[Ervaringen] Dell XPS 17 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste
Acties:
  • 171.285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2023
Massri92 schreef op zondag 25 september 2011 @ 09:40:
Sinds ik 4 GB aan werkgeheugen aan de bestaande 4GB heb toegevoegd heb ik al ca. 5x een BSOD gehad. Ik krijg dan niet daadwerkelijk een 'blauwe scherm', maar mijn scherm wordt zwart en m'n laptop loopt vast. Na ca. 10 sec start deze opnieuw op, waarna de volgende melding (plaatje) tevoorschijn komt in Windows.

Ik heb 4GB werkgeheugen van het zelfde merk toegevoegd, zelfde snelheid etc.

Zou dit te maken hebben met het werkgeheugen? Heeft iemand een idee? :/
Als ik de code "BCcode 116" google , dan zie ik inderdaad geheugen problemen. Of van de Videokaart of van het werkgeheugen. Er wordt geadviseerd om bv. memtest te draaien, maar er is genoeg te vinden over dat probleem. Ik zou het bij geplaatste geheugen verwijderen en kijken of het probleem zich dan nog voordoet. Of anders ff Dell bellen, voor de service monteur aan huis.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai inderdaad gewoon memtest, het is niet uitzonderlijk dat geheugen al bij aankomst stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Dell heeft een memtest ingebouwd, dan moet je de 'fn' toets (links onderin naast Ctrl) ingedrukt houden voordat je laptop aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 21:36

Massri

Vraag gerust!

MemTest draait nu ca. 25 min. Geen errors of wat dan ook. Kan de code "BCcode 116" ook een software issue zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai hem maar een uur of 8, dan weet je zeker dat het RAM niet stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Ik heb het idee, dat mijn downloadsnelheid enigszins beperkt is. Kan dat? Met mijn oude laptop haalde ik vaak een totaal van 1.2MB/s. Nu zitten al mijn downloads in totaal op zo'n 300kB/s. Het kan natuurlijk dat ik heel toevallig verbonden ben met erg langzame bronnen, maar het lijkt me toch sterk. Hoe kan ik checken of het probleem zich in mijn computer bevindt of in de bronnen?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Probeer eens een speedtest, http://www.speedtest.net/ of http://speedtest.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Ik denk dat het toch te maken heeft met de drivers van mijn videokaart, omdat het probleem met de BSOD naar mijn idee, altijd optreed nadat mijn laptop in standby is komen te staan. Ongeveer 30 sec. daarna wordt mijn scherm zwart en reageert nergens meer op. Vervolgens reboot het systeem, waarna ik de BlueScreen melding krijg.

Op dit moment zijn de standaard (verouderde) Dell drivers geïnstalleerd voor de GT 555M. Is het aan te raden om deze drivers te verwijderen en de drivers van de nVidia site te installeren?

[ Voor 33% gewijzigd door Massri op 25-09-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
@Scale: Beide laptops geven 11Mbit/s down en 0.8Mbit/s up.
Zijn dit normale waarden?
Of zou dan een snellere downloadsnelheid dan 300Kb/s mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 14:12
pimmedoris schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:51:
@Scale: Beide laptops geven 11Mbit/s down en 0.8Mbit/s up.
Zijn dit normale waarden?
Of zou dan een snellere downloadsnelheid dan 300Kb/s mogelijk moeten zijn?
11MBit is ongeveer 1.4 MB/s download en 0.1MB/s upload. De download ziet er OK uit, de upload is wel traag maar dit ligt misschien aan je abbo. Die 300 Kb/s ligt dus waarschijnlijk aan trage mirrors, niet de PC.
Je kan het anders even testen door Windows 8 te downloaden
MSDN: Windows Metro Style Apps Developer Downloads
je hoeft hem niet helemaal te downloaden, maar de mirrors van Microsoft zijn wel tot heel hoge snelheden capabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-01-2022
Massri92 schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:20:
Ik denk dat het toch te maken heeft met de drivers van mijn videokaart, omdat het probleem met de BSOD naar mijn idee, altijd optreed nadat mijn laptop in standby is komen te staan. Ongeveer 30 sec. daarna wordt mijn scherm zwart en reageert nergens meer op. Vervolgens reboot het systeem, waarna ik de BlueScreen melding krijg.

Op dit moment zijn de standaard (verouderde) Dell drivers geïnstalleerd voor de GT 555M. Is het aan te raden om deze drivers te verwijderen en de drivers van de nVidia site te installeren?
Dat zou ik zeker doen. De laatste WHQL drivers presteren ook beter in games enzo. Dit is wel de 64-bit download.

Macbook Pro 17" Late 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

T.Libbrecht schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:19:
[...]

Dat zou ik zeker doen. De laatste WHQL drivers presteren ook beter in games enzo. Dit is wel de 64-bit download.
Thanks voor je reactie. Ik zie dat jij ook een L702X hebt. Heb jij dan ook last gehad van een BSOD, wanneer je je systeem in slaapstand zet o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
Massri92 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:38:
[...]

