C vind ik wel leuk ^^
A of B, C dus absoluut niet
Is het toeval dat je spongebob in je avatar en een sticker op je beamer hebt.
Ik kies voor C,
Maarre, die opening bij je lens, ga je daar geen spijt van krijgen? Lijkt me lastig te bedienen zo.. Ik weet niet hoe vaak je moet focussen met dat ding, maar als je ermee gaat slepen lijkt het me een vervelend hoekje, zo.
Anyway, tof idee om 't ding stiller te maken
Succes!
Maarre, die opening bij je lens, ga je daar geen spijt van krijgen? Lijkt me lastig te bedienen zo.. Ik weet niet hoe vaak je moet focussen met dat ding, maar als je ermee gaat slepen lijkt het me een vervelend hoekje, zo.
Anyway, tof idee om 't ding stiller te maken
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Nog even voor het irritante geluid uit je inverter/ ballast, als je hem makkelijk open kunt maken, kun je eens kijken of je de spoelen vast kunt lijmen. Deze willen nog wel eens resoneren op de schakelfrequentie.
Wat een hele irritante piep toon voort brengt.
(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)
C vind ik veruit het mooiste. Leuk idee trouwens, een beamer modden. Ik dacht eerst dat het om een PC case ging waar je een beamer in ging bouwen, dat zou ook nog leuk zijn.
In elk geval, doe zo voort, het ziet er al zéér goed uit
In elk geval, doe zo voort, het ziet er al zéér goed uit
Android developer & dürüm-liefhebber
Toevallig welKalton schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:42:
Is het toeval dat je spongebob in je avatar en een sticker op je beamer hebt.
Dat valt eerlijk gezegd reuze mee, doordat de opening aan de zijkanten scheef is kan je er eigenlijk prima bijPixeltje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:46:
Ik kies voor C,
Anyway, tof idee om 't ding stiller te makenSucces!
"Toevallig" heb ik dit ook gedaan, alle componenten zijn zo goed als onzichtbaar door de hoeveelheid lijm/gesmolten plastic die daar in zit.paularts schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:52:
Nog even voor het irritante geluid uit je inverter/ ballast, als je hem makkelijk open kunt maken, kun je eens kijken of je de spoelen vast kunt lijmen. Deze willen nog wel eens resoneren op de schakelfrequentie.
[ Voor 132% gewijzigd door WWJD op 06-04-2011 22:06 ]

Het is ook direct duidelijk waar je weg komt. Tenminste, voor mij wel
Leuke mod trouwens.
Ik geloof dat ik 'm daar in zou proberen te bouwenWWJD schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:18:
[...]
foto van een lege behuizing ook goed![]()
[afbeelding]
Nederlands is makkelijker als je denkt
HahaSeroo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:07:
[afbeelding]
Het is ook direct duidelijk waar je weg komt. Tenminste, voor mij wel.
Leuke mod trouwens.
Je mag die behuizing overnemen als je wilSeatRider schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:09:
[...]
Ik geloof dat ik 'm daar in zou proberen te bouwen
Omdat optie C zoals blijkt in de smaak valt heb ik nog 3 ideetjes getekend:

Laat maar weten welke jullie de mooiste vinden
Meer ideeën/opmerkingen zijn nog altijd welkom!
Poll: Welke?
• C1
• C2
• C3
• Toch maar gewoon C

Laat maar weten welke jullie de mooiste vinden
Meer ideeën/opmerkingen zijn nog altijd welkom!
Poll: Welke?
• C1
• C2
• C3
• Toch maar gewoon C
Heb C 3 gestemd, maar vraag me wel af of er voldoende lucht doorheen gaat stromen dan.. Die dingen worden warm, weet je?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Ontwerp eens een alternatief obv B

In principe word de lucht door de fan bij de lamp aangezogen, dus een luchtstroom moet er wel zijn. Maar: een gat is altijd groter te makenPixeltje schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:59:
Heb C 3 gestemd, maar vraag me wel af of er voldoende lucht doorheen gaat stromen dan.. Die dingen worden warm, weet je?
Zoiets als C2 maar dan horizontaal?
wat ook nog kan:
code:
1
2
3
4
| ----------------- --------------------- ------------------------- ----------------------------- |
-edit-
Toch maar ff gemaakt dan

Nu moet ik maar ophouden, te veel keus

[ Voor 17% gewijzigd door WWJD op 07-04-2011 12:52 ]
C2, ziet er ook goed uit en is functioneel.
| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |
Mee eens, B1, en als je hem nu ook nog eens netjes midden op de fangrill uit kan lijnen ziet het er al helemaal fabrieksnieuw uit.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Vind de laatste ook wel apart, lijkt wel alsof er een beetje snelheid in zit 
Leuke mod en goed uitgevoerd, is weer eens wat anders dan een gewone casemod en het valt ook wel op als je met dat ding aan komt zetten als je eens een presentatie hebtt
Leuke mod en goed uitgevoerd, is weer eens wat anders dan een gewone casemod en het valt ook wel op als je met dat ding aan komt zetten als je eens een presentatie hebtt
Mooie, originele mod!
Erg veel interessante foto's!
Erg veel interessante foto's!
c2 horizontaal versie 3 XD
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
Bedoel je dat de middelste "sleuf" ter hoogte van de lens komt?Stoney3K schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:05:
[...]
Mee eens, B1, en als je hem nu ook nog eens netjes midden op de fangrill uit kan lijnen ziet het er al helemaal fabrieksnieuw uit.
@ de rest, Bedankt voor de positieve reacties!!
Verwijderd
Helemaal mee eens, die is best wel strak, maar heeft toch iets speels.rohaantje schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:45:
c2 horizontaal versie 3 XD
Netjes hoor, ik doe het je niet na..

[b]L702[/b] heeft mij deze stukjes Mesh voor nop opgestuurd:

Bedankt! Ze zijn zelfs groter dan ik dacht, dat vraagt om wijzigingen in het plan:

Het gestreepte stuk wil ik open maken, met wat ik aan de rechterkant heb getekend ga ik in eerste instantie niets doen.
Vanavond kom ik nog niet aan het zagen toe, dit geeft mij mooi tijd er nog even over na te denken
Dit is namelijk weer compleet iets anders als de ideetjes die jullie eerder al gezien hebben

Wat laatst ook nog met de post binnenkwam: (genoeg, maar dit is beamer-gerelateerd

Relaytjes die binnenkort de lamp en de fans gaan bedienen.
Mooi dat mesh, ben benieuwd hoe het eruit ziet als het erachter zit.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Even een snelle pic van hoe ik het nu gedaan heb, het idee van de vorige keer heb ik maar weer aan de kant gelegd. Ik ben net begonnen met het afwerken, de gaten heb ik gezaagd met een aldi-multitool dus ze zijn nog erg ruw! Lijkt wel al leuk met de Mesh erachter, deze wil ik wss zwart spuiten net als de rest van de beamer.

Zoals jullie misschien opvalt loopt de bovenste sleuf niet gelijk met het gat van de lens. Tussen deze en de bovenkant zit namelijk evenveel ruimte als de onderste sleuf en de onderkant.

Zoals jullie misschien opvalt loopt de bovenste sleuf niet gelijk met het gat van de lens. Tussen deze en de bovenkant zit namelijk evenveel ruimte als de onderste sleuf en de onderkant.
Vijfde update
Grille 2
Vandaag het vervolg van de vorige keer, nu de sleuven netter bijgewerkt:

Dank aan dit tooltje:

Daarnaast een aantal kleine dingen gemaakt:
Ondersteuning voor de voorste pootjes:

Ook ben ik met een derde pootje bezig voor het in hoogte kunnen verstellen aan de achterkant, iets wat ik miste in de originele behuizing.

Deze heb ik net als het stukje Mesh zwart gespoten:

Zesde update
Deze keer lekker aan het slopen geweest, eerst de ballast geopend:
En daarna zoals een tweaker al zei gekeken of er bepaalde spoelen vast gelijmd kunnen worden. Uiteindelijk heb ik het hele kastje maar gevuld met lijmpistool-lijm
Daarna de lampvoeding uit elkaar gehaald:

Een vervelend klusje:

Nu kan ik er rechtstreeks draden op solderen, uit-stekende connectoren zijn niet meer nodig:

De rechter zijkant heb ik net vastgelijmd en is op dit moment aan het drogen:

Hierna ga ik verder met het vastlijmen van de voorkant, daarna moeten er nog een paar kleine onderdelen gemaakt worden en kan de rest van de beamer gelijmd en vervolgens geverfd worden.
Schroefgaatjes voor de bevestiging van de Mesh:

De lensopening aan de binnenkant iets breder gemaakt zodat de lens zelf volledig kan uitschuiven:

Daarna gewerkt aan de afscheiding van de ballast, in de volgende update meer hierover:

Nog een kleine status update, de voorkant en de andere zijkant zijn nu ook gelijmd:

Lensomhulsel gelijmd:

De derde ring wordt met schroefjes vastgezet, op deze manier kun je het hele lenshuis uit de beamer halen, mocht de lamp vervangen moeten worden.
Vervolgens de beamer proef gedraait,

Licht aan de achterkant valt mee:

Aan de voorkant meer licht, ik ga hier waarschijnlijk een schotje plaatsen, om te voorkomen dat er te veel licht aan de voorkant ontsnapt.

Leuk kleurspel aan de onderkant: (het licht van de 3 LCD's)

Voor het proefdraaien eerst nog alle lensjes en filtertjes schoon gemaakt:

Was ook aardig nodig, na al dat zagen/schuren krijg je dit:

Eén van de drie LCD's:

Binnenkort bezig met de achterkant, na het lijmen hiervan is de beamer klaar om geverft te worden

Lensomhulsel gelijmd:

De derde ring wordt met schroefjes vastgezet, op deze manier kun je het hele lenshuis uit de beamer halen, mocht de lamp vervangen moeten worden.
Vervolgens de beamer proef gedraait,

Licht aan de achterkant valt mee:

Aan de voorkant meer licht, ik ga hier waarschijnlijk een schotje plaatsen, om te voorkomen dat er te veel licht aan de voorkant ontsnapt.

Leuk kleurspel aan de onderkant: (het licht van de 3 LCD's)

Voor het proefdraaien eerst nog alle lensjes en filtertjes schoon gemaakt:

Was ook aardig nodig, na al dat zagen/schuren krijg je dit:

Eén van de drie LCD's:

Binnenkort bezig met de achterkant, na het lijmen hiervan is de beamer klaar om geverft te worden
Bij deze bookmarked, ziet er allemaal erg gaaf en netjes uit!
Grappig, die beamer lijkt wel een beetje op mijn 3M 7640i beamer (qua knopjes en filters/lenzen binnenin)
Beamers omgebouwd naar goedkopere lampen
Beamers omgebouwd naar goedkopere lampen
Hee wat cool
mijn beamert moet soon(tm) ook een verse behuizing krijgen dus dit is zeker goede inspiratie
Leuke case, iets wat je niet vaak ziet maar er meer zou moeten zijn
Bedankt voor de reacties! Leuk dat er zo veel mensen met beamers bezig zijn
Zelf is dit mijn 3e beamer, waarvan 2 gemod. De eerste was een overhead-projector met LCD scherm
, vervolgens een kleine beamer met LED en daarna deze beamer met Xenon.
Vanochtend werd ik gebeld dat ik niet hoefde te werken
Tijd voor de beamer dus:

Moertje vastlijmen:

Zit goed vast.

En gemaakt:

Net als een gat voor het bedienen van de lens:

De bovenkant aan de achterkant vastgelijmd:

Balkjes voor de stevigheid:

Schroeven aan de bovenkant:

De beamer bestaat zometeen dus uit twee losse delen:

Zo is de lamp makkelijk te vervangen

Schuren maar:

Randen mooi afgerond:

Klaar om in de grondverf gezet te worden:

Buiten op een windstil plekje gespoten, binnen laten drogen:

Plaatje voor de aansluitingen alvast zwart gemaakt:

Net als het stukje Mesh(van L702 !) voor de achterkant:
Vanochtend werd ik gebeld dat ik niet hoefde te werken
Zesde update
Pootje
Het zelfgemaakte pootje nu echt afgemaakt:
Moertje vastlijmen:

Zit goed vast.

Aansluitingen
Het gedeelte van de aansluitingen is nu ook af: (schotjes vastgelijmd) Daarnaast de achterkant met schroeven vastgemaakt.

Bovenkant
Gaten voor de knoppen aftekenen:
En gemaakt:

Net als een gat voor het bedienen van de lens:

De bovenkant aan de achterkant vastgelijmd:

Balkjes voor de stevigheid:

Schroeven aan de bovenkant:

De beamer bestaat zometeen dus uit twee losse delen:

Zo is de lamp makkelijk te vervangen
Schuren & Verven
Naar de gamma geweest voor verf .. enzo.
Schuren maar:

Randen mooi afgerond:

Klaar om in de grondverf gezet te worden:

Buiten op een windstil plekje gespoten, binnen laten drogen:

Plaatje voor de aansluitingen alvast zwart gemaakt:

Net als het stukje Mesh(van L702 !) voor de achterkant:

Even een snelle pic:

Maandag de beamer een tweede laag grondverf gegeven. Vandaag de eerste laag uiteindelijke-kleur-verf.
In dit licht lijkt het een beetje vlekkerig, maar dat valt in echt enorm mee. Dit is dan ook de eerste laag

Maandag de beamer een tweede laag grondverf gegeven. Vandaag de eerste laag uiteindelijke-kleur-verf.
In dit licht lijkt het een beetje vlekkerig, maar dat valt in echt enorm mee. Dit is dan ook de eerste laag
[ Voor 22% gewijzigd door WWJD op 06-05-2011 20:36 ]
Zevende update
De beamer is nu compleet geverfd!
inclusief schroefjes:

"backpanel";

Mesh aan de voorkant schroeven/lijmen:

geeft een erg leuk effect:

ook aan de achterkant:

Pootjes aan de voorkant definitief lijmen:

Past precies:

Fanfilter monteren:

Schakelaar + voeding monteren:

Ballast inpakken met isolatie:

Het lamphuis wordt vastgeschroefd, bij de fans kreeg ik van die rubbertjes geleverd, deze ga ik gebruiken als afstandsbusjes. Alvast even vastgelijmd:

Dat doe je echt verdomd mooi!
Mooi hoor, op de foto van dde voeding (achterkant) lijkt het net of ie van leer is..
[ Voor 25% gewijzigd door ToCuS op 10-05-2011 07:30 ]
Geweldige case is dit zeg. Zeer netjes gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Punkbuster op 10-05-2011 07:32 ]
automation fanboy
Ziet er allemaal super uit! Ik volg deze build al een tijdje mee en zo te zien gaat dit een mooi beamertje worden! Maar als ik je een tip mag geven: Haal alsjeblieft geen spuitbussen bij de bouwmarkt weg... Heb er slechte ervaringen mee. Beter kan je naar een autoshop gaan en dan heb je meteen motip of auto-k spuitlak... stukken beter en ik weet niet of jij dat gehad hebt, maar de laatste keer dat ik spuitbussen bij de bouwmarkt heb gehaald had ik na een tijdje spuiten dat er niet meer fatsoenlijk mee was te werken.. (lekte verf langs het ventiel en spetterde inplaats van strak te spuiten)
Misschien had je geluk en ging het prima, maar voor mij geen bouwmarkt spuitbussen meer.
Misschien had je geluk en ging het prima, maar voor mij geen bouwmarkt spuitbussen meer.
Die Motip spuitbussen zijn anders wel een keer zo duur, je legt rustig 15 euro neer voor 1 spuitbusFiXeL schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:04:
Beter kan je naar een autoshop gaan en dan heb je meteen motip of auto-k spuitlak... stukken beter en ik weet niet of jij dat gehad hebt, maar de laatste keer dat ik spuitbussen bij de bouwmarkt heb gehaald had ik na een tijdje spuiten dat er niet meer fatsoenlijk mee was te werken.. (lekte verf langs het ventiel en spetterde inplaats van strak te spuiten)

Ik denk dat MDF spuiten ook prima wil met een spuitbus van de bouwmarkt hoor
En als je klaar bent hou je hem dan wel even op de kop en spuit je een paar keer? Dan komt er namelijk alleen drijfgas uit, en dan is het spuitkopje gelijk weer schoon, en kan hij in principe niet verstopt raken
Cool! Men beamer doet nu ook 3D

Altijd..
misschien niet zo prettig zonder brilletje
Waarschijnlijk bij het schoonmaken een spiegeltje verwisseld(althans dat hoop ik
)
Bedankt voor de onwijs toffe reacties verder 
Het dekt alleen niet zo goed als ik gehoopt had.. Bussen zijn na een paar laagjes al leeg
@Thinkpad, mijn bussen van de bouwmarkt waren ook al ~8 euro per bus(ondanks de klantenkaart
)

Altijd..
misschien niet zo prettig zonder brilletje
Waarschijnlijk bij het schoonmaken een spiegeltje verwisseld(althans dat hoop ik
Daar heb ik inderdaad ook last van gehad, spetters. Ookal heb ik de bus na gebruik, net zoals Thinkpad omschrijft, even op de kop laten doorspuiten. Voor de rest vind ik de verf primaFiXeL schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:04:
Ziet er allemaal super uit! Ik volg deze build al een tijdje mee en zo te zien gaat dit een mooi beamertje worden! Maar als ik je een tip mag geven: Haal alsjeblieft geen spuitbussen bij de bouwmarkt weg... Heb er slechte ervaringen mee. Beter kan je naar een autoshop gaan en dan heb je meteen motip of auto-k spuitlak... stukken beter en ik weet niet of jij dat gehad hebt, maar de laatste keer dat ik spuitbussen bij de bouwmarkt heb gehaald had ik na een tijdje spuiten dat er niet meer fatsoenlijk mee was te werken.. (lekte verf langs het ventiel en spetterde inplaats van strak te spuiten)
@Thinkpad, mijn bussen van de bouwmarkt waren ook al ~8 euro per bus(ondanks de klantenkaart
ik zou ze gewoon lekker bij de action weghalen, voor 2 euro per bus , lijkt het me het proberen waard,ThinkPadd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:13:
[...]
Die Motip spuitbussen zijn anders wel een keer zo duur, je legt rustig 15 euro neer voor 1 spuitbus![]()
k gebuik het naar volle tevredenheid(mat-zwart)
het enige nadeel is wel het beperkte kleurenasortiment
ora et labora
Klopt, zijn een stuk duurder, maar ik heb zelf ook eens de goedkope route geprobeerd en spuitbussen van de praxis gehaald... man, man, wat een ellende. Lekt alle kanten op dus je handen onder de verf en strak spuiten ho maar. En dat was een nieuwe spuitbus, dus het ventiel leegspuiten was niet echt een issue.ThinkPadd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:13:
[...]
Die Motip spuitbussen zijn anders wel een keer zo duur, je legt rustig 15 euro neer voor 1 spuitbus![]()
En als je klaar bent hou je hem dan wel even op de kop en spuit je een paar keer? Dan komt er namelijk alleen drijfgas uit, en dan is het spuitkopje gelijk weer schoon, en kan hij in principe niet verstopt raken
Hey, hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je beamer in 3D kan? Kon dit al? En dan moet je neem ik aan ook een bril hebben.
Voor de rest nice build!
Voor de rest nice build!
Ianovski schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:06:
Hey, hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je beamer in 3D kan? Kon dit al? En dan moet je neem ik aan ook een bril hebben.
Voor de rest nice build!

Goed bezig zeg, is het nog gelukt om je spiegeltjes weer goed te krijgen?
[ Voor 12% gewijzigd door Pixeltje op 12-05-2011 13:15 ]
Ik denk eerder dat je LCDtjes niet goed uitgelijnd staan (en zo te zien vooral de groene). Hoop dat je het nog goed kunt krijgen, want is milimeter werk om dat te verstellen

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2011 13:38 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 15:07 . Reden: typo ]
Ianovski schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:06:
Voor de rest nice build!
Nee, die stonden allemaal goed! Dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan!Pixeltje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:14:
[...]
Dat denk ik nu ook inderdaad. Heb in het verleden wel één van de LCDtjes losgehaalt, maar deze zitten met 4 schroefjes vast dus ik zou haast niet weten hoe ik deze moet verstellen. Ik zal vanavond of morgenavond hier weer naar kijken! Erg vervelend nu de case bijna af isThinkPadd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:38:
Ik denk eerder dat je LCDtjes niet goed uitgelijnd staan (en zo te zien vooral de groene). Hoop dat je het nog goed kunt krijgen, want is milimeter werk om dat te verstellen
Dankje
Was dat nou echt zo'n domme vraagPixeltje schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:14:
[...]

Heb je hem echt geprobeerd met een 3B brilletje? 
Voor de rest tof ding!
Voor de rest tof ding!
...

Hier schiet ik ook niks mee op
Heb het LCDtje "verstelbaar" gemaakt

Dit is de ruimte die ik heb, meest naar rechts (boven)

meest naar links (onder):

Na een beetje schuiven:

Probleem is dat de hele beamer uit elkaar moet, elke keer als ik aan het LCDtje wil schuiven, schiet niet echt op zo. In theorie zou ik ook de hele LCD houder kunnen los solderen, maar om het dan weer recht te krijgen is lastiger dan op deze manier.

Een echte 3D beamer bouwen zou daarnaast wel leuk zijn, met bijvoorbeeld twee beamers in één case

Hier schiet ik ook niks mee op

Heb het LCDtje "verstelbaar" gemaakt

Dit is de ruimte die ik heb, meest naar rechts (boven)

meest naar links (onder):

Na een beetje schuiven:

Probleem is dat de hele beamer uit elkaar moet, elke keer als ik aan het LCDtje wil schuiven, schiet niet echt op zo. In theorie zou ik ook de hele LCD houder kunnen los solderen, maar om het dan weer recht te krijgen is lastiger dan op deze manier.
ThnxDJ-Visto schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:25:
Heb je hem echt geprobeerd met een 3B brilletje?
Voor de rest tof ding!
Een echte 3D beamer bouwen zou daarnaast wel leuk zijn, met bijvoorbeeld twee beamers in één case
Ja op zich leuk maar dan moet je nog de boel polariseren etc etc. Op zich zou het kunnen, maar ja...
2 Beamers geintergreerd lijkt me wel lastig i.v.m. hitte ontwikkeling. De beamers moeten flinke lampen hebben, omdat de polariserende filters de helft van het licht blokkeren. En je moet er een speciaal scherm voor hebben met een zilver coating om zoveel mogelijk licht te laten reflecteren wat het geheel hartstikke duur maakt.WWJD schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:24:
Ik heb samen met m'n pa deze opstelling gemaakt voor een 3D beamer opstelling. (ik alleen de pc, hij de rest

Maar het is toch wel een vors geheel, vooral omdat er nog een computer in zit (ook al is het een uATX kast) en ruimte eronder voor verlengsnoeren, 3d brilletjes, etc. Inmiddels staat het op zwenkwieltjes om het te kunnen verplaatsen zonder je rug te breken

[ Voor 20% gewijzigd door FunFair op 14-05-2011 00:48 ]
En werkt dat?FunFair schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:00:
[...]
2 Beamers geintergreerd lijkt me wel lastig i.v.m. hitte ontwikkeling. De beamers moeten flinke lampen hebben, omdat de polariserende filters de helft van het licht blokkeren. En je moet er een speciaal scherm voor hebben met een speciale zilver coating om zoveel mogelijk licht te laten reflecteren wat het geheel hartstikke duur maakt.
Ik heb samen met m'n pa deze opstelling gemaakt voor een 3D beamer opstelling. (ik alleen de pc, hij de rest)
[afbeelding]
Maar het is toch wel een vors geheel, vooral omdat er nog een computer in zit (ook al is het een uATX kast) en ruimte eronder voor verlengsnoeren, 3d brilletjes, etc. Inmiddels staat het op zwenkwieltjes om het te kunnen verplaatsen zonder je rug te breken
Het werkt heel goed voor stereo foto's. Maar gamen met deze opstelling zal niet lukken i.v.m. simpele on-board video. 3D films nog niet mee geexpirimenteerd, ik zou ook niet zo 1,2,3 weten hoe je dat naar 2 beamers moet sturen.
Maar dit was even een side-step van het oorsponkelijke onderwerp
FunFair schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:32:
[...]
Het werkt heel goed voor stereo foto's. Maar gamen met deze opstelling zal niet lukken i.v.m. simpele on-board video. 3D films nog niet mee geexpirimenteerd, ik zou ook niet zo 1,2,3 weten hoe je dat naar 2 beamers moet sturen.
Maar dit was even een side-step van het oorsponkelijke onderwerp
Zelf nog niet zoveel tijd voor de beamer gehad, hopelijk woensdag weer
...

De horizontale afstand is goed ..
Echt een *** probleem dit
Maar!, na ongeveer twee uur proberen:

Nog steeds niet zo'n super resultaat..

Zonder printplaat & aansturing kan ik het LCD'tje wat makkelijker verschuiven:

En! (bijna) perfect:

Op het beamer doek gaat het verstellen nog beter:
(hierover meer als de beamer af is, doek is een ikea rolgordijn welke ik met een afstandsbediening kan besturen
)

Leuke foto's in het donker

Goed, back to building

De horizontale afstand is goed ..

Echt een *** probleem dit
Maar!, na ongeveer twee uur proberen:

Nog steeds niet zo'n super resultaat..

