• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-02 18:50
Ik ben een tijdje compleet uit de hardware geweest, omdat ik me neit echt veel meer met casemods, gaming etc bezighield, maar ik wil mijn pc upgraden, maar ik weet niet wat ik het beste kan doen, graag enige hulp:

Ik heb nu staan thuis:

Asus m2n dvi
amd athlon x2 4400+
2 gig ddr2
nvidia 7800GT

een enigzins verouderd systeem dus.

Mijn vraag is:
(houd rekening met een redelijk krap budget)

Is het de moeite om mn mobo te upgraden( voor ddr3 uiteraard, en sata3 ) ?

Of kan ik beter n leuke AM3 proc (deze zijn compatible met am2 slots, corect?)kopen en wat Gigjes ddr2 erbij steken,

let wel: een nieuwe videokaart komt er zowiezo, ik heb alleen geen flaw idee welke, het hoeft geen top-end te zijn, maar ik wil graag games als NFS: Hot pursuit, of zeg, Assasins creed op n leuke framerate kunnen spelen.

Ook ben ik begonnen met Rift, (nieuwe MMO) dit trekt mn pc wel, maar dat betekent alles op low.

Alle suggesties zijn welkom, dus ook, welke proc, x2 of x4? wel ddr3 geen ddr3 etc.

bij voorbaat dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk hier eens naar de upgradeguides: Best Buy Guide overzichtstopic

Voor specifieke dingen als videokaart en mobo kun je ook in **LET OP** Welk moederbord moet ik kopen? en **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? kijkje nemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT junneh :)

Zoals Terw_Dan al aangeeft is er een plek voor dit soort vragen, als je z'n eerste link volgt zie je daar een BBG-topic voor upgrades. Jouw vraag zou daar prima in kunnnen.

Let trouwens wel dat wat voor jou het beste is sterk afhangt van wat je ermee wilt doen, en dat kan zelfs per spel verschillen. Het kan geen kwaad om te kijken wat Rift precies doet met je systeem. Grof gezegd zijn sommige spellen erg goed multithreaded, waardoor je vooral veel cores moet hebben, terwijl anderen dat niet zijn, dus is de performance per thread het belangrijkst. Op een bepaald prijspunt kan dat zomaar twee totaal verschillende CPUs opleveren (vaak Phenom X4/X6 vs Core i3/i5). Verdiep je dus in de eisen van je spel, want hoewel er veel mensen zijn die hier rondlopen met kennis van (hardware)zaken weten ze niet exact van ieder spel wat het beste werkt :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.