In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Als je hem gewoon via het menu update dan gaat er ook niks verloren. Alleen als je de .exe gebruikt wordt je telefoon teruggezet naar factory defaults.JunkO schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:32:
Ik heb net ook de update uitgevoerd en ik heb helemaal NIKS hoeven doen om m’n apps, smsjes, whatsapp berichten of instellingen terug te halen. De telefoon heeft alles vanzelf weer terug gezet.. En ja, hij is echt geupdate.
Had het idd via het menu gedaan.
[ Voor 43% gewijzigd door JunkO op 05-05-2011 16:41 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
alles leek goed te gaan tot dat de telefoon opstartte en alles weg was(Contacten,apps etc.) en de telefoon is nog steeds 2.2.
Hoe kan ik de Apps en contacten nu terughalen?
Mijn contacten komen ook uit exchange. Ik ga ze vanavond maar allemaal in gmail zetten, en dan een factory reset doen. Hopen dat dat de oplossing is, want dit is gewoon iritant.JurgenKnops schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:19:
[...]
Hier ook. Wellicht heeft het iets te maken met het feit dat mijn contacten uit Exchange komen, maar dat lijkt me onlogisch omdat de contacten gewoon op het apparaat staan en zo nu en dan gesynced worden met de server.
Al een oplossing kunnen vinden? Reboot helpt in ieder geval niet... Wel van plan om een dezer dagen een factory reset te doen om met een schone lei te beginnen...
No signature required.
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Verwijderd
Dat 80% opgaat aan het beeld zegt niets. Sterker nog dat kan er zelfs op wijzen dat de telefoon voor de rest heel weinig stroom verbruikt. Dat percentage is namelijk 80% van de totaal verbruikte energie, dus als het totale verbruik minder is dan is dat percentage hoger bij dezelfde absolute hoeveelheid verbruikte energie.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:04:
Batterij is bij mij niet beter geworden, aangezien 80% van mijn accu opgaat aan het beeld. Een update kan daar niks aan veranderen.
[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 05-05-2011 19:13 ]
Verwijderd
Het zegt wel wat, aangezien hij na de update alsnog 20 uur bij mij meegaat bij het zelfde gebruik.ik222 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:11:
[...]
Dat 80% opgaat aan het beeld zegt niets. Sterker nog dat kan er zelfs op wijzen dat de telefoon voor de rest heel weinig stroom verbruikt. Dat percentage is namelijk 80% van de totaal verbruikte energie, dus als het totale verbruik minder is dan is dat percentage hoger bij dezelfde absolute hoeveelheid verbruikte energie.
Verwijderd
Nevermind:
Instellingen, bellen en dan helemaal onderaan Instellingen voor bellen via internet
Werkt perfect icm voipbuster (i.i.g. over wifi)
[ Voor 52% gewijzigd door NightMare op 05-05-2011 19:50 ]
Vodafone Branded rolt uit
All-Round nerd | iRacing Profiel
Verwijderd
Verwijderd
Hij vind hem nog steeds niet, heb reperatie en opnieuw installeren gedaan...Droid86 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 13:01:
[...]
ik had het zelfde probleem.
Er voor gezorgd dat mijn dhd op HTC sync mode stond ingesteld zodra de data kabel erin ging.
HTC Sync deinstallatie gestart en de optie erepair geselecteerd.
En HTC sync ziet mijn telefoon nu weer wel.
Ik ga nu kijken of hij werkt als ik met de HTC Driver ga vervelen
iemand een idee waarom mij HTCSync zegt dat hij niet kan synchen met agenda/contacten etc??Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:12:
[...]
Hij vind hem nog steeds niet, heb reperatie en opnieuw installeren gedaan...
Ik ga nu kijken of hij werkt als ik met de HTC Driver ga vervelen
(dit na update 2.3)
Hm ik heb net onder instellingen>draadloos en netwerken>Wi-Fi instellingen>'menu' knop>Geavanceerd>beste Wi-Fi prestaties aangevinkt. Benieuwd wat dat doet. Ik heb namelijk wel last van een wegvallende Wi-Fi verbinding sinds ik 2.3.3 draai.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:56:
Ik zit even naar die WiFI fix te kijken ... check ik mijn instellingen bij Netwerk en ik heb gewoon een sterkte van tussen de -71 en -88 en nergens last van. Wat zegt die sterkte? Ik heb een Netgear WNDR3700 overigens.
Verwijderd
Bedankt!
Woord met lijn aantikken zodat je deze kan toevoegen in je woordenboek, Wel handig op deze manier, je kan gewoon doortypen! Voorheen kreeg je een popup met de woordsuggesties.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:39:
Ik krijg, sinds de update, rode lijnen onder mijn ingevoerde tekst bij "Berichten", waarschijnlijk iets van woordvoorspelling. Wanneer ik echter bij mijn toetsenbordinstellingen kijk staat alles daar afgevinkt zoals het hoort. Nog iemand met dit probleem/Iemand die een fix weet voor dit?
Bedankt!
1 minpunt, het wifi ontvangst bereik is slechter geworden, kan ik hier zelf nog wat aan doen qua instellingen ofzo?
Don't make me use myself on ya baby!
Je wifi ontvangst is niet slechter.e6r6i6c schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:20:
Heb ook vandaag de update gekregen en geïnstalleerd, ging allemaal goed, merk dat het toestel toch wel soepeler loopt en dat alles beter reageerd. Volgens mij is het mediavolume ook aangepast, heb het idee dat het veel harder gaat.
1 minpunt, het wifi ontvangst bereik is slechter geworden, kan ik hier zelf nog wat aan doen qua instellingen ofzo?
Na de update dropt het toestel je verbinding eerder.
Zie ook:
jamiev90 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:38:
[...]
http://forum.xda-develope...hp?p=13362444&postcount=1
Na de update heb ik trouwens het grote probleem dat mijn telefoon oude sms'jes opnieuw gaat verzenden. wat echt vreselijk naar is.
Ah okee bedankt voor de tip, maar is het wel veilig om die fix te installeren? Of kan ik daarmee problemen krijgen met nieuwe updates? En heb mijn toestel ook niet geroot.new_guy schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:23:
[...]
Je wifi ontvangst is niet slechter.
Na de update dropt het toestel je verbinding eerder.
Zie ook:
[...]
Don't make me use myself on ya baby!
Verwijderd
+1 hier, dezelfde bevindingen na de update. Mediavolume is echt veel verbeterd, harder en betere sound.e6r6i6c schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:20:
Heb ook vandaag de update gekregen en geïnstalleerd, ging allemaal goed, merk dat het toestel toch wel soepeler loopt en dat alles beter reageerd. Volgens mij is het mediavolume ook aangepast, heb het idee dat het veel harder gaat.
Wifi connectie, het duurt langer voor die geconnecteerd is en bereik is minder...
Is dus weer iets niet goed gegaan, lelijk bug. Rebooten telefoon helpt niet.
Mijn idee is nu dus bureauklok herinstalleren...en dan verwijderen en hopelijk neemt ie dan de gecachte of zoiets versie ook mee. Maar... waar haal ik die? Is ie soms niet compatible met Gingerbread? Staat niet in de marktplaats, en kan niks vinden op de HTC website argghh
Verwijderd
Heeft iemand ook de melding gekregen dat er problemen zijn met Picasa?
Gr.
Eric
Als je een HTC klok op je "desktop" zet, daarop klikt, vervolgens naar de wekker gaat, staat ie daar misschien bij?Ceejay schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:42:
Ik heb ook weer een interessant probleem. Ik had de wekker (de standaard bureauklok) op een standaard alarm staan voor het wekken elke dag, dan krijg je zon wekkertje rechtsboven in de statusbalk (dat ie is ingesteld dus). Na de update blijft dat wekkertje daar nu dus staan... ook al is de bureauklok zelf van de telefoon verdwenen ( kan hem dus niet verwijderen oid staat niet meer in de verschillende lijsten bij verwijderen applicaties). Nu word ik dus wakker van mn bureauklok, ja hij gaat gewoon nog lekker af!?
Is dus weer iets niet goed gegaan, lelijk bug. Rebooten telefoon helpt niet.
Mijn idee is nu dus bureauklok herinstalleren...en dan verwijderen en hopelijk neemt ie dan de gecachte of zoiets versie ook mee. Maar... waar haal ik die? Is ie soms niet compatible met Gingerbread? Staat niet in de marktplaats, en kan niks vinden op de HTC website argghh
Verwijderd
Held!new_guy schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:44:
[...]
Als je een HTC klok op je "desktop" zet, daarop klikt, vervolgens naar de wekker gaat, staat ie daar misschien bij?
Verwijderd
Hier echt geen probleem mee hoor, das toch raar!Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:33:
[...]
+1 hier, dezelfde bevindingen na de update. Mediavolume is echt veel verbeterd, harder en betere sound.
Wifi connectie, het duurt langer voor die geconnecteerd is en bereik is minder...
Kan ik deze gewoon doen zonder alles kwijt te raken ?
Verwijderd
Als je gelezen had zie je dat bij de meeste mensen alle smsjes / contacten blijve bestaan (wat ook bij mij het geval is) en zie je dat een enkeling alles kwijt isSpeedy_Gonzalez schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:12:
Bij mij word de update ook eindelijk aangeboden.
Kan ik deze gewoon doen zonder alles kwijt te raken ?
Verwijderd
Yep, hier ook, sluit na opstarten direct af.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:50:
Heeft er iemand ook het probleem dat navigon select direct stopt na het opstarten ?
Heb jij inmiddels een fix?
Verwijderd
mijn telefoon is vodafone branded
Dat is inderdaad een soort spelling controle. Het knopje rechts onderin naast je toetsenbord knopje geeft je taal aan waarin je typt. Afhankelijk daarvan doet ie de controle. Als je je standaard invoer taal op Nederlands zet, zal je weinig woorden meer onderstreept krijgen, was iig bij mij jet geval.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:39:
Ik krijg, sinds de update, rode lijnen onder mijn ingevoerde tekst bij "Berichten", waarschijnlijk iets van woordvoorspelling. Wanneer ik echter bij mijn toetsenbordinstellingen kijk staat alles daar afgevinkt zoals het hoort. Nog iemand met dit probleem/Iemand die een fix weet voor dit?
Bedankt!
Kan je veranderen onder: settings -> language and keyboard -> touch input -> international keyboard
Het werkt overigens wel gaag. Ik heb 2 talen aangevinkt, nederlands en engels. Dan kan je dus met dat knopje wisselen tussen je invoer talen. Nu het gekke: als ie op NL staat kan ik gewoon engelse woorden tikken, zonder dat er streepjes onder komen.
Wat ik ook heb ontdekt sinds de update is dat wanneer je in sms-thread een nieuw bericht maakt en deze niet verstuurd maar saved als draft, je nu in staat bent deze te verwijderen door de complete tekst weer weg te halen. In de vorige versie bleef het draft bericht dan gewoon bestaan.
[ Voor 30% gewijzigd door babbelbox op 06-05-2011 08:12 ]
Verwijderd
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Download: 2 min (WiFi). Installatie: 10 minuten.
Geen problemen. Niks kwijt. Al mijn apps doen het (heb geen Aura)
Eerste ervaringen (nog alleen even naar mijn twee grootste ergernisjes gekeken):
- Geluid over interne speaker harder
- GPS fix lijkt beduidend sneller
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ja, wat mij ook op viel is dat ik ineens een shit-load aan data heb. In 1 ochtend 24 MB. Nu kan het zijn dat facebook zelf veel data kost(ik heb de applicatie ook open gehad) maar ik had al 10 mb verbruikt aan alleen al facebook. Dat is niet leuk met een datalimiet van 1gb (33mb per dag ongeveer)Largamelion schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:35:
Heb gemerkt dat Facebook push notificaties nu ook eindelijk werken ... mooi zo.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Direct na de update kreeg ik al meldingen dat er iets mis ging met de synchronisatie, dat heb ik opgelost door de picasaweb app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren via HTC Hub.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:42:
Heeft iemand ook de melding gekregen dat er problemen zijn met Picasa?
Nu heb ik nog problemen met het benaderen van Picasa via het programma "Galerij", als ik in de onderste rij (albums, Facebook, Flickr, etc.) Picasa webalbums selecteer krijg ik de melding dat mijn Google account niet is gekoppeld aan Picasa webalbums. Vreemd omdat het voor de update prima werkte en er zeker een webalbum gekoppeld is aan mijn Google account.
[ Voor 15% gewijzigd door RonaldM op 06-05-2011 09:16 ]
- Tel staat uit
- Vol down indrukken
- kort op de powertoets gedrukt
- resultaat = niets
- tel staat uit
- vol down indrukken
- lang op de powertoets gedrukt
- resultaat is weer niets
bovenstaande manieren geprobeerd daar dit op internet te vinden is. Optie 1 is de HTC optie zoals op de site beschreven staat. Optie twee staat o.a. op www.hard-reset.com
Wat doe ik fout? Of is een branded toestel simpelweg niet te hard resetten en enkel en alleen via t menu (soft reset)
[ Voor 3% gewijzigd door Tsunami op 06-05-2011 09:36 ]
Zorg ervoor dat je fastboot uit staat. Dit kan je doen via Instellingen > Applicaties > Snel opstarten. Daarna nog eens de gsm uitschakelen en de volume - knop indrukken en aanzetten.Ibidem schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:26:
Ik wil graag een harde reset uitvoeren na de update van mijn Branded toestel. Alleen krijg met geen mogelijkheid dit voor elkaar via de buttons.
- Tel staat uit
- Vol down indrukken
- kort op de powertoets gedrukt
- resultaat = niets
- tel staat uit
- vol down indrukken
- lang op de powertoets gedrukt
- resultaat is weer niets
bovenstaande manieren geprobeerd daar dit op internet te vinden is. Optie 1 is de HTC optie zoals op de site beschreven staat. Optie twee staat o.a. op www.hard-reset.com
Wat doe ik fout? Of is een branded toestel simpelweg niet te hard resetten en enkel en alleen via t menu (soft reset)
Klinkt logisch maar staat niet onder Applicaties deze functie Snel OpstartenZero2Fear schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:38:
[...]
Zorg ervoor dat je fastboot uit staat. Dit kan je doen via Instellingen > Applicaties > Snel opstarten. Daarna nog eens de gsm uitschakelen en de volume - knop indrukken en aanzetten.
Ga dan naar Instellingen > Energie > Snel opstartenIbidem schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:41:
[...]
Klinkt logisch maar staat niet onder Applicaties deze functie Snel Opstarten
Reuze bedankt, 't werkt!Zero2Fear schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:43:
[...]
Ga dan naar Instellingen > Energie > Snel opstarten
Ik kom erachter als ik naar "de-telefoon" ga, dan ik de laatste gebelde telefoonnummers niet zie.. ik zie gewoon een witte scherm.

Als ik dan een een getal intyp en dan op de wis knop druk, dan zie ik wel weer de lijst... andere mensen hier nog last van?
Voorderest weinig boeiends, paar apps die niet meer werken.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Net of het contrast wat beter is.
Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
Kleuren/contrast is netter, scherm is helderder, speaker gaat harder, menu's "glijden" lekkerder. Veel pluspunten.Tweakod3x schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:31:
Zijn er meer mensen die het is opgevallen dat de kleuren veel kleurrijker zijn? (Weet ook niet hoe ik het ander zeggen moet...)
Net of het contrast wat beter is.
Enigste nadeel wat ik hier nogal veel hoor, sommige apps werken niet (logisch imho) en WiFi kan soms niet connecten of valt te snel weg. Laatste moet ik nog even uittesten bij mij thuis, ik kon namelijk helemaal niet connecten voor de OTA. Enige app die niet werkt is de Tweakers app, maar dit is al bekend
Verwijderd
En weinig problemen met apps so far, alleen dacht ik dat google talk de voice functie zou hebben.
En de ingebouwde speaker word nooit wat, hij is harder maar klinkt niet echt lekker meer dan.
Wifi geen enkel probleem hier.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 10:54 ]
Ik hoop dat hier vanuit HTC snel een oplossing in komt.
Cogitationis poenam nemo patitur
Scherm is stukken beter, voelt veel warmer aan. Touchscreen merk ik weinig van. Scrollen gaat daarin tegen wel een stuk vloeiender en veel beter.
Ben zelf nog geen min punten tegen gekomen.
Rupsen, Rapsen.
Misschien na aanleiding van de gemeldde WIFI bug teruggetrokken?
Wanneer je even een pagina terug leest dan kan je zien dat de update in batches aan de telefoons word vrij gegeven. Het kan dus zijn dat je schoonzus de update binnen nu en een aantal dagen vanzelf binnen krijgt.Reneger schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:14:
Is de update nog beschikbaar, of zijn de servers weer eens vol? Schoonzus kan niet updaten (Unbranded DHD)...
Misschien na aanleiding van de gemeldde WIFI bug teruggetrokken?
Eerst het topic door lezen voor dat je een vraag stelt waarvan het antwoord al reeds gegeven is.
"Technische escalatie"... Dat klinkt een beetje alsof Skynet zojuist zelfbewust geworden is..Naranya schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:08:
Heb net een livechat gehad met HTC support en ze hebben een "technische escalatie" aangemaakt van het wifi probleem, geen idee wat ik daarvan moet verwachten maar goed.
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.
Heb vanmorgen een factory reset gedaan, ivm WiFi problemen.
Ik heb een paar weken terug een test versie van Tasker er op gezet. Later heb ik die vanuit de app aangekocht, alleen als ik hem dus nu via de market wil downloaden wil die opnieuw mijn creditcard weten.
Moet ik hem nu opnieuw kopen of hoe zit dat.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Same here, de dialer werkt niet lekker meer. Heb er nu maar een andere op gezet van Go contactsOzhan99 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:17:
Als de tweakers-app de enige was <_<
Ik kom erachter als ik naar "de-telefoon" ga, dan ik de laatste gebelde telefoonnummers niet zie.. ik zie gewoon een witte scherm.
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik dan een een getal intyp en dan op de wis knop druk, dan zie ik wel weer de lijst... andere mensen hier nog last van?
Ga naar 'start' >> instellingen >> Over de telefoon >> en dan software-updates. Dan haalt hij de update binnen!
Edit: Ah zo. Ik dacht dus aangezien ik geen update kreeg dat je het via deze manier kunt forceren!Bullet NL schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:20:
[...]
Wanneer je even een pagina terug leest dan kan je zien dat de update in batches aan de telefoons word vrij gegeven. Het kan dus zijn dat je schoonzus de update binnen nu en een aantal dagen vanzelf binnen krijgt.
Eerst het topic door lezen voor dat je een vraag stelt waarvan het antwoord al reeds gegeven is.
[ Voor 7% gewijzigd door turbojonny op 06-05-2011 12:28 ]
Probleem is alleen dat -88dbm nog steeds ruim voldoende is, daarom is er een fix beschikbaar via xda (waar al deze info vandaan komt). Ik verwacht dat HTC hier t.z.t. ook een fix voor beschikbaar stelt, maar als je die nu al wilt moet je dus even naar xda gaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1058450
Dit vereist echter wel dat je telefoon al geroot is (flashen moet via ClockworkMod Recovery).
Nee hoor meneer de userturbojonny schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:43:
Nee dat is niet waar meneer de moderator. Je kunt gewoon de OTA update zelf binnen halen!
Ga naar 'start' >> instellingen >> Over de telefoon >> en dan software-updates. Dan haalt hij de update binnen!
[ Voor 25% gewijzigd door Arfman op 06-05-2011 11:44 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik schrijf nergens dat dit niet kan, het is alleen zo dat HTC niet voor alle telefoons de update heeft vrij gegeven. Wanneer je niets doet krijg je vanzelf een melding dat je telefoon geupdate kan worden. Een user kan natuurlijk ook handmatig zoeken. Het hangt er overigens wel vanaf als HTC de update voor de betreffende telefoon heeft vrij gegeven.turbojonny schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:43:
Nee dat is niet waar meneer de moderator. Je kunt gewoon de OTA update zelf binnen halen!
[...]
Dat is mij bekend (Ik lees dit topic meerdere malen per dag), alleen ik had verwacht dat de servers het inmiddels al wat rustiger zouden hebben (Gros van de technische gebruikers heeft hem al). Tel daarbij de technische escalatie op...Bullet NL schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:20:
[...]
Wanneer je even een pagina terug leest dan kan je zien dat de update in batches aan de telefoons word vrij gegeven. Het kan dus zijn dat je schoonzus de update binnen nu en een aantal dagen vanzelf binnen krijgt.
Heb zelf ook met dit soort "Technische escalaties" te maken gehad, wat over het algemeen resulteerde in het terugtrekken van de update.
Vandaar
Ik denk dat ik de probleem al "gevonden" heb. Gebruik jij toevallig ook LauncherPro of een andere launcher? Want in HTC Sense werkt de dailer wel gewoon goed... Beetje jammer, nu kan je ook niet zeuren bij HTC over deze probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:37:
[...]
Same here, de dialer werkt niet lekker meer. Heb er nu maar een andere op gezet van Go contacts
Verwijderd
Zit hier nog verschil in qua uitkomst? En doe ik dit voor of na de update?
