Wel hopen dat ze geen piraten bij Somalie tegen komen...Sorcerer_NL schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:06:
Bovendien, als ASUS Benelux op dit moment week 23 roept (da's over twee weken), dan geloof ik dat wel. Waarschijnlijk staat er een container op een schip dat onderweg naar hier is, van welke de dienstregeling redelijk nauwkeurig vast te stellen is...
Verwijderd
Ja mensen nog 2 weken wachten.
Kunnen we dat schip niet ergens traceren via internet?
Zou dat ergens te vinden zijn?
Dan kunnen we het volgen als een soort track and trace.
Kunnen we dat schip niet ergens traceren via internet?
Zou dat ergens te vinden zijn?
Dan kunnen we het volgen als een soort track and trace.
Paradigit verwacht voorraad te hebben in week 21 op 22. Zelf ga ik vanaf begin Juni voor een hele poos naar het buitenland dus ik hoop er voor die tijd nog één te kunnen scoren.
Opvallend trouwens dat prijzen vrijwel overal hetzelfde zijn, dus ook via de webshops. Krijg er een beetje een Apple gevoel bij.
Opvallend trouwens dat prijzen vrijwel overal hetzelfde zijn, dus ook via de webshops. Krijg er een beetje een Apple gevoel bij.
€399 voor de 16 GB tablet only Asus Transformer zal wel de adviesprijs zijn. En wanneer de vraag hoog is en het aanbod beperkt, waarom zouden winkels dan in de prijs snijden? Kost ze alleen maar marge en ze verkopen ze toch wel tegen die prijs. Alleen een winkel als de Mediamarkt zou eventueel nog kunnen gaan stunten met de prijs...-SambaL- schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:54:
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 23:29
Moderator Spielerij
Professioneel boekemantsje
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Precies prijzen dalen pas als het aanbod groter is dan de vraag.. als alle winkels voorraden hebben liggen komen de aanbiedingen vanzelf.
En uiteraard kan asus weinig doen aan die leverings problemen ze doen het echt niet met opzet... ze zouden gek zijn om mensen naar de concurrent te sturen... want er zijn echt al genoeg mensen die nu een acer hebben gekocht omdat die well een tijdje leverbaar is.
En uiteraard kan asus weinig doen aan die leverings problemen ze doen het echt niet met opzet... ze zouden gek zijn om mensen naar de concurrent te sturen... want er zijn echt al genoeg mensen die nu een acer hebben gekocht omdat die well een tijdje leverbaar is.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Hoop dat hij snel in de winkels ligt...
Ik heb nog 500,- cadeau bonnen liggen (ooit pc gekocht en terug gebracht)
Daar kun je wel een mooie tab voor uitzoeken!
Liefst die met dock!
Ik heb nog 500,- cadeau bonnen liggen (ooit pc gekocht en terug gebracht)
Daar kun je wel een mooie tab voor uitzoeken!
Liefst die met dock!
Net bij de bobshop een bestelling geplaatst voor een 16GB + dock. Tot mijn verrassing stond hij daar op de site voor 24 mei!!!: http://www.bobshop.nl/cat...keywords=asus+transformer.
Alleen de 16G + Dock trouwens. De 3 andere varianten staan allemaal op 3 juni. Bij de internetshop is het precies hetzelfde. Ook daar staat de 16GB + Dock als enige al op 24 mei: http://www.internetshop.n...ansformer-16g-dock/p40226.
Eerlijk gezegd denk ik dat iemand een typefoutje heeft gemaakt, maar als dat zo is dan blijkbaar niet bij de webshops, maar de tussenhandel of ASUS zelf. Hoe dan ook, ik heb toch maar besteld. Als het een foutje is kan ik altijd nog afbestellen. Het als het toch klopt heb ik woensdag mijn 16GB + Dock
Alleen de 16G + Dock trouwens. De 3 andere varianten staan allemaal op 3 juni. Bij de internetshop is het precies hetzelfde. Ook daar staat de 16GB + Dock als enige al op 24 mei: http://www.internetshop.n...ansformer-16g-dock/p40226.
Eerlijk gezegd denk ik dat iemand een typefoutje heeft gemaakt, maar als dat zo is dan blijkbaar niet bij de webshops, maar de tussenhandel of ASUS zelf. Hoe dan ook, ik heb toch maar besteld. Als het een foutje is kan ik altijd nog afbestellen. Het als het toch klopt heb ik woensdag mijn 16GB + Dock
Verwijderd
bedankt voor de tip, ook een bestelling gedaan (16GB+dock). Voor de zekerheid maar onder rembours.
Verwijderd
Ik geloof dit niet eerder dan dat Asus Benelux dit zelf bevestigt. Op facebook staat niets van deze datum. Dus ik ben bang dat het alleen maar klanten binden is.EricEric752 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 20:41:
Net bij de bobshop een bestelling geplaatst voor een 16GB + dock. Tot mijn verrassing stond hij daar op de site voor 24 mei!!!: http://www.bobshop.nl/cat...keywords=asus+transformer.
Ik heb zelf ook niet vreselijk veel vertrouwen dat ik hem a.s. woensdag heb, maar ik vind het toch wel heel opvallend dat twee webshops allebei juist voor een specifieke versie 24 mei als leverdatum hebben staan. Misschien komt er toch een kleine shipment van 16GB + docks deze week deze kant op.Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:56:
Ik geloof dit niet eerder dan dat Asus Benelux dit zelf bevestigt. Op facebook staat niets van deze datum. Dus ik ben bang dat het alleen maar klanten binden is.
