Wie wil er serieus eens wat tijd steken in het recruiten van drivers in het spel, ik zou er best aan willen beginnen, maar heb er de tijd niet voor.
Ik wil dit topic toch weer een beetje wakkermaken, inmiddels zijn we al weer een paar maanden verder in de game.
Een hele hoop tweakers zijn hier actief wat vrije minuten aan het spelen.
Wat vinden we er nu van, en er mag best een vergelijk gemaakt worden van het oude "Trukz"
Zoals ik al eerder aangaf is het mij een beetje te veel voorgekauwd. Je hoeft zelf te weinig na te denken over mogelijke strategieën, over hoe je bijvoorbeeld zo zuinig mogelijk kunt rijden, alleen het contractenwerk is wat nadenken.
Ook de XP berekening (ben er niet zeker van) maar als die puur gebaseerd is op miles rijden, dan vindt ik daar niet echt een uitdaging inzitten. (In Trukz werden veel meer elementen meegenomen)
Verder is de mobile (tablet) ondersteuning dan wel weer een leuke toevoeging.
Wat zijn jullie meningen...
Een hele hoop tweakers zijn hier actief wat vrije minuten aan het spelen.
Wat vinden we er nu van, en er mag best een vergelijk gemaakt worden van het oude "Trukz"
Zoals ik al eerder aangaf is het mij een beetje te veel voorgekauwd. Je hoeft zelf te weinig na te denken over mogelijke strategieën, over hoe je bijvoorbeeld zo zuinig mogelijk kunt rijden, alleen het contractenwerk is wat nadenken.
Ook de XP berekening (ben er niet zeker van) maar als die puur gebaseerd is op miles rijden, dan vindt ik daar niet echt een uitdaging inzitten. (In Trukz werden veel meer elementen meegenomen)
Verder is de mobile (tablet) ondersteuning dan wel weer een leuke toevoeging.
Wat zijn jullie meningen...
Ben het in grote lijnen met je eens. Ik speel het spel als een soort van verslaving, (goede zin des woords). Heb echter het Idee dat XP niet echt beïnvloedt wordt anders dan door Miles. Het te laat binnenkomen geeft volgens mij geen enkele straf.
Ben nu sinds vandaag ContractManager (oh toeval) en zie direct een heel ander spel. Meer inzicht in de company en helpen zoeken naar beste deals.
Zou graag nog een uitbreiding willen hebben over bv andere werelddelen. ook het halen van bepaalde prestaties en vervolgens het krijgen van een badge/beloning vond ik leuk in Trukz.
Goed, de game is nog altijd Beta en wie weet komt er nog wat verandering in. Eerst maar eens 100 XP halen.
Ben nu sinds vandaag ContractManager (oh toeval) en zie direct een heel ander spel. Meer inzicht in de company en helpen zoeken naar beste deals.
Zou graag nog een uitbreiding willen hebben over bv andere werelddelen. ook het halen van bepaalde prestaties en vervolgens het krijgen van een badge/beloning vond ik leuk in Trukz.
Goed, de game is nog altijd Beta en wie weet komt er nog wat verandering in. Eerst maar eens 100 XP halen.
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Ach, ja.
Het deed geen pijn. Door de barrière van 100XP.
Maar ik mis wel een beetje het achievements gebeuren uit Trukz. We blijven tenslotte Nederlanders, we houden van spaarsystemen.
Het deed geen pijn. Door de barrière van 100XP.
Ik heb als test voor de Beta, me expres niet aangesloten bij WET. Niet omdat ik dat niet wilde, als m'n test erop zit sluit ik me er direct weer bij aan, maar meer omdat ik wilde aantonen dat hoe je je best ook doet binnen de contractsystemen etc. je daar geen voordeel uit haalt. Na een zeer matige start en 2 grove fouten (1 keer verkeerde truck gekocht en 1 keer veel te hard gereden en direct een boete) blijf ik klimmen. En het enige wat ik doe is mijn kilometers rijden. Nooit te hard rijden, op het laatste moment tanken en verder niets. En ik blijf klimmen. Ik sta nu 116de, en heb boven de 101XP.
Dit toont theoretisch aan dat er geen enkel voordeel is om bij een company aan te sluiten. Ook is er geen enkel voordeel om harder te rijden, of om tactisch en goedkoper te tanken. Als je gewoon je uren en kilometers rijdt (en geen domme fouten maakt) blijf je stijgen. En je inbox blijft maar vollopen met uitnodigingen
Dit toont theoretisch aan dat er geen enkel voordeel is om bij een company aan te sluiten. Ook is er geen enkel voordeel om harder te rijden, of om tactisch en goedkoper te tanken. Als je gewoon je uren en kilometers rijdt (en geen domme fouten maakt) blijf je stijgen. En je inbox blijft maar vollopen met uitnodigingen
Nee, ik denk niet dat er direct voordelen zijn. Maar ik neem aan dat je dan een "company on your one" hebt gestart. Het alleen maar rijden, heb intussen 108XP o.i.d., gaat toch wel een keer een beetje vervelen.
Juist het contract gebeuren erbij vindt ik erg leuk. Ook het gevoel van samen proberen meer geld dan een andere company te verdienen is voor mij een extra uitdaging. Voor de rijder betaalt een contractrit nu ook eenmaal beter dan een ritje van A naar B met een standaard load.
Juist het contract gebeuren erbij vindt ik erg leuk. Ook het gevoel van samen proberen meer geld dan een andere company te verdienen is voor mij een extra uitdaging. Voor de rijder betaalt een contractrit nu ook eenmaal beter dan een ritje van A naar B met een standaard load.
Klopt, want alle voordelen die je bij de company krijgt, worden betaald door de rijders van de company. In tegenstelling tot Trukz, krijgt de company verder geen extra inkomsten als contracten op tijd worden voltooid.Tarabass schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:13:
Dit toont theoretisch aan dat er geen enkel voordeel is om bij een company aan te sluiten. Ook is er geen enkel voordeel om harder te rijden, of om tactisch en goedkoper te tanken. Als je gewoon je uren en kilometers rijdt (en geen domme fouten maakt) blijf je stijgen.
Per saldo maakt het inderdaad niets uit. Zelfs het rijden zonder contracten kan lucratiever zijn dan het rijden van contracten van een company.
Ja, dat klopt maar als je voor de dikke contracten gaat, dus 2.75 / 2.80 a mile en je draagt 50% af dan blijft er max 1.40 a mile over.
Maar je hebt wel vaker dit bedrag.
Maar je hebt wel vaker dit bedrag.
Bestaat het nog?
Jolt (uitbuiter van de voorloper Trukz) bestaat zo te zien helemaal niet meer trouwens http://www.jolt.co.uk/ , kunnen ze ook geen spellen meer slopen
Jolt (uitbuiter van de voorloper Trukz) bestaat zo te zien helemaal niet meer trouwens http://www.jolt.co.uk/ , kunnen ze ook geen spellen meer slopen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja we zijn nog steeds lekker bezig met Truckingsim. 
Wordt wel tijd dat er wat mooie nieuwe toevoegingen gedaan gaan worden want de rek is er een beetje uit aan het raken.
Wordt wel tijd dat er wat mooie nieuwe toevoegingen gedaan gaan worden want de rek is er een beetje uit aan het raken.
https://untappd.com/user/OzzBier
Voor alle tweakers die ook willen beginnen met truckingsim en dus ook voor WET willen gaan rijden:
Ik stop er helaas mee, te weinig tijd...dat is niet helemaal waar maar ik heb de tijd nodig voor andere dingen
Goed, ik heb een driver met XP 74, rank 820 van 12K, geen truck meer maar wel 272K in the bank, whooopppaaa
Je kunt dus elke truck kopen die je wenst.
Wie o wie wil er beginnen met truckingsim en voor WET rijden? Die mag mijn account hebben, dit kan allemaal op je eigen email/nick etc....
Het moge duidelijk zijn dat ik graag wens dat men ook actief voor WET gaat rijden. Interesse, bij voorkeur mij effe mailen.
Ik stop er helaas mee, te weinig tijd...dat is niet helemaal waar maar ik heb de tijd nodig voor andere dingen
Goed, ik heb een driver met XP 74, rank 820 van 12K, geen truck meer maar wel 272K in the bank, whooopppaaa
Wie o wie wil er beginnen met truckingsim en voor WET rijden? Die mag mijn account hebben, dit kan allemaal op je eigen email/nick etc....
Het moge duidelijk zijn dat ik graag wens dat men ook actief voor WET gaat rijden. Interesse, bij voorkeur mij effe mailen.
Helaas , ik ben al voorzien maar een enthousiaste driver kunnen we altijd gebruiken bij WET.
Jammer FREAK dat je ermee stopt maar ik begrijp je keus. Ondanks dat het een spelletje is kost het altijd meer tijd dan je denkt.
Jammer FREAK dat je ermee stopt maar ik begrijp je keus. Ondanks dat het een spelletje is kost het altijd meer tijd dan je denkt.
We zijn er nog steeds, al wordt het clubje vaste Drivers kleiner...
Op dit moment hebben we een leuke $2.92 1400+ miles opdracht, en de terugvracht is grotendeels $1.45, voor bonus en collection.
Een verzoek aan de Tweakende WET Drivers die hun Truck ergens in de laatste 8 maanden in een rit hebben achtergelaten, zouden jullie in ieder geval willen proberen de rit af te maken.
(kan een duur geintje worden, late deliveries kosten geld...)
Of PM me even in TS als je echt niet meer doorgaat, ik kick liever niet, maar als jullie het zelf aangeven heb ik er minder problemen mee...
(Bjornski, kan jij ze anders parkeren... is een probleem opgelost
(ja, dat is cheaten..) )
(Bjornski. Charlie Trucker, marzman en rikdegraaff)
Sinds ongeveer een week is er trouwens een derde "coder", Integer, bijgekomen, die al druk bezig is.
Jeff en Conroy hebben beide weinig tijd, maar dit geeft weer hoop voor een update.
De, amper gebruikte, off-site wettrucking is af een toe een wannabee spammer magneet, maar die, en de enkele spam posting, komen niet voorbij mij
Op dit moment hebben we een leuke $2.92 1400+ miles opdracht, en de terugvracht is grotendeels $1.45, voor bonus en collection.
Een verzoek aan de Tweakende WET Drivers die hun Truck ergens in de laatste 8 maanden in een rit hebben achtergelaten, zouden jullie in ieder geval willen proberen de rit af te maken.
(kan een duur geintje worden, late deliveries kosten geld...)
Of PM me even in TS als je echt niet meer doorgaat, ik kick liever niet, maar als jullie het zelf aangeven heb ik er minder problemen mee...
(Bjornski, kan jij ze anders parkeren... is een probleem opgelost
(Bjornski. Charlie Trucker, marzman en rikdegraaff)
Sinds ongeveer een week is er trouwens een derde "coder", Integer, bijgekomen, die al druk bezig is.
Jeff en Conroy hebben beide weinig tijd, maar dit geeft weer hoop voor een update.
De, amper gebruikte, off-site wettrucking is af een toe een wannabee spammer magneet, maar die, en de enkele spam posting, komen niet voorbij mij
[ Voor 22% gewijzigd door Karloe op 21-08-2013 18:13 ]
BumperdieBump
Waar zijn al die Tweakende truckers?
Er staan er een aantal vast geparkeerd in een route, dat wordt een duur geintje voor ze.
(je zal maar uiterlijk 14 April 2013 moeten afleveren, en nog stil staan a $50 / dag boete voor late delivery...)
Heb je een truckingsim account, check je status, en als het kan, parkeer die Truck, op 3 na is iedere stad een "terminal".
We doen het nog steeds "goed" de $10 miljoen gepasseerd, en kunnen nog steeds goede contracten vinden.
(Thanks Brutale, otherside en ikke)
Niet eerder gezien?, dit "text" based spel is, met 3x nog geen 5 minuten per dag, prima te spelen, ook op een smartphone.
Waar zijn al die Tweakende truckers?
Er staan er een aantal vast geparkeerd in een route, dat wordt een duur geintje voor ze.
(je zal maar uiterlijk 14 April 2013 moeten afleveren, en nog stil staan a $50 / dag boete voor late delivery...)
Heb je een truckingsim account, check je status, en als het kan, parkeer die Truck, op 3 na is iedere stad een "terminal".
We doen het nog steeds "goed" de $10 miljoen gepasseerd, en kunnen nog steeds goede contracten vinden.
(Thanks Brutale, otherside en ikke)
Niet eerder gezien?, dit "text" based spel is, met 3x nog geen 5 minuten per dag, prima te spelen, ook op een smartphone.
Klein schopje.
De laatste reactie is al weer een tijdje geleden.
Inmiddels is de game nog steeds actief, alhoewel er weinig (door tijdsgebrek ontwikkelaar) aan doorontwikkeld wordt. Onze company houdt het nog steeds goed vol.
Ik ben benieuwd naar de anderen in deze topic of ze nog steeds actief zijn en wat ze er van vinden.
De laatste reactie is al weer een tijdje geleden.
Inmiddels is de game nog steeds actief, alhoewel er weinig (door tijdsgebrek ontwikkelaar) aan doorontwikkeld wordt. Onze company houdt het nog steeds goed vol.
Ik ben benieuwd naar de anderen in deze topic of ze nog steeds actief zijn en wat ze er van vinden.
ik zal antwoorden, van mij weet je het.
En ik heb er nog steeds lol in, 3 Drivers overzien, lopende contracten in de gaten houden, als schaduw achter (of voor) Brutale inspringen, en op het forum een "beetje" mee reaguren...
Er is ondertussen een extra sub-forum aangemaakt, waarvoor een aantal, volgens Jefffan betrouwbare, spelers zijn uitgenodigd, Truckingsim 1.0
Buiten de 2 die in de CC stonden, rusracerx en Mr18wheels weet ik nog niet wie er verder zijn uitgenodigd, maar een extra "coder" is al even bezig.
Een Update zou wenselijk zijn, ik zit al ruim over de + 230 over de 100XP voor extra opties.
En voor de, al lange tijd in een route, slapers, het gaat geld kosten...
Als je ontdekt dat je buiten staat (gekickt), dat was ik niet, en ik hoop dat je een PM gekregen hebt.
Keep that Pedal to the Metal,
Karloe
En ik heb er nog steeds lol in, 3 Drivers overzien, lopende contracten in de gaten houden, als schaduw achter (of voor) Brutale inspringen, en op het forum een "beetje" mee reaguren...
Er is ondertussen een extra sub-forum aangemaakt, waarvoor een aantal, volgens Jefffan betrouwbare, spelers zijn uitgenodigd, Truckingsim 1.0
Buiten de 2 die in de CC stonden, rusracerx en Mr18wheels weet ik nog niet wie er verder zijn uitgenodigd, maar een extra "coder" is al even bezig.
Een Update zou wenselijk zijn, ik zit al ruim over de + 230 over de 100XP voor extra opties.
En voor de, al lange tijd in een route, slapers, het gaat geld kosten...
Als je ontdekt dat je buiten staat (gekickt), dat was ik niet, en ik hoop dat je een PM gekregen hebt.
Keep that Pedal to the Metal,
Karloe
Ik heb gisteren weer eens ingelogd. Zit nog in een route zag ik die ik op 16 mei 2013 gestart ben. Ik zal proberen aan te haken voor WET als die er op zit (schijnbaar een lange route dat ik zo lang onderweg ben
) Maar toen ik die route begon waren er nog geen contracten dus ik denk niet dat het geld kost verder toch?
[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 09-03-2014 16:22 ]
/▌
Welcome back.
Er waren op dat moment zeker contracten, helaas niet beide kanten op voor de < 60 XP Drivers.
Uit m'n logboek:
17-05-2013 Veracruz Bulldozers 3352,62 1683,86 1668,77 204,1937
17-05-2013 Charlotte Nuclear 4149,75 2084,81 2065,54 204,5574
datum, bestemming, cargo, total$, CompanyCollect$, OwnCollect$ en m'n XP
(Collection @ 50%, standaard was en is 30% )
Dat was een mooie roundtrip voor de + 60XP Drivers.
En de "Eindafrekening" van je huidige route ga je niet leuk vinden, daar hangt een ± 10 maanden Late penalty aan..($50 / dag)
Maar goed om weer iemand van de oude garde in beweging te zien.
Er waren op dat moment zeker contracten, helaas niet beide kanten op voor de < 60 XP Drivers.
Uit m'n logboek:
17-05-2013 Veracruz Bulldozers 3352,62 1683,86 1668,77 204,1937
17-05-2013 Charlotte Nuclear 4149,75 2084,81 2065,54 204,5574
datum, bestemming, cargo, total$, CompanyCollect$, OwnCollect$ en m'n XP
(Collection @ 50%, standaard was en is 30% )
Dat was een mooie roundtrip voor de + 60XP Drivers.
En de "Eindafrekening" van je huidige route ga je niet leuk vinden, daar hangt een ± 10 maanden Late penalty aan..($50 / dag)
Maar goed om weer iemand van de oude garde in beweging te zien.
Ik ben onderweg naar Panamacity zo te zien, dus dat is anders Veracruz of Charlotte. Ik kan niet zien wat ik vervoer.
/▌
Goedenavond,
We zijn weer terug van een lang weekend Dortmund alwaar mijn andere hobby weer tijd werd gegund. (Grote motorbeurs) Maar wat betreft Truckingsim.com, ja ik ben nog steeds actief met 3 rijders. Daarnaast probeer ik af en toe een contractie te scoren onder de nick Brutale.
Ik heb mij, zolang er niets nieuws wordt ontwikkeld, ten doel gesteld 10.000.000 op de bank te krijgen en daarna alleen de rente te laten doordraaien. 1% iedere week zal een aardige groei gaan worden. Je moet toch wat!!
We zijn weer terug van een lang weekend Dortmund alwaar mijn andere hobby weer tijd werd gegund. (Grote motorbeurs) Maar wat betreft Truckingsim.com, ja ik ben nog steeds actief met 3 rijders. Daarnaast probeer ik af en toe een contractie te scoren onder de nick Brutale.
Ik heb mij, zolang er niets nieuws wordt ontwikkeld, ten doel gesteld 10.000.000 op de bank te krijgen en daarna alleen de rente te laten doordraaien. 1% iedere week zal een aardige groei gaan worden. Je moet toch wat!!
