Dus.. Ik ben Windows 7 aan het laden zodat ik eindelijk van mijn nieuwe PC kan genieten. En opeens: PC uit. Dus ik dacht dat het aan mijn CPU temperatuur lag, want daar heb ik vaker last van gehad. Ik sloot dus mijn laptop op mijn PC aan met behulp van ROG, en ik heb ten eerste het voltage verlaagd van mijn CPU. Ten tweede was ik opnieuw aan het proberen wat ik deed, en het werkte. Ik hield de temperaturen in de gaten van mijn CPU en ik schrok toen ik het resultaat zag: 83 graden voordat mijn PC uitviel. Mijn mobo heeft daar een of andere beveiliging voor.
Oh ja: Ik heb geen koelpasta gebruikt, en ik denk dat het aan een verkeerde airflow ligt. Ik heb ook het BIOS zonder enige problemen ingesteld.
Hier is mijn hardware lijst (met onbelangrijke dingen weggelaten zoals optische drives):
Processor: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
Moederbord: Asus Crosshair IV Formula
Case: Cooler Master HAF X
Processorkoeler: Zalman CNPS-9700 LED
Voeding: Cooler Master Silent Pro M850
Videokaarten: 2X Club3D Radeon HD 6950
Geheugen: Ergens uit de QVL van het mobo.. Corsair Dominator (?) 8 gig quad channel
CPU temps:
Load: ~83 graden
Idle: ~35 graden
De rest van de onderdelen raakt trouwens niet oververhit. Die zijn rond de 30 graden.. Ben nog niet verder gekomen dan het 'Windows is loading' scherm.
Oh ja: Ik heb geen koelpasta gebruikt, en ik denk dat het aan een verkeerde airflow ligt. Ik heb ook het BIOS zonder enige problemen ingesteld.
Hier is mijn hardware lijst (met onbelangrijke dingen weggelaten zoals optische drives):
Processor: AMD Phenom II X6 1100T Black Edition
Moederbord: Asus Crosshair IV Formula
Case: Cooler Master HAF X
Processorkoeler: Zalman CNPS-9700 LED
Voeding: Cooler Master Silent Pro M850
Videokaarten: 2X Club3D Radeon HD 6950
Geheugen: Ergens uit de QVL van het mobo.. Corsair Dominator (?) 8 gig quad channel
CPU temps:
Load: ~83 graden
Idle: ~35 graden
De rest van de onderdelen raakt trouwens niet oververhit. Die zijn rond de 30 graden.. Ben nog niet verder gekomen dan het 'Windows is loading' scherm.