Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Matched: Desire, HTC, HD
Ik heb hier zelf een turtorial voor geschreven op dit forum: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Wat daar staat is nog steeds goed, alleen de links naar de benodigde tooling werken misschien niet allemaal meer. Maar dat is geen probleem, alles wat in die turtorial genoemd wordt is via google nog steeds makkelijk te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 17-12-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:12
ik222 schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:20:
Ik heb hier zelf een turtorial voor geschreven op dit forum: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Wat daar staat is nog steeds goed, alleen de links naar de benodigde tooling werken misschien niet allemaal meer. Maar dat is geen probleem, alles wat in die turtorial genoemd wordt is via google nog steeds makkelijk te vinden.
Top, ga ik proberen. Welke rom is momenteel meest aan te raden? Anders ga ik even opzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Matched: HD
Ligt er aan wat je zoekt, als je een 100% stabiele 'stock' rom wilt dan zou ik elk geval voor een Android 2.3.5 rom met Sense 3.5 gaan. Voorbeelden daarvan zijn Android Revolution HD en Virtuous Affinity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Matched: HD, 4
ik222 schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:49:
Ligt er aan wat je zoekt, als je een 100% stabiele 'stock' rom wilt dan zou ik elk geval voor een Android 2.3.5 rom met Sense 3.5 gaan. Voorbeelden daarvan zijn Android Revolution HD en Virtuous Affinity.
thx man. ga nog even op xda kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door MaStar op 17-12-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Geen matches
-edit-

[ Voor 126% gewijzigd door MaStar op 18-12-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Matched: HTC, HD
HTC DHD geeft na het flashen (downgrade) nog steeds een WIFI problem ('fout')
Wat is nu handig om te doen?

Hoe kan iemand beweren dat dit aan de software ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:04
Matched: Desire, deel, HTC, HD
Een stiekeme cross-post uit het accessoire-topic. Ik hoop op meer reacties hier:

Ik heb het idee dat de batterij van mijn Desire HD niet meer helemaal top is.
Af en toe gaat hij erg snel leeg, of springt hij binnen een kwartier van bijvoorbeeld 80 naar 30 procent batterij.

Als de batterij deels leeg is, lijkt het ook alsof het voltage te laag is, en als je dan een foto maakt, dan valt de telefoon uit.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe accu, maar wat is nu de beste accu? Hoeft vast niet per se een originele HTC te zijn?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:48

Pierre

Van nature lui!

Matched: HTC
yannickie111 schreef op woensdag 26 december 2012 @ 23:56:
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe accu, maar wat is nu de beste accu? Hoeft vast niet per se een originele HTC te zijn?
Of ik een reply mag geven weet ik niet maar ik heb deze zelf gekocht http://tinyurl.com/cu9h7uq kost wat € maar het is wel een goede :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• yannickie111
Matched: 4
Pierre61 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 09:05:
[...]
Of ik een reply mag geven weet ik niet maar ik heb deze zelf gekocht http://tinyurl.com/cu9h7uq kost wat € maar het is wel een goede :)
Tuurlijk mag je een reply geven ;)

Maar 40 dollar vind ik toch wel wat gortig eerlijk gezegd... En dan ook nog eens wachten op verzending e.d.

• Pierre
  • Laatst online: 15:48

Pierre

Van nature lui!

Geen matches
Kan je zeggen dat ik eerst 2 dingen gekocht heb bij DX (dat was crap) en nu sinds een poos die van Mugen geen seconde spijt van. Maar goed dat is mijn mening

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:20
Geen matches
Ik moet zeggen dat Mugen wel een prima garantieregeling heeft. Niet fantastisch, daar is het wat opmerkelijk voor. :P
Ik had een batterij voor een netbook bij ze aangeschaft. Goede accuduur, maar de contactpunten waren niet goed (genoeg), met als gevolg dat de meest minimale beweging er al voor kon zorgen dat de accu uitviel. Contact opgenomen met Mugen. Ze gaven aan dat ik deze terug kon sturen. Dat heb ik gedaan en daarna heb ik niets meer van ze gehoord. Behalve dat op een dag het volledige aankoopbedrag op mijn rekening geplaatst was door een voor mij onbekende club. Even teruggezocht en het ging om Mugen. :)

De CSL/OT kroeg !

• yannickie111
Matched: HTC, 4
Pierre61 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:04:
Kan je zeggen dat ik eerst 2 dingen gekocht heb bij DX (dat was crap) en nu sinds een poos die van Mugen geen seconde spijt van. Maar goed dat is mijn mening
Ik ben benieuwd wat de batterij die ik heb besteld gaat doen.
Mugen, die dingen kosten dus 30 euro? Dan kan ik net zo goed een originele HTC accu kopen...

• Dadona
Geen matches
Capaciteit van de Mugen is hoger en bij Mugen, in tegenstelling tot bij menig andere aftermarket accu, is de opgegeven capaciteit nog enigszins indicatief. Niet dat een accu met een (veel) hogere opgave, opeens veel minder presteert dan een minder krachtige, originele, accu.

De CSL/OT kroeg !

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Dadona schreef op donderdag 27 december 2012 @ 14:32:
Capaciteit van de Mugen is hoger en bij Mugen, in tegenstelling tot bij menig andere aftermarket accu, is de opgegeven capaciteit nog enigszins indicatief. Niet dat een accu met een (veel) hogere opgave, opeens veel minder presteert dan een minder krachtige, originele, accu.
Ja nou, ik heb een chinees ebay accuutje voor 2 euro 50 gehaald, en daar kan ik twee dagen mee doen. Aanzienlijk beter dan originele HTC accu. Prijs-prestatie verhouding van zo'n dure Mugen accu vind ik persoonlijk onvoldoende.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb er nu een van ongeveer 6 dollar. Zo'n nep 2450maH accu (zal wel 1800 zijn of zo), maar het verschil is duidelijk merkbaar tov de moegestreden originele HTC accu. Kan nooit een miskoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Laatst online: 16:41
Wekkel schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:18:
Ik heb er nu een van ongeveer 6 dollar. Zo'n nep 2450maH accu (zal wel 1800 zijn of zo), maar het verschil is duidelijk merkbaar tov de moegestreden originele HTC accu. Kan nooit een miskoop zijn.
Link?
Ik zit zelf ook te kijken naar een nieuwe accu aangezien mijn huidige accu z'n beste tijd wel heeft gehad :P Ik twijfel een beetje om een originele/Mugen te kopen omdat ik weinig zin heb in bolstaande/ontploffende Chinezen, maar aan de andere kant zie ik bij zoveel mensen om me heen dat het toch wel aardige producten zijn dat ik misschien maar de gok ga wagen :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bravebart schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 13:37:
[...]

Link?
Ik zit zelf ook te kijken naar een nieuwe accu aangezien mijn huidige accu z'n beste tijd wel heeft gehad :P Ik twijfel een beetje om een originele/Mugen te kopen omdat ik weinig zin heb in bolstaande/ontploffende Chinezen, maar aan de andere kant zie ik bij zoveel mensen om me heen dat het toch wel aardige producten zijn dat ik misschien maar de gok ga wagen :P
Ik heb gister bij LEKA een accu besteld (was de goedkoopste niet direct uit china).
Vandaag al binnen. Voor 11.94 inclusief verzenden.

Ik verwacht dat de kwaliteit vergelijkbaar is met een originele HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
yannickie111 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:13:
[...]

Ik heb gister bij LEKA een accu besteld (was de goedkoopste niet direct uit china).

Top, thanks voor de tip d:)b Je kan je er ook eigenlijk geen buil aan vallen met dit soort prijzen :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Matched: Desire, HD, 4
Bravebart schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:30:
[...]

Top, thanks voor de tip d:)b Je kan je er ook eigenlijk geen buil aan vallen met dit soort prijzen :P
Mijn Desire HD is 1.5 jaar oud, wel vrij intensief gebruikt :+
Sinds een week viel mijn telefoon uit als ik een foto maakte, met nog 30-40% batterij.

Gelukkig is hij bij de Desire HD nog zo te vervangen, Hoe moet je dat doen met een One X ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Geen matches
Klopt het dat in de plastic cover waarachter de sim en sd kaart zitten ook een antenne zit?

Ik ben dit klepje kwijt en de telefoon blijft de melding geven 'geen simkaart in de telefoon', wifi werkt overigens nog wel en sim werkt wel in andere telefoon.

Kan iemand eens proberen om zijn klepje te verwijderen en kijken of er dan nog gebeld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 05:02
Geen matches
De sim/SD klep heeft idd de GSM antenne, maar de telefoon zou dan 'alleen noodoproepen' (oid) moeten zeggen, niet dat er geen sim inzit

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:06
Geen matches
Er zitten 2 contacten. Dus waarschijnlijk zonder dat klepje worden die 2 contacten niet verbonden en krijg je dan die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
yannickie111 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:48:
[...]

Sinds een week viel mijn telefoon uit als ik een foto maakte, met nog 30-40% batterij.

Gelukkig is hij bij de Desire HD nog zo te vervangen, Hoe moet je dat doen met een One X ofzo :X
Mmh, dat heb ik gehad afgelopen weekend, heel vaag :o Ik dacht dat ik misschien een verkeerde move maakte ofzo, geen idee.

Ja niet :P Net als bij een iPhone, dat wordt openschroeven.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
yannickie111 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:48:
[...]

Daar irriteer ik me dus mateloos aan. Al die phonecompanies denken tegenwoordig ach 2 jaar gaat zon batterij wel mee, en dan moeten ze maar een nieuwe phone van ons kopen. wtf ik betaalde grof geld voor mn foon en zelfs als ik een nieuwe koop wil ik mijn oude graag doorschuiven naar neefjes en nichtjes die er heel blij mee zouden zijn. stelletje <insert cussword>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Bravebart schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 12:53:
[...]

Mmh, dat heb ik gehad afgelopen weekend, heel vaag :o Ik dacht dat ik misschien een verkeerde move maakte ofzo, geen idee.

Ja niet :P Net als bij een iPhone, dat wordt openschroeven.
Eerste keer dat je dat had?
Ik heb het een keer gehad, na een reset deed ie het weer.

Paar weken later na 2 keer opnieuw opstarten nog steeds crashen. Batterij eruit en erin, en hup, hij deed het weer.

Afgelopen week bleef hij dus steeds maar uitvallen.

Nu nergens last meer van, dus echt een batterijprobleem.
Als je het probleem hebt, moet je eens naar het voltage van je batterij kijken, die zal dan rond de 3.4 liggen waarschijnlijk, en da's te laag.

Als je op zoek bent naar een nieuwe accu, en je wil hem snel hebben, kan ik deze aanraden: http://www.leka-trading.c...uct/product&product_id=83
Nu een dag in gebruik, en so far, so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:55

Arfman

Drome!

Ik ga jullie ook maar eens verlaten. Gisteren een SGS 3 opgepikt. De DHD is hardwarematig te onbetrouwbaar geworden, helaas.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
yannickie111 schreef op zondag 30 december 2012 @ 01:23:
[...]

Eerste keer dat je dat had?
Ik heb het een keer gehad, na een reset deed ie het weer.

Paar weken later na 2 keer opnieuw opstarten nog steeds crashen. Batterij eruit en erin, en hup, hij deed het weer.

Afgelopen week bleef hij dus steeds maar uitvallen.

Nu nergens last meer van, dus echt een batterijprobleem.
Als je het probleem hebt, moet je eens naar het voltage van je batterij kijken, die zal dan rond de 3.4 liggen waarschijnlijk, en da's te laag.

Als je op zoek bent naar een nieuwe accu, en je wil hem snel hebben, kan ik deze aanraden: http://www.leka-trading.c...uct/product&product_id=83
Nu een dag in gebruik, en so far, so good!
Ja eerste keer, voltage is ook gewoon goed, geen idee waar het aan lag dus :P

Accu besteld, ben benieuwd d:)b

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geen matches
Ceejay schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:22:
Daar irriteer ik me dus mateloos aan. Al die phonecompanies denken tegenwoordig ach 2 jaar gaat zon batterij wel mee, en dan moeten ze maar een nieuwe phone van ons kopen.
Er zal vast van alles mogelijk zijn op batterij gebied, maar batterijen hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven. De AA's die ik gebruik voor mijn flitser zijn ook een aantal jaren uit en merkbaar achteruitgegaan. Opladen duurt tegenwoordig 15 minuten, maar ze zijn ook zo weer leeg :o

2 jaar vind ik prima voor een telefoonaccu die intensief wordt gebruikt. Dat kan je niet vergelijken met oude Nokia telefoons waar alles veel minder en gelijkmatiger werd belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Geen matches
Wekkel schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 10:29:
[...]

Er zal vast van alles mogelijk zijn op batterij gebied, maar batterijen hebben nou eenmaal niet het eeuwige leven. De AA's die ik gebruik voor mijn flitser zijn ook een aantal jaren uit en merkbaar achteruitgegaan. Opladen duurt tegenwoordig 15 minuten, maar ze zijn ook zo weer leeg :o

2 jaar vind ik prima voor een telefoonaccu die intensief wordt gebruikt. Dat kan je niet vergelijken met oude Nokia telefoons waar alles veel minder en gelijkmatiger werd belast.
Het gaat hier niet over dat het slecht is als een accu "maar" 2 jaar mee gaat. Ik heb er ook geen problemen mee om een nieuwe accu te moeten kopen na 2 jaar. Maar het ging erom dat je bij telefoons als de One X de accu niet meer zelf op een normale manier kunt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Geen matches
verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door reinsaddict op 07-01-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-04 21:02
Geen matches
..

