Windows herkent HDD niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
Hallo,

Eerst even een situatieschets, dit is mijn gebruikte hardware:
1x Intel SSD (80GB)
2x Seagate HDD (1TB)

Gisteren startte Windows niet meer op, deze was geinstalleerd op de SSD. Toen heb ik de SSD geformatteerd en Windows weer geinstalleerd. De HDD's heb ik buiten beschouwing gelaten, hier heb ik niks mee gedaan. Nu heb ik een van de HDD's aangesloten, maar herkent Windows deze niet meer als een partitie die door Windows gelezen kan worden. De HDD zelf wordt dus wel herkend, maar ik moet eerst formatteren om hem te gebruiken, zegt Windows. Ik heb zelf al gezocht naar oplosingen binnen GoT en via Google!

Op de andere HDD, die ik overigens nog niet gebruikt had, heb ik inmiddels Ubuntu geinstalleerd. Via Ubuntu kan ik de andere HDD ook zien, maar ook Ubuntu weet niet wat voor soort partitie er op staat en ik kan dus geen veranderingen maken. De Disk Utility in Ubuntu zegt trouwens dat de disk bad sectors heeft. Mijn vraag is dus, hoe kan ik de data op deze HDD weer terughalen.

Alvast bedankt!

Thomas

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Er staat genoeg hierover in de OM FAQ, waar loop je vast?

Rail Away!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:47
Als ik het goed begrijp moet ik hier kijken en dan een van die programma's downloaden?
Of heb ik het nu helemaal mis?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hier op GoT verwachten we toch enige eigen inzet. Over datarecovery is al heel veel geschreven daarom is er zelfs een sticky topic in het leven geroepen: Thematopic: Datarecovery . Het deel in de FAQ over data recovery heb je al gevonden, ik zou zeggen ga dit eerst eens door, mocht je nog echt gerichte vragen hebben dit niet in het sticky topic terecht kunnen voel je dan vrij een nieuw topic te openen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.