[feature] blokkeren weergave topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Alaaf,

wellicht is dit al een keertje besproken... en misschien krijg ik alle onbegrip van GoT over me heen :)
Maar zou het een idee zijn om als bezoeker zijnde bepaalde topics te kunnen blokkeren voor zijn/haar eigen weergave? Stel dat je aanstoot neemt aan een bepaalde topic en geen zin hebt om die steeds tussen de lijst van topics te zien staan, zou het een idee kunnen zijn om dat topic te markeren als "invisible", "ongewenst", whatever, zodat deze niet meer zichtbaar wordt voor de gebruiker. Is daar al eens over gediscussieerd? Je zult je misschien afvragen wat nu zo storend kan zijn aan een topic(-titel)... voor mij persoonlijk komt dat ook weinig voor, maar enkele topic-titels roepen een (persoonlijke) negatieve reactie bij mij op en dan zou het welkom zijn om dat topic niet meer te zien. Wat vinden jullie? Geniaal idee? Dom idee?

Voor de duidelijkheid: het gaat mij niet om te voten dat een topic op slot of gewist moet worden. Ook is het niet de bedoeling dat je kunt zien wie welke topics ongewenst vindt, of hiermee een signaal richting de TS te sturen. Helemaal niet. Het gaat mij enkel erom dat je een bepaalde topic kunt uitsluiten van weergave voor jouw eigen persoonlijke overzicht.

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Topics uit je post history kunnen halen zou ik nog wel graag willen zien. Want als je Post History in je myReact hebt staan, kan je maar 10 topics tegelijk zien en als daar 5 topics tussen zitten die je niet meer boeien, is dat soms irritant :P

...maar dit vind ik weer een beetje overdreven. Als je een topic niet wilt zien/lezen, dan klik je er niet op, klaar. Is mijn mening.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het alleen de titel is dan lees je daar toch gewoon overheen? Je hoeft het topic toch niet te lezen?
Ik kom ook wel eens titels tegen van dingen die me niet aanpsreken, tegenstaan of wat dan ook, maar die topics lees ik gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er zijn topics waar ik in reargeer die soms eindigen in 100 pagina's waarvan ik helemaal geen behoefte heb om die terug te zien (of door andere redenen) in mijn eigen actieve topics

Ik ben ook wel voorstander van een prive blocklist

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt wel vaker langs:
Topics verwijderen uit myReact
[feat] Uitschrijven voor bepaalde active topics

Een heel handige feature imo, maar tot zover is er nog niets gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

fish schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:20:
Er zijn topics waar ik in reargeer die soms eindigen in 100 pagina's waarvan ik helemaal geen behoefte heb om die terug te zien (of door andere redenen) in mijn eigen actieve topics.
Daar loopt al een topic voor: [feat] Uitschrijven voor bepaalde active topics

Voor in je actieve topics kun het topicfilter gebruiken in je voorkeuren om een hele categorie/subforum te verbergen, de paar topics waar je de titel niet van wilt zien is aan de hand van het topicID met custom CSS te verbergen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:23:
Dit komt wel vaker langs:
Topics verwijderen uit myReact
[feat] Uitschrijven voor bepaalde active topics

Een heel handige feature imo, maar tot zover is er nog niets gebeurd.
Dat is iets anders dan topics ueberhaupt niet willen zien

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat ik doe: Ik heb 2 bookmarks in mijn bookmarksbardinges; middels een forumfilter heb ik een filtered active topics van fora die mij 't meest interesseren/van belang zijn en een unfiltered active topics. Daarmee kun je niet op basis van topictitel of topic an sich zaken uit je weergaves verwijderen maar het scheelt wel een hoop (voor jou) irrelevante topics ;) Misschien dat je iets eraan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 04-04-2011 12:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
RobIII schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:39:
Wat ik doe: Ik heb 2 bookmarks in mijn bookmarksbardinges; middels een forumfilter heb ik een filtered active topics van fora die mij 't meest interesseren/van belang zijn en een unfiltered active topics. Daarmee kun je niet op basis van topictitel of topic an sich zaken uit je weergaves verwijderen maar het scheelt wel een hoop (voor jou) irrelevante topics ;) Misschien dat je iets eraan hebt.
Dat zou kunnen... alleen zul je het sub forum nog wel moeten bezoeken om te zien of er nieuwe, interessante topics bijgekomen zijn... met de kans dat ene topic weer tegen te komen.
Terw_Dan schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:09:
Als het alleen de titel is dan lees je daar toch gewoon overheen? Je hoeft het topic toch niet te lezen?
Ik kom ook wel eens titels tegen van dingen die me niet aanpsreken, tegenstaan of wat dan ook, maar die topics lees ik gewoon niet.
Sure, maar in mijn geval gaat het zelfs om de topic-titel. Die kan op zich al voldoende zijn om een bepaalde reactie te krijgen. Idealiter zie je de topic-titel niet meer in het overzicht.

edit: reactie op Terw_Dan toegevoegd.

