Ikzelf had Gingerbread op mijn Ace toen ik hem kocht (dus 2.3), maar heb nu een Custom ROM er op staan. En ja, apps als Draw Something, Wordfeud etc. kun je gewoon dragen. Zelfs Need For Speed Shift etc..
Verwijderd
Heb wel interesse in deze telefoon.
Is het mogelijk om Skype te draaien met de Galaxy Ace?
Videobellen zou mooi zijn (maar kan waarschijnlijk niet), maar 't zou mooi zijn als Skype bellen, dus zonder video, wel goed zou gaan.
Is het mogelijk om Skype te draaien met de Galaxy Ace?
Videobellen zou mooi zijn (maar kan waarschijnlijk niet), maar 't zou mooi zijn als Skype bellen, dus zonder video, wel goed zou gaan.
Skypen werkt prima, alhoewel videocalls niet gaan zover ik weet (waarschijnlijk omdat er geen camera aan de voorkant zit). De kwaliteit van het geluid van mobiel > computer is in ieder geval erg goed!
Daar heb ik (nog) geen ervaring mee. Alhoewel ik Skype sowieso niet vaak gebruik. Ik heb het voornamelijk gebruikt toentertijd mijn microfoon het niet deed en Skype wel erg makkelijk was om te communiceren mbt. een opdracht.
[ Voor 46% gewijzigd door Pimorez op 12-04-2012 09:37 ]
Verwijderd
Even een vraagje aan andere galaxy ace gebruikers.
Ik kan met mijn galaxy ace niet op mijn thuisnetwerk geraken, ik heb een gewoon standaard draadloos netwerk beveiligd met een WPA2-PSK code.
De samsung gsm van mijn vrouw en de gsm van mijn zoon hebben hier geen problemen mee, ook alle andere toestellen in huis geraken zonder probleem op het netwerk.
Als ik op mijn gsm WiFi instellingen inschakel dan vind hij direkt mijn netwerk, ik vul dan mijn beveiligingscode in en mijn gsm probeert te verbinden, dat lukt 1 seconde en dan word de verbinding verbroken en dit blijft zo verder duren, eerst verbinden en dan direkt verbinding verbroken.
Als ik mijn beveiliging(WPA2-PSK) op mijn router uitschakel verbind mijn gsm direkt en is er geen probleem.
Op plaatsen met een hotspot (McDonalds enz...)waar geen beveiliging is kan ik zonder problemen aanloggen.
Overal waar ze internet hebben beveiligd met een paswoord kan ik geen verbinding maken zelfs met de juiste beveiligngscode.
Iemand een idee???
Ik kan met mijn galaxy ace niet op mijn thuisnetwerk geraken, ik heb een gewoon standaard draadloos netwerk beveiligd met een WPA2-PSK code.
De samsung gsm van mijn vrouw en de gsm van mijn zoon hebben hier geen problemen mee, ook alle andere toestellen in huis geraken zonder probleem op het netwerk.
Als ik op mijn gsm WiFi instellingen inschakel dan vind hij direkt mijn netwerk, ik vul dan mijn beveiligingscode in en mijn gsm probeert te verbinden, dat lukt 1 seconde en dan word de verbinding verbroken en dit blijft zo verder duren, eerst verbinden en dan direkt verbinding verbroken.
Als ik mijn beveiliging(WPA2-PSK) op mijn router uitschakel verbind mijn gsm direkt en is er geen probleem.
Op plaatsen met een hotspot (McDonalds enz...)waar geen beveiliging is kan ik zonder problemen aanloggen.
Overal waar ze internet hebben beveiligd met een paswoord kan ik geen verbinding maken zelfs met de juiste beveiligngscode.
Iemand een idee???
Probeer eens je netwerk te 'vergeten' (long press op je AP en dan forget) en opnieuw je wifi te laten scannen naar je AP, pass opnieuw typen enzo.
Ik heb dit ook een paar keer gehad, en soms werkt het opeens wel...
Ik heb dit ook een paar keer gehad, en soms werkt het opeens wel...
[ Voor 9% gewijzigd door FitTiv op 14-04-2012 11:23 ]
Kijk eens op de router hoeveel users erop mogen. kan je zelf instellen. Probeer anders eens WEP of WPA of dat wel werkt.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:23:
Heb ik al een paar keer gedaan en dat helpt niet
[ Voor 9% gewijzigd door RAAF12 op 15-04-2012 21:28 ]
Is er eigenlijk een changelog van de stock rom's o.i.d.? Me zusje heeft op dit moment de volgende firmware er op staan:
S5830XWKS2 ## 2.3.5 2011 September S5830XENKS1
Er is een update beschikbaar (ks9). Maar wat zijn de ervaringen hiermee? Breekt het hierna dingen of zijn er dingen die beter werken?
S5830XWKS2 ## 2.3.5 2011 September S5830XENKS1
Er is een update beschikbaar (ks9). Maar wat zijn de ervaringen hiermee? Breekt het hierna dingen of zijn er dingen die beter werken?
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon van rond de 150 tot de 225 euro.
Deze lijkt me wel een erg leuke, maar de Galaxy Ace is toch al meer dan een jaar oud.
Zouden jullie me desondanks aanraden om de Ace te kopen, of zijn er ondertussen al betere telefoons in de zelfde prijsklasse in de markt? Ik heb me goed verdiept, maar toch blijft het lastig...
Deze lijkt me wel een erg leuke, maar de Galaxy Ace is toch al meer dan een jaar oud.
Zouden jullie me desondanks aanraden om de Ace te kopen, of zijn er ondertussen al betere telefoons in de zelfde prijsklasse in de markt? Ik heb me goed verdiept, maar toch blijft het lastig...
Ik heb nu reeds meer dan een half jaar problemen met mijn Galacy Ace.
Wanneer ik een sms wil sturen, blokkeert hij steeds (krijg ik een dubbel scherm, zie ik mijn tekst niet op het scherm, blijven de toetsen hangen) daarom moet ik altijd terug heropstarten. Wanneer ik dit doe zie ik plots mijn sms-scherm staan (terwijl hij afsluit). Toen heb ik hem binnengebracht om te repareren maar zonder resultaat... het komt nu zelfs steeds vaker voor ... .
Eergisteren had ik ook plots het probleem dat al mijn contacten uit mijn gsm waren, ik heb toen 'importeren van sim' gedaan maar bij 'contacten' kwam niets bij te staan en bij 'groepen' zag ik plots al mijn contacten bij 'niet toegewezen' staan. Dit is nu opgelost door mijn instellingen te veranderen maar toch blijft het raar.
Wie heeft deze problemen ook? Ik zou toch graag weten hoe ik het kan oplossen?
Wanneer ik een sms wil sturen, blokkeert hij steeds (krijg ik een dubbel scherm, zie ik mijn tekst niet op het scherm, blijven de toetsen hangen) daarom moet ik altijd terug heropstarten. Wanneer ik dit doe zie ik plots mijn sms-scherm staan (terwijl hij afsluit). Toen heb ik hem binnengebracht om te repareren maar zonder resultaat... het komt nu zelfs steeds vaker voor ... .
Eergisteren had ik ook plots het probleem dat al mijn contacten uit mijn gsm waren, ik heb toen 'importeren van sim' gedaan maar bij 'contacten' kwam niets bij te staan en bij 'groepen' zag ik plots al mijn contacten bij 'niet toegewezen' staan. Dit is nu opgelost door mijn instellingen te veranderen maar toch blijft het raar.
Wie heeft deze problemen ook? Ik zou toch graag weten hoe ik het kan oplossen?
