Ja want rationeel bekeken is wat je daar quote wel een hele normale gang van zaken.....
knip, je hoeft niet te schreeuwenVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:16:
Ja want rationeel bekeken is wat je daar quote wel een hele normale gang van zaken.....
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 06-04-2011 11:54 ]
anonymous moet maar lekker aan de Wii gaan.
Het zou een mooie boel worden als je als fabrikant niet kan uitmaken hoe je je eigen produkt en die van de andere gamers kan beschermen.
Hopelijk krijgen die grappenmakers een levenslange ban en worden hun saves meteen gewist.
Ik ben blij dat xbox destijds een hoop ombouwers een ban heeft gegeven. Ombouwers en cheaters zijn voor mij een bron van irritatie en zijn schadelijk voor de game-industrie.
Het zou een mooie boel worden als je als fabrikant niet kan uitmaken hoe je je eigen produkt en die van de andere gamers kan beschermen.
Hopelijk krijgen die grappenmakers een levenslange ban en worden hun saves meteen gewist.
Ik ben blij dat xbox destijds een hoop ombouwers een ban heeft gegeven. Ombouwers en cheaters zijn voor mij een bron van irritatie en zijn schadelijk voor de game-industrie.
Verwijderd
Die lui hebben er juist voor gezorgd dat Other OS weggehaald moest wordenLeVortex schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:27:
[...]
[mbr]knip[/]
Het gaat hier in de discussie steeds over de hackers, maar er zijn zijn meerdere groepen, Geohot hoord in mijn ogen bij de goede kant omdat hij otherOS probeerd terug te krijgen. Sommige andere hackers maken de hack voor illegale games die zijn dus slecht. In jou ogen zijn ze altijd slecht, ben benieuwd waarom je dat eigenlijk vind. Maar ik krijg bar weinig goede redenen.
Klopt, zo slecht bedoel ik het nietOPSLAGHOND schreef op woensdag 06 april 2011 @ 00:13:
[...]
Ik denk niet dat hij het zo slecht bedoeld als jij het opvat.![]()
Ik ben wel met je eens dat je wanneer je wilt gamen je ook moet kunnen gamen ookal heb je genoeg andere dingen te doen.
=============================================================================
Ze gaan nu nog een stapje verder.
Nu richten ze zich op Sony-medewerkers en hun familie;
http://playstationlifesty...s-attacks-sony-employees/
In en in triest als je het mij vraagt.
Je kunt het best oneens zijn met een bedrijf, maar om medewerkers en hun familie ook privé lastig te gaan vallen is echt idioot.
Hmm gaat nu wel beetje tever, persoonlijke aanvallen op medewerkers en familie? Vraag me wel af of ze weten hoeveel (emotionele) schade ze hiermee aanrichten.
Die lui??? dus je geeft alle hackers de schuld? Ik vind dat zwaar onterecht maargoedVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:49:
[...]
Die lui hebben er juist voor gezorgd dat Other OS weggehaald moest worden!
omdat ze dus degene aanklagen nu die pas is begonnen omdat otherOS eruit is gehaalt. Kan wel zijn dat hij de complete beveiliging onderuit heeft gehaalt voor een tijdje, maar hij is pas begonnen doordat het eruit is gehaalt. Dus die lui is niet geohot, maar de groep die ervoor zat. Geohot had niet eens hoeven hacken als het erin was gebleven (of die het voor de kick later niet alsnog zou doen is een andere vraag).
[ Voor 42% gewijzigd door LeVortex op 06-04-2011 17:19 ]
Verwijderd
Van mij mag dat inderdaad je kent de voorwaarden die sony stelt als je het daar niet mee eens bent gewoon niet aanvaarden je je playstation verkopenLeVortex schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 17:43:
[...]
maar is het terecht dat ze van iedereen die een filmpje heeft gezien gelijk het ipadres opvragen? dat lijkt me dus niet. Dan kan een rechter het nog wel goedkeuren maar ik wil niks te maken hebben met sony dus hoeven ze mijn IPadres ook niet. Kan me niet schelen wat ze er mee doen.
Dit is waar anonymous dus boos om is (en uiteraard voor het vervolgen van Hotz en nog wat dingen)
Het wordt eens een keer tijd dat er keihard opgetreden wordt tegen dat groepje hackers die met allerlei smoezen goed proberen te praten wat ze aan het doen zijn
Nogmaals ben je het niet met Sony eens gewoon niet akkoord gaan en geen playstation kopen simpel als dat
Verwijderd
Typisch voorbeeld van het goedpraten van een hackerLeVortex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:16:
[...]