[ Voor 24% gewijzigd door segil op 04-04-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 16:45

Dido

heforshe

segil schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:07:
Dat zou kunnen... alleen zul je het sub forum nog wel moeten bezoeken om te zien of er nieuwe, interessante topics bijgekomen zijn... met de kans dat ene topic weer tegen te komen.
Misschien een hele rare vraag, maar zou je een voorbeeld kunnen geven van een topictitel die zo aanstootgevend is dat je hem niet op je scherm wilt zien?

Ik kan me er weinig bij voorstellen, namelijk.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Dido schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:18:
[...]

Misschien een hele rare vraag, maar zou je een voorbeeld kunnen geven van een topictitel die zo aanstootgevend is dat je hem niet op je scherm wilt zien?

Ik kan me er weinig bij voorstellen, namelijk.
Jahoor, geen probleem. Deze als voorbeeld: Eindbaas vs Pestkop
Nogmaals, dit is om persoonlijke redenen, niet omdat ik iets tegen de TS heb of de reacties in dit topic. De reden: ik heb dat topic kortstondig gevolgd en vond vooral het filmpje erg "indrukwekkend" (negatief bedoeld). Waarom is teveel om hier te bespreken, maar het heeft mij toch wel een goed dag bezig gehouden. En je kunt misschien voorstellen dat als je erna de titel steeds in de HK overzicht ziet, dit onbedoeld je toch weer bezig houdt.
En het is niet bedoeld om dit filmpje te dissen of dit topic te trashen, helemaal niet. Alleen vanwege persoonlijke redenen had ik dat topic liever helemaal nooit gezien :)
Natuurlijk hoor ik volwassen genoeg te zijn om hiermee om te gaan en lukt het mij ook wel om mijn gedachtern ergens anders op te zetten... toch was het wel de aanleiding voor dit idee. En zo zie ik wel meer topics, waarvan ik denk: ppffff, moet dat nou echt? En dan zou een muis-klik-en-het-wordt-een-hidden-topic-button wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Maar de titel zelf is niks schokkends aan en het verbergen van dat topic haalt het feit dat je 'm gezien hebt niet weg. Je stopt het alleen maar weg op deze manier, maar dat moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hahn schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:34:
Maar de titel zelf is niks schokkends aan en het verbergen van dat topic haalt het feit dat je 'm gezien hebt niet weg. Je stopt het alleen maar weg op deze manier, maar dat moet je zelf weten.
Nee, maar je wordt er ook niet meer steeds aan herinnerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Precies, je stopt het weg. Zal vast heel goed voor je zijn, als je dat heel je leven doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hahn schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:36:
Precies, je stopt het weg. Zal vast heel goed voor je zijn, als je dat heel je leven doet ;)
:? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wat snap je niet? :)

Wat ik bedoel is: jij vindt het filmpje ín dat topic iets naars, daarom wil je heel dat topic verbergen, zodat je er niet meer aan herinnerd wordt. Als je alles wat je een beetje naar vindt gaat ontwijken, in plaats van ermee te leren leven, dan lijkt me dat niet bepaald gezond voor je (want dan ben je niks gewend).

Dat je het filmpje niet meer wilt zien snap ik overigens best, maar je maakt het wel groter dan het is, door heel dat topic niet meer te willen zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Hahn op 04-04-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hahn schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:39:
Wat snap je niet? :)

Wat ik bedoel is: jij vindt het filmpje ín dat topic iets naars, daarom wil je heel dat topic verbergen, zodat je er niet meer aan herinnerd wordt. Als je alles wat je een beetje naar vindt gaat ontwijken, in plaats van ermee te leren leven, dan lijkt me dat niet bepaald gezond voor je (want dan ben je niks gewend).
Alhoewel dit een beetje offtopic gaat, kan ik mij zo genoeg voorbeelden bedenken waarom je niet aan iets raars steeds herinnerd wilt worden. Tuurlijk kan je het gewoon accepteren en proberen er niet aan te denken als je het ziet, maar als je de mogelijkheid hebt om de trigger weg te halen (datgene dat zorgt dat je eraan denkt), waarom niet? Ik zie het nut er niet van in om je zelf onnodig te pijnigen, alleen om te leren er mee om te gaan en harder te worden. Nee, ik vind niet dat ik het probleem hiermee ontloop. Ik zou het probleem ontlopen als ik mijn lidmaatschap op de HK opzeg of tweakers helemaal niet meer bezoek. Ik bezoek het wel en zie het topic en kan ermee om gaan, maar mocht er een manier zijn om het niet meer te zien, prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
segil schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:47:
[...]

