Plastiek (zwart) weer glimmend maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Hallo lieve tweakers, Ik heb gisteren mijn laptop geschuurd, maar nu is het plastiek dof geworden, hoe kan je plastiek dan weer glimmend krijgen? ik heb het eens geprobeerd met tandpasta met schuurpapier en wetsanding, toch blijft de dofheid bestaan. Hoe kan ik het best deze dofheid weghalen? Mijn hoogste grit van schuurpapier is 240.

Dof:
Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-194.jpg

Ik heb ook gezien dat je dit ook met aceton kan doen, maar ik ben daar niet zeker van. Ook, waar kan je aceton vinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ook, het oppervlak is heel glad (maar nog altijd dof) als het weer glimt, gaat het er mooi uitzien ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 13:20
Aceton vind je bij de drogist, "nagellak remover", maar persoonlijk geen idee of dat werkt. Het lost het plastic waarschijnlijk een beetje op, waardoor je een gladder oppervlak kan krijgen. Ik vind het wat riskant klinken.

Waarom je hem überhaupt geschuurd hebt vind ik een interessantere vraag :)

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-08 20:30

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Pozo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:17:

Waarom je hem überhaupt geschuurd hebt vind ik een interessantere vraag :)
Zeg dat wel :P

Ik ben bang dat je het niet meer heel erg mooi krijgt. Tuurlijk kan je proberen het te gaan polijsten, maar ik denk dat het nooit meer echt mooi glimmend word.

Misschien is de beste oplossing nog wel om het kunstof gedeelte even er af te halen, ontvetten, schuren (al gebeurd dus :P) , in de primer, en dan lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Aceton lijkt me tricky ivm het oplossen, misschien kan je een auto poetsmiddel gebruiken?
Of misschien blanke lak erover en dat polijsten.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

gewoon lakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Cockpitspray of voedende/kleurende bumpercleaner?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riisu
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-01 23:25
De laptop is geschuurd terwijl deze nog compleet in elkaar zat? Hoop voor je dat hij niet helemaal vol met stof zit :S..

Ik zou ook zeggen helemaal uit elkaar halen en dan met zwarte lak erover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Maar waarom zou je in GODESNAAM een laptop schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

enigste hoop is denk ik polijsten dus met een korrel van 4000, dit koop je bij de autospeciaalzaak.
Wat je ook kan proberen is polijstende autowas van commandant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

idd, korrel 1200 schuren en polijsten tot je er bij neer valt... en in het vervolg geen plastic meer gaan schuren ;)

ohhe trouwens, misschien beter de spuitbus verf pakken en een mooi laagje verf er overheen spuiten.

[ Voor 30% gewijzigd door ocdaan op 23-03-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Korrel 240 is nog behoorlijk grof, die krassen poets je er niet even uit!
Daarbij als je fijn wilt gaan schuren moet je dit nat doen, je schuurpapier is anders bij twee bewegingen helemaal verzadigd. Ik poets/polijst plexiglas bv met Brasso, maar daar poets je geen korrel 240 krassen me weg ;)

[ Voor 10% gewijzigd door UgotHeinzzd op 23-03-2011 17:39 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Beatboxx schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:28:
Maar waarom zou je in GODESNAAM een laptop schuren?
Er was een hele diepe kras in dat stuk, dus ik heb het maar uitgeschuurd, maar nu wil ik het gewoon weer glad krijgen dat het niet meer zo dof is :p
Riisu schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:25:
De laptop is geschuurd terwijl deze nog compleet in elkaar zat? Hoop voor je dat hij niet helemaal vol met stof zit :S..

Ik zou ook zeggen helemaal uit elkaar halen en dan met zwarte lak erover..
Ja, ik heb hem geschuurd toen hij nog in elkaar zat, maar ik heb er zo van die masking tape overgeplakt, dus dat was geen probleem met stof. Lak wil ik niet gebruiken want ik ben altijd ongeduldig en de lak droogt niet zo snel, ik heb mijn computerkast eens gelakt, en de verf was de volgende dag nog altijd nat...
brilsmurfffje schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:28:
enigste hoop is denk ik polijsten dus met een korrel van 4000, dit koop je bij de autospeciaalzaak.
Wat je ook kan proberen is polijstende autowas van commandant.
Dit ga ik eens proberen, gelukkig heb ik nog wat polijstmiddel ;)

[ Voor 60% gewijzigd door CDA441 op 23-03-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 12-09 17:05
CDA441 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:45:
[...]