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Ik zou voor deze prijsklasse tegenwoordig een ander toestel nemen. 800mhz arm6 is nou niet echt hypersnel, standaard is het toestel zelfs vrij traag. Je moet met custom roms aan de slag om er een snelle unit van te maken, wat ook zijn charme wel heeft.slico schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:28:
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon van rond de 150 tot de 225 euro.
Andere opties:
LG Optimus weetikveel, dr zijn er zoveel
Xperia Ray
Ace Plus
Diverse Acers
Motorola Defy reeks.
Huawei
@Snobbieh: Misschien eens met een custom ROM aan de gang gaan? Bij mij draait ie vlotter dan de stock software..
custom ROM als je het scherm al dubbel ziet ??idef1x schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:54:
@Snobbieh: Misschien eens met een custom ROM aan de gang gaan? Bij mij draait ie vlotter dan de stock software..

Weet er iemand een goede link van een tutorial om een custom rom op mijn ace te zetten?
en om ook terug te keren naar de fabrieks rom?
en om ook terug te keren naar de fabrieks rom?
Ja als je het scherm toch al dubbel ziet. Klinkt toch echt als software problemenintraxi schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:21:
[...]
custom ROM als je het scherm al dubbel ziet ??
Wel eens gehoord vanidef1x schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:01:
[...]
Ja als je het scherm toch al dubbel ziet. Klinkt toch echt als software problemen
Dit is heel envoudig ik had hetzelfde probleem met mij Skoda Octavia.Sinds kort heb ik een SG Ace.
Doet alles, wat ie doen moet; op 1 ding na:
Bluetooth verbinding maken in de auto.
In heb een Audi4 met MMI systeem.
Mijn oude gsm (HTC) had een feilloos contact.
Volgens de dealer heeft Samsung een andere BT protocol???
Als ik dit van tevoren had geweten had ik natuurlijk nooit een Samsung genomen.
Je moet de app astro bluetooth downloaden en starten.
Dan je tel zichtbaar maken via die app en dan connecten. En pakt je auto m wel.
Beste tweakers,
Ik heb een probleem met de galaxy ace van m'n vriendin. Aangezien zij helemaal niet technisch is vroeg doe ik probeer ik der telefoon te updaten. Ze draait nog op froyo 2.2.1. En volgens mij mag ze updaten naar 2.3.5 maar in ieder geval moet er een update zijn. Verder is het een telefoon van vodafone en met dus vodafone simlock.
De problemen waar ik tegen aanloop zijn alsvolgt:
- Ik kan zowel in instellingen-draadloze verbindingen of instellingen-over het toestel niet de usb instellingen vinden. Hierdoor kan ik de telefoon ook niet op Kies zetten.
- Als ik Kies download en installeer vind ie de telefoon wel. Ik kan synchroniseren en back upen. Als ik op bijwerken druk, staat er dat dit de laatste versie van Kies is. En als ik via de takenbalk naar firmware upgrade en initaliseer ga, staat er dat de telefoon niet geinnitialiseerd kan worden.
Ik kom zelf van iOS dus ik ben niet heel erg thuis in android maar volgens mij hoeft het toch niet zo moeilijk te zijn om te updaten. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Of wat ik moet doen?
Alvast heel erg bedankt
Ik heb een probleem met de galaxy ace van m'n vriendin. Aangezien zij helemaal niet technisch is vroeg doe ik probeer ik der telefoon te updaten. Ze draait nog op froyo 2.2.1. En volgens mij mag ze updaten naar 2.3.5 maar in ieder geval moet er een update zijn. Verder is het een telefoon van vodafone en met dus vodafone simlock.
De problemen waar ik tegen aanloop zijn alsvolgt:
- Ik kan zowel in instellingen-draadloze verbindingen of instellingen-over het toestel niet de usb instellingen vinden. Hierdoor kan ik de telefoon ook niet op Kies zetten.
- Als ik Kies download en installeer vind ie de telefoon wel. Ik kan synchroniseren en back upen. Als ik op bijwerken druk, staat er dat dit de laatste versie van Kies is. En als ik via de takenbalk naar firmware upgrade en initaliseer ga, staat er dat de telefoon niet geinnitialiseerd kan worden.
Ik kom zelf van iOS dus ik ben niet heel erg thuis in android maar volgens mij hoeft het toch niet zo moeilijk te zijn om te updaten. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Of wat ik moet doen?
Alvast heel erg bedankt
Geeft ie geen melding als je hem aansluit op de pc via USB? Zowel niet op de pc als op de telefoon?
Ik kan zo snel ook geen usb-instellingen vinden.
Heeft er iemand een/het zwarte achterkantje (die een beetje geribbelt is)? Ik heb alleen de witte en die word een beetje lelijk daarom wil ik graag een zwarte.
Ik ben ik bereid om een klein bedrag te betalen.
Bedankt!
Ik kan zo snel ook geen usb-instellingen vinden.
Heeft er iemand een/het zwarte achterkantje (die een beetje geribbelt is)? Ik heb alleen de witte en die word een beetje lelijk daarom wil ik graag een zwarte.
Ik ben ik bereid om een klein bedrag te betalen.
Bedankt!
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ja de Ace geeft melding van verbindingen fouthulp ingeschakeld of iets in die geest en verbinding maken. En via kies kan ik ook syncen en back-uppen.
Verwijderd
Mijn Galaxy Ace begon de laatste tijd echt trager te reageren, stock ROM 2.3.5. Zo traag dat het mij begon te ergeren als ik een app opende of wisselde van scherm. Ik had zelfs overwogen om mijn phone te vervangen...
Gezien het toestel al een jaar oud was, het toch aangedurfd om CyanogenMod 7.2 te installeren dankzij een handig filmpje op Youtube. Upgrade ging echt simpel. 2 files via USB transferen op de SD kaart. Binnen 10 minuten was alles geupgrade! En het resultaat mag er zijn! Mijn telefoon reageert veel vlotter nu, minder geheugen gebruik en méér opties
Gezien het toestel al een jaar oud was, het toch aangedurfd om CyanogenMod 7.2 te installeren dankzij een handig filmpje op Youtube. Upgrade ging echt simpel. 2 files via USB transferen op de SD kaart. Binnen 10 minuten was alles geupgrade! En het resultaat mag er zijn! Mijn telefoon reageert veel vlotter nu, minder geheugen gebruik en méér opties
Welk filmpje?Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:39:
Mijn Galaxy Ace begon de laatste tijd echt trager te reageren, stock ROM 2.3.5. Zo traag dat het mij begon te ergeren als ik een app opende of wisselde van scherm. Ik had zelfs overwogen om mijn phone te vervangen...
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
En alle bestanden en gegevens nog erop? Of moest je een back-up maken?Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:39:
Waar is dat filmpje?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
YouTube: Install Android 2.3.7 CyanogenMod 7.2 on Galaxy Ace S5830 Guide
Mijn contactpersonen + apps werden via Google in sync gehouden. Dus na de installatie van de mod, werden die automatisch terug gezet als ik opnieuw inlogde met mijn Gmail account op de Ace.
Mijn MP3's, foto's die op de SD kaart stonden, bleven bewaard. Beste is uiteraard een backup nemen van je gegevens alvorens de upgrade uit te voeren.
Mijn contactpersonen + apps werden via Google in sync gehouden. Dus na de installatie van de mod, werden die automatisch terug gezet als ik opnieuw inlogde met mijn Gmail account op de Ace.
Mijn MP3's, foto's die op de SD kaart stonden, bleven bewaard. Beste is uiteraard een backup nemen van je gegevens alvorens de upgrade uit te voeren.
