70 euro en 10% las ik? Het wordt steeds mooier...Squatjj schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:03:
10% eraf en nog eens 90 euro eraf. Dat is het toch
Die GPU was dacht ik 80 en van 6 naar 8 GB ook 80.
Ligt verder aan de prijs wat je verder als korting krijgt. Vanaf 1099 krijg je geloof ik 90 euro korting en vanaf 999 krijg je 70 euro. In ieder geval, als de prijs hoger is is de korting hoger.
Ligt verder aan de prijs wat je verder als korting krijgt. Vanaf 1099 krijg je geloof ik 90 euro korting en vanaf 999 krijg je 70 euro. In ieder geval, als de prijs hoger is is de korting hoger.
De GPU upgrade is geen €80 waard, en 8GB RAM al helemaal niet.
pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G
pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G
Dat geloof ik wel, maar via de Dell site kost die extra 2 GB 80 euro. En van GT525M naar GT540M kost ook 80 euro.
hallo, waar moet ik zijn in mn instelingen om dat appeltje(mijn avatar) te vervangen kan het namelijk niet vinden. ik heb dat Hitman plaatje onlangs toegevoegd maar zie verder geen knop om ook dat appeltje(mijn avatar) aan te kunnen passen.

Martijn Meijer#
Martijn Meijer#
[ Voor 4% gewijzigd door Martijn Meijer op 23-04-2011 18:51 ]
Jongens, ik heb wat advies nodig.
Ik ben erg aan het twijfelen of ik deze laptop wil kopen. Ik kan namelijk nog best 2 maanden wachten (Heb de laptop volgend schooljaar nodig, omdat ik dan naar de universiteit ga). Over het algemeen is het altijd de regel: hoe langer je wacht, hoe meer prestatie je voor je geld krijgt. Nu weet ik niet of dat in dit geval ook zo is, want dit lijkt best een bijzondere actie te zijn? Ook hoorde ik iets over een XPS Lite die er aan zit te komen. Ik weet niet of het verstandig is hierop te wachten? Lichter/kleiner is beter (moet wel 15'' blijven, anders typt het minder prettig), maar ik heb geen zin om voor een lichter model met dezelfde specs 100 euro meer te moeten betalen. XPS 15z zou die gaan heten, daar hoorde ik wat geruchten over namelijk. Maarja, als die pas over een jaar uitkomt heb ik daar natuurlijk niets aan. Heeft de XPS15 een acceptabel gewicht en grootte om iedere dag mee te nemen?
Dan de prestaties: ik ga er niet mee photoshoppen, maar wel ''wat'' gamen. Aanvankelijk was ik van plan een gaminglaptop te kopen, maar dit leek me toch geen goed plan, vanwege de beperkte mobiliteit en slechte batterijtijden. Als ik het goed begrepen had is een gaminglaptop geen goede keuze voor een student die hem elke dag nodig heeft en er regelmatig een treinreis etcetra mee moet maken. Het zou mooi zijn als ik met de XPS spellen als Diablo 3 en Guild Wars 2 kan draaien. Ik weet zelf niet of dit een te enthousiaste verwachting is. Maar omdat ik op dit moment het moet doen met een Playstation 3 en stiekem enorm veel zin heb om weer eens een goede RTS te spelen of een shooter/RPG met een muis zou het geweldig zijn als m'n laptop aan die behoefte kan bevredigen.
Een mooi alternatief leek mij de Fire DTX van Deviltech --> http://www.deviltech.de/d...905467.19202626/Fire-DTX/
Ik heb niet echt een bepaald budget, maar wil graag zoveel mogelijk bang for the buck. Om nog even m'n vragen op een rijtje te zetten:
Denken jullie dat ik over 2 maanden meer waar voor m'n geld krijg? (Komt er nieuw spul uit, wordt het nog goedkoper?) Zal de XPS lijn dan weer in de aanbieding komen bij de Augustus ''back to school'' aanbiedingen? Of is het zinvol om op de lichtere XPS15z te wachten?
Is deze geschikt om elke dag mee te zeulen? (geschikte studentenlaptop)
Bang for the buck kan je hiermee relatief gezien nog best goed mee gamen als ik de benchmarks van notebookcheck en anandtech bekijk? Al hangt dat natuurlijk erg af van de configuratie af.
Over de configuratie gesproken, er zijn er nogal wat voorbij gekomen. 8GB Ram geheugen was de upgrade niet waard, de GT540M Graka was de 80 euro ook niet waard, omdat je de GT525M vrij makkelijk kon overclocken richting de prestaties van de GT540M. Tenminste, dat las ik als ik me niet vergis
Overclocken met PC ben ik niet zo bang voor, aangezien je vaak goede koelers hebt, maar met een laptop heb ik dat nog nooit eerder gedaan. Levert dat geen probleme op met hitte oid? En is dat net zo gemakkelijk om te doen?
Dan de verschillende configuraties. Ik wil sowieso het betere scherm, gratis wordt het geheugen en de harde schijf geüpgrade. Dan kan ik kiezen (als ik er vanuit ga dat de 540M de 80 euro extra niet waard is) uit:
i5-2410M + GT525M, dan kost hij nog maar 773 (10% korting en 40 euro eraf) + 23VZK = 802
Of
i7-2630QM + GT525M, dan kost hij (10% en 40 euro eraf) = 863.61+23 verzendkosten
Ik zou ook die 70 euro eraf kunnen proberen te halen, door bijv. de GT540 toe te voegen en een accesoire (in dit geval heb ik een b/g/n wifi ontvanger erin gezet, dat is wel handig als er geen n netwerk op de uni is, want standaard heb je alleen n)
Dan krijg je:
i7-2630QM + GT540M +Wifi BGN (15euro) (anders krijg je geen 70 euro korting)
totaal: 919.10 + 23 VZK.
Kan eventueel ook een ander accessoire meebestellen, betwijfel alleen of dit het waard is. 942 euro vind ik toch wel heel veel geld namelijk... Of een speakersetje ofzoiets erbij doen? Maar voor dat geld koop ik dan bijna een 15,6'' gamelaptop...
Oja, als laatste. Back-lit toetsenbord. Ik las dat het lastig is om dit erbij te krijgen? 40 euro vind ik het denk ik niet waard, maar als je met een belletje of via chat-contact het er bij kan regelen vind ik het natuurlijk een mooie bonus. Maarja. Ik zie dat m'n bericht veels te lang wordt, dus ik laat het hier even bij
Hardstikke bedankt voor de adviezen!
Ik ben erg aan het twijfelen of ik deze laptop wil kopen. Ik kan namelijk nog best 2 maanden wachten (Heb de laptop volgend schooljaar nodig, omdat ik dan naar de universiteit ga). Over het algemeen is het altijd de regel: hoe langer je wacht, hoe meer prestatie je voor je geld krijgt. Nu weet ik niet of dat in dit geval ook zo is, want dit lijkt best een bijzondere actie te zijn? Ook hoorde ik iets over een XPS Lite die er aan zit te komen. Ik weet niet of het verstandig is hierop te wachten? Lichter/kleiner is beter (moet wel 15'' blijven, anders typt het minder prettig), maar ik heb geen zin om voor een lichter model met dezelfde specs 100 euro meer te moeten betalen. XPS 15z zou die gaan heten, daar hoorde ik wat geruchten over namelijk. Maarja, als die pas over een jaar uitkomt heb ik daar natuurlijk niets aan. Heeft de XPS15 een acceptabel gewicht en grootte om iedere dag mee te nemen?
Dan de prestaties: ik ga er niet mee photoshoppen, maar wel ''wat'' gamen. Aanvankelijk was ik van plan een gaminglaptop te kopen, maar dit leek me toch geen goed plan, vanwege de beperkte mobiliteit en slechte batterijtijden. Als ik het goed begrepen had is een gaminglaptop geen goede keuze voor een student die hem elke dag nodig heeft en er regelmatig een treinreis etcetra mee moet maken. Het zou mooi zijn als ik met de XPS spellen als Diablo 3 en Guild Wars 2 kan draaien. Ik weet zelf niet of dit een te enthousiaste verwachting is. Maar omdat ik op dit moment het moet doen met een Playstation 3 en stiekem enorm veel zin heb om weer eens een goede RTS te spelen of een shooter/RPG met een muis zou het geweldig zijn als m'n laptop aan die behoefte kan bevredigen.
Een mooi alternatief leek mij de Fire DTX van Deviltech --> http://www.deviltech.de/d...905467.19202626/Fire-DTX/
Ik heb niet echt een bepaald budget, maar wil graag zoveel mogelijk bang for the buck. Om nog even m'n vragen op een rijtje te zetten:
Denken jullie dat ik over 2 maanden meer waar voor m'n geld krijg? (Komt er nieuw spul uit, wordt het nog goedkoper?) Zal de XPS lijn dan weer in de aanbieding komen bij de Augustus ''back to school'' aanbiedingen? Of is het zinvol om op de lichtere XPS15z te wachten?
Is deze geschikt om elke dag mee te zeulen? (geschikte studentenlaptop)
Bang for the buck kan je hiermee relatief gezien nog best goed mee gamen als ik de benchmarks van notebookcheck en anandtech bekijk? Al hangt dat natuurlijk erg af van de configuratie af.
Over de configuratie gesproken, er zijn er nogal wat voorbij gekomen. 8GB Ram geheugen was de upgrade niet waard, de GT540M Graka was de 80 euro ook niet waard, omdat je de GT525M vrij makkelijk kon overclocken richting de prestaties van de GT540M. Tenminste, dat las ik als ik me niet vergis
Dan de verschillende configuraties. Ik wil sowieso het betere scherm, gratis wordt het geheugen en de harde schijf geüpgrade. Dan kan ik kiezen (als ik er vanuit ga dat de 540M de 80 euro extra niet waard is) uit:
i5-2410M + GT525M, dan kost hij nog maar 773 (10% korting en 40 euro eraf) + 23VZK = 802
Of
i7-2630QM + GT525M, dan kost hij (10% en 40 euro eraf) = 863.61+23 verzendkosten
Ik zou ook die 70 euro eraf kunnen proberen te halen, door bijv. de GT540 toe te voegen en een accesoire (in dit geval heb ik een b/g/n wifi ontvanger erin gezet, dat is wel handig als er geen n netwerk op de uni is, want standaard heb je alleen n)
Dan krijg je:
i7-2630QM + GT540M +Wifi BGN (15euro) (anders krijg je geen 70 euro korting)
totaal: 919.10 + 23 VZK.
Kan eventueel ook een ander accessoire meebestellen, betwijfel alleen of dit het waard is. 942 euro vind ik toch wel heel veel geld namelijk... Of een speakersetje ofzoiets erbij doen? Maar voor dat geld koop ik dan bijna een 15,6'' gamelaptop...
Oja, als laatste. Back-lit toetsenbord. Ik las dat het lastig is om dit erbij te krijgen? 40 euro vind ik het denk ik niet waard, maar als je met een belletje of via chat-contact het er bij kan regelen vind ik het natuurlijk een mooie bonus. Maarja. Ik zie dat m'n bericht veels te lang wordt, dus ik laat het hier even bij
Hardstikke bedankt voor de adviezen!
