Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
Verwijderd
Thanx!
Op dit moment zijn de standaard (verouderde) Dell drivers geïnstalleerd voor de GT 555M. Is het aan te raden om deze drivers te verwijderen en de drivers van de nVidia site te installeren?
[ Voor 33% gewijzigd door Massri op 25-09-2011 19:22 ]
Zijn dit normale waarden?
Of zou dan een snellere downloadsnelheid dan 300Kb/s mogelijk moeten zijn?
11MBit is ongeveer 1.4 MB/s download en 0.1MB/s upload. De download ziet er OK uit, de upload is wel traag maar dit ligt misschien aan je abbo. Die 300 Kb/s ligt dus waarschijnlijk aan trage mirrors, niet de PC.pimmedoris schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:51:
@Scale: Beide laptops geven 11Mbit/s down en 0.8Mbit/s up.
Zijn dit normale waarden?
Of zou dan een snellere downloadsnelheid dan 300Kb/s mogelijk moeten zijn?
Je kan het anders even testen door Windows 8 te downloaden
MSDN: Windows Metro Style Apps Developer Downloads
je hoeft hem niet helemaal te downloaden, maar de mirrors van Microsoft zijn wel tot heel hoge snelheden capabel.
Dat zou ik zeker doen. De laatste WHQL drivers presteren ook beter in games enzo. Dit is wel de 64-bit download.Massri92 schreef op zondag 25 september 2011 @ 19:20:
Ik denk dat het toch te maken heeft met de drivers van mijn videokaart, omdat het probleem met de BSOD naar mijn idee, altijd optreed nadat mijn laptop in standby is komen te staan. Ongeveer 30 sec. daarna wordt mijn scherm zwart en reageert nergens meer op. Vervolgens reboot het systeem, waarna ik de BlueScreen melding krijg.
Op dit moment zijn de standaard (verouderde) Dell drivers geïnstalleerd voor de GT 555M. Is het aan te raden om deze drivers te verwijderen en de drivers van de nVidia site te installeren?
Macbook Pro 17" Late 2011
Thanks voor je reactie. Ik zie dat jij ook een L702X hebt. Heb jij dan ook last gehad van een BSOD, wanneer je je systeem in slaapstand zet o.i.d.?T.Libbrecht schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:19:
[...]
Dat zou ik zeker doen. De laatste WHQL drivers presteren ook beter in games enzo. Dit is wel de 64-bit download.
Nee daar heb ik nog geen last van gehad. Wat is de frequentie van je scherm? Het enige wat ik gehad heb is dat ik gewoon een zwart scherm had als ik uit slaapstand kwam met een frequentie van 120-100Hz. Op 60Hz heb ik nog nooit een probleem gehad.Massri92 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:38:
[...]
Thanks voor je reactie. Ik zie dat jij ook een L702X hebt. Heb jij dan ook last gehad van een BSOD, wanneer je je systeem in slaapstand zet o.i.d.?
Vreemd blijft wel dat dit probleem pas op trad toen je er meer geheugen bij hebt gedaan.Massri92 schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:38:
[...]
Thanks voor je reactie. Ik zie dat jij ook een L702X hebt. Heb jij dan ook last gehad van een BSOD, wanneer je je systeem in slaapstand zet o.i.d.?
Haal dat zelfde geheugen er weer eens uit en probeer weer sleep enzo.
Treed het dan nog op of is het dan weer weg?
Ik heb die windows 8 gedownload en daar werd 1.6MB/s aangegeven, dus het lijkt wel goed te zitten. Wel apart. Ik heb drie verschillende files geprobeerd (met voldoende seeds) en ze gingen allemaal erg traag. Volgens mij heb ik op utorrent ook nergens een limiet aanstaan...
Ach waarschijnlijk toeval dat het net allemaal trage mirrors zijn...
Ik zou daar nog het volgende aan toe willen voegen:toxict schreef op maandag 26 september 2011 @ 08:11:
[...]
Vreemd blijft wel dat dit probleem pas op trad toen je er meer geheugen bij hebt gedaan.
Haal dat zelfde geheugen er weer eens uit en probeer weer sleep enzo.
Treed het dan nog op of is het dan weer weg?
Zet eens alleen dat nieuwe geheugen erin, zonder het oude geheugen.
En verwissel ze eens van plaats (boven <-> onder) als ze er alle 4 in gaan.
Memtest moet sowieso een nachtje doorgaan voor een goed resultaat (behalve als je gelijk al errors ziet, want dan weet je ook genoeg).
Slaapstand problemen kunnen nattuurlijk ook door andere onderdelen veroorzaakt worden als ze niet goed wakker worden. Daarvoor zou ik eens alle drivers checken op nieuwe versies. Zo heb ik wel eens wifi problemen na slaapstand opgelost.
Verwijderd
Niet slim. Als je de TV turner niet had genomen had er standaard een WWAN kaart in gezeten. Althans, dat is bij de xps 15 het geval.zeef schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:26:
Heeft iemand hier de TV tuner vervangen voor een WWAN/3G kaart?
Als je de turner wel neemt zijn de WWAN kabels ook niet aanwezig, maar dat mag je zelf even verifieren. Ik weet het niet zeker.
Ik gebruik voor de temp alleen te meten RealTemp hier heb je veel opties maar het blijft overzichtelijk. Ook kan je de temp van je GPU op laten halen.trillion schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:16:
welke software gebruiken jullie om de temperatuur van je Dell te meten?
Begreep juist van de wiki dat je een tv kaart moest meebestellen om de antennes preinstalled te krijgen.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:00:
[...]
Niet slim. Als je de TV turner niet had genomen had er standaard een WWAN kaart in gezeten. Althans, dat is bij de xps 15 het geval.
Als je de turner wel neemt zijn de WWAN kabels ook niet aanwezig, maar dat mag je zelf even verifieren. Ik weet het niet zeker.

Dell Support gaat mij maar mooi helpen. Ik dacht dat het probleem verholpen was door de drivers van nVidia.com te installeren, nou nee dus.. Net weer na standby, na ca. 30 seconden een zwart scherm waarna er niks anders op staat dan een reboot. (ctrl + alt + delete). Een laptop van ruim € 1000,- die zo doet :-/BounceMeister schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:14:
[...]
Ik zou daar nog het volgende aan toe willen voegen:
Zet eens alleen dat nieuwe geheugen erin, zonder het oude geheugen.
En verwissel ze eens van plaats (boven <-> onder) als ze er alle 4 in gaan.
Memtest moet sowieso een nachtje doorgaan voor een goed resultaat (behalve als je gelijk al errors ziet, want dan weet je ook genoeg).
Slaapstand problemen kunnen nattuurlijk ook door andere onderdelen veroorzaakt worden als ze niet goed wakker worden. Daarvoor zou ik eens alle drivers checken op nieuwe versies. Zo heb ik wel eens wifi problemen na slaapstand opgelost.
Systeemherstel heb ik al eens uitgeprobeerd, Clean install (nog) niet. Hoor morgen wel wat ze als oplossing te bieden hebben.

En je kunt ze eigenlijk niet eens ongelijk geven. Wel jammer dat ze niet beter kunnen specificeren wat er wel en wat er niet werkt in hun systemen, maar zo is het nu eenmaal.
Ik hoop dat de helpdesk daar telefonisch al achter komt; als je een monteur aan huis krijgt en die constateerd dat het zelf geplaatste, niet door Dell gecertificeerde geheugen het probleem is, kun je daar wel eens een factuur voor ontvangen.
[ Voor 31% gewijzigd door guapper op 27-09-2011 01:21 ]
Met geheugen toegevoegd of zonder geheugen toegevoegd, het probleem blijft zich daarmee voordoen. Dell gaf mij aan dat dit een Windows issue is... echter werd mij aangeraden dat ik een Clean Install zou kunnen uitvoeren met mijn Windows serial key en vervolgens nogmaals uit te testen. Wordt dit probleem hiermee niet opgelost, dan wordt er wat anders geregeld.jimmy87 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 01:09:
Als jij dat geheugen zelf hebt toegevoegd en zonder dat geheugen heb je er geen last van gaat de definitie "Dell support gaat mij maar mooi helpen" niet op natuurlijkZe zullen allicht meedenken maar zijn dan nergens toe verplicht.
Hoeveel heb je betaald voor het TB en waar heb je deze gekocht? Zit er verschil in de kwaliteit van het TB qua typgedrag?teddebraak schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:35:
Net standaard toetsenbord vervangen door een backlit versie, alleen cover aan de bovenkant wilde in eerste instantie niet makkelijk losklikken, voor de rest en makkie.
Als ik vragen mag hoe kan je die bestellen zit er namelijk ook al een poos op te aazen maar wil nog niet echt vlottenteddebraak schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:35:
Net standaard toetsenbord vervangen door een backlit versie, alleen cover aan de bovenkant wilde in eerste instantie niet makkelijk losklikken, voor de rest en makkie.
Pics or it didn't happen!teddebraak schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:35:
Heb een installatie van Windows 7 - 64 bit engels met gebruik van de drivers van de Dell site.
Daarna Microsoft update blijven draaien, totdat er niks meer te updaten valt.
Dit is al de tweede keer dat ik dit heb, zomaar uit het niets....
Had mijn Outlook open, dus alles even zwart geblocked wat niet voor anderen is, maar het idee moet duidelijk zijn wat ik zie op mijn scherm.
Ik krijg dus van die gele vierkantjes over mijn hele scherm.
Enige oplossing is de aan/uit knop ingedrukt houden, totdat ie uit gaat en dan weer opstarten.
Iemand een idee?

Blijf jij dit probleem dan ook behouden als je jouw frequentie van je scherm hebt gewijzigd naar 100-120Hz? Ik vind 120Hz veel fijner voor mijn ogen. Maar de combinatie van 100-120Hz en standby mode is niet dus mogelijk..T.Libbrecht schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:46:
[...]
Nee daar heb ik nog geen last van gehad. Wat is de frequentie van je scherm? Het enige wat ik gehad heb is dat ik gewoon een zwart scherm had als ik uit slaapstand kwam met een frequentie van 120-100Hz. Op 60Hz heb ik nog nooit een probleem gehad.
Ik heb dit ook één keer meegemaakt (Zelfde batch XPs 17's, aangezien we twee dagen na elkaar de laptop hebben gehad. Verder heb ik geen verschil in configuartie (behalve dat ik de standaard 4gb heb gehouden)).toxict schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:12:
Ik heb een vreemd probleem met mijn XPS 17 [zie signature voor config].
Heb een installatie van Windows 7 - 64 bit engels met gebruik van de drivers van de Dell site.
Had mijn Outlook open, dus alles even zwart geblocked wat niet voor anderen is, maar het idee moet duidelijk zijn wat ik zie op mijn scherm.
Enige oplossing is de aan/uit knop ingedrukt houden, totdat ie uit gaat en dan weer opstarten.
Iemand een idee?
[afbeelding]
Bij mij gebeurde het net nadat ik de laptop had aangezet (mijn eerste instinct was overhit, maar dat kon in dat geval niet).
Ik heb een clean install gedaan, zonder de drivers van Dell, maar met de laatste nieuwste drivers. Ik heb daar vervolgens Driver Genius overheen gegooid en heb nu een laptop die loopt als een zonnetje. Mijn config is haast hetzelfde , alleen heb ik de lichtere processor en 1 hdd. Mogelijk biedt de nieuwste beta driver van Nvidia, die enkele dagen uit is, een oplossing.toxict schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:12:
Ik heb een vreemd probleem met mijn XPS 17 [zie signature voor config].
Iemand een idee?
[afbeelding]
Alienware 17, 4700MQ, GTX780m, SSD, 120Hz. (Windows11) - XPS L702x , GT 555m, SSD, 120Hz (Windows 10) - Galaxy A52(2021) - Galaxy Tab S 10.5 - Galaxy Tab S6 lite - Galaxy Watch 4 Classic
op de website van dell via technical support een mail gestuurd om het tb aan te vragen, daarna via mailverkeer met een dell werknemer mijn adresgegevens moeten geven en telefonisch mijn creditcard gegevens moeten overdragen. kosten kwam op 44,04euro. Het klopt dat ze alleen een us backlit toetsenbord hebben, geen nl/be.Jwlb schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:51:
[...]
Hoeveel heb je betaald voor het TB en waar heb je deze gekocht? Zit er verschil in de kwaliteit van het TB qua typgedrag?
dit is de mail die kreeg nadat ik bij technical support een formuliertje ingevuld had:
qua typegedrag merk ik niks anders.Thank you for contacting Dell Hardware Email Support.
I can inform you that you have keyboard with no backlighting.
We have no backlight keyboard for DUTCH language. The backlight keyboard is only for US international keyboard.
In case you are able to replace the keyboard by yourself ( all damages by this action are not covered by any service ) I am sending you the price offer in the attachment. You can see the manual on bellow site:
http://support.euro.dell....SM/keyboard.htm#wp1179891
If you are not able to replace the part by yourself , the part can be replaced by our onsite technician in price of 179.00 EUR.
Please write me which option is more suitable for you .
Send me your contact address (if a Service check has to be realized) and two phone numbers, where you are reachable/attendant between 9am ? 5pm.
Please use the same E-Mail address and don?t delete the previous conversation as well as the E-Mail subject to prevent delay in our communication.
Please write back within next 2 days (if you shouldn?t be reachable in next days ? e.g. on holiday - please let us know) otherwise we will contact you after 2 days from CER_Services_Email1@Dell.com to get sure that you have obtained this E-Mail.
Thank you for your co-operation.
I wish you a nice day.
Yours sincerely,
Jaroslav Remis
E-Mail Support
Dell | CSMB Customer Service
CER_Services_Email1@dell.com
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Error Message
Problem Description:
I recently bought a dell xps 17inch laptop, it came without a backlit keyboard. I would like to add one to my laptop. During dell chat they forwarded me to technical support.
Idd ik heb ook dat probleem als ik uit slaapstand kom. Zeer stom misschien dat er een oplossing komt met nieuwe drivers van nvidia.Massri92 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:55:
[...]
Blijf jij dit probleem dan ook behouden als je jouw frequentie van je scherm hebt gewijzigd naar 100-120Hz? Ik vind 120Hz veel fijner voor mijn ogen. Maar de combinatie van 100-120Hz en standby mode is niet dus mogelijk..
heb je het keyboard zelf vervangen? Lukt dat een beetje makkelijk?teddebraak schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:27:
op de website van dell via technical support een mail gestuurd om het tb aan te vragen, daarna via mailverkeer met een dell werknemer mijn adresgegevens moeten geven en telefonisch mijn creditcard gegevens moeten overdragen. kosten kwam op 44,04euro. Het klopt dat ze alleen een us backlit toetsenbord hebben, geen nl/be.
dit is de mail die kreeg nadat ik bij technical support een formuliertje ingevuld had:
[...]
qua typegedrag merk ik niks anders.
zelf vervangen ja, alleen bovenkapje (waarj epolsen op rusten tijdens typen) ging wat moeizaam, maar met wat fiducie lukt dat wel.TweakersOnly schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:40:
[...]
heb je het keyboard zelf vervangen? Lukt dat een beetje makkelijk?
YouTube: How to install a backlit keyboard on Dell XPS 17 L702X laptop - YouTubepimmedoris schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:59:
Hier staan ook filmpjes van op youtube. En ik moet zeggen dat dat er vrij eenvoudig uitzag.
Nog geen 10 minuten werk. Duidelijk filmpje.
Verwijderd
dank aan degenen die dit willen geven.
Ik wil graag direct het geheugen vervangen en een Clean Install uitvoeren vanaf de meegeleverde resource DVD. Nu lees ik zo her en der in de thread dat er wel eens een probleempje ontstaat bij het plaatsen van ander geheugen.
-Geheugen voor of na de Clean Install vervangen, of maakt dit helemaal niet uit?
-Is er nog een specifiek merk geheugen dat het meest geschikt is gebleken?
-Wat is de juiste prijs om het originele geheugen (2 x 2 MB) van de hand te doen?
-Voor iemand die de resource DVD al heeft gebruikt: verlost de schone installatie je van alle advertentie software, en loont het nog om na de install handmatig dingen te gaan verwijderen?
Nogmaals bedankt
Wanneer je het geheugen vervangt maakt normaal gezien niet uit. Je virtueel geheugen past zicht toch automatische aan.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:25:
Mijn XPS 17 arriveert binnenkort en ik heb een aantal vragen waarbij ik wel advies kan gebruiken. Alvast
dank aan degenen die dit willen geven.
Ik wil graag direct het geheugen vervangen en een Clean Install uitvoeren vanaf de meegeleverde resource DVD. Nu lees ik zo her en der in de thread dat er wel eens een probleempje ontstaat bij het plaatsen van ander geheugen.
-Geheugen voor of na de Clean Install vervangen, of maakt dit helemaal niet uit?
-Is er nog een specifiek merk geheugen dat het meest geschikt is gebleken?
-Wat is de juiste prijs om het originele geheugen (2 x 2 MB) van de hand te doen?
-Voor iemand die de resource DVD al heeft gebruikt: verlost de schone installatie je van alle advertentie software, en loont het nog om na de install handmatig dingen te gaan verwijderen?
Nogmaals bedankt
Ik zelf heb Kingston HyperX erin zitten en daar ben ikzelf zeer tevreden over. Binnen kort ga ik er nog 2 bij steken.
De prijs voor de originele weg te doen daar kan ik je niet op antwoorden want die heb ik aan mijn broer verkocht voor een klein prijsje
Als je de resource DVD gebruikt heb je inderdaad een cleane windows 7 die al geactiveerd is zonder alle programma van dell zoals Jwlb al zij.
Ik hoop dat je hier mee geholpen ben.
US is toch het standaard toetsenbord, ook in Nederland? Dezelfde indeling als in het hierboven genoemde youtube filmpje hoop ikteddebraak schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:27:
[...]
op de website van dell via technical support een mail gestuurd om het tb aan te vragen, daarna via mailverkeer met een dell werknemer mijn adresgegevens moeten geven en telefonisch mijn creditcard gegevens moeten overdragen. kosten kwam op 44,04euro. Het klopt dat ze alleen een us backlit toetsenbord hebben, geen nl/be.
[...]
qua typegedrag merk ik niks anders.
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.
op het filmpje staat het US keyboard, op de nl versie zitten de @ etc op een andere plek.Jodi schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:14:
[...]
US is toch het standaard toetsenbord, ook in Nederland? Dezelfde indeling als in het hierboven genoemde youtube filmpje hoop ikLinkje verwijst naar punt in het filmpje waar de indeling zichtbaar is
Verwijderd
Dus een 1600 MHz setje gaat wel werken? Verder bedankt voor de reacties.T.Libbrecht schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 09:03:
[...]
Ik zelf heb Kingston HyperX erin zitten
Hij draai jammer genoeg niet op 1600Mhz maar op 1333Mhz.Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:45:
[...]
Dus een 1600 MHz setje gaat wel werken? Verder bedankt voor de reacties.
Mijn timings zijn:
cas latency (cl) 8
ras-to-cas-delay (trcd) 8
ras-precharge-time (trp) 8
row-active-time (tras) 23
Ik zal wel een pannenkoek zijn maar ik heb de none backlit en mijn symbolen zitten op precies dezelfde plek als die uit het filmpje.teddebraak schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:11:
[...]
op het filmpje staat het US keyboard, op de nl versie zitten de @ etc op een andere plek.
Andere zaken ik zit er over na te denken om zon device:
http://www.ebay.com/itm/2...ernal&hash=item336c13385c
Aan te schaven en dan SSD drive maar toch meer dan een terabyte aan data opslag hebben.
(SSD in bay one, en dan een van me data disks in de HD caddy).
Heeft iemand hier ervaring mee? Goed idee/Slecht idee?
Tevens vroeg ik me af wat er zou gebeuren als de dell power saver de dvd drive uitschakelt (waar dan een HD zit)
Het leek mij dat als je de Write-caching uitzet dat hij gewoon de drive uitschakelt zonder issues.
Verwijderd
Nee is ook niet de bedoeling, Ik doe dan me 500GB in die dvd bay en de SSD in bay 0 (of is het 1?). De data disk in de DVD bay zou ik kunnen uitschakelen met power saver en daar zou ik dan de write cache op uitschakkelen.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:07:
Vooral niet aan de writeback installingen rommelen. Daarmee laat je de performance van bepaalde SSD's letterlijk kelderen.
Nu zit ik natuurlijk met de vraag of m'n garantie hier nog gaat gelden.
Je kan nu alleen nog de xps 17 van 650 en 700 euro kopen.
Is er een update of komen ze niet meer terug?
Verwijderd
Verwijderd
Ik kan hem overigens nog wel selecteren: http://configure.euro.del...l&oc=n00x7m07&s=dhs&fb=1&
Momenteel loopt de actie nog, maar is teruggebracht naar 20 %.
En had jij bij je bestelling ook gebruik gemaakt van een 90 euro korting coupon en 10% korting?Embryo1 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:23:
De caskback korting van Dell, dus toen die 25%, is via Haalmeeruitjekaart,op mijn kredietkaart rekening gestort. Dat is dan toch een extra voordeel na ong. 1 maand.
Momenteel loopt de actie nog, maar is teruggebracht naar 20 %.
Ja, idd.toxict schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:12:
[...]
En had jij bij je bestelling ook gebruik gemaakt van een 90 euro korting coupon en 10% korting?
Ik heb eerst ingelogd via de site haalmeeruitjekaart. Een account aangemaakt en vervolgens de site van Dell op hun site aangeklikt.
Je krijgt dan precies hetzelfde als rechtstreeks bij Dell op de site. De cashback gaat alleen over het bedrag zonder de BTW.
Ps. Net contact gehad met Dell voor het verlichte toetsenbord. 2 verkopers gaven aan, dat het service contract verviel, als ik het zelf zou plaatsen. Moest gebeuren door een Dell gecertificeerde monteur.
Kosten met verzending € 77,50 incl. BTW. Zonder monteur. De verkopers van sales en technische ondersteuning, geven dit aan, in het Dell systeem, nav. de servicetag.
[ Voor 32% gewijzigd door Embryo1 op 03-10-2011 11:38 ]
Verwijderd
ik heb een 5.1 surroundset (Logitech Z906), nu is mijn vraag, welke kabel moet ik kopen om mn dell xps 17 te verbinden met de set?
Wanneer had jij je laptop besteld?
Bij mij zeiden ze dat het niet mogelijk was om een verlicht tobo erin te zetten omdat ze dan het moederbord moesten wisselen?!

Ik snapte het al niet...
Het punt is dat bij mijn laptop de H toets kapot is, dus ik denk er komt een nieuw tobo + monteur dus dat is wel te regelen, niet dus

Verwijderd
Dat is raar. Enige tijd geleden luke het wel bij iemand. Dat kostte €40 inclusief monteurEmbryo1 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:34:
[...]
Ja, idd.
Ik heb eerst ingelogd via de site haalmeeruitjekaart. Een account aangemaakt en vervolgens de site van Dell op hun site aangeklikt.
Je krijgt dan precies hetzelfde als rechtstreeks bij Dell op de site. De cashback gaat alleen over het bedrag zonder de BTW.
Ps. Net contact gehad met Dell voor het verlichte toetsenbord. 2 verkopers gaven aan, dat het service contract verviel, als ik het zelf zou plaatsen. Moest gebeuren door een Dell gecertificeerde monteur.
Kosten met verzending € 77,50 incl. BTW. Zonder monteur. De verkopers van sales en technische ondersteuning, geven dit aan, in het Dell systeem, nav. de servicetag.

En je garantie vervalt niet, dat is niet eens rechtsgeldig. Ook vertellen verschillende medewerkers andere verhalen over het vervallen van de garantie...
Ik heb de laptop 2 september 2011 besteld. Ik baal natuurlijk een beetje, maar goed. Ik had ook gelezen, dat er iemand voor € 44, 04 een nieuw verlicht tobo had. Maar bij mij kwamen er nog verzendkosten bij en BTW.Lennart_1337 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 18:49:
[...]
Wanneer had jij je laptop besteld?
Bij mij zeiden ze dat het niet mogelijk was om een verlicht tobo erin te zetten omdat ze dan het moederbord moesten wisselen?!![]()
Ik snapte het al niet...
Het punt is dat bij mijn laptop de H toets kapot is, dus ik denk er komt een nieuw tobo + monteur dus dat is wel te regelen, niet dus
Volgens de verkoper/technische dienst medewerker, wordt aan de hand van de service tag, het systeem aangepast bij bestellingen via Dell. Er was de laatste tijd veel vraag naar het verlichte Us international qwerty
tobo.
Ik moet wel zeggen dat ik alles via Dell Nederland had gedaan. Misschien was het via UK slimmer geweest.
in de mailwisseling staat niks over het vervallen van garantie, wel het volgende:
Probeer het anders eens bij: CER_Services_Email1@dell.comIn case you are able to replace the keyboard by yourself ( all damages by this action are not covered by any service ) I am sending you the price offer in the attachment. You can see the manual on bellow site:
http://support.euro.dell....SM/keyboard.htm#wp1179891
[ Voor 8% gewijzigd door teddebraak op 03-10-2011 19:16 ]
Verwijderd
en welke ik het beste kan kopen voor te kopelen aan mijn 5.1 systeem
Als jouw 5.1 set een optische ingang heeft, dan heb je een kabel nodig wat hier op lijkt.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:39:
Nog iemand die weet wat zo n spdif kabel is???
en welke ik het beste kan kopen voor te kopelen aan mijn 5.1 systeem?
3.5mm jack <--> TOSlink
Zie link
Wikipedia weet hetVerwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 20:39:
Nog iemand die weet wat zo n spdif kabel is???
en welke ik het beste kan kopen voor te kopelen aan mijn 5.1 systeem?
De kabel aansluiting heet TOSLINK.
Je kan zo'n kabel kopen voor 200 euro, maar ook gewoon voor 9,95. Ik heb hem zelf van CDROMLand maar ongetwijfeld kan je hem op heel veel plekken halen voor weinig. Oh ja, ik herinner me nu net dat de HEMA ze ook heeft.
Wel even kijken of jouw 5.1 systeem een aansluiting heeft voor dit systeem.
[ Voor 2% gewijzigd door enigmafan op 04-10-2011 07:40 . Reden: Toslink verduidelijkt ]
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Voorbeeld: bij chipset heb je de mangement engine interface. Uiteraard kan ik Googelen naar de uitleg, maar er zijn nog wel wat meer drivers/toepassingen waarvan me onduidelijk is wat ze doen.
Bestaat zo'n uitleg pagina op internet?
staat wat verder terug in dit forum, even zoeken op clean install voor wat verdere info.enigmafan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:48:
Nog een vraagje; in mijn herinnering was het zo dat bij een verse install van Windows op een SSD, je in het installeer proces op een gegeven moment met F6 een driver moet gaan installeren om de SSD aan te spreken. Toen ik de Crucial M4 had ingebouwd en vervolgens Windows 7 SP 1 ging installeren, werd er niet om een driver gevraagd maar werkte de installatie gewoon. Klopt dat? Of heb ik nou een inferieure driver geintalleerd?
maar installatievolgorde en drivers zijn te vinden op:
http://forum.notebookrevi...-l702x-clean-install.html
Verwijderd
Ik weet wat een TOSLINK is, maar ik heb deze ook vanuit mn pc naar de boxen, maar dat is een hele andere vorm dan die op mijn laptop zitenigmafan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 07:39:
[...]
Wikipedia weet het
De kabel aansluiting heet TOSLINK.
Je kan zo'n kabel kopen voor 200 euro, maar ook gewoon voor 9,95. Ik heb hem zelf van CDROMLand maar ongetwijfeld kan je hem op heel veel plekken halen voor weinig. Oh ja, ik herinner me nu net dat de HEMA ze ook heeft.
Wel even kijken of jouw 5.1 systeem een aansluiting heeft voor dit systeem.
Dus ik weet niet eens of dit gaat passen
Verder iemand de SPDIF al getest op zijn xps?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 13:55 ]
Aha, daar had ik overheen gelezen. Tja, als ik deze had, zou ik hem graag even testen, maar helaas, die heb ik niet. Mocht ik hem in het weekend tegenkomen voor deze prijs, dan neem ik hem wel ff mee om te testen.JomiVerwimp schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:02:
Zoals toxict al zei is de SPDIF aansluiting op de XPS een 3,5mm jack... Dus je hebt echt een 3,5mm <-> TOSlink nodig
Precies wat ik nodig had, thanx.tjbrits schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:17:
[...]
staat wat verder terug in dit forum, even zoeken op clean install voor wat verdere info.
Verwijderd
Begrijp ik het goed dat de (in de link) door Scott_RC-TEK genoemde nVidia driver én de nVidia 3D emitter driver (punt G.) inmiddels door nVidia zijn geïntegreerd in 1 driver, 280.26? Dus géén aparte 3D emitter driver meer installeren?tjbrits schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:17:
[...]
Als je nieuwe driver van nVidia installeert en voor een clean instal kiest dan installeert Windows update automatische 3D emitter voor jou. De rest zit in de drivers van nVidia zelf.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:10:
[...]
Begrijp ik het goed dat de (in de link) door Scott_RC-TEK genoemde nVidia driver én de nVidia 3D emitter driver (punt G.) inmiddels door nVidia zijn geïntegreerd in 1 driver, 280.26? Dus géén aparte 3D emitter driver meer installeren?
Verwijderd
http://www.notebookcheck....ook-Notebook.63109.0.html
Specs: heel erg goed. Subjectieve kwaliteit volgens veel tweakers: dieptriest.
[ Voor 3% gewijzigd door Embryo1 op 04-10-2011 19:03 ]
Enige wat ik me nog afvraag, is het mogelijk een coax spdif kabel (dus geen optische) aan te sluiten via een verloopje?
Ja idd, maar ik heb begrepen van Darkstone dat er alleen US international backlight tobo's zijn voor de XPS 17 L702x.JomiVerwimp schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:14:
Ik heb nog nooit iemand anders dan Mohammed gehadDit gaat toch allemaal over qwerty backlit tobo's he? Ik wil nog steeds 'n Belgisch azerty met backlit
Heb je het probleem ook met de nieuwe béta drivers? Weet niet of je deze al hebt uitgeprobeerd?T.Libbrecht schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:22:
[...]
Idd ik heb ook dat probleem als ik uit slaapstand kom. Zeer stom misschien dat er een oplossing komt met nieuwe drivers van nvidia.
Ik denk dat ik gewoon een velletje ga halen, screen protector dusVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:36:
mensen, we hebben eindelijk een review van het matte scherm in de xps 17:
http://www.notebookcheck....ook-Notebook.63109.0.html
Specs: heel erg goed. Subjectieve kwaliteit volgens veel tweakers: dieptriest.
Ja..... Dat is toch niet vreemd .. Your point ?Heeft iemand ook ondervonden dat bij het gamen met de XPS 17 (Battlefield 3), dat de linkerkant van het toetsenbord (dus boven de ventilatie) best warm wordt?
Dit topic is gesloten.