Ok wel een boete gehad
, met drie leningen heb ik nu nog -3000 euro. Kan ik dan beter mijn driver resetten aangezien ik niet eens kan repareren of tanken?
10-03-2014 at 14:47:55 PM Finished route to Panama City, Republic of Panama -$11,985.83
[EDIT]ah ik kan wel refuelen, dan rijdt ik gewoon stug door, nu onderweg naar Kansas.
10-03-2014 at 14:47:55 PM Finished route to Panama City, Republic of Panama -$11,985.83
[EDIT]ah ik kan wel refuelen, dan rijdt ik gewoon stug door, nu onderweg naar Kansas.
[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 10-03-2014 17:45 ]
/▌
$12k oops. (ik dacht dat het een 15k was, je zat toch op zo'n 9K? )
In een route kun je tanken en repareren, ook als je aan de -$3000 zit.
Als je me in game een PM stuurt voor je dat gaat doen, kan ik je wel assisteren met een 90% Assistance.
Trouwens, zet je CB eens op Ch. 22, niet dat er veel voorbij komt, maar toch.
In een route kun je tanken en repareren, ook als je aan de -$3000 zit.
Als je me in game een PM stuurt voor je dat gaat doen, kan ik je wel assisteren met een 90% Assistance.
Trouwens, zet je CB eens op Ch. 22, niet dat er veel voorbij komt, maar toch.
Ik denk dat ik rond de 6k had want ik heb er 3 geleend nu. Twee ritjes en dan zit ik weer in de plus.
Oja, die gearing had ik nog gekocht voor ik de min in schoot, dat zal het verschil zijn.
Oja, die gearing had ik nog gekocht voor ik de min in schoot, dat zal het verschil zijn.
[ Voor 66% gewijzigd door Marzman op 10-03-2014 19:59 ]
/▌
Toch leuk dat we hier ook weer een beetje in NL kunnen praten. Zou helemaal mooi zijn als de company op deze wijze wat kan groeien.
T.a.v. Karloe, bedankt voor het aanpakken van het nieuwe contract, denk trouwens niet dat de subcontracter nog veel gaat binnen brengen. Gok op 1 load, maybe 2.
T.a.v. Karloe, bedankt voor het aanpakken van het nieuwe contract, denk trouwens niet dat de subcontracter nog veel gaat binnen brengen. Gok op 1 load, maybe 2.
[ Voor 38% gewijzigd door Napalm op 10-03-2014 20:33 ]
Leuk ritje nu, Corn naar Corpus Christi en Cereal terug naar Kansas City. Lijkt wel een productielijn!
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik heb m'n driver gerest en begin weer overnieuw 
Was deze game helemaal vergeten.
Ooja, waarschijnlijk ben ik uit de company gekickt
(pending)
Was deze game helemaal vergeten.
Ooja, waarschijnlijk ben ik uit de company gekickt
[ Voor 27% gewijzigd door Mils op 11-03-2014 09:01 ]
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Lol @ Mils, terwijl jij dit hier plaatste heb ik je weer binnen gelaten 
Zet je CB even naar CH 22 (settings, default)
En ook Rubeo erbij, zegt me niets, maar wel een Driver die lang inactief is geweest.
($15k Truck en bijna $10k in cash, XP 0.0 op moment van accepteren.)
Zet je CB even naar CH 22 (settings, default)
En ook Rubeo erbij, zegt me niets, maar wel een Driver die lang inactief is geweest.
($15k Truck en bijna $10k in cash, XP 0.0 op moment van accepteren.)
dat was ik. ooit aangemaakt om te rijden maar toendertijd geen tijd voor gehad.
nu toch maar eens kijken wat het is
nu toch maar eens kijken wat het is
Welkom Rubeo,
en vandaag erbij gekomen QuincyRossieau, ook welkom.
Dat is trouwens wel een touch keyboard name om te mijden.., zelfs op m'n HTC One.
En nogmaals CB zit op 22, of "default" onder settings.
en vandaag erbij gekomen QuincyRossieau, ook welkom.
Dat is trouwens wel een touch keyboard name om te mijden.., zelfs op m'n HTC One.
En nogmaals CB zit op 22, of "default" onder settings.
Heren,
Dit zijn berichten. Dit topic wordt weer hot.
Ik heb QuincyRossieau even een PM gestuurd om de first aid te geven. Hoop dat hij doorrijdt en ook afstemt op channel 22. Zat gisteren en vandaag weer de hele dag op cursus. Weinig tijd om iets dieper in the game te kijken als zorgen dat ik op tijd rijdt.
Ik heb QuincyRossieau even een PM gestuurd om de first aid te geven. Hoop dat hij doorrijdt en ook afstemt op channel 22. Zat gisteren en vandaag weer de hele dag op cursus. Weinig tijd om iets dieper in the game te kijken als zorgen dat ik op tijd rijdt.
Zijn er eigenlijk nog plannen om het spel uit te breiden? Of laten ze het gewoon draaien op een server en vinden ze het wel prima.
Toevoeging van nieuwe trucks bijvoorbeeld.
Of per team/bedrijf mee kunnen doen aan de Dakar met hun eigen truck.
[ Voor 17% gewijzigd door Mils op 13-03-2014 08:40 ]
Vandaag afgestemd op kanaal 22 en nu op weg naar Kansas City. Overigens wel een pokkeind rijden vanuit Boise, Idaho!Napalm schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:55:
Heren,
Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden
Tja Quincy, zelfs een "Top off the Line" T1 barrrel blijft behelpen.
Gelukkig ben je naar Omaha onderweg, dat scheelt bijna 100 mijl.
Je zal nog een tijdje in die T1 moeten rijden, dus investeer in nieuwe banden als je het te traag vindt worden.
En je kunt veilig 5 mile over de Max. Speed Limit heen gaan, pas daarboven loop je kans op een boete.
Mils, er wordt gewerkt aan een Update, maar met maar 3 coders met weinig tijd gaat dat traag.
Er komen Trucks bij, hopelijk 2014 modellen, en voor de 100XP + drivers "gerestaureerde" Oudjes,
met moderne kwaliteiten, maar dat wordt waarschijnlijk een Pay optie.
Zoals ik iets terug al tikte, ik ben door Jefffan toegelaten tot een "Truckingsim 1.0" sub forum,
als er wat te melden is (en mag) zal ik dat zeker doen.
