Voor wie problemen met GPS en een snelle fix heeft, ik
denk dat ik een goede oplossing heb gevonden.
Aan de hand van
dit topic heb ik mijn GPS antenne geprobeerd te verbeteren.
Zoals in het topic vermeld is, gaat het om een hardwareprobleem. De kunstof GPS-cover maakt na verloop van tijd geen goed contact meer. Dit zou komen door de contactpunten op het moederbord, die moeten weer iets omhoog gezet worden om goed contact te maken met de cover.
Naar mijn idee zit er bij de cover zelf ook een probleem, die contact'plaatjes' zijn veel te dun en slijten na verloop van tijd.
Voor mijn oplossing heb een binnenkabel van een oud tulpsnoertje gebruikt. Dat zit bevestigd aan het GPS contactpunt vlakbij de flitser. Het andere contactpunt heeft geen invloed en heb ik dus zo gelaten. Het kabeltje zit in een S-vorm opgeborgen, en gaat precies om de LEDs van de flitser heen. Het uiteinde wordt eigenlijk meer tegengehouden door de GPS-cover.
Het is dus geen al te grote hardware-hack, maar meer een aanvulling op de originele constructie.

Het draadje van zo'n 5cm lang

Dit is even snel&slordig nagemaakt op mijn 'onderdelen-
HD' voor het idee, op mijn werkende telefoon is het een stuk netter. Het kale stuk van de kabel zit om de zijkant van het pinnetje gebonden zodat de cover nog gewoon contact maakt met de bovenkant.

En het resultaat op een halfbewolkte dag in de trein