[ Voor 120% gewijzigd door dannbla op 07-01-2013 02:32 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-04 21:16
Matched: Desire, HD
Hoi allemaal,

Ik heb mijn Desire HD nu ruim 2 jaar (nov 2011) en hij doet het nog prima eigenlijk, accuduur is misschien wat minder maar dat is moeilijk te meten omdat ik nu ook een Custom ROM erop heb staan...

Enige vervelende is dat het micro-usb slot moeite heeft met de kabel "vasthouden". De lader springt er daardoor vrij snel uit, waardoor je goed moet opletten voor het slapen gaan of hij er wel goed inzit / niet toch door de bochten van het snoer langzaam uit glipt omdat er spanning op staat... (heb meerdere kabels geprobeerd, het ligt echt niet aan de kabel, maar aan de micro usb poort van mijn desire HD)

Zijn er meer mensen die dit hebben / hebben gehad, en na 2 jaar valt dit niet meer onder de garantie ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Geen matches
Heb je de aansluiting stofvrij gemaakt van binnen? vaak druk je een hard laagje stof onderin de connector wat steeds een beetje dikker wordt. Even met een naald dat stof er uit halen doet vaak wonderen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Dat het kabeltje iets minder strak zit dan in het begin heb ik ook last van (Desire HD is bijna 2 jaar oud.).

Micro USB-poort is bij miuj stofvrij, maak ik regelmatig schoon.
Een tijdje terug een kabeltje besteld van ebay (handig om te gebruiken ivm externe accu, hoef ik niet steeds te wisselen). Deze zit wel echt los. Na contact met de verkoper (en het mailen (eerst op youtube gezet, maar dat werkt in china niet :+ ) van een filmpje) is er nu een vervangend kabeltje onderweg. Ben benieuwd wat dat gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-04 21:16
Geen matches
kraats schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:13:
Heb je de aansluiting stofvrij gemaakt van binnen? vaak druk je een hard laagje stof onderin de connector wat steeds een beetje dikker wordt. Even met een naald dat stof er uit halen doet vaak wonderen.
Nu je het zegt, er zit inderdaad best wat stof in. Ik zal vanavond eens met een naald in de weer 8)

Edit: paperclip gevonden op mijn bureau... tjemig wat een berg stof zat daarin zeg! de laatste restjes zullen met een speld moeten, die zitten echt te vast om met het uiteinde van een paperclip aan te pakken, maar dit scheelt al heel wat, tnx 8)

Edit2: 's avonds met een speld in de weer geweest, en het meeste vuil lijkt er nu uit te zijn. Het lijkt wel alsof ik nu iets beter moet opletten of hij goed connect (soms connect hij wel bijv met de pc, maar laad hij niet op, heel raar), maar het snoertje blijft wel beter zitten!

[ Voor 40% gewijzigd door Mooneater op 17-01-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkC50
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 17:28
Matched: deel, HTC, 4
Mijn Volume+ toets doet het niet, de knop aan de buitenkant is nog goed. Ik leest dat het regelmatig voorkomt dat een Volume-toets niet werkt. Weet iemand wat er vervangen moet worden? Ik denk zelf aan het vervangen van deze module:
http://static.dehtconderd...Photos/Large/10492436.jpg
Die zijn voor ongeveer 20 euro wel ergens te koop.
Is dat de oplossing?

Edit: Ik heb de telefoon gedeeltelijk gedemonteerd en heb de twee connectors die in de print met de sim-kaart gaan weer goed aangedrukt. Nu werkt alles weer!!! Die connectors zitten er vrij los in. Het lijkt erop dat die wat slecht contact maakten en/of wat los geraakt zijn. De tijd zal het leren.

[ Voor 27% gewijzigd door HenkC50 op 26-01-2013 12:33 . Reden: Oplossing gevonde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:05

Nox

Noxiuz

Mooneater schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:04:
Hoi allemaal,

Ik heb mijn Desire HD nu ruim 2 jaar (nov 2011) en hij doet het nog prima eigenlijk, accuduur is misschien wat minder maar dat is moeilijk te meten omdat ik nu ook een Custom ROM erop heb staan...

Enige vervelende is dat het micro-usb slot moeite heeft met de kabel "vasthouden". De lader springt er daardoor vrij snel uit, waardoor je goed moet opletten voor het slapen gaan of hij er wel goed inzit / niet toch door de bochten van het snoer langzaam uit glipt omdat er spanning op staat... (heb meerdere kabels geprobeerd, het ligt echt niet aan de kabel, maar aan de micro usb poort van mijn desire HD)

Zijn er meer mensen die dit hebben / hebben gehad, en na 2 jaar valt dit niet meer onder de garantie ben ik bang...
Hier ook. En ook mijn jack-connector is vies. Maar ik heb gemerkt dat de problemen met driepolige oortjes opgelost worden door vierpolige connectors.

http://www.ebay.com/itm/4...pters&hash=item2ec2188cfb

Die besteld, ik zie het wel. Anders koop ik voor twee tientjes een setje doppen met 4 pooltjes.

Die tip met de naald ga ik zo ook even doen. Even moeders naaidoos opzoeken :*)

EDIT:

Holy!! Hier kan de gemiddelde chinees een spijkerbroek van maken :o

Belangrijkste is dat je gereedschap echt goed dun is, dan kan je tussen de breedste zijde en het stuk plastic met koperen contactpunten in komen. Hefboompje maken en je plukt zo die jaren opgehoopte stof eruit. Daar zat bij mij echt het laatste stukje wat het voeren belemmerde.

Iemand nog een goede tip voor een goede accu? Een 3d-party accu wil ik best maar ik heb het idee dat die accu's van 4 dollar of 2400mah niet echt een goede koop zijn :9

Een OEM kost tien dollar, an sich redelijk maar als er een wat betere accu is waar men goede ervaringen over heeft hoor ik het graag. Garantie heb ik toch niet echt meer :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 29-01-2013 15:23 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

yannickie111 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 14:13:
[...]

Deze ook maar eens besteld. Samen met een nieuwe rom, ander stekkertje voor de koptelefoon en een schone micro-USB kan mijn telefoon nog weer een jaar mee.