Zowieso is het voor de "onervaren" drivers nuttig om eens door het forum te bladeren,
het Spam/Games sub forum kun je overslaan, daar ben ik al aktief genoeg
(en repareer voor middernacht, vrijdag is de Repair Assistance maar 1%, zodat de "rijke" drivers,
die dat willen, de Co. een hoop geld kunnen besparen dat ze zelf toch nergens aan uit kunnen geven.)
En als je vragen hebt, PM me in-game, dan krijg je het snelst een antwoord, hier kom ik maar 1x per dag.
Gelukkig ben je naar Omaha onderweg, dat scheelt bijna 100 mijl.
Je zal nog een tijdje in die T1 moeten rijden, dus investeer in nieuwe banden als je het te traag vindt worden.
En je kunt veilig 5 mile over de Max. Speed Limit heen gaan, pas daarboven loop je kans op een boete.
Mils, er wordt gewerkt aan een Update, maar met maar 3 coders met weinig tijd gaat dat traag.
Er komen Trucks bij, hopelijk 2014 modellen, en voor de 100XP + drivers "gerestaureerde" Oudjes,
met moderne kwaliteiten, maar dat wordt waarschijnlijk een Pay optie.
Zoals ik iets terug al tikte, ik ben door Jefffan toegelaten tot een "Truckingsim 1.0" sub forum,
als er wat te melden is (en mag) zal ik dat zeker doen.
Zowieso is het voor de "onervaren" drivers nuttig om eens door het forum te bladeren,
het Spam/Games sub forum kun je overslaan, daar ben ik al aktief genoeg
(en repareer voor middernacht, vrijdag is de Repair Assistance maar 1%, zodat de "rijke" drivers,
die dat willen, de Co. een hoop geld kunnen besparen dat ze zelf toch nergens aan uit kunnen geven.)
En als je vragen hebt, PM me in-game, dan krijg je het snelst een antwoord, hier kom ik maar 1x per dag.
[ Voor 4% gewijzigd door Karloe op 13-03-2014 18:07 . Reden: kleine toevoeging ]
Ik moet nog een paar dagen sparen voor nieuwe banden.
Zitten er trouwens bugs in het spel? Ipv de contractprijs zag ik een andere prijs staan toen ik de route wilde beginnen, na een paar keer proberen stond er wel de contractprijs (het totaalbedrag bleef hetzelfde, dus voor de berekening maakt het schijnbaar niks uit alleen de weergave bij het routestartscherm die wijkt af) en in mijn eerste trip kon ik 74 mph rijden met mijn gare truck ipv de normale 70. De rest van de legs is de max speed wel 70.
Zitten er trouwens bugs in het spel? Ipv de contractprijs zag ik een andere prijs staan toen ik de route wilde beginnen, na een paar keer proberen stond er wel de contractprijs (het totaalbedrag bleef hetzelfde, dus voor de berekening maakt het schijnbaar niks uit alleen de weergave bij het routestartscherm die wijkt af) en in mijn eerste trip kon ik 74 mph rijden met mijn gare truck ipv de normale 70. De rest van de legs is de max speed wel 70.
/▌
Dus het enige wat ik doe is klikken om X miles te rijden, en dan klaar?
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hmm, dat ligt er aan hoe je tegen tekst based games aan kijkt.
Met een T1 starter Barrel is een 700 mile Route al een uitdaging, zeker zonder Company Assistance.
Dat is hoe de "oude garde" hier gestart is. (of voorheen in Trukz, of hoe dat Jolt game ook genoemd werd)
Start je in een Company, krijg je meteen Assistance op Fuel en Repairs, dat maakt het al wat makkelijker.
En, als ik een PC voor m'n neus heb, krijg je van me, zo snel mogelijk, een "meest efficiente" route naar de Money Maker, een Contract Route die veel meer betaald. (in andere gevallen vraag ik om enige assistentie op de CB.)
Heb je eenmaal een beetje Truck "onder je kont" dan kun je een aantal dingen gaan doen.
- zoeken naar interessante route's. (we hebben daar een tool voor, maar met fouten
)
- kijken naar, en aannemen van nieuwe contracten. (moet je verdienen, Napalm (Brutale) en ikzelf zijn Goed.
- begeleiden van nieuwe drivers, Truck upgrades (HR personeel gevraagd, ik doe het nu vrijwel solo)
- of gewoon 2 - 3 maal per dag je ding doen om de Company te helpen een doel te halen.
-
De Game is nu nog in Beta, maar een update is onderweg, en ik ben er toch wel een ± 2 uur / dag mee bezig.
(die 2 uur is met 3 Drivers, 4 accounts van 1 IP is toegestaan.)
Dus klik klik klaar, hmmm, het kan
Met een T1 starter Barrel is een 700 mile Route al een uitdaging, zeker zonder Company Assistance.
Dat is hoe de "oude garde" hier gestart is. (of voorheen in Trukz, of hoe dat Jolt game ook genoemd werd)
Start je in een Company, krijg je meteen Assistance op Fuel en Repairs, dat maakt het al wat makkelijker.
En, als ik een PC voor m'n neus heb, krijg je van me, zo snel mogelijk, een "meest efficiente" route naar de Money Maker, een Contract Route die veel meer betaald. (in andere gevallen vraag ik om enige assistentie op de CB.)
Heb je eenmaal een beetje Truck "onder je kont" dan kun je een aantal dingen gaan doen.
- zoeken naar interessante route's. (we hebben daar een tool voor, maar met fouten
- kijken naar, en aannemen van nieuwe contracten. (moet je verdienen, Napalm (Brutale) en ikzelf zijn Goed.
- begeleiden van nieuwe drivers, Truck upgrades (HR personeel gevraagd, ik doe het nu vrijwel solo)
- of gewoon 2 - 3 maal per dag je ding doen om de Company te helpen een doel te halen.
-
De Game is nu nog in Beta, maar een update is onderweg, en ik ben er toch wel een ± 2 uur / dag mee bezig.
(die 2 uur is met 3 Drivers, 4 accounts van 1 IP is toegestaan.)