Die lui??? dus je geeft alle hackers de schuld? Ik vind dat zwaar onterecht maargoed
omdat ze dus degene aanklagen nu die pas is begonnen omdat otherOS eruit is gehaalt. Kan wel zijn dat hij de complete beveiliging onderuit heeft gehaalt voor een tijdje, maar hij is pas begonnen doordat het eruit is gehaalt. Dus die lui is niet geohot, maar de groep die ervoor zat. Geohot had niet eens hoeven hacken als het erin was gebleven (of die het voor de kick later niet alsnog zou doen is een andere vraag).
Het is gewoon strafbaar zoals meneer Geohot al wist en daar nu op de harde manier achter komt
Verwijderd
Trouwens er is weer wat aan de hand site ligt plat en playstation network
Denk dat er een aantal hackers zijn die erg moeten gaan uitkijken het kleine beetje sympathie wat ze hadden bij een aantal mensen gaat erg hard over nu als ik de internet forums lees en terecht !
Denk dat er een aantal hackers zijn die erg moeten gaan uitkijken het kleine beetje sympathie wat ze hadden bij een aantal mensen gaat erg hard over nu als ik de internet forums lees en terecht !
En hier ga je dus keihard de fout in, ik heb geen playstation en die zal ik ook nooit kopen, maar ze krijgen wel mijn ipadres omdat ik puur tech gerelateerd dat filmpje heb gezien. Ik heb dus niks te maken met die hele voorwaarden van de playstation want die heb ik nooit gezien. Of moet ik als ik een filmpje kijk over sony of een apparaat van hun eerst de voorwaarden maar eens gaan lezen?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:20:
[...]
Van mij mag dat inderdaad je kent de voorwaarden die sony stelt als je het daar niet mee eens bent gewoon niet aanvaarden je je playstation verkopen
Het wordt eens een keer tijd dat er keihard opgetreden wordt tegen dat groepje hackers die met allerlei smoezen goed proberen te praten wat ze aan het doen zijn
Nogmaals ben je het niet met Sony eens gewoon niet akkoord gaan en geen playstation kopen simpel als dat
Het kijken van een internet filmpje heeft echt niets te maken met het hacken van het apparaat.
[ Voor 11% gewijzigd door LeVortex op 06-04-2011 17:26 ]
Verwijderd
Simpel antwoord dan had je niet moeten kijken .LeVortex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:25:
[...]
En hier ga je dus keihard de fout in, ik heb geen playstation en die zal ik ook nooit kopen, maar ze krijgen wel mijn ipadres omdat ik puur tech gerelateerd dat filmpje heb gezien.
Het kijken van een internet filmpje heeft echt niets te maken met het hacken van het apparaat.
Zo dat is wel heel kortzichtig. Omdat iemand op internet zit mag alles en iedereen maar gewoon alle informatie opvragen van iemand? Dat lijkt me niet de bedoeling.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:25:
[...]
Simpel antwoord dan had je niet moeten kijken .
Verwijderd
Niet persoonlijk tegen jou bedoelt he begrijp me goed maar je weet waar het over gaat en wat er met dat filmpje aan de hand was dus dan loop je dat soort risico tegenwoordig inderdaad .LeVortex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:29:
[...]
Zo dat is wel heel kortzichtig. Omdat iemand op internet zit mag alles en iedereen maar gewoon alle informatie opvragen van iemand? Dat lijkt me niet de bedoeling.
Het is te gek voor woorden dat er een handjevol pubers beslissen over de spelvreugde van een paar miljoen anderen zoals er nu gebeurd
Het hele gebeuren is van Sony en niet van een ander dus helaas moeten ze er met hun jatjes vanaf blijven en daar zijn die hackers 1 voor 1 ook mee akkoord gegaan toen ze inlogden op het playstation network helaas maar is niet anders
Je kan toch niet van te voren ervan uit gaan dat als je een filmpje kijkt dat sony jij ipadres zomaar krijgt? Als het op een compleet sony onafhankelijke site staat?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:33:
[...]
