Dan zou ik toch s een factory reset doen, aangezien de meesten van ons toch een snellere telefoon hebben gekregen met de update. Ik heb zelf niets anders dan lof voor deze update.Tukkerrandy schreef op donderdag 15 december 2011 @ 23:41:
Ik heb mijn DHD gisteren geupdate met de nieuwe software van HTC, maar ik merk dat de mijne gewoon veel trager is. Dat merk je aan alles, aan het typen, gamen, scrollen van homescreens en zelfs bij het drukken op volgende song zie je de vertraging. Echt enorm ergerlijk, hebben meer mensen hier last van? En wat is hier tegen te doen? Hiervoor was het gewoon een heerlijke telefoon, nooit problemen mee.
Welk volume zet je dan juist stil ? Is het systeemvolume (vooral het opstartgeluid) gekoppeld aan het belvolume? Ik wil vooral dat irritant opstartgeluid afzetten. Ik heb wel geen root.
kraats schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:28:
Als ik mijn volume op stil zet en daarna het toestel reboot krijg ik geen opstartgeluid te horen, hoor.
Werkt! Thanks voor de tip. Had al paar keer gereboot, wat geen resultaat gaf.FU2_Baalberith schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:25:
Mooie update, echter had ik ook na reboot geen mobiel netwerk meer.
Oplossing:
Alle Applicaties>Instellingen>Draadloos en Netwerken>Mobiele netwerken>Namen Toegangspunten> daarna als er niets staat, onderin op menu drukken, en optie Standaardinstellingen herstellen.
Kies dan je carrier "Vodafone in mijn geval"
Hopenlijk helpt dit voor anderen met hetzelfde probleem ook.
Jep.. belvolume. En ik doe dat ook zonder root.magnum73 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 09:20:
Welk volume zet je dan juist stil ? Is het systeemvolume (vooral het opstartgeluid) gekoppeld aan het belvolume? Ik wil vooral dat irritant opstartgeluid afzetten. Ik heb wel geen root.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Yep, hier ook. Erg hinderlijk, ik mute meer dan eens per ongeluk een gesprek met mijn wang...kirelam schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:16:
Wie heeft er ook last van dat de naderingssensor helemaal niet lijkt te werken?
M.A.W. dat het scherm uitgaat als je belt.
Als het goed is is dat toch de sensor rechts van het rooster?
De mobiel nu twee weken in gebruik, hiervoor anderhalf jaar met de Nexus One gelopen. Doordat die kapot was en reparatie duurder was dan een nieuwe kopen voor de DHD gegaan. Anders had ik over enkele maanden gekozen voor een nieuw topmodel. Voordelen daarvan zijn duidelijk, hogere resolutie scherm, mooier scherm, dualcore, betere grafische processor, langer voorzien van updates, meer RAM.
Echter ben ik nu ook zeer tevreden. Het verbaast ben ik over de snelheid, die echt stukken hoger ligt dan van mijn Nexus One. Zo'n verschil had ik echt niet verwacht. Batterijduur valt me mee, en het 4.3" scherm is ondanks het feit dat de resolutie niet hoger ligt wel echt genieten. Enige nadeel is het karig aansluiten van de kunstof klepjes.
Echter ben ik nu ook zeer tevreden. Het verbaast ben ik over de snelheid, die echt stukken hoger ligt dan van mijn Nexus One. Zo'n verschil had ik echt niet verwacht. Batterijduur valt me mee, en het 4.3" scherm is ondanks het feit dat de resolutie niet hoger ligt wel echt genieten. Enige nadeel is het karig aansluiten van de kunstof klepjes.
Ja,ok,bedankt ! Maar ik vraag me dan af hoe het komt dat in audiomanager het systeemvolume en belvolume apart staat en apart geregeld kan worden ? Of ligt dat aan DHD zelf dan ? Kan iemand het opstartgeluid afzetten zonder ook het belvolume op stil te zetten?
kraats schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:08:
[...]
Jep.. belvolume. En ik doe dat ook zonder root.
Even een oud berichtje van mezelf quoten:
nieuws: HTC, Samsung en BlackBerry ondersteunen 'Russiche gps'
Nu nog even uitvogelen hoe dat precies gebruikt kan worden.
DHD blijft een mooi telefoontje en nog redelijk bijdetijds
Straks blijkt het ook nog NFC en 4G te hebben
Ik blijk het dus fout te hebben, de DHD heeft waarschijnlijk wel GLONASS-support:anandus schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:44:
Even een vraagje waarvan ik het antwoord wel vermoed, maar je weet het niet:
Heeft de DHD GLONASS-support?
Edit:
Hmm, volgens Wikipedia heeft HTC dat sowieso niet, en de telefoons die het wel hebben zijn vanaf dit jaar:
[...]
nieuws: HTC, Samsung en BlackBerry ondersteunen 'Russiche gps'
Nu nog even uitvogelen hoe dat precies gebruikt kan worden.
DHD blijft een mooi telefoontje en nog redelijk bijdetijds
Straks blijkt het ook nog NFC en 4G te hebben
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Net even GTA III getest.
Game geinstalleerd, en bij eerste keer opstarten moest ik 411MB downloaden, was in 11 minuten klaar.
Ziet er mooi uit!
Werkt tot zover in ieder geval prima op de Desire HD!
Game geinstalleerd, en bij eerste keer opstarten moest ik 411MB downloaden, was in 11 minuten klaar.
Ziet er mooi uit!
De update van de firmware draait trouwens prima
Verwijderd
Kreeg vandaag ook de update. Alles lijkt prima te werken, ik moest alleen APN voor Vodafone opnieuw installen. Voor degenen die dat ook moeten doen: here is how:
http://www.vodafone.nl/kl...l_instellen/instellingen/
Opvallendste verschillen: het unlockscherm: ik moet nu opeens de andere kant op trekken! En je ziet al wat icons daar staan. Wel geinig. Verder schuiven de schermen niet echt maar 'draaien' ze. En er was nog iets dat anders was en ik wist maar niet wat en opeens zag ik dat het de tekst onder alle icons was: die staat niet meer in een grijs balkje maar 'gewoon' op de achtergrond. Wel zo netjes. Alleen iets minder leesbaar.
Voor de rest... geen idee wat er veranderd is! Ben allang blij dat alles nog werkt.
EDIT
M'n DHD is nu een jaar oud en... ik heb dan toch maar eindelijk de screenprotector eraf gehaald...! Ik moet zeggen... dat voelt beter! Letterlijk dus! Het scherm is positief gevoeliger. En alles ziet er ook net even wat beter uit, eigenlijk. Die protector had toch wel invloed op het beeld... Hm, ik had dit veel eerder moeten doen... Ik had zelfs nooit een protector moeten nemen... Heb zowat 10 maanden tegen een krasje in die protector aangekeken...
http://www.vodafone.nl/kl...l_instellen/instellingen/
Opvallendste verschillen: het unlockscherm: ik moet nu opeens de andere kant op trekken! En je ziet al wat icons daar staan. Wel geinig. Verder schuiven de schermen niet echt maar 'draaien' ze. En er was nog iets dat anders was en ik wist maar niet wat en opeens zag ik dat het de tekst onder alle icons was: die staat niet meer in een grijs balkje maar 'gewoon' op de achtergrond. Wel zo netjes. Alleen iets minder leesbaar.
