Hier maar eens rustig begonnen met de CWM, SQlite fix en een andere perf fix van MoDaCo, en root uiteraard... Hou het verder in de gaten
Is heel verstandig. Ik heb net FR10 geflasht en heb last van heel veel bugs. Telefoon is continue aan het rebooten of loopt vast. Lijkt moeite te hebben met de SD-Kaart. Gelukkig heb ik alles gebackupped, maar Angry Birds is bijv. al 2x verdwenen. Go Launcher gooit elke keer alle widgets door elkaar, veel force closes. Ik had dit dus niet met de standaard rom! (+ root + fixes) Ik ga zsm terug naar default en laat het bij root met de bekende fixes.
Nou weet ik dat de buffergrootte van de sd kaart is aangepast waardoor deze veel sneller leest. Hij staat nu op 2048KB, misschien moet die wat kleiner?
Nou weet ik dat de buffergrootte van de sd kaart is aangepast waardoor deze veel sneller leest. Hij staat nu op 2048KB, misschien moet die wat kleiner?
[ Voor 14% gewijzigd door justin_ti op 10-04-2011 15:14 ]
Nee daar heeft dit niks mee te maken. Ik heb namelijk ook FR10 en al die problemen die jij noemt die heb ik dus helemaal niet geen 1 zelfs. Bij mij werkt go launcher allemaal uitstekend eigenlijk en go weather doet ook prima zijn ding. FC's heb ik ook niet eigenlijk. Dus misschien of even nieuwe FR10 maken of anders ff terug naar stock met fixed. Maar denk eerlijk gezegd dat al die dingen die je opnoemt niet aan FR10 liggen.justin_ti schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:13:
Is heel verstandig. Ik heb net FR10 geflasht en heb last van heel veel bugs. Telefoon is continue aan het rebooten of loopt vast. Lijkt moeite te hebben met de SD-Kaart. Gelukkig heb ik alles gebackupped, maar Angry Birds is bijv. al 2x verdwenen. Go Launcher gooit elke keer alle widgets door elkaar, veel force closes. Ik had dit dus niet met de standaard rom! (+ root + fixes) Ik ga zsm terug naar default en laat het bij root met de bekende fixes.
Die problemen heb ik ook niet, alleen dat de accu heel snel leeg getrokken wordt. Nu gaat het beter(1ste x na 3 keer binnen 10 uur helemaal leeg), dus het lijkt er op dat een proces blijft hangen. Dit hebben ook veel meer mensen gezien de reacties op het fr10 Modaco forum. Er is dus wel degelijk iets mis met de fr10, aangezien het accu probleem niet optreedt in fr8WeAreLegion schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:10:
[...]
Nee daar heeft dit niks mee te maken. Ik heb namelijk ook FR10 en al die problemen die jij noemt die heb ik dus helemaal niet geen 1 zelfs. Bij mij werkt go launcher allemaal uitstekend eigenlijk en go weather doet ook prima zijn ding. FC's heb ik ook niet eigenlijk. Dus misschien of even nieuwe FR10 maken of anders ff terug naar stock met fixed. Maar denk eerlijk gezegd dat al die dingen die je opnoemt niet aan FR10 liggen.
Ad maiorem black_eye gloriam
Ik zou ook niet dat er niks mis met FR10 was, maar alles wat hij noemt daar hoor je eigenlijk niemand over. problemen met Fr10 hebben meer met battery drain te maken dan crashes enzo.black_eye schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:35:
[...]
Die problemen heb ik ook niet, alleen dat de accu heel snel leeg getrokken wordt. Nu gaat het beter(1ste x na 3 keer binnen 10 uur helemaal leeg), dus het lijkt er op dat een proces blijft hangen. Dit hebben ook veel meer mensen gezien de reacties op het fr10 Modaco forum. Er is dus wel degelijk iets mis met de fr10, aangezien het accu probleem niet optreedt in fr8
Dat bedoelde ik ook, maar quote jouw reactie zag ikWeAreLegion schreef op zondag 10 april 2011 @ 17:58:
[...]
Ik zou ook niet dat er niks mis met FR10 was, maar alles wat hij noemt daar hoor je eigenlijk niemand over. problemen met Fr10 hebben meer met battery drain te maken dan crashes enzo.
Buiten de battery drain heb ik ook geen klagen over de fr10. Hij is veel sneller dan de stockrom en de reboots zijn ook over. Wel ik heb vanuit mijn HTC flashen geleerd om gewoon altijd eerst te wipen naar fabrieks instellingen en dan de nieuwe rom te flashen. Dat helpt meestal wel de problemen op te lossen waar je anderen niet over hoort.
En ik heb juist dat mijn accu lekker lang mee gaat! Het moet niet gekker worden. Mijn telefoon was uit de aller eerste lichting, geleverd met v10a. Ik had wel dat de accu niet verder kwam dan 98%, maar dat was voorbij met een stats wipe. Ik heb het idee dat ik nu met een soort beta telefoon te maken heb, erg jammer. Misschien moet ik gewoon nog een keer alles overnieuw downloaden en flashen. Lijkt me sterk maar toch.
De accu gaat trouwens ook langer mee door de WiFi sleep policy aan te passen. Ik heb geen bewijs en ik heb het ook nog niet goed kunnen testen, maar vannacht is mijn telefoon bijvoorbeeld van 15 naar 12 % gegaan. Dat na 10 uur slaap.
Het probleem dat ik ook vaak heb is dat als ik naar status van de telefoon wil, hij niks weergeeft. Het scherm blijft zwart, en als ik lang genoeg wacht reboot de telefoon.
De accu gaat trouwens ook langer mee door de WiFi sleep policy aan te passen. Ik heb geen bewijs en ik heb het ook nog niet goed kunnen testen, maar vannacht is mijn telefoon bijvoorbeeld van 15 naar 12 % gegaan. Dat na 10 uur slaap.
Het probleem dat ik ook vaak heb is dat als ik naar status van de telefoon wil, hij niks weergeeft. Het scherm blijft zwart, en als ik lang genoeg wacht reboot de telefoon.
[ Voor 32% gewijzigd door justin_ti op 10-04-2011 20:44 ]
Hoe heb je die stats wipe gedaan? Want dat heb ik ook.justin_ti schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:43:
En ik heb juist dat mijn accu lekker lang mee gaat! Het moet niet gekker worden. Mijn telefoon was uit de aller eerste lichting, geleverd met v10a. Ik had wel dat de accu niet verder kwam dan 98%, maar dat was voorbij met een stats wipe. Ik heb het idee dat ik nu met een soort beta telefoon te maken heb, erg jammer. Misschien moet ik gewoon nog een keer alles overnieuw downloaden en flashen. Lijkt me sterk maar toch.
Eerst je batterij helemaal volladen, tot hij wat uurtjes lang 98% heeft gezegd, dan opstarten in CWM (weer heel even een minuut de stroom er aan, want hij is al weer iets leger geraakt, ik weet niet of deze stap nodig is maar het kan geen kwaad). Lader eruit > advanced > wipe batterij stats. Dan is volgens mij de accu factory-gereset. Daarna heb ik ik hem door kunnen laden tot 100% en kreeg ik weer de popup van verwijder de oplader. Het duurde overigens wel even voor hij van de 98 naar de 100 ging.
Ik heb ook het idee dat het slecht is voor de accu om dit niet te doen omdat hij dan blijft laden en nooit stopt.
Ik heb ook het idee dat het slecht is voor de accu om dit niet te doen omdat hij dan blijft laden en nooit stopt.
Wat zijn de perfecte settings voor mijn sd kaartje(+1 van 8GB) in ClockworkMod Recovery? Of in ieder geval aanbevolen?
Heb van alles aangeklikt maar ik weet het niet meer
. Heb nu fr10 met ext4.
Ext Size moet zijn ..?
Swap Size moet zijn?
Heb van alles aangeklikt maar ik weet het niet meer
Ext Size moet zijn ..?
Swap Size moet zijn?
Ik had juist met FR8 accu problemen, accu kwam nooit op 100% en liep snel leeg.
Nu FR10 geflasht, toen de batterij bijna vol was.
Na het flashen alle apps + instellingen teruggezet vanuit Titanium Backup.
Vervolgens batterij volledig opgeladen, daarna met BatteryCalibration de battery stats gewiped (ben je root voor nodig). Vervolgens de telefoon helemaal leeg laten lopen (echt totdat ie uitviel) en tenslotte weer compleet opgeladen.
Gistermiddag half 4 van de lader gehaald, redelijk veel mee gespeeld en zit nu op precies 50%.:D
Vannacht alle data uitgezet (ongeveer 8 uur lang), toen ik 's ochtends wakker werd was er 1% af.
Helemaal perfect dus!:D
Nu FR10 geflasht, toen de batterij bijna vol was.
Na het flashen alle apps + instellingen teruggezet vanuit Titanium Backup.
Vervolgens batterij volledig opgeladen, daarna met BatteryCalibration de battery stats gewiped (ben je root voor nodig). Vervolgens de telefoon helemaal leeg laten lopen (echt totdat ie uitviel) en tenslotte weer compleet opgeladen.
Gistermiddag half 4 van de lader gehaald, redelijk veel mee gespeeld en zit nu op precies 50%.:D
Vannacht alle data uitgezet (ongeveer 8 uur lang), toen ik 's ochtends wakker werd was er 1% af.
Helemaal perfect dus!:D
[ Voor 3% gewijzigd door -EvoLution- op 11-04-2011 09:33 ]
in amerika komt de lg optimus g2x speed uit met vanilla android.
zou het mogelijk zijn om vanilla android te porten naar de 2x speed?
zou het mogelijk zijn om vanilla android te porten naar de 2x speed?
Verwijderd
vraagje, hoe noem je ook alweer die toggle knoppen aan de bovenzijde van lg , ik mis ze in de rom's van paul .. of zijn er ook alternatieven ?
Wil je ze perse in the notificatie balk hebben? Want je kunt ook het Power Control widget (standaard Android widget) toevoegen aan je home screen, waarmee je dingen als Wifi, GPS en sync kunt aan- en uitzetten.Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:01:
vraagje, hoe noem je ook alweer die toggle knoppen aan de bovenzijde van lg , ik mis ze in de rom's van paul .. of zijn er ook alternatieven ?
Ik heb net FR10 er afgehaald, na een reboot van telefoon kreeg ik even beeld en toen werd beeld zwart en dat was het dan, moest batterij er uit halen om hem weer op nieuw op te starten
maar goed FR8 deed het bij mij gelukkig wel okish dus voor nu is het wel best. Hopen dat LG snel met 2.3.3 komt.
Ik heb eerst de FR10 erop gezet die jij online gezet had.WeAreLegion schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:57:
Ik heb net FR10 er afgehaald, na een reboot van telefoon kreeg ik even beeld en toen werd beeld zwart en dat was het dan, moest batterij er uit halen om hem weer op nieuw op te startenmaar goed FR8 deed het bij mij gelukkig wel okish dus voor nu is het wel best. Hopen dat LG snel met 2.3.3 komt.
Ben nu overgegaan naar deze rom: MoDaCo FR10 Fear Edition
Werkt erg goed
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Jah die zag ik ook staan, maar al die verschillende edities doen eigenlijk niet zo heel veel dingen anders
vandaar dat ik ze er eigenlijk niet op zet.
Ik wil weer terug naar de standaard rom met fixes nu heb ik in cwm een backup hiervan gerestored nu start mijn tel echter niet meer op hij blijft hangen op het LG logo.
Ik kan nog wel in CWM komen.
Hoe is dit op te lossen
Ik kan nog wel in CWM komen.
Hoe is dit op te lossen
Staat de backup van je orginale versie wel op externe SD?
Zo ja dan booten in CWM , orginele terug zetten en daarna omzetten naar ext3.
Oh en wat ook werkt dat heb ik getest voor dat ik aan de slag ging met roms is hem terug flashen met nvflash naar 10b (die staat op modaco), daarna zet je CWM er weer op en dan flash je 10a terug dat werkte bij mij prima.