Niet persoonlijk tegen jou bedoelt he begrijp me goed maar je weet waar het over gaat en wat er met dat filmpje aan de hand was dus dan loop je dat soort risico tegenwoordig inderdaad .
Het is te gek voor woorden dat er een handjevol pubers beslissen over de spelvreugde van een paar miljoen anderen zoals er nu gebeurd
Het hele gebeuren is van Sony en niet van een ander dus helaas moeten ze er met hun jatjes vanaf blijven en daar hebben die hackers 1 voor 1 ook mee akkoord gegaan toen ze inlogden op het playstation network helaas maar is niet anders
Ja van mij mogen ze alle modders van het netwerk weren, daar ben je mee akkoord gegaan. Maar de playstation heb je zelf gekocht dus als je wilt modden moet je dat zelf weten en maar accepteren dat je niet meer online kunt.
edit: Ik ga toch ook niet aan tweakers vragen om alle ipadressen, emailadressen, eventuele adressen voor zover bekend van degenen die dit forum hebben gekeken? naja vragen kan altijd, maar als ze die zomaar geven zou je dat ook raar vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door LeVortex op 06-04-2011 17:43 ]
Verwijderd
Dat soort filmpjes waar je van weet dat het over illegale items gaat wel jaLeVortex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:38:
[...]
Je kan toch niet van te voren ervan uit gaan dat als je een filmpje kijkt dat sony jij ipadres zomaar krijgt? Als het op een compleet sony onafhankelijke site staat?
Ja van mij mogen ze alle modders van het netwerk weren, daar ben je mee akkoord gegaan. Maar de playstation heb je zelf gekocht dus als je wilt modden moet je dat zelf weten en maar accepteren dat je niet meer online kunt.
Ik heb er totaal geen moeite mee dat een rechter beslist dat sony die ip nummers mag hebben vindt dat helemaal terecht .
Die redenering hoor ik heel vaak het is heel simpel jij koopt een apparaat en met dat apparaat log je in op een systeem wat eigendom is van sony en die willen daar hun standaard apparaat op hebben met hun software (waar jij ook mee akkoord gaat als je inlogd)
Het is zo simpel als wat als je daar dan toch wat aan veranderd overtreed je die voorwaarden en ben je stafbaar zoals de heren ook wel zullen merken en ook dat is geheel terecht .
Smoezen zoals we willen alleen dit of dat veranderen gewoon gelul we weten allemaal wat die heren wilden en wat ze aan het doen waren .
Als er op dit forum complete moorden etc werden besproken etc en jij was van de politie dan mocht jij ook met toestemming van de rechter de IP adressen opvragen. Op YouTube is het filmpje te zien van de 'moord' (in feite wel, kijk maar naar het online gecheat na het uitlekken van de hack) van de PS3, dan mag sony ook, met toestemming van de rechter, de IP adressen opvragen. Dat jij verder niet betrokken bent en geen PS3 hebt kunnen ze ook niet aan jouw IP ruiken.LeVortex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:38:
edit: Ik ga toch ook niet aan tweakers vragen om alle ipadressen, emailadressen, eventuele adressen voor zover bekend van degenen die dit forum hebben gekeken? naja vragen kan altijd, maar als ze die zomaar geven zou je dat ook raar vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door AlexV op 06-04-2011 17:54 ]
Maar in hoeverre krijg je door de ipadressen van een filmpje op te vragen een idee wie eraan gewerkt heeft? Met dat filmpje is echt niks te bewijzen. Ga ze dan van specifieke underground sites opvragen. Niet van simpele youtube gebruikers die gewoon de aanbevolen filmpjes kijken of wat dan ook.AlexV schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:54:
[...]
Als er op dit forum complete moorden etc werden besproken etc en jij was van de politie dan mocht jij ook met toestemming van de rechter de IP adressen opvragen. Op YouTube is het filmpje te zien van de 'moord' (in feite wel, kijk maar naar het online gecheat na het uitlekken van de hack) van de PS3, dan mag sony ook, met toestemming van de rechter, de IP adressen opvragen. Dat jij verder niet betrokken bent en geen PS3 hebt kunnen ze ook niet aan jouw IP ruiken.
Verder denk ik niet dat een rechter toestemming gaat geven voor alle viewers, alleen van de posters en daarbij sony is niet de politie of wat dan ook. Sony is gewoon een bedrijf, dat de politie wat meer rechten heeft is meer dan logisch.
