Nee, je draait het zelf om. De bewijslast ligt bij degene die iets wil aantonen. Jij meent dat het een risico is waar thuisgebruikers zich zorgen over moeten maken, toon dan maar aan.sam_vde schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:38:
Je draait alles om. Ik kan aantonen dat het probleem bestaat en dat er een relatief eenvoudige en goedkope oplossing voor is. Jij kan helemaal niet aantonen dat het probleem niet relevant is maar toch blijf je dat maar aanhalen.
Wil jij het risico nemen alhoewel je het eigenlijk helemaal niet kent? Prima. Dat maakt het niet mijn probleem aan jou aan te tonen welk risico je neemt. Je kent de feiten net als ik. Iedereen moet zelf maar uitmaken hoe belangrijk hun data is.
Het argument 'we weten het niet' is niet waar, we weten donders goed dat het risico op silent data corruption op zijn minst zo klein is dat het uitermate weinig voorkomt. En dat is ook heel erg goed te verklaren. Als we een corrupte foto vinden weten we nog steeds niet waarom deze corrupt is geraakt.
Misschien zijn er wel een stel post-millenial punk elfjes met machine geweren en een half opgerookte vuvuzela naar je op pad om je te versmaden!.

Misschien wel niet.
We weten het niet.
Ik zou je uit voorzorg maar alvast gaan verstoppen.
Inderdaad moeten mensen zelf uitmaken wat ze willen investeren in tijd en geld om hun data te beschermen. Om hun te helpen bij deze keuze zou ik zo min mogelijk bangmakerij willen gebruiken en mensen eerlijke informatie geven.
Legacy is goed genoeg. ZFS is beter. Als je de tijd, geld en moeite er in wilt stoppen, kun je met ZFS een veiliger nas bouwen dan met legacy platformen. Kies maar.
[ Voor 12% gewijzigd door Q op 23-03-2016 20:02 ]