Oh en wat ook werkt dat heb ik getest voor dat ik aan de slag ging met roms is hem terug flashen met nvflash naar 10b (die staat op modaco), daarna zet je CWM er weer op en dan flash je 10a terug dat werkte bij mij prima.
[ Voor 44% gewijzigd door WeAreLegion op 11-04-2011 12:13 ]
Ik heb de laatste rom die erop stond maar middels cwm geinstalleerd.WeAreLegion schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:12:
Staat de backup van je orginale versie wel op externe SD?
Telefoon start u wel door met de lader eraan bleek dat mijn batterij helemaal leeg was.
Ik heb in ieder geval een werkende telefoon
Nu wil ik dus alleen terug naar m['n rooted rom met fixen erin, daar heb ik dus een backup van.
Ik moet dus een restore doen in cwm en daarna het file systeem terug converteren naar ext3 in cwm.
Waar kan ik die optie vinden in cwm?
ik heb stom genoeg geen backup gemaakt van de orginele rom zonder root en fixen.
[ Voor 33% gewijzigd door Megapaul op 11-04-2011 16:53 ]
Ben ook weer terug op fr8. En ja hoor de accu problemen zijn opgelost. Nu 13 uur standby en nog bij 40% over. Op fr10 was hij nu al 3 uur leeg 
Helaas kan ik het reproduceren, dus voorlopig blijf ik bij fr8 tot dat 2.3.3 uitkomt.
Helaas kan ik het reproduceren, dus voorlopig blijf ik bij fr8 tot dat 2.3.3 uitkomt.
Dat terug gaan naar ext3 is alleen nodig als je hem gewoon weer helemaal stock wil hebben. Wat je nu dus gewoon doet is je backup terug zitten via CWMMegapaul schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:35:
[...]
Ik heb de laatste rom die erop stond maar middels cwm geinstalleerd.
Telefoon start u wel door met de lader eraan bleek dat mijn batterij helemaal leeg was.
Ik heb in ieder geval een werkende telefoon![]()
Nu wil ik dus alleen terug naar m['n rooted rom met fixen erin, daar heb ik dus een backup van.
Ik moet dus een restore doen in cwm en daarna het file systeem terug converteren naar ext3 in cwm.
Waar kan ik die optie vinden in cwm?
ik heb stom genoeg geen backup gemaakt van de orginele rom zonder root en fixen.
Ik kan straks of vannavond wel even kijken wat ik allemaal heb staan in mijn orginele room dan sloop ik die even leeg (accounts er uit en noem maar op) dan zal ik die posten dan heeft iedereen hier gewoon een 10a versie
@LordHades.WeAreLegion schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:48:
[...]
Dat terug gaan naar ext3 is alleen nodig als je hem gewoon weer helemaal stock wil hebben. Wat je nu dus gewoon doet is je backup terug zitten via CWMen dan ben je klaar.
Ik kan straks of vannavond wel even kijken wat ik allemaal heb staan in mijn orginele room dan sloop ik die even leeg (accounts er uit en noem maar op) dan zal ik die posten dan heeft iedereen hier gewoon een 10a versie
Ik wil dus terug naar de stockrom heb dus hier een backup van: stock rooted + fixen.
File systeem moet dus terug naar ext3 maar hoe doe ik dat?
Thx
http://android.modaco.com...r-device-er-back-to-ext3/Megapaul schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:39:
[...]
@LordHades.
Ik wil dus terug naar de stockrom heb dus hier een backup van: stock rooted + fixen.
File systeem moet dus terug naar ext3 maar hoe doe ik dat?
Thx
Have fun with it
@Jay_Snake & LordHades
Thx!!
bestand gedownload en op de sd geplaatst booten in cwm zip bestand selecteren
en daarna de rom restoren en hij is back to original
Yes het werkt niet zo heel lastig allemaal eigenlijk. Maar goed mijn FR8 doet het op moment prima dat scheelt. Ik zal die FEAR editie vannavond eens testen.
Zag net dat de fr11 uit is. Dus nu ff wachten op de fr11 vanila versie. Eens kijken hoe die het doet.
Ik kan wel een vanilla versie maken
zal er zo wel 1 maken op me server bij me ouders gaat uploaden wat sneller.
Gewoon alles van google, vanilla theme, en paar dingen van LG (die wel handig zijn).
http://www.robvanegdom.nl/android/
Voor specs zie melding
Gewoon alles van google, vanilla theme, en paar dingen van LG (die wel handig zijn).
Voor specs zie melding
[ Voor 13% gewijzigd door WeAreLegion op 11-04-2011 23:11 ]
mijn dank is groot, en ja die ftp was lekker snelWeAreLegion schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:59:
Ik kan wel een vanilla versie makenzal er zo wel 1 maken op me server bij me ouders gaat uploaden wat sneller.
Voor specs zie melding
Ik heb de custom gedownload. Ben benieuwd en bedankt 
edit, hij draait lekker snel, maar ik merk geen verschil met de fr10. Wel een vreemd probleem met het toetsenbord. Woordenboek is verdwenen en wanneer je de instellingen van het tb wilt veranderen, loopt de app vast. GB tb doet het zelfs helemaal niet, ook niet na reinstall. Dit had ik trouwens ook met fr10. Op fr8 deed het woordenboek het wel en waren ook de settings aan te passen.
Ik zie trouwens net de accuduur letterlijk terug lopen. In 2 uur 30 % er af. Blijft dan toch vreemd dat het accu probleem speelt vanaf fr10 en afwezig is in fr8...
edit, hij draait lekker snel, maar ik merk geen verschil met de fr10. Wel een vreemd probleem met het toetsenbord. Woordenboek is verdwenen en wanneer je de instellingen van het tb wilt veranderen, loopt de app vast. GB tb doet het zelfs helemaal niet, ook niet na reinstall. Dit had ik trouwens ook met fr10. Op fr8 deed het woordenboek het wel en waren ook de settings aan te passen.