En wat is je ervaring tot nu toe? GPS werkt? WiFi werkt? Camera werkt? Bluetooth werkt?
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Verwijderd
Mijn ervaring tot nu toe is dat alles werkt: GPS, Wifi, Camera, Bluetooth. Telefoon reageert véél vlotter, wisselen van apps (bv. muziek afspeellijst, ondertussen surfen, facebook bekijken...) werkt snel zoals het zou moeten zijn. Ik ben echt tevredenwebfreakz.nl schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:51:
En wat is je ervaring tot nu toe? GPS werkt? WiFi werkt? Camera werkt? Bluetooth werkt?
Indien je een Custom ROM op je telefoon gaat zetten, lees dan goed het topic door op xda-developers. Het komt namelijk vaak voor dat standaard functies als Camera, Radio etc. zijn weggelaten door diegene die de ROM heeft ontwikkeld/aangepast maar het wel als optie aanbied (anders zul je moeten proberen of je deze .apk's ergens anders vandaan kan halen of je zult een applicatie moeten downloaden, welke vaak wel beter zijn/meer opties hebben).
Kan je ook weer terug naar de stock ROM nadat je die CynanogenMod geinstalleerd hebt?
Ja, maar volgens mij is het enige wat je dan hoeft te doen een back-up maken en daarna je telefoon naar de Factory Settings te resetten (ik zou het nog even voor de zekerheid opzoeken op xda-developers of een soortgelijke community).
Thanks voor het filmpje, heb gisteren de Ace van mn vriendin cyanogenmod 7.2 erop gezet... super!Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:36:
Hij is nu veel sneller idd en ziet er allemaal iets gelikter uit...
Ook handig dat alle apps en contacten automatisch gesynced waren..
Nu afwachten hoe de batterij het gaat uithouden...
Ben wel benieuwd naar die batterijduur, ik ben echt niet te spreken over de batterijduur namelijk. Ik heb de tweede batterij al in gebruik, omdat ik dacht dat de eerste stuk was, maar deze is exact hetzelfde. Een uur achter elkaar internetten via 3G is geen optie in ieder geval. Hij redt het met normaal gebruik (dus twee drie keer per uur 5 minuten surfen/facebook/whatsapp/wordfeud) net een hele dag.
Ik ga maar eens op zoek naar een app die in standby stand de 3g uitschakelt en dan om de 15 minuten bijvoorbeeld even aanzet
Ik ga maar eens op zoek naar een app die in standby stand de 3g uitschakelt en dan om de 15 minuten bijvoorbeeld even aanzet
Kijk dan eens even in je batterij menu, waaraan de batterij het meest slurpt.. misschien is er wel een app die al je batt weg neemt..VAnTurenhout schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:59:
Ben wel benieuwd naar die batterijduur, ik ben echt niet te spreken over de batterijduur namelijk. Ik heb de tweede batterij al in gebruik, omdat ik dacht dat de eerste stuk was, maar deze is exact hetzelfde. Een uur achter elkaar internetten via 3G is geen optie in ieder geval. Hij redt het met normaal gebruik (dus twee drie keer per uur 5 minuten surfen/facebook/whatsapp/wordfeud) net een hele dag.
Helaas werkt het niet voor de GT-S5830iVerwijderd schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:36:
Ik heb het geinstaleerd maar mis alles, zoals google play, en ik kom me gmail aacount niet instellen bij het begin wat bij het filmpje wel kon. Wat moet ik doen
Ik zou het proces van stap 1 tot stap X herhalen en precies doen wat er gezegd wordt. Het lijkt me namelijk sterk dat het bij de ene telefoon goed gaat terwijl het bij een andere identieke telefoon fout gaat.
Is het niet omdat ik een branded t-mobile phone heb misschien, heb het precies gedaan zoals ze aangeven
Dat kan best zo zijn ja. Ik meen mij te herinneren ergens iets te hebben gelezen dat als je een branded phone hebt, je deze eerst moet unlocken of iets dergelijke (lees even in het Galaxy Ace gedeelte op xda-developers). Let wel op dat de garantie hierbij waarschijnlijk vervalt.
Ik heb het ook op mijn T-Mobile branded phone gedaan (was al wel geroot) maar dat ging zonder problemen. Het enige wat ik miste was Swype, die heb ik later apart moeten installeren.
1 clock work op sd kaart (in root)
2 cyagenmod op sd kaart (in root)
3 recoverymode opstarten
4 clockwork installeren
5 reboot
6 recoverymode opstarten
7 reset naar factory
8 clear cache
9 cyagenmod installeren
10 reboot
Klaar.
1 clock work op sd kaart (in root)
2 cyagenmod op sd kaart (in root)
3 recoverymode opstarten
4 clockwork installeren
5 reboot
6 recoverymode opstarten
7 reset naar factory
8 clear cache
9 cyagenmod installeren
10 reboot
Klaar.
Ik heb problemen met de gps.
Krijg geen fix meer in maps, navigatie, my tracks etc tec
Heb inmiddels GPS TEST en GPS Status geprobeerd ( https://play.google.com/store/search?q=gps+status&c=apps )
Deze vinden beide max. 3 satellieten. Deze 2 a 3 worden snel gevonden maar
daarna komen er geen sats bij. Heeft inmiddels een uur in de tuin gelegen en een uur in de auto.
In deze programma's kun je de A-gps data downloaden. Dit heeft geen effect.
Iemand een idee ?
Krijg geen fix meer in maps, navigatie, my tracks etc tec
Heb inmiddels GPS TEST en GPS Status geprobeerd ( https://play.google.com/store/search?q=gps+status&c=apps )
Deze vinden beide max. 3 satellieten. Deze 2 a 3 worden snel gevonden maar
daarna komen er geen sats bij. Heeft inmiddels een uur in de tuin gelegen en een uur in de auto.
In deze programma's kun je de A-gps data downloaden. Dit heeft geen effect.
Iemand een idee ?
[ Voor 17% gewijzigd door driel24 op 20-05-2012 13:22 ]
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Is root access nodig voor cyanogen?
Kijken of ik op deze manier ook weer wat leven in de tel van mijn vriendin kan blazen. Gezien de ervaringen raad ik iedereen aan om ver weg te blijven van goedkope android telefoons....
Kijken of ik op deze manier ook weer wat leven in de tel van mijn vriendin kan blazen. Gezien de ervaringen raad ik iedereen aan om ver weg te blijven van goedkope android telefoons....
[ Voor 195% gewijzigd door lowfi op 20-05-2012 14:02 ]
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1164lowfi schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:43:
Is root access nodig voor cyanogen?
Maar in de link van het filmpje staat ook al héél veel info
Verwijderd
Heeft de Galaxy Ace de update naar Stock ICS??
Of is Ice Cream Sandwich niet uitgekomen voor de Galaxy Ace.??
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 20:24 ]
Ik heb laatst ook een S5830 geupdate naar cyanogenmod 7.2 en hij werkt inderdaad een stuk sneller, echt super! Alleen zoals gemeld zijn een aantal standaard applicaties niet geïnstalleerd op de telefoon. Nu kan je deze gewoon los downloaden en als losse *.apk installeren alleen.. wanneer ik een *.apk probeer te installeren zegt hij na 2 seconden al van; Installation Failed (of iets in die trend).
Ik heb al aangevinkt dat Programs van Unknown Sources geïnstalleerd morgen worden, maar nog werkt het niet. Heeft iemand tips?
En heeft iemand ervaringen tussen cyanogenmod 7.2 en 9.0? Welke vind je lekkerder / sneller werken?
Met mijn logica had ik in gedachte dat 7.2 wat minder resources inneemt itt 9.0 maar is dat ook zo?