Op één of andere manier merk ik dat vooral in de webbrowser (welke over het algemeen ook een stuk soepeler werkt). Maar in games en dergelijke merk ik het toch minder.Zero2Fear schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:34:
[...]Kleuren/contrast is netter, scherm is helderder
Vertel mij wat. Schrok me vannacht de tering toen ik een bericht kreegspeaker gaat harder

Over het menu ben ik dan minder te spreken. Vond het altijd wel fijn dat je rustig door het menu kon bladeren, maar nu moet het per heel scherm. En ook jammer dat de animatie van 2.3 er niet in zit. Dus dat je de bovenste iconen als het ware weg ziet glijden naar achteren (als dat het menu een soort kubus is). En mis ook de toffe manier van het scherm uitzetten. Had eerst op de andere HTC een 2.3 en als je daar het scherm uitzette dan ging het uit als een oude CRT monitor dad deedmenu's "glijden" lekkerder. Veel pluspunten.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Jep, hier hetzelfde. Met Launcher Pro werkt de dailer niet, met sense zelf wel.Ozhan99 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:01:
[...]
Ik denk dat ik de probleem al "gevonden" heb. Gebruik jij toevallig ook LauncherPro of een andere launcher? Want in HTC Sense werkt de dailer wel gewoon goed... Beetje jammer, nu kan je ook niet zeuren bij HTC over deze probleem.
No signature required.
Daarnaast vind ik het hartstikke irritant dat ik mijn call list niet zie, pas na iets indrukken en deleten zoals een mede-tweaker al had aangegeven.
Ik vind ook dat het internet langzamer/trager is geworden, signaal is ook iets zwakker geworden.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Rooten kan met GingerBreak, beschikbaar in de market. Ik kreeg alleen wel een foutmelding tijdens het uitvoeren van het rooten en de reboot ging niet vanzelf. Maar na zelf een reboot gedaan te hebben was alles oo, inclusief werkende root, en verder geen problemenclasimodo schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:31:
Ik heb totaal geen problemen, alleen maar voordelen met de nieuwe update. Wel heel jammer dat Visionary miet werkt. Is er een andere manier om te rooten?
En hoe verklaar je dan de ervaring van meerdere mensen dat de update eerst wel beschikbaar is maar deze mensen 'm niet direct installeren, en deze mensen later op de dag de update niet meer kunnen ophalen!Arfman schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:43:
Wifi probleem is een bug/feature in Android 2.3.3: zodra het signaal -88dbm bereikt, dropt hij de connectie. Dit om te voorkomen dat je nog net wel connectie hebt met Wifi, maar er geen of zeer weinig data overheen kunt halen.
Probleem is alleen dat -88dbm nog steeds ruim voldoende is, daarom is er een fix beschikbaar via xda (waar al deze info vandaan komt). Ik verwacht dat HTC hier t.z.t. ook een fix voor beschikbaar stelt, maar als je die nu al wilt moet je dus even naar xda gaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1058450
Dit vereist echter wel dat je telefoon al geroot is (flashen moet via ClockworkMod Recovery).
[...]
Nee hoor meneer de user, dat werkt alleen als HTC voor jouw telefoon (IMEI nummer?) de update heeft vrijgegeven.
Dat probleem met die lijst heb ik ook gehad, maar inmiddels is het bij mij niet meer aan de orde.Rainesh schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:10:
Ik ben niet heel blij met de update, telefoon voelt iets trager aan vind ik!
Daarnaast vind ik het hartstikke irritant dat ik mijn call list niet zie, pas na iets indrukken en deleten zoals een mede-tweaker al had aangegeven.
Ik vind ook dat het internet langzamer/trager is geworden, signaal is ook iets zwakker geworden.
Weet niet precies meer wat ik allemaal gedaan heb, maar misschien wisselen naar call log ofzo of rebooten...
[ Voor 16% gewijzigd door babbelbox op 06-05-2011 13:39 ]
Dank je. Blijft het dan in de toekomst wel mogelijk om op de reguliere manier te updaten?babbelbox schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:16:
[...]
Rooten kan met GingerBreak, beschikbaar in de market. Ik kreeg alleen wel een foutmelding tijdens het uitvoeren van het rooten en de reboot ging niet vanzelf. Maar na zelf een reboot gedaan te hebben was alles oo, inclusief werkende root, en verder geen problemen
[...]
Geen idee, ik heb verder ook geen inside info ofzo. Misschien zaten de updateservers op dat moment aan hun limiet?babbelbox schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:16:
En hoe verklaar je dan de ervaring van meerdere mensen dat de update eerst wel beschikbaar is maar deze mensen 'm niet direct installeren, en deze mensen later op de dag de update niet meer kunnen ophalen!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb e-mail net binnen gekregen. Ga eerst naar huis en dan kijken wat diet te bidden heft.Hello,
in case you're experiencing crashes after update to Android 2.3.3, you can downgrade Aura back to 2.1.2. This version doesn't crash on Android 2.3.3.
instructions: 1, Uninstall Sygic Aura via Application manager
2, Download enclosed SygicAura_market212.apk app from attachment
3, Make sure, that you don't have allowed automatic updates. Connect phone to the PC using mass storage mode and store this file directly to already existing folder "Aura"
4, disconnect phone from PC
5, Open file manager in phone > locate "SygicAura_market212.apk" and execute it.
6, Now open "Aura downloader" , which will download automatically necessary resource files. Once that finish, close it and open Aura.
In case of any questions, please don't hesitate to contact me.
Thank you.
Best regards,
Tomas Sygic Technical Support
Ik ben erg benieuwd...
Jammer, maar GingerBreak werkt niet bij mij (1.2 versie). Ik heb 3 verschillende SD kaartjes gebruikt, maar helaas... Heeft iemand ideeën?babbelbox schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:16:
[...]
Rooten kan met GingerBreak, beschikbaar in de market. Ik kreeg alleen wel een foutmelding tijdens het uitvoeren van het rooten en de reboot ging niet vanzelf. Maar na zelf een reboot gedaan te hebben was alles oo, inclusief werkende root, en verder geen problemen
[...]
https://market.android.co...ature=search_result&pli=1
Ik heb de update met succes uitgevoerd, en had deze app er al opstaan.agoNITE schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:37:
Zou iemand deze app willen proberen op de 2.3.3 ROM ?
https://market.android.co...ature=search_result&pli=1
Na de update werkt die bij mij gewoon.
Verwijderd
Ik kan hem niet eens vinden in de market. Op http://market.android.com krijg ik de melding dt mijn phone niet compatible is...raarbyob schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:55:
[...]
Ik heb de update met succes uitgevoerd, en had deze app er al opstaan.
Na de update werkt die bij mij gewoon.
Juuupppiiieee
Ik krijg ook precies de zelfde melding ivm. NLRadio...agoNITE schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:14:
...
krijg ik de melding dt mijn phone niet compatible is...raar
[ Voor 73% gewijzigd door GentiLi op 06-05-2011 15:26 ]
Echter een minpunt waar ik tegenaan ben gelopen is bij de media speler (ik speel alles via Albums af) de sortering niet meer klopte.
Dit is een 2.3.3 Tag probleem. 2.2 sorteerd via de Album Tag en 2.3.3 sorteerd via de ArtistAlbum tag.
Dit kun je controleren door de eigenschappen van een MP3 te controleren via Windows. Dit zal vooral voorkomen bij Various Artists albums / Verzamel Albums.
Probleem verholpen middels prog. MP3tag via Softpedia. Dan kun je makkelijk grootschalig de tags aanpassen.
En een issue wat ik had met de bluetooth carkit is ook verholpen. Met 2.2 moest ik eerst de auto op het contact zetten en vervolgens kon ik de bluetooth inschakelen op de DHD. Bij 2.3.3 kan ik nu (net als met mijn oude Nokia 5800) bluetooth ingeschakeld laten op de Mob. en wanneer de auto op contact staat maakt die nu zonder problemen automatisch verbinding.
want ik zie dat me telefoon voor 2de x klaar is van reparatie deze week.. dat er ook softwareupdate gedaan is, 1.72.405.3
volgens mij had ik al 1.72...
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
2.36.405.8SuperVeloce schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:35:
wat is nieuwe update nummer?
want ik zie dat me telefoon voor 2de x klaar is van reparatie deze week.. dat er ook softwareupdate gedaan is, 1.72.405.3
De nieuwe versie is 2.36.405.8, dus er is nog een update voor je beschikbaar.SuperVeloce schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:35:
wat is nieuwe update nummer?
Als ik jou was zou ik de RUU gebruiken als je toch nog een schone DHD terug van reparatie hebt, hoef je ook niet te wachten tot het moment dat de FOTA beschikbaar is
Verwijderd
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:06:
ik heb een Vodafone Branded toestel en zag vanochtend dat voor mij ook de update beschikbaar is, dus dit ga ik vanavond doen. Nu vroeg ik me alleen af, ik lees hier veel over een "harde reset" en een "factory reset" zover ik kan bedenken zit de één in het menu, terugzetten naar fabrieksinstellingen, en is de andere de knoppen combinatie.
Zit hier nog verschil in qua uitkomst? En doe ik dit voor of na de update?
gewoon updaten, dan heb je alles nog
alles terug naar fabriek instellingen kan je doen, heb ik ook gedaan voor ik me DHD opstuurde naar Dynafix
dan heb je gewoon lege DHD
Beide zijn gelijk met zelfde resultaat: een lege telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:39:
even brutaal mezelf quoten, maarre iemand een antwoord?