Nee, ik vind niet dat ik het probleem hiermee ontloop. Ik zou het probleem ontlopen als ik mijn lidmaatschap op de HK opzeg of tweakers helemaal niet meer bezoek. Ik bezoek het wel en zie het topic en kan ermee om gaan, maar mocht er een manier zijn om het niet meer te zien, prima toch?
Nou, op zich is je voorstel exact hetzelfde als je HK-lidmaatschap opzeggen of T.net helemaal niet meer bezoeken. Alleen net iets minder extreem. Maar in weze wel dezelfde achterliggende gedachte: ontwijken. (Wat een ander woord voor ontlopen is ;))

Vooral omdat ik gok dat het je persóónlijk raakt, denk ik júist dat ontlopen niet de correcte manier van handelen is, maar ik ben daar geen professional in.

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 04-04-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar waarom moet Tweakers een feature maken om een topic te verbergen alleen omdat jij het onprettig vindt? Ik kan me maar heel weinig topics voorstellen die überhaupt in de buurt komen van zó confronterend dat je zelfs van de titel alleen al je complete dag verpest.

En anders doe je het toch met custom CSS?
Cascading Stylesheet:
1
a[href^="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/12345"] { display: none; }

Waarbij je 12345 uiteraard vervangt door het topic-id dat je tegenstaat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
NMe schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:58:
Maar waarom moet Tweakers een feature maken om een topic te verbergen alleen omdat jij het onprettig vindt? Ik kan me maar heel weinig topics voorstellen die überhaupt in de buurt komen van zó confronterend dat je zelfs van de titel alleen al je complete dag verpest.
Nee, zoveel eer gun ik mijzelf ook niet hoor en ik begrijp goed dat Tweakers niet een feature maakt als slechts 1 persoon (ik in dit geval) daarom vraagt. :) Maar wellicht dat hier een groter draagvlak voor is.
En het is niet de topic-titel die m'n dag verpest, maar het feit dat het me laat herinneren aan de content van dat topic... nee, in dit voorbeeld is de titel niet shockerend, helemaal niet.

Inmiddels zie ik al wat tips die ik ga uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:30

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Kan het goed begrijpen dat er zulke topics zijn. Neem een alcoholist die geen draadje daarover wilt volgen. Dat geldt misschien ook voor obesitas mensen met zaken over eten.

Een alcoholist die even een straatje omloop Osiris om niet langs een café te gaan is toch ook niet zo gek,

Die topics kan ik mij wel voorstel NMe. Een aantal die dat voor mij waren zijn gelukkig al ver weg gezakt.
Zelfs dit haalt ze toch weer 'n beetje naar boven.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
KroontjesPen schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:05:

Een alcoholist die even een straatje omloop Osiris om niet langs een café te gaan is toch ook niet zo gek,
Dat is niet gek nee, maar ook niet goed als je het mij vraagt. Een alcoholist kan het beste zélf leren om van alcohol af te blijven, zodat 'ie controle erover heeft, in plaats van ver uit de buurt van alcohol te moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Moet zeggen dat ik zelf niet per se de behoefte heb om bepaalde topics te blacklisten omdat ze zo onprettig zijn, maar af en toe doe je eens een post in een topic, waarna die daarna steevast weer in je post history omhoog komt piepen omdat het honderden pagina's heeft (het ziggo ervaringen topic bijvoorbeeld). Dat is op zich wel vervelend voor sommige mensen, omdat niet iedereen zijn bookmarks gebruikt op de manier waarop het misschien zou moeten.
Ikzelf gebruikte bookmarks tot voor kort als een soort TVP, omdat ik nog wilde reageren op het topic en het niet uit het oog wilde verliezen. Op het moment dat ik dat gereageerd heb komt ie in m'n post history.

Maar een oplossing weet ik ook zo gauw niet. Ik denk dat bookmarks meer gebruiken toch het handigst is, voor de topics die jou echt interesseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

beany

Meeheheheheh

KroontjesPen schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:05:
Kan het goed begrijpen dat er zulke topics zijn. Neem een alcoholist die geen draadje daarover wilt volgen. Dat geldt misschien ook voor obesitas mensen met zaken over eten.