Ik heb al aangevinkt dat Programs van Unknown Sources geïnstalleerd morgen worden, maar nog werkt het niet. Heeft iemand tips?
En heeft iemand ervaringen tussen cyanogenmod 7.2 en 9.0? Welke vind je lekkerder / sneller werken?
Met mijn logica had ik in gedachte dat 7.2 wat minder resources inneemt itt 9.0 maar is dat ook zo?
ICS komt niet uit voor de Ace zover ik weet, simpelweg omdat de Ace niet krachtig genoeg is/zou zijn.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:10:
Heeft de Galaxy Ace de update naar Stock ICS??
Ik weet nieteens of de Galaxy Plus wel een upgrade naar ICS krijgt..
Wil je standaard applicaties installeren zoals de Clock, standaard browser etc.? Indien dat het geval is, deze moet je voor je de Cyanogenmod installeert in één of andere folder plaatsen zodat die applicaties meteen mee geïnstalleerd worden, ik had hetzelfde probleem. Als je dit niet doet kun je het heel erg moeilijk werkend krijgen.voil schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:23:
Ik heb laatst ook een S5830 geupdate naar cyanogenmod 7.2 en hij werkt inderdaad een stuk sneller, echt super! Alleen zoals gemeld zijn een aantal standaard applicaties niet geïnstalleerd op de telefoon. Nu kan je deze gewoon los downloaden en als losse *.apk installeren alleen.. wanneer ik een *.apk probeer te installeren zegt hij na 2 seconden al van; Installation Failed (of iets in die trend).
Probleem waar ik tegenaan loop is de GPS bij de laatste nightly versie (Cyanogenmod) van 20-05-2012, deze werkt niet, ook niet met een fix/patch. Heeft iemand een werkende patch/fix of oplossing voor deze versie?
Het duurt even bij mij, maar ik krijg wel een fix uiteindelijk..(de versie van 24 april, 7.2.0-RC1)
Welke fix gebruik jij dan voor deze versie?VAnTurenhout schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:35:
Het duurt even bij mij, maar ik krijg wel een fix uiteindelijk..(de versie van 24 april, 7.2.0-RC1)
Ik heb gewoon de standaard versie geinstalleerd, geen patch/fix of wat dan ook
pfff als ik dit weer allemaal lees... dan denk ik laat maar. Het is toch eigenlijk te debiel voor woorden dat je naar allerlei hacks moet grijpen om een beetje bruikbare telefoon te hebben? Onbruikbaar noem ik een telefoon die door een niet technisch persoon (mijn vriendin) als "traag en loopt vaak vast" wordt ervaren.Pimorez schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:42:
[...]
ICS komt niet uit voor de Ace zover ik weet, simpelweg omdat de Ace niet krachtig genoeg is/zou zijn.
Ik weet nieteens of de Galaxy Plus wel een upgrade naar ICS krijgt..
[...]
Wil je standaard applicaties installeren zoals de Clock, standaard browser etc.? Indien dat het geval is, deze moet je voor je de Cyanogenmod installeert in één of andere folder plaatsen zodat die applicaties meteen mee geïnstalleerd worden, ik had hetzelfde probleem. Als je dit niet doet kun je het heel erg moeilijk werkend krijgen.
Uit faseren van samsung brol hier in huis.
Zelfs voor 200 euro vind ik dit schandalig.
Ditzelfde had mijn vrouw ook met de Galaxy Ace. Nu moet ik zeggen dat haar telefoon heel wat moet verwerken (HTC Touch Pro2 liep ook om de haverklap vast) aan apps die draaien.
Haar iPhone 4S is ook een paar keer vastgelopen.
Toch maar eens kijken of er voor de Ace nog animo is op V&A. Zag 2 personen die er eentje zochten, maar beide een bedrag lager dan wat je bij Zinzoo en envirophone krijgt (resp. 80 en 90).
Daarbij is de telefoon nog best weinig gebruikt omdat ze vrij snel over ging op de iPhone.
Haar iPhone 4S is ook een paar keer vastgelopen.
Toch maar eens kijken of er voor de Ace nog animo is op V&A. Zag 2 personen die er eentje zochten, maar beide een bedrag lager dan wat je bij Zinzoo en envirophone krijgt (resp. 80 en 90).
Daarbij is de telefoon nog best weinig gebruikt omdat ze vrij snel over ging op de iPhone.
Ik krijg nog steeds de gps niet aan de gang.
Hij heeft inmiddels al uren in de open lucht gelegen, gewandeld en autogereden.
GPS status GPS test en GPS simple geprobeerd. ongeveer 4 sats
worden gevonden met sterkte 25 %.
Een enkel keertje heb ik een fix gehad maar deze is hij na een seconde weer kwijt.
Het vreemde is dat wanneer ik My Tracks open hij de kaart van europa laat zien
en ik dan in Kharabali (Rusland vlakbij Georgie) ben geweest.
Zou dat het probleem kunnen zijn ?
Een enkel keertje heb ik een fix gehad maar deze is hij na een seconde weer kwijt.
Ik wil binnenkort de Ace van mijn vrouw eens gaan voorzien van een Custom Rom (CyanogenMod), maar wat raden jullie aan ?
RC 7.2 (Android 2.3.7) of de ICS ROM die op XDA te vinden is ?
Heeft er iemand ervaringen met de ICS ROM ?
Ik ben behoorlijk thuis in het flashen van custom roms, want ik heb zelf een LG Optimus 2X die ik gemiddeld 2x per week upgrade door nieuwe ICS ROM te flashen, dus dat moet geen probleem zijn.
Maar omdat ik niet op de hoogte ben van wat er allemaal gebeurd is met de Galaxy ACE, vraag ik het hier eventjes.
RC 7.2 (Android 2.3.7) of de ICS ROM die op XDA te vinden is ?
Heeft er iemand ervaringen met de ICS ROM ?
Ik ben behoorlijk thuis in het flashen van custom roms, want ik heb zelf een LG Optimus 2X die ik gemiddeld 2x per week upgrade door nieuwe ICS ROM te flashen, dus dat moet geen probleem zijn.
Maar omdat ik niet op de hoogte ben van wat er allemaal gebeurd is met de Galaxy ACE, vraag ik het hier eventjes.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Mijn moeder heeft een Ace en er staat al een tijdje CM7.2 op.
Alles is naar wens, alleen is de batterijduur is matig (met Juicedefender).
Welke rom kan ik het beste flashen voor een lange batterijduur?
Alles is naar wens, alleen is de batterijduur is matig (met Juicedefender).
Welke rom kan ik het beste flashen voor een lange batterijduur?
hoidoei
Heb ook het probleem dat de GPS niet gevonden wordt.driel24 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 19:10:
Ik krijg nog steeds de gps niet aan de gang.
De telefoon geeft wel de lokatie aan (moet toch ook met GPS ?) maar blijft melden zoeken naar GPS.
Bestaat er geen app die de GPS (sneller) vindt ??
De Ace van mijn vrouw heeft ook de WIFI streken. Op het wifi netwerk van haar werk kan ze verbinden met het netwerk en dan werkt alles goed maar als ze later nog eens wifi wil gebruiken, lukt het niet en kan de Ace ook niet meer connecten en geeft een error aan bij verbinding maken. Alleen een reboot zorgt ervoor dat alles weer (kort) werkt. Ze gebruikt versie 2.3.5. Overigens is alleen de wifi op het werk waarbij dit gebeurd. Talloze andere wifi punten werken feilloos.