Tip: wachten, en vervolgens het gesponsorde model kopen van je universiteit. Die gaat ongeveer €900-1000 kosten, maar je krijgt zeker de helft korting. Zie bijvoorbeeld [UTwente] Notebook Project 2011 - 2012. Nadeel: je krijgt maximaal 900p.nWo_Riot schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:52:
Jongens, ik heb wat advies nodig.
Ik ben erg aan het twijfelen of ik deze laptop wil kopen. Ik kan namelijk nog best 2 maanden wachten (Heb de laptop volgend schooljaar nodig, omdat ik dan naar de universiteit ga).
Als je niet wil wachten of perse een 1080p scherm wilt hebben (zoals ik...). Is de xps 15 met 1080p scherm en i7 imo de beste keus.
Een gamelaptop van 3.8KG en een 768p scherm, jaKan eventueel ook een ander accessoire meebestellen, betwijfel alleen of dit het waard is. 942 euro vind ik toch wel heel veel geld namelijk... Of een speakersetje ofzoiets erbij doen? Maar voor dat geld koop ik dan bijna een 15,6'' gamelaptop...

Darkstone, nog bedankt voor je hulp. Ik heb toch besloten voor de XPS 17 te gaan (ander topic in dus nu
). Met zelfde specs als eerder genoemd, maar wel betere GPU en met 3D erbij. Ook Full HD Scherm uiteraard en 6 GB ram.
Is dat niet alleen voor de technische studies? Ik ga namelijk geen technische studie doen, dus een laptop binnenhalen op die manier zit er voor mij waarschijnlijk niet in.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:08:
[...]
Tip: wachten, en vervolgens het gesponsorde model kopen van je universiteit. Die gaat ongeveer €900-1000 kosten, maar je krijgt zeker de helft korting. Zie bijvoorbeeld [UTwente] Notebook Project 2011 - 2012. Nadeel: je krijgt maximaal 900p.
Als je in Amsterdam gaat studeren, kan ik je vertellen dat de VU en UvA geen notebookproject oid hebben.nWo_Riot schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:38:
[...]
Is dat niet alleen voor de technische studies? Ik ga namelijk geen technische studie doen, dus een laptop binnenhalen op die manier zit er voor mij waarschijnlijk niet in.
EDIT:
Ik heb net dit gevonden: http://www.campusshop.nl/ misschien is dat wel iets voor jou!
[ Voor 10% gewijzigd door JosBonsio op 23-04-2011 20:47 ]
Dat zijn nog oude modellen, bovendien is campusshop niet veel goedkoper dan andere shops, het aanbod is echter veel beperkter.
Campusshop en een door de universiteit gesponsorde laptop gaat hem dus niet worden. Wat zou dan het advies worden?
Als ik die lente actie zo bekijk, in combinatie met de kortingscodes, lijkt mij het wel heel voordelig om hem nu te kopen. Ik ben namelijk ook van plan een XPS 15 aan te schaffen, zeker na alle goede verhalen van Darkstone.
Ik heb het gevoel dat die aanbieding bijzonder goed is. Waarschijnlijk koop ik hem wel. Stel dat er niet zo'n aanbieding er in augustus is, dan moet je weer de volle mep betalen.
Of is dit toch niet een bijzonder goede aanbieding?
Ik heb het gevoel dat die aanbieding bijzonder goed is. Waarschijnlijk koop ik hem wel. Stel dat er niet zo'n aanbieding er in augustus is, dan moet je weer de volle mep betalen.
Of is dit toch niet een bijzonder goede aanbieding?
is deze laptop niet beter en goedkoper voor de geld die je uitgeeft?
pricewatch: Medion Erazer X6813 laptop
over de 10% korting, het verloop datum is 1 mei, komt dan een nieuw kortingcode na 1 mei of die komt nooit meer terug ?
over de 10% korting, het verloop datum is 1 mei, komt dan een nieuw kortingcode na 1 mei of die komt nooit meer terug ?
€300 duurderYibsel schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:34:
niet zo'n goed scherm
accuduur/gewicht is brak
u zei?
Ik heb werkelijk geen idee. Ik vermoed dat dezelfde bon gewoon terugkomt. Maar ik weet niet waar die vandaan kwam.over de 10% korting, het verloop datum is 1 mei, komt dan een nieuw kortingcode na 1 mei of die komt nooit meer terug ?
Anoniem: 179986
En de bouwkwaliteit? Ik heb niet veel met vooroordelen maar Medion heeft z'n naam niet bepaald mee.Yibsel schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:34:
Lijkt erop dat die van een maillinglist kwam.Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:37:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee. Ik vermoed dat dezelfde bon gewoon terugkomt. Maar ik weet niet waar die vandaan kwam.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 179986 op 23-04-2011 23:00 ]
pricewatch: Medion Erazer X6813 laptop == pricewatch: MSI GT663R-434NL met een andere naam. Medion levert 'gewoon' MSI barebones.Anoniem: 179986 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:56:
[...]
En de bouwkwaliteit? Ik heb niet veel met vooroordelen maar Medion heeft z'n naam niet bepaald mee.
dat ben ik met je eensAnoniem: 303530 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 22:37:
[...]
€300 duurder
niet zo'n goed scherm
accuduur/gewicht is brak
.
ik denk dat deze allemaal wel ong 300 euro waard is? en omdat bij laptop videokaart vervangen niet zo makkelijk is, is het niet verstandig om betere videokaart te halen zodat je langer mee kan met je laptop ?
dat hangt natuurlijk weer van af wat je met laptop gaat doen, maar voor gamers, 3d animaties, video editen en zo is het toch beter om medion te halen ?
sorry ik denk dat ik erg offtopic gaan
[ Voor 12% gewijzigd door Annoyingmouse op 23-04-2011 23:42 ]
Als jij van mening bent dat die €300 welbesteed is zie ik geen reden om hem niet te kopen, een snellere GPU, hoger gewicht, en lagere accuduur past echter niet goed in mijn gebruikspatroonYibsel schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:38:
dat ben ik met je eens, maar er zit wel 8 gb ram, gtx 460 videokaart(een na de beste kaart die je kan krijgen op laptop, ook de reden dat die zo veel energie zuipt), 750 gb, Blu-Ray / DVD+/-RW DL(niet dat je die vaak gaat gebruiken), 4 usb poort, bluetooth 3.0 en extra plek voor je tweede hard driver
Langer mee is relatief, over 3 jaar stelt een GTX460 geen reet meer voor en zit je met een topzwaar beest waar je in feite niet meer mee kunt gamen.ik denk dat deze allemaal wel ong 300 euro waard is? en omdat bij laptop videokaart vervangen niet zo makkelijk is, is het niet verstandig om betere videokaart te halen zodat je langer mee kan met je laptop ?
Als je een laptop wilt die lang meegaat kun je het beste investeren in een zo goed mogelijke processor en scherm. Een Pentium M + hoog resolutie scherm is anno 2011 nog best bruikbaar imo, ondanks zijn stevige leeftijd.
Dat depends, het gros van de 3D ontwerp programma's gebuikt de GPU amper, al is dit wel iets wat in ontwikkeling is.dat hangt natuurlijk weer van af wat je met laptop gaat doen, maar voor gamers, 3d animaties, video editen en zo is het toch beter om medion te halen ?
Voor AMD is dat overigens goed nieuws, ze zijn hard bezig om de GPU en CPU in 1 package te integreren, over 10 jaar heb je niet eens een CPU maar maar een grote combinatie. Tegenwoordig noemt ati AMD

BedanktAnoniem: 303530 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:04:
forum->myreact->profiel wijzigen.
Hej,
Ik heb problemen met het installeren van enkele drivers. Ik heb een schone installatie van windows gedaan, maar de volgende onderdelen willen niet installeren:
Dell Wireless 5540
PCI Simple Communications Controller
Ik weet niet precies welke driver ik nodig heb voor de Simple Communications Controller, maar ik ben er zeker van dat ik de juiste drivers probeer te installeren voor de Wireless 5540..
Ik krijg de volgende foutmelding:

Zijn er meer mensen met dit probleem, of is er weer eens wat mis met mijn pc?
(P.S. Dit lijkt niet eens op een 'Ervaringen' topic, dit is een 'wat moet ik kopen' topic xD)
Ik heb problemen met het installeren van enkele drivers. Ik heb een schone installatie van windows gedaan, maar de volgende onderdelen willen niet installeren:
Dell Wireless 5540
Ik weet niet precies welke driver ik nodig heb voor de Simple Communications Controller, maar ik ben er zeker van dat ik de juiste drivers probeer te installeren voor de Wireless 5540..

(P.S. Dit lijkt niet eens op een 'Ervaringen' topic, dit is een 'wat moet ik kopen' topic xD)
Ik heb de XPS15 nu een dag of 4 in gebruik.
i5-2410
6gb ram
640gb HD
gt525
1080p scherm
rest is standaard.
Betaald: 798,10 Euro.
Dingen die me opvallen
- Ik speel nooit meer met oordopjes in vanwege geluid. De boxen hebben echt een goed vermogen (verbazingwekkend)
- Mijn vriendin is jaloers op het 1080p scherm. Ik merk het aan álles. Kijkhoek is erg goed (veel beter dan haar studio15), foto's zijn in echt helem ooie kleuren. Je moet dat wel ff calibereren...
- Assassins creed Brotherhood speel ik op 1920x1080p op medium. Draait lekker.
- Zelfs met superveel units in minigames bij Starcraft II trekt de CPU/GPU alles prima. (net zo lekker als mijn maat op zijn 6core AMD
- Toetsenbord typt heel fijn
- Afwerking van de behuizing is VEEL beter dan de Studio 15 van mijn vriendin. Die is echt plastic en slap eigenlijk. Dit is ook wel plastic, afgezien van de plaat om het toetsenbord heen en de plaat op de achterkant van het scherm die van aluminium zijn. Het apparaat voelt veel luxer en steviger aan dan winkellaptops rond deze prijsklasse.
- Ik had verwacht dat de voorgeinstalleerde software veel zwaarder was, moelijker te uninstallen en zo. Valt heel erg mee. Ik heb een aantal van die licenses gewoon gedeclined bij het eerst opstarten en toen heb ikin 10 minuten alles handmatig verwijderd.
- Er staan ook handige dingen voorgeinstalleerd. Adobe reader staat er al op, en uuuh, nog wel wat dingetjes. Skype o.a. En dan niet eens vervelende trialversies of met bulten adware. Niks aan de hand. Ik heb echt een hele cleane laptop zonder reinstall.
- Nadelen:
- Wachttijd op de bestelling. Waarom zou je eigenlijk 2 weken in spanning elke keer die website F5'en voor een update. Belachelijk bedrijfsmodel eigenlijk.
- Geen restitutie OS bij Delll. Ze houden voet bij stuk en zeggen dat het alleen in de VS mogelijk is je OS terug te laten betalen. Beroepen op hun eigen voorwaarden heeft geen zin.
