Toon posts:

cable sleeves???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoj iedereen,

(ik denk dat dit onder casemodding valt en niet meer onder hardware)

ik ben van plan om een van de komende weken mijn eerste pc ineen te steken, en ik wil dat hij er meteen goed uitziet. Een beetje te vroeg voor een echte mod (al zal dat er ooit wel van komen want als ik al die pareltjes zie begint het toch te kriebelen, maar heb er de cash, tools en kennis nog niet voor )

nu wat ik wilde doen was gewoon al mijn cables mooi sleeven en plaatsen zodat het er allemaal heel netjes uitziet.
aangezien het mijn eerste keer is wil ik me toch goed informeren, ik heb al enkele tutorials gezien op youtube, en heel moeilijk ziet het er niet uit, gewoon redelijk veel werk als je al je wires wil sleeven, maar dat heb ik er voor over.

YouTube - nevergive7's Channel

deze vond ik een van de duidelijkste, maar ik zit toch nog met een paar vraagjes:
- waar kan ik het beste zo'n sleeving kopen...want ik ga al mijn onderdelen bestellen bij azerty, maar ik denk niet dat ze daar iets dergelijks hebben. (ik zoek blauwe sleeves)
- voor zeker te zijn: zijn dit de tools die ik nodig heb: schaar, warmtepistool (kan het ook met iets anders, bv een haardroger of een aansteker), zo'n pin-tooltje voor de draden er uit de connectors te krijgen (ken de exacte naam niet), potlood, meetlatje
- kan ik bijvoorbeeld gewoon mijn pc helemaal ineensteken, instaleren en vervolgens een andere keer de draden helemaal sleeven, zonder dat ik aanpassingen moet doen in bios bv (omdat de draden losgekoppelt zijn geweest)?
- moet ik rekening houden met draden die warm worden en dus de sleeve kunnen doen smelten?

dat zijn voorlopig de vragen waar ik kan opkomen, als er nog meer in mij opkomt, zet ik ze er nog wel bij!

alvast bedankt, en alle tips zijn welkom!

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Kijk hier eens.

CM FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kijk gewoon even in de Pricewatch als je iets zoekt ;) http://tweakers.net/pricewatch

Pin remover tool zit bij AC Ryan Connect-X setjes. Dat zijn sets gekleurde stekkers voor je voedingskabels. Ook te krijgen in UV Blauw: pricewatch: AC Ryan ACR-CK2360 ConnectX Kit DeLuxe (UV Blauw)

En een sleeve set: pricewatch: ACRyan ACR-FK3817 FlexSleeve Kit (UV Blauw)

Verder kan je de krimpsok (heatshrink, of welke naam je het ook geeft) prima verwarmen met een aansteker. De sleeve kan daar alleen weer minder goed tegen, dus kijk uit waar je de vlam houd.
Haardroger is misschien niet warm genoeg, Het duurt allicht veel langer (heb het wel eens gedaan, ene haardroger is warm genoeg, de andere niet)

Draden loskoppelen is geen probleem, zolang je de data kabels maar weer aan de correcte apparaten hangt. Stroomvoorziening is niet kieskeurig.

De draden worden nooit zo warm dat je sleeve smelt. Worden ze dat wel, dan is je PC er ondertussen ook al wel mee gestopt ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oké, stom dat ik daar niet eerst ben gaan zien! dank voor de link!

wat die pricewatch betreft, sjah, ik weet niet echt waarnaar ik moet zoeken (ben nog maar in het beginstadium wat sleeves betreft, dus ben nog volop overal info aan het opdoen)

maar top, bedankt voor de links en de uitleg!

mvg,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is gewoon netjes een aparte catagorie voor aangemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Wel jammer dat je alleen AC-Ryan daar ziet, wil je echt top spul dan zou ik even een keer kijken naar deze website http://en.mdpc-x.com/, en natuurlijk zijn er vele andere website`s die sleevings en connectors aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Mexel schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 08:04:
[...]

Wel jammer dat je alleen AC-Ryan daar ziet, wil je echt top spul dan zou ik even een keer kijken naar deze website http://en.mdpc-x.com/, en natuurlijk zijn er vele andere website`s die sleevings en connectors aanbieden.
Inderdaad, dit is eigenlijk de enige sleeve die je moet kopen. Ook de tools kun je daar het beste vandaan halen :)

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

brinkdinges schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:14:
[...]
Inderdaad, dit is eigenlijk de enige sleeve die je moet kopen. Ook de tools kun je daar het beste vandaan halen :)
Op zich wel mee eens, maar andere sleeving is ook goed, en er zijn zoveel fabrikanten op de markt die die tools nu aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ik heb laatst drie tools gekocht, een setje van Phobya/Sunbeam, deze en de MDPC-X-versie, en die laatste werkte naar mijn mening echt het beste. Andere sleeving die de kabels zo goed afdekt ben ik nog niet tegengekomen in Nederland.

Casemod: Cubeleon

Pagina: 1