Hoe dan ook, woensdag weet ik meer. Als ik hem heb dan post ik dat hier natuurlijk.
ja en dan ook nog suggereren dat je 11% korting krijgt

Ik hoop voor jullie dat ze deze week komen. Misschien dat Asus iets heeft geleerd van de introductie in de andere landen...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
- Chaoss
Moderator Spielerij
Tuurlijk heeft Asus er iets van geleerd... maar ze kunnen ook geen ijzer met handen breken... ze zijn hard bezig de productie op te schroeven maar zoiets kost nou eenmaal tijd.
Bobshop en Internetshop zijn trouwens wel buren van elkaar. Zitten in Harderwijk in dezelfde straat op nr. 2a en nr 4 respectievelijk. Gezien de identieke datums zou het me niet eens verbazen als ze beiden bij hetzelfde moederbedrijf horen.
Denk je dat nou echt? Asus heeft al jaren een slechte reputatie met introducties... Ze zijn idd bezig met de productie op te schroeven, maar heel veel gaat direct naar de landen waar hij al geïntroduceerd is. Kijk maar naar de VS, ze worden zelfs ingevlogen om aan de vraag te voldoen.Chaoss schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:26:
Tuurlijk heeft Asus er iets van geleerd... maar ze kunnen ook geen ijzer met handen breken... ze zijn hard bezig de productie op te schroeven maar zoiets kost nou eenmaal tijd.
Het is gemakkelijker om de releasedatum uit te stellen in een land dan nee verkopen in een land waar ze al geïntroduceerd zijn.
Misschien dat het net zo'n release wordt als in de UK/VS, een handje vol.
Asus heeft al veel klanten verloren door de introductie. Tuurlijk weet je niet of een product aanslaat, maar ze zijn in mijn ogen veel te voorzichtig geweest. De prijs van de transformer is natuurlijk erg scherp en dan de mogelijkheid van de docking. Dit is natuurlijk een gat in de markt waar ze te terughoudend in gesprongen zijn. Tuurlijk zijn ze nu bezig om de productie tot de max op te schroeven aangezien het product erg populair is. Maar een paar productielijnen erbij doe je natuurlijk niet zomaar. Het zal nog wel even duren voordat er voldoende voorraad is.
ik heb in de chat van bobshop even nagevraagd of die datum van 24 mei klopt, en ik kreeg het vogende antwoord:
"ik twijfel na navraag ook of deze datum klopt, ik wil u adviseren morgen onze website te raadplegen, u kunt dan zien of er staat op voorraad."
Komt er dus op neer dat ze het zelf eigenlijk ook niet weten.
"ik twijfel na navraag ook of deze datum klopt, ik wil u adviseren morgen onze website te raadplegen, u kunt dan zien of er staat op voorraad."
Komt er dus op neer dat ze het zelf eigenlijk ook niet weten.
Is ook zo.Haay schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:37:
Bobshop en Internetshop zijn trouwens wel buren van elkaar. Zitten in Harderwijk in dezelfde straat op nr. 2a en nr 4 respectievelijk. Gezien de identieke datums zou het me niet eens verbazen als ze beiden bij hetzelfde moederbedrijf horen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ben zojuist gebeld door de BCC klantenservice, naar aanleiding van een vraag over de levertijd van de Asus Transformer wat ik via hun website gesteld had. BCC heeft dit bij de leverancier nagevraagd maar zij hebben ook nog geen concrete lever-datum doorgekregen, anders dan "eind mei, begin juni".
Bij de Bobshop staat de 16GB + dock op dit moment nog steeds op 24 mei. Morgen dus.
Zojuist heb ik per chat nog even de status na gevraagd. Volgens de medewerker van de bobshop is dit de informatie die ze van de leverancier hebben gekregen. Waarom speciaal de 16GB + dock als enige verwacht wordt op 24 mei en de andere varianten op 3 juni kon hij mij niet vertellen. Hij liet me wel weten dat ik morgen sowieso een mail van ze krijg: hetzij om te laten weten dat hij verzonden wordt, hetzij om te laten weten dat hij er niet is.
Wordt vervolgd.....
Zojuist heb ik per chat nog even de status na gevraagd. Volgens de medewerker van de bobshop is dit de informatie die ze van de leverancier hebben gekregen. Waarom speciaal de 16GB + dock als enige verwacht wordt op 24 mei en de andere varianten op 3 juni kon hij mij niet vertellen. Hij liet me wel weten dat ik morgen sowieso een mail van ze krijg: hetzij om te laten weten dat hij verzonden wordt, hetzij om te laten weten dat hij er niet is.
Wordt vervolgd.....
Verwijderd
Even een vraagje. Begin juni zijn wij in Duitsland, iemand al vernomen of daar eerder de Transformer te krijgen is?
Of is het zowiezo slimmer om ivm garantie, taalinstellingen en evt. ander toetsenbord? de tablet in Nederland te kopen.
Excuus voor evt. domme vragen, zie door de bomen het bos niet meer
Of is het zowiezo slimmer om ivm garantie, taalinstellingen en evt. ander toetsenbord? de tablet in Nederland te kopen.