Kortom: Superlaptop voor een hele hele mooie prijs. Probeer maar eens zo'n laptop te vinden in de winkel die het zelfde aanvoelt, dezelfde specs heeft, met hetzelfde scherm...
Echter: het grootste probleem komt nu: Financiëel zit ik eventjes in zwaar weer. Ik heb er al over nagedacht de laptop terug te sturen maar ik ben over mijn termijn van 7 dagen heen. Bovendien kost het me dan iets van 30 euro om hem terug te laten sturen. Ik twijfel er over om hem te houden en mocht iemand hem voor dezelfde prijs willen overnemen dan kan dat. Hij is nog helemaal nieuw en die garantie kun je bij dell gewoon overzetten. Bovendien heb je je laptop dan binnen een dag en niet na 14
Als iemand me nog gelooft na het net aanprijzen van de laptop en dat ik hem dan al weer wil verkopen
Woonplaats is Groningen dus je kan langskomen om hem te zien
Opsturen zal verzekerd zijn.
Ik zal wel veel te naïef zijn om het zo te proberen maar wie weet
i5-2410
6gb ram
640gb HD
gt525
1080p scherm
rest is standaard.
Betaald: 798,10 Euro.
Dingen die me opvallen
- Ik speel nooit meer met oordopjes in vanwege geluid. De boxen hebben echt een goed vermogen (verbazingwekkend)
- Mijn vriendin is jaloers op het 1080p scherm. Ik merk het aan álles. Kijkhoek is erg goed (veel beter dan haar studio15), foto's zijn in echt helem ooie kleuren. Je moet dat wel ff calibereren...
- Assassins creed Brotherhood speel ik op 1920x1080p op medium. Draait lekker.
- Zelfs met superveel units in minigames bij Starcraft II trekt de CPU/GPU alles prima. (net zo lekker als mijn maat op zijn 6core AMD
- Toetsenbord typt heel fijn
- Afwerking van de behuizing is VEEL beter dan de Studio 15 van mijn vriendin. Die is echt plastic en slap eigenlijk. Dit is ook wel plastic, afgezien van de plaat om het toetsenbord heen en de plaat op de achterkant van het scherm die van aluminium zijn. Het apparaat voelt veel luxer en steviger aan dan winkellaptops rond deze prijsklasse.
- Ik had verwacht dat de voorgeinstalleerde software veel zwaarder was, moelijker te uninstallen en zo. Valt heel erg mee. Ik heb een aantal van die licenses gewoon gedeclined bij het eerst opstarten en toen heb ikin 10 minuten alles handmatig verwijderd.
- Er staan ook handige dingen voorgeinstalleerd. Adobe reader staat er al op, en uuuh, nog wel wat dingetjes. Skype o.a. En dan niet eens vervelende trialversies of met bulten adware. Niks aan de hand. Ik heb echt een hele cleane laptop zonder reinstall.
- Nadelen:
- Wachttijd op de bestelling. Waarom zou je eigenlijk 2 weken in spanning elke keer die website F5'en voor een update. Belachelijk bedrijfsmodel eigenlijk.
- Geen restitutie OS bij Delll. Ze houden voet bij stuk en zeggen dat het alleen in de VS mogelijk is je OS terug te laten betalen. Beroepen op hun eigen voorwaarden heeft geen zin.
Kortom: Superlaptop voor een hele hele mooie prijs. Probeer maar eens zo'n laptop te vinden in de winkel die het zelfde aanvoelt, dezelfde specs heeft, met hetzelfde scherm...
Echter: het grootste probleem komt nu: Financiëel zit ik eventjes in zwaar weer. Ik heb er al over nagedacht de laptop terug te sturen maar ik ben over mijn termijn van 7 dagen heen. Bovendien kost het me dan iets van 30 euro om hem terug te laten sturen. Ik twijfel er over om hem te houden en mocht iemand hem voor dezelfde prijs willen overnemen dan kan dat. Hij is nog helemaal nieuw en die garantie kun je bij dell gewoon overzetten. Bovendien heb je je laptop dan binnen een dag en niet na 14
Ik zal wel veel te naïef zijn om het zo te proberen maar wie weet
Dat had ik wel verwacht, toch bedankt voor deze bevestiging.Nikeo schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:41:
Overigens ben ik niet ontevreden over de afwerking van mijn studio 15, hij kraakt bepaald niet als je hem met 1 hand optilt. Iets wat ik de gemiddelde acer wel zie doen

Heeft je vriendin het full-hd scherm trouwens?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 24-04-2011 15:47 ]
Anoniem: 249060
Ik heb ook de knoop doorgehakt en ga de XPS 15 kopen met HD scherm. Met kortingsbonnen van 10% en 40€ voor €798. Ik wil wel nog proberen om morgen/overmorgen via chat/telefoon voor €40 extra het verlichte toetsenbord te regelen. Vorige keer zeiden ze dat die 10% dan niet meer werkte maar misschien dat het wel lukt. Heeft iemand nog tips om dell zover te krijgen om die korting te handhaven?
ik ook, ik wil absoluut een goed scherm en dan moet het de 1080P worden, dan sla ik de XPS17 maar even over, wordt me te duur.
Welke CPU zal ik aanschaffen, ik wil een snel systeem maar doe geen grote render taken. Ik heb nu een i7 2630QM in mijn mandje zitten, een 2620M is 0,7GHz sneller en 90 euro duurder (maar kun je weer paar tientjes extra korting pakken, netto 50 euro duurder). Wel vreemd dat een lager typenummer sneller en duurder is
[edit] ziet dat de 2620 een duo en geen quad core is
Z'n geld waard of kan ik zelf beter een i5 pakken, 2540M zit op zo'n beetje zelfde prijsniveau. Ik snap bar weinig van alle verschillen en kan na heel wat gegoogle ook geen sluitend antwoord vinden wat nu beter is.
Welke CPU zal ik aanschaffen, ik wil een snel systeem maar doe geen grote render taken. Ik heb nu een i7 2630QM in mijn mandje zitten, een 2620M is 0,7GHz sneller en 90 euro duurder (maar kun je weer paar tientjes extra korting pakken, netto 50 euro duurder). Wel vreemd dat een lager typenummer sneller en duurder is
[ Voor 4% gewijzigd door dimi_v op 24-04-2011 20:39 ]
Jij verkiest dus een i5-2540m + GT540m boven een i7-2630QM + GT525? Dan heb je het natuurlijk over het gamen... Want bij alle andere zaken zou de i7 optie beter zijn. Al laat ik m'n laptop afgezien van het gamen geen zware taken uitvoeren, want veel meer dan surfen op het internet doe ik verder niet.Nefiorim schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:49:
[...]
Nee... Het verschil tussen de langzaamste i3 en de snelste i7 is in games (het zwaarste onderdeel van wat je opschrijft) erg klein. De limiet zit bij deze laptops bij de grafische chips. Daar zul je wel verschil merken tenzij je wil overclocken (het schijnt dat de 525 relatief makkelijk op 540 snelheden kan lopen).
http://www.notebookcheck....-Performance.49600.0.html
Levert het overclocken van de 525 richting 540 snelheden geen problemen op? Lijkt me bij een laptop vrij tricky... Ga even kijken of ik er op internet wat over kan vinden
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik snak naar dat mooie scherm
[ Voor 8% gewijzigd door nWo_Riot op 24-04-2011 20:41 ]
http://forum.notebookrevi...overclocking-gt-420m.htmlnWo_Riot schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:40:
Levert het overclocken van de 525 richting 540 snelheden geen problemen op? Lijkt me bij een laptop vrij tricky... Ga even kijken of ik er op internet wat over kan vinden
Ik zou of de quad, of de goedkoopste i5 nemen. Het verschil tussen de dualcores onderling (m.u.v. de i3) is niet echt enorm. (3.2GHz vs 2.9GHz single core gaat geen potten breken..) Voor een overzicht zie http://www.anandtech.com/...l-in-the-mobile-landscape.dimi_v schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:36:
Welke CPU zal ik aanschaffen, ik wil een snel systeem maar doe geen grote render taken. Ik heb nu een i7 2630QM in mijn mandje zitten, een 2620M is 0,7GHz sneller en 90 euro duurder (maar kun je weer paar tientjes extra korting pakken, netto 50 euro duurder). Wel vreemd dat een lager typenummer sneller en duurder is[edit] ziet dat de 2620 een duo en geen quad core is
Z'n geld waard of kan ik zelf beter een i5 pakken, 2540M zit op zo'n beetje zelfde prijsniveau. Ik snap bar weinig van alle verschillen en kan na heel wat gegoogle ook geen sluitend antwoord vinden wat nu beter is.
Als je van plan bent ooit iets zwaars te gaan doen: neem de quadcore, die is letterlijk 2x zo snel.
De i7-2620M is 100 MHz sneller en bevat 1 MB cache meer dan de i5-2540M, niet bepaald de extra kosten waard. Beide zijn nauwelijks krachtiger dan de i5-2520M maar wel een stuk duurder. Als je geen quad-core nodig hebt is de i5-2520M eigenlijk de meest logische keus aangezien je met een stap lager veel functionaliteit verliest (alhoewel je daar zelf maar de waarde van moet inschatten...).dimi_v schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:36:
ik ook, ik wil absoluut een goed scherm en dan moet het de 1080P worden, dan sla ik de XPS17 maar even over, wordt me te duur.
Welke CPU zal ik aanschaffen, ik wil een snel systeem maar doe geen grote render taken. Ik heb nu een i7 2630QM in mijn mandje zitten, een 2620M is 0,7GHz sneller en 90 euro duurder (maar kun je weer paar tientjes extra korting pakken, netto 50 euro duurder). Wel vreemd dat een lager typenummer sneller en duurder is[edit] ziet dat de 2620 een duo en geen quad core is
het scheelt 80 euro met de goedkoopste i5 (2410M) of de i7 2630QM. 822 tov 901 euro. Twijfel twijfel .......
Ik zou voor de quad core gaan, meer future proof enzo. Maar het is heel logisch als je dat er nu niet voor over hebt.
Lijkt me niet dat je nu hardware koopt omdat het in de toekomst misschien nodig zal zijn. Zeker omdat het op dit gebied dan waarschijnlijk alweer verouderd is, dan kan je het dus veel beter ook daadwerkelijk in de toekomst kopen. Zet voor jezelf op papier wat je ermee wilt doen en maak op basis daarvan de keuze, future proofing slaat wat betreft hardware nergens op.
Indien je voor een laptop gaat is het overigens niet een verkeerde keuze om toch aan wat future proofing tedoen.Anoniem: 179986 schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:30:
Lijkt me niet dat je nu hardware koopt omdat het in de toekomst misschien nodig zal zijn. Zeker omdat het op dit gebied dan waarschijnlijk alweer verouderd is, dan kan je het dus veel beter ook daadwerkelijk in de toekomst kopen. Zet voor jezelf op papier wat je ermee wilt doen en maak op basis daarvan de keuze, future proofing slaat wat betreft hardware nergens op.
Aangezien het niet al temakkelijk is om daar hardware van tevervangen.
Volledig future proofing is inderdaad onmogelijk. maar dat hoeft nog niet te betekenen dat je er helemaal geen rekening mee kan houden.
