Helion prime en relie goed werk, staan erbij.
n2k..wat moet ik daar nu mee?
Ik geloof het wel maar ik wil de vcore onder load zien.
Als je Cpu-z real en linx nog even 1 run doet met dezelfde settings en daar een SS van maakt dan zet ik hem erbij, want die settings in het andere topic heb ik ook niks aan en het is de bedoeling dat dat hier gepost word.
Madmaxnl Twee verschillende soorten geheugen wil wel maar, omdat gewoon heel simpel het ene setje niet op 1600mhz @ 1.5v kan draaien en de vengeance wel. Zal hij daarna ongetwijfeld crashen omdat je 2X2 CMT kitje ver buiten spec draait. daarom wil 1333 dus wel, omdat ze dat allebei wel aan kunnen zoals in de spd data te zien is in Cpu-z.
xmp zijn door de vabrankant gestelde waardes die op een IC in het geheugen geprogrammeerd worden.
Het moederbord leest dit uit en neemt het over waarna je deze waardes met enkel enabled aan of uit kunt zetten. Het is dus gewoon een preset voor mensen die het geheugen niet zelf 'to the bone' willen overclocken.
Als XMP enabled is zal hij dus nooit lekker draaien bij jou omdat simpel gezegt; het ene setje de andere niet kan bijhouden.
Dual channel is het aantal kannalen/connecties vanaf je geheugen sloten wat naar je L2 cach gaat van de cpu. Het is gewoon de ''hoeveelheid'' verbindingen die er zijn van cpu naar Ram. hoelveel sloten er aan zitten kan dan ook weer verschillen. Je zou dus zelfs met 40 ram modules nog dualchannel kunnen draaien.
edit; als je graag het geheugen info erbij wil in de TS dan mag jij van mij iedereen vragen om de test opnieuw te doen (omdat de meeste mensen de SPD van Cpu-z niet in de SS hebben) dan zal ik ze er in zetten.
ik heb je SS erbij gezet.
Als er nog iemand een achter grond plaatje voor bulldozer wil uitzoeken op het web, be my guest.
Dan zal ik hem erin zetten. Wel even Dmen.
[
Voor 13% gewijzigd door
jbkappirossi op 20-11-2011 03:50
]