Ik heb begrepen dat een nieuwe rom de oplossing zal moeten zijn. Nu heb ik deze gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1693471. =versie 2.3.6 uit Spanje. Zijn er mensen met ervaring met deze stock rom? Verhelpt deze versie het probleem? Misschien nog andere tips?
Ik heb begrepen dat een nieuwe rom de oplossing zal moeten zijn. Nu heb ik deze gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1693471. =versie 2.3.6 uit Spanje. Zijn er mensen met ervaring met deze stock rom? Verhelpt deze versie het probleem? Misschien nog andere tips?
Ik wil mijn Ace rooten, maar wat is nu de eenvoudigste en veiligste manier?
Ik heb al wat rondgezocht en de simpelste manier leek mij de manier de root.zip op sd-kaart en dan opstarten in recoverymode.
Zijn er nog ander methodes die veiliger zijn?
Ik heb al wat rondgezocht en de simpelste manier leek mij de manier de root.zip op sd-kaart en dan opstarten in recoverymode.
Zijn er nog ander methodes die veiliger zijn?
Ik heb Cyanogenmod 7.2 voor de Ace erop en dat werkt goed, veel sneller dan de stock firmware. Ik heb alleen een probleempje, tethering via USB werkt niet meer.
Tethering via Wifi naar een Windows 7 laptop is OK. Is daar een oplossing voor?
Via Wifi tetheren trekt meer stroom en is trager daarom ga ik liever weer met een USB snoertje tetheren op de laptop.
Via Wifi tetheren trekt meer stroom en is trager daarom ga ik liever weer met een USB snoertje tetheren op de laptop.
Mag ik vragen waar je deze rom gedownload hebt?RAAF12 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:10:
Ik heb Cyanogenmod 7.2 voor de Ace erop en dat werkt goed, veel sneller dan de stock firmware. Ik heb alleen een probleempje, tethering via USB werkt niet meer.
En heb je alleen de rom nodig om hem te installeren? Of ook dat clockwork gebeuren?
Thanks!
Het is voor mn vriendin trouwens, heb er laatst een of andere 7.2 van Cyanogenmod erop gezet, maar dat was niet de Final versie denk ik, want ze heeft echt dikke bugs erin...
Hier http://wiki.cyanogenmod.c...ersion#Samsung_Galaxy_Ace heb ik hem vandaan. Het is de final. Inderdaad eerst de clockwork zip op de sdcard starten als die nog niet geroot is en daarna de Cyanogenmod erop zetten. Ik ben nu ook af van de Vodafone reclame branding en icons en de Samsung schil. En is supersnel ivm de originele Samsung.
[ Voor 68% gewijzigd door RAAF12 op 04-07-2012 17:47 ]
ik neem aan dat je automatisch rootrechten hebt op een custom rom? of kun je dat ook terugzetten?
Yep je bent root en je kan alle permissies aanpassen.
Heb recovery-clockwork-5.0.2.6-galaxyace-fix en cm-7.2.0-cooper op de sdcard gezet. Was in een kwartiertje klaar via de recovery manier die op deze site staat.
http://wiki.cyanogenmod.c...xy_Ace:_Full_Update_Guide had ik even uitgeprint dat werkt makkelijker.
Heb recovery-clockwork-5.0.2.6-galaxyace-fix en cm-7.2.0-cooper op de sdcard gezet. Was in een kwartiertje klaar via de recovery manier die op deze site staat.
http://wiki.cyanogenmod.c...xy_Ace:_Full_Update_Guide had ik even uitgeprint dat werkt makkelijker.
[ Voor 85% gewijzigd door RAAF12 op 04-07-2012 17:58 ]
ik kan met outlook van het werk niet syncen zolang ik root rechten heb op de telefoon. Kun je dus dan na installatie van die mod wel de rootrechten verwijderen? anders heb ik er zo weinig aan
Denk dat het niet gaat werken. Zonder rooten werkt de mod ook niet. Met permissies bedoelde ik de status van alle files. Dus dingen als read-only, hidden flag ect.
ik zag op internet dat men in cyanogenmod 9 wel de optie heeft ingebouwd om root rechten te disablen. Blijkbaar in 7 niet. jammer maar helaas.
edit: CM9 schijnt toch prima te werken op de Ace.. iemand al ervaringen, liefst positief?
edit: CM9 schijnt toch prima te werken op de Ace.. iemand al ervaringen, liefst positief?
[ Voor 25% gewijzigd door Notehoutelade op 04-07-2012 21:15 ]
Waar heb je gelezen dat dit prima werkt? Ik zou graag ICS (bijvoorbeeld CM9) draaien op mijn Ace maar ben tot noch toe geen goede rom tegen gekomen.Notehoutelade schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:09:
ik zag op internet dat men in cyanogenmod 9 wel de optie heeft ingebouwd om root rechten te disablen. Blijkbaar in 7 niet. jammer maar helaas.
Zou niet te blij zijn over Ice Cream Sandwich, Gingerbread rijd als een trein en is zeer stabiel op de Ace.
Mocht er ooit een CM9 voor de Ace uitkomen is dat mooi. Maar dan niet als dat ten koste gaat van bijv. de speed. Tis tenslotte een gebruiksvoorwerp en geen schilderij.
Mocht er ooit een CM9 voor de Ace uitkomen is dat mooi. Maar dan niet als dat ten koste gaat van bijv. de speed. Tis tenslotte een gebruiksvoorwerp en geen schilderij.
CM9 zijn ze toch ook al ver in gevorderd? Zag laatst op XDA dat het bij meerdere al erg goed liep en dat het meeste al werkte.RAAF12 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:43:
Zou niet te blij zijn over Ice Cream Sandwich, Gingerbread rijd als een trein en is zeer stabiel op de Ace.
Ik heb nu een paar maanden een Galaxy Ace (GT-S5830) met Android 2.3.5. Een paar weken geleden viel het me op dat de "USB-fouten opsporen" steeds aangevinkt is. Blijkt dat dit automatisch gebeurt als de telefoon via USB op een PC wordt aangesloten (wel of niet in lockscreen maakt niet uit). Sommigen vinden dit handig voor bepaalde toepassingen, maar ik zie het vooral als een gapend beveiligingslek. Zeg maar je hebt alle deuren en ramen van je huis op slot, maar de schuifpui gaat fabriekswege automatisch open zodra iemand de tuin in stapt...
Hoe is het automatisch inschakelen van "USB-fouten opsporen" te voorkomen? Ik maak geen gebruik van Samsung Kies (worden m'n PC en ik geen vriendjes mee). Wel heb ik de telefoondriver en MobileGo geinstalleerd. Die laatste ben ik overigens zeer tevreden over!
Ben ik nu paranoia en het normaal dat data in je telefoon gewoon voor het grijpen ligt voor een ieder die het ding aansluit op een PC? Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wiens telefoon vertoon ook dit gedrag? Mogelijk heb ik iets teveel geklooid aan m'n telefoon, hoewel de standaard Ace van een vriend van me identiek gedrag vertoont. Ik vrees dat dit gewoon een enorme bug / ondoordacht feature is van Samsung. Voorlopig is het devies "niet verliezen en niet beroofd worden".
Uiteraard heb ik gezocht in fora, maar helaas geen oplossing gevonden (wel iemand die zei dat na >36x uitzetten deze instelling ook uit bleef). De telefonische helpdesk van Samsung blijkt volstrekt hulpeloos en vooral een babbelbox. Geen technische kennis aanwezig. De gouden tip: "ik raad u aan de fabrieksinstelling terug te zetten, maar dan verliest u wel alle data". De online chathelp kwam met "u heeft niet de laatste versie van Android". Euh, ja, bij poging tot updaten krijg ik de melding "geen updates beschikbaar", en nu? Antwoord is niet meer gekomen...