[...]
Als je alleen de update (OTA) wilt doen zou ik die reset dus achterwegen laten en gewoon lekker updaten, hoef je ook niets opnieuw in te stellen
Verder stond in het topic hier ook een megaupload link.
Mocht je niks kunnen vinden dan wil ik hem vanavond wel even uploaden.
Verwijderd
althans, geeft hij aan op de DHD, maar connect niet met laptop...alleen opladen...
ach heb met geluk morgen telefoon terug, anders maandag middag... wie weet werkt OTA dannew_guy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:46:
Op XDA is nog wel een linkje te vinden.
Verder stond in het topic hier ook een megaupload link.
Mocht je niks kunnen vinden dan wil ik hem vanavond wel even uploaden.
zoniet.. kan die .exe nog altijd
die .exe is gewoon orgineel van HTC?
Had m'n DHD aan m'n laptop en met HTC sync gekoppeld en synchronisatie was voltooid.
Ga op m'n DHD naar de USB settings (vanuit de notification area) en kies voor USB drive, omdat ik even op m'n SD kaart wilde kijken.
HTC sync op m'n laptop gaf direct aan dat de DHD ontkoppeld was. Vanuit explorer kon ik alleen niet op m'n SD kaart kijken, maar dat duurt meestal wel even.
Ging ff naar de keuken om koffie te zetten en hoor spontaan de 'pling' van m'n DHD tijdens booten en jawel, hij was opnieuw opgestart. Na het rebooten kwam er een mogelijkheid om een rapportje naar HTC te sturen dus dat heb ik maar gedaan.
Na het rebooten (en activeren van Disk drive) was de SD kaart wel beschikbaar vanaf m'n laptop.
Ik zeg: vage situatie
Het is wel de officiele HTC installer, maar weet niet of ie ook door HTC zelf bewust naar buiten is gebrachtSuperVeloce schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:57:
[...]
ach heb met geluk morgen telefoon terug, anders maandag middag... wie weet werkt OTA dan
zoniet.. kan die .exe nog altijd
die .exe is gewoon orgineel van HTC?
[ Voor 21% gewijzigd door babbelbox op 06-05-2011 16:12 ]
Verwijderd
HTC Sync wordt gezocht op de pc, staat er maar hij kan het niet vinden!
Maar HTC sync werkt bij mij dus wel, het ging fout bij het schakelen naar Disk Drive.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 16:19:
@babbelbox hier dus ook zoiets jah..wel aangeven dat hij verbind maar het niet doen! ook koppelen met sync werkt niet.
HTC Sync wordt gezocht op de pc, staat er maar hij kan het niet vinden!
Ik moet wel zeggen dat het laden van HTC sync op m'n laptop soms wel erg lang duurt hoor!!!
Wat dan wel weer raar is is de weergave van gebruikte GB's op de SD kaart vanuit HTC sync.
Ik had 2,1 GB aan locations en 2,2 GB overig, maar kan dus niet vinden wat dat dan is.
Net m'n SD kaart even leeg gemaakt en dan maar 's kijken wat ie zegt.
UPDATE:
Met een lege SD kaart heb ik dus 0,2 MB aan "overige" data op m'n DHD staan en een vrije ruimte van 7,4 GB.
Dat lijkt tenminste ergens op.
Ga zo maar weer ff wat data terug zetten.
Heb overigens wel weer meteen 5 folders op m'n SD kaart na het disbalen van disk drive
- .adobe-digial-editions
- .android_secure
- .fdhttpd
- LOST.DIR
- tmp
Nogmaals zelfde stappen gevolgd en nu ging het wel goed...
[ Voor 53% gewijzigd door babbelbox op 06-05-2011 16:51 ]
Verwijderd
Is er eigenlijk wel een manier om een DHD na de update te rooten?
Ook ik mis Gingerbreak in de Market..... HTC stock rom...ik222 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:01:
Ik was eens aan het kijken voor het rooten van DHD om zo wat rommel van HTC te verwijderen maar ik begrijp dat het na de 2.3.3 update niet meer via visionary+ kan zoals uitgelegd in de TS? Dat gingerbreak staat bij mij niet in de market dus dat gaat hem ook niet worden.
Is er eigenlijk wel een manier om een DHD na de update te rooten?
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.
Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.
Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!