Toon posts:

Dreigen met ban.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.706 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heden ochten ontvang ik een DM van Mod zeef,waarin staat dat ik eigenlijk gematst ben want het openen van oude topic is reden voor een permaban.

Aller 1 st .De voorgeschiedenis.Gisteren avond (toevallig 1 april maar daar hou ik mij niet mee bezig,met die flauwe grappen)ben ik op t.net om een DM van iemand af te wachten,zie ik in mijn bovenhoek chuck norris verschijnen die zegt`vind je dit interesant,dan vind je dit ook vast leuk`of zo iets ,en linkt mij door naar een 11 jaar oud topic.Even voor de duidelijkheid,dit is jullie tool,jullie software,niet van mij.
Als ik daar na door word gelinkt ,door jullie,en ik reageer daar ,om dat ik het na 11 jaar wel erg lang vind,
en dan krijg ik vandaag een dreigement met een premaban 8)7

Ik heb meteen heel boos een DM terug gestuurd.
Als of ik die ouwe topics zelf zou opzoeken en openen |:( .
En stel dat je een oud topic vind ,dat niet op slot is,en je reageerd ,dan nog is zon dreigement abnormaal.
En het valt mij op dat er veel meer van dit kindrachtig gedrag door sommige mods bedreven word.
Zijn zeker heel blij met een beetje macht ofzo.

edit+ in was staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lol, gebruik je die assistent krijg je een ban :P Ik denk dat Zeef het wel begrijpt als je uitlegt dat het daar door kwam.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34

rob_erwt

What does this button do?

Daar kan de redactie sowieso niet zo veel mee, dus verplaats ik hem even naar LA. Voor de rest mag je het uitvechten met Zeef wat mij betreft.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het kicken van een oud topic is naar mijn weten echt niet permabanwaardig. Je krijgt er wellicht/waarschijnlijk een slotje voor, maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op.

Als ik een wilde gok mag doen: zeef maakte, in de sfeer van 1 april, een grap die jij niet als zodanig opgevat hebt. Tenzij er andere dingen gebeurd zijn waar wij niet van weten, is dat het meest aannemelijke, omdat het (eenmalig) kicken van een oud topic absoluut niet banwaardig is, laat staan dat er een permanente ban voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL, is dat echt zo dat je daar een perm ban voor kunt krijgen (zou wel enorm grappig zijn dat er dan zo'n DM voor gestuurd n.a.v. de topicassistent als 1 april grap :D :+ ) ?

Of is deze topicstart een verlengstuk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Klachten kunnen per mail of DM worden verzonden. :)

For the record : nee, je krijgt over 't algemeen geen permban voor het kicken van een 11 jaar oud topic. Sta je al op scherp na talloze waarschuwingen en tempbans dan zou het zomaar kunnen dat zo'n nodeloze kick reden genoeg is om je te bannen. De spreekwoordelijke druppel die de emmer doet overlopen. Maar zoals jullie zien is er niemand gebanned over dit onderwerp. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door zeef op 02-04-2011 11:16 . Reden: oeps, per ongeluk een slotje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjsa,wat valt er dan nog te zeggen.Tweakers is een leuke site. Ik heb niet gevraagt om problemen.
De problemen kwamen naar mij in de vorm van een pop up.
Denk je nu echt dat als je mensen een pop up stuurt van `he gaat hier eens kijken` ,dat mensen niet gaan kijken :? .

En dan zijn dit soort topic´s juist bedoeld om te reageren ,zolang ze niet op slot zijn.
Ik heb i.i.g nooit gelezen `U mag Hier niet op reageren`.Stond er niet bij.
Maar de de spindockers draaien het weer om en zeggen dat ik de kwaaie piet ben.
Ik ben i.d.d al 1x geband,maar dat was ook om zon drog reden,warez,wat ze potverdikkie zelf wel doen.
Het ging om linken naar waar je windows versie@s kan downloaden.

Maar goed mensen moeten met zichzelf leven.Ieder1 denkt dat `ie juist is.. :Y
zelfs die gast hieronder

Het is voor mij echt niet te veel moeite om een d of t of punt ergens achter te zetten (als ik dat de 1st x in de snelheid ben vergeten)maar als mensen het op zon manier zoals jij vragen dan wil ik nog al eens hier aan denken.