Voor de rest... geen idee wat er veranderd is! Ben allang blij dat alles nog werkt.
EDIT
M'n DHD is nu een jaar oud en... ik heb dan toch maar eindelijk de screenprotector eraf gehaald...! Ik moet zeggen... dat voelt beter! Letterlijk dus! Het scherm is positief gevoeliger. En alles ziet er ook net even wat beter uit, eigenlijk. Die protector had toch wel invloed op het beeld... Hm, ik had dit veel eerder moeten doen... Ik had zelfs nooit een protector moeten nemen... Heb zowat 10 maanden tegen een krasje in die protector aangekeken...
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 22:10 ]
Ik kan hem niet vinden in de market (via de telefoon) en via internet lukt het ook niet om het te downloaden omdat mijn telefoon niet compatibel zou zijn voor dit spel. Erg vaag allemaal. Zou het aan mijn custom rom kunnen liggen (ARHD 6.nogwat)? Of gewoon simpelweg wat verkeerde settings? mmmpf..yannickie111 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:59:
Net even GTA III getest.
Ziet er mooi uit!
Verwijderd
Dat laatste wat je zegt kan juist een reden zijn om geen screenprotector te nemen, omdat die screenprotectors zelf wel juist erg krassen en dan zit je dan hele tijd tegen zo'n bekrast screenprotector te kijken en waarvoor? Omdat je je DHD in toekomst wellicht wil verkopen?Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:43:
iPhone eigenaars doen dat ook, hup screenprotector erop zodat scherm krasvrij blijft, maar als je een telefoon koopt om hem na 1 jaar weer te verkopen ben je sowieso niet zo slim bezig, want door die screenprotector levert je telefoon niet direct meer op, want ook zonder screenprotector hoeft het nog niet zo te zijn dat je krassen op je scherm krijgt.
https://market.android.com/details?id=com.rockstar.gta3Sjuul. schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:49:
[...]
Ik kan hem niet vinden in de market (via de telefoon) en via internet lukt het ook niet om het te downloaden omdat mijn telefoon niet compatibel zou zijn voor dit spel. Erg vaag allemaal. Zou het aan mijn custom rom kunnen liggen (ARHD 6.nogwat)? Of gewoon simpelweg wat verkeerde settings? mmmpf..
Die geprobeerd? GTA staat onder 4 namen in de market...
edit: ik kijk nog eens, en nu zegt de market website dat de app 'not compatible with any of your devices' is. Gister heb ik 'm nog netjes uit de market gehaald (via de website)
[ Voor 14% gewijzigd door Dannisi op 17-12-2011 13:33 ]
There is no place like 127.0.0.1
Verwijderd
Ik ben trouwens blij met de update: het is haast alsof ik een nieuwe telefoon heb!
Alleen de Market vind ik een achteruitgang: beetje zooierig... Maar voor de rest: niets dan lof voor deze gratis update. Erg handig ook dat je vanaf het unlockscherm 4 apps (naar keuze) meteen kan openen en zelfs de message al ziet bij sms en whatsapp!
Ik kreeg ook de nieuwe Market meteen met deze update mee. Vond 'm erg tegenvallen. Hij is vooral erg traag. Gelukkig las ik op Twitter dat Market 3.4.4 gewoon te downloaden en installeren is (http://t.co/4u5PDxS2). Die voelt al veel beter aan.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Hmm, hier hoopte ik eigenlijk niet opMaartenPol schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 01:30:
[...]
Dan zou ik toch s een factory reset doen, aangezien de meesten van ons toch een snellere telefoon hebben gekregen met de update. Ik heb zelf niets anders dan lof voor deze update.
En als ik factory reset doe en daarna alsnog de laatste update doe, is hij dan wel sneller? Anders lijkt het me vergeefse moeite, al is deze traagheid wat ik nu moet ondergaan ook niet te harden.
bleh, geen idee wat ik nu moetdenniskrol schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:22:
[...]
https://market.android.com/details?id=com.rockstar.gta3
Die geprobeerd? GTA staat onder 4 namen in de market...
edit: ik kijk nog eens, en nu zegt de market website dat de app 'not compatible with any of your devices' is. Gister heb ik 'm nog netjes uit de market gehaald (via de website)
Ik heb laatst mijn telefoon geroot en een custom rom geflashed. Loopt soepeler (ook soepeler dan de laatste update). Ik heb nu sense 3.5 in plaats van 3.0 die je krijgt met de OTA update. Zijn toch weer wat puntjes verbeterd in 3.5.Tukkerrandy schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:23:
[...]
Hmm, hier hoopte ik eigenlijk niet opdan ben je toch alles kwijt? Mag dan sowieso wel gaan inventariseren wat ik allemaal wil houden, want dat is wel heel veel.
En als ik factory reset doe en daarna alsnog de laatste update doe, is hij dan wel sneller? Anders lijkt het me vergeefse moeite, al is deze traagheid wat ik nu moet ondergaan ook niet te harden.
Die factory reset: ja, je bent dan in principe alles kwijt, maar (als je er niks aan hebt veranderd) staan je apps automatisch gebackupped (schrijf je dat zo?) in je gmail account, Na de rest 1 keer de market opstarten en al je apps worden gedownload.
Vergeet niet om een back-up te maken van je contactlijst, en van je smsjes (als je die wil bewaren).
Je kunt ze op de SD-kaart zetten, die blijft onaangetast.
Succes!
Via Google kan je aardig wat dingen downloaden....Sjuul. schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:31:
[...]
bleh, geen idee wat ik nu moetDit is bestwel balen.. Waarom maken ze het downloaden onmogelijk? Het is toch mijn keuze of ik het spel met mindere hardware wil proberen of niet? En wat ik hier zo lees draait het juist bestwel goed op de desire HD. Maar het ligt dus niet alleen aan mij als jij dit bericht ook krijgt..
Ik ga geen links geven, want ik wil geen ban o.i.d. riskeren.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Vergeet niet dat de data van apps (savegames ed) niet door google 'gebackupt' worden. Bij een hardreset zal de market na inlog al je apps weer opnieuw downloaden, maar de data uit de apps ben je kwijt. Die kan je zelf wel backuppen met Titanium Backup, maar daar heb je wel root voor nodig.yannickie111 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:09:
[...]
Ik heb laatst mijn telefoon geroot en een custom rom geflashed. Loopt soepeler (ook soepeler dan de laatste update). Ik heb nu sense 3.5 in plaats van 3.0 die je krijgt met de OTA update. Zijn toch weer wat puntjes verbeterd in 3.5.
Die factory reset: ja, je bent dan in principe alles kwijt, maar (als je er niks aan hebt veranderd) staan je apps automatisch gebackupped (schrijf je dat zo?) in je gmail account, Na de rest 1 keer de market opstarten en al je apps worden gedownload.
Vergeet niet om een back-up te maken van je contactlijst, en van je smsjes (als je die wil bewaren).
Succes!
Ik snap het niet helemaal.