Hoe is het automatisch inschakelen van "USB-fouten opsporen" te voorkomen? Ik maak geen gebruik van Samsung Kies (worden m'n PC en ik geen vriendjes mee). Wel heb ik de telefoondriver en MobileGo geinstalleerd. Die laatste ben ik overigens zeer tevreden over!
Ben ik nu paranoia en het normaal dat data in je telefoon gewoon voor het grijpen ligt voor een ieder die het ding aansluit op een PC? Dus ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wiens telefoon vertoon ook dit gedrag? Mogelijk heb ik iets teveel geklooid aan m'n telefoon, hoewel de standaard Ace van een vriend van me identiek gedrag vertoont. Ik vrees dat dit gewoon een enorme bug / ondoordacht feature is van Samsung. Voorlopig is het devies "niet verliezen en niet beroofd worden".
Uiteraard heb ik gezocht in fora, maar helaas geen oplossing gevonden (wel iemand die zei dat na >36x uitzetten deze instelling ook uit bleef). De telefonische helpdesk van Samsung blijkt volstrekt hulpeloos en vooral een babbelbox. Geen technische kennis aanwezig. De gouden tip: "ik raad u aan de fabrieksinstelling terug te zetten, maar dan verliest u wel alle data". De online chathelp kwam met "u heeft niet de laatste versie van Android". Euh, ja, bij poging tot updaten krijg ik de melding "geen updates beschikbaar", en nu? Antwoord is niet meer gekomen...
vooral op sites waar CM9 voor de Ace wordt vermeld staat dat het werkt. Ik kan echter weinig gebruikerservaringen vinden, of ik zoek knuddecvheereveld schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 00:16:
[...]
Waar heb je gelezen dat dit prima werkt? Ik zou graag ICS (bijvoorbeeld CM9) draaien op mijn Ace maar ben tot noch toe geen goede rom tegen gekomen.
Van de week heb ik op de Ace van mijn vrouw ook maar eens CM7.2 gezet.
Originele ROM gaf alleen maar gedoe. Traag bij allerlei apps (mail, SMS), zeer slechte ontvangst, en gesprekken die ineens afgebroken werden... Eigenlijk onbruikbaar.
CM7.2 erop zetten duurde een half uurtje, en daarna heb ik nog wat geklooid omdat de contacten niet met Google gesynct bleken te zijn. Gelukkig had ik met KIES (wat een b@ggerprogramma!!) een backup van de contacten gemaakt. Die backup heb ik gesaved als .VCF bestanden en die geimporteerd vanaf de SD-kaart.
Daarna nog een NL wooren boek in het keyboard gebouwd mbv ADB en een APK-tool.
Telefoon werkt nu weer helemaal OK. Alles werkt gewoon razendsnel, en het is alleen nog effe zoeken naar alle instellingen. Dat zijn er nu ineens heel veel... Verschil met originele ROM is echt schrikbarend
Over een tijdje nog maar eens kijken als de ICS (of JB) ROM's een beetje zijn doorontwikkeld...
Originele ROM gaf alleen maar gedoe. Traag bij allerlei apps (mail, SMS), zeer slechte ontvangst, en gesprekken die ineens afgebroken werden... Eigenlijk onbruikbaar.
CM7.2 erop zetten duurde een half uurtje, en daarna heb ik nog wat geklooid omdat de contacten niet met Google gesynct bleken te zijn. Gelukkig had ik met KIES (wat een b@ggerprogramma!!) een backup van de contacten gemaakt. Die backup heb ik gesaved als .VCF bestanden en die geimporteerd vanaf de SD-kaart.
Daarna nog een NL wooren boek in het keyboard gebouwd mbv ADB en een APK-tool.
Telefoon werkt nu weer helemaal OK. Alles werkt gewoon razendsnel, en het is alleen nog effe zoeken naar alle instellingen. Dat zijn er nu ineens heel veel... Verschil met originele ROM is echt schrikbarend
Over een tijdje nog maar eens kijken als de ICS (of JB) ROM's een beetje zijn doorontwikkeld...
[ Voor 8% gewijzigd door Paling1 op 11-07-2012 14:45 ]
Twee issues met deze 7.2 cyanogenmod:
USB tethering werkt niet
Wifi updaten van Navigon werkt niet
USB tethering werkt niet
Mijn moeder heeft sinds gisteren ook een galaxy ace. Snelheid is prima, zelfs sneller dan bij mijn galaxy S. Verder voor de prijs een leuk dingetje.
Absoluut nadeel is dan het display. De resolutie is gewoon laag, en dat is lelijk. Maar ik ben dan ook een galaxy S gewend. Maargoed, voor dat geld is het een prima toestel.
Absoluut nadeel is dan het display. De resolutie is gewoon laag, en dat is lelijk. Maar ik ben dan ook een galaxy S gewend. Maargoed, voor dat geld is het een prima toestel.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
mensen op dit forum met ervaringen met http://maclaw.pl/?page_id=180 ?mickjuh schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 11:04:
[...]
CM9 zijn ze toch ook al ver in gevorderd? Zag laatst op XDA dat het bij meerdere al erg goed liep en dat het meeste al werkte.
Geen ervaring mee, maar als je dit topic een beetje volgt zie je dat er ontwikkeling is, maar dat het nog duidelijk een beta-versie is.
USB tethering gebruikt mijn vrouw niet, dus dat heb ik nog niet getest.RAAF12 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 23:22:
Twee issues met deze 7.2 cyanogenmod:
USB tethering werkt niet
Navigon heb ik wel op mijn Nexus, dus misschien probeer ik het nog wel eens een keer op de ACE. Probleem is in ieder geval dat er op de tel zelf veel te weinig ruimte is. Ik heb een instelling in CM7.2 gezien dat de apps regelrecht naar de SD-kaart kunnen.
Had jij die instelling ook gebruikt?
Nee, ik heb de .apk op de sdcard gezet en de Navigon en landenmaps staan allemaal op de sdcard. De standaard Ace 2GB card is te klein voor heel Europa, maar je kan ook een paar landen selecteren.
Ik heb een 32 GB Sandisk kaartje bijgekocht en daar staat Europa op.
Merkte ook dat Cyanogenmod alles op het interne geheugen wil zetten en kreeg een melding dat die bijna vol was.
Ik heb met Odin de unbranded Gingerbread.xwks9, van laatste van Samsung, erop gezet en die USB tethert wel.
Ik heb een 32 GB Sandisk kaartje bijgekocht en daar staat Europa op.
Merkte ook dat Cyanogenmod alles op het interne geheugen wil zetten en kreeg een melding dat die bijna vol was.
Ik heb met Odin de unbranded Gingerbread.xwks9, van laatste van Samsung, erop gezet en die USB tethert wel.
[ Voor 30% gewijzigd door RAAF12 op 16-07-2012 18:05 ]
Heeft iemand enig idee hoe je de simlock kan verwijderen van de Galaxy Ace (GT-S5830i). Heb m'n vrouw hem kado gedaan....maarre ze heeft er nu vrij weinig aan. € 10,- beltegoed van Hi........Zo op dus.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Heb gisteren CyanogenMod 7 er op gezet voor mijn vriendin. Ging zonder problemen. Ik mistte alleen de standaard Google applicaties zoals GMail en Playstore. Kwam er achter dat je daar dus een gapp zip file voor moest downloaden. Dit ook allemaal gelukt.
Moet zeggen dat hij erg snel aanvoelt. Mijn vriendin gaat het vandaag verder testen.