Ik zie trouwens net de accuduur letterlijk terug lopen. In 2 uur 30 % er af. Blijft dan toch vreemd dat het accu probleem speelt vanaf fr10 en afwezig is in fr8...
[ Voor 83% gewijzigd door black_eye op 12-04-2011 11:26 ]
Helaas zit hier geen exchange ondersteuning in? Heb je die er bewust uitgesloopt?WeAreLegion schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:59:
Ik kan wel een vanilla versie makenzal er zo wel 1 maken op me server bij me ouders gaat uploaden wat sneller.
Voor specs zie melding
Ik heb er nu nog stock rom op staan, maar wil graag de FR11 gaan uitproberen.
Maar moet ik eerst een backup maken van mijn internal SD ? Of wordt deze niet geformatteerd ?
(ik vermoed van niet, maar wil het even zeker weten).
Wel zal ik eerst een nandroid backup maken
Maar moet ik eerst een backup maken van mijn internal SD ? Of wordt deze niet geformatteerd ?
(ik vermoed van niet, maar wil het even zeker weten).
Wel zal ik eerst een nandroid backup maken
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Fr11 lijkt inderdaad ook een accuprobleem te hebben. Heeft iemand voor mij misschien nog een FR8 versie? En dan graag de normale versie, geen vanilla. Ik vind sommige LG apps wel handig. (Zou helemaal super zijn als het wel met het stock lockscreen isblack_eye schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:03:
In de vanilla zit alles van google zelf en niks van LG (behalve smart share en screen capture) dus als daar geen exchange in zit dan zal het daar door komen.Pittie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:15:
[...]
Helaas zit hier geen exchange ondersteuning in? Heb je die er bewust uitgesloopt?
in custom is de gene die ik zelf gebruik maar het kan zijn dat er geen keyboard opzit omdat ik die gewoon als backup terug zet (swiftkey)
Daar komt bij dat FR11 bij mij al 4x is gereboot zonder wat te doen dus dat is erg vreemd
[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 12-04-2011 15:29 ]
Er staat op http://www.robvanegdom.nl/android/ een LG version met de volgende inhoud:
Zie txt bestand wat er bij staat om te zien wat er in zit
Zie txt bestand wat er bij staat om te zien wat er in zit
[ Voor 72% gewijzigd door WeAreLegion op 12-04-2011 15:51 ]
Ik moet zeggen dat zowel de fr10 als 11 wel stabiel draaiden op mijn LG. Maar om eerlijk te zijn, fr11 heeft er maar een paar uur opgestaan. Accu liep als een gek leeg. Tot nu toe vind ik fr8 het best, hij is snel en de accu houdt het goed uit.WeAreLegion schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:18:
[...]
In de vanilla zit alles van google zelf en niks van LG (behalve smart share en screen capture) dus als daar geen exchange in zit dan zal het daar door komen.
in custom is de gene die ik zelf gebruik maar het kan zijn dat er geen keyboard opzit omdat ik die gewoon als backup terug zet (swiftkey)
Daar komt bij dat FR11 bij mij al 4x is gereboot zonder wat te doen dus dat is erg vreemd
Blackeye, zou jij je FR8 online kunnen zetten?black_eye schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:24:
[...]
Ik moet zeggen dat zowel de fr10 als 11 wel stabiel draaiden op mijn LG. Maar om eerlijk te zijn, fr11 heeft er maar een paar uur opgestaan. Accu liep als een gek leeg. Tot nu toe vind ik fr8 het best, hij is snel en de accu houdt het goed uit.
FR11 doet het verder wel prima bij mij, ik heb ook gevoel dat Juice defender soms beetje problemen veroorzaakt die heb ik nu maar even op default gezet dan past hij niet zo heel veel aan. Maar goed we moeten er ook maar van uit gaan dat zulke telefoons gewoon niet uren en uren mee gaan als ze gebruikt worden.
edit:
blegh weer een reboot. Ik ben weer terug naar FR8 en zal mijn versie wel een factory reset geven en alle accounts er uit slopen dan zal ik hem zo uploaden. Dat gaat alleen vanaf mijn huis niet zo heel snel
edit:
blegh weer een reboot. Ik ben weer terug naar FR8 en zal mijn versie wel een factory reset geven en alle accounts er uit slopen dan zal ik hem zo uploaden. Dat gaat alleen vanaf mijn huis niet zo heel snel
[ Voor 28% gewijzigd door WeAreLegion op 12-04-2011 16:50 ]
FR11 doet het hier ook prima, nog geen reboots ofzo. Maar de batterij gaat echt te snel leeg. Alvast erg bedankt dat je FR8 online wilt zetten. Ik heb de mijne jammer genoeg niet meer. Welke apps zitten er van van LG/Google? Weet je dat toevallig?WeAreLegion schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:46:
FR11 doet het verder wel prima bij mij, ik heb ook gevoel dat Juice defender soms beetje problemen veroorzaakt die heb ik nu maar even op default gezet dan past hij niet zo heel veel aan. Maar goed we moeten er ook maar van uit gaan dat zulke telefoons gewoon niet uren en uren mee gaan als ze gebruikt worden.
edit:
Hmmm zover ik weet niet zoveel eigenlijk, ik gebruik echt al die apps niet
van LG bijvoorbeeld alleen screencapture de rest niet. Maar goed eerst even uitvogelen hoe ik dit het beste kan doen 
for the record, je kan de meeste apps weer terug zetten met een link die ik eerder gepost heb. Maar die zal ik zo nog wel een keer posten.
for the record, je kan de meeste apps weer terug zetten met een link die ik eerder gepost heb. Maar die zal ik zo nog wel een keer posten.
[ Voor 26% gewijzigd door WeAreLegion op 12-04-2011 17:04 ]
Ik heb hier linkje van de vanilla versie:Jay_Snake schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:36:
[...]
Blackeye, zou jij je FR8 online kunnen zetten?
FR8 vanilla
Mooi dat scheelt mij weer werk
al ben je net 10 seconden te laat had me telefoon al helemaal gewiped haha. ff backup terug zetten. Ik zal die FR8 vanilla ook wel even naar me zelf uploaden just in case hij in eens weg gehaald word hebben we in iedergeval nog een backup
[ Voor 34% gewijzigd door WeAreLegion op 12-04-2011 17:11 ]
Thnx, ik zit weer op Fr8black_eye schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:07:
[...]
Ik heb hier linkje van de vanilla versie:
FR8 vanilla
Nou, die ondersteuning zit standaard wel erin!WeAreLegion schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:18:
[...]
In de vanilla zit alles van google zelf en niks van LG (behalve smart share en screen capture) dus als daar geen exchange in zit dan zal het daar door komen.
Heb namelijk versie 1 tot en met 8 gehad waarbij het gewoon in de vanila versie zat.
(9 en 10 heb ik niet geprobeerd)
Ok, nou ja ik heb bij vanilla alles van google gebruikt en bijna niks van LGPittie schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:03:
[...]
Nou, die ondersteuning zit standaard wel erin!
Heb namelijk versie 1 tot en met 8 gehad waarbij het gewoon in de vanila versie zat.
(9 en 10 heb ik niet geprobeerd)
Misschien een idee waarom de accu zo snel leeg loopt vanaf fr10. De GPS staat standaard aan...
Dit is bij fr8 niet zo. Het viel mij op toen ik toch de fear edition 4.1 gebaseerd op fr11 wilde testen en met widgetsoid aan de gang ging. Geflashed naar fr8, GPS uit, geflashed naar fr11, GPS aan.
Misschien gebeurt dit niet bij iedereen, waardoor verklaard wordt waarom niet iedereen er last van heeft. Ik heb nu de GPS uitgezet en de accu gaat aanzienlijk langer mee. Nog niet zo lang als fr8, maar het lijkt er op de ik de dag wel ga halen zonder bij te laden.
Dit is bij fr8 niet zo. Het viel mij op toen ik toch de fear edition 4.1 gebaseerd op fr11 wilde testen en met widgetsoid aan de gang ging. Geflashed naar fr8, GPS uit, geflashed naar fr11, GPS aan.
Misschien gebeurt dit niet bij iedereen, waardoor verklaard wordt waarom niet iedereen er last van heeft. Ik heb nu de GPS uitgezet en de accu gaat aanzienlijk langer mee. Nog niet zo lang als fr8, maar het lijkt er op de ik de dag wel ga halen zonder bij te laden.
Hmmmm daar zal ik straks eens naar kijken. Ik heb nu FR8 er op staan en had toen ik ging slapen nog 16% over ofzo en nu nog 7% dus FR8 werkt voor mij wel beste, maar goed heb een goeie backup dat scheelt. Straks maar ff nieuwe FR11 maken dan.
GPS wordt alleen gebruikt indien een programma het nodig heeft. (het icoontje komt dan ook in beeld)black_eye schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:49:
Misschien een idee waarom de accu zo snel leeg loopt vanaf fr10. De GPS staat standaard aan...
Bij mij staat het gewoon aan en ik heb niet het gevoel dat de batterij sneller gaat.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Ja, dat is wel de theorie, maar ik heb het idee(en nu ook kunnen testen) dat het in de praktijk anders is. Bij mij gaat de fr11 nu al langer mee. Misschien een achtergrond process dat blijft draaien.Quacka schreef op woensdag 13 april 2011 @ 10:15:
[...]
GPS wordt alleen gebruikt indien een programma het nodig heeft. (het icoontje komt dan ook in beeld)
Bij mij staat het gewoon aan en ik heb niet het gevoel dat de batterij sneller gaat.
Het blijft vreemd dat lang niet iedereen het accu probleem heeft en waarom het ook nog eens reproduceerbaar is op sommige toestellen.
Ik heb nu FR11 erop staan (vanilla) en heb dan wel de GPS meteen uitgezet. In 1 dag met wat geklooi/gespeel, smsen/bellen enz ong 50% leeg... Op de stock rom al 4 dagen gehaald... Had alleen toen weer enz niet aanstaan. Nu wel. Ook maken veel (misschien alle?) ook gebruik van locatiebepaling middels GPS. Dus als je GPS aanstaat kan het best zijn dat ie wel aangesproken wordt...
Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, enige wat ik merk is dat bij mij FR8 op moment beste werkt alleen opladen tot 100% lukt niet echt lijkt wel maar laat hem nog wel even wat langer er aan hangen heb hem vandaag toch niet nodig.
FR12 is uit!
Als iemand een rom gebakt wil hebben. Geef even je wensen door. Ik wil best een rom bakken voor iemand.
Als iemand een rom gebakt wil hebben. Geef even je wensen door. Ik wil best een rom bakken voor iemand.
Juh zal hem straks ff proberen, ik heb alleen weinig zin om die baseband aan te passen. Heb geen last van slechte kwaliteit gespreken of wat dan ook.
Gingerbread Vanilla ThemeJay_Snake schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:19:
FR12 is uit!
Alle google dingen (behalve Car Home, Email, Voice Dialer)
Smartshare, screencapture, Calculator, FM Radio
Flash Player, Polaris Office
Gingerbread Keyboard, HTC_IME, Titanium Backup
Hidden Menus / Debug / Test Tools
Als je dat zou doen zou het echt geweldig zijn. Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door SytseHartvelt op 13-04-2011 19:40 . Reden: Geen theme ]
FR12 staat online op http://www.robvanegdom.nl/android/SytseHartvelt schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:36:
[...]
Alle google dingen (behalve Car Home, Email, Voice Dialer)
Smartshare, screencapture, Calculator, FM Radio
Flash Player, Polaris Office
Gingerbread Keyboard, HTC_IME, Titanium Backup
Hidden Menus / Debug / Test Tools
Als je dat zou doen zou het echt geweldig zijn. Alvast bedankt!
met:
code:
1
2
3
4
5
| Alle google dingen (behalve Car Home, Email, Voice Dialer) Smartshare, screencapture, Calculator, FM Radio Flash Player, Polaris Office Gingerbread Keyboard, HTC_IME, Titanium Backup Hidden Menus / Debug / Test Tools |
[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 13-04-2011 20:08 ]
Held!WeAreLegion schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:07:
[...]
FR12 staat online op http://www.robvanegdom.nl/android/
met:code:
1 2 3 4 5 Alle google dingen (behalve Car Home, Email, Voice Dialer) Smartshare, screencapture, Calculator, FM Radio Flash Player, Polaris Office Gingerbread Keyboard, HTC_IME, Titanium Backup Hidden Menus / Debug / Test Tools
Hoe krijg ik eigenlijk het makkelijkste een azerty-toetsenbord erop? Het toestel wordt in BE met qwerty geleverd!

Ik weet bijvoorbeeld dat keyboard wat ik gebruik (swiftkey, kost 1,50) dat je daar kan kiezen welke layout je wil en volgens mijn zit daar ook azerty op.Fire69 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:47:
Hoe krijg ik eigenlijk het makkelijkste een azerty-toetsenbord erop? Het toestel wordt in BE met qwerty geleverd!
Kijk, dat is handig. Hoef ik niet te doen. Ik was bij Lebbis en wilde net de rom bakken, maar goed dat ik nog even kijk.WeAreLegion schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:07:
[...]
1 2 3 4 5 Alle google dingen (behalve Car Home, Email, Voice Dialer) Smartshare, screencapture, Calculator, FM Radio Flash Player, Polaris Office Gingerbread Keyboard, HTC_IME, Titanium Backup Hidden Menus / Debug / Test Tools
Even (dom?)vraagje.. ingebakken apps kan ik toch ook gewoon weer deleten met Titanium Backup?WeAreLegion schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:07:
[...]
Morgen maar even rommetje erop gooien. Thanks voor het bakken.
Thema is standaard froyo of het zwarte van LG?
Vraagje trouwens. Waarom is de notification area deels transparant? Het ziet er echt heel lelijk uit
dat is een nieuwe "improvement"die ze errin gebakken hebben van modaco uitSytseHartvelt schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:41:
Vraagje trouwens. Waarom is de notification area deels transparant? Het ziet er echt heel lelijk uit
Bah, ik vind het echt heel lelijk.. Zeker omdat de helft van dat ding sowieso nog blauw is (ben vergeten door te geven dat de music player uit moest, die werkt toch niet met de standaard music app..).dazzle999 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:32:
[...]
dat is een nieuwe "improvement"die ze errin gebakken hebben van modaco uit
Ik hoop eigenlijk gewoon dat er binnenkort een stock android 2.3.3 uit wordt gebracht.
[ Voor 10% gewijzigd door SytseHartvelt op 14-04-2011 00:36 ]
Vragen zijn over het algemeen niet domNaad schreef op woensdag 13 april 2011 @ 22:33:
[...]
Even (dom?)vraagje.. ingebakken apps kan ik toch ook gewoon weer deleten met Titanium Backup?
Morgen maar even rommetje erop gooien. Thanks voor het bakken.
Thema is standaard froyo of het zwarte van LG?
Maar ja je kan het weer deleten met titanium backup dat klopt, je kan het ook freezen, maar deleten zou geen probleem moeten zijn. Wat ik je wel aanraad is om eerst dingen even te freezen om te kijken wat de dependencies zijn van sommige apps
VInd het trouwens niet erg om van dit soort builds te maken en te uppen enzo gaat toch hardstikke rap en heb 60gb per maand op die webspace (en als moet kan ik nog wel ftp opzetten). Maar het zou handig zijn jullie wie dat willen en geen abbo willen om 1 goeie build te maken, dan weet ik gewoon gelijk wat ik aan moet klikken gaat stuk sneller
Thema van die ROM is LG (dus zwart)
Ik heb op http://www.robvanegdom.nl/android/ onder Vanilla ROM wel een rom gezet die gewoon ook online staat een prebake
[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 14-04-2011 01:22 ]
Hoi ik volg al een tijdje de ontwikkelingen qua rooten, backuppen en het flashen van roms. En ik heb gisteren avond eindelijk de stap genomen om er zelf ook mee aan de slag te gaan. Na mijn telefoon succesvol geroot te hebben met SuperOneClick, een Titanium backup en met CWM een volledige rom backup gemaakt te hebben. Wat allemaal succesvol is gegaan, ben ik verder gegaan aan het flashen van custom rom. Hiervoor heb ik van de FTP van LordHades de Vanila editie FR8 gedownload en via CWM na een wipe van data/cache de rom succesvol geflashed. Tot zover ging het goed. Zodra ik de telefoon reboot en de tijdsettings goed zet en mijn gmail account invoer, krijg ik de volgende melding: "proces com.android.settings is onverwacht gestopt probeer het opnieuw"? Wat gaat er mis en wat/hoe kan ik opnieuw proberen het proces te starten? Mijn gmail lijkt gewoon te werken maar in de market blijven alle apps die ik zou willen downloaden hangen op 0% voortgang?
Een factory reset helpt niet, evenals een wipe data van CWM.
Kunnen jullie mij helpen?
Een factory reset helpt niet, evenals een wipe data van CWM.
Kunnen jullie mij helpen?
Zijn er hier mensen die setCPU gebruiken om de processor te underclocken als de telefoon in standby gaat? Zo ja, wat is jullie ervaring met batterij verbruik? Is er een merkbare verbetering?
@LordHades. Bedankt, ik pik ze ook steeds mee. Als je het toch niet erg vind om wat te bakken. Ik heb nog wel een verzoeknummer:
Basis is denk zoals jij hem al hebt gemaakt hebt maar dan voel ik toch meer voor de LG looks (ja bloathed, maar I like it.)
Geen : Titanium Backup, facebook for LG, Myspace, Plaatsen, Muziek, (ook niet (google?) music) Nieuws en weer, Smartshare, F-secure
Wel: Met LG launcher en LG clockweatherschedulewidget. Het LG lockscreen (slide-up) (ik krijg het niet voor elkaar de launcher te installeren op jouw baked rom) LG Messaging.
Basis is denk zoals jij hem al hebt gemaakt hebt maar dan voel ik toch meer voor de LG looks (ja bloathed, maar I like it.)