Ik heb al meerdere malen een hardreset uitgevoerd over het afgelopen jaar, maar in geen van de gevallen werden de apps die ik had opnieuw geinstalleerd.Duurt dit een half uur ofzo en ben ik te ongeduldig, of mis ik iets :S:S:S
Ik heb al meerdere malen een hardreset uitgevoerd over het afgelopen jaar, maar in geen van de gevallen werden de apps die ik had opnieuw geinstalleerd.Duurt dit een half uur ofzo en ben ik te ongeduldig, of mis ik iets :S:S:S
bij mij installeerde hij ze dit keer ook niet automatisch op nieuw, had 109 apps, nu zelf handmatig 49 apps geïnstalleerd. Vraag me af welke apps ik dan nog misbabbelbox schreef op zondag 18 december 2011 @ 13:05:
Ik snap het niet helemaal.
Maar paar maanden terug na factory reset pakte hij 90% van me apps automatisch weer op.
Verwijderd
Ik vind het opnemen als iemand belt maar ingewikkeld geworden. Eerst was het prima simpel. Schuifje omhoog is weigeren en omlaag is opnemen. Nu moet ik eerst een soort minigame doen en dingen in een cirkeltje slepen. Zelfde geldt voor de wekker. Even kijken of ik er nog aan wen.
Gewoon de ring omhoog slepen is toch voldoende? Om te weigeren is het idd wel wat lastiger.
Verwijderd
Bij weigeren hoef je toch helemaal niks te doen?TommieW schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:28:
Gewoon de ring omhoog slepen is toch voldoende? Om te weigeren is het idd wel wat lastiger.

Wel als je 'm stil wilt hebben ofzo. Kan ook weer met flippen maar toch...Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:52:
[...]
Bij weigeren hoef je toch helemaal niks te doen?
Ik was ook gewoon van m'n wekker blindelings af te zetten ... dit lukt nu niet zo goed meer.
Voor de rest zeer tevreden.
Handig ook dat je bij de Weather app nu het weer per uur kan zien en het lijkt nog redelijk te kloppen ook.
Voor de rest zeer tevreden.
Handig ook dat je bij de Weather app nu het weer per uur kan zien en het lijkt nog redelijk te kloppen ook.
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Of je druk de volumeknop inbabbelbox schreef op maandag 19 december 2011 @ 06:47:
[...]
Wel als je 'm stil wilt hebben ofzo. Kan ook weer met flippen maar toch...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hey,
Ik heb nu al een tijd mijn HTC Desire HD
nu zit er android versie 2.3.3 op, en HTC Sense versie 2.1
Als ik handmatig naar updates zoek, zegt hij dat mijn telefoon up-to-date is,
Ik heb een branded toestel van T-Mobile, maar zit bij de provider Vodafone,
Heeft iemand enig idee waarom ik de update niet binnen krijg?
of een oplossing om het alsnog te krijgen?
alvast bedankt!
Ik heb nu al een tijd mijn HTC Desire HD
nu zit er android versie 2.3.3 op, en HTC Sense versie 2.1
Als ik handmatig naar updates zoek, zegt hij dat mijn telefoon up-to-date is,
Ik heb een branded toestel van T-Mobile, maar zit bij de provider Vodafone,
Heeft iemand enig idee waarom ik de update niet binnen krijg?
of een oplossing om het alsnog te krijgen?
alvast bedankt!
Waarschijnlijk omdat hij branded T-Mobile is. Oplossing: rooten en de geroote versie van de standaard ROM erop zetten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
zou je me kunnen vertellen hoe je moet rooten, en waar ik een goede ROM kan vinden ?Arfman schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:40:
Waarschijnlijk omdat hij branded T-Mobile is. Oplossing: rooten en de geroote versie van de standaard ROM erop zetten.
alvast bedankt voor de reactie!
Verwijderd
Update verliep en werkt goed alleen mijn Exchange mail synchroniseert niet meer naar behoren..
Nieuwe mails komen binnen, maar als ik ze verwijder in Outlook, worden ze niet verwijderd op m'n Android..
Iemand dit issue al ondervonden? Zeer irritant.
Nieuwe mails komen binnen, maar als ik ze verwijder in Outlook, worden ze niet verwijderd op m'n Android..
Als je ze verwijdert, zijn ze dan ook weg op de exchange server?Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:09:
Update verliep en werkt goed alleen mijn Exchange mail synchroniseert niet meer naar behoren..
Bijv. even kijken op je web outlook.
Raad je me ook aan om, net als jij, de telefoon te rooten en een custom rom erop te zetten? Heb daar namelijk verder helemaal geen kennis van.yannickie111 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:09:
[...]
Ik heb laatst mijn telefoon geroot en een custom rom geflashed. Loopt soepeler (ook soepeler dan de laatste update). Ik heb nu sense 3.5 in plaats van 3.0 die je krijgt met de OTA update. Zijn toch weer wat puntjes verbeterd in 3.5.
Succes!
Verwijderd
Ja inderdaad, dan zijn ze wel weg. Het betreft vooral e-mails die ik in Outlook 2010 lees en verplaats naar een andere map binnen mijn Postvak In (om te archiveren). Sommige ervan blijven op de gsm in Postvak In staan met ongelezen status. Dat is niet correct.martjah schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:08:
[...]
Als je ze verwijdert, zijn ze dan ook weg op de exchange server?
Bijv. even kijken op je web outlook.
Ik heb de Exchange account al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd. Dan verloopt alles juist, totdat ik in Outlook 2010 enkele mails verplaats en gaat 't stilaan terug mis.
In webmail zie ik de mails zoals in Outlook 2010 (= goed). Op m'n Android zie ik dan nog een aantal mails te veel staan (die normaal in een andere map staan) (= fout).
Ik werk met cloud exchange fyi.
Dit was voor de update totaal geen probleem.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2011 20:13 . Reden: update mbt webmail ]
Ik zou het zeker doen.Tukkerrandy schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:58:
[...]
Raad je me ook aan om, net als jij, de telefoon te rooten en een custom rom erop te zetten? Heb daar namelijk verder helemaal geen kennis van.Toch bedankt, zal binnenkort een keer ervoor gaan zitten.
Hier staat een duidelijke handleiding van ik222. Lees je eerst goed in, back-up zoveel mogelijk, lees alles rustig door, en neem de tijd (kerstdagen ofzo haha).
Succes!
ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
Net even een opmerking toegevoegd aan die guide betreffende de laatste software versies (Sense 3.0 via officiele OTA update). Je kunt die nu dus ook rooten met de laatste versie van ace hack kit (zoals beschreven in mijn guide) maar raakt dan wel al tijdens het rooten alle data kwijt. Dit was niet het geval met de 2.x versies tijdens het rooten met de ace hack kit.
Ik word helemaal gek van de nieuwe versie van de Market 3.4.4. Vroeger stonden de apps netjes op een rij - diegenen die de laatste werden geïnstalleerd of geüpdatet waren in het begin en de ouderen aan het einde. Nu worden ze gesorteerd alfabetisch.
Ik weet niet of dit alleen op de DHD het geval is of bij alle Android toestellen, maar in ieder geval gebeurde dit na de laatste FOTA update van mij DHD naar Android 2.3.5. Iemand een tip hoe ik de oude terug krijg of de apps handmatig kan sorteren?
Edit: Ik krijg hem wel weg en de oude versie weer terug 2.3.6, maar nadat ik hem verwijderd heb en na een keer de Market te openen, komt de nieuwste versie steeds weer terug.