Na deze thread doorgenomen te hebben, was ik van plan om een XPS 15 te halen met het 1080p scherm. Het beeldscherm is geweldig, de i7 is goed en met 6GB geheugen kom ik vrij ver.
Echter ben ik er nu achter dat de universiteit waar ik komend schooljaar heen wil gaan, TU Delft, ieder jaar een laptopproject houdt. Deze laptops schijnen ook een goede kwaliteit/prijs verhouding te hebben.
Nu ben ik het aan het afwegen, gezien de vele kortingen die mogelijk zijn op de XPS: kortingsbonnen (10% en 40E) en de normale korting van Dell zelf.
Is het verstandiger om nu gebruik te maken van de kortingsbonnen van Dell en een XPS aan te schaffen, of is het beter als ik wacht totdat het nieuwe laptopproject aangekondigd is?
Echter ben ik er nu achter dat de universiteit waar ik komend schooljaar heen wil gaan, TU Delft, ieder jaar een laptopproject houdt. Deze laptops schijnen ook een goede kwaliteit/prijs verhouding te hebben.
Nu ben ik het aan het afwegen, gezien de vele kortingen die mogelijk zijn op de XPS: kortingsbonnen (10% en 40E) en de normale korting van Dell zelf.
Is het verstandiger om nu gebruik te maken van de kortingsbonnen van Dell en een XPS aan te schaffen, of is het beter als ik wacht totdat het nieuwe laptopproject aangekondigd is?
Het laptopproject is geweldig, met een paar kanttekeningen:
- De kans op een 1080p scherm is nihil.
- Het duurt nog lang voordat hij er is.
- De specs zijn nauwelijks beter/gelijk aan de xps die je nu kunt kopen (met uitzondering van de grafische kaart, maar dat boeit mij persoonlijk niet).
Yup gamen heb ik het dan over. Verder heb ik gelezen dat de i7s hier en daar toch wat meer warmte afgeven (of in ieder geval dat de fans wat luidruchtiger lopen). Overigens is de topsnelheid bij de 2540 3.3 ghz, dat ligt bij de 2630QM toch wel iets lager. In mijn desktop PC heb ik lange tijd een Q6600 gebruikt, maar uit mijn eigen gebruikerspatroon weet ik dat ik multicore zo goed als niet gebruik. Eigenlijk had ik de 2520 in gedachte, maar ik zat met een bepaalde grens waar ik boven kon zitten zodat ik een 70 euro waardebon kon gebruiken ipv een 40 euro. Meerprijs van 2540 werd dan 15 euro of zo, vond ik nog wel de moeite waardnWo_Riot schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:40:
[...]
Jij verkiest dus een i5-2540m + GT540m boven een i7-2630QM + GT525? Dan heb je het natuurlijk over het gamen... Want bij alle andere zaken zou de i7 optie beter zijn. Al laat ik m'n laptop afgezien van het gamen geen zware taken uitvoeren, want veel meer dan surfen op het internet doe ik verder niet.
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik snak naar dat mooie schermBen echt benieuwd hoe die eruit ziet!
XBO: Michaël#3318
Precies, terwijl een 1080p scherm eigenlijk wel iets is wat ik graag zou willen hebben. Mijn huidige laptop heeft het begeven en ik zit nu dus zonder laptop. Het is niet dat ik van ellende verga zonder, maar het is wel een luxe die je mist.Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 april 2011 @ 00:05:
Het laptopproject is geweldig, met een paar kanttekeningen:Op basis daarvan kan je prima zelf je keuze maken. Persoonlijk zou ik wachten, en als er inderdaad geen 1080p scherm komt zou ik alsnog de xps kopen.
- De kans op een 1080p scherm is nihil.
- Het duurt nog lang voordat hij er is.
- De specs zijn nauwelijks beter/gelijk aan de xps die je nu kunt kopen (met uitzondering van de grafische kaart, maar dat boeit mij persoonlijk niet).
De grafische kaart hoeft voor mij in principe niet: ik ben geen kunstenaar wat betreft 2D/3D graphics, noch ben ik een die-hard gamer. Op zijn zwaarst moet de laptop een 1080p filmpje kunnen draaien.
Waarschijnlijk zal ik in dit geval gaan voor de XPS, maar ik zal er nog een paar dagen over nadenken.
Nee, gewoon het standaardscherm in de studio 15. De bouwkwaliteit is echt níet te vergelijken. De studio een 5, de XPS een 8,5. ZoietsAnoniem: 303530 schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:46:
[...]
Dat had ik wel verwacht, toch bedankt voor deze bevestiging.
Overigens ben ik niet ontevreden over de afwerking van mijn studio 15, hij kraakt bepaald niet als je hem met 1 hand optilt. Iets wat ik de gemiddelde acer wel zie doenDie durf ik niet eens met 1 hand op te tillen.
Heeft je vriendin het full-hd scherm trouwens?
Gisteren toen ik samen met een vriend m'n nieuwe aanwinst zat te testen (o.a. portal 2, geweldig spel overigens) viel het op dat hij met zijn 2 jaar oude TU laptop 80MBit/s down kon halen over mijn netwerk; dit terwijl ik met mijn 6230 kaart niet verder kom dan 30MBit/s. Ik heb vanaf het begin eigenlijk al problemen ondervonden met mijn wifi kaart. Op internet maken sommige mensen ook melding van het feit dat sommige antennes van de kaart gewoonweg niet verbonden zijn! Morgen toch maar eens even kijken of dat ook bij mij het geval is. Heeft iemand verder nog suggesties waar dit aan kan liggen? PS: ik gebruik de nieuwste drivers (14.0.1.2)
Heb er ook last van, kwam erachter toen ik mijn iPhone als modem begon te gebruiken dat mijn verbinding veel sneller was. Ontvangst overigens is wel beter bij de laptop dan de iPhone, maar blijkbaar de snelheid niet...databit schreef op maandag 25 april 2011 @ 01:08:
Gisteren toen ik samen met een vriend m'n nieuwe aanwinst zat te testen (o.a. portal 2, geweldig spel overigens) viel het op dat hij met zijn 2 jaar oude TU laptop 80MBit/s down kon halen over mijn netwerk; dit terwijl ik met mijn 6230 kaart niet verder kom dan 30MBit/s. Ik heb vanaf het begin eigenlijk al problemen ondervonden met mijn wifi kaart. Op internet maken sommige mensen ook melding van het feit dat sommige antennes van de kaart gewoonweg niet verbonden zijn! Morgen toch maar eens even kijken of dat ook bij mij het geval is. Heeft iemand verder nog suggesties waar dit aan kan liggen? PS: ik gebruik de nieuwste drivers (14.0.1.2)
Gisteravond tijdens het leren een scriptje gemaakt dat de F8 tot F12 toetsen remapped naar de media knoppen (en andersom natuurlijk). Waarom? omdat ik het vervelend vond om de hele tijd de Fn knop in te drukken en F8 tot en met F12 toch niet vaak gebruik. Nu kun je wel in het mobility center de F-knoppen om zetten naar media knoppen, maar F2 en F5 gebruik ik dan weer wel heel vaak! Dus voor de mensen die dit ook vervelend vinden, hier mijn scriptje. Het is geschreven in autohotkey, en dus draaibaar met autohotkey.
Wat het precies doet:
Als in het mobility center Fn Key Behavior op "Function Key" staat, dan gedragen F8 tot F12 zich als media keys en moet je Fn indrukken om ze als function keys te gebruiken.
Hier een gecompileerde versie: http://dl.dropbox.com/u/19349662/ftomedia.exe
De gecompileerde versie (wat eigenlijk gewoon script + interpeter in 1 executable is) heeft geen tray icon of iets anders qua gui, dus gewoon in startup folder dumpen en afschieten via task manager indien gewenst.
Source:
Verder nog 1 vraag over de laptop... mijn powerbrick tikt/ratelt, is dat slecht/stuk of geen probleem? (gebeurd met geaarde en ongeaarde stopcontacten)
Wat het precies doet:
Als in het mobility center Fn Key Behavior op "Function Key" staat, dan gedragen F8 tot F12 zich als media keys en moet je Fn indrukken om ze als function keys te gebruiken.
Hier een gecompileerde versie: http://dl.dropbox.com/u/19349662/ftomedia.exe
De gecompileerde versie (wat eigenlijk gewoon script + interpeter in 1 executable is) heeft geen tray icon of iets anders qua gui, dus gewoon in startup folder dumpen en afschieten via task manager indien gewenst.
Source:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| ; Remap F8 - F12 to media keys. ; Provided as-is ; Created by Shyva ; 25-04-2011 #NoEnv #SingleInstance force #NoTrayIcon #KeyHistory 0 SendMode Input SetWorkingDir %A_ScriptDir% ; Fn: vkc -- kc ; F8: SC110 -- B1 ; F9: SC122 -- B3 ; F10: SC119 -- B0 ; F11: SC12E -- AE ; F12: SC130 -- AF F8::vkB1sc110 SC110::F8 F9::vkB3sc122 SC122::F9 F10::vkB0sc119 SC119::F10 F11::vkAEsc12E SC12E::F11 F12::vkAFsc130 SC130::F12 |
Verder nog 1 vraag over de laptop... mijn powerbrick tikt/ratelt, is dat slecht/stuk of geen probleem? (gebeurd met geaarde en ongeaarde stopcontacten)
TofShyva schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:11:
Gisteravond tijdens het leren een scriptje gemaakt dat de F8 tot F12 toetsen remapped naar de media knoppen (en andersom natuurlijk).
En omdat iedereen te druk is met 'welke moet ik kopen' en niet met 'ervaringen', zal ik mijn vraag nog maar eens proberen te stellen:
Dell Wireless 5540

Die 5540 drivers heb ik uiteindelijk maar van mijn installatiedvd geplukt. De online versie is blijkbaar nogal picky
TopNefiorim schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:49:
Die 5540 drivers heb ik uiteindelijk maar van mijn installatiedvd geplukt. De online versie is blijkbaar nogal picky
-Edit-
Die PCI Simple Communications Controller was de Intel Management Engine Interface
Alles is geinstalleerd, bedankt!
[ Voor 16% gewijzigd door job_h op 25-04-2011 17:59 ]
Anoniem: 403861
Na enkele topics door te lezen is mijn interesse in de dell xps 15 veel groter geworden.
Ik verkoos eerst een Clevo W150HQM, maar qua bouwkwaliteit is deze dell naar het schijnt beter.
En qua speakers véél beter.
Ik heb enkele vragen bij mijn configuratie:
DELL Xps 15
Inbegrepen bij uw systeem:
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Nederlands
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
Geen Accidental Damage-support
DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging
15.6 FHD B+RGLED TL (1920x1080) 1080p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
TvTuner niet inbegrepen
Metalloid Aluminum Cover
Accessoires
No Carrying Case
Bevat ook
XPS L502x Order - Belgium
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
130W AC Adaptor
1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
European 250V Power Cord
Mobile Broadband Module - no SIM card included
Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
N02X5M03
€ 1.344,05 ZONDER -10% COUPON
Stel dat ik telefonisch die 4GB regel zodanig dat het 1 latje is van 4GB, en ik vraag ook nog een backlit toetsenbord, dan komt dit neer op ongeveer 45 euro extra, correct?
