RMA Procedure 4launch - Mag dit zomaar wel?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dat jij liever zoals velen op internet antwoorden uit je duim zuigt is ook prima.

Ik denk dat 4Launch in dit geval meer heeft gekregen dan nodig. Dat is dan nu eenmaal zo, conflicten eindigen niet altijd in een 'ideale situatie'. Ik denk dat je je in die uitspraak wel zal kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Ondanks dat het wat lang duurde, is de eindoplossing vrij netjes te noemen.

Ik neem wel aan dat ze een excuusbrief hebben gestuurd/gemaild? Anders zou het gewoonweg onbeschoft zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:21:
[...]

Maar goed, meningen zal eindeloos verschillen. 8)7
Gelukkig hebben we rechters die de beslissingen maken adhv wetten en niet op basis van een mening van iemand die ergens 2 regels tekst op internet leest en die in zijn voordeel interpreteert.
D4NG3R schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:26:
Ik vind het niet zo netjes dat de consument twee maanden zonder videokaart heeft moeten zitten om een matige oplossing te krijgen eigenlijk...

[ Voor 32% gewijzigd door Verstekbakker op 11-04-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verstekbakker schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:29:
Ik vind het niet zo netjes dat de consument twee maanden zonder videokaart heeft moeten zitten om een matige oplossing te krijgen eigenlijk...
De consument heeft met een kleine bijbetaling een betere kaart gekregen. Dit vind ik een nette oplossing. Maar zoals ik al aangaf; het duurde wel veel te lang om bij deze oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:32:
[...]

De consument heeft met een kleine bijbetaling een betere kaart gekregen. Dit vind ik een nette oplossing. Maar zoals ik al aangaf; het duurde wel veel te lang om bij deze oplossing te komen.
Dat wachten is ook onderdeel van de oplossing. Ik vind het een gemiddeld cijfer van 5-. Dat gemiddelde cijfer vind ik belangrijker dan die ene keer een 7 of 8 scoren in de vijfde herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou in dit geval ook niet neigen naar een voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zullen we nou maar aan de TS overlaten wat voor beoordeling hij er over geeft? ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Welke beoordeling hij geeft mag hij natuurlijk zelf bepalen, welke beoordeling ik zou geven staat daar redelijk los van denk ik.. Ik vind het op zich wel een interessant fenomeen dat (verwacht ik) de beoordeling van de gang van zaken behoorlijk uit elkaar kan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:48:
Zullen we nou maar aan de TS overlaten wat voor beoordeling hij er over geeft? ;) .
Ik weet in elk geval wel dat ik wel uitkijk met bestellingen bij 4Launch. Evengoed ben ik benieuwd naar waar TS de volgende keer gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Verstekbakker schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:37:
Vraagje aan Boxman, gewoon uit nieuwsgierigheid, gaat je volgende bestelling weer bij 4Launch zijn nu je deze procedure hebt meegemaakt?
Wellicht als ze de enige zijn die hebben wat ik wil en ik het zeer snel nodig heb. Voor alle andere zaken zal ik wel twee keer nadenken. Een RMA procedure hoort niet zo lang te duren, en stel dat mijn product binnen de garantie EOL gaat (wat mijns inziens zeer regelmatig voorkomt) ben ik tijd-wise met de procedure die 4launch hanteert hoe dan ook de sjaak.

Verder is mij niet de vervangingswaarde uitgekeerd, maar 20 euro minder dan dat. De vervangingswaarde op de dag dat ze mij de oplossing boden was 515 euro (nou was die tijdens het moment van inleveren echter 550 en heb ik vervolgens ruim 'n maand zonder gezeten, maar dat terzijde.) Ze hielden voet bij stuk dat dit echt het bedrag was wat ze van de leverancier hadden gekregen. Nou was ik het al wel beu en voor die 20 euro ga ik niet nog 'n maand steggelen, dus ben ik akkoord gegaan. Opzich is de oplossing best netjes, maar het is ook wel een beetje "net-niet".
D4NG3R schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:26:

Ik neem wel aan dat ze een excuusbrief hebben gestuurd/gemaild? Anders zou het gewoonweg onbeschoft zijn.
Er is per telefoon gezegd "onze excuses dat onze reactie zo lang geduurd heeft", maar verder heb ik geen schriftelijk excuus gehad via mail en/of brief. Ik denk niet dat ook nodig was geweest, ik hoef ze niet door het slijk te halen.

Overigens is het misschien nog niet helemaal afgelopen, want mijn nieuwe HD6990 heeft een verschikkelijke luide cap/coil-whine. Na wat rondzoeken bleek dat de Sapphire tech iemand anders met hetzelfde probleem aanraadde de kaart zsm te RMA'en. Ik heb nu ook Sapphiretech gemaild, en wacht nog even hun antwoord af, maar wellich mag ik straks nog een keer het RMA circuit in.
Verstekbakker schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:54:
[...]