Dus klik klik klaar, hmmm, het kan
Ach met klik en klaar met maar +5 miles kan je wel snel de dag doorkomen. Maar zoals Karloe al verteld, er zijn meer mogelijkheden met diepgang.kuusj98 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:13:
Dus het enige wat ik doe is klikken om X miles te rijden, en dan klaar?
Even voor die snelheid, ik rijd iedere leg +5 mph. Dat is de grens om geen boete te krijgen.
Verwijderd
Ik gebruik dit greasemonkey script voor die +5mph:
http://userscripts.org/scripts/show/174953
Dat is ook een optie. :-)
Je bent je wel bewust dat het onder GPL-licentie is, en dat je er geld mee verdientVerwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:34:
Ik gebruik dit greasemonkey script voor die +5mph:
Ik weet dat ze bezig zijn om de laatste nieuwe trucks toe te voegen... Er lopen verzoeken aan mensen om met Photoshop aan de gang te gaan. Echter willen ze het nu gelijk goed (lees: beter) oppakken en stellen meer eisen aan de graphics...Mils schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:39:
Zijn er eigenlijk nog plannen om het spel uit te breiden? Of laten ze het gewoon draaien op een server en vinden ze het wel prima.
En bovenal hebben we voor onze truckersin de company een "bonus" optie als ze XP100 bereiken...
Firewrx and QuincyRossieau gaan jullie nog verder met de game? Er is al geruime tijd niet gereden...
Verwijderd
Whut? Ik heb geen idee waar je het over hebt...Tarabass schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:34:
[...]
Je bent je wel bewust dat het onder GPL-licentie is, en dat je er geld mee verdient![]()
- het is niet een script dat ik geschreven heb
- het is vrij/gratis te downloaden en gebruiken
- GPL wil niet zeggen dat je er geen geld mee _kan_ verdienen.
Khildin, je sarcasme sensor is defect 
Firewrx en Quincy, maak in ieder geval je route af, al gaat dat nu al geld kosten..
Verkoop je Truck, zet het geld op de Bank, en kom later eens terug.
(dan heb je, door de rente, al is het maar 1%, iets meer speelruimte voor een betere Truck.)
Firewrx en Quincy, maak in ieder geval je route af, al gaat dat nu al geld kosten..
Verkoop je Truck, zet het geld op de Bank, en kom later eens terug.
(dan heb je, door de rente, al is het maar 1%, iets meer speelruimte voor een betere Truck.)
Verwijderd
Zat er dan zo'n sensor in de de items store?..
Dan had ik hem toch zeker al aangeschaft. Misschien als feature request droppen (net als de coffee maker... onbegrijpelijk dat die er nog niet is)
Ik ben bijna Tier 2, volgens mij kan ik elke Tier 2 truck dan wel betalen. Is de Western Star nog steeds beter als die Volvo als ze allebei nieuwe banden zouden hebben?

/▌
Hoe belangrijk is eigenlijk de body van een truck?
[ Voor 102% gewijzigd door Mils op 30-03-2014 13:41 ]
De "Body" bepaalt de Load Limit van je Truck.
Bij de echte instapper T1's van invloed, maar vanaf "high" end T1 niet echt meer een punt van zorg.
Maargoed, onderhoud is altijd belangrijk. (1x per 2 weken, voor de "rijke" Drivers
)
Bij de echte instapper T1's van invloed, maar vanaf "high" end T1 niet echt meer een punt van zorg.
Maargoed, onderhoud is altijd belangrijk. (1x per 2 weken, voor de "rijke" Drivers
Ik zou de western star kiezen. Meeste bang for buck, meest zuinige en toch nog de snelste truck. Ook de grootste tankinhoud wat je net bij een $2.60 refuel punt zou kunnen brengen.
Yep, de Western Star, maar dat had ik op de CB ook al gezegd.
Prijs bij tanken maakt mij niet uit
(In City met 1% assistance, geen EL en het komt in de boeken.)
Maar goed, dat krijg je met ruim $ 2.2 Miljoen op de bank en niets om het aan te besteden...
En voor de mensen die 1% rente kunnen gebruiken, Pay Out in iets meer dan 6 uur.
(01:00 AM system time)
Prijs bij tanken maakt mij niet uit
(In City met 1% assistance, geen EL en het komt in de boeken.)
Maar goed, dat krijg je met ruim $ 2.2 Miljoen op de bank en niets om het aan te besteden...
En voor de mensen die 1% rente kunnen gebruiken, Pay Out in iets meer dan 6 uur.
(01:00 AM system time)
Ik ga ook voor de Western Star, ik heb genoeg XP en ik denk ook genoeg geld maar ik doe nog een ritje met de Volvo om mijn tank leeg te rijden.
/▌
Mja de bank is alleen nog fun om netjes op een rond getal af te storten
Waar vind ik eigenlijk de lopende contracten die WET heeft lopen op dit moment.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
View My Company, iets naar rechts zie je dan onder de Company BIO een link "Contracts"
Hier kun je zien wat er openstaat en voltooid is.
Hier kun je zien wat er openstaat en voltooid is.
Voor de drivers met minder dan 20XP is er een klein nieuw contractje met Dirt. Maar 19 loads met als start loading place Houston, zo geen verlies met hoppen naar startstad.
Top, ik ben meteen vertrokken
/▌
Met mijn T2 truck merk ik eigenlijk heel weinig van het repareren. Ik heb nu gerepareerd na twee weken rondrijden en de topsnelheid en het verbruik daar zit bijna geen verschil in. Het verschil wordt voornamelijk gemaakt door de banden.
Ik vraag me af hoe dat dan is met die 2012 Trucks, volgens mij kun je dan rondrijden tot je nieuwe banden nodig hebt zonder te repareren
Ik vraag me af hoe dat dan is met die 2012 Trucks, volgens mij kun je dan rondrijden tot je nieuwe banden nodig hebt zonder te repareren
/▌
Ik vergeet wel eens te repareren, een week of 6 of 8 en daar merk ik helemaal niets van. Alleen als ik dan ga repareren op de 1%RAD kost het een 5 a 6 mille.
Bij de expenses staat daar het bedrag zonder korting van je toolbox en company hulp? Bij mij was het zo'n 900 dollar maar met de toolbox bleef het bedrag hetzelfde. Ik heb niet echt het idee dat ik de kortingen daar terug zie?