De taal is van ons allemaal. Wij bepalen wat goed en slecht is. De taal moet veranderen en vernieuwen. Fouten zijn niet erg. Ik heb liever dat iemand probeert een taal te spreken dan dat hij of zij dat niet zou durven uit angst om fouten te maken. http://www.joop.nl/opinie...tee_der_nederlandse_taal/

schijnbaar denk jij er dus anders over.

edit,f was of

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien even een spelling- en grammaticaforum opzoeken, en dan terugkomen naar GoT :Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57

Herman

FP ProMod
Volgens mij is de quickreply verborgen van oude topics en staat er een waarschuwing dat het topic ouder is dan 2 weken :z Bovenden wordt de postingsdatum rood indien ouder dan 4 weken...

Berich is meer dan 4 weken oud!

Waarom zou dat toch zo zijn? :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herman87 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:20:
Volgens mij is de quickreply verborgen van oude topics en staat er een waarschuwing dat het topic ouder is dan 2 weken :z Bovenden wordt de postingsdatum rood indien ouder dan 4 weken...

[afbeelding]

Waarom zou dat toch zo zijn? :P
Misschien dat er gedacht wordt dat het niet zoveel zin heeft om erop te reageren omdat de topcistarter waarschijnlijk toch niet meer gaat reageren? :P ik zeg maar wat, ik kan mij best wel voorstellen dat er mensen zijn met een andere gedachtengang behalve dat ie er voor gebanned kan worden. Rare policy ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk je moet gewoon niet gaan overdrijven .Als het een samenkomst van Tweakers is,en je bent dan een groep op het voor ieder1 toegangkelijke internet,dan moet je niet raar doen als mensen die niet tot jouw group behoren komen kijken en mee doen.Dan moet je een gesloten netwerkaanleggen en dan heb je gesloten groep.Een heleboel mensen hebben tegenwoordig een pc en zijn er geintereseerd in en die komen kijken.
Misschien willen ze zelf ook wel eens iets vragen of zeggen,maar als het zon rare community word met taalpuristen en powerhungry mods,mensen die je gaan volgen of je de regels wel na leeft,dan ben echt je verkeerd bezig.Waar gaat het om :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Waar het om gaat? :P

Dat een grote community nu eenmaal regels nodig heeft en dat die regels ook worden nageleefd om het voor iedereen leuk te houden. Daar komen de modjes om de hoek kijken ;)

Zonder die regels en mods die dat in de gaten houden kan het snel een puinhoop worden. Daar valt ook onder dat mensen 10 jaar oude topics omhoog schoppen zonder reden. Dat er een topicassistent 1 april grap een topic suggereert is geen reden om dan maar zinloos in een topic te reageren.

Als er meer dat zouden doen, dan zou het een zootje worden en mensen gaan zich er aan ergeren.

Dat is niet overdrijven, dat is gewoon netiquette en regels naleven. Wat voor sanctie dat nou moet hebben is een ander verhaal, maar laten we daar nu niet teveel nadruk op leggen. Het kan alleen een slotje zijn, of dat de reactie in zijn geheel verwijderd wordt, misschien krijg je een PM en afhankelijk van eventuele eerdere overtredingen kan dat ook een ban zijn.

Maar het gaat uiteindelijk om het achterliggende principe ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Precies, laat die 350.000 leden maar lekker allemaal doen waar ze zelf zin in hebben, schaf die hele modbende maar af.

LuNaTiC :(

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 02-04-2011 12:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Kijk je moet gewoon niet gaan overdrijven. Als het een samenkomst van Tweakers is, en je bent dan een groep op het voor iedereen toegangkelijke internet, dan moet je niet raar doen als mensen die niet tot jouw group behoren komen kijken en mee doen. Dan moet je een gesloten netwerk aanleggen en dan heb je gesloten groep. Een heleboel mensen hebben tegenwoordig een pc en zijn er geintereseerd in en die komen kijken.
En die zijn ook welkom, als ze zich aan onze regels houden, een klein beetje inzet tonen, en als ze er op gewezen worden, hun spelling en grammatica zo aanpassen dat niet heel Word rood en groen ziet.
Misschien willen ze zelf ook wel eens iets vragen of zeggen, maar als het zo'n rare community word met taalpuristen en powerhungry mods, mensen die je gaan volgen of je de regels wel na leeft, dan ben echt je verkeerd bezig. Waar gaat het om :?
Waat het om gaat is dat wij een redelijke standaard willen hebben. Waar mensen met hun problemen terecht kunnen komen, en oplossingen aan kunnen dragen.
Als wij niet de regels naleven, en er ook niet op tozien dat andere mensen dat doen, dan krijg je al heel erg snel een grote rotzooi. Vergelijk het met een villawijk in Wassenaar. Daar wonen en verblijven voornamelijk mensen die niet graag willen dat hun wijk trekjes overneemt van een volksbuurt in Utrecht. Dus stellen ze regels op, bijvoorbeeld hoe een tuin eruit moet zien, en leven die na, en forceren andere mensen ook die regels na te leven.

