NVIDIA GeForce 8600M GT is defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compu_kneus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-03 21:33
Goedeavond allen,

Mijn laptop - Acer Aspire 5920G - kon ik van de ene op de andere dag niet meer aankrijgen.
Er is naar gekeken en proefondervindelijk tot de conclusie gekomen dat de videokaart kapot is.

Nu heb ik navraag gedaan en het enige wat je volgens verschillende computerwinkels kan doen is de laptop naar Acer te sturen waar deze tegen heel veel geld eventueel gemaakt kan worden. Los zijn deze videokaarten niet te koop in een winkel, maar wel via Ebay bijv: http://cgi.ebay.com/Nvidi...Cards&hash=item27b9bd2d4b en andere websites.

Is er iemand die misschien een andere oplossing heeft? Of tips en trucs hoe iets goedkoop te bestellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227485

IMHO:

Die videokaart is waardeloos. Ik heb precies dezelfde laptop als jouw gehad, en om precies dezelfde reden heb ik hem nu 3 maanden niet meer. De 8600m staat berucht om zijn failures, en zo heeft ie ook mijn laptop de das om gedaan. In de winkels waar ik hem heen heb gebracht beweren ze dat het moederbord kapot is. Ik weet niet of ik dit moet geloven, volgens mij is gewoon de videokaart eruit gepoft...

Ik kreeg de laptop wel aan, maar na 5 sec knipperen van de blauwe leds gebeurde er ook helemaal niks meer. Hetzelfde bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:21

Herman

FP ProMod
De Geforce 8600m heeft te kampen met een productiefout waardoor de levensduur erg kort kan zijn. Dat wordt vaak 'Bumpgate' genoemd. Wat ik heb begrepen is dat nVidia een akkoord heeft gesloten om de kosten te vergoeden. Nu weet ik wel dat hier diverse voorwaarden aan zitten maar ik weet het fijne er niet van.
Volgens mij is er een site waar je kon kijken of je laptop in aanmerking kwam voor die regeling.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-10-2024
Herman87 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:47:
De Geforce 8600m heeft te kampen met een productiefout waardoor de levensduur erg kort kan zijn. Dat wordt vaak 'Bumpgate' genoemd. Wat ik heb begrepen is dat nVidia een akkoord heeft gesloten om de kosten te vergoeden. Nu weet ik wel dat hier diverse voorwaarden aan zitten maar ik weet het fijne er niet van.
Volgens mij is er een site waar je kon kijken of je laptop in aanmerking kwam voor die regeling.
Spijtig genoeg was dit enkel in Amerika dat je rechtstreeks nVidia hierover kon aanspreken :(.

Hier in Europa moet je steeds via de fabrikant van je laptop gaan. (Die wel op hun beurd een royale vergoeding gekregen hebben, maar deze zijn ze niet verplicht op hun beurt door te geven aan hun klanten. De vergoeding kan ook vertaald worden als vergoeding voor imago schade enz.)
Sommige fabrikanten zoals dell hebben wel extended garanty gegeven voor laptops met de "bekende" falende GPU's van nVidia. Persoonlijk zou ik dus rechstreeks Acer contacteren samen met linken naar artikels die aantonen dat het een bekende fabrikage fout is, die bekend was bij nvidia tijdens de productie waardoor de grafische kaart gestorven is. Normaal moeten ze het dan wel aanvaarden maarja ... (In zo'n geval heb je namelijk recht op langere garantie dan het minimum van 2 jaar ...)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compu_kneus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-03 21:33
Anoniem: 227485 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:00:
IMHO:
Ik kreeg de laptop wel aan, maar na 5 sec knipperen van de blauwe leds gebeurde er ook helemaal niks meer. Hetzelfde bij jou?
Idd zelfde bij mij. Alleen weten we zeker dat het de videokaart alleen is die niet goed meer is en niet het moederbord. Heb er een andere videokaart ingehad en toen deed de laptop het weer prima. (helaas had deze persoon deze videokaart zelf nodig :-( )

Ik twijfel om nu in Hongkong ofzo een nieuwe videokaart te bestellen, want vraag me af of er dan weer een kans bestaat dat ie er binnen afzienbare tijd mee ophoudt. Of ik ga het hele traject in van Acer, bezwaren etc etc.
Weet iemand of je gewoon langs kan gaan bij Acer in Den Bosch? Al dat versturen met UPS/DHL wordt je niet vrolijk van.
Herman87 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 00:47:
'Bumpgate' genoemd. Wat ik heb begrepen is dat nVidia een akkoord heeft gesloten om de kosten te vergoeden. Nu weet ik wel dat hier diverse voorwaarden aan zitten maar ik weet het fijne er niet van.
Iemand hier die dit wel weet? Please advice....

Bedankt alvast voor jullie replys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Beetje afhankelijk natuurlijk waar je de kaart vandaan haalt, maar denk dat de kans groot is dat je een gebakken model krijgt die binnen korte tijd weer defect gaat. Zou je trouwens ook zelf kunnen proberen, zie ook dit topic: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 13:54
Als Acer niet bereid is hem te repareren kan je hem ook nog in de oven leggen, of de GPU zelfs met een aansteker verhitten :+

Kijk hier voor meer info: Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Pagina: 1