Is meer dan 1 jaar garantie kopen niet abnormaal kostelijk?
Standaard geldt er internationaal 2 jaar garantie, 1 jaar garantie is tegen de Europese Wetgeving in...
Ik verkoos eerst een Clevo W150HQM, maar qua bouwkwaliteit is deze dell naar het schijnt beter.
En qua speakers véél beter.
Ik heb enkele vragen bij mijn configuratie:
DELL Xps 15
Inbegrepen bij uw systeem:
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
Microsoft® Office Starter 2010 bevat versies van Word en Excel met beperkte functionaliteit en advertenties. Zonder PowerPoint of Outlook.
4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
8x DVD+/- RW & Blu-ray Disc™ combo drive (Blu-ray Disc™ lezen en cd/dvd lezen/schrijven)
2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card
Intel® Centrino® Wireless-N 1030 (1x2 b/g/n+ Bluetooth Combo Card)
TvTuner niet inbegrepen
Metalloid Aluminum Cover
Accessoires
No Carrying Case
Bevat ook
XPS L502x Order - Belgium
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
130W AC Adaptor
European 250V Power Cord
Intern toetsenbord - Belgisch (azerty)
N02X5M03
€ 1.344,05 ZONDER -10% COUPON
Stel dat ik telefonisch die 4GB regel zodanig dat het 1 latje is van 4GB, en ik vraag ook nog een backlit toetsenbord, dan komt dit neer op ongeveer 45 euro extra, correct?
Is meer dan 1 jaar garantie kopen niet abnormaal kostelijk?
Standaard geldt er internationaal 2 jaar garantie, 1 jaar garantie is tegen de Europese Wetgeving in...
In belgie, ja.Anoniem: 403861 schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:23:
Hij is wel erg duur, je komt toch veel gedkoper uit als je simpelweg het 899 model kiest en upgrade met het 1080p scherm? Als ik snel reken kom ik dan op €1128 zonder kortingsbonnen.
Er zit Blu ray bij en die GT 540m kaart.
Niet goed?
Ik moet wel zeggen dat BTO veel meer aanbiedt voor die prijs (Pick up and return 3 jaar = 86 euro ofzo).
Maarja, die laptops zijn wel een stuk minder...
:edit:
Ivm die wetgeving, in België is er het Smeerkaasarrest, waarbij Internationale verdragen met directe werking sowieso boven nationale wetgeving staan.
Hebben jullie niets gelijkaardigs in Nederland?
Niet goed?
Ik moet wel zeggen dat BTO veel meer aanbiedt voor die prijs (Pick up and return 3 jaar = 86 euro ofzo).
Maarja, die laptops zijn wel een stuk minder...
:edit:
Ivm die wetgeving, in België is er het Smeerkaasarrest, waarbij Internationale verdragen met directe werking sowieso boven nationale wetgeving staan.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 403861 op 25-04-2011 19:47 ]
Ahh, ik zag de blu-ray over het hoofd, ik heb niet eens een optische drive meer. (kopen?
)
In nederland heb je garantie zolang je mag verwachten dat het product werkt. Helaas verschillen de meningen over de precieze termijn meer dan eens...Anoniem: 403861 schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:43:
Europese wetgeving geldt in Nederland zeker ook - anders zou het geen Europese wetgeving zijn. Iedereen heeft dus sowieso 2 jaar garantie, je betaalt eigenlijk eerder enkel bij om minder problemen te hebben om van je garantie gebruik te kunnen maken. Pure afzetterij imo, en ik zou uit principe dan ook nooit voor 2 jaar garantie bijbetalen.
^Verbazingwekkend hoe vaak ik dat misverstand tegenkom.
In Nederland heb je een minimale garantieduur van een half jaar. Niets meer, en niets minder. Tijdens deze termijn geld de omgekeerde bewijslast ofwel, wil de verkoper onder zijn plicht uitkomen moet hij/zij bewijzen dat het jouw schuld is.
Hierna volgt een 'onbeperkte' temijn waar de normale bewijslast geld. Als je kunt bewijzen dat het defect al bij aankoop aanwezig was (en dus niet is ontstaan door jouw schuld) is de verkoper verplicht dat op te lossen, of dat nu 1 jaar of 10 jaar na aankoop is. (overigens kan de verkoper ook kiezen voor ontbinding van de koop, met als gevolg dat je de marktwaarde terugkrijgt. na 10 jaar stelt dat niet zoveel voor. Tevens is het onduidelijk wat nu precies een passende marktwaarde is...)
In Nederland heb je een minimale garantieduur van een half jaar. Niets meer, en niets minder. Tijdens deze termijn geld de omgekeerde bewijslast ofwel, wil de verkoper onder zijn plicht uitkomen moet hij/zij bewijzen dat het jouw schuld is.
Hierna volgt een 'onbeperkte' temijn waar de normale bewijslast geld. Als je kunt bewijzen dat het defect al bij aankoop aanwezig was (en dus niet is ontstaan door jouw schuld) is de verkoper verplicht dat op te lossen, of dat nu 1 jaar of 10 jaar na aankoop is. (overigens kan de verkoper ook kiezen voor ontbinding van de koop, met als gevolg dat je de marktwaarde terugkrijgt. na 10 jaar stelt dat niet zoveel voor. Tevens is het onduidelijk wat nu precies een passende marktwaarde is...)
Ja maar ik hoor net dat Nederland gewoon nog steeds zijn nationale garantie hanteert, ondanks het Europees verdrag met directe werking.
Een vriendin van mij die net afgestudeerd is in de rechten zegt dat Nederland zo kan doorgaan zolang het niet veroordeeld wordt.
Te laat.
:edit: Heb je nu een SSD ipv die optische drive zitten dan?
Ik twijfel of ik een blu-ray zou steken, gezien ik bijna al mijn films download.
Het is natuurlijk wel mooi meegenomen en future proof...
Zou ik 3 jaar garantie pick up and return kopen?
Een vriendin van mij die net afgestudeerd is in de rechten zegt dat Nederland zo kan doorgaan zolang het niet veroordeeld wordt.
Te laat.
Ik twijfel of ik een blu-ray zou steken, gezien ik bijna al mijn films download.
Zou ik 3 jaar garantie pick up and return kopen?
[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 403861 op 25-04-2011 20:18 ]
De EU laat het toe omdat een overstap naar een fixed termijn van 2 jaar in Nederland in feite een inperking van je rechten betekent.
De europese richtlijn is overigens ook een vaag begrip, richtlijn is de ietswat kromme vertaling van het engelse directive, wat order betekent (denk aan Wall-E
).
Nee ik studeer geen rechten
.
De europese richtlijn is overigens ook een vaag begrip, richtlijn is de ietswat kromme vertaling van het engelse directive, wat order betekent (denk aan Wall-E
Nee ik studeer geen rechten
checkAnoniem: 403861 schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:09:
Schaf dan een externe aan voor €80? of iets dergelijks.Ik twijfel of ik een blu-ray zou steken, gezien ik bijna al mijn films download.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-04-2011 20:16 ]
3 jaar garantie of niet?
Het kost 100 euro voor een ingebouwde Bluray en 80 voor een externe, is een ingebouwde niet voordeliger?
Hoe gemakkelijk is het om een SSD erin te steken? Ik ben helemaal geen tweaker
Het kost 100 euro voor een ingebouwde Bluray en 80 voor een externe, is een ingebouwde niet voordeliger?
Hoe gemakkelijk is het om een SSD erin te steken? Ik ben helemaal geen tweaker
[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 403861 op 25-04-2011 20:26 ]
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
Hier staat alles uitgelegd over de garantie. En let op: een richtlijn is ook een daadwerkelijke wet, waar ruimte in zit (die ruimte moet altijd in het voordeel zijn van de consument).
ALLE EU landen moeten zich aan Europese Richtlijnen houden, simpelweg omdat dit wetgeving is.
Een goed voorbeeld: een Europese richtlijn zegt dat 40% van een sigaretten pakje bedekt moet zijn met waarschuwingen over roken. Nu kan een EU land niet zeggen "wij doen 30%" want dan valt de waarschuwing minder op. Een land kan wel zeggen "wij doen er zelfs nog een plaatje op", of "wij doen 60% van de pakjes bedekken". Dat laatste is in het voordeel van de consument omdat de waarschuwing groter en beter is.
Het gaat om de deugdelijkheid van een product ja, maar in Nederland heb je met bijna alle producten langer dan 2 jaar garantie recht op een deugdelijk product. Maar goed, ik wijk af van de XPS 15 discussie.
EU Richtlijn = wet (met ruimte).
@Tjee
Persoonlijk zou ik voor ingebouwde Blu-ray gaan (ik heb afgelopen weekend een XPS 17 besteld, met Blu-ray). Als je een externe doet loop je toch weer met dat spul rond, terwijl als het ingebouwd is het ook daadwerkelijk ingebouwd is. 'Extra garantie' kan je doen, maar voordat je besluit zou ik die website van consuwijzer nog is goed doorlezen. Het grote voordeel van die extra garantie is dat de fabrikant minder moeilijk doet, dan als je dat niet hebt.
Hier staat alles uitgelegd over de garantie. En let op: een richtlijn is ook een daadwerkelijke wet, waar ruimte in zit (die ruimte moet altijd in het voordeel zijn van de consument).
ALLE EU landen moeten zich aan Europese Richtlijnen houden, simpelweg omdat dit wetgeving is.
Een goed voorbeeld: een Europese richtlijn zegt dat 40% van een sigaretten pakje bedekt moet zijn met waarschuwingen over roken. Nu kan een EU land niet zeggen "wij doen 30%" want dan valt de waarschuwing minder op. Een land kan wel zeggen "wij doen er zelfs nog een plaatje op", of "wij doen 60% van de pakjes bedekken". Dat laatste is in het voordeel van de consument omdat de waarschuwing groter en beter is.
Het gaat om de deugdelijkheid van een product ja, maar in Nederland heb je met bijna alle producten langer dan 2 jaar garantie recht op een deugdelijk product. Maar goed, ik wijk af van de XPS 15 discussie.
EU Richtlijn = wet (met ruimte).
@Tjee
Persoonlijk zou ik voor ingebouwde Blu-ray gaan (ik heb afgelopen weekend een XPS 17 besteld, met Blu-ray). Als je een externe doet loop je toch weer met dat spul rond, terwijl als het ingebouwd is het ook daadwerkelijk ingebouwd is. 'Extra garantie' kan je doen, maar voordat je besluit zou ik die website van consuwijzer nog is goed doorlezen. Het grote voordeel van die extra garantie is dat de fabrikant minder moeilijk doet, dan als je dat niet hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 25-04-2011 20:34 ]
De Nederlandse wetgeving omtrent garantie is inderdaad een vod waar je als consument helemaal niets mee kan. Normaal gesproken heb ik niets met pan-Europese wetgeving maar in dit geval mag het wat mij betreft zo spoedig mogelijk 1 op 1 overgenomen worden.