Er was een hele diepe kras in dat stuk, dus ik heb het maar uitgeschuurd, maar nu wil ik het gewoon weer glad krijgen dat het niet meer zo dof is :p

[...]

Ja, ik heb hem geschuurd toen hij nog in elkaar zat, maar ik heb er zo van die masking tape overgeplakt, dus dat was geen probleem met stof. Lak wil ik niet gebruiken want ik ben altijd ongeduldig en de lak droogt niet zo snel, ik heb mijn computerkast eens gelakt, en de verf was de volgende dag nog altijd nat...

[...]

Dit ga ik eens proberen, gelukkig heb ik nog wat polijstmiddel ;)
Je bent ongeduldig maar je gaat wel polijsten veel succes dan want daar gaat heel veel tijd in zitten reken er maar op dat je een paar uur bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Denk eigenlijk nog niet dat het dan werkt.
Verven zou ik ook niet doen, je zit toch continu met je hand op dat gedeelte, dus dat gaat geheid bladeren !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
tweakG5 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:52:
[...]

Je bent ongeduldig maar je gaat wel polijsten veel succes dan want daar gaat heel veel tijd in zitten reken er maar op dat je een paar uur bezig bent.
Ik ben net begonnen met polijsten, maar het lukt niet, het polijstmiddel is te slecht, dan maar over tot 4000 grit schuren... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Whahaha, heb je de 'coating' er niet gewoon afgeschuurd? Soms zit er een laagje (lak?) op de behuizing.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Schuuren met korrel 500, daarna 1000 en dan 2000. En dan gewoon een zwarte laag erover spuiten + een blanke laag daar over. Plastic schuren en polijsten is ook niet alles..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Overigens is het nogsteeds Plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Gekookte lijnolie is ook een goede manier om (ongelakt) plastic weer mooi zwart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

mace

Sapere Aude

Beatboxx schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:15:
Overigens is het nogsteeds Plastic
Behalve in het Vlaams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
HarmoniousVibe schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:12:
Whahaha, heb je de 'coating' er niet gewoon afgeschuurd? Soms zit er een laagje (lak?) op de behuizing.
Neen, eerst zat er zo'n soort zilver op, die heb ik eraf geschuurd omdat er een grote kras in zat. Nu is ie weg en nu zoek ik een oplossing om het plastiek weer glimmend te maken.
Ik ben een vlaamse nederlander :) (met een nederlandse vader, duitse moeder en grootouders die uit Indonesië komen, waarvan hun grootouders uit China komen :o )
MEN-O schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 18:18:
Gekookte lijnolie is ook een goede manier om (ongelakt) plastic weer mooi zwart te maken.
* CDA441 gaat het eens proberen of het lukt, alleen moet hij nog lijnolie vinden

[ Voor 54% gewijzigd door CDA441 op 23-03-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Je zou hoogglans pianolak eens kunnen proberen. Ziet er ongeveer zo uit: http://www.hardwaresecrets.com/fullimage.php?image=8316.

Geen idee of het een beetje betaalbaar is en of het überhaupt 'pakt' though.

Is het overigens erg dat hij dof is? En is het erg dat je je laptop even niet kunt gebruiken terwijl de lak droogt?

[ Voor 30% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-03-2011 20:27 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
wtf? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:34
Heb je nou je touchpad ook mee geschuurd?

Is dit echt serieus? :D

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Korrel 240 is inderdaad gewoon nog heel grof. Als je er nu een paar velletjes 400, 800 en 1000 bijhaalt (in de autoshop hebben ze de fijnste soorten), en daarna gaat polijsten met een geschikt middel, dan krijg je het wel weer glimmend. Zomaar gaan polijsten tot je een ons weegt gaat wel, maar opbouwen is een beter idee ;)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen nemen dit topic nog serieus? Een crappy oude laptop opschuren, inclusief touchpad, om een kras weg te halen? En dan verbaasd zijn dat hij niet glimt. Kan niet geloven dat iemand zo dom is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
GEKOOKTE (!) Lijnolie kun je bij de bouwmarkt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

CDA441 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:08:
Ik ben een vlaamse nederlander :) (met een nederlandse vader, duitse moeder en grootouders die uit Indonesië komen, waarvan hun grootouders uit China komen :o )
Nice. :P
* CDA441 gaat het eens proberen of het lukt, alleen moet hij nog lijnolie vinden
Bij de gamma hebben ze dat. Staat bij de terpentine enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
WVL_KsZeN schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:26:
Heb je nou je touchpad ook mee geschuurd?

Is dit echt serieus? :D
Neen, het touchpad is gewoon veel teveel gebruikt, zo'n 6 jaar na elkaar :p en op de foto ziet het er wel dof uit vind ik...
Tsurany schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:39:
Mensen nemen dit topic nog serieus? Een crappy oude laptop opschuren, inclusief touchpad, om een kras weg te halen? En dan verbaasd zijn dat hij niet glimt. Kan niet geloven dat iemand zo dom is.
Neen, het touchpad is niet geschuurd. Nu ziet het er al wat beter uit ;) En neen, ik ben niet dom, ik probeer dingen gewoon zelf op te lossen, als het niet lukt doe ik het dan opnieuw.
MEN-O schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:40:
GEKOOKTE (!) Lijnolie kun je bij de bouwmarkt kopen.
Ik ga morgen eens zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CDA441 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:31:
Neen, het touchpad is niet geschuurd. Nu ziet het er al wat beter uit ;) En neen, ik ben niet dom, ik probeer dingen gewoon zelf op te lossen, als het niet lukt doe ik het dan opnieuw.
Oke, dat valt nog mee. Maar dan nog, ik snap het niet. Er zit een kras op je laptop en jij denkt 'oh, laat ik hem dan maar schuren'? Ik zou hem dan zeer licht gaan opschuren en dan behandelen met lijnzaadolie en anders gewoon accepteren dat het er bij hoort.

Weet nog wel dat ik m'n muis geschuurd had, zag er wel cool uit. Dat was voornamelijk omdat de verf er afbladerde en ik dat te lelijk vond. Maar een gehele laptop :o

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ohja met lijnolie niet de doek je je gebruikt als prop in de vuilnis gooien, dan heb je kans dat hij in de fik vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
mace schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:57:
Ohja met lijnolie niet de doek je je gebruikt als prop in de vuilnis gooien, dan heb je kans dat hij in de fik vliegt.
Brand lijnolie goed of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:47
bij goede verfwinkels verkopen ze ook 2 komponentenlak voor auto's

daar kun je ook 2k blanke lak halen voor in de spuitbus.

en schuurpapier met korrel 1200 is daar ook wel te vinden.

lijnolie is meer geschikt voor behandeling van hout dan voor plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CDA441 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:57:
[...]

Brand lijnolie goed of niet?
Als zo'n met lijnzaadolie doorweekte doek in de prullenbak licht gaat het broeien en kan het ontvlammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:24

Exirion

Gadgetfetisjist

ruzzel schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:59:
lijnolie is meer geschikt voor behandeling van hout dan voor plastic.
Leek mij ook al ja :+ Ik heb lijnzaadolie voor veel dingen gebruikt, maar altijd op hout en het zou niet in me opkomen om het met plastic te proberen 8)7 Dat absorbeert nou niet bepaald veel olie als je het mij vraagt. Je maakt het alleen maar vet en plakkerig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:01:
Leek mij ook al ja :+ Ik heb lijnzaadolie voor veel dingen gebruikt, maar altijd op hout en het zou niet in me opkomen om het met plastic te proberen 8)7 Dat absorbeert nou niet bepaald veel olie als je het mij vraagt. Je maakt het alleen maar vet en plakkerig.
Ja, ik zou er ook niet aan beginnen, daarbij krijg je toch maar een vieze bende die afgeeft elke keer als je de computer gebruikt. Het schuurpapieridee hierboven is veel beter: wel veel werk, maar werkt bijna gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Ok, het staat vast, ik ga morgen eens achter schuurpapier in de winkel en dan ga ik schuren, misschien doe ik er nog een vernislaag op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDA441 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:57:
Ok, het staat vast, ik ga morgen eens achter schuurpapier in de winkel en dan ga ik schuren, misschien doe ik er nog een vernislaag op. :)
Wel even demonteren hè :)

Kijk uit met eventueel vernis dat het niet gaat reageren met je plastic, soms wil iets niet meer drogen (blijft plakkerig) of krijg je andere rare effecten. Sowieso heeft die tip met aceton ook nog wel kans van slagen, maar dat is wel een riskante optie, omdat je nooit precies weet hoe het werkt. Een proefstukje doen aan de binnenkant kan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zullen we het wel ontopic houden? Het is nu al geschuurd, dus om de actie nu uitgebreid te gaan bespreken heeft niet veel nut, TS vraagt om een oplossing.
Maar mijn voorstel zou zijn om stapsgewijs met fijner schuurpapier te gaan, en daarna met een polish zoals commandant, al zijn er AFAIK ook speciale polish voor plastic, zoals cockpit/bumper cleaner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik veelal zilverpoets om mn plexi helemaal strak te schuren.

Gewoon wat op een doek aanbrengen en dan boenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
Er bestaat ook van die alk die een schilderij laat glimmen mischien moet je het daar mee proberen

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als de laptop al zo'n 6 jaar oud is, kan je proberen om op marktplaats/tweakers te kijken of er mensen eenzelfde (oude) laptop aanbieden. Zoveel zou een 6 jaar oude laptop niet moeten kosten. En dan haal je die laptop uit elkaar en verwissel je het gedeelte wat je had geschuurd. En dan verkoop je die 2dehands laptop, in onderdelen of met het geschuurde plastic erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Exirion schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:01:
[...]

Hangt helemaal van het soort plastic af, het wordt veel gebruikt om bumpers van auto's weer mooi zwart te maken. Je moet het idd wel goed uitpoetsen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 23:14
Bij de automaterialen zaak hebben ze banden zwart en een soort bumper recovery spul. Kijk daar eens naar.

/offtopic Aan het missen van de windowstoets te zien is de notebook wel erg oud niet :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

_ferry_ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:24:
Maar mijn voorstel zou zijn om stapsgewijs met fijner schuurpapier te gaan, en daarna met een polish zoals commandant, al zijn er AFAIK ook speciale polish voor plastic, zoals cockpit/bumper cleaner.
Cockpit/bumper cleaner is in mijn ervaring niets anders dan een spuitbusje met siliconenspray. Geen permanente oplossing dus, en vooral erg onpraktisch op een oppervlak wat je handen veel aanraken.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-08 21:51
real[B]art schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:57:
[...]

Cockpit/bumper cleaner is in mijn ervaring niets anders dan een spuitbusje met siliconenspray. Geen permanente oplossing dus, en vooral erg onpraktisch op een oppervlak wat je handen veel aanraken.
Plus dat het vaak vettig is, dat wil je niet als je er ook op zit met je kleding en je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voordat je één van de tips hierboven gaat proberen, is het wel zaak om uit te vinden wat voor soort kunststof (plastiek/plastic) het is. Dat maakt namelijk nogal wat uit voor het effect van bepaalde stoffen.

Zoals iemand hierboven iets roept over plexiglas: dat kan voor plexiglas best werken, maar daar moet je absoluut geen aceton overheen gooien. Dan wordt het namelijk dof.

Andersom kan ook: iets waar iemand wat mee gesloopt heeft kan heel goed werken op je laptop als dat een ander soort kunststof is.

Aangezien demonteren sowieso de beste optie lijkt (in combinatie met schuren/polijsten met een paar soorten heel fijn schuurpapier), zou ik de kunststofsoort opzoeken (PE, PP, ABS, PVC), en dan kijken wat voor soort coating/lak daar overheen kan.

Olie over kunststof lijkt me niet zo'n goed plan omdat dat niet opgenomen wordt en dus plakkerig blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
silmaril8 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 11:40:
Als de laptop al zo'n 6 jaar oud is, kan je proberen om op marktplaats/tweakers te kijken of er mensen eenzelfde (oude) laptop aanbieden. Zoveel zou een 6 jaar oude laptop niet moeten kosten. En dan haal je die laptop uit elkaar en verwissel je het gedeelte wat je had geschuurd. En dan verkoop je die 2dehands laptop, in onderdelen of met het geschuurde plastic erop.
Ik heb al een laptopje besteld (bij empirebart :D) voor een leuke prijs, maar die laptop is niet hetzelfde, ik heb gewoon een nieuwe nodig omdat de andere geen harde schijf meer heeft (al 2 schijven kapot (could not copy files en pagefault in nonpaged area)). En ik heb ook geen zin meer om geld te besteden aan een nieuwe cover. het liefst wil ik het zelf doen:) Ik ga eens bumperrecovery spul gebruiken net zoals BurnerT zegt :>
BurnerT schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:40:
Bij de automaterialen zaak hebben ze banden zwart en een soort bumper recovery spul. Kijk daar eens naar.

offtopic:
Aan het missen van de windowstoets te zien is de notebook wel erg oud niet :P?
Ik ga eens kijken, schuren heb ik al gedaan met fijner schuurpapier en het geeft een mooie finish, maar toch blijft het een beetje dof, met bumperrecovery gaat het misschien lukken omdat het zo'n soort opvulsel heeft.

offtopic:
De laptop is al heel erg oud, toen ik 10 jaar was heeft mijn pa hem gekocht voor z'n werk, nu heeft hij 2 laptops en ik kreeg de oude :D dus daarom ben ik nu bezig met recovery van de laptop zodat ie weer werkt (en er weer mooi uit ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Foto van hoe het er nu uit ziet? Ben wel erg benieuwd naar het resultaat.
Je laatste statement, in combinatie met je profiel, maakt het schuren ook wel iets logischer, aangezien dan blijkt dat de laptop al ~7 jaar oud is :+. Maar heeft deze laptop nu geen hardeschijf meer of bedoel je daar weer een andere mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Tsurany schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:05:
Foto van hoe het er nu uit ziet? Ben wel erg benieuwd naar het resultaat.
Je laatste statement, in combinatie met je profiel, maakt het schuren ook wel iets logischer, aangezien dan blijkt dat de laptop al ~7 jaar oud is :+. Maar heeft deze laptop nu geen hardeschijf meer of bedoel je daar weer een andere mee?
Mijn laptop (die ik aan het schuren ben) heeft geen harde schijf meer, ik koop daarom een 2dehandse laptop om de schijf te vervangen incl. een nieuwe laptop zelf. Foto komt wat later :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
CDA441 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:56:
Ik ga eens kijken, schuren heb ik al gedaan met fijner schuurpapier en het geeft een mooie finish, maar toch blijft het een beetje dof, met bumperrecovery gaat het misschien lukken omdat het zo'n soort opvulsel heeft.
Natuurlijk blijft het dof na schuren, we hebben al meerdere malen aangegeven dat je daarna ook nog moet polijsten met een voor kunststof geschikt polijstmiddel.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkdinges schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:04:
Natuurlijk blijft het dof na schuren, we hebben al meerdere malen aangegeven dat je daarna ook nog moet polijsten met een voor kunststof geschikt polijstmiddel.
Of gewoon schuren met een nog fijnere grit. Bij lappen gebruik je ook niets anders dan schuurpapier en dat krijg je ook spiegelglad. Dan zit je wel aan grit 2000 of 2500.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 00:20
Holy blaf, wat een belachelijk vet topic. Hulde!

OT: lakken, opschuren en verder brengen klinkt goed, maar ik begrijp even niet zo goed wat je met die laatste laptop en de HDD bedoelt? Koop je een andere laptop om de HDD over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 20:24

Exirion

Gadgetfetisjist

BvDorp schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:16:
OT: lakken, opschuren en verder brengen klinkt goed, maar ik begrijp even niet zo goed wat je met die laatste laptop en de HDD bedoelt? Koop je een andere laptop om de HDD over te zetten?
Als ie niet weet hoe je aan Aceton kunt komen dan weet ie misschien ook niet dat je harddisks in de winkel kunt kopen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
BvDorp schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:16:
Holy blaf, wat een belachelijk vet topic. Hulde!

Wel, ik koop een nieuwe laptop om die laptop te gebruiken, toch kan ik de schijf overplaatsen naar die andere laptop als de batterij op is, want m'n reis duurt ong. 7 uur. Opschuren heb ik al gedaan, vandaag ga ik het met bumperrecovery spul behandelen. Dat gaat denk ik lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Ik hoop voor je dat het lukt, we zijn benieuwd naar het resultaat.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
CDA441 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:57:
[...]

Wel, ik koop een nieuwe laptop om die laptop te gebruiken, toch kan ik de schijf overplaatsen naar die andere laptop als de batterij op is, want m'n reis duurt ong. 7 uur. Opschuren heb ik al gedaan, vandaag ga ik het met bumperrecovery spul behandelen. Dat gaat denk ik lukken :)
de meeste mensen kopen daar een 2de accu voor, inplaats van laptops te wisselen(en mee te slepen) + schroevendraaier meenemen om hdd klepjes los te draaien en de HDD erin/eruit te draaien

:P

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahaha, wat een fantastisch topic is dit zeg. Als ik CDA441 zijn posts met een vlaamse stem lees, word het er alleen nog maar beter op. :')

edit: Voor wat 't waard is, je kras is wel weg! :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plastic verwarmen met een föhn, word de structuur weer glad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Haha, ik ben Windows 98 aan het upgraden naar Windows XP (voor die laptop met de krassen). Het begint te lukken, als ik de normale installatie doe (incl.. formatteren, krijg ik altijd een error).
Föhnen ga ik eerst testen (wat Genshin voorstelde) , nadat Windows XP geïnstalleerd is.

Ik ga het jullie laten weten! ;)

PS: het begint hier op een CIP te lijken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GidoGrootenhuis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-09-2022
Föhnen is inderdaad een goed idee, gebruik het op het werk wel is om krassen op kunststof in auto's weg te krijgen. Let wel op, dit gaat je met een gewone haar föhn niet lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

@CDA441

als ik dit zo lees zou ik inderdaad een CiP aanvragen. Is nog een leuke ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
GidoGrootenhuis schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:36:
Föhnen is inderdaad een goed idee, gebruik het op het werk wel is om krassen op kunststof in auto's weg te krijgen. Let wel op, dit gaat je met een gewone haar föhn niet lukken!
Ja, dat moet met zo'n brander van black en decker (zo een heb ik :D) maar dat gaat zeker alle krasjes aan elkaar smelten zodat het een gladder oppervlak is, als ik het juist voor heb ;)
Remmes_NT schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:19:
de meeste mensen kopen daar een 2de accu voor, inplaats van laptops te wisselen(en mee te slepen) + schroevendraaier meenemen om hdd klepjes los te draaien en de HDD erin/eruit te draaien

:P
Ja ik weet, ik heb nog een 2de accu, maar die is kapot, en ik heb geen zin meer om een nieuwe accu van rond de €50 te kopen, dus haal ik me gewoon een 2de laptop :>

[ Voor 32% gewijzigd door CDA441 op 25-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste wat je kan doen is aluminium folie erover. Dan glimt die weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 17:28

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:19:
Het beste wat je kan doen is aluminium folie erover. Dan glimt die weer als een zonnetje
HELD _/-\o_

[ Voor 94% gewijzigd door epic_gram op 26-03-2011 17:26 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 17:19:
Je zou dat met de brander vast kunnen smelten aan de laptop... O-) Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/lopendevuurtjes.gif

sorry... kon het niet laten,....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Hey, het plastiek glimt weer! (juuj!)

Afbeeldingslocatie: http://i589.photobucket.com/albums/ss333/TheMusicMaker001/Foto-196.jpg

Jammer genoeg is nu de HDD dood... Ik weet zelf niet hoe dat komt :p
Ik heb geschuurd (tot 600grit) en daarna met een spons zilverpolijstspul erop gedaan. Nu glimt het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CDA441 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:05:

Jammer genoeg is nu de HDD dood... Ik weet zelf niet hoe dat komt :p
Ik heb geschuurd (tot 600grit) en daarna met een spons zilverpolijstspul erop gedaan. Nu glimt het :D
Je had die HDD ook niet moeten schuren :+ ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Freee!! op 26-03-2011 21:37 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
Freee!! schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:37:
[...]

Je had die HDD ook niet moeten schuren :+ ;)
Zo dom ben ik ook weer niet O-) De HDD was kapot gegaan nadat ik windows XP had geïnstalleerd. Ik heb al 2 HDD's kapot gekregen op dezelfde manier: windows XP installeren... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

CDA441 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:47:
[...]

Zo dom ben ik ook weer niet O-) De HDD was kapot gegaan nadat ik windows XP had geïnstalleerd. Ik heb al 2 HDD's kapot gekregen op dezelfde manier: windows XP installeren... :>
Dat is dan ook een bekend virus :+

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 15:33
CDA441 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:47:
[...]

Echter is dat dan software, en geen hardware, en blijf je een belg die niet snapt dat je dat dan kan fixen ipv een nieuwe te kopen ;)

Ik lach me dood om dit topic, hou altijd van belgen-moppen en hier is gewoon een belg die zijn hele laptop schuurt! :>

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
BeefHazard schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 22:02:
[...]

Echter is dat dan software, en geen hardware, en blijf je een belg die niet snapt dat je dat dan kan fixen ipv een nieuwe te kopen ;)

Ik lach me dood om dit topic, hou altijd van belgen-moppen en hier is gewoon een belg die zijn hele laptop schuurt! :>
Hoe ga je dat dan fixen? Ik heb alles al geprobeerd zoals ram slots verwisselen, ram verwisselen/uitbreiden, andere HDD, andere windows XP cd/dvd, linux en ubuntu... Ik weet zelf niet eens welk onderdeel/programma het allemaal slecht/kapot maakt :o
En over het schuren, het is toch mijn laptop of niet soms? :D Maarja, het probleem van de kras is nu al opgelost dus dit topic mag eigenlijk dicht.

Dus de oplossing om plastiek weer glimmend te krijgen is:
- schuren, schuren en nog eens schuren met hogere grit, hoe hoger de grit, hoe beter.
- veel polijsten met een spons (en polijstspul natuurlijk :*) )
- met zo'n heteluchtblazer erop blazen (liefst op een niet te hoge temperatuur)
- daarna nog eens polijsten totdat je erbij neervalt
- met een doekje alles schoonmaken :>

PS: ik ben geboren in België, maar heb een Nederlandse nationaliteit omdat mijn vader Nederlander is, maar de geschiedenis daarachter is lang genoeg :p. En wij Belgen hebben ook veel Holland moppen :D, maar die ga ik niet vertellen anders wordt het offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CDA441 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 23:38:
Dus de oplossing om plastiek weer glimmend te krijgen is:
- schuren, schuren en nog eens schuren met hogere grit, hoe hoger de grit, hoe beter.
- veel polijsten met een spons (en polijstspul natuurlijk :*) )
- met zo'n heteluchtblazer erop blazen (liefst op een niet te hoge temperatuur)
- daarna nog eens polijsten totdat je erbij neervalt
- met een doekje alles schoonmaken :>
En vergeet niet eerst de laptop uit elkaar te halen om nevenschade te voorkomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

600 grit is nou ook niet bepaald hoog.

offtopic:
Overigens wel een leuk topic om eens te lezen. Als ik alles in 1 woord zou moeten omschrijven zou ik zeggen: omslachtig :P

[ Voor 66% gewijzigd door Jeroen op 27-03-2011 12:21 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
kunstof polijst ik vaak met jif, daar zit een fijne korrel in en werkt bij mij uitstekend. Ik heb op die manier een gegoten bol met kunstofhars helemaal cleam gekregen. En een dremel met een klik-on poets kop. Dat is een kop die bestaat uit meerdere lagen doek. Regelmattig dopen in een glas met een oplossing van jif en een beetje water. Die andere polijstkoppen (van vilt) werken niet goed op kunstof. Daar verbrand je alleen maar de oppervlakte mee.
Haal wel je laptop uit elkaar, vocht is niet zo goed voor de laptop ;)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

Tja, ieder zijn manier natuurlijk..

ik zou het net als de meeste ook anders aangepakt hebben, maar als het voor jou zo werkt prima toch?

peace out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Probeer het eens op deze manier :P
Geen idee hoe lang je ermee bezig bent, het is een iets groter oppervlak, maar wel zachter materiaal :9

[ Voor 31% gewijzigd door l3p op 27-03-2011 23:27 ]

L3p - MK - PV - WP

Pagina: 1