Excuus voor evt. domme vragen, zie door de bomen het bos niet meer
Inderdaad. Gek genoeg is de datum voor de andere versies ongewijzigd gebleven op 3 juni. Dat zal wel te maken hebben met mijn en wellicht andere vragen van vanochtend hoe het nu precies zit met de leverdatum van de 16GB + dock.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:20:
Levertijd op bobshop is nu aangepast naar 17 Juni voor de 16gb met dock
Ik heb ze net gemaild dat ik mijn order wil cancellen als het inderdaad 17 juni wordt. Dan kan ik net zo goed wachten tot ze wat algemener beschikbaar zijn. De Bobshop heeft niet echt een toprating hier op tweakers dus als het kan koop ik hem liever ergens anders.
Zojuist een email gekregen van bobshop
Dus de Transformer komt deze week?Beste klant,
Graag willen wij u hierbij informeren over uw bestelling met bestelnummer xxxx. Een of meerdere producten uit deze bestelling kennen een langere levertijd dan gebruikelijk. Onderstaand vindt u de producten waarvoor de leverdatum is aangepast.
1x Eee Pad Transformer 16G + dock *, verwachte leverdatum: 24-5-2011
De vermelde datum is de datum dat het product naar opgave van de fabrikant zal binnenkomen in ons centrale magazijn. De bestelling zal worden uitgeleverd zodra uw bestelling compleet aanwezig is. U zult van ons telefonisch of per email bericht ontvangen zodra dit het geval is. Indien de leverdatum opnieuw wordt uitgesteld zult u hierover per email worden bericht
Er staat dat deze is aangepast, maar de aangepast leverdatum staat er niet bij, dit is dus 17 juni geworden
Ik had ook hetzelfde mailtje als Riegstar. Daarnaast had ik ook een antwoord op mijn mail waarin in vroeg waarom 24 mei plotseling 17 juni werd. Dat antwoord zag er zo uit:
Hartelijk dank voor uw bericht. Dit betreft een nieuw model en moet nog geleverd worden. Momenteel is de verwachten begin juni.
Begin juni dus. In mijn beleving is begin juni niet echt 17 juni, maar meer iets als... 3 juni
. Oftewel, de datum die nu nog wordt opgegeven voor alle andere variaties dan de 16GB+Dock.
Verwarring alom dus nog steeds....
Hartelijk dank voor uw bericht. Dit betreft een nieuw model en moet nog geleverd worden. Momenteel is de verwachten begin juni.
Begin juni dus. In mijn beleving is begin juni niet echt 17 juni, maar meer iets als... 3 juni
Verwarring alom dus nog steeds....
Inderdaad. Ik wacht rustig af.
Misschien weten we morgen iets meer.
Misschien weten we morgen iets meer.
Op de website staat de 16GB+Dock nu weer op 24 mei. De rest onveranderd op 3 juni. De spanning stijgt...
- Chaoss
Moderator Spielerij
spanning? ben je 5 jaar en zit je op sinterklaas te wachten ofzo?
nofi hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 23-05-2011 17:48 ]
Laat mensen aub in hun eigen waarde.Chaoss schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:47:
spanning? ben je 5 jaar en zit je op sinterklaas te wachten ofzo?nofi hoor
Sommige mensen hier wachten al een hele tijd. Ik kan me voorstellen dat men opgetogen is.
Als ik zelf een schatting moet maken wanneer ze allemaal binnenkomen, dan denk ik zelf 2e/3e week juni. Gemiste kans van asus weer, maargoed uiteindelijk zullen ze er wel van leren.

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Ik krijg donderdag te horen of ik mijn Transformer krijg.. Moet uit Amerika komen, maar m'n stiefvader heeft nogal moeite om stock te vinden haha. Als het een beetje mee zit dan heb ik de Transformer + dock op donderdag voor 430€! Zit ik wel met de US versie, met bijbehorende stekker, maar dat is het waard!
Sinterklaas duurt nog een half jaar, maar rond die tijd van het jaar ben ik pas echt op van de zenuwen. Dat is al 43 jaar zo, dus ik denk niet dat dat nog gaat veranderen. Neemt niet weg dat ik ook nu heel nieuwsgierig ben of ik inderdaad deze week mijn nieuwe speeltje nog zal krijgen of niet....Chaoss schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:47:
spanning? ben je 5 jaar en zit je op sinterklaas te wachten ofzo?nofi hoor
haha doeg....8 tot 12 werkdagen....viel te verwachten bij bob.EricEric752 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:31:
Op de website staat de 16GB+Dock nu weer op 24 mei. De rest onveranderd op 3 juni. De spanning stijgt...
* ook helemaal in spanning zoals een 5 jarig kind
Update
Ik heb m! uitpaktijd
[ Voor 12% gewijzigd door Comgenie op 24-05-2011 10:08 ]
No animals were harmed in the making of this comment.
Via @Computerland de volgende tweet:
De Asus EEE pad gaat binnenkort komen! Welke tablets zouden julie graag nog meer zien in ons assortiment?
Nog even afwachten wat dat gaat worden. Als hij morgen in de winkel ligt dan meteen maar 1 kopen.We geven geen garanties tot hij hier écht is, maar zoals het er nu uit ziet krijgen we morgen de eerste EEE Pad Transformers (16GB)
Cool! Als de Computerland winkel morgen een eerste levering krijgt, dan zullen neem ik aan meer winkels morgen hun eerste levering krijgen!
* Haay is ook opgewonden als een kind van 5 tijdens Sinterklaas!
* Haay is ook opgewonden als een kind van 5 tijdens Sinterklaas!
- Chaoss
Moderator Spielerij
hmmm ben benieuwd.... toch wel balen dat ik persee een dock versie wil 
eigenlijk kan ik bijna niet geloven dat computerland morgen, zo'n 2 weken voor de datum die asus zelf aangeeft, de 16GB binnen krijgt. als het wel zo is prachtig nieuws, maar dan is het wel extra balen als ik nog 4 weken op een dock versie moet wachten.
eigenlijk kan ik bijna niet geloven dat computerland morgen, zo'n 2 weken voor de datum die asus zelf aangeeft, de 16GB binnen krijgt. als het wel zo is prachtig nieuws, maar dan is het wel extra balen als ik nog 4 weken op een dock versie moet wachten.
[ Voor 63% gewijzigd door Chaoss op 24-05-2011 10:55 ]
Gefeliciteerd. We willen natuurlijk alles weten.Comgenie schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:33:
[afbeelding]
* ook helemaal in spanning zoals een 5 jarig kind* (besteld op amazon.co.uk)
Update
Ik heb m! uitpaktijd
Ik laat zelf mijn bestelling bij bobshop toch maar even staan. Ik wil heel graag de dock erbij en dat lijkt toch bij een Nederlandse winkel de snelste manier. Volgens amazon.co.uk komt de 16GB/Dock op 1 juni dus dat is niet heel veel sneller dan de 8 tot 12 werkdagen van bobshop. Hopelijk gok ik goed.
Verwijderd
bobshop heeft de 16GB + dock nu op 8 a 12 werkdagen levertijd staan. Ik heb geen update over de levertijd van mijn bestelling ontvangen, die staat nog steeds op 24 mei. Het lijkt me sterk dat er vandaag geleverd wordt.EricEric752 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:44:
[...]
Gefeliciteerd. We willen natuurlijk alles weten.
Ik laat zelf mijn bestelling bij bobshop toch maar even staan. Ik wil heel graag de dock erbij en dat lijkt toch bij een Nederlandse winkel de snelste manier. Volgens amazon.co.uk komt de 16GB/Dock op 1 juni dus dat is niet heel veel sneller dan de 8 tot 12 werkdagen van bobshop. Hopelijk gok ik goed.
Het geld voor techonweb (US) is gisteren van mijn rekening gegaan. Hoe lang duurt een bankoverschrijving daarheen ongeveer, iemand ervaring mee?
Dan weet ik wanneer ik die lui weer kan mailen en proberen de dock eerder in Nederland te krijgen dan via de reguliere handel
Dan weet ik wanneer ik die lui weer kan mailen en proberen de dock eerder in Nederland te krijgen dan via de reguliere handel
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Kan tot 10 werkdagen duren.Wybo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:47:
Het geld voor techonweb (US) is gisteren van mijn rekening gegaan. Hoe lang duurt een bankoverschrijving daarheen ongeveer, iemand ervaring mee?
Verwijderd
ceditcard gaat sneller

edit: kon je ook geen paypal gebruiken?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 10:54 ]
Bij mij is is het precies hetzelfde. Gisteren heb ik wel een mail gekregen met een update naar 24 mei (wat het al was), maar niet een update naar 17 juni (wat het gisteren een tijdje geweest is). Ik heb ook geen update mail gekregen van de verandering naar 8-12 werkdagen. Misschien versturen ze sowieso maar een update mail per dag.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:46:
bobshop heeft de 16GB + dock nu op 8 a 12 werkdagen levertijd staan. Ik heb geen update over de levertijd van mijn bestelling ontvangen, die staat nog steeds op 24 mei. Het lijkt me sterk dat er vandaag geleverd wordt.
Ik ga nu maar uit van 12 werkdagen. 8 werkdagen komt trouwens uit op 3 juni en dat is de datum die er voor de andere varianten nog steeds op de bobshop site staat.
Dat was een nadeel van die webwinkel, kan alleen een wired transfer. Daarom heb ik daar ook niet gekocht, ik wacht wel wat langerVerwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:53:
[...]
ceditcard gaat snelleren heeft tegenwoordig meestal leveringsgarantie
Ik hoop dat een 3G adapter gaat werken
Wat een geweldig ding is het ook
. Precies zoals ik hem had verwacht. Wat wel een klein puntje is: Amazon.co.uk levert hem (natuurlijk) met een UK plug. Er zit wel een USB kabel bij, en opladen met je computer / andere opladers gaat ook wel, Maar dat gaat een heel stuk langzamer dan met de originele adapter. Zo langzaam dat de tablet niet eens aangeeft dat hij aan het chargen is. Ik heb met wat lowtech-hacking een UK-naar-NL convertje gemaakt, maar mensen die dat liever niet doen en al of nog van amazon.co.uk bestellen: je kan het beste alvast zo'n plug regelen
:
[ Voor 4% gewijzigd door Comgenie op 24-05-2011 11:23 ]
Yup, dat had ik ook veel liever gehad, heb ik ze ook gemaild...Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:53:
[...]
ceditcard gaat snelleren heeft tegenwoordig meestal leveringsgarantie
10 dagen, jemig als ik dat geweten had had ik het niet gedaan
De adapter laadt de batterij op met 15V 1,2A, dat is een behoorlijk verschil met de 5V 500 mA van een standaard USB poortComgenie schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:20:
Wat een geweldig ding is het ook. Precies zoals ik hem had verwacht. Wat wel een klein puntje is: Amazon.co.uk levert hem (natuurlijk) met een UK plug. Er zit wel een USB kabel bij, en opladen met je computer / andere opladers gaat ook wel, Maar dat gaat een heel stuk langzamer dan met de originele adapter. Zo langzaam dat de tablet niet eens aangeeft dat hij aan het chargen is. Ik heb met wat lowtech-hacking een UK-naar-NL convertje gemaakt, maar mensen die dat liever niet doen en al of nog van amazon.co.uk bestellen: je kan het beste alvast zo'n plug regelen
:
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 24-05-2011 11:45 ]
Aan de foto's van die adapter te zien lijkt het of je er een andere stekkerkop op kan zetten, kan iemand misschien een foto sturen hoe de aansluiting daaronder eruit ziet? Ik heb wel een paar van die opzetstukken liggen, ben benieuwd of er iets te knutselen valt..