Nu is de CyanogenMod behoorlijk aan de blauwe kant betreft iconen en aanraakbewegingen. Kan dit ook aangepast worden? Bijvoorbeeld de standaard stock kleuren?
Daarnaast merkte ik gisteren op dat het stock swype toetsenbord niet standaard is ingesteld. Kan dit wel worden ingesteld? Kan dit nergens terugvinden op het XDA topic
Moet zeggen dat hij erg snel aanvoelt. Mijn vriendin gaat het vandaag verder testen.
Nu is de CyanogenMod behoorlijk aan de blauwe kant betreft iconen en aanraakbewegingen. Kan dit ook aangepast worden? Bijvoorbeeld de standaard stock kleuren?
Daarnaast merkte ik gisteren op dat het stock swype toetsenbord niet standaard is ingesteld. Kan dit wel worden ingesteld? Kan dit nergens terugvinden op het XDA topic
Je kunt via swype.com de laatste "beta" binnenhalen. Deze is verder dan die je standaard van Samsung krijgt. Wellicht is dat een optie?
Misschien een domme vraag.
Maar kan ik, als ik mijn Ace root, de standaard applicatie van Samsung (SamsungMMM, Yahoo finance endergelijke) eraf gooien? Of moet ik dan met Mod's aan de gang?
Edit: Laat maar. Heb het al gevonden.
Maar kan ik, als ik mijn Ace root, de standaard applicatie van Samsung (SamsungMMM, Yahoo finance endergelijke) eraf gooien? Of moet ik dan met Mod's aan de gang?
Edit: Laat maar. Heb het al gevonden.
[ Voor 10% gewijzigd door deefdeef op 14-08-2012 13:38 ]
Ik kwoot mezelf even voor een update, ik heb deze firmware geprobeerd en deze Spaanse 2.3.6 lost inderdaad de wifi problemen op.witteveder schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:05:
De Ace van mijn vrouw heeft ook de WIFI streken. Op het wifi netwerk van haar werk kan ze verbinden met het netwerk en dan werkt alles goed maar als ze later nog eens wifi wil gebruiken, lukt het niet en kan de Ace ook niet meer connecten en geeft een error aan bij verbinding maken. Alleen een reboot zorgt ervoor dat alles weer (kort) werkt. Ze gebruikt versie 2.3.5. Overigens is alleen de wifi op het werk waarbij dit gebeurd. Talloze andere wifi punten werken feilloos.
Gisteren heb ik geprobeerd om android 4 (ImaGinary) te flashen naar de Samsung Galaxy Ace van mijn moeder. Hierbij nam ik aan dat ik het toestel al geroot had, dit omdat alle andere toestellen en de andere Galaxy Ace's ook geroot zijn. Achteraf bleek deze aanname helaas niet juist te zijn. Na het flashen van de rom start de telefoon dan ook niet meer op en blijft hij hangen op het Samsung logo.
De mobiel is mijn inziens dus gebricked ..
Op internet las ik dat door middel van Volume -, Power en Home button en de batterij er uit de telefoon in een download mode gezet kan worden (dit lukt), waarna er vervolgens met behulp van Odin een andere stock rom geflashed kan worden. Helaas blijkt dit niet te werken.
De telefoon is nu dus geheel onbruikbaar, hebben jullie tips om hem te fixen?
Op internet las ik dat door middel van Volume -, Power en Home button en de batterij er uit de telefoon in een download mode gezet kan worden (dit lukt), waarna er vervolgens met behulp van Odin een andere stock rom geflashed kan worden. Helaas blijkt dit niet te werken.
Als je in download mode kan komen dan zou het restoren van een stock rom met Odin moeten werken. Wat werkt er niet precies met Odin?
Je hebt ook de Samsung Mobile Drivers geinstalleerd op je pc? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956)
Je hebt ook de Samsung Mobile Drivers geinstalleerd op je pc? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956)
[ Voor 31% gewijzigd door Brikkah op 09-09-2012 11:15 ]
Das een zgn. 'softbrick' en kan geheel hersteld worden met Odin... beetje tweakeren dus tweaker !G33st schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:03:
Gisteren heb ik geprobeerd om android 4 (ImaGinary) te flashen naar de Samsung Galaxy Ace van mijn moeder. Hierbij nam ik aan dat ik het toestel al geroot had, dit omdat alle andere toestellen en de andere Galaxy Ace's ook geroot zijn. Achteraf bleek deze aanname helaas niet juist te zijn. Na het flashen van de rom start de telefoon dan ook niet meer op en blijft hij hangen op het Samsung logo.
Beste mensen,
Ik heb zojuist mijn Ace 5830 geroot met behulp van deze site. Alles werkte precies zoals op de site stond en de app "superuser" is weergegeven als piraatje.
Maar... de enige reden dat ik de root heb uitgevoerd is dat ik systeemapps wil verwijderen/naar de SD-card wil verplaatsen. Bijvoorbeeld Think Free office. Maar... ik kan ze nog steeds niet verplaatsen / verwijderen. Op XDA (en andere sites) staat alleen hoe ik moet rooten, maar verdere apps/tools/acties om het toestel verder te helpen kan ik niet vinden...
Wat ben ik vergeten?
Ik heb zojuist mijn Ace 5830 geroot met behulp van deze site. Alles werkte precies zoals op de site stond en de app "superuser" is weergegeven als piraatje.
Maar... de enige reden dat ik de root heb uitgevoerd is dat ik systeemapps wil verwijderen/naar de SD-card wil verplaatsen. Bijvoorbeeld Think Free office. Maar... ik kan ze nog steeds niet verplaatsen / verwijderen. Op XDA (en andere sites) staat alleen hoe ik moet rooten, maar verdere apps/tools/acties om het toestel verder te helpen kan ik niet vinden...
Wat ben ik vergeten?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
ik doe het met link2sd app. kan je onnodige apps verwijderen. is gratis. zoek maar via play store
Thanx!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Verwijderd
Na jarenlang verschillende Nokia's gehad te hebben, ben ik het tijdperk van smartphones binnengevallen met de aanschaf van een Samsung Galaxy Ace. Na nog geen 1,5 jaar stoor ik me ten zeerste aan de huidige prestaties met de accu (met name het browsen op het internet vreet energie, na twee keer een kwartier surfen, tweeten en email lezen is de batterij dan ook nagenoeg leeg). Daarnaast stoor ik me aan het algehele functioneren van de telefoon. Ik krijg steeds het gevoel met de verschillende updates (van zowel apps als de telefoon zelf), dat de telefoon het allemaal net niet trekt en daarom verschillende app's om die reden nog wel eens vastlopen.
In augustus 2012 heb ik hem moeten opsturen niet meer op willen starten (vastlopen in het bezwaar i.v.m. software-problemen. Achteraf bleek de firmware niet goed geïnstalleerd te zijn. Ik ga een nieuwe telefoon aanschaffen in de nabije toekomst, maar tot die tijd wil ik wel gewoon mijn telefoon gebruiken. Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon en die kampt eigenlijk met hetzelfde probleem qua accuduur plus dat de telefoon steeds aangeeft dat het geheugen vol is. Is er nog iets wat ik kan doen aan de batterijduur tot die tijd? Verder hoopte ik op wat tips om de accu wat te ontzien. Ik zat zelf o.m. te denken aan een app killer om het continue in verbinding staan te doorbreken, al zijn er natuurlijk altijd apps die deze weten te omzeilen.
In augustus 2012 heb ik hem moeten opsturen niet meer op willen starten (vastlopen in het bezwaar i.v.m. software-problemen. Achteraf bleek de firmware niet goed geïnstalleerd te zijn. Ik ga een nieuwe telefoon aanschaffen in de nabije toekomst, maar tot die tijd wil ik wel gewoon mijn telefoon gebruiken. Mijn vrouw heeft dezelfde telefoon en die kampt eigenlijk met hetzelfde probleem qua accuduur plus dat de telefoon steeds aangeeft dat het geheugen vol is. Is er nog iets wat ik kan doen aan de batterijduur tot die tijd? Verder hoopte ik op wat tips om de accu wat te ontzien. Ik zat zelf o.m. te denken aan een app killer om het continue in verbinding staan te doorbreken, al zijn er natuurlijk altijd apps die deze weten te omzeilen.
Zeer herkenbaar....Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 09:54:
Na jarenlang verschillende Nokia's gehad te hebben, ben ik het tijdperk van smartphones binnengevallen met de aanschaf van een Samsung Galaxy Ace. Na nog geen 1,5 jaar stoor ik me ten zeerste aan de huidige prestaties met de accu (met name het browsen op het internet vreet energie, na twee keer een kwartier surfen, tweeten en email lezen is de batterij dan ook nagenoeg leeg). Daarnaast stoor ik me aan het algehele functioneren van de telefoon. Ik krijg steeds het gevoel met de verschillende updates (van zowel apps als de telefoon zelf), dat de telefoon het allemaal net niet trekt en daarom verschillende app's om die reden nog wel eens vastlopen.
Bij de melding "geheugen vol" krijg je zelfs geen sms, whatsapp, en facebook meldingen meer binnen.
Maar alle apps (op facebook, whatsapp en wordfeud,) zijn er al af gehaald.
Moet je dan echt aan een andere rom om hem normaal te laten werken ?
Verwijderd
Het grootste probleem daarbij is dat je als gebruiker niet altijd volledig vrij bent om te kiezen waar je de app's installeert. Een aantal app's staan installatie op SD kaart niet toe en dan gaat het hard met de ruimte op je telefoon.driel24 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:28:
[...]
Zeer herkenbaar....
Bij de melding "geheugen vol" krijg je zelfs geen sms, whatsapp, en facebook meldingen meer binnen.
Ik herken mij hier totaal niet in. Heb de Ace nu bijna 2 jaar in gebruik en voldoet prima en is snel genoeg, accu gaat 1 dag mee bij intensief gebruik van email en webbrowsen.driel24 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:28:
[...]
Zeer herkenbaar....
Geheugen probleem is eenvoudig op te lossen m.b.v. app2sd en de apps zoveel mogelijk op de sd-kaart te plaatsen.
Verder gebruik ik wel de Blackhawk custom rom, maar deze is volledig gebaseerd op de Samsung 2.3.5 standaard firmware.
Laat dat "eenvoudig" maar achterwege, want ik kreeg het pas echt niet voor elkaar om weer onder de 160MB/180MB te komen om weer SMS te ontvangen etcintraxi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:14:
[...]
Geheugen probleem is eenvoudig op te lossen m.b.v. app2sd en de apps zoveel mogelijk op de sd-kaart te plaatsen.

Dit heb ik van meerdere gehoord, maar het is echt van de zotte om dat als oplossing te zien...Verder gebruik ik wel de Blackhawk custom rom, maar deze is volledig gebaseerd op de Samsung 2.3.5 standaard firmware.
Ach dat zal dan toch wel aan uzelf liggen denk ik zo...webfreakz.nl schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:12:
[...]
Laat dat "eenvoudig" maar achterwege, want ik kreeg het pas echt niet voor elkaar om weer onder de 160MB/180MB te komen om weer SMS te ontvangen etc
Ik heb ook de standaard samsung firmware 2.3.5 gedraaid en dat loopt eigenlijk ook zonder problemen.[...]
Dit heb ik van meerdere gehoord, maar het is echt van de zotte om dat als oplossing te zien...
Misschien tijd om uw 'tweakers skills' wat te updaten ?
Verwijderd
De App 2 SD kende ik niet, maar dan blijf ik wel met het probleem zitten dat niet iedere app zich laat verplaatsen. Bovendien zijn er tig versies van App 2 SD in omloop, dus welke is aan te bevelen.intraxi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:14:
[...]
Ik herken mij hier totaal niet in. Heb de Ace nu bijna 2 jaar in gebruik en voldoet prima en is snel genoeg, accu gaat 1 dag mee bij intensief gebruik van email en webbrowsen.
Verder gebruik ik wel de Blackhawk custom rom, maar deze is volledig gebaseerd op de Samsung 2.3.5 standaard firmware.
Overigens ging mijn originele vraag over het batterijverbruik van de Galaxy Ace. Kan ik dit in de komende maanden nog verminderen. Gisteren namelijk twee keer mijn telefoon kunnen opladen.
Vast jaintraxi schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:16:
[...]
Ach dat zal dan toch wel aan uzelf liggen denk ik zo...
[...]
De stock Samsung firmware die je binnenhengelt via Samsung Kies zou goed genoeg moeten zijn.Ik heb ook de standaard samsung firmware 2.3.5 gedraaid en dat loopt eigenlijk ook zonder problemen.
Misschien tijd om uw 'tweakers skills' wat te updaten ?
Dat jij terugvalt op Custom Roms zegt genoeg dus.
Ik heb zelf ook de Galaxy Ace, en kreeg ook steeds de melding dat het geheugen vol was. Zelfs na het eraf gooien van enkele apps. Heb gister de telefoon daarom maar weer eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen (heb ik al eerder gedaan, omdat toen door een automatische update van de android market naar de play store er iets mis was gegaan, en m'n batterij na 4 uur leeg was zonder m aangeraakt te hebben).
Wel eerst een backup maken van je bestanden en contacten, die ben je anders kwijt
Telefoon werkt nu weer normaal, en ik geef als tip mee om op de Ace niet de Facebook app te installeren, maar gewoon in de browser m.facebook.com als favoriet toe te voegen en dan een snelkoppeling daarvan te maken op je homescreen. Werkt nog sneller dan de app, en scheelt weer 20mb in geheugen!
Wel eerst een backup maken van je bestanden en contacten, die ben je anders kwijt
Telefoon werkt nu weer normaal, en ik geef als tip mee om op de Ace niet de Facebook app te installeren, maar gewoon in de browser m.facebook.com als favoriet toe te voegen en dan een snelkoppeling daarvan te maken op je homescreen. Werkt nog sneller dan de app, en scheelt weer 20mb in geheugen!
[ Voor 5% gewijzigd door lausemaus op 17-10-2012 10:56 ]
Ik heb 125 apps geinstalleerd en nog 60 MB vrij aan intern opslag geheugen, RAM geheugen nog 88MB vrij...lausemaus schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:40:
Ik heb zelf ook de Galaxy Ace, en kreeg ook steeds de melding dat het geheugen vol was. Zelfs na het eraf gooien van enkele apps. Heb gister de telefoon daarom maar weer eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen (heb ik al eerder gedaan, omdat toen door een automatische update van de android market naar de play store er iets mis was gegaan, en m'n batterij na 4 uur leeg was zonder m aangeraakt te hebben).
kan het niet genoeg zeggen: gebruik app2sd !
Dat vind ik erg knap. Met mijn 30 apps geïnstalleerd had ik nog maar 14MB intern geheugen over.intraxi schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:42:
[...]
Ik heb 125 apps geinstalleerd en nog 60 MB vrij aan intern opslag geheugen, RAM geheugen nog 88MB vrij...
kan het niet genoeg zeggen: gebruik app2sd !(lnk2sd mag ook...)
En wat op de SD kon had ik al daar op gezet