Zonder printplaat & aansturing kan ik het LCD'tje wat makkelijker verschuiven:

En! (bijna) perfect:

Op het beamer doek gaat het verstellen nog beter:
(hierover meer als de beamer af is, doek is een ikea rolgordijn welke ik met een afstandsbediening kan besturen

Leuke foto's in het donker

Goed, back to building
Netjes hoor.. mooi gedaan..
Verwijderd
Heel netjes gedaan. I've never seen something like this before!
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 18:26 ]
jeejte netjes!!
Thnxx!
Afgelopen dagen alleen nog maar tijd gehad om een voeding te slopen en de bedrading uit te vogelen:

Deze gaat stroom voorzien aan de fans en de relais voor het inschakelen / voor de gek houden van de beamer.
Hopelijk heb ik binnenkort tijd om deze voeding en de voeding voor de lamp op een slimme manier te monteren
Afgelopen dagen alleen nog maar tijd gehad om een voeding te slopen en de bedrading uit te vogelen:

Deze gaat stroom voorzien aan de fans en de relais voor het inschakelen / voor de gek houden van de beamer.
Hopelijk heb ik binnenkort tijd om deze voeding en de voeding voor de lamp op een slimme manier te monteren
[ Voor 3% gewijzigd door WWJD op 20-05-2011 23:48 ]
Even een kleine status-update,
kabel naar de ballast nu gelijk aan de voeding gemaakt:

Voor deze zelfde voeding een plankje gemaakt:

Op dit plankje komen ook de relais voor de aansturing:

Nu zullen jullie wel denken; 4 relaissen?
Dat is voor de veiligheid
Het eerste relais wordt door de beamer zelf ingeschakeld als de fans aangaan,
dit relais schakelt de voeding voor de fans + de overige relais.
Een tweede relais wordt door de beamer geschakeld als de lamp ingeschakeld moet worden. Dit relais bestuurt op zijn beurt de twee overige relais, ééntje voor het foppen van de beamer en de andere voor het daadwerkelijk inschakelen van de lamp. Tussen dit relais komt ook de schakelaar aan de zijkant voor het handmatig uitschakelen van de lamp.
Dus:
mocht relais 1 falen, schakelt de voeding + de rest van de relaissen uit, gevolg: beamer schakelt zichzelf uit.
mocht relais 2 falen, lamp + foprelais gaan uit, beamer schakelt zichzelf uit.
mocht relais 3 falen, beamer zet relais 2 uit, beamer zet lamp + zichzelf uit
mocht relais 4 falen, ja.. dan gaat gewoon de lamp uit
Daarnaast is de kans dat een relais stuk gaat natuurlijk niet zo groot
kabel naar de ballast nu gelijk aan de voeding gemaakt:

Voor deze zelfde voeding een plankje gemaakt:

Op dit plankje komen ook de relais voor de aansturing:

Nu zullen jullie wel denken; 4 relaissen?
Dat is voor de veiligheid
Het eerste relais wordt door de beamer zelf ingeschakeld als de fans aangaan,
dit relais schakelt de voeding voor de fans + de overige relais.
Een tweede relais wordt door de beamer geschakeld als de lamp ingeschakeld moet worden. Dit relais bestuurt op zijn beurt de twee overige relais, ééntje voor het foppen van de beamer en de andere voor het daadwerkelijk inschakelen van de lamp. Tussen dit relais komt ook de schakelaar aan de zijkant voor het handmatig uitschakelen van de lamp.
Dus:
mocht relais 1 falen, schakelt de voeding + de rest van de relaissen uit, gevolg: beamer schakelt zichzelf uit.
mocht relais 2 falen, lamp + foprelais gaan uit, beamer schakelt zichzelf uit.
mocht relais 3 falen, beamer zet relais 2 uit, beamer zet lamp + zichzelf uit
mocht relais 4 falen, ja.. dan gaat gewoon de lamp uit
Daarnaast is de kans dat een relais stuk gaat natuurlijk niet zo groot
Nice wanneer is de filmavond?
Dus als je de beamer aanzet is het is eerst *klik*klik*klik*klik ?
[ Voor 7% gewijzigd door MiniFan op 23-05-2011 21:06 ]
Nog de laatste finishing-touchesDJ-Visto schreef op maandag 23 mei 2011 @ 20:39:
Nice wanneer is de filmavond?
MiniFan schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:06:
Dus als je aanzet is het is eerst *klik*klik*klik*klik ?
Achtste update
Final touches
Kabels inkorten:
Had een rekenfoutje gemaakt, de voeding komt nu lager te liggen (hij zat de printplaat in de weg)
De lamp is nu "handmatig" aangesloten, het wil nog niet echt lukken met de aansturing vanaf de beamer. De lamp is nu(tijdelijk) in te schakelen met de schakelaar aan de zijkant.

Na het nemen van deze foto heb ik de kabels zelf ook even onderhanden genomen, het is nu netjes
Ballast inpakken:

Lamphuis nog een beetje aanpassen voor de extra ruimte die de ballast nu inneemt:

Aarding doorverbinden vanaf de voeding:

En dan is de beamer vol:

Stroom erop:

En aan:

light!

Het product

Nog wat anders leuks:
Het scherm:

Ideaal!

-maar
heb af en toe wel last van dit:

hopelijk zit het kabeltje naar het lcdtje oid niet helemaal goed vast..
Wow, nu al zo goed als klaar! Alleen nog even dat beeld een beetje tweaken, maar dat moet zeker lukken. Tis mooi geworden!
Whoahhhhwww nu wil ik ook een beamer om te modden 
Echt super goed gedaan, met dat zwart ziet hij eruit alsof hij recht uit een fabriek komt (zo professioneel ziet hij eruit
)
Echt super goed gedaan, met dat zwart ziet hij eruit alsof hij recht uit een fabriek komt (zo professioneel ziet hij eruit

Haha, bedankt allemaal

Ik moet zelf zeggen dat het, vooral qua geluid, erg gelukt is. De ballast is bijvoorbeeld nu onhoorbaar! Dat was toch wel hét meest vervelende geluid. De nieuwe fans zijn redelijk stil, maar draaien nu nog op 12 volt. Waarschijnlijk blijft dat ook zo omdat de beamer toch wel wat luchtcirculatie nodig heeft
Ik moet zelf zeggen dat het, vooral qua geluid, erg gelukt is. De ballast is bijvoorbeeld nu onhoorbaar! Dat was toch wel hét meest vervelende geluid. De nieuwe fans zijn redelijk stil, maar draaien nu nog op 12 volt. Waarschijnlijk blijft dat ook zo omdat de beamer toch wel wat luchtcirculatie nodig heeft
Ligt het aan mij of zijn de helft van de foto's stuq?
Hier werkt alles, gelukkigNoxious schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:23:
Ligt het aan mij of zijn de helft van de foto's stuq?
Wat een gruwelijke mod!, super mooi man!
[ Voor 5% gewijzigd door tritimee op 05-06-2011 00:36 ]
Echt heel mooi, goed verslag, daar hebben wij wat aan.
Is die foto van je vader van de 3d club?
nu nog een beamer
Is die foto van je vader van de 3d club?

nu nog een beamer

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Mooi geworden zeg, je kan er altijd aan blijven sleutelen maar zolang die werkt ishet toch goed?
Net ff gexboxed en nu helemaal geen last gehad van het gestreepte
aan de voorkant voel je de lucht lekker stromen, werkt allemaal prima!
@ ToCuS
Ik ben nu wel een beetje uitgesleuteld aan deze beamer hoor! Heb nog een hoop andere projectjes liggen (waaronder nog een andere beamer die hier nog steeds ligt)
wederom bedankt voor alle positieve reacties!
aan de voorkant voel je de lucht lekker stromen, werkt allemaal prima!
meh?
@ ToCuS
Ik ben nu wel een beetje uitgesleuteld aan deze beamer hoor! Heb nog een hoop andere projectjes liggen (waaronder nog een andere beamer die hier nog steeds ligt)
wederom bedankt voor alle positieve reacties!
your awesome!!!!
ff oftopic: was jij samen met je broertje op festival 3:16??
Ik vind 'm werkelijk echt super gaaf geworden!
Dat MDF heb je grandioos weten af te werken kerel, kudo's!
rohaantje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:16:
Thnx!Blue-Tiger schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:21:
Ik vind 'm werkelijk echt super gaaf geworden!Dat MDF heb je grandioos weten af te werken kerel, kudo's!
Thnx,Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:43:
![]()
Ik zocht naar een emoticon waar z'n ogen uit z'n kassen rollen
Echt brilliant gewoon!
Prachtige mod, met veel plezier gevolgd! Erg inspirerend en professioneel aangepakt
Vraagje: Wat weegt het hele geval nu?
Ik kan me voorstellen dat je met een MDF case en wat toegevoegde componenten toch wel een behoorlijk gewicht toevoegd aan het ding.
Vraagje: Wat weegt het hele geval nu?
Haha dat klopt wel aardigSpeedswitch schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:27:
Prachtige mod, met veel plezier gevolgd! Erg inspirerend en professioneel aangepakt![]()
Vraagje: Wat weegt het hele geval nu?Ik kan me voorstellen dat je met een MDF case en wat toegevoegde componenten toch wel een behoorlijk gewicht toevoegd aan het ding.
Thnx!
Thnx!ikke26 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 17:58:
Originele mod. Leuk gemaakt!