Ik probeer dus te zeggen dat de politie meer rechten moet hebben dan zomaar een bedrijf.
[ Voor 5% gewijzigd door LeVortex op 06-04-2011 18:08 ]
Verwijderd
Veel geleuter over dat Sony ip adressen zou opvragen en vervolgens de 100% aanname dat Sony jouw ip adres ook daadwerkelijk krijgt. Dat is dus al fout. Verder zie ik de ramp er niet zo van in en waar je je nou precies druk om maakt. Lijkt op zeiken om te zeiken, want stel je ip adres wordt bekend en dan? Alsof je zo anoniem bent als je eenmaal op internet zit, wat een geleuter om niets.
Als jij een soort van "how-to-hack-ps3" filmpje gaat kijken, ben je blijkbaar geinteresseerd in hoe men dat doet, uit wat voor opzicht dan ook.LeVortex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 17:25:
[...]
Ik heb geen playstation en die zal ik ook nooit kopen, maar ze krijgen wel mijn ipadres omdat ik puur tech gerelateerd dat filmpje heb gezien.
Misschien gaat het wat ver om alle IP adressen op te vragen van de kijkers, maar zo'n drama is het nu ook weer niet. Daarnaast is het wel de meest effectieve manier om te achterhalen wie de gebruikers zijn. Het is toch een soort van ID-kaart.
Daarnaast heb jij niet eens een PS3, dus waar maak jij je zo druk om? Stiekem van plan om er toch een te kopen?
Het is inderdaad een soort id-kaart, daar ben je ook zuinig op toch?DeDuifff schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:25:
[...]
Als jij een soort van "how-to-hack-ps3" filmpje gaat kijken, ben je blijkbaar geinteresseerd in hoe men dat doet, uit wat voor opzicht dan ook.
Misschien gaat het wat ver om alle IP adressen op te vragen van de kijkers, maar zo'n drama is het nu ook weer niet. Daarnaast is het wel de meest effectieve manier om te achterhalen wie de gebruikers zijn. Het is toch een soort van ID-kaart.
Daarnaast heb jij niet eens een PS3, dus waar maak jij je zo druk om? Stiekem van plan om er toch een te kopen?
En het zijn geen how-to-hack filmpjes er word gewoon even voorgedaan dat het mogelijk is als bewijs. Ik heb de filmpjes van de xbox en wii ook gekeken. Kan daar niet gewoon je interesse liggen?
Nee, al zou ik hem krijgen dan nog niet. Zeker nu niet meer, maar sowieso is het voor mij het niet waard, ik zou er niet/weinig opzitten.
Maar jullie kunnen weer opgelucht ademhalen, #opsony is voor nu gestaakt, tot ze een betere aanvalsmethode hebben die jullie niet dwars zit tijdens het gamen tdus PSN doet het weer.
http://www.nu.nl/games/2486811/hackers-waarschuwen-sony.html
. Daarbij ben ik er steeds meer voor dat die mensen een halt toegeroepen worden, ze beginnen een beetje te ver te gaan imho.
Pfft zou ik ook zeggen als ik hen was, aangezien ze het met die aanvallen de laatste paar dagen bij 90% van de PSN gebruikers verkloot hebbenGeen PSN
Eerder vandaag gaf Anonymous op zijn eigen website aan onbedoeld het functioneren van het PlayStation Network te hebben verstoord. Aanvallen op het PSN zullen niet meer worden uitgevoerd, omdat de 'hacktivisten'-groepering zegt Sony te willen aanvallen, maar niet de consumenten die van Sony-producten gebruikmaken.

playstation.com werkt nog steeds niet.
Nederlandse Playstation site laad wel maar erg traag.
Inloggen op alle sites met 'PSN login' gaat ook niet (killzone.com bijv.)
Nederlandse Playstation site laad wel maar erg traag.
Inloggen op alle sites met 'PSN login' gaat ook niet (killzone.com bijv.)

http://www.nu.nl/games/24...-playstation-network.htmlAanval
De aanval van Anonymous, waardoor ook enkele websites van Sony offline werden gehaald, diende als vergelding voor het feit dat Sony onder meer de PlayStation 3-hacker George 'Geohot' Hotz strafrechterlijk vervolgt.