Geen : Titanium Backup, facebook for LG, Myspace, Plaatsen, Muziek, (ook niet (google?) music) Nieuws en weer, Smartshare, F-secure
Wel: Met LG launcher en LG clockweatherschedulewidget. Het LG lockscreen (slide-up) (ik krijg het niet voor elkaar de launcher te installeren op jouw baked rom) LG Messaging.
Weet iemand of CyanogenMod ondertussen ook al bezig is voor de 2x Speed? Kan er niet veel over vinden...
EDIT: Niet goed gezocht! Er wordt aan gewerkt maar er moet eerst een dev voorzien worden van een toestel om het ook in het echt te kunnen testen.. afwachten dus..
EDIT: Niet goed gezocht! Er wordt aan gewerkt maar er moet eerst een dev voorzien worden van een toestel om het ook in het echt te kunnen testen.. afwachten dus..
[ Voor 44% gewijzigd door Camiel op 14-04-2011 11:25 ]
Done staat op http://www.robvanegdom.nl/android/ en dan LG version, staat een txt bestand bij met zelfde naam als gene die het is.scorelord schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:36:
@LordHades. Bedankt, ik pik ze ook steeds mee. Als je het toch niet erg vind om wat te bakken. Ik heb nog wel een verzoeknummer:
wow.. lekker snel... Dikke thanx!!
Druk em er nu op.
..en klaar.
Thanx.
Zie ik nou de google contacts? (zwarte layout)
Had de LG dialer ook wel gewild. (die is toch ook niet zwart) Zal wel met elkaar te maken hebben.
Nieuws en weer, Talk en Plaatsen er op staan. Zijn die verplicht?
Druk em er nu op.
..en klaar.
Thanx.
Zie ik nou de google contacts? (zwarte layout)
Had de LG dialer ook wel gewild. (die is toch ook niet zwart) Zal wel met elkaar te maken hebben.
Nieuws en weer, Talk en Plaatsen er op staan. Zijn die verplicht?
[ Voor 65% gewijzigd door scorelord op 14-04-2011 12:47 ]
Talk en Plaaatsen kan je niet kiezen krijg je er standaard bij en kan je ook niet uitzetten. Ik zal wel even nieuw maken ik gebruik zelf de google contacts automatisme hehe.
Nieuws en weer zal ik ook uitzetten
edit;
Ok hij staat er
bij LG version met 1220 als time stamp.
edit;
Ok hij staat er
[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 14-04-2011 13:19 ]
Yaaaaayy! Staat er op. ThanxWeAreLegion schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:15:
Talk en Plaaatsen kan je niet kiezen krijg je er standaard bij en kan je ook niet uitzetten. Ik zal wel even nieuw maken ik gebruik zelf de google contacts automatisme hehe.
edit;
Ok hij staat erbij LG version met 1220 als time stamp.
Als je tijd hebt heb ik ook een request..WeAreLegion schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:15:
edit;
Ok hij staat erbij LG version met 1220 als time stamp.
Google Application:
- Calendar
- Contacts/Phone Dialer
- Desk Clock
- Gallery
- Gmail
- Launcher
- Live Wallpapers
- Lockscreen
- Maps
- MMS (SMS)
- Music
- Voice Search
- Youtube
LG Applications:
- Calculator
- FM Radio
- Fonts
- Mirror
- Screen Capture
- SmartShare
- Video
Third Party Applications:
- Adobe Flash Player
Modaco Additions
- Gingerbread Keyboard
- Spare Parts
- Titanium Backup
Expert Options
- Disable Battery Full popup (Stock or Gingerbread style roms)
- Hidden Menus/Debug/test tools
- Silent Camcorder
Vanilla Themes:
- Gingerbread standard
Flinke lijst haha.. Weet niet zeker of ik LatinIME nodig heb als ik Gingerbread keyboard selecteer..
Verder hoop ik dat gingerbread thema een beetje normaal werkt
Mocht je gaan bakken, alvast bedankt!
Done
alle requests staan in well requests, met een txt bestand ik zorg dat die er zoiezo wel op blijft staan
als FR13 er is maak ik de zelfde weer
Zo snel servertje idd! Thanks for the service!WeAreLegion schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:00:
Donealle requests staan in well requests, met een txt bestand ik zorg dat die er zoiezo wel op blijft staan
als FR13 er is maak ik de zelfde weer
Zo maar eens beginnen met flashen
is het normaal dat je telefoon 20 minuten blijft rebooten nadat je de update.zip hebt geinstalleerd???
Nee, dan is er iets fout gegaan. Dan heb je waarschijnlijk niet gewiped voordat je hebt geupdate.Wolfjerolfje schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 10:43:
is het normaal dat je telefoon 20 minuten blijft rebooten nadat je de update.zip hebt geinstalleerd???
Batterij eruit, direct booten in CWM, wipen en opnieuw proberen.
Maar CM7 is toch maar gedeeltelijk Nederlands?
Klopt, maar is dat erg? Mijn telefoon is nu ook op engels ingesteld...
cm7 is erg dicht bij als je twitter geloven mag
Ik las het ook:
@bradaparker we're gonna support the G2X. not sure about sensation yet because of the signed boot crap.
@lucienimmink not yet, but arcee is nearly done with the 2X port.
Verwijderd
Mijn toestel zou nu geroot moeten zijn via oneclick maar ik kom gewoon niet in recovery mode. op het moment dat ik volume down en power indruk en in gedrukt houd dan doet hij een factory reset.... iemand enig idee?!?!?!!?!?
Heb je wel clockworkmod geinstalleerd? Zonder dat is er geen recovery mode.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:10:
Mijn toestel zou nu geroot moeten zijn via oneclick maar ik kom gewoon niet in recovery mode. op het moment dat ik volume down en power indruk en in gedrukt houd dan doet hij een factory reset.... iemand enig idee?!?!?!!?!?
Verwijderd
Programma van paul gedownload die hem activeerde...Jay_Snake schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:40:
[...]