Waarom zouden wij verkeerd bezig zijn? Wij willen ons stukje internet graag leesbaar houden, toegankelijk voor iedereen (mits men onze regels houd). En dat lukt niet als wij niet mensen vragen om, helemaal als het nivo van hun grammatica en spelling groep 4 van de basisschool nog niet is ontstegen, om daar extra aandacht aan te geven door middel van spelling- en grammaticacontrolleprogramma's.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er om dat ik afgeschilderd word als iemand die fout zit,en dat pik ik niet.
Zoals ik al zei is het absoluut niet mijn hobby ouwe meuk te open hoor.
Jullie kwamen bij mij,zeggende He qwerty gaat eens kijken .
Als ik dan ga en reageer dan word je boos.Ja ho ff zo werkt dat niet.

Ik wil een excuus van dat het jullie fout is zon ouwe zooi te linken ipv mij te DM met `je mag blij zijn want ik heb je bijna geband.Ik zie er ook geen 1 april grap in.

Tenslotte als je wilt volharden in je strijd tussen een d of t ,en een punt of komma meer of minder ,hou je voor mij niet in.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

LuNaTiC schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:52:
Waar het om gaat? :P

Dat een grote community nu eenmaal regels nodig heeft en dat die regels ook worden nageleefd om het voor iedereen leuk te houden. Daar komen de modjes om de hoek kijken ;)

Zonder die regels en mods die dat in de gaten houden kan het snel een puinhoop worden. Daar valt ook onder dat mensen 10 jaar oude topics omhoog schoppen zonder reden. Dat er een topicassistent 1 april grap een topic suggereert is geen reden om dan maar zinloos in een topic te reageren.

Als er meer dat zouden doen, dan zou het een zootje worden en mensen gaan zich er aan ergeren.

Dat is niet overdrijven, dat is gewoon netiquette en regels naleven. Wat voor sanctie dat nou moet hebben is een ander verhaal, maar laten we daar nu niet teveel nadruk op leggen. Het kan alleen een slotje zijn, of dat de reactie in zijn geheel verwijderd wordt, misschien krijg je een PM en afhankelijk van eventuele eerdere overtredingen kan dat ook een ban zijn.

Maar het gaat uiteindelijk om het achterliggende principe ;)
Als jullie dat soort dingen per definitie zinloos vinden. zou je mischien eens wat kunnen doen aan de manier van reargeren.

Bijv dat je 1 jaar na de laatste post niet meer kan reargeren tenzij een mod een reactie plaats na aanvraag oid (waardoor de laatste datum omhooggetrokken wordt) en mensen weer kunnen reareren

Zo worden jullie regels nageleefd en hoef je minder te waarschuwen welke effectief gewoon dreigementen zijn. jullie minder frustraties users ook minder frustraties.

Zie het maar als een verkapte feature request

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:55:
Het gaat mij er om dat ik afgeschilderd word als iemand die fout zit, en dat pik ik niet. Zoals ik al zei is het absoluut niet mijn hobby ouwe meuk te open hoor. Jullie kwamen bij mij, zeggende: "He qwerty ga eens kijken.". Als ik dan ga en reageer dan word je boos. Ja ho ff zo werkt dat niet.
Kijken is niet hetzelfde als reageren. Je kan ook prima een topic lezen zonder er op te reageren. En als je dan, ondanks de rode data, het ontbreken van de quickreply, en de waarschuwing dat het topic erg oud is, toch reageert, dan hoeft dat opzich niet een probleem te zijn als de reactie iets toevoegt, als dat niet het geval is, dan hoef je er niet op te reageren, dan kun je ook prima het gelezene aannemen en er klaar mee zijn.

We bieden het aan om te lezen, omdat het voor jou mischien interesant is, of omdat je probleem erin opgelost wordt. We nodigen je niet uit om te reageren.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus wel ergens naar toe linken ,maar ik mag niet reageren :?
Nouw sorry hoor ik vond het opmerkelijk genoeg om te reageren.
11jaar ouwe zooi voorschotelen en dan mag ik ook niet klagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:55:
Het gaat mij er om dat ik afgeschilderd word als iemand die fout zit,en dat pik ik niet.
Tsja, als we je gewoon niet ergens op mogen wijzen dan houdt het een keer op he? Ik denk dat dat ook typerend is voor dit gebeuren. Het lijkt nu misschien sneu dat er een keer een wat harder woord wordt gezegd over iets wat klein is - want dat is het ook.

Dingen worden op een gegeven moment exemplarisch. Zoals het openen van een topic over een individuele moderatie en dan ook in het verkeerde forum. Kleine dingen die niet noemenswaardig zijn tenzij het in een patroon past. En daar zit hem de kneep.

Als je vindt dat je per definitie niet op eigen handelen gewezen mag worden kunnen we misschien beter afscheid nemen. Er staat gewoon een hint dat het topic oud is. Dat neemt niet weg dat de informatie interessant kan zijn voor de lezer. Het kan zelfs in gevallen interessant zijn om te reageren. Maar is het heel raar dat er gedacht wordt dat mensen daar zelf een redelijke inschatting van maken? Lijkt me niet. We verwachten nu eenmaal een bepaalde mate van zelfredzaamheid.

Het lijkt op deze manier ook alsof er om het minste of geringste een belerend vingertje geheven wordt, en met de inmiddels langere insteek van vriendelijke GoT is dat ook gewoon niet zo. Je zet heel veel focus op deze gebeurtenis, maar als je het dan zo oneens bent met deze actie, geef dan eens een verklaring voor al die andere dingen waar al eens communicatie over is geweest.

Het is niet alsof een keer een wat krachtiger statement uit de lucht zou moeten komen vallen, tenzij je gewoon /care hebt en je gang blijft gaan. En dat is niet geheel een raar beeld in het partroon en de insteek van dit topic. Ook het verschrikkelijk boos worden is niet echt nieuw te noemen. Je accepteert gewoon *geen* sturing, hoe vriendelijk gedaan ook. Wat wil je dat we daar op een gegeven moment nog mee doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

we je gewoon niet ergens op mogen wijzen dan houdt het een keer

Gewoon ergens op wijzen, :? zal ik de dms hier publiceren :?

Ik vind dat niet gewoon hoor.

Dat wat jij sturing noemt ,zelfdeterminisme,is inderdaad waar.Ik ben helder genoeg om mij te laten bewegen doordat gene wat ik goed vind.Ik ga geen stroming steunen die ik mij in kwaad daglicht wil stellen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:06:

we je gewoon niet ergens op mogen wijzen dan houdt het een keer

Gewoon ergens op wijzen, :? zal ik de dms hier publiceren :?
Zullen we dan ook alle eerdere zeer vriendelijke communicaties en je reacties daarop maar openbaar gooien? Dat zal in ieder geval het beeld voor velen aardig ophelderen voor wat betreft dat we eigenlijk best wel vriendelijk en geduldig opereren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik wil een excuus van dat het jullie fout is zo'n oude zooi te linken ipv mij te DM met `je mag blij zijn want ik heb je bijna gebanned.Ik zie er ook geen 1 april grap in.

Tenslotte als je wilt volharden in je strijd tussen een d of t, en een punt of komma meer of minder, hou je voor mij niet in.
Dat dreigement is erg reeel, en slaat echt niet op dat kicken alleen. Het is een druppel in een bijzonder grote emmer, die bijna op overlopen staat. Dus waarschuwen we je dat die emmer nu echt op overlopen staat.

Verder, voor een komma hoort geen spatie, voor een punt hoort geen spatie. Na een komma hoort een spatie, en na een punt hoort een spatie. En blijf van de enter af, tenzij je een nieuwe paragraaf wil openen. Dat zijn gewoon eenvoudige regels die een tekst ineens een stuk aantrekkelijker maken en makkelijker te lezen maakt zonder kippenvel voor de taalpuristen onder ons. Spelfouten en typo's zijn echt geen probleem, die maakt iedereen, maar consequent dingen fout doen is gewoon erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Ik vind het wel een beetje mierenneuken.

De hele zaak had af kunnen zijn met één zin. Als er op één april naartoe gelinked wordt als grap en er wordt op gereageerd dan zie ik daar niet een heel erg groot issue in. Dan is het slotje en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bewijst alleen mijn stelling,en bij zon club wil ik echt niet horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:12:
Ik vind het wel een beetje mierenneuken.