Die topics kan ik mij wel voorstel NMe. Een aantal die dat voor mij waren zijn gelukkig al ver weg gezakt.
Zelfs dit haalt ze toch weer 'n beetje naar boven.
Je kop in het zand steken is een bezigheid die veel beoefend wordt, maar zelden de oplossing is.

De wereld zit vol met verwijzingen naar zaken die je misschien niet leuk vindt. Maar ja, life's a bitch... live with it 8)

Op deze manier kan je ook nu.nl niet bekijken, of het journaal kijken, of een boek lezen, of......

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:08:
[...]
Dat is niet gek nee, maar ook niet goed als je het mij vraagt. Een alcoholist kan het beste zélf leren om van alcohol af te blijven, zodat 'ie controle erover heeft, in plaats van ver uit de buurt van alcohol te moeten blijven.
offtopic:
Op zich ben ik 't hier mee eens, met als "maar" echter dat KroontjesPen ergens wel een klein puntje heeft: je zou ook kunnen denken dat een alcoholist maar gewoon "moet leren niet meer terug te vallen in z'n oude gewoonte, ook als ie één pilsje drinkt", terwijl dat laatste, suf genoeg, meestal niet gaat lukken. En dat ligt ten grondslag van het hele idee "verslaving". Dus je kunt niet altíjd zeggen: "kommop, verman jezelf en wees niet zo'n mietje!"

Overigens is d'r vast wel een Firefox of Chrome plugin te maken voor dit probleem. Geen idee of je 't echt 100% netjes met een custom CSS wegkrijgt.

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 04-04-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Hahn schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:08:
[...]
Ja goed, maar je kunt het jezelf ook wel erg moeilijk of makkelijk maken, niet? Prachtig dat je als een ex-alcoholist in een vol café kunt gaan zitten, of als ex-roker in een rokershok... maar dan kan je het jezelf toch wel knap lastig maken. Het lijkt me niet meer dan normaal dat je de moeilijke situaties zoveel mogelijk ontloopt, totdat je op een moment in je leven bent dat je van jezelf weet dat het je nix meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Osiris schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:10:
[...]

offtopic:
Op zich ben ik 't hier mee eens, met als "maar" echter dat KroontjesPen ergens wel een klein puntje heeft: je zou ook kunnen denken dat een alcoholist maar gewoon "moet leren niet meer terug te vallen in z'n oude gewoonte, ook als ie één pilsje drinkt", terwijl dat laatste, suf genoeg, meestal niet gaat lukken. En dat ligt ten grondslag van het hele idee "verslaving". Dus je kunt niet altíjd zeggen: "kommop, verman jezelf en wees niet zo'n mietje!"
Ik denk dat je als alcoholist ook niet moet beginnen aan "één biertje kan wel" :P En ja, hij heeft een punt, daarom zei ik ook dat het niet gek was. Maar niet gek is niet hetzelfde als goed.

En als het je niet lukt om geen alcohol te drinken, dan kan je er misschien maar beter uit de buurt van blijven, maar dat moet niet je éérste gedachte zijn. Eerst proberen (of eigenlijk niet proberen, gewoon doen), lukt het na vele malen nog niet, dan kan je ontlopen/ontwijken als laatste optie gebruiken.

Wat segil doet, is het als eerste optie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maar die custom CSS lost dat hele probleem toch op? Hoeft Tweakers geen feature voor te bouwen en jij bent van het topic af. Gewoon een witte plek op die plaats in de topiclisting, en als je het dan tóch wil lezen klik je gewoon op de datum in plaats van op de topic-url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Topic belandt alweer op het niveau waarop er met allerlei analogieen gestrooid wordt :/ . Als jij het niet kan verdragen dat er een bepaald topic in je myReact voorbij komt dan is dat door die unieke situatie wel jouw probleem vrees ik. Voor iedereen die er om de 'normalere' redenen last van heeft dat topics maar voorbij blijven komen is het wellicht mogelijk iets te ondernemen, waarna jij ook gelijk geholpen bent. Meer keus heb je denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
NMe schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:14:
Maar die custom CSS lost dat hele probleem toch op? Hoeft Tweakers geen feature voor te bouwen en jij bent van het topic af. Gewoon een witte plek op die plaats in de topiclisting, en als je het dan tóch wil lezen klik je gewoon op de datum in plaats van op de topic-url.
Jep, als dat werkt, dan is dat prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

segil schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:16:
[...]

Jep, als dat werkt, dan is dat prima wat mij betreft.
Net getest met dit topic, werkt prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
NMe schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:19:
[...]

Net getest met dit topic, werkt prima. :P
Goed, dan ga ik maar eens mijn HTS-e TCK programmeertechniek kennis afstoffen en erbij nemen :)
Pagina: 1