Ik weet in elk geval wel dat ik wel uitkijk met bestellingen bij 4Launch. Evengoed ben ik benieuwd naar waar TS de volgende keer gaat bestellen.
Pal naast 4Launch is een nieuwe shop geopend, PCStraat Wellicht dat ik het daar de volgende keer ga proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Boxman op 11-04-2011 17:44 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Boxman schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:39:
[...]Pal naast 4Launch is een nieuwe shop geopend, PCStraat Wellicht dat ik het daar de volgende keer ga proberen.
Dan wel even op het raam kloppen bij 4Launch en ze dan straal voorbij lopen naar PCstraat })

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Boxman schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:39:

[...]

Pal naast 4Launch is een nieuwe shop geopend, PCStraat Wellicht dat ik het daar de volgende keer ga proberen.
Is dat niet waar Zercom ligt? Of bestaat die niet meer?

Verder wens ik je heel veel sterkte met je nieuwe kaart. Ik had gekozen voor mijn geld terug en dat geld besteed bij een andere winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Shopnaam PCstraat Eindhoven
Adres

Lodewijkstraat 40
5652 AC Eindhoven
Nederland

Shopnaam Zercom Computers
Adres

Afhaalbalie: Lodewijkstraat 38
5652 AC Eindhoven
Nederland

Ergens anders dus ;).

Volgensmij is dit topic onderanderen slotjewaardig. We gaan allemaal nogal offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:10:
Shopnaam PCstraat Eindhoven
Adres

Lodewijkstraat 40
5652 AC Eindhoven
Nederland

Shopnaam Zercom Computers
Adres

Afhaalbalie: Lodewijkstraat 38
5652 AC Eindhoven
Nederland

Ergens anders dus ;).

Volgensmij is dit topic onderanderen slotjewaardig. We gaan allemaal nogal offtopic.
Oh dan ligt het er vast naast. Geinig.

En volgens mij is de hele RMA problematiek nog niet voorbij, ik ben wel benieuwd naar de afhandeling van het gedoe met de nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
offtopic:
PC Straat en Zercom hoort bij elkaar, is van hetzelfde bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacebert
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 15:03
Idd, allemaal van Herr Zerkovski.

Maar de RMA problemen verschillen per toko. Bij 4Launch is RMA echt dramatisch! Zij doen echt niets qua service voor hun klanten. Ze bevestigen dat het kapot is en schuiven het dan af op de fabrikant... zit je zo 4 tot 6 weken te wachten op een artikel waarvoor je grof geld betaald hebt. Alleen maar omdat zij het niet uit eigen voorraad willen trekken.
Zercom ook slechte ervaring mee... Voorraad indicatie is erg slecht... Maar er zijn gelukkig ook goed shops, en ja, die zijn vaak 5 euro duurder, maar als je shit hebt dan zorgen ze goed voor je (zoals Azerty en Salland).

Maar RMA rechten zijn erg vreemd, hangt volgens mij ook af welke statuten zij gedeponeerd hebben bij de KvK.

Maar de algemene regel is: Als je hardware heel blijft dan heb je blij met 4Launch, gaat ie stuk, dan zit je in de problemen. Kijk maar bij de shop review en elders op dit forum.

Ze kunnen ook alleen zo goedkoop zijn door op IETS te besparen ten op zichte van andere Shops... Dat is het risico van voor de goedkoopste gaan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:47

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb toch hele andere ervaringen met 4Launch. Defecte voeding enkele dagen voordat de garantie (2 jaar) afliep: binnen een week een vervangende voeding van het zelfde type ontvangen. Zo ook met defecte moederborden, hardeschijven e.d. Allemaal zeer snel vervangen voor een nieuw of vervangend exemplaar. Ook zeer flexibele gevallen meegemaakt. Ik was de backplate van een moederbord vergeten mee op te sturen (RMA). Was geen probleem, nieuw bord werd besteld en bij het ophalen kon ik de missende plate inleveren. Het is echt zo slecht nog niet zoals hierboven word gesuggereerd. Ik bestel er al jaren mijn onderdelen. Juist mijn positieve ervaringen met de RMA afhandeling blijf ik hier bestellen. Dus de stelling dat je met problemen zit als er iets stuk is vind ik ook echt uit de lucht gegrepen

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Twazerty schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 21:44:
Dus de stelling dat je met problemen zit als er iets stuk is vind ik ook echt uit de lucht gegrepen
Net zo uit de lucht gegrepen als jouw stelling dat het uit de lucht gegrepen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 12:32
Ik zit nu anders al 3 weken op een vervangende processor (i5 2500K) te wachten...terwijl ze er al dagen lang 10+ op voorraad hebben. Daarvoor al 2 weken gewacht op een ander moederbord alleen bleek dat het bord de processor ook gesloopt heeft (ASUS P8P67 PRO flaw wss). Nadat ik dus 2 weken op het bord heb zitten wachten bleek de processor ook stuk te zijn en kon ik zowel bord als processor weer terug sturen. Totaal al 5 weken zonder mijn spullen. Als je als bedrijf ook maar enigzins achter je eigen claims m.b.t. klantgerichtheid staat los je dit VEEL netter op! Ook op mijn klacht via customersupport@4launch heb ik al ruim 48 uur niks gehoord. Ik geef ze vandaag nog om te reageren en me een vervangende proc op te sturen en anders wens ik ze alvast succes bij het lezen van mijn shopreview.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Pagina: 1 2 3 Laatste