Daarna koop ik wel weer een nieuwe, met deftige 4G-support :)

En een dubbelpost :X :$

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:54
Geen matches
^^ Dergelijke vragen horen eigenlijk in het accessoire topic thuis ;). Sta zelf ook op het punt om een batterij te bestellen, zie ander topic voor meer info.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik draaide de Epic Citadel port (Unreal 3 Engine) op de Desire HD. Met de Adreno 205 is dat alsnog best te doen. Filmpje hier (in het echt is het beeld veel scherper natuurlijk). Niet slecht voor een telefoon met uitgiftedatum augustus 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500003

Matched: HTC, HD, 4
Hallo,

Ik heb sinds een jaar of 4 geleden mij een HTC Disire HD aangekocht en het is tot nu toe het beste toestel dat ik ooit gekocht heb!
sinds een paar maanden begint mijn gsm soms een beetje lang te laden als ik naar het home screen wou gaan... (met de witte achtergrond met het htc logo)
een paar dagen geleden heb ik een poging ondernomen dit te verhelpen door hem terug op fabrieksinstellingen te zetten.
mijn toestel werkt terug snel maar doet wel regelmatig heel raar nu? als ik een sms wil versturen of op een site of in de market of eendert waar dan kan ik nergens letters typen. maar mijn toetsen worden wel duidelijk aangeduidt. soms lukt het ineens na en letter of 10 proberen te typen.. soms helemaal niet.. heel af en toe lukt het prima van de eerste keer...
Nog een ander probleem is dat als ik mijn toestel boven haal, ik mijn pincode moet invoeren. Net of mijn toestel net opgestart is. Kan er iemand mij helpen hoe ik dit probleem kan oplossen en hem verder weer als normaal kan gebruiken? Want ik zou dit pracht exemplaartje niet graag willen vervangen.

M.v.g. Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Matched: Desire, HTC, HD, 4
Bram schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:56:
Klopt het dat in de plastic cover waarachter de sim en sd kaart zitten ook een antenne zit?

Ik ben dit klepje kwijt en de telefoon blijft de melding geven 'geen simkaart in de telefoon', wifi werkt overigens nog wel en sim werkt wel in andere telefoon.

Kan iemand eens proberen om zijn klepje te verwijderen en kijken of er dan nog gebeld kan worden?
Nee, daar zit enkel een contactpuntje. De radio gaat uit als het klepje eraf is.

Heb je overigens bij de ene ROM geen last van, bij de andere wel. Geen idee of je die kan bridgen...
Anoniem: 500003 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:18:
Hallo,

Ik heb sinds een jaar of 4 geleden mij een HTC Disire HD aangekocht en het is tot nu toe het beste toestel dat ik ooit gekocht heb!
sinds een paar maanden begint mijn gsm soms een beetje lang te laden als ik naar het home screen wou gaan... (met de witte achtergrond met het htc logo)
een paar dagen geleden heb ik een poging ondernomen dit te verhelpen door hem terug op fabrieksinstellingen te zetten.
mijn toestel werkt terug snel maar doet wel regelmatig heel raar nu? als ik een sms wil versturen of op een site of in de market of eendert waar dan kan ik nergens letters typen. maar mijn toetsen worden wel duidelijk aangeduidt. soms lukt het ineens na en letter of 10 proberen te typen.. soms helemaal niet.. heel af en toe lukt het prima van de eerste keer...
Nog een ander probleem is dat als ik mijn toestel boven haal, ik mijn pincode moet invoeren. Net of mijn toestel net opgestart is. Kan er iemand mij helpen hoe ik dit probleem kan oplossen en hem verder weer als normaal kan gebruiken? Want ik zou dit pracht exemplaartje niet graag willen vervangen.

M.v.g. Jan
Je hebt het niet over een Desire-HD of je hebt het toestel geen 4 jaar. Hij is er nog geen tweeënhalf jaar. Even terug zetten naar fabrieksinstellingen/recovery zou voldoende moeten zijn om hem weer helemaal snel te krijgen. Kost je wat tijd om instellingen goed te zetten.

Als je echt een desire HD hebt is het tijdens het opstarten vol- en de powerbutton indrukken tot je in de bootloader komt, kun je naar recovery gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door Nox op 01-02-2013 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500003

Daar kan ik me mss wel in vergissen in hoelang ik deze al heb.. het lijkt mij toch wel al een lange tijd.. ik kan het nog eens proberen om hem trug op fabrieksinstellingen te zetten maar dat had ik paar dagen geleden ook al gedaan. Ga het meteen doen.
NoxiuZ schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:37:
[...]

Nee, daar zit enkel een contactpuntje. De radio gaat uit als het klepje eraf is.

Heb je overigens bij de ene ROM geen last van, bij de andere wel. Geen idee of je die kan bridgen...
[...]

Je hebt het niet over een Desire-HD of je hebt het toestel geen 4 jaar. Hij is er nog geen tweeënhalf jaar. Even terug zetten naar fabrieksinstellingen/recovery zou voldoende moeten zijn om hem weer helemaal snel te krijgen. Kost je wat tijd om instellingen goed te zetten.

Als je echt een desire HD hebt is het tijdens het opstarten vol- en de powerbutton indrukken tot je in de bootloader komt, kun je naar recovery gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Geen matches
Als het niet werkt kan je overwegen een custom ROM te installeren, maar de kans dat het werkt zal klein zijn: als je probleem niet opgelost wordt met herstel van fabrieksinstellingen is (wat volgens mij neer komt op een herinstall van je ROM neer komt) zal dat ook niet werken.

Het probleem met de pincode opnieuw in moeten typen heb ik ook wel eens (gehad). Dit zou kunnen komen doordat het contact met je SIM tijdelijk is verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Fabrieksinstellingen zijn enkel instellingen, werkt dat niet een herinstall van je ROM.

Ik heb zelf een andere bootloader/recovery-console erin en kan dus gewoon alles volledig wipen.

Overigens zijn veel apps ook zwaarder geworden, veel dingen zijn bloatware. O.a. Maps is een kutapp geworden die soms blijft hangen en dan vrolijk op de achtergrond doorgaat met gps e.d. activiteiten. Doe je een uur later je telefoon aan en dan zit je op 20% batterij minder. Ook soundhound is van die bloatware.

Ik zal op XDA even een handleidingkje zoeken voor o.a. maps-activiteiten in te dammen. Je kan ook Juicedefender installeren om die activiteiten uit te schakelen.

Als je een beetje handig bent (en dat is echt nodig, je moet wel verstand hebben en weten wat je doet!) kan je met de AAHK (advanced ace hack kit) als je geen branded toestel hebt makkelijk het e.e.a. flashen, recovery console erin en gaan. Kan je Jellytime installeren. Dat zijn vrij stabiele ROMs met veel functies en tweakmogelijkheden. Al vind ik Icecoldsandwich het meest uitgebreid op dat vlak, maar de ontwikkeling daarvan is ongeveer gestopt.

Je kan nog alle kanten op, ik heb net een nieuwe accu erin gedaan van 1500mah (zal wel ergens 1300-1400 in het echt zijn) en nu met jellybean erop kan hij volgens mij nog makkelijk een (half) jaar meegaan. In ieder geval t/m juni want dan loopt mijn abonnement af. Ik had hem vierenhalve maand voortijdig verlengd, ik had daar echt mazzel mee. Misschien dat ik in het najaar na mijn afstuderen maar een kadootje koop voor mezelf, al zou dat of een HTC moeten worden of een Chinese telefoon, zolang er maar custom ROMs op kunnen want dat vind ik echt veel leuker/beter dan die standaard zooi die je meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:34
Bravebart schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 13:42:
[...]
Ja eerste keer, voltage is ook gewoon goed, geen idee waar het aan lag dus :P

Accu besteld, ben benieuwd d:)b
Heeft het vervangen van de accu het probleem met uitvallen verholpen?? Ik heb hetzelfde probleem met foto's maken met een lege accu (+/- 30-40%), met gebruik van de flits valt het toestel uit.

Ik heb daarom ook maar een nieuwe accu besteld, ben benieuwd!

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
JunkO schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:04:
[...]

Heeft het vervangen van de accu het probleem met uitvallen verholpen?? Ik heb hetzelfde probleem met foto's maken met een lege accu (+/- 30-40%), met gebruik van de flits valt het toestel uit.

Ik heb daarom ook maar een nieuwe accu besteld, ben benieuwd!
Ik had exact dezelfde problemen. Na een nieuwe accu alles opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Geen matches
yannickie111 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:09:
[...]

Ik had exact dezelfde problemen. Na een nieuwe accu alles opgelost!
Goed om te horen! Kreeg net een mail dat de accu verzonden is, morgen maar even uittesten. :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Geen matches
Sinds ik een replacement accu hebt, zijn mijn batterijtijden echt prima. Daar moet ik bijzeggen dat het scherm de afgelopen maanden niet zoveel meer aanstaat (het is vooral tethering naar de iPad van en naar werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zo. Jellytime, nieuwe accu, Vodafone B+S+W verlengd van 30 voor 15 euro/mnd voor 2 jaar. Mijn DHD begint aan een tweede leven :Y) De Samsung Galaxy S3 die ik onlangs even testte is voor everyday use niet merkbaar beter :')

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:46

Trygve

Redacteur
Voor mijn DHD ook een tweede leven :-) Volume- en powerknop vervangen, de boel ook meteen schoongemaakt zodat de lichtsensor weer erg snel reageert. Notificatieleds zijn ook weer feller. Gaat erg makkelijk dus kan het iedereen aanraden. Nieuwe originele accu erbij en nog steeds Revolution HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Mijn eerste voorzichtige poging om de Desire HD open te krijgen was zonder succes. Als het zo makkelijk is zegt dat vast iets over mijn totale afwezigheid aan handigheid in dat soort dingen.
Maar mijn voornaamste probleem was dan ook om een goede tool te vinden om de flitser eruit te wippen. Wat hebben jullie daarvoor gebruikt?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Dadona schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:49:
Mijn eerste voorzichtige poging om de Desire HD open te krijgen was zonder succes. Als het zo makkelijk is zegt dat vast iets over mijn totale afwezigheid aan handigheid in dat soort dingen.
Maar mijn voornaamste probleem was dan ook om een goede tool te vinden om de flitser eruit te wippen. Wat hebben jullie daarvoor gebruikt?
Nou ja, mijn ervaring is dat de alu behuizing van het frame afhalen vrij makkelijk gaat. Meer had ik niet nodig om de hardwareknoppen te vervangen, met verder graven in het moederbord of scherm heb ik dus geen ervaring.
De flitser eruit wippen kan volgens mij niet eens van binnen. De truc is om 'm vanuit de ruimte voor de battery iets omhoog te duwen zodat er een kleine kier bij de behuizing komt waar je een klein kunstof plaatje tussen kunt duwen. Daarmee kun je 'm wel eruit wippen.
Instructievideo met irritante stem
Voor binnenin heb ik een buigbaar metalen klemmetje (van een rolgordijn :+ ) gebruikt, voor het eruit wippen van buiten zo'n kunstof pinnetje van een zakmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 19:58
Geen matches
Ik heb eigenlijk gelijke ervaringen met het schoonmaken van de behuizing. Paar schroefjes los en je kantelt zo de hele boel uit de metalen behuizing. Dan is alles makkelijk schoon te maken.

Ik heb alleen het probleem dat een pennetje van de GPS is afgebroken. Het moederbord, om het zo maar te noemen, maakt nu geen contact met de antenne die in het flitskapje zit. Iemand hier een goede oplossing voor?

• Dadona
Geen matches
Ik bedoelde uiteraard de GPS cover. :) En het probleem zat bij de pin van de GPS cover. Ik vroeg mij dus af waar jullie dat mee hebben gedaan. Een buigbaar klemmetje van een rolgordijn... Right, die heb ik hier ook zo liggen. :+ Ik denk dat ik maar eens op Ebay ga rondneuzen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dadona op 14-02-2013 00:21 ]

De CSL/OT kroeg !

• Largamelion
Ik draai nu Android 4.2.2 op m'n DHD (CodefireX SR12) :). Check het ROM topic voor meer info of ga direct naar hier.

Alles werkt!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

charrel

Cortisol4life..

Largamelion schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:26:
Ik draai nu Android 4.2.2 op m'n DHD (CodefireX SR12) :). Check het ROM topic voor meer info of ga direct naar hier.

Alles werkt!
Alleen hoe krijg je de market terug? Ik mis de playstore, alle versies die ik installeer starten niet op.

• JunkO
JunkO schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:50:
[...]

Goed om te horen! Kreeg net een mail dat de accu verzonden is, morgen maar even uittesten. :)
Getest en hij werkt weer als een tierelier! De batterij gaat (logisch) ook weer een stuk langer mee... :)

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 05:02
charrel schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:35:
[...]

Alleen hoe krijg je de market terug? Ik mis de playstore, alle versies die ik installeer starten niet op.
De Gapps flashen uit het topic
edit: zie net dat de link uit dat topic niet meer werkt...deze werkt wel: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121212-signed.zip

[ Voor 19% gewijzigd door Dannisi op 14-02-2013 20:53 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
denniskrol schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:51:
[...]

De Gapps flashen uit het topic
edit: zie net dat de link uit dat topic niet meer werkt...deze werkt wel: http://goo.im/gapps/gapps-jb-20121212-signed.zip
Inderdaad, je moet na het flashen van de rom nog GAPPS (Google Apps) flashen. Dat is een zip met de Play Store en andere applicaties van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42

charrel

Cortisol4life..

Top, draait lekker op 4.2.2. nu alleen nog een nieuwe volume knop.
Het volume van die laatste rom is wel een stuk zachter, hopelijk fixen ze dat nog wel ergens.

[ Voor 41% gewijzigd door charrel op 15-02-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

SInds een uur of zo heb ik opeens geen internet meer op mijn Desire HD. Ik zit bij Vodafone maar die heeft geen melding van een storing. Ik zie dat Gegevensverbinding steeds op Inschakelen staat en niet echt aan wil. Kan het zo zijn dat m'n mobiel zomaar opeens zelf een storing heeft met internet...? Ik heb 'm al herstart en diverse opties aan- en uitgezet maar niets helpt.