Stekker uit bovenstaande afbeelding is een reisadapter (GB (BS1363)>EU) met geaard contact,CopyCatz schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:54:
Aan de foto's van die adapter te zien lijkt het of je er een andere stekkerkop op kan zetten, kan iemand misschien een foto sturen hoe de aansluiting daaronder eruit ziet? Ik heb wel een paar van die opzetstukken liggen, ben benieuwd of er iets te knutselen valt..
o.a. te koop bij Conrad (direct leverbaar) en Amazon.co.uk.
[ Voor 3% gewijzigd door Jansenn op 24-05-2011 12:37 ]
Yep, je kan er ook een andere stekkerkop op zetten. Hij heeft 2 metalen pinnetjes (verticaal en niet uitstekend) die je in het andere deel schuift tot hij klik zegt. Als dit niet duidelik is kan ik straks wel een foto maken
.
Edit

Dit dus, ff gescreenshot van een unboxing vid
.
Edit
Dit dus, ff gescreenshot van een unboxing vid
[ Voor 20% gewijzigd door Comgenie op 24-05-2011 12:37 ]
ik heb nu mijn eee pad op ebay besteld er staat een verkoper die 520 vraag inclusief verzenden voor de 16gb incl dock(UK)...nu maar hopen dat hij hem snel opstuurt...:-)...geen geduld meer nu(hebbuh)...sjonge nog nooit zooo lang moeten wachten op een gadget.
bobshop heeft de datum weer eens aangepast op hun site. Het is nu 10 juni. Deze keer is het voor alle varianten. Ik heb nog geen mail van ze gekregen met een datum update. Zou het deze keer echt kloppen?
Computerland Twitter berichten over de Asus Transformer:
Computerland Computerland
@hotdoq Niet voldoende voorraad om in alle winkels ruim te leveren. Reservering maken in de winkel kan, online bestellen kan sowieso.
4 hours ago
@hotdoq Als de #vulkaan rustig blijft hebben we ze vrijdag in huis, zijn nu de laatste berichten van Asus. Blijft natuurlijk een verwachting
5 hours ago
* Haay vraagt zich af of andere winkels (BCC, MyCom, CoolBlue, etc) dan ook vrijdag een levering verwachten???
@hotdoq Niet voldoende voorraad om in alle winkels ruim te leveren. Reservering maken in de winkel kan, online bestellen kan sowieso.
4 hours ago
@hotdoq Als de #vulkaan rustig blijft hebben we ze vrijdag in huis, zijn nu de laatste berichten van Asus. Blijft natuurlijk een verwachting
5 hours ago
* Haay vraagt zich af of andere winkels (BCC, MyCom, CoolBlue, etc) dan ook vrijdag een levering verwachten???
[ Voor 12% gewijzigd door Haay op 24-05-2011 16:23 ]
Ik weet uit betrouwbare bron dat Computerland ze rechtstreeks bij Asus in Taiwan bestelt. Leveringen van anderen staan daar dus helemaal los van.
De eee pads van Computerland worden ingevlogen. De aswolk uit IJsland kan dus nog voor vertragingen zorgen..
De eee pads van Computerland worden ingevlogen. De aswolk uit IJsland kan dus nog voor vertragingen zorgen..
- Chaoss
Moderator Spielerij
Laat ze ook ff wat dock versies invliegen dan 
blijkbaar draaien ze flinke marge op dat spul als het al de moeite is om in te laten vliegen...
blijkbaar draaien ze flinke marge op dat spul als het al de moeite is om in te laten vliegen...
Ik weet van computerland (en een aantal daaraan gelieerde bedrijven) hoe het met de levering zit. Wat de rest doet kan ik niets over zeggen, ik heb geen idee hoe die hun zaken hebben geregeld.
Dock versies komen - voor zover ik weet - een weekje later, rond 1 juni.
Dock versies komen - voor zover ik weet - een weekje later, rond 1 juni.
[ Voor 16% gewijzigd door Kurkentrekker op 24-05-2011 16:38 ]
Ik kan me haast niet voorstellen dan Asus niet een centraal distributiepunt in NL heeft waar deze vandaan komen. Dat lijkt me veel goedkoper. Als ze rechtstreeks uit taiwan besteld konden worden dan wordt het nogal een rommeltje lijkt me.
- Chaoss
Moderator Spielerij
sowiezo is het wat vreemd als winkel X ze bij Asus taiwan kan bestellen, waarom kan Asus benelux dan geen levering krijgen?
Nogmaals, wat de andere bedrijven doen weet ik niet, maar ik hoor van mijn bronnen binnen Computerland dat ze direct bij Asus vandaan komen en dus vrijdag daar liggen.
Copaco en Ingram Micro zijn distributiekanalen in Nederland.
Copaco geeft aan dat "begin" juni en "eind" juni een levering verwacht wordt van de losse tablets..
Ze hebben nog geen datum wanneer de versie met dock geleverd wordt.
Ingram geeft aan dat het sowieso pas eind juni wordt voordat iets geleverd wordt bij hun...
Copaco geeft aan dat "begin" juni en "eind" juni een levering verwacht wordt van de losse tablets..
Ze hebben nog geen datum wanneer de versie met dock geleverd wordt.
Ingram geeft aan dat het sowieso pas eind juni wordt voordat iets geleverd wordt bij hun...
Heb hem inmiddels ook via eBay besteld, koper nog gemaild over de plug van UK naar EU, ook even de response tijd op die manier peilen 
De verkoper mailde binnen 3min terug, dat hij er een plug bij doet free of charge.
Verder wel goede communicatie... hoeft overigens niets te zeggen.
We gaan het wel zien, denk dat het wel goed komt
De verkoper mailde binnen 3min terug, dat hij er een plug bij doet free of charge.
Net telefonisch contact gehad met een verkoper van Computerland. Hij gaf ook aan dat zijn systeem vrijdag aangaf. Pas zodra de tablets daar fysiek binnen zijn, mag er pas gereserveerd/besteld worden.
Zal wel een run worden op die winkels als dit nieuws buiten tweakers de ronde gaat
Zal wel een run worden op die winkels als dit nieuws buiten tweakers de ronde gaat
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
ik hoop dat de verzending een beetje vlot gaat....schijnt nog een feestdag te zijn in de UK(bank holiday?) en die verdraaide as wolk kan ook nog roet in het eten gooien....(had aswolk bijna vertaald als ass cloud :-)D3StRoY40 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:12:
Heb hem inmiddels ook via eBay besteld, koper nog gemaild over de plug van UK naar EU, ook even de response tijd op die manier peilen
Verwijderd
Afgelopen vrijdag besteld bij Amazon in Engeland en net binnen. Morgen even verloopstukje halen. Meer mensen die vertraging bemerken bij intypen van tekst. Als ik dit typ zit er een vertraging in met het op het scherm verschijnen van de tekst.Comgenie schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:20:
Wat een geweldig ding is het ook. Precies zoals ik hem had verwacht. Wat wel een klein puntje is: Amazon.co.uk levert hem (natuurlijk) met een UK plug. Er zit wel een USB kabel bij, en opladen met je computer / andere opladers gaat ook wel, Maar dat gaat een heel stuk langzamer dan met de originele adapter. Zo langzaam dat de tablet niet eens aangeeft dat hij aan het chargen is. Ik heb met wat lowtech-hacking een UK-naar-NL convertje gemaakt, maar mensen die dat liever niet doen en al of nog van amazon.co.uk bestellen: je kan het beste alvast zo'n plug regelen
:
[afbeelding]
Maar, zeer content met het ding.
Ik heb daar wel van gelezen, maar het zelf eigenlijk niet echt meegemaakt. Wel in een toepassing (vergeten welke
) maar verder niet dus.

Die vertraging heb ik ook, maar alleen op bepaalde sites of apps. GoT is daar een voorbeeld van.
Verwijderd
Hmm..vraag me af of het dan aan de site ligt of aan het toetsenbord.The Wizard schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:19:
Die vertraging heb ik ook, maar alleen op bepaalde sites of apps. GoT is daar een voorbeeld van.
Ja ik hoop het ook, vandaag ook weer wat gezeur met de vluchten.Michel242186 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 18:37:
[...]
ik hoop dat de verzending een beetje vlot gaat....schijnt nog een feestdag te zijn in de UK(bank holiday?) en die verdraaide as wolk kan ook nog roet in het eten gooien....(had aswolk bijna vertaald als ass cloud :-)
Bij welke user had jij het op ebay besteld?
Heb trouwens ook een mega vertraging met typen op de samsung galaxy s (gingerbread)
Het ligt aan de site, bij de meeste sites heb ik totaal geen problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 23:48:
[...]
Hmm..vraag me af of het dan aan de site ligt of aan het toetsenbord.
Gisteren eens een mailtje naar een shop gestuurd wanneer de Transformer te bestellen is, onderstaand kreeg ik als reactie:
Deze zijn momenteel al ingevoerd, echter dienen we nog met de leverancier te communiceren welke prijs zij er voor vragen en wat de verwachte levertijd is voordat ze online kunnen komen. Ik raad u daarom aan onze webshop hiervoor in de gaten te houden. Zoals het er uit ziet zouden ze spoedig online moeten komen.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Welke shop was dat?FlipFluitketel schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:17:
Gisteren eens een mailtje naar een shop gestuurd wanneer de Transformer te bestellen is, onderstaand kreeg ik als reactie:
[...]
Via http://twitter.com/computerland:
Eee Pad (16GB) €399 + dock €100 = €499
Los dock = €149
Als ik het zo lees dan komen de Eee Pad's op z'n vroegst vrijdag binnen.
Of anders in de loop van week 22 (maandag 30 mei - vrijdag 3 juni).
Bij NoRRoD is de datum nog altijd vanaf 30 juni (week 26).
Computerland Wanneer komt de 16Gb versie met Dock?
@kaigerards We verwachten hem rond 1 juni.
Prijs van een los dock is blijkbaar overal hetzelfde:@fschaapherder Met dock wordt hij 499,- Een los dock kost: 149,-
Eee Pad (16GB) €399 + dock €100 = €499
Los dock = €149
Als ik het zo lees dan komen de Eee Pad's op z'n vroegst vrijdag binnen.
Of anders in de loop van week 22 (maandag 30 mei - vrijdag 3 juni).
Bij NoRRoD is de datum nog altijd vanaf 30 juni (week 26).
[ Voor 5% gewijzigd door Jansenn op 25-05-2011 08:42 ]
heb net bij computerland gereserveerd, maar daar werd ook al een slag op de arm gehouden. De 27e worden ze verwacht, maar zou wel volgende week kunnen worden qua uitlevering.
Belachelijke prijs voor een losse dock. Als de prijs nou 120 euro was, begreep ik het nog wel, maar 150 euro is veel te duur. Ik wil hem graag met dock hebben, maar op deze manier ben ik genoodzaakt om toch weer langer te wachten.
Welke vestiging van Computerland? Al enig idee hoelang de lijsten zijn?CopyCatz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:14:
heb net bij computerland gereserveerd, maar daar werd ook al een slag op de arm gehouden. De 27e worden ze verwacht, maar zou wel volgende week kunnen worden qua uitlevering.
Toen ik mijn bestelling deed, werd de verwachte levertijd 14 Juni.
Transformer 32gb + Dock
Transformer 32gb + Dock
RandyJC
Je moet via een centraal nummer reserveren en je filiaal opgeven, dus er is 1 lijst neem ik aan...Jansenn schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:19:
[...]
Welke vestiging van Computerland? Al enig idee hoelang de lijsten zijn?
Bij de bobshop staat de verwachtte levertijd nog steeds op 10 juni voor alle modellen. (inclusief de dock versies)RandyJC schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:34:
Toen ik mijn bestelling deed, werd de verwachte levertijd 14 Juni.
Transformer 32gb + Dock
- Chaoss
Moderator Spielerij
Jah 149 euro voor een dock is imho ook duur, maargoed die prijzen waren allang bekend, op ebay kun je ze al wel iets goedkoper krijgen geen idee hoeveel je aan verzending kwijt bent, zag ook dat je op ebay al aardig wat aanbod hebt van 16gb dock versies voor rond de 550,- dan nog verzendksoten is me toch iets te groot verschil.
de adviesprijs is allang bekend, lijkt me stug dat ze daar in deze tijd van schaarste onder gaan zitten, en als die dingen al ingevoerd zijn dan weer je ook wat de levertijd is! Als je nu als winkel een partij ingevoerd heb moet je ze gewoon asap te koop zetten raak je die partij zo kwijt, lekker snelle handel... dan zou ik vooral niet gaan wachten tot andere winkels ook voorraden binnen krijgen.
Komt over als een bullshit antwoordFlipFluitketel schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:17:
[...]
[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 25-05-2011 10:28 ]
Inderdaad. Als je nu voorraad hebt, ben je ze direct kwijt. De vraag is gewoon veel groter dan de productie. Ook in de US trouwens: http://www.nowinstock.net/computers/tablets/asus/. De meeste winkels hebben daar ook geen voorraad meer.Chaoss schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:17:
[...]
Komt over als een bullshit antwoordde adviesprijs is allang bekend, lijkt me stug dat ze daar in deze tijd van schaarste onder gaan zitten, en als die dingen al ingevoerd zijn dan weer je ook wat de levertijd is! Als je nu als winkel een partij ingevoerd heb moet je ze gewoon asap te koop zetten raak je die partij zo kwijt, lekker snelle handel... dan zou ik vooral niet gaan wachten tot andere winkels ook voorraden binnen krijgen.
Net computerland gebeld.CopyCatz schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:47:
[...]
Je moet via een centraal nummer reserveren en je filiaal opgeven, dus er is 1 lijst neem ik aan...
Een verkoper voert mij gegevens in en zegt dat ik straks een bevestigingsmailtje krijg van alles. Inclusief inlog.
Ik wachten, kom er niks binnen.
Opnieuw gebeld. Krijg ik een andere verkoper aan de telefoon. Die zegt mij dat het niet te reserveren is. Ook voor het maken van een inlog krijg deze verkoper 1 of andere foutmelding.
Gare boel daar!
Volgens mij druppelen ze pas komende week binnen bij de shops.
Ja en Nee. Blijkt dat computerland direct inkoopt bij asus, en niet via een retailer zoals copaco of Ingram Micro. Ik hoor het vrijdag wel.Smarron schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 20:20:
Volgens mij druppelen ze pas komende week binnen bij de shops.
Via Twitter heeft Computerland gereageerd op de tweet van Oxize betreft het reserveren.
Het ziet er naar uit dat Computerland zich inzet voor de reserveringen van de Asus Eee Pad.
Nu dat op orde is weer een zorg minder en kunnen we heel rustig afwachten op de levering...
edit:
Omdat het niet de bedoeling was dat iedereen zijn reservering plaatst via e-mail is het bericht aangepast.
Wie toch nog wil reserveren kan het beste even bellen met Computerland.
(klik)Omdat het niet de bedoeling was dat iedereen zijn reservering plaatst via e-mail is het bericht aangepast.
Wie toch nog wil reserveren kan het beste even bellen met Computerland.
Het ziet er naar uit dat Computerland zich inzet voor de reserveringen van de Asus Eee Pad.
Nu dat op orde is weer een zorg minder en kunnen we heel rustig afwachten op de levering...
[ Voor 34% gewijzigd door Jansenn op 25-05-2011 22:20 ]
Kijk dat is aardig!Jansenn schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:41:
Via Twitter heeft Computerland gereageerd op de tweet van Oxize betreft het reserveren.
Mensen die willen reserveren bij Computerland kunnen naam+product+afhaal filiaal sturen naar twitter@computerland.nl
Mijn Transformer krijg ik waarschijnlijk niet uit de VS, m'n stiefvader had er maandag nog steeds geen kunnen vinden, de electronic stores hebben online staan dat ze 'm op voorraad hebben, maar aan de telefoon hebben ze het niet, kunnen ze het niet vinden of zijn ze te lui om te gaan kijken xD
Dus ik denk dat ik ook maar een reservering voor de bundled versie ga plaatsen bij Computerland (komt 1 juni zeiden ze..)
Ik wil 'm NU!
Via de Facebook pagina van Asus BeNeLux loopt nu ook een actie.
https://www.facebook.com/asusbenelux
https://www.facebook.com/asusbenelux
quote: Asus BeNeLuxGoedemorgen allemaal! We hebben jullie suggesties de laatste tijd goed in de gaten gehouden. De Eee Pad Transformer blijkt erg in trek en daarom hebben we in plaats van de traditionele Weggeefwoensdag een verrassing. Je maakt kans op een van de 2 Eee Pad Transformers! Ga naar de Transformer tab en doe mee aan de actie!
Blijkbaar was dat dus niet de bedoelingJansenn schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:41:
Mensen die willen reserveren bij Computerland kunnen naam+product+afhaal filiaal sturen naar twitter@computerland.nl
http://twitter.com/#!/Computerland
Verwijderd
Reserveringen nemen we nu gewoon aan via de winkels. Omdat tweakers Jansenn en Oxize ons er op wezen dat er wat problemen waren bij het maken van een reservering in de winkels, hebben we een uitzondering gemaakt en via Twitter reserveringen aangenomen. We kunnen dat -helaas- voor anderen niet doen, daar hebben we momenteel geen capaciteit voor en dat leidt alleen maar tot ontevreden klanten, en daar wordt niemand beter van.
Inmiddels hebben we de winkels geïnstrueerd om gewoon reserveringen aan te nemen voor de EEE pads, dus iedereen die wil reserveren kan direct contact opnemen met één van onze winkels (Contactgegevens hier).
Vooralsnog lijkt het erop dat morgen de EEE pads op het vliegveld staan en we ze vrijdag in het magazijn hebben liggen!
Inmiddels hebben we de winkels geïnstrueerd om gewoon reserveringen aan te nemen voor de EEE pads, dus iedereen die wil reserveren kan direct contact opnemen met één van onze winkels (Contactgegevens hier).
Vooralsnog lijkt het erop dat morgen de EEE pads op het vliegveld staan en we ze vrijdag in het magazijn hebben liggen!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 22:21 ]
En die zijn allemaal al gereserveerd? Of valt dat nog mee?Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:16:
[...]
Verwijderd
Dat valt nog wel mee, zoals het er nu uit ziet.
Toch willen we graag voorzichtig zijn met uitspraken over hoeveel we precies binnen krijgen. Tot we daadwerkelijk een pallet met een aantal EEE pads in het magazijn hebben staan, doen we geen uitspraken over aantallen. Natuurlijk om te voorkomen dat we mensen teleur moeten stellen.
Toch willen we graag voorzichtig zijn met uitspraken over hoeveel we precies binnen krijgen. Tot we daadwerkelijk een pallet met een aantal EEE pads in het magazijn hebben staan, doen we geen uitspraken over aantallen. Natuurlijk om te voorkomen dat we mensen teleur moeten stellen.
Umm ik heb vanochtend om 9 uur gereserveerd, via het centrale nummer. Moet ik dat nu nog een keer doen bij de winkel? Op de site staat dat je via het 0900 nummer moet reserveren...Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:16:
[ Voor 5% gewijzigd door CopyCatz op 25-05-2011 22:37 ]
Verwijderd
Als je gereserveerd hebt via het centrale nummer dan is je reservering gewoon aangenomen.
Bedankt, ik heb normaal goeie ervaringen met reserveren bij jullie maar kneep em toch ffVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:42:
Als je gereserveerd hebt via het centrale nummer dan is je reservering gewoon aangenomen.
Gaat het hierom de Eee Pad (16/32), Eee Pad(16/32) + keyboard-dock, alleen keyboard-dock?Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:16:
Afgezien van wat er daadwerkelijk binnen komt in verhouden tot wat er besteld is.
Krijgen jullie ook losse docks binnen? of duurt het nog wat langer voordat die beschikbaar zijnVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:30:
Dat valt nog wel mee, zoals het er nu uit ziet.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
In eerste instantie krijgen we de 16 GB versie zonder dock binnen. Losse docks, bundels en versies met extra geheugen komen allen later binnen.
Ik wacht nog even op de bundels, maar hulde voor deze vroege leveringen
Duidelijk verhaal, fijn ook dat er gelijk gemeld wordt welke versie er binnenkomt. Ik ga namelijk voor de 32gb, die heb ik al besteld bij Komplett.
excuses, ik bedoelde ook MyCom.EricEric752 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:12:
[...]
Bij de bobshop staat de verwachtte levertijd nog steeds op 10 juni voor alle modellen. (inclusief de dock versies)
RandyJC
Ik zat net wat te klikken op de andere shops in de pricewatch (je moet toch wat, ondertussen
), zie ik opeens dat BCC ze 50 euro omlaag gegooid heeft. In de PW staat nog 399, maar op de pagina 349... Ik koop uit principe niet bij BCC maar misschien wil iemand er z'n voordeel mee doen...
http://www.bcc.nl/product/asus-tf1011b033
http://www.bcc.nl/product/asus-tf1011b033