Thanks voor je reactie. Ik zie dat jij ook een L702X hebt. Heb jij dan ook last gehad van een BSOD, wanneer je je systeem in slaapstand zet o.i.d.?
Nee daar heb ik nog geen last van gehad. Wat is de frequentie van je scherm? Het enige wat ik gehad heb is dat ik gewoon een zwart scherm had als ik uit slaapstand kwam met een frequentie van 120-100Hz. Op 60Hz heb ik nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 21:38
Massri92 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:38:
[...]

Vreemd blijft wel dat dit probleem pas op trad toen je er meer geheugen bij hebt gedaan.
Haal dat zelfde geheugen er weer eens uit en probeer weer sleep enzo.
Treed het dan nog op of is het dan weer weg?

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
@ Sk0Ne:

Ik heb die windows 8 gedownload en daar werd 1.6MB/s aangegeven, dus het lijkt wel goed te zitten. Wel apart. Ik heb drie verschillende files geprobeerd (met voldoende seeds) en ze gingen allemaal erg traag. Volgens mij heb ik op utorrent ook nergens een limiet aanstaan...

Ach waarschijnlijk toeval dat het net allemaal trage mirrors zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
toxict schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:11:
[...]

Vreemd blijft wel dat dit probleem pas op trad toen je er meer geheugen bij hebt gedaan.
Haal dat zelfde geheugen er weer eens uit en probeer weer sleep enzo.
Treed het dan nog op of is het dan weer weg?
Ik zou daar nog het volgende aan toe willen voegen:
Zet eens alleen dat nieuwe geheugen erin, zonder het oude geheugen.
En verwissel ze eens van plaats (boven <-> onder) als ze er alle 4 in gaan.
Memtest moet sowieso een nachtje doorgaan voor een goed resultaat (behalve als je gelijk al errors ziet, want dan weet je ook genoeg).
Slaapstand problemen kunnen nattuurlijk ook door andere onderdelen veroorzaakt worden als ze niet goed wakker worden. Daarvoor zou ik eens alle drivers checken op nieuwe versies. Zo heb ik wel eens wifi problemen na slaapstand opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Heeft iemand hier de TV tuner vervangen voor een WWAN/3G kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Niemand ervaring met verder overclocken van de 555 dan 770mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:26:
Heeft iemand hier de TV tuner vervangen voor een WWAN/3G kaart?
Niet slim. Als je de TV turner niet had genomen had er standaard een WWAN kaart in gezeten. Althans, dat is bij de xps 15 het geval.
Als je de turner wel neemt zijn de WWAN kabels ook niet aanwezig, maar dat mag je zelf even verifieren. Ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trillion
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
welke software gebruiken jullie om de temperatuur van je Dell te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
trillion schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:16:
welke software gebruiken jullie om de temperatuur van je Dell te meten?
Ik gebruik voor de temp alleen te meten RealTemp hier heb je veel opties maar het blijft overzichtelijk. Ook kan je de temp van je GPU op laten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:00:
[...]

Niet slim. Als je de TV turner niet had genomen had er standaard een WWAN kaart in gezeten. Althans, dat is bij de xps 15 het geval.
Als je de turner wel neemt zijn de WWAN kabels ook niet aanwezig, maar dat mag je zelf even verifieren. Ik weet het niet zeker.
Begreep juist van de wiki dat je een tv kaart moest meebestellen om de antennes preinstalled te krijgen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

BounceMeister schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:14:
[...]

Ik zou daar nog het volgende aan toe willen voegen:
Zet eens alleen dat nieuwe geheugen erin, zonder het oude geheugen.
En verwissel ze eens van plaats (boven <-> onder) als ze er alle 4 in gaan.
Memtest moet sowieso een nachtje doorgaan voor een goed resultaat (behalve als je gelijk al errors ziet, want dan weet je ook genoeg).
Slaapstand problemen kunnen nattuurlijk ook door andere onderdelen veroorzaakt worden als ze niet goed wakker worden. Daarvoor zou ik eens alle drivers checken op nieuwe versies. Zo heb ik wel eens wifi problemen na slaapstand opgelost.
Dell Support gaat mij maar mooi helpen. Ik dacht dat het probleem verholpen was door de drivers van nVidia.com te installeren, nou nee dus.. Net weer na standby, na ca. 30 seconden een zwart scherm waarna er niks anders op staat dan een reboot. (ctrl + alt + delete). Een laptop van ruim € 1000,- die zo doet :-/ :( Ik wil geen slechte reclame maken. Er zijn waarschijnlijk zat mensen met een xps 17 die geen problemen hebben. Tevens heb ik er geen rotzooi of wat dan ook opzitten.