Anonymous maakte gisteren bekend dat een deel van de groep, onder de naam SonyRecon, enkele kopstukken van Sony Computer Entertainment nu persoonlijk wil raken. In de verklaring van vandaag legt Anonymous uit dat die groep een splintergroepering is en dat niet iedereen binnen Anonymous achter deze acties staat.
SonyRecon is van plan om medewerkers van Sony Computer Entertainment het leven moeilijk te maken door middel van verschillende tactieken. Een daarvan is het plaatsen van een advertentie op Craigslist, de Amerikaanse variant op Marktplaats, waarin gratis seks aangeboden wordt. De advertentie lijkt van een negentienjarige vrouw te komen met het telefoonnummer en de adresgegevens van een Sony-medewerker.
Moet zeggen dat dat toch wel erg ver gaat... Dat ze het er niet mee eens zijn okee, dat kan ik begrijpen, maar om Sony medewerkers dan het leven zuur te gaan maken gaat toch écht te ver.
ThijsWTF schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:43:
[...]
Dat is een foutief verhaal. Ze zijn wel met iets soortgelijks bezig maar niet zoals het daar gebracht word.
Ik zal nog even kijken of ik de bron daarvoor kan terug vinden. (Het staat volgens mij op de Twitter van Graf_Chokolo)
Edit: Bron:
On Tuesday 5th April 2011, @KaKaRoToKS said: Just spoke with the guy from #SonyRecon, he assures me there is nothing like that, no attacks on people and no plans to, ONLY *recon*, gathering information that is already publicly available, in the hopes of finding something incriminating to help in the lawsuit. Anonymous is against violence or threatening/attacking people. He says nothing illegal is being done, and news sites are reporting the information wrong.
Laat trouwens goed zien dat mensen reageren van uit hun onderbuik gevoel in plaats van hun ratio.
Erg naïef om te denken dat men deze gegevens alleen gaat gebruiken om eventuele "schadelijke" informatie boven water te halen... dit soort akties waren natuurlijk al te voorzien. Dit maal zijn de (onschuldige) medewerkers het doelwit.AlexV schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:41:
Aanval
De aanval van Anonymous, waardoor ook enkele websites van Sony offline werden gehaald, diende als vergelding voor het feit dat Sony onder meer de PlayStation 3-hacker George 'Geohot' Hotz strafrechterlijk vervolgt.
Anonymous maakte gisteren bekend dat een deel van de groep, onder de naam SonyRecon, enkele kopstukken van Sony Computer Entertainment nu persoonlijk wil raken. In de verklaring van vandaag legt Anonymous uit dat die groep een splintergroepering is en dat niet iedereen binnen Anonymous achter deze acties staat.
SonyRecon is van plan om medewerkers van Sony Computer Entertainment het leven moeilijk te maken door middel van verschillende tactieken. Een daarvan is het plaatsen van een advertentie op Craigslist, de Amerikaanse variant op Marktplaats, waarin gratis seks aangeboden wordt. De advertentie lijkt van een negentienjarige vrouw te komen met het telefoonnummer en de adresgegevens van een Sony-medewerker.
http://www.nu.nl/games/24...-playstation-network.html
Moet zeggen dat dat toch wel erg ver gaat... Dat ze het er niet mee eens zijn okee, dat kan ik begrijpen, maar om Sony medewerkers dan het leven zuur te gaan maken gaat toch écht te ver.
Puberaal gedrag door een stel malloten die denken even online de bink uit te kunnen hangen omdat ze toch niet "gevonden" kunnen worden. Ze vergeten dat Sony geen kleintje is en in veel pap de vingers heeft. Die knuppels hebben straks een probleem. Het zal mij ook geen donder verbazen dat ze in die hele grap een infiltrant hebben. Met "ze" bedoel ik dan de gevestigde orde.
Overigens, dat het een stel knuppels zijn bewijst zich om maar meteen het PSN-netwerk onderuit te halen. Ja, de klant is de pisang! Dat had je meteen kunnen bedenken! En dan toch maar als een bange hond met de staart tussen de benen afdruipen.
Overigens, dat het een stel knuppels zijn bewijst zich om maar meteen het PSN-netwerk onderuit te halen. Ja, de klant is de pisang! Dat had je meteen kunnen bedenken! En dan toch maar als een bange hond met de staart tussen de benen afdruipen.
[ Voor 24% gewijzigd door SkyStreaker op 08-04-2011 14:07 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding