1,35V
Morgen ga ik de 3,4 GHz proberen
[ Voor 45% gewijzigd door thijssie op 07-12-2011 19:11 ]
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
hmm, toch niet i guess.
net even linx opnieuw opgestart mem op all en nu wel 88k gflops. Niks veranderd.
Het is niet dat ik je niet geloof hoor, zo was het allerminst bedoeld. Maar linx doet wel vaker gek bij mij.
Ik kap ermee, ik neem me verlies. Het begint hier nou alweer te regenen en het waait hier zo ontzettend hard dat zelfs de dakpannen rammelen daar ga ik dus mooi me rad niet in leggen.
[ Voor 39% gewijzigd door InFamous op 07-12-2011 19:51 ]
ik zie t staan in de TS ja. thx.. wel vaag dat ik dit voltage koosnedernakker schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:02:
je voltage moet gewoon omhoog.. 1.31 voor 4.5 is al beneden gemiddeld
van t weekend maar weer s knutselen..
Ik zie trouwes dat mn geheugen 1600 aan kan op 1.65v, stond de hele tijd op 1333,1.5v.. heb k daar nog wat aan als k dat hoger zet?
ik heb iets in mn hoofd met te hoge ddr3 voltages en defecte proc's of was dat nou n ander platform?
Winstprestatie merk je miniem in normaal gebruik, maar in benchmarks kan het nog wel eens extra punten geven.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Vcore nog een beetje hoog maar ik wou hem to even neerzetten

@Millman: Deze eet ook multi's.. yam yam.
HelionPrime | Xeon w3680 | 4917Mhz | 149x33 | 6C 12T | 1.456 | P6T V2 | H2O | EK-Supreme HF CU | 66/66/61/53/63/69

@helion, ik zie dat mn oude proccie op een goede plek is gekomen, whoa! Lekker clockje hoor, ben benieuwd of we nog 5ghz gaan zien, je temps zijn er wel naar en je voltage is mooi zat zo.. Keep m commin'
en dat mem op snelheid krijgen is een makkie, je hebt niet voor niets een unlocked multi, gooi die multi naar 31 en baseclock naar 159 en je kunt al weer 795 en 954 mem selecteren
[ Voor 16% gewijzigd door Singular1ty op 08-12-2011 10:36 ]
maar wat moet je met zoveel power? is dat niet zo'n server proc.?
Maar waarom willen we meer power, omdat we gewoon meer willen

[ Voor 6% gewijzigd door Reveltoorn op 08-12-2011 12:04 ]
Nieuw worden ze niet meer geleverd, maxict kan ze niet leveren voor dat geld.. ze hebben wel vaker dat soort acties daar.marcel-o schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:50:
Zijn nieuw zo'n 500 euro, dus dat zal best..
maar wat moet je met zoveel power? is dat niet zo'n server proc.?
cpu's hebben niet meer power, ze zijn uit de betere wafers gemaakt, dus betere prestaties..
Maar dan gaat je vergelijking op

FTFYnedernakker schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:08:
dacht dat je vergelijking met 980X maakt, het is immers gewoon een gulftown Westmere cpu.

En heh, je vroeg er zeker niet veel voor. Als de omstandigheden anders waren geweest
dus meer gulftown dan westmere EP
kan je ook duidelijk zien aan het aantal flopsReveltoorn schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:04:
Meer core's (6) en treads (12) dus meer power
zou je dit de volgende x ook even willen invullen? dank u.thijssie schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:05:
Ik ben is aan de slag gegaan om met een zo laag mogelijk voltage de 3,3GHz te halen en vandaar uit verder te gaan. Resultaat tot nu toe:
[afbeelding]
Voltages:
CPU voltage: 1,256V
Northbridge voltage 1,2V
Geheugen voltage: 1,35V
Morgen ga ik de 3,4 GHz proberen
User | CPU | Frequency | B.clock + Ratio | Cores + Threads | vCore | Moederbord | Koeling soort | Merk Koeling | Temps | Batch
zijn op dit moment precies 100 aanmeldingen in de TS telde ik net.