EDIT
Ik zie dat in het Snel instellen menu Gegevensverbinding constant probeert in te schakelen... Dan is' ie een paar seconden (maar zonder internet mogelijkheid) en vervolgens probeert 'ie weer in te schakelen...

Iets kapot? Moet ik soms een factory reset doen...? Iemand nog een tip?

EDIT 2
Opgelost. Ik weet niet zeker hoe, maar alles werkte opeens weer nadat ik de APN compleet had verwijderd, de batterij en sim eruit had gehaald, de boel weer opnieuw had laten opstarten en een nieuwe APN had gemaakt...

Gekke is wel dat ik al eerder een nieuwe APN had gemaakt, maar toen had ik de oude niet weggegooid... misschien was er in die setup wat beschadigd of zo, geen idee, maar alles COMPLEET verwijderen en goed resetten (geen factory reset) heeft schijnbaar geholpen. Batterij en sim eruit had ik al een paar keer gedaan, dus dat op zich was het niet.

Wel wat eng want ik heb geen idee wat en hoe het fout kon gaan...

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 18-02-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:22

TommieW

Numa numa.

Pfff...
Ik heb aardig wat problemen met mijn DHD:
  • De coating van mijn volumeknop is er af gesleten en de volumeknop is er af gevallen.
  • De GPS ontvangst is knudde. Áls ik een fix krijg, moet ik er altijd 5 minuten op wachten. Mijn Note 10.1 heeft vrijwel altijd een instant fix.
  • Tijdens het luisteren van muziek via iets in de 3,5mm poort, denkt de DHD constant dat ik als een debiel op de knoppen van m'n oortjes zit te rammen. :+
  • Accuduur is steeds slechter geworden.
  • Cameraring is versleten.
Ik had het met mijn neef er over, en blijkbaar heb ik dus twee jaar garantie op het toestel, in tegenstelling tot de 1 jaar die ik dacht.
Nu verwacht ik niet dat ze iets gaan doen aan de twee laatste punten, maar de eerste drie zijn duidelijk defecten/ontwerpfouten.
Deze week dus contact opnemen met HTC, en kijken of ik hem op kan sturen voor garantie.
Zal ik dit doen via HTC, of via Coolblue waar ik 'm gekocht heb?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Tijdens het luisteren van muziek via iets in de 3,5mm poort, denkt de DHD constant dat ik als een debiel op de knoppen van m'n oortjes zit te rammen
Dit probleem heb ik ook, maar ik had het een hele poos niet met R28 of 29 van JellyTime. Toen heb ik de telefoon weer eens geupgrade en had ik het probleem wel weer. Ik ga zeker eens proberen te downgraden want dit probleem kan zo vervelend zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

MrVegeta schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Dit probleem heb ik ook, maar ik had het een hele poos niet met R28 of 29 van JellyTime. Toen heb ik de telefoon weer eens geupgrade en had ik het probleem wel weer. Ik ga zeker eens proberen te downgraden want dit probleem kan zo vervelend zijn.
Volgensmij was het probleem, dat er een "bug" was dat de knoppen niet werkten. Deze "bug" is in nieuwere versies gefixed.

Ik weet dat er een app is die deze knoppen onklaar maakt, maar deze werkt bij mij niet goed, het houdt de knoppen niet tegen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:29

Emilio_TT

Never fear...I is here!

MrVegeta schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Dit probleem wordt bijna altijd veroorzaakt door de ongelovelijke hoeveelheid meuk die in de loop van 2 jaar in de audio-jack verzameld is. Deze kan je er uit halen met een naald. Even flink doorfrutten. Als je dan toch bezig bent kan je meteen de USB ook even schoonplukken, want daar blijft meestal de rest van je spijkerbroek in achter.. :+

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Geen matches
Of je gebruikt de applicatie 'Headset Blocker'.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
TommieW schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:34:
Pfff...
Ik heb aardig wat problemen met mijn DHD:
  • De coating van mijn volumeknop is er af gesleten...
  • Accuduur is steeds slechter geworden.
  • Cameraring is versleten.
Deze problemen heb ik ook. Heeft bij mij voorlopig nog geen enkele invloed op de werking, maar vind het wel jammer dat het toestel zo makkelijk zijn verf verliest. Hij zit sinds dag 1 in een hoesje en voor de rest is hij wel nog in perfecte staat.

Over de accu heb ik geen idee meer. Door het constant flashen van custom roms weet ik niet meer wat een normale duur is :). Heb wel deze week 2 accu 's en een lader ontvangen vanuit HongKong. Helaas zit ik nu te wachten op een overgangstuk van US naar EU om ze effectief te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik neem na 2 jaar van trouwe dienst afscheid van mijn DHD, en dus ook van dit topic. Ik ben sinds dit weekend overgestapt op een Nexus 4.

De Desire HD is tot nu toe mijn fijnste toestel ooit geweest en ik heb nog maar weinig toestellen gezien die kwa bouwkwaliteit in de buurt komen. Hij mag nu dienst gaan doen als festivaltelefoon, dus af en toe zal ik 'm nog eens gebruiken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409849

Ik heb problemen met de HTC Desire HD wifi connectie heb al het een en andere geprobeerd maar ik kan wel verbinding maken maar heb daarna heel even connectie en dan houd hij de verbinding maar kan hierna niet meer op internet of iets downloaden. iemand anders thuis heeft de HTC One x en iphone 3S en hier geen problemen mee als er verbinding word gemaakt met de wifi.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
JunkO schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:10:
Ik neem na 2 jaar van trouwe dienst afscheid van mijn DHD, en dus ook van dit topic. Ik ben sinds dit weekend overgestapt op een Nexus 4.

De Desire HD is tot nu toe mijn fijnste toestel ooit geweest en ik heb nog maar weinig toestellen gezien die kwa bouwkwaliteit in de buurt komen. Hij mag nu dienst gaan doen als festivaltelefoon, dus af en toe zal ik 'm nog eens gebruiken... :)
Veel plezier met het nieuwe toestel. Die van mij hou ik even tot september ( nieuwe rondes telefoons die dan uitkomen) en daarna mag hij als navigatie bitch gaan uithangen voor mensen die ermee willen navigeren en geen tomtom hebben :)

heb zelden een toestel zo vaak en zo hard laten vallen als dit toestel. Wat bouw kwaliteit betreft echt super toestel alleen jammer dat HTC gefaald heeft op software beleid en beloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve

Trygve

Redacteur
Voor wie problemen met GPS en een snelle fix heeft, ik denk dat ik een goede oplossing heb gevonden.
Aan de hand van dit topic heb ik mijn GPS antenne geprobeerd te verbeteren.
Zoals in het topic vermeld is, gaat het om een hardwareprobleem. De kunstof GPS-cover maakt na verloop van tijd geen goed contact meer. Dit zou komen door de contactpunten op het moederbord, die moeten weer iets omhoog gezet worden om goed contact te maken met de cover.
Naar mijn idee zit er bij de cover zelf ook een probleem, die contact'plaatjes' zijn veel te dun en slijten na verloop van tijd.