Heb je wel clockworkmod geinstalleerd? Zonder dat is er geen recovery mode.
loopt nu als een trein!!! hoe kan ik zorgen dat ik hem overclock??

ik ben echt nog een groentje hierin hahaha
Om hem te overklokken heb je weer andere kernels nodig die kan je vinden op het XDA forum en op ModacoVerwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:30:
[...]
Programma van paul gedownload die hem activeerde...
loopt nu als een trein!!! hoe kan ik zorgen dat ik hem overclock??![]()
ik ben echt nog een groentje hierin hahaha
Verwijderd
Zojuist een aangepaste ROM geïnstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1024806
Met als resultaat een belachelijke score op quadrant (1,3 ghz):

ben erg benieuwd naar de 2.3 versie straks
Met als resultaat een belachelijke score op quadrant (1,3 ghz):

ben erg benieuwd naar de 2.3 versie straks
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 10:46 ]
Whoehoe zojuist 4044 gehaald met quadrant
had enorm last van reboots dus dacht what the heck custom rom erop knallen en gaan met dat ding...
nog geen reboots gehad tot nog toe...
gebruik deze Rom: TK-ROM_v0_5_6_black (http://xdafiles.net/roms/TK-ROM_v0_5_6_black.zip)

heel vaag eigenlijk dat me telefoon zo ineens om de paar minuten rebootte... vermoedt dat f secure de boosdoener was aangezien dat het enige was wat ik vlak voor de problemen had gebruikt..
naja nu een mooie lege rom erop en ziet er goed uit... 10h no reboots so far.
Edit: dag zonder reboots lijkt opgelost nu best fijn!.
had enorm last van reboots dus dacht what the heck custom rom erop knallen en gaan met dat ding...
nog geen reboots gehad tot nog toe...
gebruik deze Rom: TK-ROM_v0_5_6_black (http://xdafiles.net/roms/TK-ROM_v0_5_6_black.zip)
heel vaag eigenlijk dat me telefoon zo ineens om de paar minuten rebootte... vermoedt dat f secure de boosdoener was aangezien dat het enige was wat ik vlak voor de problemen had gebruikt..
naja nu een mooie lege rom erop en ziet er goed uit... 10h no reboots so far.
Edit: dag zonder reboots lijkt opgelost nu best fijn!.
[ Voor 27% gewijzigd door LijkjeNL op 19-04-2011 08:22 ]
Links staan gewoon in de OP van dit topic...Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:46:
Ik wou hem gaan rooten maar ik vind het programma super one click niet
[dumb modus]Probeer eens op het internet te zoeken...Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:46:
Ik wou hem gaan rooten maar ik vind het programma super one click niet
Google geeft de juiste link meteen al bovenaan. Hoe kreeg ik dat voor elkaar. Selecteer de 3 woorden super one click, dan rechtermuis toets en Google doorzoeken op ...
Of je knipt en plakt het in www.google.nl[/dumb modus]
drivers wel geinstalleerd?
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Dude, effe zoeken is toch zo moeilijk niet? 
Settings - Applications - Development - USB debugging
Heb je dat aangezet?

Settings - Applications - Development - USB debugging
Heb je dat aangezet?
Verwijderd
jaja is me gelukt.
ik ben niet zo'n android nerd dus ik snap dat niet.
nu ga ik een andere rom er proberen op te zetten maar zitten er veel verschillen in de soorten roms?
Mij ging het er eigelyk alleen maar om dat het energie verbruik minder werd en die lg apps er niet meer op stonden.
ik ben niet zo'n android nerd dus ik snap dat niet.
nu ga ik een andere rom er proberen op te zetten maar zitten er veel verschillen in de soorten roms?
Mij ging het er eigelyk alleen maar om dat het energie verbruik minder werd en die lg apps er niet meer op stonden.
Als je Android zonder LG poespas wilt, zou je eens kunnen kijken naar de MoDaCo Vanilla ROM.
Zo, net eindelijk dan aan toe gekomen om een custom rom te installeren... Eerste poging ging niet goed, denk dat de wipe niet goed ging (of ik was iets vergeten te wipen). Kwam in een bootloop terecht xD
Via ADB even de revert to ext3 zip gepushed (kaartlezer is kapot kwam ik achter haha).
Weer de nandroid teruggezet, opnieuw alles gewiped (dus data/cache en davik ->advanced->wipe davik cache oid), nogmaals de zip geflashed, en toen ging het goed!
Nu net een paar uurtjes de rom die LordHades voor me heeft gebakken, even zelf wat backups teruggezet met titanium backup, en nu loopt ie heerlijk!
Quadrant rond de 3000 (voor de benchmarknerds), neocore op +-75fps.
Nogmaals thanks voor het bakken LordHades!
EDIT:
Zo, net de eerste reboot gehad.. hangt aan m'n laptop te slapen, geen apps draaiend..
Hoop dat ie t niet vaker gaan doen
Via ADB even de revert to ext3 zip gepushed (kaartlezer is kapot kwam ik achter haha).
Weer de nandroid teruggezet, opnieuw alles gewiped (dus data/cache en davik ->advanced->wipe davik cache oid), nogmaals de zip geflashed, en toen ging het goed!
Nu net een paar uurtjes de rom die LordHades voor me heeft gebakken, even zelf wat backups teruggezet met titanium backup, en nu loopt ie heerlijk!
Quadrant rond de 3000 (voor de benchmarknerds), neocore op +-75fps.
Nogmaals thanks voor het bakken LordHades!
EDIT:
Zo, net de eerste reboot gehad.. hangt aan m'n laptop te slapen, geen apps draaiend..
Hoop dat ie t niet vaker gaan doen
[ Voor 8% gewijzigd door Naad op 19-04-2011 18:05 ]
Verwijderd
oke het lukt me niet ik zou niet weten waar ik clockwork vanaf moet halen voor LG als ik die al nodig heb
http://2x.modaco.comVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 19:00:
oke het lukt me niet ik zou niet weten waar ik clockwork vanaf moet halen voor LG als ik die al nodig heb
Aub daar staat alles uitgelegd.
en Naad your welcome