De hele zaak had af kunnen zijn met één zin. Als er op één april naartoe gelinked wordt als grap en er wordt op gereageerd dan zie ik daar niet een heel erg groot issue in. Dan is het slotje en opgelost.
Het is altijd mierrenneuken als je naar één druppel in de emmer kijkt. ;) Ik vind het persoonlijk erg mild tegenover iemand die crew al meermalen met NSBers en fascisten vergeleken heeft zonder enige vorm van gesprek aan te gaan of uitleg te vragen. Om maar een voorbeeld te geven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:13:
Het bewijst alleen mijn stelling,en bij zon club wil ik echt niet horen.
Prima, dat is jouw keuze. Don't let the door hit you on your way out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:08:
[...]

Zullen we dan ook alle eerdere zeer vriendelijke communicaties en je reacties daarop maar openbaar gooien? Dat zal in ieder geval het beeld voor velen aardig ophelderen voor wat betreft dat we eigenlijk best wel vriendelijk en geduldig opereren...
Sorry, maar deze reactie vind ik fout. Dat er reacties van "ons" users niet binnen de perken valt, dat is een feit en zal ongetwijfeld vaak gebeuren.

Mijn verwachting van jullie mods is dat jullie op zo'n manier communiceren dat dit uniform en professioneel is, en mits dit normaal onderhoud van het forum is, altijd openbaar gemaakt kan worden door de user. zeker omdat het de user zelf aangaat.
Als er forum related dingen in staan die jullie niet leuk vinden om in het algemeen terug te zien moet je die niet plaatsen.

Woorden als, jamaar jij zei ook iets lelijks. dat doen kleine kinderen toch ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Er zat een bugje in de TopicAssistant™ waardoor er ook hele oude topics werden voorgesteld: TopicAssistant™ max leeftijd relevante topics

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Fish
Whut? Sowieso is de hele simpele reden dat individuele modacties niet handig zijn te bespreken en publique, is dat jullie verder totaal geen beeldvorming hebben van wat verder al heeft plaatsgevonden. Het is dan - zoals gebeurd - makkelijk te stellen dat dat ene niet noemenswaardig is. Het is makkelijk ons af te schilderen als boeman.

Ik publiceer niets openbaar, ik wil duidelijk maken dat er meer is dan de druppel die hier zichtbaar is. Dat de user dan DMs wil publiceren is prima (en niks op tegen, ik denk dat de user in dit geval zichzelf voor schut zou zetten als hij de hele DM draad publiceer) maar niet het punt. Ook die ene draad is nog steeds focus op een enkele gebeurtenis terwijl de reden voor de wijze van communicatie gevolg is van een breder beeld. En dát is wat ik wil onderstrepen. Je denkt werkelijk dat we hier complete communicaties gaan posten? Dat hebben we nog nooit gedaan en gaat ook nooit gebeuren.

TS probeert dit met een eenzijdig statement een crew-bash topic te maken, en laten we wel wezen dat jij deze reactie ook met een agenda plaatst - maar dat vermeld je dan niet... Lijkt me niet raar dat we dan dat eenzijdige beeld aanvechten. We maken geen communicatie openbaar, maar we gaan ook niet stilzitten als er tegen ons aangeschopt wordt. De enige reden dat dit 'single moderatie-discussie'-topic nog open is terwijl dit standaard niet gebeurt, is dat er inmiddels een dusdanige discussie is uitgegroeid dat we het ook niet willen doen lijken alsof we vies zijn van wat kritiek of discussie. Zegt ook genoeg lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mijn punt is dus eigenlijk als jullie het op een normale manier zonder emotie onderbouwen en eventuele (te komen) sancties uitlegt hoef je het helemaal niet aan te vechten als de user zijn volledige pm plaatst.

of vind je nou dat ik er erg naast zit

Edit: Wat betreft agenda, ik steek niets bewust onder water, ik geef gewoon mijn mening. Wil je zeggen dat ik ook een waarschuwing hebt gehad goed. ik heb er ook een gehad, zo blij nu ?

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 02-04-2011 13:40 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

fish schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 12:58:
[...]

Als jullie dat soort dingen per definitie zinloos vinden. zou je mischien eens wat kunnen doen aan de manier van reargeren.