/▌
De toolbox heb ik nog nooit gekocht. Ik weet wel zeker dat het repareren qua prijs aangepast wordt. Een deel van het ter repareren bedrag betaal jezelf en een deel betaald de company. Om het helemaal goed te kunnen zien moeten we ven tot vrijdag wachten (1% RAD). Ik heb nu geen repairs in mijn overzicht staan.
Laatste oproep voor Firewrx en Quincy, jullie staan nu een maand te slapen in een route.
Dat gaat $$$ kosten!
Maak je route af, of Reset je Driver, zet het geld op de bank, en kom later eens terug.
Bij geen activiteit in de komende week worden jullie gekickt, het route overzicht wordt vervuild door jullie al lang verlopen contract routes.
En rikdegraaff, wakker worden!! je slaapt ook al bijna 14 dagen in een route.
Dat gaat $$$ kosten!
Maak je route af, of Reset je Driver, zet het geld op de bank, en kom later eens terug.
Bij geen activiteit in de komende week worden jullie gekickt, het route overzicht wordt vervuild door jullie al lang verlopen contract routes.
En rikdegraaff, wakker worden!! je slaapt ook al bijna 14 dagen in een route.
Ik lag 10 maanden plat, dan valt dit nog best mee
/▌
Nieuwe contracten, leuke route. Goed verdienen. ;-)
Maar jij bent een "oude rot" uit het pre-Truckingsim tijdperk, en slapend in een niet-contract route,
dat is heel wat anders.
(al stond je wel op de 12 maanden lijst
Waarschijnlijk kansloos, maar een kick voor de eerder genoemde Drivers.
Mochten jullie dit later lezen, we hebben geen probleem met "inactive" Drivers,
maar parkeer je Truck dan, na het voltooien van een rit.
(verkoop je Truck, zet al je geld op je bank, en kom later eens terug)
Voor boven genoemde, meld je weer aan na afronding van je Route, en we laten je weer binnen.
Mochten jullie dit later lezen, we hebben geen probleem met "inactive" Drivers,
maar parkeer je Truck dan, na het voltooien van een rit.
(verkoop je Truck, zet al je geld op je bank, en kom later eens terug)
Voor boven genoemde, meld je weer aan na afronding van je Route, en we laten je weer binnen.
Ik denk dat je al binnen bent, want ik zie geen aanmelding open staan. :-) Kom maar z.s.m. naar Prince George, daar staat een leuk contract te wachten.
Of moet je eerst zoveel uur wachten omdat je net uit de oude company bent gestapt. Ik gok dat de naam Firefly is @ Truckingsim.
Ik las op de CB dat er een nederlandse driver uit M.X. Trucking wilde joinen. Ben jij dat?? Gaat die company echt stoppen, kan ik nl mooi de aandelen met een fijne profit verkopen.
Of moet je eerst zoveel uur wachten omdat je net uit de oude company bent gestapt. Ik gok dat de naam Firefly is @ Truckingsim.
Ik las op de CB dat er een nederlandse driver uit M.X. Trucking wilde joinen. Ben jij dat?? Gaat die company echt stoppen, kan ik nl mooi de aandelen met een fijne profit verkopen.
[ Voor 54% gewijzigd door Napalm op 02-05-2014 21:27 ]
Welkom en have fun.
Welkom bij de GoT club
Langzaam maar zeker komen we steeds sterker naar voren in de game terwijl de "groten" steeds kleiner worden...
"Wakker worden" oproep!
Vetnek, 3 Minions in- route achtergelaten, rickdegraaff, lector, en mogelijk nog anderen,
Please, zorg dat je driver niet in een route is wanneer je stopt.
(en een melding zou fijn zijn. (mag ook in-game via PM ))
Jullie "vervuilen" de "dispatch" view. en jullie kicken wil ik niet...
Vetnek, 3 Minions in- route achtergelaten, rickdegraaff, lector, en mogelijk nog anderen,
Please, zorg dat je driver niet in een route is wanneer je stopt.
(en een melding zou fijn zijn. (mag ook in-game via PM ))
Jullie "vervuilen" de "dispatch" view. en jullie kicken wil ik niet...
[ Voor 13% gewijzigd door Karloe op 28-05-2014 18:42 ]
En een nieuwe "Wakker worden" kick.
rikdegraaf, Quiksilver en Sander12345, zouden jullie je route tenminste af willen maken.
Speciaal voor Sander12345, je hebt nu gezien dat je, voor een starter, gebeten hebt in meer dan je Truck aan kan. Zet je Hometown naar Portland, reset je Driver, beide kan via de settings pagina.
Koop de '96 Volvo, en leg er nieuwe banden onder. Meld je opnieuw aan voor WET, en wacht op acceptatie. Start vervolgens een route naar Edmonton met Wood, $$ (699 miles, ± $1400 voor jou, na Company Collection.)
Zolang je de geadviseerde routes rijd kun je binnen een week een top T1 truck rijden, een T2 is haalbaar in ± 3 weken.
rikdegraaf, Quiksilver en Sander12345, zouden jullie je route tenminste af willen maken.
Speciaal voor Sander12345, je hebt nu gezien dat je, voor een starter, gebeten hebt in meer dan je Truck aan kan. Zet je Hometown naar Portland, reset je Driver, beide kan via de settings pagina.
Koop de '96 Volvo, en leg er nieuwe banden onder. Meld je opnieuw aan voor WET, en wacht op acceptatie. Start vervolgens een route naar Edmonton met Wood, $$ (699 miles, ± $1400 voor jou, na Company Collection.)
Zolang je de geadviseerde routes rijd kun je binnen een week een top T1 truck rijden, een T2 is haalbaar in ± 3 weken.
Mooi contract van Otherside. Heb goed wifi-contact hier liggend onder de parasols te Spanje.Brutale, jj en wisheh blijven hun mijlen maken.
Normaliter vrijdag back op the office. :-)
Normaliter vrijdag back op the office. :-)
@ Mils, nope, heb al een paar weken niets meer van Jefffan gehoord / gezien.
Dat hij het verkoopt aan Jolt ofzo? Volgens mij bestaat Jolt niet eens meer.
[edit]@karloe: oeps, had meerdere tabs open staan en verkeerd geplakt.