Systeemherstel heb ik al eens uitgeprobeerd, Clean install (nog) niet. Hoor morgen wel wat ze als oplossing te bieden hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Als jij dat geheugen zelf hebt toegevoegd en zonder dat geheugen heb je er geen last van gaat de definitie "Dell support gaat mij maar mooi helpen" niet op natuurlijk ;) Ze zullen allicht meedenken maar zijn dan nergens toe verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 14:19
Heel simpel gesteld: "Op geheugen wat niet bij ons gekocht is bieden wij geen ondersteuning."

En je kunt ze eigenlijk niet eens ongelijk geven. Wel jammer dat ze niet beter kunnen specificeren wat er wel en wat er niet werkt in hun systemen, maar zo is het nu eenmaal.

Ik hoop dat de helpdesk daar telefonisch al achter komt; als je een monteur aan huis krijgt en die constateerd dat het zelf geplaatste, niet door Dell gecertificeerde geheugen het probleem is, kun je daar wel eens een factuur voor ontvangen.

[ Voor 31% gewijzigd door guapper op 27-09-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

jimmy87 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:09:
Als jij dat geheugen zelf hebt toegevoegd en zonder dat geheugen heb je er geen last van gaat de definitie "Dell support gaat mij maar mooi helpen" niet op natuurlijk ;) Ze zullen allicht meedenken maar zijn dan nergens toe verplicht.
Met geheugen toegevoegd of zonder geheugen toegevoegd, het probleem blijft zich daarmee voordoen. Dell gaf mij aan dat dit een Windows issue is... echter werd mij aangeraden dat ik een Clean Install zou kunnen uitvoeren met mijn Windows serial key en vervolgens nogmaals uit te testen. Wordt dit probleem hiermee niet opgelost, dan wordt er wat anders geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Net standaard toetsenbord vervangen door een backlit versie, alleen cover aan de bovenkant wilde in eerste instantie niet makkelijk losklikken, voor de rest en makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:51
teddebraak schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:35:
Net standaard toetsenbord vervangen door een backlit versie, alleen cover aan de bovenkant wilde in eerste instantie niet makkelijk losklikken, voor de rest en makkie.
Hoeveel heb je betaald voor het TB en waar heb je deze gekocht? Zit er verschil in de kwaliteit van het TB qua typgedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Als ik vragen mag hoe kan je die bestellen zit er namelijk ook al een poos op te aazen maar wil nog niet echt vlotten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Pics or it didn't happen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JomiVerwimp
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 01:13
Dell wist me te vertellen dat een Belgisch azerty keyboard met backlit niet leverbaar was, nu heb ik maar non-backlit genomen :) kan ik later misschien nog upgraden als ik er eentje te pakken krijg :)

• toxict
Ik heb een vreemd probleem met mijn XPS 17 [zie signature voor config].

Heb een installatie van Windows 7 - 64 bit engels met gebruik van de drivers van de Dell site.
Daarna Microsoft update blijven draaien, totdat er niks meer te updaten valt.

Dit is al de tweede keer dat ik dit heb, zomaar uit het niets....
Had mijn Outlook open, dus alles even zwart geblocked wat niet voor anderen is, maar het idee moet duidelijk zijn wat ik zie op mijn scherm.
Ik krijg dus van die gele vierkantjes over mijn hele scherm.
Enige oplossing is de aan/uit knop ingedrukt houden, totdat ie uit gaat en dan weer opstarten.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ce6ti.jpg

• Massri

Massri

Vraag gerust!

T.Libbrecht schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:46:
[...]

Nee daar heb ik nog geen last van gehad. Wat is de frequentie van je scherm? Het enige wat ik gehad heb is dat ik gewoon een zwart scherm had als ik uit slaapstand kwam met een frequentie van 120-100Hz. Op 60Hz heb ik nog nooit een probleem gehad.
Blijf jij dit probleem dan ook behouden als je jouw frequentie van je scherm hebt gewijzigd naar 100-120Hz? Ik vind 120Hz veel fijner voor mijn ogen. Maar de combinatie van 100-120Hz en standby mode is niet dus mogelijk..

• Jwlb
toxict schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:12:

Heb een installatie van Windows 7 - 64 bit engels met gebruik van de drivers van de Dell site.

Had mijn Outlook open, dus alles even zwart geblocked wat niet voor anderen is, maar het idee moet duidelijk zijn wat ik zie op mijn scherm.
Enige oplossing is de aan/uit knop ingedrukt houden, totdat ie uit gaat en dan weer opstarten.

Iemand een idee?

[afbeelding]
Ik heb dit ook één keer meegemaakt (Zelfde batch XPs 17's, aangezien we twee dagen na elkaar de laptop hebben gehad. Verder heb ik geen verschil in configuartie (behalve dat ik de standaard 4gb heb gehouden)).

Bij mij gebeurde het net nadat ik de laptop had aangezet (mijn eerste instinct was overhit, maar dat kon in dat geval niet).

• Embryo1
toxict schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:12:

Iemand een idee?

[afbeelding]
Ik heb een clean install gedaan, zonder de drivers van Dell, maar met de laatste nieuwste drivers. Ik heb daar vervolgens Driver Genius overheen gegooid en heb nu een laptop die loopt als een zonnetje. Mijn config is haast hetzelfde , alleen heb ik de lichtere processor en 1 hdd. Mogelijk biedt de nieuwste beta driver van Nvidia, die enkele dagen uit is, een oplossing.

Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic

• teddebraak
Jwlb schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:51:
[...]

Hoeveel heb je betaald voor het TB en waar heb je deze gekocht? Zit er verschil in de kwaliteit van het TB qua typgedrag?
op de website van dell via technical support een mail gestuurd om het tb aan te vragen, daarna via mailverkeer met een dell werknemer mijn adresgegevens moeten geven en telefonisch mijn creditcard gegevens moeten overdragen. kosten kwam op 44,04euro. Het klopt dat ze alleen een us backlit toetsenbord hebben, geen nl/be.

dit is de mail die kreeg nadat ik bij technical support een formuliertje ingevuld had:
Thank you for contacting Dell Hardware Email Support.

I can inform you that you have keyboard with no backlighting.

We have no backlight keyboard for DUTCH language. The backlight keyboard is only for US international keyboard.

In case you are able to replace the keyboard by yourself ( all damages by this action are not covered by any service ) I am sending you the price offer in the attachment. You can see the manual on bellow site:

http://support.euro.dell....SM/keyboard.htm#wp1179891

If you are not able to replace the part by yourself , the part can be replaced by our onsite technician in price of 179.00 EUR.

Please write me which option is more suitable for you .

Send me your contact address (if a Service check has to be realized) and two phone numbers, where you are reachable/attendant between 9am ? 5pm.

Please use the same E-Mail address and don?t delete the previous conversation as well as the E-Mail subject to prevent delay in our communication.

Please write back within next 2 days (if you shouldn?t be reachable in next days ? e.g. on holiday - please let us know) otherwise we will contact you after 2 days from CER_Services_Email1@Dell.com to get sure that you have obtained this E-Mail.

Thank you for your co-operation.

I wish you a nice day.

Yours sincerely,

Jaroslav Remis
E-Mail Support
Dell | CSMB Customer Service
CER_Services_Email1@dell.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Error Message

Problem Description:
I recently bought a dell xps 17inch laptop, it came without a backlit keyboard. I would like to add one to my laptop. During dell chat they forwarded me to technical support.
qua typegedrag merk ik niks anders.

• T.Libbrecht
Massri92 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:55:
[...]

Blijf jij dit probleem dan ook behouden als je jouw frequentie van je scherm hebt gewijzigd naar 100-120Hz? Ik vind 120Hz veel fijner voor mijn ogen. Maar de combinatie van 100-120Hz en standby mode is niet dus mogelijk..
Idd ik heb ook dat probleem als ik uit slaapstand kom. Zeer stom misschien dat er een oplossing komt met nieuwe drivers van nvidia.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
teddebraak schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:27:
op de website van dell via technical support een mail gestuurd om het tb aan te vragen, daarna via mailverkeer met een dell werknemer mijn adresgegevens moeten geven en telefonisch mijn creditcard gegevens moeten overdragen. kosten kwam op 44,04euro. Het klopt dat ze alleen een us backlit toetsenbord hebben, geen nl/be.

dit is de mail die kreeg nadat ik bij technical support een formuliertje ingevuld had:

[...]

heb je het keyboard zelf vervangen? Lukt dat een beetje makkelijk?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Is het mogelijk om de HDMI en de DP tegelijk als externe monitoren te gebruiken? Zodat ik dus effectief 3 monitoren heb? Ik kon er zo snel niets over vinden en heb hier geen DP -> VGA aansluiting om te testen.

Verwijderd

Op de non-3D versie, ja. Geen idee of het ook met de 3D werkt.

• teddebraak
TweakersOnly schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:40:
[...]

heb je het keyboard zelf vervangen? Lukt dat een beetje makkelijk?
zelf vervangen ja, alleen bovenkapje (waarj epolsen op rusten tijdens typen) ging wat moeizaam, maar met wat fiducie lukt dat wel.

• pimmedoris
Hier staan ook filmpjes van op youtube. En ik moet zeggen dat dat er vrij eenvoudig uitzag.

• T.Libbrecht
Vergis je niet. Ik heb zelf mijn Wlan veranderd en het boven kapje was niet zo makkelijk los te krijgen. Je moet behoorlijk oppassen dat je je case niet beschadigd. Als er eenmaal een paar lipje los zijn gaat het makkelijker.

• Embryo1
pimmedoris schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:59:
Hier staan ook filmpjes van op youtube. En ik moet zeggen dat dat er vrij eenvoudig uitzag.
YouTube: How to install a backlit keyboard on Dell XPS 17 L702X laptop - YouTube

Nog geen 10 minuten werk. Duidelijk filmpje.

• T.Libbrecht
Wel opletten je de schroevendraaier ertussen steekt. Je maakt makkelijk krassen, zeker als het boven kapje wat spant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn XPS 17 arriveert binnenkort en ik heb een aantal vragen waarbij ik wel advies kan gebruiken. Alvast
dank aan degenen die dit willen geven.

Ik wil graag direct het geheugen vervangen en een Clean Install uitvoeren vanaf de meegeleverde resource DVD. Nu lees ik zo her en der in de thread dat er wel eens een probleempje ontstaat bij het plaatsen van ander geheugen.

-Geheugen voor of na de Clean Install vervangen, of maakt dit helemaal niet uit?
-Is er nog een specifiek merk geheugen dat het meest geschikt is gebleken?
-Wat is de juiste prijs om het originele geheugen (2 x 2 MB) van de hand te doen?

-Voor iemand die de resource DVD al heeft gebruikt: verlost de schone installatie je van alle advertentie software, en loont het nog om na de install handmatig dingen te gaan verwijderen?

Nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Nu online
hoe maken jullie eigenlijk je XPS scherm schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
Als je installeert met de recovery cd krijg je een kale, geactiveerdevwindows. Geen bloatware dus. Heb dit zelf vorige week bij aankomst ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:25:
Mijn XPS 17 arriveert binnenkort en ik heb een aantal vragen waarbij ik wel advies kan gebruiken. Alvast
dank aan degenen die dit willen geven.

Ik wil graag direct het geheugen vervangen en een Clean Install uitvoeren vanaf de meegeleverde resource DVD. Nu lees ik zo her en der in de thread dat er wel eens een probleempje ontstaat bij het plaatsen van ander geheugen.

-Geheugen voor of na de Clean Install vervangen, of maakt dit helemaal niet uit?
-Is er nog een specifiek merk geheugen dat het meest geschikt is gebleken?
-Wat is de juiste prijs om het originele geheugen (2 x 2 MB) van de hand te doen?

-Voor iemand die de resource DVD al heeft gebruikt: verlost de schone installatie je van alle advertentie software, en loont het nog om na de install handmatig dingen te gaan verwijderen?

Nogmaals bedankt :)
Wanneer je het geheugen vervangt maakt normaal gezien niet uit. Je virtueel geheugen past zicht toch automatische aan.

Ik zelf heb Kingston HyperX erin zitten en daar ben ikzelf zeer tevreden over. Binnen kort ga ik er nog 2 bij steken.

De prijs voor de originele weg te doen daar kan ik je niet op antwoorden want die heb ik aan mijn broer verkocht voor een klein prijsje :P .

Als je de resource DVD gebruikt heb je inderdaad een cleane windows 7 die al geactiveerd is zonder alle programma van dell zoals Jwlb al zij.

Ik hoop dat je hier mee geholpen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29

Jodi

No Matches Found

teddebraak schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:27:
[...]

[...]

US is toch het standaard toetsenbord, ook in Nederland? Dezelfde indeling als in het hierboven genoemde youtube filmpje hoop ik :) Linkje verwijst naar punt in het filmpje waar de indeling zichtbaar is :)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
Jodi schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:14:
[...]

US is toch het standaard toetsenbord, ook in Nederland? Dezelfde indeling als in het hierboven genoemde youtube filmpje hoop ik :) Linkje verwijst naar punt in het filmpje waar de indeling zichtbaar is :)
op het filmpje staat het US keyboard, op de nl versie zitten de @ etc op een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een 1600 MHz setje gaat wel werken? Verder bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:45:
[...]

Dus een 1600 MHz setje gaat wel werken? Verder bedankt voor de reacties.
Hij draai jammer genoeg niet op 1600Mhz maar op 1333Mhz.
Mijn timings zijn:

cas latency (cl) 8
ras-to-cas-delay (trcd) 8
ras-precharge-time (trp) 8
row-active-time (tras) 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
teddebraak schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:11:
[...]
op het filmpje staat het US keyboard, op de nl versie zitten de @ etc op een andere plek.
Ik zal wel een pannenkoek zijn maar ik heb de none backlit en mijn symbolen zitten op precies dezelfde plek als die uit het filmpje.

Andere zaken ik zit er over na te denken om zon device:
http://www.ebay.com/itm/2...ernal&hash=item336c13385c

Aan te schaven en dan SSD drive maar toch meer dan een terabyte aan data opslag hebben.
(SSD in bay one, en dan een van me data disks in de HD caddy).
Heeft iemand hier ervaring mee? Goed idee/Slecht idee?

Tevens vroeg ik me af wat er zou gebeuren als de dell power saver de dvd drive uitschakelt (waar dan een HD zit) :+
Het leek mij dat als je de Write-caching uitzet dat hij gewoon de drive uitschakelt zonder issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral niet aan de writeback installingen rommelen. Daarmee laat je de performance van bepaalde SSD's letterlijk kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:07:
Vooral niet aan de writeback installingen rommelen. Daarmee laat je de performance van bepaalde SSD's letterlijk kelderen.
Nee is ook niet de bedoeling, Ik doe dan me 500GB in die dvd bay en de SSD in bay 0 (of is het 1?). De data disk in de DVD bay zou ik kunnen uitschakelen met power saver en daar zou ik dan de write cache op uitschakkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JomiVerwimp
Heeft er iemand ervaring met de Dell-garantie indien je uit een ander land een laptop invoert? Graag had ik in Nederland een XPS gekocht, vervolgens laten verzenden naar een www.grenspostadres.nl filiaal en dan gaan ophalen.

Nu zit ik natuurlijk met de vraag of m'n garantie hier nog gaat gelden. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JomiVerwimp
Mooi :D Hartelijk dank! Een dezer bestellen dan maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philippe554
  • Laatst online: 10-10-2020
waarom hebben ze de duurdere versies van de site (nl) afgehaald.
Je kan nu alleen nog de xps 17 van 650 en 700 euro kopen.
Is er een update of komen ze niet meer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet een foutje zijn bij dell. Je kan de configs nog steeds bereiken Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philippe554
dankje voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Hebben jullie ook bij het gamen, dat de linkerkant van het toetsenbord best warm wordt? Dus boven de ventilatoropening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
He wat gek, je kan de i7-2820QM niet meer selecteren... wellicht komt er een update aan van het model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk een minimume upgrade qua processors. Ik acht de kans klein dat de body zelfs volgend jaar al wordt vernieuwd. De studio lijn ging ook 2 jaar mee.

Ik kan hem overigens nog wel selecteren: http://configure.euro.del...l&oc=n00x7m07&s=dhs&fb=1&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ze hebben maar rare configuratietools daar bij Dell. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt er gek van inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
Maar ze hebben wel de beste laptops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philippe554
Tegen een lage prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
De caskback korting van Dell, dus toen die 25%, is via Haalmeeruitjekaart,op mijn kredietkaart rekening gestort. Dat is dan toch een extra voordeel na ong. 1 maand.
Momenteel loopt de actie nog, maar is teruggebracht naar 20 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Embryo1 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:23:
De caskback korting van Dell, dus toen die 25%, is via Haalmeeruitjekaart,op mijn kredietkaart rekening gestort. Dat is dan toch een extra voordeel na ong. 1 maand.
Momenteel loopt de actie nog, maar is teruggebracht naar 20 %.
En had jij bij je bestelling ook gebruik gemaakt van een 90 euro korting coupon en 10% korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
toxict schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:12:
[...]

En had jij bij je bestelling ook gebruik gemaakt van een 90 euro korting coupon en 10% korting?
Ja, idd.

Ik heb eerst ingelogd via de site haalmeeruitjekaart. Een account aangemaakt en vervolgens de site van Dell op hun site aangeklikt.
Je krijgt dan precies hetzelfde als rechtstreeks bij Dell op de site. De cashback gaat alleen over het bedrag zonder de BTW.

Ps. Net contact gehad met Dell voor het verlichte toetsenbord. 2 verkopers gaven aan, dat het service contract verviel, als ik het zelf zou plaatsen. Moest gebeuren door een Dell gecertificeerde monteur.
Kosten met verzending € 77,50 incl. BTW. Zonder monteur. De verkopers van sales en technische ondersteuning, geven dit aan, in het Dell systeem, nav. de servicetag.

[ Voor 32% gewijzigd door Embryo1 op 03-10-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb een vraag

ik heb een 5.1 surroundset (Logitech Z906), nu is mijn vraag, welke kabel moet ik kopen om mn dell xps 17 te verbinden met de set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Wanneer had jij je laptop besteld?

Bij mij zeiden ze dat het niet mogelijk was om een verlicht tobo erin te zetten omdat ze dan het moederbord moesten wisselen?! 8)7
Ik snapte het al niet...

Het punt is dat bij mijn laptop de H toets kapot is, dus ik denk er komt een nieuw tobo + monteur dus dat is wel te regelen, niet dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Embryo1 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:34:
[...]

Ja, idd.

Ik heb eerst ingelogd via de site haalmeeruitjekaart. Een account aangemaakt en vervolgens de site van Dell op hun site aangeklikt.
Je krijgt dan precies hetzelfde als rechtstreeks bij Dell op de site. De cashback gaat alleen over het bedrag zonder de BTW.

Ps. Net contact gehad met Dell voor het verlichte toetsenbord. 2 verkopers gaven aan, dat het service contract verviel, als ik het zelf zou plaatsen. Moest gebeuren door een Dell gecertificeerde monteur.
Kosten met verzending € 77,50 incl. BTW. Zonder monteur. De verkopers van sales en technische ondersteuning, geven dit aan, in het Dell systeem, nav. de servicetag.
Dat is raar. Enige tijd geleden luke het wel bij iemand. Dat kostte €40 inclusief monteur 8)7
En je garantie vervalt niet, dat is niet eens rechtsgeldig. Ook vertellen verschillende medewerkers andere verhalen over het vervallen van de garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Lennart_1337 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:49:
[...]

Wanneer had jij je laptop besteld?

Bij mij zeiden ze dat het niet mogelijk was om een verlicht tobo erin te zetten omdat ze dan het moederbord moesten wisselen?! 8)7
Ik snapte het al niet...

Het punt is dat bij mijn laptop de H toets kapot is, dus ik denk er komt een nieuw tobo + monteur dus dat is wel te regelen, niet dus |:(
Ik heb de laptop 2 september 2011 besteld. Ik baal natuurlijk een beetje, maar goed. Ik had ook gelezen, dat er iemand voor € 44, 04 een nieuw verlicht tobo had. Maar bij mij kwamen er nog verzendkosten bij en BTW.
Volgens de verkoper/technische dienst medewerker, wordt aan de hand van de service tag, het systeem aangepast bij bestellingen via Dell. Er was de laatste tijd veel vraag naar het verlichte Us international qwerty
tobo.
Ik moet wel zeggen dat ik alles via Dell Nederland had gedaan. Misschien was het via UK slimmer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
die 44.04e was inclusief btw en transport(0euro) maar zonder monteur, maar het is een klusje van niks. met monteur zou 179euro gekost hebben.

in de mailwisseling staat niks over het vervallen van garantie, wel het volgende:
In case you are able to replace the keyboard by yourself ( all damages by this action are not covered by any service ) I am sending you the price offer in the attachment. You can see the manual on bellow site:

http://support.euro.dell....SM/keyboard.htm#wp1179891
Probeer het anders eens bij: CER_Services_Email1@dell.com

[ Voor 8% gewijzigd door teddebraak op 03-10-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand die weet wat zo n spdif kabel is???
en welke ik het beste kan kopen voor te kopelen aan mijn 5.1 systeem :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:39:
Als jouw 5.1 set een optische ingang heeft, dan heb je een kabel nodig wat hier op lijkt.

3.5mm jack <--> TOSlink

Zie link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is je link kaput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:39:
Wikipedia weet het
De kabel aansluiting heet TOSLINK.

Je kan zo'n kabel kopen voor 200 euro, maar ook gewoon voor 9,95. Ik heb hem zelf van CDROMLand maar ongetwijfeld kan je hem op heel veel plekken halen voor weinig. Oh ja, ik herinner me nu net dat de HEMA ze ook heeft.
Wel even kijken of jouw 5.1 systeem een aansluiting heeft voor dit systeem.

[ Voor 2% gewijzigd door enigmafan op 04-10-2011 07:40 . Reden: Toslink verduidelijkt ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Na ontvangst van mijn Dell XPS 17 heb ik een SSD ingebouwd en met de bijgekochte Windows 7 CD heb ik daarna een install gedaan, Nu ik toe ben aan de drivers installeren vraag ik me het volgende af; is er ergens een link met uitleg over wat de verschillende drivers doen. De pagina van Dell zegt wel netjes wat voor driver het is, maar ik zou graag weten of ik de driver in kwestie perse nodig heb.

Voorbeeld: bij chipset heb je de mangement engine interface. Uiteraard kan ik Googelen naar de uitleg, maar er zijn nog wel wat meer drivers/toepassingen waarvan me onduidelijk is wat ze doen.

Bestaat zo'n uitleg pagina op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

Nog een vraagje; in mijn herinnering was het zo dat bij een verse install van Windows op een SSD, je in het installeer proces op een gegeven moment met F6 een driver moet gaan installeren om de SSD aan te spreken. Toen ik de Crucial M4 had ingebouwd en vervolgens Windows 7 SP 1 ging installeren, werd er niet om een driver gevraagd maar werkte de installatie gewoon. Klopt dat? Of heb ik nou een inferieure driver geintalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjbrits
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-08 21:15
enigmafan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:48:
Nog een vraagje; in mijn herinnering was het zo dat bij een verse install van Windows op een SSD, je in het installeer proces op een gegeven moment met F6 een driver moet gaan installeren om de SSD aan te spreken. Toen ik de Crucial M4 had ingebouwd en vervolgens Windows 7 SP 1 ging installeren, werd er niet om een driver gevraagd maar werkte de installatie gewoon. Klopt dat? Of heb ik nou een inferieure driver geintalleerd?
staat wat verder terug in dit forum, even zoeken op clean install voor wat verdere info.
maar installatievolgorde en drivers zijn te vinden op:

http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JomiVerwimp
Gisteren mijn bestelling bij Dell Nederland gedaan (ben zelf Belg) en zonet via de chat IBAN en BIC gevraagd. Ze gaven me de Belgische gegevens. Iemand ervaring mee of dit effectief gaat werken? Ik heb namelijk het gevoel dat Mohammed me weer liever snel kwijt was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enigmafan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:39:
[...]

Wikipedia weet het
De kabel aansluiting heet TOSLINK.