Bijv dat je 1 jaar na de laatste post niet meer kan reargeren tenzij een mod een reactie plaats na aanvraag oid (waardoor de laatste datum omhooggetrokken wordt) en mensen weer kunnen reareren

Zo worden jullie regels nageleefd en hoef je minder te waarschuwen welke effectief gewoon dreigementen zijn. jullie minder frustraties users ook minder frustraties.

Zie het maar als een verkapte feature request
Ik vind topics kicken niet per definitie zinloos hoor, dan heb je het verkeerd begrepen. Daarom zet ik er expliciet bij het zinloos kicken van topics.

Er zouden zéér goede redenen kunnen zijn om een oud topic te kicken met een reply die relevant en ontopic is. Ik zou het bijna aanmoedigen. Mits het natuurlijk zinvol is, want anders valt iedereen over het feit dat je een oud topic zinloos kickt en dan is het topic alweer verpest.

Dat verschil zie je toch wel? :)

Ik zie daarom ook niet de noodzaak om het nóg moeilijker te maken om op oude topics te reageren. Zoals gezegd zijn er al een aantal features die het ontmoedigen om op oude topics te reageren. Misschien is ontmoedigen niet eens het juiste woord, maar laat het je extra nadenken of een nieuwe reply in het topic wel nodig/zinvol is. :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 19:27

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:26:
Er zat een bugje in de TopicAssistant™ waardoor er ook hele oude topics werden voorgesteld: TopicAssistant™ max leeftijd relevante topics
Dat doet in principe niet ter zake; ook na mijn fix konden er nog topics uit 2008 worden gesuggereerd, en ook daarvan is het niet wenselijk om ze nodeloos te kicken. De TopicAssistant™ zei dan ook letterlijk: "Vind je dit topic interessant? Misschien wil je ... dan ook lezen?" (emphasis mine). In een dergelijk topic zelf wordt je er voldoende op gewezen dat het om een oud topic gaat en is de quickreply om die reden dan ook standaard verborgen.

Maar goed, ik vertel hier verder niets nieuws...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
(Niet als excuus bedoeld om de TS te verdedigen want deze had beter moeten weten)

Ik heb de forum-faq; de policy en het algemeen beleid van het forum doorgenomen maar enkel de policy benoemt beknopt dat het kicken van oude topics ongewenst is. Laat juist de forum-policy erg lastig te vinden zijn. Tenminste, volgens mij staat ie niet in mijn lijstje:

Forum FAQs

Ook wordt volgens mij de 'policy' niet benoemd noch gelinkt vanuit de andere FAQ's.
Zou het niet mogelijk zijn dat het iets duidelijker wordt benoemd dat het onnodig kicken van oude topics ongewenst is? Mogelijk direct benoemen bij de waarschuwing dat een topic oud is.

Wellicht dat dan het systeem meer n00b-proof is? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou het bijna een gevalletje natuurlijke selectie gaan noemen.
Als je niet de hersencellen actief kan gebruiken die bij een normale persoon verantwoordelijk zijn voor wat we in de volksmond ook wel 'gezond verstand' noemen dan houdt het op een gegeven moment een keer op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Herman87 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:52:
Ook wordt volgens mij de 'policy' niet benoemd noch gelinkt vanuit de andere FAQ's.
Zou het niet mogelijk zijn dat het iets duidelijker wordt benoemd dat het onnodig kicken van oude topics ongewenst is? Mogelijk direct benoemen bij de waarschuwing dat een topic oud is.

Och, dat kan geen kwaad. Maar dan doet een n00b het een keertje, wordt het topic gesloten, er in de sluitmessage vriendelijk of bondig aangegeven dat dit niet de bedoeling is, en klaar. Je moet wel wat meer op je kerfstok hebben als men een ban als optie gaat noemen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Herman87 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:52:

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!
Zet niet aan tot denken 'hey dit topic is erg oud, voegt mijn reply wel wat toe'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Kees schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:04:
[...]

Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!
Zet niet aan tot denken 'hey dit topic is erg oud, voegt mijn reply wel wat toe'?
Daar had ik in een eerdere reactie al naar verwezen ;) Toch blijft mijn stelling dat het mogelijk wel netjes zou zijn als dit makkelijker in de FAQ terug zou te vinden zijn. Bovendien vind ik het vreemd dat de de forum-policy zo lastig te vinden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan ook gewoon nadenken als je een 11 jaar oud topic aan het lezen bent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herman / Kees

Neemt niet weg natuurlijk dat het een goed punt is als het blijkbaar moeilijk te vinden is :) Ja, het komt langs bij registratie, maar we weten ook wel dat bijna niemand dat leest. Het aantal wat het later opzoekt zal ook niet overhouden, maar het blijft een punt dat als het moeilijk te vinden is, we daar best eens naar kunnen kijken.