Voor mijn oplossing heb een binnenkabel van een oud tulpsnoertje gebruikt. Dat zit bevestigd aan het GPS contactpunt vlakbij de flitser. Het andere contactpunt heeft geen invloed en heb ik dus zo gelaten. Het kabeltje zit in een S-vorm opgeborgen, en gaat precies om de LEDs van de flitser heen. Het uiteinde wordt eigenlijk meer tegengehouden door de GPS-cover.
Het is dus geen al te grote hardware-hack, maar meer een aanvulling op de originele constructie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iyHa7cI.jpg
Het draadje van zo'n 5cm lang

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KL4ZKcx.jpg
Dit is even snel&slordig nagemaakt op mijn 'onderdelen-HD' voor het idee, op mijn werkende telefoon is het een stuk netter. Het kale stuk van de kabel zit om de zijkant van het pinnetje gebonden zodat de cover nog gewoon contact maakt met de bovenkant.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Okj0KnF.png
En het resultaat op een halfbewolkte dag in de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Geen matches
Ik had ook al een tijdje problemen om een GPS fix te krijgen. Oplossing was GPS Status installeren en via dat programma de GPS cache resetten en de A-GPS data opnieuw downloaden. Heb nu een fix binnen enkele seconden. Moet wel zeggen dat ik geroot ben en momenteel CodefireX draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb dus sinds een tijdje mijn HTC One in gebruik.
Nu ben ik mijn Desire HD aan het verkopen. Wat is het beste om hem klaar te maken voor de verkoop? Dus welke gegevens wissen/formateren/enz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
yannickie111 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:14:
Ik heb dus sinds een tijdje mijn HTC One in gebruik.
Nu ben ik mijn Desire HD aan het verkopen. Wat is het beste om hem klaar te maken voor de verkoop? Dus welke gegevens wissen/formateren/enz ?
Gewoon factory reset uitvoeren lijkt me voldoende. Als je hem verkoopt met de SD kaart erin, deze best ook eens formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Sinds een week heb ik een Samsung S3, en mijn moeder heeft nu mijn Desire HD. Ik kan jullie vertellen dat mijn ervaringen met de S3 tot nu toe minder goed zijn dan mijn Desire HD.

Aangezien mijn moeder mijn HTC heeft, ga ik jullie nog niet verlaten, aangezien ik degene ben die het apparaat moet onderhouden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:21
M'n vader heeft deze telefoon. Hij heeft er een 8GB kaartje in zitten, maar wou graag een grotere.

Dus een 16GB besteld. De 8GB in m'n laptop gestopt, en alles naar een map gekopieerd. Toen de 16GB erin, en alles uit de map naar het kaartje gekopieerd.

Maar nu werken apps die hij had gemoved naar z'n SD niet meer? Hoe zorg ik dat het wel gaat werken met het nieuwe kaartje? Moet ik het kaartje misschien klonen met een of ander programma?

Toestel is niet geroot, en draait op 2.3.5. met Sense 3.0 (3.12.405.2 CL199157 release-keys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-04 09:50
ThinkPadd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:40:
M'n vader heeft deze telefoon. Hij heeft er een 8GB kaartje in zitten, maar wou graag een grotere.

Dus een 16GB besteld. De 8GB in m'n laptop gestopt, en alles naar een map gekopieerd. Toen de 16GB erin, en alles uit de map naar het kaartje gekopieerd.

Maar nu werken apps die hij had gemoved naar z'n SD niet meer? Hoe zorg ik dat het wel gaat werken met het nieuwe kaartje? Moet ik het kaartje misschien klonen met een of ander programma?

Toestel is niet geroot, en draait op 2.3.5. met Sense 3.0 (3.12.405.2 CL199157 release-keys)
Het is het beste om het SD kaartje even te formatteren met SD Formatter. En dan de content over pompen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:21
Geen matches
Heb het nu zo gedaan:
  1. Kaartje geformatteerd in de telefoon, zodat hij in het juiste formaat is
  2. Daarna originele kaartje gekloond naar een image bestand
  3. Dit image bestand teruggeschreven op de nieuwe microSD
  4. Daarna de vrije ruimte toegewezen aan de huidige partitie
Werkt prima! Ik denk ook dat dit beter werkt dan de bestanden kopiëren via Windows. Op deze manier blijft alles namelijk 1:1 gelijk, en via Windows heb je kans dat er dingen zoals rechten/bestandseigenaar e.d. worden aangepast. Ook kon Windows sommige items niet kopiëren omdat de totale naam te lang werd.

Ik kwam bij die werkwijze door dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1376009

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 05-07-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Weet iemand waar ik een volume knop voor de desire hd kan bestellen? Al bij twee nederlandse webshops geprobeerd via google, besteld maar nooit wat geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Geen matches
Ebay.. worden er een paar aangeboden

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-04 09:50
donowitz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:53:
Weet iemand waar ik een volume knop voor de desire hd kan bestellen? Al bij twee nederlandse webshops geprobeerd via google, besteld maar nooit wat geleverd gekregen.
Ebay :) Zat te vinden, zelf ook gedaan levertijd is ongeveer 6 weken.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Geen matches
Dank, zojuist via ebay besteld. Fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Zo, vanwege een steeds verder tegenvallende accuduur, heb ik de originele 3 jaar oude accu maar eens vervangen door een cheapo-Ebay-1300mAh exemplaar van 4 euro. Na 3 acculadingen zit ik op bijna 24 uur incl 1-2 uur per dag actief gebruik + bluetooth, 3G en Wifi continu aan.

Niks meer aan doen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
intoxicated schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:10:
Zo, vanwege een steeds verder tegenvallende accuduur, heb ik de originele 3 jaar oude accu maar eens vervangen door een cheapo-Ebay-1300mAh exemplaar van 4 euro. Na 3 acculadingen zit ik op bijna 24 uur incl 1-2 uur per dag actief gebruik + bluetooth, 3G en Wifi continu aan.

Niks meer aan doen :)
Nu je het zegt, die mag ik ook wel eens vervangen! Heb je daar nog een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Mijn keuze viel op "BATTERY - HTC DESIRE HD 1300mAh Li-Ion BLUE STAR" van verkoper wholeshare.eu, maar [spam disclaimer here] er zijn natuurlijk ook tientallen andere verkopers met vrijwel identiek spul voor dezelfde prijs :P

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
intoxicated schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:15:
Mijn keuze viel op "BATTERY - HTC DESIRE HD 1300mAh Li-Ion BLUE STAR" van verkoper wholeshare.eu, maar [spam disclaimer here] er zijn natuurlijk ook tientallen andere verkopers met vrijwel identiek spul voor dezelfde prijs :P
Top, besteld via ebay (gewoon in Nederland.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de 2000mA USB-chargers die je tegenwoordig overal kunt halen? Met de originele 1000mA lader van HTC laadt mijn DHD in circa 2.5 uur volledig op. De vraag is natuurlijk of dit een beperking is van de telefoon + accu of dat de laadtijd wordt bepaald door de laadstroom van 1000mA. Weet iemand of er nog wat rek in de laadtijd zit? :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Laatst online: 12:29

Emilio_TT

Never fear...I is here!

donowitz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:53:
Heb je al bedacht hoe je die nieuwe knop erin gaat zetten?

