Beste medetweakers, met zoveel NAS producten enbackup-oplossingen zie ik niet een antwoord op mijn situatie en hopelijk kunnen jullie adviseren / jullie ervaring delen.
Situatie
Wij hebben thuis 1 vaste systeem en twee laptops en een netbook. Twee laptops die wij dagelijks gebruiken en 1 oude eeepc die wij als backup systeem gebruiken.
Momenteel maken wij handmatig via FTP vanuit de systemen naar de netbook die een 250GB HDD heeft.
Als router heb ik een:
pricewatch: Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR
Systeem heeft een 1Gbps aansluiten. Beide laptops zitten op Wifi-N met 270Mbps en net netbook zit ook op 1Gbps.
Het netbook gebruik ik ook voor bittorrent.
Mijn suggestie
Ik koop een:
pricewatch: Conceptronic CH3HNAS
2x
pricewatch: Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB
Voor 180 euro heb ik dan een NAS systeem en een veilig backupsysteem.
NAS systeem stel ik in als backup systeem en als bittorrent en eventueel kan ik via een FTP account extern toegang hebben tot backups.
Mis ik iets, of is het zo werkelijk zo simpel?
Situatie
Wij hebben thuis 1 vaste systeem en twee laptops en een netbook. Twee laptops die wij dagelijks gebruiken en 1 oude eeepc die wij als backup systeem gebruiken.
Momenteel maken wij handmatig via FTP vanuit de systemen naar de netbook die een 250GB HDD heeft.
Als router heb ik een:
pricewatch: Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR
Systeem heeft een 1Gbps aansluiten. Beide laptops zitten op Wifi-N met 270Mbps en net netbook zit ook op 1Gbps.
Het netbook gebruik ik ook voor bittorrent.
Mijn suggestie
Ik koop een:
pricewatch: Conceptronic CH3HNAS
2x
pricewatch: Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB
Voor 180 euro heb ik dan een NAS systeem en een veilig backupsysteem.
NAS systeem stel ik in als backup systeem en als bittorrent en eventueel kan ik via een FTP account extern toegang hebben tot backups.
Mis ik iets, of is het zo werkelijk zo simpel?
GoT, You have to love it!