[edit]@karloe: oeps, had meerdere tabs open staan en verkeerd geplakt.
[ Voor 197% gewijzigd door Marzman op 20-06-2014 22:30 ]
/▌
Hmm, is dit nu ook al SG / het Scheer en verzorging shizzle
Interessante post van Bjornski vandaag op het forum, http://forum.truckingsim.com/showthread.php?tid=5853Marzman schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:36:
Dat hij het verkoopt aan Jolt ofzo? Volgens mij bestaat Jolt niet eens meer.
Met een link naar een PDF met zijn, Jeffan24 en Norman's beeld op een volgende versie.
Open Source, opnieuw "opbouwen" van de Game naar v2.0.
Bjornski wil er tijd en Hosting in steken, en er wordt gezocht naar capabele mensen op diverse vlakken om het project van de grond te krijgen.
("We" bestaan nog steeds in-game, 16-17 drivers. )
Mooie nieuwe plannen. Als de ideeën lukken krijgt de game aardig wat meer diepgang.
Leuk dat er een V2 komt. Er zullen toch wel functies zijn die gemist worden of geplanned zijn? Of is er een andere reden voor de update? (volgens de post staat er nog niks vast voor functies en design)
Van Trukz (wat later door Jolt is gekocht) was het overigens ook de bedoeling van de originele maker het af en toe te updaten en dat iedereen dan weer gereset zou zijn tot een starterstruck. Maar dat (een reset) wilden de spelers niet
Van Trukz (wat later door Jolt is gekocht) was het overigens ook de bedoeling van de originele maker het af en toe te updaten en dat iedereen dan weer gereset zou zijn tot een starterstruck. Maar dat (een reset) wilden de spelers niet
[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 27-02-2015 10:58 ]
/▌
Ik ben net begonnen met dit spel maar kan geen rit selecteren. Kan iemand mij helpen? Ik kan namelijk wel de destionation invullen en de optional stop, maar kan de cargo niet invullen. En als ik alles wat ik kan invullen ingevuld heb krijg ik een error dat er iets mis is met mijn cargo. Wat doe ik nou precies verkeerd? Gebruik google chrome en ik heb de plug-ins geblokkeerd, maar het werkt ook niet als ik zeg dat ie eerst om pluggins moet vragen
Ik wil je wel helpen, maar dan moeten we het even stap voor stap doorlopen.
Ik weet niet of je voor een company rijdt maar ik zou beginnen met een kort ritje.
Dus Destination invullen, en geen Optional stop kiezen.In welke plaats sta je nu?
Ik weet niet of je voor een company rijdt maar ik zou beginnen met een kort ritje.
Dus Destination invullen, en geen Optional stop kiezen.In welke plaats sta je nu?
[ Voor 53% gewijzigd door Napalm op 27-02-2015 17:00 ]
Is al geluk! Blijkbaar had ik nog geen startlocatieNapalm schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:58:
Ik wil je wel helpen, maar dan moeten we het even stap voor stap doorlopen.
Mooi, veel plezier. Nog vragen stel ze gerust. Ga geen reclame maken maar we hebben een eigen company die ontstaan is uit GOT-membershoi1234 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:57:
[...]
Is al geluk! Blijkbaar had ik nog geen startlocatie
Zoals gemeld op de CB, doe ik ook weer mee
. Rij nu naar de locatie waar ik cargo op kan halen voor het contract
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Leuk dat je weer mee rijdt. Had even over het CB'tje heen gekeken maar dat nu snel hersteld.
Welkom terug 
maar wel blijven rijden dan..
maar wel blijven rijden dan..
ik heb me ook aangemeld bij WET.
oeps iets te vaak op drive geklikt
een penalty van 450.000
oeps iets te vaak op drive geklikt
een penalty van 450.000
[ Voor 113% gewijzigd door chimera2 op 18-03-2015 07:50 ]
Niet verder gaan als 110 en je bent bijna zeker boetvrij
Oproep: Drivers in een Route, kom eens in beweging.
van hier.
Oxigeon, pas een weekje, maar dat gaat je geld kosten.
rikdegraaff, bijna een jaar... de kick uit komt er aan.
Niet van hier, maar toch, voor het "omroepen"
aosborne en carol40, na 1 jaar volgt een lieve PM en vervolgens een voet onder...
Probeer AUB een route af te maken, ook als je in een gevalletje nostalgie je barrel weer start.
Verder gaan we lekker, zelfs met maar 4 contracten per "ronde" weten we ze in Subsidiary te pakken.
(weinig actieve Companies over, gezien het aantal contracten.)
Compliment aan Napalm.
van hier.
Oxigeon, pas een weekje, maar dat gaat je geld kosten.
rikdegraaff, bijna een jaar... de kick uit komt er aan.
Niet van hier, maar toch, voor het "omroepen"
aosborne en carol40, na 1 jaar volgt een lieve PM en vervolgens een voet onder...
Probeer AUB een route af te maken, ook als je in een gevalletje nostalgie je barrel weer start.
Verder gaan we lekker, zelfs met maar 4 contracten per "ronde" weten we ze in Subsidiary te pakken.
(weinig actieve Companies over, gezien het aantal contracten.)
Compliment aan Napalm.
Zeker wat carol40 betreft. Reed dag in dag uit 24 legs a day, en van het ene op het andere moment staat hij stil. Blijf het vreemd vinden. Je zou haast zeggen dat hij van de aardbodem is verdwenen, al hoop ik dat niet voor hem/haar.
Freak, waar ben je?
Je staat al vanaf 24-09 stil in een route...
Stoppen is niet erg, maar kondig het aan, en maak een route af.
(dat scheelt mij het kicken...)
Verder gaan we lekker door, al wordt het clubje kleiner.
Napalm (Brutale) doet z'n werk, nieuwe contracten binnenhalen, en soms spring ik even bij.
Happy Trucking, Keep that Pedal to the Metal.
Je staat al vanaf 24-09 stil in een route...
Stoppen is niet erg, maar kondig het aan, en maak een route af.
(dat scheelt mij het kicken...)
Verder gaan we lekker door, al wordt het clubje kleiner.
Napalm (Brutale) doet z'n werk, nieuwe contracten binnenhalen, en soms spring ik even bij.
Happy Trucking, Keep that Pedal to the Metal.