Mijn volumeknop steekt helaas ook uit aan de onderkant (zou hem er uit kunnen pakken..) en daar wil ik eigenlijk iets aan doen. Ik heb alleen nog geen goed voorbeeld op internet kunnen vinden, afgezien van mensen die het maar hebben opgegeven :X

Heeft iemand hier ervaring mee (i.e. het vervangen van de DHD-volume knop)?

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-04 15:37
Emilio_TT schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:23:
[...]

Heb je al bedacht hoe je die nieuwe knop erin gaat zetten?

Mijn volumeknop steekt helaas ook uit aan de onderkant (zou hem er uit kunnen pakken..) en daar wil ik eigenlijk iets aan doen. Ik heb alleen nog geen goed voorbeeld op internet kunnen vinden, afgezien van mensen die het maar hebben opgegeven :X

Heeft iemand hier ervaring mee (i.e. het vervangen van de DHD-volume knop)?
Toevallig heb ik hetzelfde probleem gehad, volume knop besteld, Desire HD opengeschroevd en volume button geplaatst.

Dit is relatief eenvoudig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Matched: HTC, HD, 4
intoxicated schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:31:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met de 2000mA USB-chargers die je tegenwoordig overal kunt halen? Met de originele 1000mA lader van HTC laadt mijn DHD in circa 2.5 uur volledig op. De vraag is natuurlijk of dit een beperking is van de telefoon + accu of dat de laadtijd wordt bepaald door de laadstroom van 1000mA. Weet iemand of er nog wat rek in de laadtijd zit? :)
Ik denk dat de DHD niet veel meer dan 800mA trekt, dus volgens mij maakt het niet veel uit. Heb m'n DHD al aan redelijk wat laders gekoppeld en als ik Battery Monitor Widget mag geloven, dan zit ie op een goeie 800mA zowat op z'n maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:12
Matched: deel
Ik wil dan toch een poging wagen de volumeknop te vervangen. Het gaat dus over het interne deel, niet de fysieke knop.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar kan ik dit het best kopen? Is eentje als deze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Matched: deel, HTC, HD, 4
Anton.net schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 15:46:
Ik wil dan toch een poging wagen de volumeknop te vervangen. Het gaat dus over het interne deel, niet de fysieke knop.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar kan ik dit het best kopen? Is eentje als deze goed?
Ik dacht hierover iets gelezen te hebben in het accessoire topic. Zoek daar eens op 'volume' en ik vermoed dat je wel iets gaat vinden. Het ziet er in ieder geval wel het juiste onderdeel uit. Op Youtube staat ergens een officieel filmpje van HTC hoe je de DHD moet demonteren, dat kan ook zeker helpen.

Ik ben zelf in afwachting van de fysieke knop omdat deze er bijna uitvalt. Kan elke dag arriveren, heb deze besteld. M'n housing en camera ring zelf zijn ook al wat verf verloren in die 3 jaar dus met dit onderdeel zou hij er weer als nieuw moeten uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51
Ik heb mijn Desire HD ook maar eens voorzien van een nieuw scherm en een nieuwe behuizing:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/v/1421610_655582527796614_2144577446_n.jpg?oh=a26e8aaeedc4d98abdb67a1133fb88ac&oe=529661F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Matched: Desire, deel, HD, 4
Baumans schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:24:
Ik heb mijn Desire HD ook maar eens voorzien van een nieuw scherm en een nieuwe behuizing:
[afbeelding]
Ben niet zot van de kleur, maar is wel mooi gedaan :).

Heb m'n housing vorige week ook ontvangen, +-3 weken heeft het geduurd. Alles ziet er uit zoals beloofd, onderdeel lijkt volledig origineel. Nu nog de tijd vinden om het te vervangen en dan hopen dat m'n volumeknoppen weer wat beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:51
Matched: deel
Largamelion schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:06:
[...]
Ben niet zot van de kleur, maar is wel mooi gedaan :).

Heb m'n housing vorige week ook ontvangen, +-3 weken heeft het geduurd. Alles ziet er uit zoals beloofd, onderdeel lijkt volledig origineel. Nu nog de tijd vinden om het te vervangen en dan hopen dat m'n volumeknoppen weer wat beter werken.
Mijn volume knoppen werken met deze behuizing een stuk beter dan met de oude. Maar is nog meer te verbeteren door een klein stukje dubbelgevouwen papier achter het printplaatje te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 09:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Geen matches
Ik heb onderhand een fix gevonden voor het vervelende probleem dat google voice search werd gebruikt in mijn broekzak. Batterij gaat nog wel heel snel leeg maar goed.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Voor wie de DHD nog gebruikt: Ik heb er net Taktik 4.4.2 (randomblame op XDA) op gezet... pff... het ding werkt nog als nieuw :P

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Net onderstaande behuizing geïnstalleerd en m'n DHD ziet er gewoon weer als nieuw uit, na 3 jaar ... en dit voor slecht 12,50€ _/-\o_ . Lang leve Ebay!

Volume knoppen blinken weer en doen het perfect. Was wel even stressen om die LED cover eraf te krijgen, maar is uiteindelijk probleemloos gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://i189.photobucket.com/albums/z32/Largamelion/IMG_20131223_083910_zps4e4651d4.jpg

Binnenkort 4.4.2 erop en we kunnen weer een jaartje verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Laatst online: 26-04 10:31

.Frank

Frank.

intoxicated schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:18:
Voor wie de DHD nog gebruikt: Ik heb er net Taktik 4.4.2 (randomblame op XDA) op gezet... pff... het ding werkt nog als nieuw :P
Damn you guys! _/-\o_ Ik gebruik ook nog mijn DHD en ben prima tevreden, behalve dan met de versleten volumeknoppen (maar dat gaat eigenlijk nog best) en het verouderde OS. Als ik dit zo hoor weet ik gewoon dat ik me écht eens moet gaan inlezen in het rooten van mijn DHD. Jammer dat dat zo'n kluif is, en dat de helft van de guides die je leest verouderd zijn en niet meer werken.

Weten jullie ergens een (overzicht van) actuele, noob-friendly guide(s) voor DHDs die op 2.3.5 draaien?

Edit: oh crap, verkeerde topic. Ik ga me wel even inlezen in het goede topic!

[ Voor 5% gewijzigd door .Frank op 24-12-2013 09:33 ]

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.

Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.

Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!