Heb nu ongeveer 1,5 week een TF (16gb, geen dock) en vind het een heerlijk apparaat. Hier even mijn ervaringen.
Ik heb geen lijmrestjes en/of beschadigde randjes. Hij ziet er helemaal perfect uit. Kreeg wel pas na een dag de 3.1 update aangeboden, ondanks dat ik handmatig de controle op updates al had uitgevoerd. Geen idee hoe dit systeem werkt, maar het kan dus even duren. De 3.1 update bracht voor mij vele verbeteringen. De tablet leek over het algemeen sneller te werken en een filmpje afspelen kon na de update zonder schokken.
Het accuverbruik is echt geweldig. Als je hem niet veel gebruikt gaat hij echt dagen mee. Hier een screenshot van de huidige status. Maar deze heeft ook al eens ruim 4 dagen gehaald. De wifi staat altijd aan, maar de duur is uiteraard altijd afhankelijk van wat je er verder mee doet. Vooral veel synchroniseren lijkt de accu uit te putten, ook in de nachtelijke uurtjes. Zie screenshot 1. Helaas nog geen details van het verbruik dus stroomvretende apps kunnen nog even hun gang gaan. Ik denk overigens dat de Wifi en het scherm de grootste verbruikers zijn. Dus zo erg mis ik die details ook weer niet.
Wat ik iedereen kan aanraden is het gratis spel
Guns'n'Glory. Het is vreselijk verslavend en werkt perfect op de tablet. Zie screenshot 2. Daar heb ik nog niemand over gehoord volgens mij, dus misschien heb ik de primeur.
Ik heb met Handbrake al wat films omgezet om ze met mVideoPlayer af te spelen. Helaas zit ik alleen nog met de ondertiteling te knoeien. Ondertitels in het videobestand worden niet herkend(?) dus je moet ze laden vanuit een srt. Maar kun je die srt ook maken met handbrake? Als iemand hier tips over heeft hoor ik het graag. Want deze zomer wil ik graag wat filmpjes meenemen in het vliegtuig maar dan wel met ondertiteling als het kan.
Een nadeel vind ik dat er nog weinig 'goede' apps zijn voor tablets. Als ik kijk naar de Ipad dan heeft die bijvoorbeeld een prachtige app van Nu.nl. Die heeft android niet dus moet ik het doen met de telefoon app. Werkt ook, maar is niet echt geschikt voor tablets. Ik hoop dus dat het aanbod flink groeit.
Waar ik ook op hoop is updates vanuit Asus. Aangezien er al aan de TF2 wordt gewerkt zie ik de bui al hangen dat wij straks kunnen fluiten naar nieuwe versie van Android. Dat zou ik erg jammer. Tegen die tijd moet ik dan misschien maar aan een custom firmware gaan denken.
Screenshots: