PWM schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:32:
[...]
Zoals gezegd, een staking is een recht. Daarbij, bij een normale staking kom je op voor je eigen rechten, en doe je niet alsof je het doet voor iedereen.
[...]
Ik wens graag zelf te bepalen wie er voor mijn rechten opkomt. Een partij die illegale praktijken gebruikt, kan nooit voor mijn recht opkomen.
Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid mag toch wel, lang niet iedere staking word netjes aangevraagd bij hun werkgever (spontane stakingen?). Ik hoor ook iedereen het leuk vinden dat de OV-chipkaart is gekraakt dat 'ie gekraakt gebruikt, ook burgerlijke ongehoorzaamheid.
Waarom kunnen illegale acties per definitie niet voor jou rechten opkomen?
Iedereen heeft de mond vol over net neutraliteit en dan is er een groep mensen die er wat aan doet en dan is het weer niet goed. By the way, heb je enig idee over hoeveel kapitaal Sony beschikt? Dat kan je nooit opbrengen met donaties. Daar komt ook nog bij dat dit over principes gaat, niet over of je in je recht staat.
AlexV schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:33:
[...]
Andere mensen schade berokkenen op dit soort manieren is op geen enkele manier goed te praten.
Dat Sony de informatie over de jailbreak van het internet wil is logisch, wil jij bergen cheaters in je online potje? Principieel fout is het ook niet, volgens de Millenium Act is het niet toegestaan dergelijke informatie te verspreiden waarmee illegale spellen etc gedraaid kunnen worden op een apparaat, vandaar dat Sony dus volledig in haar recht staat.
Nogmaals, het gaat niet over of Sony in hun recht staat. Het gaat om principes. Laten we het breder trekken, in hoe verre mogen organisaties gaan om informatie van het internet af te halen? (denk ook aan YouTube en Brein).
En natuurlijk niemand wilt cheaters in hun potje gamen, maar nogmaals, daar gaat het niet over.
Grappig dat je over principes praat en vervolgens het wetboek erbij haalt
[
Voor 0% gewijzigd door
ThijsWTF op 05-04-2011 11:45
. Reden: opmaakt foutje ]