En om niet mensen af te doen als onnadenkend: common sense is not all that common. Waarmee ik bedoel dat dingen voor ons oude koeien best logisch kunnen zijn die dat niet zijn voor iemand die net 3 maanden op internet komt en via google dit über-mega-super-coole forum ontdekt. Had die de regels moeten lezen? Uiteraard. Wie van ons leest alle voorwaarden bij een software installatie? Ik eerlijk gezegd niet.
En daarom modereren we ook, en proberen we dat vriendelijk en behulpzaam te doen totdat duidelijk wordt dat er niets mee gedaan wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Wel grappig dat een hele clan rode users zich in dit topic meldt om ook even wat te zeggen, want boehoe er is wat te klagen over een ander crewlid. Ben het er overigens wel semi mee eens dat het een domme actie was om dat topic omhoog te schoppen. Maar aan de andere kant, als je dat per definitie niet wil sluit een topic dan gewoon automatisch na een jaar (bijvoorbeeld).

Ook ben ik het er mee eens dat er hier op GoT veel te snel met policies, OW en dreigementen gesmeten wordt.
Een ban is w.m.b. een rigoureuze maatregel die alleen toegepast moet worden als een gebruiker wel heel erg over de streef gaat. Ik ga tenslotte ook niet twee weken de bak in als ik een reep chocolade steel bij de plaatselijke supermarkt ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:07:
En daarom modereren we ook, en proberen we dat vriendelijk en behulpzaam te doen totdat duidelijk wordt dat er niets mee gedaan wordt.
Vriendelijk en behulpzaam zou ik de moderators op GoT niet noemen. Elke mod is uiteraard anders, maar een aantal zaken halen bij mij het bloed onder de nagels vandaan, en ook bij Femme las ik laatst. Als een nieuwe gebruiker zich aanmeldt en een topic start die vervolgens met enkel een link naar een van de duizend FAQ's hier KLABATS dicht gegooid wordt. Denk niet dat die gebruiker dit dan als een leuk forum ervaart. Het lijkt af en toe dat er helemaal geen topics meer geopend mogen worden, want overal is wel een FAQ over of een "Het grote ... topic" van, waar je dan al je vragen maar ik kwijt moet. Haal dan die knop gewoon weg, denk ik dan ;).

Maargoed, ik dwaal af.

[ Voor 38% gewijzigd door jmxd op 02-04-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Twylight schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:11:
Ik ga tenslotte ook niet twee weken de bak in als ik een reep chocolade steel bij de plaatselijke supermarkt ;)
Behalve als je dat iedere week doet. Heb jij inzicht in de notes van deze user?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:49

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Twylight schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:11:. Ik ga tenslotte ook niet twee weken de bak in als ik een reep chocolade steel bij de plaatselijke supermarkt ;)
wel als je elke week een reep steelt en nadat je (herhaaldelijk) aangesproken bent door politie/justitie/rechters om dat niet meer te doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Danfoss op 02-04-2011 14:14 . Reden: Typo's ]

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

Is het een idee om om de oude topics (leeftijd afhankelijk van het subforum natuurlijk) in de topicoverzichten ook in een rode kleur te tonen i.p.v. alleen de berichten daarin? Volgens mij valt dat veel sneller op.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Heren, heren, heren. Zo kan 'ie wel weer. Ik neem aan dat nu in ieder geval bij iedereen duidelijk is dat oude topics niet zinloos gekickt moeten worden. Laat ik de vraag om excuses van Qwerty1971 maar wegstrepen tegen enige krachttermen die ik van hem mocht ontvangen. Daarmee staan we even en is het: Case closed.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
zeef schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:16:
Daarmee staan we even en is het : Case closed.
Er hoort geen spatie voor een dubbel punt.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
silmaril8 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:21:
[...]

Er hoort geen spatie voor een dubbel punt.... :+
dubbel punt is geen woord, dubbelpunt is een wiskundige uitdrukking en een ":" is een dubbelepunt

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5YlaHWL07I46BAmLziUgOZEO/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Case Kees closed, topic nu ook.

Fixed...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 14:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.