Sorry, nee, echt niet. Nederland kan in haar wetgeving zeggen wat ze wilt, elke EU burger heeft het recht om zich rechtstreeks te beroepen op EU richtlijnen. Daar kunnen nationale wetgevingen helemaal niets aan veranderen.Anoniem: 303530 schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:05:
^Verbazingwekkend hoe vaak ik dat misverstand tegenkom.
In Nederland heb je een minimale garantieduur van een half jaar. Niets meer, en niets minder.
http://europa.eu/legislat...ing_process/l14547_nl.htm
Indien je dus niet betaalt voor 2 jaar garantie, en dan na 1.5 jaar een defect heb kan je gewoon verwijzen naar de Europese wetgeving en is Dell verplicht om de klant te helpen. De Nederlandse wetgeving geldt, zoals Squatjj al zei, slechts als uitbreiding.
Het misverstand ligt echt bij jou
Waarom biedt Dell dan een garantieverlening aan en is de standaardtermijn een jaar? Dit impliceert dat ze waarschijnlijk niet gaan meewerken als je na anderhalf jaar aanklopt met een kapot apparaat met de standaard garantie. Tenzij ze bij het bestelproces consumenten simpelweg belazeren.Stphnvlstk schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:12:
[...]
Sorry, nee, echt niet. Nederland kan in haar wetgeving zeggen wat ze wilt, elke EU burger heeft het recht om zich rechtstreeks te beroepen op EU richtlijnen. Daar kunnen nationale wetgevingen helemaal niets aan veranderen.
Indien je dus niet betaalt voor 2 jaar garantie, en dan na 1.5 jaar een defect heb kan je gewoon verwijzen naar de Europese wetgeving en is Dell verplicht om de klant te helpen. De Nederlandse wetgeving geldt, zoals Squatjj al zei, slechts als uitbreiding.
Dell verkoopt een bedrijfs/fabrieksgarantie, dat is niet hetzelfde als een wettelijke garantie. Zo kan de fabrieksgarantie meer services omvatten, zoals bijvoorbeeld het komen ophalen van het product - dat hoeft niet bij wettelijke garantie.
Het kan zijn dat de typische Dell medewerker je in het begin inderdaad zal afschepen met zo'n excuus, maar als je toont dat je op de hoogte bent van je rechten (waar zij terecht van uitgaan dat de meerderheid dat niet is) zullen ze wel snel bijsturen. Ze weten dat ze in het geval van een rechtszaak geen kans maken.
Het zal je dus wat meer mailtjes kosten om je garantie geregeld te krijgen, maar daar spaar ik graag die toch vrij grote som geld voor uit.
Het kan zijn dat de typische Dell medewerker je in het begin inderdaad zal afschepen met zo'n excuus, maar als je toont dat je op de hoogte bent van je rechten (waar zij terecht van uitgaan dat de meerderheid dat niet is) zullen ze wel snel bijsturen. Ze weten dat ze in het geval van een rechtszaak geen kans maken.
Het zal je dus wat meer mailtjes kosten om je garantie geregeld te krijgen, maar daar spaar ik graag die toch vrij grote som geld voor uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Stphnvlstk op 25-04-2011 21:26 ]
Inderdaad. Hetzelfde doet Apple ook: ze hebben het overal over een garantie periode van 1 jaar, maar als je lang zoekt in de algemene voorwaarden en andere policies, dan kom je PDF bestanden tegen met uitgebreidere info waarin ze het hebben over 1 jaar beperkte garantie, AppleCare of je recht op de wettelijke garantie. Verder betaal je, als je 'extra garantie' koopt meestal ook gewoon voor extra services (binnen 1 dag product laten ophalen, gratis telefonische ondersteuning: dat soort dingen).Stphnvlstk schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:22:
Dell verkoopt een bedrijfs/fabrieksgarantie, dat is niet hetzelfde als een wettelijke garantie. Zo kan de fabrieksgarantie meer services omvatten, zoals bijvoorbeeld het komen ophalen van het product - dat hoeft niet bij wettelijke garantie.
Bedrijven zoals Apple en Dell gaan vooral uit van ontwetendheid. Als je als consument denkt dat je ook maar daadwerkelijk 1 jaar garantie hebt, dan zal Dell niet zeggen "oh, maar eigenlijk horen we dit gratis (of een stuk goedkoper) voor u te vervangen".
----
Tjee, heb je al besloten?
Anoniem: 190418
En deze wordt vanmiddag afgeleverd ...... Dat is een leuke levertijd.Anoniem: 190418 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:42:
Mijn bestelling gedaan vandaag.
Beschrijving
SYSTEEMCOMPONENTEN
XPS 15 Aantal 1
2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz, Legitieme Windows® 7
Totaalprijs € 804,28 € 957,09
enne het mooiste komt nog ..... ik krijg nog eens 20% extra korting Personeelskorting. ;-)
dus 765,68 eurootjes .... prima deal
Ik ga vandaag een XPS 15 terug sturen ivm de fan, ik kan niet wennen aan dat ding, met slechts dual core blijft ie net zo irritant als met de quad sandy bridge.
Voor de rest wel een leuke laptop, de afwerking was helaas wat minder, de 1080p scherm bezel was niet goed vast geklikt en de afdekplaat voor oa geheugenuitbreiding zat slecht gemonteerd.
Voor de rest wel een leuke laptop, de afwerking was helaas wat minder, de 1080p scherm bezel was niet goed vast geklikt en de afdekplaat voor oa geheugenuitbreiding zat slecht gemonteerd.
Ook jouw stelling is onjuist. Dat blijkt nota bene uit de link die je zelf geeft. EU-ingezetenen kunnen zich alleen rechtstreeks op EU-richtlijnen beroepen voor zover het de verticale werking betreft, dus in de relatie burger-overheid. Burgers onderling kunnen zich alleen op de implementatie van de richtlijn in de nationale wetgeving beroepen. Je kunt dus niet met een geschil over garantie dat je met een winkel hebt, naar de EU-rechter stappen of bij de Nederlandse rechter de EU-wetgeving inroepen. Alleen de wetgeving over de consumentenkoop in Boek 7 BW geldt. En wat die inhoudt, kun je vinden bij de Consuwijzer. Daaruit blijkt dan dat er in elk geval géén vaste garantieperiode van een half jaar geldt. Dat is wel een begrip uit de EU-richtlijn, maar die is in Nederland op ietwat afwijkende wijze geïmplementeerd, door middel van het conformiteitsbeginsel: wat mag je als consument van een product verwachten wat betreft gebruiksduur en kwaliteit?Stphnvlstk schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:12:
[...]
Sorry, nee, echt niet. Nederland kan in haar wetgeving zeggen wat ze wilt, elke EU burger heeft het recht om zich rechtstreeks te beroepen op EU richtlijnen. Daar kunnen nationale wetgevingen helemaal niets aan veranderen.
Ik volg dit topic al even en wacht even tot het financieel haalbaar is (lees ergens begin volgende maand) om een xps 15 te bestellen..
Eigenlijk zat ik te kijken naar een kleine lichte laptop (msi u270 of HP dm1) maar die zijn qua prestaties natuurlijk zwakker..
Voor mijn werk zal ik voornamelijk wat tekstverwerken en excell sheets nodig hebben..af en toe een presentatie en behoorlijk surfen (na zoeken en lezen) hoe lang gaat de accu mee met dit soort activiteiten? en hoe zwaar is de laptop ongeveer? is hij nog mee te nemen zonder hernia te krijgen?
Eigenlijk zat ik te kijken naar een kleine lichte laptop (msi u270 of HP dm1) maar die zijn qua prestaties natuurlijk zwakker..
Voor mijn werk zal ik voornamelijk wat tekstverwerken en excell sheets nodig hebben..af en toe een presentatie en behoorlijk surfen (na zoeken en lezen) hoe lang gaat de accu mee met dit soort activiteiten? en hoe zwaar is de laptop ongeveer? is hij nog mee te nemen zonder hernia te krijgen?
Het antwoord op al uw vragen:
http://www.notebookcheck....410M-GT-540M.51186.0.html
Alstublieft!
Ik heb besloten mijn huidige configuratie min of meer te behouden, en de garantie van 1 jaar te nemen.
Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is die grafische kaart, aangezien ik er niet op wil gaan gamen, maar wel graag een treffelijke kaart erin heb steken.
Alstublieft!
Ik heb besloten mijn huidige configuratie min of meer te behouden, en de garantie van 1 jaar te nemen.
Het enige waar ik nog een beetje over twijfel is die grafische kaart, aangezien ik er niet op wil gaan gamen, maar wel graag een treffelijke kaart erin heb steken.
Afhankelijk van de aard van je WiFi signaal (kun je op powersave, of is de ontvangst dan weg?) en de intensiteit van wat je doet (een 283 pagina's tellend Word document met flink veel velden en auto-verwijzingen kan de CPU behoorlijk consumeren) zal de accu bij gewoon surf en office gebruik zo'n 4 uur meegaan indien het scherm natuurlijk niet op 100% staat. Gelukkig is 20% goed werkbaar, hoewel ik het scherm buiten in de zon op 80% moet zetten. In het buiten scenario red ik zo'n 3uur. De 4 uur is iets wat Anandtech ook kan bevestigen. Ik moet wel zeggen dat dit met een 6-cell accu is; de 9 cell accu is een heel stuk beter.Niocera schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:50:
Ik volg dit topic al even en wacht even tot het financieel haalbaar is (lees ergens begin volgende maand) om een xps 15 te bestellen..
Over de 6 cell: de laptop is in dat geval 2,93 kilo (ongeveer). Ik weet niet wat jij zwaar vind, maar ik vind dit licht. Ik moet er bij zeggen dat ik sinds 1997 met dit formaat laptops ongeveer rondloop (startend met een Digital HiNote VP met 800*600 8bit 14" DSTN scherm): ik heb geen hernia in ieder geval.
Ik kan je zeggen: juist met jouw werkomschrijving is het FullHD scherm een absolute aanrader!
De GeForce 525 is in alles behalve geheugen (1GB is al ruim voldoende voor full HD, 2gb is overkill) en kloksnelheden identiek aan de 540; het verschil is dan ook echt minimaal. Sterker nog: vaak is de 525 nog wel "om te klokken" naar een 540. Ik zal de 525 dan ook aanraden tenzij je aangeeft dat games je primaire doel is. Ik zal dan echter ook wel het FullHD scherm afraden want hoe je het ook wend of keert: de videokaart is niet een powerhouse wat fullHD high-end alles kan afspelen.Anoniem: 403861 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:37:
Het antwoord op al uw vragen:
Alstublieft!
Anoniem: 268409
Killraven, jij al een offerte mogen ontvangen? Ik nog niet, morgenochtend 9.00 uur is het precies een week geleden na aanvraag, echt belachelijk.Killraven schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:31:
[...]
Yep, gisteravond gesproken met Mohammed Haddan (zie eerder in deze thread) maar heb niets meer vernomen ondanks toezegging dat ik vandaag gebeld zou worden. Op deze manier worden natuurlijk ook beslissingen genomen... maar ik geef ze nog even want op zich was Mohammed heel vriendelijk en behulpzaam dus ook mijn configuratie zal wel bij finance liggen.
De oorzaak hiervan ligt op de Dell-site, omdat het niet mogelijk is om een XPS15 te configureren met de 640GB (alleen N00X5M03) en de 9-cel lithium-ion (alleen N00X5M06). En natuurlijk het backlit toetsenbord.
Na goed over nagedacht te hebben ga ik toch voor dell xps 15.
vandaag belletje van Nadia Anoui gehad, helaas kon ze geen 10% + 70 euro korting geven
wel alleen 10% korting met backlite keyboard
als ik dus xps 15 koopt met backlite keyboard, kost mij 110 euro extra(70 euro korting + 40 euro keyboard) ik las ergens dat je later zelf backlite keyboard kan kopen, hoe lastig is het om keyboard te vervangen?
en over de bluetooth welke kaart zit er in eigenlijk ? bluetooth is 3.0 neem ik aan ?
vandaag belletje van Nadia Anoui gehad, helaas kon ze geen 10% + 70 euro korting geven
als ik dus xps 15 koopt met backlite keyboard, kost mij 110 euro extra(70 euro korting + 40 euro keyboard) ik las ergens dat je later zelf backlite keyboard kan kopen, hoe lastig is het om keyboard te vervangen?
en over de bluetooth welke kaart zit er in eigenlijk ? bluetooth is 3.0 neem ik aan ?
Wat vreemd.. ik zat via de chat met Samir Hamsi en hij zei dat kortingsbonnen helemaal niet mogelijk zijn, alleen via de website.Yibsel schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:24:
Na goed over nagedacht te hebben ga ik toch voor dell xps 15.
Beide zijn mogelijk, ze moeten alleen geaccordeerd worden door de financiële afdeling. Meestal willen die telefoonmensen de moeite niet eens nemen.Ary schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:38:
[...]
Wat vreemd.. ik zat via de chat met <een medewerker> en hij zei dat kortingsbonnen helemaal niet mogelijk zijn, alleen via de website.
<een medewerker van Dell> wou dat uiteindelijk bij mij wel doen en kreeg het ook wel geregeld als ik mn 'oude' online offerte zou laten vervallen. Aardige meid trouwens, zelf hele positieve ervaringen mee, maar ik lees hier ook verhalen van mensen die dat juist weer niet hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 16:54 ]
<een medewerker van Dell> is tof! Heeft mij ook geholpen om 10% korting en backlit keyboard te krijgen =). Mijne is net verzonden uit wherever it is assembled. <een medewerker van Dell> heeft mij verteld dat de financiele afdeling eerst niet op 1 lijn zat wat betreft de kortingscodes, maar dat ze nu besloten hebben om die toch te accepteren. Dus je kan gewoon bellen voor de 10% korting!Nefiorim schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:32:
[...]
Beide zijn mogelijk, ze moeten alleen geaccordeerd worden door de financiële afdeling. Meestal willen die telefoonmensen de moeite niet eens nemen.
<een medewerker van Dell> wou dat uiteindelijk bij mij wel doen en kreeg het ook wel geregeld als ik mn 'oude' online offerte zou laten vervallen. Aardige meid trouwens, zelf hele positieve ervaringen mee, maar ik lees hier ook verhalen van mensen die dat juist weer niet hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 16:54 ]
@ Nefiorim jij heb dus 10% + 40/70/90 euro korting gekregen bij <een medewerker van Dell> ?
heb je misschien haar email ?
@Ary ik had ook eerder met aziz en mo aan de chat, die twee mannen zeggen ook dat niet mogelijk is met kortingscode, ik zou <een medewerker van Dell> probeer te bellen/mailen. 10% is leuk maar + 40/70/90 euro nog beter
@Ary ik had ook eerder met aziz en mo aan de chat, die twee mannen zeggen ook dat niet mogelijk is met kortingscode, ik zou <een medewerker van Dell> probeer te bellen/mailen. 10% is leuk maar + 40/70/90 euro nog beter
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 16:57 ]
email adres van <een medewerker van Dell> is <een medewerker van Dell> @DELL.comYibsel schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:45:
@ Nefiorim jij heb dus 10% + 40/70/90 euro korting gekregen bij <een medewerker van Dell> ?
@Ary ik had ook eerder met <een medewerker van Dell> en <een medewerker van Dell> aan de chat, die twee mannen zeggen ook dat niet mogelijk is met kortingscode, ik zou <een medewerker van Dell> probeer te bellen/mailen. 10% is leuk maar + 40/70/90 euro nog beter
Ze is nu voor mij een offerte aan het maken met 10% code en 40€ kortingscode.
Hoop op een snelle reactie
[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 17:01 ]
Ik heb via de chat bij Aziz wel 10% gekregen, en een verlicht toetsenbord.Yibsel schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:45:
@Ary ik had ook eerder met aziz en mo aan de chat, die twee mannen zeggen ook dat niet mogelijk is met kortingscode, ik zou Nadia Anoui probeer te bellen/mailen. 10% is leuk maar + 40/70/90 euro nog beter
Hij belde zelfs zodra het goedgekeurd was.
Ray...
Net nog samir aan de chat, hij zegt ook al dat niet mogelijk was om coupons te gebruiken, na veel vragen gesteld te hebben zegt hij EINDELIJK dat wel mogelijk was maar dan wel een bestelling plaatsen van boven de 2500 euro....
dus besloot ik toch maar mail te sturen naar <een medewerker van Dell> @DELL.com *crossfinger* hoop dat ze ook zo aardig tegen mij doet.
dus besloot ik toch maar mail te sturen naar <een medewerker van Dell> @DELL.com *crossfinger* hoop dat ze ook zo aardig tegen mij doet.
[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 16:58 ]
E-mail staat inderdaad hierboven. Ik heb het uiteindelijk niet gekregen, maar ze zei wel dat het mogelijk was. Zelf besloot ik van de backlit tobo af te zien, dus het was voor mij niet meer nodigYibsel schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:45:
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 16:58 ]
Krijg ik net een offerte terug van 1088.52 terwijl als ik zelf alles samenstel op de site op uitkom 929
het enige wat <een medewerker van Dell> heeft toegevoegd is een backlit tobo hoe kan dit nou
Dit is mn set-up
Metalloid Aluminum Cover
2e generatie Intel® Core™ i5-2540M Processor 2,6 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
TvTuner niet inbegrepen
XPS L502x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
130W AC Adaptor
No Carrying Case
European 250V Power Cord
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
N02X5M03
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Dell 5dot Curve-rugzak - voor laptops met een beeldscherm van maximaal 16 inch - zwart/platina
het enige wat <een medewerker van Dell> heeft toegevoegd is een backlit tobo hoe kan dit nou
Dit is mn set-up
Metalloid Aluminum Cover
2e generatie Intel® Core™ i5-2540M Processor 2,6 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
TvTuner niet inbegrepen
XPS L502x Order - Netherlands
Dutch Documentation
Datasafe Local 2.3 Basic
130W AC Adaptor
No Carrying Case
European 250V Power Cord
Internal Backlit US/International Qwerty Keyboard
N02X5M03
Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
Dell 5dot Curve-rugzak - voor laptops met een beeldscherm van maximaal 16 inch - zwart/platina
[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 16:58 ]
Misschien vanwege de BluRay? Persoonlijk vind ik dat overbodig, software komt via Internet (games zullen er denk ik LANG niet op komen), net zoals films.
Alles één voor één controleren, en dan een mailtje terug sturen met de boodschap dat het op de site goedkoper is. Dan zoekt zij dat uit voor jou.
Anoniem: 395864
Ben ik de enige die een beetje z'n bedenkingen heeft bij al die zgn. "offertes" die eigenlijk gewoon retestandaard zijn plus misschien één afwijkend dingetje dan misschien? Ik bedoel, het kan toch niet waar zijn dat het allemaal zoveel tijd kost zou moeten kosten om deze te maken???
Volgens mij is het gewoon weer één van de vele geniale marketingtrucs van Dell. De meeste mensen die via de telefoon of de chat een offerte opvragen, zijn mensen die relatief veel prijs stellen op een persoonlijke benadering. Van die lui die na tientallen bezoekjes handjeklap doen met de autodealer en dan het idee hebben dat ze veel goedkoper uit zijn met hun "special price", maar die stiekem eigenlijk net zoveel betalen als de rest. Een benadering waar overigens helemaal niks mis mee is, voor de duidelijkheid.
Volgens mij is het gewoon weer één van de vele geniale marketingtrucs van Dell. De meeste mensen die via de telefoon of de chat een offerte opvragen, zijn mensen die relatief veel prijs stellen op een persoonlijke benadering. Van die lui die na tientallen bezoekjes handjeklap doen met de autodealer en dan het idee hebben dat ze veel goedkoper uit zijn met hun "special price", maar die stiekem eigenlijk net zoveel betalen als de rest. Een benadering waar overigens helemaal niks mis mee is, voor de duidelijkheid.
Klopt ik heb zelf gewoon een optische brander geselecteerd en <een medewerker van Dell> heeft daar een blu-ray van gemaakt.Umbrah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:18:
Misschien vanwege de BluRay? Persoonlijk vind ik dat overbodig, software komt via Internet (games zullen er denk ik LANG niet op komen), net zoals films.

Dalijk nog maar even bellen en dan helemaal in orde maken.
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 10-05-2012 16:59 ]
Wat heeft iedereen toch tegen gamen op de XPS 15... Ik ben nog geen spel tegengekomen wat niet functioneert (op het FHD scherm ook).Umbrah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:18:
Hij zegt toch niet dat hij iets tegen gamen heeft?Nefiorim schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:26:
[...]
Wat heeft iedereen toch tegen gamen op de XPS 15... Ik ben nog geen spel tegengekomen wat niet functioneert (op het FHD scherm ook).
Wat hij wel zegt, is dat games nog lang niet op blu-ray zullen verschijnen.
Ik denk dat het nog ongeveer 2 jaar zal duren, wanneer deze grafische kaart sowieso nutteloos is.
De reden waarom ik dan weer een blu-ray zou nemen, is indien eens zin heb om een blu-ray filmpje te kopen.
Ik heb inderdaad niks tegen gamen, ik zou graag willen dat ik er juist meer tijd voor had! Veel games werken inderdaad best goed op de XPS15, maar ik zal mezelf voor de gek houden als ik zeg dat het een vervanger is van bijvoorbeeld een gewone PC: gezien de GPU en de prijs denk ik dat het gewoon onmogelijk is. Zowel de 525 als de 540 kaarten zijn geen powerhouses en tenzij je erg tolerant bent zul je de grote games niet heel erg hoog kunnen spelen.