Ik weet niet of dit alleen op de DHD het geval is of bij alle Android toestellen, maar in ieder geval gebeurde dit na de laatste FOTA update van mij DHD naar Android 2.3.5. Iemand een tip hoe ik de oude terug krijg of de apps handmatig kan sorteren?
Edit: Ik krijg hem wel weg en de oude versie weer terug 2.3.6, maar nadat ik hem verwijderd heb en na een keer de Market te openen, komt de nieuwste versie steeds weer terug.
[ Voor 24% gewijzigd door GentiLi op 20-12-2011 20:30 ]
Waar ik mij trouwens al aan irriteer sinds de vorige officiele versie is dat als je de klok widget open hij automatisch naar de wereldklok gaat, waarbij ik zelf niet kan definieren in welk submenu hij op moet starten.
Iemand een suggestie waarbij dit wel kan?
Iemand een suggestie waarbij dit wel kan?
Verwijderd
Iemand na de update ook problemen dat de wekker geen geluid meer maakt. Ik heb me 2x verslapen. Dacht de 1e keer dat het aan mezelf lag omdat de telefoon op stil stond (optie om geluid te laten horen als tel op stil staat stond overigens aangevinkt)
Heb ik ook. In het kort:Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 07:36:
Iemand na de update ook problemen dat de wekker geen geluid meer maakt. Ik heb me 2x verslapen. Dacht de 1e keer dat het aan mezelf lag omdat de telefoon op stil stond (optie om geluid te laten horen als tel op stil staat stond overigens aangevinkt)
- kan de toon wel instellen, maar óf hij doet het niet, óf hij is niet gewijzigd
- zelfde voor SMSjes, krijg geen enkele notificatie meer.
Contact opgenomen en die hebben me geadviseerd om maar een hard-reset te doen.

Verwijderd
UPDATE ivm dit issue. Heb ondertussen een factory reset uitgevoerd. Geen baat!
Gewoonweg een bug in de mail applicatie imo.
Heb op een Duits en Engels forum al mensen gevonden met exact hetzelfde probleem maar zonder oplossing.
Voor mij is deze mail app nu zo goed als nutteloos en kan ik m'n mail beter via de web interface van onze Exchange lezen.
Gewoonweg een bug in de mail applicatie imo.

Voor mij is deze mail app nu zo goed als nutteloos en kan ik m'n mail beter via de web interface van onze Exchange lezen.
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:09:
Ik geloof dat die SMS bug ook in 2.1 of 2.2 zat weet niet precies welke...Sanction schreef op woensdag 21 december 2011 @ 08:12:
[...]
Heb ik ook. In het kort:
- kan de toon wel instellen, maar óf hij doet het niet, óf hij is niet gewijzigd
- zelfde voor SMSjes, krijg geen enkele notificatie meer.
Contact opgenomen en die hebben me geadviseerd om maar een hard-reset te doen.
Heb toen de app. 'SMS Popup' van Adam K geïnstalleerd deze geeft wel een notificatie en je blijft de orginele sms app gebruiken
-
[ Voor 100% gewijzigd door Saus op 14-11-2013 10:43 ]
Verwijderd
Ik gebruik Quickpic als photobrowser maar sinds die nieuwe update worden foto's in een andere map opgeslagen (sdcard/DCIM/940MEDIA in plaats van /100MEDIA waar ze eerst werden opgeslagen). Nu heb ik dus 2 mappen voor foto's, érg irritant. Iemand een oplossing? Ik heb zelf nog niks gevonden namelijk.
Via de computer alle foto's van /100MEDIA in /940MEDIA dumpen?Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:18:
Ik gebruik Quickpic als photobrowser maar sinds die nieuwe update worden foto's in een andere map opgeslagen (sdcard/DCIM/940MEDIA in plaats van /100MEDIA waar ze eerst werden opgeslagen). Nu heb ik dus 2 mappen voor foto's, érg irritant. Iemand een oplossing? Ik heb zelf nog niks gevonden namelijk.
Vreemd bij mij komen de foto's die ik maak gewoon in /100MEDIA
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
hier heb ik ook last van sinds de update. het is bij mij niet bij alle contacts, een aantal klopt en een aantal klopt niet. geen idee waar het misgaat. heeft iemand toevallig al een oplossing uitgevogeld?Pierre61 schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:59:
Heren,
Sinds afgelopen weekend zit ik met een raar probleem, na een factory reset zijn de verjaardagen in mijn contacten ineens 1 dag later dan de juiste geboorte datum.
[afbeelding]
Deze persoon is toch echt op 28 september jarig en niet op de 29e kan iemand mij vertellen waar dit fout gaat.
Bedankt alvast
edit:
sterker nog, als je bij de contacts -> bewerken kijkt staat de geboortedatum gewoon goed. als je 'm daarna opslaat staat ie weer een dag later. het lijkt er dus op dat er alleen iets met de weergave is. de datum corrigeren zodat hij weer goed staat is dan ook onmogelijk. ik heb de bug bij HTC gerapporteerd en die kenden 'm nog niet dus hopelijk wordt ie iig bij een volgende update meegenomen.
[ Voor 21% gewijzigd door Frieda op 21-12-2011 17:34 ]
Ja, on-screen en trillen, geen geluid.Kleissen88 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:33:
[...]
Ik geloof dat die SMS bug ook in 2.1 of 2.2 zat weet niet precies welke...
Heb toen de app. 'SMS Popup' van Adam K geïnstalleerd deze geeft wel een notificatie en je blijft de orginele sms app gebruiken
Hmm okay dat is wel heel raar.. had toen wel geluid
Hm, ik was in het begin nog wel tevreden (na het rooten en flashen), maar nu ik alle apps er weer op heb lijkt hij weer een stuk trager te worden, ik weet niet of het daadwerkelijk komt door al de applicaties die ik heb, of dat mijn mobiel gewoon verneukt is. Gameboid bijvoorbeeld schokt erg regelmatig, apps openen en sluiten, net als screen unlocken, schokt ook wel eens en de hele music player is gewoon traaaaaaag. Tips zouden zeer welkom zijn, het gaat nu alles behalve soepel op de telefoon.
Ik heb voor dit probleem ook contact opgenomen met HTC maar daar nooit meer iets van terug gehoord.Frieda schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:44:
[...]
hier heb ik ook last van sinds de update. het is bij mij niet bij alle contacts, een aantal klopt en een aantal klopt niet. geen idee waar het misgaat. heeft iemand toevallig al een oplossing uitgevogeld?
edit:
sterker nog, als je bij de contacts -> bewerken kijkt staat de geboortedatum gewoon goed. als je 'm daarna opslaat staat ie weer een dag later. het lijkt er dus op dat er alleen iets met de weergave is. de datum corrigeren zodat hij weer goed staat is dan ook onmogelijk. ik heb de bug bij HTC gerapporteerd en die kenden 'm nog niet dus hopelijk wordt ie iig bij een volgende update meegenomen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat heb ik ook inderdaad, prima overkomelijk maar wel vreemd. Met die ring ben ik overigens erg tevreden! Veel prettiger wat mij betreft (en het heeft te maken met de unlock patenten van Apple).Saus schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:15:
Iemand ook last van dat als ie een reminder krijgt van een agenda item dat de locatie altijd: ID STUDIO ROOM is? Heb al een beetje gezocht maar kan maar 2 andere topics vinden online. Waar kun je bugs aanmelden eigenlijk?
Moet zeggen dat ik blij met sense 3.5 ben, hoop dingen verbeterd maar waar ik niet bij kan is dat ze sommige elementaire zaken omgegooid hebben. Die ring, wie bedenkt dat na ruim een jaar?
Verwijderd
Vreemd,mijn klok loopt een kwartier achter?
........ Na herstart tijd weer goed.
Opletten dus bij wekker zetten!!!
........ Na herstart tijd weer goed.
Opletten dus bij wekker zetten!!!
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 13:12 ]
Staat er ook altijd bij mij... studio room.. terwijl ik toch echt een locatie heb ingevuld bij m'n afspraken.Saus schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:15:
Iemand ook last van dat als ie een reminder krijgt van een agenda item dat de locatie altijd: ID STUDIO ROOM is? Heb al een beetje gezocht maar kan maar 2 andere topics vinden online. Waar kun je bugs aanmelden eigenlijk?
Moet zeggen dat ik blij met sense 3.5 ben, hoop dingen verbeterd maar waar ik niet bij kan is dat ze sommige elementaire zaken omgegooid hebben. Die ring, wie bedenkt dat na ruim een jaar?
Het kan me alleen niet zoveel boeien
Ik heb een ander vreemd probleem wat ik niet opgelost krijg.
Sinds de update heeft mijn telefoon bedacht om de applicatie Internet niet meer als standaard te willen gebruiken. Ik krijg nu dus elke keer als ik op een link klik de vraag of ik deze wil openen in firefox, internet of opera mobile.
Het vinkje Standaard gebruiken voor deze actie aanvinken heeft totaal geen nut. Als ik die aan vink en dan internet als standaard wil instellen komt dat venster de volgende keer weer net zo hard terug.
Gegevens verwijderen bij internet hielp niks, dus wie heeft er enig idee hoe ik dit zeer irritante probleem kan oplossen.
Sinds de update heeft mijn telefoon bedacht om de applicatie Internet niet meer als standaard te willen gebruiken. Ik krijg nu dus elke keer als ik op een link klik de vraag of ik deze wil openen in firefox, internet of opera mobile.
Het vinkje Standaard gebruiken voor deze actie aanvinken heeft totaal geen nut. Als ik die aan vink en dan internet als standaard wil instellen komt dat venster de volgende keer weer net zo hard terug.
Gegevens verwijderen bij internet hielp niks, dus wie heeft er enig idee hoe ik dit zeer irritante probleem kan oplossen.
Vind ik nou ook. Het gebeurde me om de haverklap dat ik gebeld werd en dat ik de HD uit de zak peuterde waarbij het gesprek werd afgewezen. Nu niet meer gelukkig!ormagon schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:21:
[...]
Met die ring ben ik overigens erg tevreden! Veel prettiger wat mij betreft (en het heeft te maken met de unlock patenten van Apple).
Verwijderd
+1 Ik vind het ook ideaal! Stukken beter!Ceejay schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:44:
[...]
Vind ik nou ook. Het gebeurde me om de haverklap dat ik gebeld werd en dat ik de HD uit de zak peuterde waarbij het gesprek werd afgewezen. Nu niet meer gelukkig!
dat vinkje zetten heeft bij mij bijna elke handeling geen nut...DarkShadow16 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:24:
Ik heb een ander vreemd probleem wat ik niet opgelost krijg.
Maar heeft iemand een idee hoe je de klok widget bij openen automatisch naar je wekker of iets anders laat gaan ipv standaard naar de wereldklok?
Ik heb gemerkt dat het uit maakt hoe je weg gaat uit je klok app. Als je bij de wekker bent en terug drukt ben je op je home scteen. Als je dan weer naar de klok gaat via de widget kom je inderdaad op de wereldklok uit. Als je vanaf je wekker terug gaat met de home button, dan kom je via de klok widget wel weet direct op je wekker uit. Zo werkt het althans bij mij. Wat kan is dat de app op een bepaald moment gesloten wordt en dat ie default opent bij de wereld klok.Megupe schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:21:
[...]
dat vinkje zetten heeft bij mij bijna elke handeling geen nut...
Maar heeft iemand een idee hoe je de klok widget bij openen automatisch naar je wekker of iets anders laat gaan ipv standaard naar de wereldklok?
Net een FOTA update binnen gehaald maar ik heb hem zo snel gedan dat ik niet heb gelezen waarvoor het was. Ik kan geen verschil erkennen iid.
Wil iemand het ook ff checken? Ik ben erg benieuwd wat het was...!
Wil iemand het ook ff checken? Ik ben erg benieuwd wat het was...!
Ik heb een update om Locations bij te werken. Volgens mij niet echt spannend dus.GentiLi schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:11:
Net een FOTA update binnen gehaald maar ik heb hem zo snel gedan dat niet heb gelezen waarvoor het was. Ik kan geen verschil erkennen iid.
Wil iemand het ook ff checken? Ik ben benieuwd wat het was...!
Bij mij werkte locations niet meer, na deze update weer wel.Dutchrevenge schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:13:
[...]
Ik heb een update om Locations bij te werken. Volgens mij niet echt spannend dus.
Nee hoor, bij iedereen.Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:31:
Hmmm.. lijkt erop dat ik de enige ben bij wie de fotomap veranderd is
Klopt, deze heb ik vanmiddag ook gekregen, maar aangezien ik de app niet gebruik heb ik deze geannulleerd.Dutchrevenge schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 13:13:
[...]
Ik heb een update om Locations bij te werken. Volgens mij niet echt spannend dus.
Is er trouwens een methode waarmee je vanuit de kalender app naar Google Maps kan gaan ipv Locations?
Verwijderd
Na de Android update van afgelopen week ben ik tot een paar vervelende feiten aangelopen. Buiten deze klachten is het een verbeterde update.
Wanneer ik gebeld wordt door iemand en ik versleep het opneem icoontje in de 'activation' ring dan crashed de applicatie. Sim-kaart vliegt 2 seconden er na ook uit. Opnieuw pincode invoeren en alles doet het weer.
Erg vervelend aangezien de hoofdfunctie van een telefoon nog steeds bellen is en op dit moment niet mogelijk is om gebeld te worden.
Ook ondervind ik ongewone restarts uit het niets. Dit gebeurd zodra ik de telefoon unlock. Gemiddeld genomen 2/3 keer op een dag.
Voordat er antwoorden komen als Factory Reset; vraag ik alvast, blijven alle contacten na de reset nog steeds gelinkt met Facebook, E-mail, Twitter, LinkedIn, Agenda & Foto's?
Wanneer ik gebeld wordt door iemand en ik versleep het opneem icoontje in de 'activation' ring dan crashed de applicatie. Sim-kaart vliegt 2 seconden er na ook uit. Opnieuw pincode invoeren en alles doet het weer.
Erg vervelend aangezien de hoofdfunctie van een telefoon nog steeds bellen is en op dit moment niet mogelijk is om gebeld te worden.
Ook ondervind ik ongewone restarts uit het niets. Dit gebeurd zodra ik de telefoon unlock. Gemiddeld genomen 2/3 keer op een dag.
Voordat er antwoorden komen als Factory Reset; vraag ik alvast, blijven alle contacten na de reset nog steeds gelinkt met Facebook, E-mail, Twitter, LinkedIn, Agenda & Foto's?
Het is een bizarre smartphone...ik heb na de update naar sense 3.0 moeten teruggaan naar fabrieksinstellingen. Dit wegens de herstartloop...nu deed ik overlaatst een volledige herstart en had meteen weer de herstartloop. Nu heb ik ontdekt dat als je hem uitzet,sd kaartje eruit en terug opstarten om te kijken of hij normaal doet,dan weer uit,batterij eruit,kaartje erin en batterij ook en starten... Dan werkt hij terug zoals dat moet...ik weet echter niet waar het probleem zit...ik begin de telefoon wel onbetrouwbaar te vinden. En dat zelfs na volledige reset... Was ik maar niet zo verliefd op Android,ik had allang een iPhone... Snelle updates,en veel betrouwbaarder
Ik had ook spontane reboots, bij mij kwam dat omdat de SIM kaart er wat los inzat. Ik heb met een kleine beetje tape de kaart op de plek vastgeplakt en sindsdien heb ik geen last van reboots meer.
Hier hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:41:
Na de Android update van afgelopen week ben ik tot een paar vervelende feiten aangelopen. Buiten deze klachten is het een verbeterde update.
Kan 9 van de 10 keer niet opnemen als ik gebeld wordt omdat de phone app vast loopt.
Restarts heb ik gelukkig geen last van.
Voor de update liep de telefoon als een zonnetje, nooit problemen alles functioneerde 100%.
Nu doet hij niet meer waar ik hem primair voor heb gekocht .... bellen.
Mijn vrouw heeft ook niets dan problemen met haar sensation.
Begin het steeds meer waardeloze rommel te vinden, buggie updates iedere keer.
Terugbrengen naar fabrieksinstellingen werkt waarschijnlijk wel, alleen ben je dan al je data kwijt.
Rooten werkt niet meer met deze versie zonder dat je je data kwijt bent dus het wordt de keuze om of het probleem te accepteren, of je data kwijt te raken en al je games maar opnieuw mee te beginnen
amd XP 1800+, 512 mb ddr cas2, geforce 4 TI4200 128mb ,sblaster audigy, ibm 120XP 120gig , maxtor D740X 65Gig 21" LG Flatron 795FT, Canon Eos 10D met wat glaswerk
Aan alleen rooten had je ook niets gehad, alleen het installeren van een custom rom zou je probleem dan oplossen en ook hiervoor had je eerst een full wipe moeten doen waarna je alles kwijt zou zijn. Als je enkel dit probleem wilt oplossen kun je beter gewoon een factory reset doen. Het enige voordeel van rooten zonder dataverlies zou zijn dat je dan daarna titanium backup zou kunnen gebruiken maar ook een dergelijke backup restoren kan weer voor problemen zorgen.
Overigens dat je voor het installeren van een custom rom sowieso moet wipen en ook bij updates met een nieuwe basis sterk aangeraden wordt een full wipe te doen heeft dus als reden dat je anders dergelijke problemen kan verwachten. Dat HTC dit soort OTA updates uit laat voeren zonder dataverlies is leuk maar levert vaak problemen op en heeft sowieso een negatieve invloed op de performance. Dus ik zou na een update sowieso altijd een factory reset aanraden
Overigens dat je voor het installeren van een custom rom sowieso moet wipen en ook bij updates met een nieuwe basis sterk aangeraden wordt een full wipe te doen heeft dus als reden dat je anders dergelijke problemen kan verwachten. Dat HTC dit soort OTA updates uit laat voeren zonder dataverlies is leuk maar levert vaak problemen op en heeft sowieso een negatieve invloed op de performance. Dus ik zou na een update sowieso altijd een factory reset aanraden
Verwijderd
Door de SD kaart te verwijderen wanneer het toestel uit staat en vervolgens op te starten zonder SD kaart en hierna weer uit te zetten, batterij eruit en erin, SD kaart er weer terug in en aan te zetten zijn alle problemen verholpen.
Ik kan weer opnemen en tot nu toe geen last van automatische restarts!
Dus zeker proberen als je problemen hebt!
Ik kan weer opnemen en tot nu toe geen last van automatische restarts!
Dus zeker proberen als je problemen hebt!
Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet de gemiddelde consument niet.ik222 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 20:12:
Aan alleen rooten had je ook niets gehad, alleen het installeren van een custom rom zou je probleem dan oplossen en ook hiervoor had je eerst een full wipe moeten doen waarna je alles kwijt zou zijn. Als je enkel dit probleem wilt oplossen kun je beter gewoon een factory reset doen. Het enige voordeel van rooten zonder dataverlies zou zijn dat je dan daarna titanium backup zou kunnen gebruiken maar ook een dergelijke backup restoren kan weer voor problemen zorgen.
Aangezien het een consumenten product is vind ik het een slechte zaak dat je telefoon, na een door de fabrikant aangeboden update, dit soort problemen vertoond.
Zonder iphone versus android discussie aan te zwengelen, dit probleem had ik met mijn iphone nooit.
Rooten had inderdaad als doel om titanium backup te gebruiken.
Voor mij zijn alleen mijn smsjes en savegames belangrijk.
Rest synct wel weer met de market of outlook.
Vind het een slechte zaak dat dit niet mogelijk is met android.
Met mijn stokoude nokia kon ik dat soort basis backups zelfs doen.
Truck met de SD kaart erin en eruit ga ik even proberen.
Mocht het werken dan meld ik het wel even.
Wellicht zijn er meer mensen met hetzelfde probleem.
amd XP 1800+, 512 mb ddr cas2, geforce 4 TI4200 128mb ,sblaster audigy, ibm 120XP 120gig , maxtor D740X 65Gig 21" LG Flatron 795FT, Canon Eos 10D met wat glaswerk
SMSjes kan je opzich backuppen zonder root, de rest heb je idd gelijk
Verwijderd
Nee hoor, hier ookVerwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:31:
Hmmm.. lijkt erop dat ik de enige ben bij wie de fotomap veranderd is
De vraag is hoeveel van de gemiddelde consumenten dergelijke problemen krijgen? Ik denk dat het echt uitzonderingen zijn. Bij mij in ieder geval nog nooit problemen gehad na updates.beunhaasje schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 21:41:
[...]
Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weet de gemiddelde consument niet.
Aangezien het een consumenten product is vind ik het een slechte zaak dat je telefoon, na een door de fabrikant aangeboden update, dit soort problemen vertoond.
Zonder iphone versus android discussie aan te zwengelen, dit probleem had ik met mijn iphone nooit.
...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik heb sinds de update inderdaad ook last van problemen waarvan ik er al een aantal hierboven heb gelezen:
* Langere reactietijden bij openen apps
* Alarm zonder geluid (= verslapen)
* Het is vanuit de ruststand niet meer mogelijk om de telefoon op te kunnen nemen, aangezien Sense dan crasht. Regelmatig moet ik dan ook de pincode van de SIMkaart opnieuw invoeren.
* De standaard muziekspeler die spontaan van de pauze of stopstand schiet en over de speaker begint te spelen, terwijl de headset is ingeplugd.
* Ineens een mp3 als melding bij binnenkomende email, terwijl in de instellingen gewoon alles goed staat.
