Heb slog device via de CLI al toegevoegd, dat was zo gedaan.Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 03:35:
Er zit een bug in beta8 waardoor je geen SLOG devices kan toevoegen. Beetje irritant maar gefixed in de komende build en je kunt desnoods even downgraden naar beta7 waar de bug niet in zit. Maar via de command line is het ook zo gepiept natuurlijk.
De installatieprocedure geeft wel duidelijk aan of deze geslaagd is of gefaald is. De output van het installscript is daarbij slechts een extra. Maar die melding is ook in beta9 weg omdat je niet de enige bent die het als een error zag. Toch staat er bovenaan duidelijk of het successful was of dat er iets fout ging.
Verder vind ik je snelheden prima in orde? Het is natuurlijk zo dat je met 6 disks in RAID-Z geen optimale configuratie draait; 6 disks in RAID-Z2 zou wel optimaal zijn. Verder heb je 4K optimalisatie toegepast bij het aanmaken van je pool? Of je pool 4K optimaal is kun je zien op de Pool pagina als je je pool aanklikt, staat in het overzicht halverwege de pagina.
Het was mijn fout, omdat ik de installatie al stopte omdat ik de error zag.
Snelheden zijn zeker prima in orde, 2x zoveel als ik had gehoopt. Het is inderdaad geen optimale configuratie, maar er zit slechts 1GB uplink op. Dus daar maak ik mij niet druk over.
Ik heb 4K op alle devices aangezet en ook voor pool inderdaad.
Zojuist /boot/loader.conf gevonden, daar kunnen we leuk in spelen om te kijken of we de performance kunnen verhogen. Blijft een zeer tof OS!
Test size : 32 GiB
normal read : 600 MB/s
normal write : 404 MB/s
Alvast 2 doelen gehaald.
#vfs.zfs.l2arc_noprefetch=0
#vfs.zfs.l2arc_write_max=26214400
#vfs.zfs.l2arc_write_boost=52428800
Verbeterd read iets, maar write wat minder. Weinig effect iig.
Test size : 32 GiB
normal read : 613 MB/s
normal write : 385 MB/s