Als ik naar de frontpage kijk dan zie ik Rage en een Warhammer 40k game, dan denk ik: als ik dat nou in "high" ga spelen op Full HD, dan heb ik een probleem. De framerates zijn nu al richting het marginale wat betreft performance van de huidige topgames (om een paar te noemen: Mass Effect 2, Supreme Commander 2, Starcraft 2, Crysis (2)), en soms moet je al naar "medium" settings en/of een lagere resolutie als je het Full HD scherm bezit. Begrijp me niet verkeerd: ik vind geenzins graphics belangrijk maar ik ben nitpicky genoeg dat ik op zijn minst de native resolutie van de laptop wil gebruiken of 100% halfwaardes: upscaling vind ik gewoon rampzalig: ik kan het niet aanzien!. Ik heb zelf de meeste lol van indie games of wat oudere games hoewel ik een paar games zie in de nabije toekomst waar ik gewoon enorm veel potentieel in zie.
En hoewel de XBox en PS3 onze reddende engels zijn wat betreft de speelbaarheid van toffe games zoals Dragon Age: Origins/2 e.v.a, omdat ze dankzij hun antieke GPU's de developers dwingen tot het implementeren van ook lage settings en dynamische resoluties, heb ik de illusie absoluut niet dat ik de Radeon HD 6950 van mijn PC ook maar enigszins kan benaderen: vaak moet ik met het XBox niveau of lager genoegen nemen in deze laptop. Dat is nu voldoende, maar er komen waarschijnlijk games aan die "standaard" hoger willen.
Bang for bucks gamen is deze laptop denk ik niet voor; zeker niet met het high-gamut, high-def scherm: hoge resolutie maakt het hoe langer hoe lastiger om je 3D-intensieve applicaties native te draaien. Overigens zeg ik, nogmaals, niet dat het onmogelijk is. Als Rage niet wil, dan kunnen we het vast nabouwen in Minecraft
Als ik naar de frontpage kijk dan zie ik Rage en een Warhammer 40k game, dan denk ik: als ik dat nou in "high" ga spelen op Full HD, dan heb ik een probleem. De framerates zijn nu al richting het marginale wat betreft performance van de huidige topgames (om een paar te noemen: Mass Effect 2, Supreme Commander 2, Starcraft 2, Crysis (2)), en soms moet je al naar "medium" settings en/of een lagere resolutie als je het Full HD scherm bezit. Begrijp me niet verkeerd: ik vind geenzins graphics belangrijk maar ik ben nitpicky genoeg dat ik op zijn minst de native resolutie van de laptop wil gebruiken of 100% halfwaardes: upscaling vind ik gewoon rampzalig: ik kan het niet aanzien!. Ik heb zelf de meeste lol van indie games of wat oudere games hoewel ik een paar games zie in de nabije toekomst waar ik gewoon enorm veel potentieel in zie.
En hoewel de XBox en PS3 onze reddende engels zijn wat betreft de speelbaarheid van toffe games zoals Dragon Age: Origins/2 e.v.a, omdat ze dankzij hun antieke GPU's de developers dwingen tot het implementeren van ook lage settings en dynamische resoluties, heb ik de illusie absoluut niet dat ik de Radeon HD 6950 van mijn PC ook maar enigszins kan benaderen: vaak moet ik met het XBox niveau of lager genoegen nemen in deze laptop. Dat is nu voldoende, maar er komen waarschijnlijk games aan die "standaard" hoger willen.
Bang for bucks gamen is deze laptop denk ik niet voor; zeker niet met het high-gamut, high-def scherm: hoge resolutie maakt het hoe langer hoe lastiger om je 3D-intensieve applicaties native te draaien. Overigens zeg ik, nogmaals, niet dat het onmogelijk is. Als Rage niet wil, dan kunnen we het vast nabouwen in Minecraft
Starcraft 2 doet het *net niet* op medium op mijn veel tragere HD4570, een GT525m kan dat echt wel aan op high
Eigenlijk is die GT540m die 80 euro extra helemaal niet waard... Maar aangezien ik deze laptop excl. btw ga kopen, komt het eerder op 65 euro. Dat valt eigenlijk al beter mee
Het is wel slechts een prestatiewinst van max. 5 fps in medium (high moet je niet proberen, zoals gezegd)
Maar ik game eigenlijk al lang niet meer, tenzij op mijn oude xbox tijdens de examens, dus in feite zou het niet mogen uitmaken voor mij. Het is alleen de ex-gameverslaafde in mij die even naar boven komt en toch voor die prestatiewinst zou gaan
Maar ik game eigenlijk al lang niet meer, tenzij op mijn oude xbox tijdens de examens, dus in feite zou het niet mogen uitmaken voor mij. Het is alleen de ex-gameverslaafde in mij die even naar boven komt en toch voor die prestatiewinst zou gaan
Voor het uitbreiden van het geheugen, zijn dit capabele latjes? Wil namelijk 8GB (2x4) in mijn xps 15 steken.
De prijs lijkt me redelijk +- 80 Euro voor twee latjes.
Kingston ValueRAM - Geheugen Notebook geheugen/SO-DIMM (DDR3)4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1333 MHz / PC3
@Shyva: Thanks voor de script (pag. 12)
De prijs lijkt me redelijk +- 80 Euro voor twee latjes.
Kingston ValueRAM - Geheugen Notebook geheugen/SO-DIMM (DDR3)4 GB - SO DIMM 204-pin - DDR3 - 1333 MHz / PC3
@Shyva: Thanks voor de script (pag. 12)
Vandaag mijn XPS15 binnen gekregen en meteen begonnen met het verder optuigen van de laptop. Waar ik me wel over verbaasde dat er meteen al een virus op zit, namelijk de Win32/Heur op alle exe-files van de directory C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\ en één dll-file. Dit werd gedetecteerd toen ik de standaard Symantec virus checker verwijderde en AVG installeerde.
Dat klinkt vrij ernstig. Misschien is het handig om dit door te geven aan Dell zelf, mogelijk is hun systeem geinfecteerd en helpen ze zo bij de verspreiding ervan?alvarfnl schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:37:
Vandaag mijn XPS15 binnen gekregen en meteen begonnen met het verder optuigen van de laptop. Waar ik me wel over verbaasde dat er meteen al een virus op zit, namelijk de Win32/Heur op alle exe-files van de directory C:\Program Files (x86)\Intel\Bluetooth\ en één dll-file. Dit werd gedetecteerd toen ik de standaard Symantec virus checker verwijderde en AVG installeerde.
Dat is een heuristische melding die als virus geïnterpreteerd kan worden.
Waarschijnlijk zijn die executables/libraries op een bepaalde manier gepackaged zodat ze moeilijker gedecompiled kunnen worden, met als zij effect dat je virusscanner flipt. Het komt vaker voor, met onder andere anti-cheat programma's:
http://www.r1ch.net/forum/index.php?topic=1376.0
Waarschijnlijk zijn die executables/libraries op een bepaalde manier gepackaged zodat ze moeilijker gedecompiled kunnen worden, met als zij effect dat je virusscanner flipt. Het komt vaker voor, met onder andere anti-cheat programma's:
http://www.r1ch.net/forum/index.php?topic=1376.0
Een soortgelijke melding is gemaakt op het Dell Community forum.
http://en.community.dell..../p/19375006/19860630.aspx
http://en.community.dell..../p/19375006/19860630.aspx
Nu kom ik voor dezelfde configuratie maar liefst 300 euro goedkoper uit...
Hier versta ik mij toch niet aan
Was aan het kijken bij kleine en middelgrote ondenemingen, meh
Maar aangezien ik deze laptop ga kopen via het bedrijf van mijn pa komt dit eigenlijk wel nog goed uit!
Hier versta ik mij toch niet aan
Was aan het kijken bij kleine en middelgrote ondenemingen, meh
Maar aangezien ik deze laptop ga kopen via het bedrijf van mijn pa komt dit eigenlijk wel nog goed uit!
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 403861 op 27-04-2011 15:54 ]
Anoniem: 268409
En dit was werkdag nummer 5 voor het wachten op een offerte (goedkeuring FIN ADM) voor een backlitje! Vermoeiend en waardeloos!
Mij werd verteld 48 uur. Zodra ik na die tijd weer bij dezelfde persoon in de chat kwam en erom vroeg, was de aanvraag 'spontaan' goedgekeurd.Anoniem: 268409 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:26:
En dit was werkdag nummer 5 voor het wachten op een offerte (goedkeuring FIN ADM) voor een backlitje! Vermoeiend en waardeloos!
Wellicht een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Xuj op 27-04-2011 16:52 ]
Jongens, jullie als ervaren Dell-gebruikers zullen mij vast kunnen helpen 
Ik zit nogal met een dilemma. Ben nu al beetje naar het kijken voor een nieuwe laptop, aangezien ik straks ga studeren (Ik heb mijn oude laptop vorige week verkocht). De modellen waar ik naar zit te kijken zijn de Dell XPS 15inch, BTO.eu en Medion Erazer. Ik ben ook maar een arme student, dus ik probeer ook zoveel mogelijk van akties te profiteren zoals nu van 4GB naar 6GB. Ik ga het geld er maar éen keer aan uitgeven voor de komende paar jaar, dus ik ga sowieso voor de i7. Het probleem is dus dat ik straks pas net voordat de colleges beginnen ik mijn nieuwe laptop aan ga schaffen. De vraag is dan dus ook een beetje of het huidige model dat sinds december / januari te koop is moet aanschaffen of dat ik beter kan wachten op de nieuwe lichting XPS-serie. Ik weet niet wannneer Dell gebruikelijk zijn lijnen ververst. Voor de duidelijkheid, in augustus begint school pas, dus daar dient wel rekening mee gehouden te worden.
Bij voorbaat dank!
Rob
Ik zit nogal met een dilemma. Ben nu al beetje naar het kijken voor een nieuwe laptop, aangezien ik straks ga studeren (Ik heb mijn oude laptop vorige week verkocht). De modellen waar ik naar zit te kijken zijn de Dell XPS 15inch, BTO.eu en Medion Erazer. Ik ben ook maar een arme student, dus ik probeer ook zoveel mogelijk van akties te profiteren zoals nu van 4GB naar 6GB. Ik ga het geld er maar éen keer aan uitgeven voor de komende paar jaar, dus ik ga sowieso voor de i7. Het probleem is dus dat ik straks pas net voordat de colleges beginnen ik mijn nieuwe laptop aan ga schaffen. De vraag is dan dus ook een beetje of het huidige model dat sinds december / januari te koop is moet aanschaffen of dat ik beter kan wachten op de nieuwe lichting XPS-serie. Ik weet niet wannneer Dell gebruikelijk zijn lijnen ververst. Voor de duidelijkheid, in augustus begint school pas, dus daar dient wel rekening mee gehouden te worden.
Bij voorbaat dank!
Rob
De lijn is net ververst, de XPS is al ongeveer een maand de enige fatsoenlijke laptop met de nieuwe lichting processoren
Al een poosje aant genieten van mijn xps 15, maar nu hang ik deze via HDMI aan mijn scherm (xl2370 1080p scherm) en krijg ik bij een resolutie van 1080p een stuk boven en onder niet te zien.
Resoluties als 1600x900 worden wel volledig getoond, en het scherm werkt perfect op 1080p via dvi en mijn pc.
Iemand raad?
Resoluties als 1600x900 worden wel volledig getoond, en het scherm werkt perfect op 1080p via dvi en mijn pc.
Iemand raad?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dell Waardebonnen Topic.
Dell Waardebonnen Topic.