Ik heb nu de tip met de SD kaart geprobeerd en hopelijk helpt dat. Anders een Factory Reseten anders naar HTV, want zo instabiel als die nu is, is niet werkbaar
* Langere reactietijden bij openen apps
* Alarm zonder geluid (= verslapen)
* Het is vanuit de ruststand niet meer mogelijk om de telefoon op te kunnen nemen, aangezien Sense dan crasht. Regelmatig moet ik dan ook de pincode van de SIMkaart opnieuw invoeren.
* De standaard muziekspeler die spontaan van de pauze of stopstand schiet en over de speaker begint te spelen, terwijl de headset is ingeplugd.
* Ineens een mp3 als melding bij binnenkomende email, terwijl in de instellingen gewoon alles goed staat.
Ik heb nu de tip met de SD kaart geprobeerd en hopelijk helpt dat. Anders een Factory Reseten anders naar HTV, want zo instabiel als die nu is, is niet werkbaar
Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"
Even voor de inventarisatie: ik heb hier ook last van de 'opneembug' na de laatste update. Wanneer m'n DHD gelocked is en ik wordt gebeld dan zorgt een 'decline' ervoor dat de telefoon compleet crasht (ringtone blijft op vol volume afgaan, geen manier om dat te stoppen dan door de batterij eruit te trekken), wanneer ik opneem wordt ik half verbonden, maar crasht de app ook en gaat bijvoorbeeld mijn muziek weer vrolijk door met spelen (dus door het gesprek heen).
Daarna lijkt de SIM inderdaad even verdwenen en moet ikmijn PIN-code opnieuw ingeven, waarna 't weer normaal lijkt.
Hopen dat er snel een fix komt, de opstart/batterij/HD-kaart-truc is me een te weinig elegante oplossing
Daarna lijkt de SIM inderdaad even verdwenen en moet ikmijn PIN-code opnieuw ingeven, waarna 't weer normaal lijkt.
Hopen dat er snel een fix komt, de opstart/batterij/HD-kaart-truc is me een te weinig elegante oplossing
Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)
Ik heb dit op kunnen lossen door de ROM opnieuw via de RUU te flashen..Frank schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:28:
Even voor de inventarisatie: ik heb hier ook last van de 'opneembug' na de laatste update. Wanneer m'n DHD gelocked is en ik wordt gebeld dan zorgt een 'decline' ervoor dat de telefoon compleet crasht (ringtone blijft op vol volume afgaan, geen manier om dat te stoppen dan door de batterij eruit te trekken), wanneer ik opneem wordt ik half verbonden, maar crasht de app ook en gaat bijvoorbeeld mijn muziek weer vrolijk door met spelen (dus door het gesprek heen).
Had zelf minder vertrouwen in een hard reset. Sindsdien geen problemen meer *klop klop klop*.
Uiteraard wel weer alles kwijt. Wel ervaar ik ook minder vloeiende bewegingen en soms haperingen.
Had ik ook - tamelijk frustrerend - maar een factory reset verhielp datVerwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:41:
Die moest ik opnieuw linken (muv de laatste twee, want dat link ik niet aan contacten). Gelukkig klopten 99% van de suggesties, dus kon ik kiezen om alles te laten selecteren en dan zelf te scannen om een handvol foute koppelingen eruit te halen.Voordat er antwoorden komen als Factory Reset; vraag ik alvast, blijven alle contacten na de reset nog steeds gelinkt met Facebook, E-mail, Twitter, LinkedIn, Agenda & Foto's?
Bij mij werkte het nog steeds niet normaal en bleef die restarten. Heb toen maar wat geprobeerd en drukte ik op: menu -> instellingen -> geheugen -> "SD-kaart ontkoppelen". Hij reboote nog 1 keer en toen deed die normaal. Wat ben ik blij en opgelucht.magnum73 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 18:48:
Dit wegens de herstartloop...nu deed ik overlaatst een volledige herstart en had meteen weer de herstartloop. Nu heb ik ontdekt dat als je hem uitzet,sd kaartje eruit en terug opstarten om te kijken of hij normaal doet,dan weer uit,batterij eruit,kaartje erin en batterij ook en starten... Dan werkt hij terug zoals dat moet...
Ik heb alleen nog steeds last -sinds de vorige update- dat die niet die HTCsync niet ziet op mijn computer. Heb de toen gedaan wat er gezegd werd, (HTCsync al kiezen in menu, aansluiten aan de pc, programma -> wissen -> reparatie) maar helaas. Iemand ondertussen nog nieuwe tips? Kon weinig informatie vinden op Google.
Inspireer en word geïnspireerd.
Verwijderd
Hm, ik heb denk ik iets gemist... Toen ik mijn DHD kocht, eind 2010, kostte een 32 Micro SD volgens mij meer dan 100 euro of zo... In ieder geval belachelijk duur, dus heb ik maar een 16 Gb versie gekocht. Nu zie ik (stomtoevallig) dat er nu al 32 Gb Micro SD's zijn voor zo'n 35 - 40 euro...???
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Sandisk microSDHC 32GB Class 2
Moet ik nog ergens op letten (class 2, class 4?) of kan is elke willekeurige 32 Gb Micro SC goed voor de DHD? Welke hebben jullie? (Ik neem tenminste aan dat meer lui onderhand een 32 Gb kaartje hebben.) Ik zit al tijden te rommelen met ruimte en dingen te deleten...
Zou heerlijk zijn om de hoeveelhuid ruimte te verdubbelen! 
Als ik het me goed herinner is het gewoon een kwestie van de oude SD kopieren naar de nieuwe vis de PC en alles werkt gewoon, toch?
Bijvoorbeeld:
pricewatch: Sandisk microSDHC 32GB Class 2
Moet ik nog ergens op letten (class 2, class 4?) of kan is elke willekeurige 32 Gb Micro SC goed voor de DHD? Welke hebben jullie? (Ik neem tenminste aan dat meer lui onderhand een 32 Gb kaartje hebben.) Ik zit al tijden te rommelen met ruimte en dingen te deleten...
Als ik het me goed herinner is het gewoon een kwestie van de oude SD kopieren naar de nieuwe vis de PC en alles werkt gewoon, toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 15:36 ]
@J van E.
Ik heb ergens gelezen dat het beter een class 4 of hoger voor de DHD aan te raden is. De class2 werkt niet zo goed als je video's in HD wil spelen op de DHD. Het zou dus niet snel genoeg kunnen zijn.
Ik heb iid een paar weken terug een 32G class10 voor 35-40 euro of zo, weet niet meer precies.
Ik heb ergens gelezen dat het beter een class 4 of hoger voor de DHD aan te raden is. De class2 werkt niet zo goed als je video's in HD wil spelen op de DHD. Het zou dus niet snel genoeg kunnen zijn.
Ik heb iid een paar weken terug een 32G class10 voor 35-40 euro of zo, weet niet meer precies.
[ Voor 22% gewijzigd door GentiLi op 02-01-2012 22:31 ]
Verwijderd
Ok, ik zal ff op de class gaan letten. Ik wil ook meer Gb's om meer films bij de hand te hebben, dus...
Ik wordt he-le-maal gek van de crashes sinds de update..
Iemand nog een suggestie anders dan 'terug naar fabrieksinstellingen'?
