Zeker wel, maar waar wil je dan je disk aan hangen met de ESXi datastore?

Je zult iets moeten hebben om de ZFS-VM op te zetten, want totdat die gestart is heb je ook geen iSCSI- of NFS target wat je als datastore kunt gebruiken.
Hoe zit dat met SSD (voor L2ARC of SLOG) qua performance op zo`n kaart?
Uitstekend

Je VM spreekt rechtstreeks de kaart aan, daar zit geen hypervisor meer tussen. Het langzaamste slot in dat moederbord doet 2 gigabyte per seconde, de andere twee doen 7,9 GB/s. De bus van de controller doet 4 gigabyte per seconde. Dat het niet onboard is gaat hier geen bottleneck zijn
Ik weet alleen niet wat je dan als datastore voor je ZFS VM in wilt zetten? Ik dacht dat je daar je SSD voor wilde gebruiken

Ik zou thuis eerder van die 8 GB die je hebt upraden naar 16 GB (of nog meer) voordat ik een SLOG of L2ARC in zou zetten, SLOG kun je omheen door iSCSI te gebruiken naar ESXi ipv NFS. L2ARC: Meer RAM. Hoe druk wordt je NAS nu daadwerkelijk gebruikt dat een L2ARC nut gaat hebben?
Die X10SL7-F is een betere optie, daar zit wel een 2e controller onboard, en die kost minder extra dan de controller los

Cipher heeft al gezegd dat je degraded kan doen enzo maar daar kan ik niet zo veel over vinden...?
4x 2 TB en 1x 3 TB dus. Welke RAID-vorm? Wil je extra schijven kopen? Als het nu al bijna vol wil je misschien uitbreiden en dan is de helft weggooien omdat je RAID 1 gebruikt misschien niet zo handig
Voor 4 oude 2TB schijven kun je denk ik wel voor 200 euro verkopen, als je dan nog 170 euro toe legt heb je nog 4 stuks 3TB Seagate en ga je van 7 naar 12 TB (5 schijven in RAID-Z1)
Wil je dat niet dan doe je het als volgt:
1) Verbreek de redundancy van je twee 2TB mirrors door er van beiden één schijf uit te halen
2) hang deze aan je ZFS VM, maak met iedere schijf apart een mirror aan.
2a) Je moe zelf weten of je beide mirror-vdevs aan dezelfde pool hangt of aan twee verschillende pools.
3) Kopieer de data van je 3 TB schijf naar de nieuwe pool(s)
4) Hang de 3 TB schijf aan je ZFS VM.
Voeg deze NIET toe aan je bestaande pool(s)!!!. Deze is niet meer te verwijderen en je zorgt er zo voor dat je netto geen redundancy meer hebt in die pool! Maak hier een aparte pool van, bij voorkeur met een naam waaraan je ziet dat het een enkele schijf is

5) Kopieer de data van de overgebleven 2 TB schijven die nog in de oude NAS zitten
6) Hang deze schijven aan je ZFS VM en voeg ze toe aan de bijbehorende vdev
7) Wacht tot de rebuild klaar is
Of en hoe je een degraded mirror maakt in FreeNAS weet ik zo niet, voor de rest zijn er online en hier in het topic wel commando's te vinden lijkt me
[
Voor 10% gewijzigd door
Paul op 16-06-2014 12:37
]