Je kan zo'n kabel kopen voor 200 euro, maar ook gewoon voor 9,95. Ik heb hem zelf van CDROMLand maar ongetwijfeld kan je hem op heel veel plekken halen voor weinig. Oh ja, ik herinner me nu net dat de HEMA ze ook heeft.
Wel even kijken of jouw 5.1 systeem een aansluiting heeft voor dit systeem.
Ik weet wat een TOSLINK is, maar ik heb deze ook vanuit mn pc naar de boxen, maar dat is een hele andere vorm dan die op mijn laptop zit :S

Dus ik weet niet eens of dit gaat passen

Verder iemand de SPDIF al getest op zijn xps?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JomiVerwimp
Zoals toxict al zei is de SPDIF aansluiting op de XPS een 3,5mm jack... Dus je hebt echt een 3,5mm <-> TOSlink nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

JomiVerwimp schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:02:
Zoals toxict al zei is de SPDIF aansluiting op de XPS een 3,5mm jack... Dus je hebt echt een 3,5mm <-> TOSlink nodig :)
Aha, daar had ik overheen gelezen. Tja, als ik deze had, zou ik hem graag even testen, maar helaas, die heb ik niet. Mocht ik hem in het weekend tegenkomen voor deze prijs, dan neem ik hem wel ff mee om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Niet online

enigmafan

tjbrits schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:17:
[...]

staat wat verder terug in dit forum, even zoeken op clean install voor wat verdere info.
maar installatievolgorde en drivers zijn te vinden op:

http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html
Precies wat ik nodig had, thanx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed dat de (in de link) door Scott_RC-TEK genoemde nVidia driver én de nVidia 3D emitter driver (punt G.) inmiddels door nVidia zijn geïntegreerd in 1 driver, 280.26? Dus géén aparte 3D emitter driver meer installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Libbrecht
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:10:
[...]

Begrijp ik het goed dat de (in de link) door Scott_RC-TEK genoemde nVidia driver én de nVidia 3D emitter driver (punt G.) inmiddels door nVidia zijn geïntegreerd in 1 driver, 280.26? Dus géén aparte 3D emitter driver meer installeren?
Als je nieuwe driver van nVidia installeert en voor een clean instal kiest dan installeert Windows update automatische 3D emitter voor jou. De rest zit in de drivers van nVidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, we hebben eindelijk een review van het matte scherm in de xps 17:
http://www.notebookcheck....ook-Notebook.63109.0.html

Specs: heel erg goed. Subjectieve kwaliteit volgens veel tweakers: dieptriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
Het blijft idd. vreemd bij Dell, zoals Darkstone al aangaf, om het blacklight toetsenbord te bestellen. Via de link van TeddeBraak, de mail verzonden met het verzoek een dergelijk toetsenbord op te sturen. Dag erop al reactie. € 44,04 incl BTW en transport. De offerte was netjes in het Nederlands. Bezorgdatum 12 oktober. Dus zeker geen € 77, 50 incl. BTW en transport. Maar toevallig heette mijn verkoper ook Mohammed. Toch niet dezelfde als die JomiVerwimp had ?? Dus ik krijg mijn mooie tobo.

[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 04-10-2011 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JomiVerwimp
Ik heb nog nooit iemand anders dan Mohammed gehad :p Dit gaat toch allemaal over qwerty backlit tobo's he? Ik wil nog steeds 'n Belgisch azerty met backlit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 01:08
Heb de xps 17 ook sinds eergisteren binnen..wat een beest 8)
Enige wat ik me nog afvraag, is het mogelijk een coax spdif kabel (dus geen optische) aan te sluiten via een verloopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Embryo1
JomiVerwimp schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:14:
Ik heb nog nooit iemand anders dan Mohammed gehad :p Dit gaat toch allemaal over qwerty backlit tobo's he? Ik wil nog steeds 'n Belgisch azerty met backlit :p
Ja idd, maar ik heb begrepen van Darkstone dat er alleen US international backlight tobo's zijn voor de XPS 17 L702x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JomiVerwimp
Oke, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

T.Libbrecht schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:22:
[...]

Idd ik heb ook dat probleem als ik uit slaapstand kom. Zeer stom misschien dat er een oplossing komt met nieuwe drivers van nvidia.
Heb je het probleem ook met de nieuwe béta drivers? Weet niet of je deze al hebt uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massri

Massri

Vraag gerust!

Heeft iemand ook ondervonden dat bij het gamen met de XPS 17 (Battlefield 3), dat de linkerkant van het toetsenbord (dus boven de ventilatie) best warm wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:36:
mensen, we hebben eindelijk een review van het matte scherm in de xps 17:
http://www.notebookcheck....ook-Notebook.63109.0.html

Specs: heel erg goed. Subjectieve kwaliteit volgens veel tweakers: dieptriest.
Ik denk dat ik gewoon een velletje ga halen, screen protector dus :P
Heeft iemand ook ondervonden dat bij het gamen met de XPS 17 (Battlefield 3), dat de linkerkant van het toetsenbord (dus boven de ventilatie) best warm wordt?
Ja..... Dat is toch niet vreemd .. Your point ?
Pagina: 1 ... 26 ... 34 Laatste

Dit topic is gesloten.