De sd-kaart eruit halen truc heb ik ook al geprobeerd.
Overigens start sense nooit spontaan opnieuw op. Alleen maar als ik vanuit een app op home of back druk..
Overigens start sense nooit spontaan opnieuw op. Alleen maar als ik vanuit een app op home of back druk..
Blender....
Ik denk dat er weinig anders op zit.Andre21 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 00:27:
Ik wordt he-le-maal gek van de crashes sinds de update..
Enkele weken terug was er bij Aldi in België een micro SD van 32GB voor 30€ (class 4 stond erop), natuurlijk was deze tegen de middag reeds uitverkocht in alle 3 de Aldi 's in mijn omgeving ... typisch. Gebruik momenteel nog de originele class 2 van 8GB en heb geen problemen met filmen. Heb eens online gezocht en de prijzen voor 32GB zijn idd gezakt (eindelijk).
Vorige week heb ik de bug van het alarmgeluid ook voorgehad, best wel irritant als je je hierdoor overslaapt. Toestel eens herstart en sindsdien niet meer voorgehad, hoop dat het zo blijft.
Vorige week heb ik de bug van het alarmgeluid ook voorgehad, best wel irritant als je je hierdoor overslaapt. Toestel eens herstart en sindsdien niet meer voorgehad, hoop dat het zo blijft.
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem met mijn DHD, de "decline" in mijn geval was het Twitter account van de persoon die mijn opbelde, gekoppeld in mijn contacten. Eens ik de Twitter account van die persoon loskoppel in mijn contacten was het opgelost en kan ik bij een oproep gewoon openmen of negeren..Frank schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 17:28:
Voor iedereen met een hoop crashes raad ik aan alles te backuppen en terug naar een andere ROM. Hetzij custom, hetzij factory reset. Contacten backup ik met mijn google-account en de apps ook (niet inhoudelijk! ze worden wel teruggezet). Whatsapp kan je makkelijk backuppen en sms'jes ook. Doe ik niet, gebruik de geschiedenis niet.
Verder is na een andere ROM installeren aanmelden bij facebook, twitter, whatsapp en google zon beetje alles wel gedaan
De apps installeert hij automagisch al. Van sommige apps kun je makkelijk een backup maken.
Is altijd handig voor als hij compleet crasht, dan heb je ook een backup nodig dus het is niet een 'onnodig en onhandig tijdsvervuiling'.
Verder is na een andere ROM installeren aanmelden bij facebook, twitter, whatsapp en google zon beetje alles wel gedaan
Is altijd handig voor als hij compleet crasht, dan heb je ook een backup nodig dus het is niet een 'onnodig en onhandig tijdsvervuiling'.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Tipje; ik kreeg net de Opusshop nieuwsbrief binnen. Phililps Class 10 32GB voor 35,- gratis verzending. Is uiteraard niet als reclame bedoeld, maar puur ter info.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:55:
Ok, ik zal ff op de class gaan letten. Ik wil ook meer Gb's om meer films bij de hand te hebben, dus...
Ik heb dus een goldcard aangemaakt met mijn huidige memorycard ivm het rooten van custom ROM's maar als ik dan een andere kaart koop krijg ik er dan gezeik mee dat ik niet meer kan rooten? Ik merk af en toe dat met HD filmen ik een lagere framerate heb en dat dit dus ook aan het kaartje kan liggen. Daarnaast wil ik ook wat meer muziek en foto's bij me hebben dus wordt het toch wel een grotere kaart.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:54:
[...]
Tipje; ik kreeg net de Opusshop nieuwsbrief binnen. Phililps Class 10 32GB voor 35,- gratis verzending. Is uiteraard niet als reclame bedoeld, maar puur ter info.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Ah, jammer, net te laat.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:54:
[...]
Tipje; ik kreeg net de Opusshop nieuwsbrief binnen. Phililps Class 10 32GB voor 35,- gratis verzending. Is uiteraard niet als reclame bedoeld, maar puur ter info.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 16:24 ]
Via de Ace hack kit kun je sowieso gewoon rooten, ook met een nieuwe SD kaart aangezien deze kit dan vanzelf een goldcard van je nieuwe SD kaart maakt.NoxiuZ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:17:
[...]
Ik heb dus een goldcard aangemaakt met mijn huidige memorycard ivm het rooten van custom ROM's maar als ik dan een andere kaart koop krijg ik er dan gezeik mee dat ik niet meer kan rooten? Ik merk af en toe dat met HD filmen ik een lagere framerate heb en dat dit dus ook aan het kaartje kan liggen. Daarnaast wil ik ook wat meer muziek en foto's bij me hebben dus wordt het toch wel een grotere kaart.
Oke super!
Heb ook een simpele USB microSD lezer erbij gedaan, was tijdens het rooten van vorige versies wel handig. Plus dat ik nou fatsoenlijk de oude kaartjes kan vullen en legen
Hoeft niet meer via wifi e.d.
Binnenkort maar eens kijken of de 8GB kaart makkelijk over te zetten is naar 32GB dmv een image
Heb ook een simpele USB microSD lezer erbij gedaan, was tijdens het rooten van vorige versies wel handig. Plus dat ik nou fatsoenlijk de oude kaartjes kan vullen en legen
Binnenkort maar eens kijken of de 8GB kaart makkelijk over te zetten is naar 32GB dmv een image
[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 03-01-2012 16:30 ]
Gewoon de hele inhoud naar je schijf kopieren en dan vanaf je pc naar je nieuwe sd kaart kopieren zou toch voldoende moeten zijn? Of mis ik iets?NoxiuZ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:29:
Oke super!
Heb ook een simpele USB microSD lezer erbij gedaan, was tijdens het rooten van vorige versies wel handig. Plus dat ik nou fatsoenlijk de oude kaartjes kan vullen en legenHoeft niet meer via wifi e.d.
Als je eenmaal je toestel geroot hebt via een goldcard, dan is dat daarna bij een andere custom rom niet meer nodig. (Tenzij je weer naar een branded stock rom gaat.)NoxiuZ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:17:
[...]
Ik heb dus een goldcard aangemaakt met mijn huidige memorycard ivm het rooten van custom ROM's maar als ik dan een andere kaart koop krijg ik er dan gezeik mee dat ik niet meer kan rooten? Ik merk af en toe dat met HD filmen ik een lagere framerate heb en dat dit dus ook aan het kaartje kan liggen. Daarnaast wil ik ook wat meer muziek en foto's bij me hebben dus wordt het toch wel een grotere kaart.
Ik zit nu op een branded stock rom
Dan gaat deze maar in een laatje en bewaar ik hem goed
Verwijderd
Denk hierbij ook aan de verborgen bestanden en mappen.ik222 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:32:
[...]
Gewoon de hele inhoud naar je schijf kopieren en dan vanaf je pc naar je nieuwe sd kaart kopieren zou toch voldoende moeten zijn? Of mis ik iets?
Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.
Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.
Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1426298/">HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic</a>.
Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1428745/">HTC Desire HD accessoirestopic</a>.
Vragen over Android software mogen in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1437620/last/">Android Market en applicatietopic (deel 10)</a> of in een van de eerdere delen.
Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436550//">dit</a> topic.
Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1441488/">HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72)</a>.
Overige offtopic berichten kunnen zonder verder bericht worden verwijderd!