Deze melding kreeg ikook toen ik killzone 3 (PS3) wou spelen op onze D7000. Oplossing hiervoor was om voor het spel op te starten de tv al in 3D modus te zetten. Misschien helpt dit ook in de Moviemax App?
Daarom hoopte ik ook dat die 'oude' modellen wat meer in prijs zouden zakken (richting de 1000,-), want ik vind de UE46ES7000 niet echt een improvement (dat bewegings- en spraakgestuurd werken boeit me niet).. Zie ze trouwens ook maar bij 1 of 2 winkels onder de 2000,-...Quan Vu schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:12:
Waarom zou je dan het oude model willen? Zijn opvolger, de 46ES7000, kan je krijgen voor 1650 met gratis Samsung tablet. Stel dat je die niet wil, kan je nog makkelijk verkopen voor 300 en dan heb je voor 1350 een nieuwe topmodel.
http://www.lcd-promotion....000_SAMSUNG_LED_TV_3D.php 1449 eurohabermas schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:03:
De prijzen voor deze tv's willen nog niet echt zakken he? Zit al een maandje of zo te broeden op een UE46D7000, maar die blijft rond de 1400-1500 schommelen, en als ik wat terugblader lees ik dat ze vorige herfst ook al voor de prijs weggingen.... Enige kans dat de prijzen voor het EK gaan zakken, of is hoogstens pas ná het EK?
chanelboris schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:43:
[...]
http://www.lcd-promotion....000_SAMSUNG_LED_TV_3D.php 1449 euro voor 46D8000
Je bent er bijna, via de groene b-knop kan je zoomen maar 75%, zodathet onderste deel in beeld komt. Hier zie je in lichtblauw een stop en play knop, tijdsindicatiebalk (schuivende stip bij afspelen) en rechtsonder voor en achteruitspoelen en geluid aan/uit.spacewagon schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:08:
[...]
Dit is mij niet gelukt. Ik kies de uitzending. Er komt dan een soort pop-up waarbij je de uitzending kunt starten door op de preview te drukken of naar beneden kan scrollen voor uitleg over die uitzending. Ik zie geen blauwe play of stop knop. Hoe zie jij die knoppen daar? Ik kan de uitzending starten door er op te klikken. Dan komt er een nieuwe pagina die zwart blijft...
Nadat je op de playknop hebt gedrukt (en programma speelt) kan je pauzeren etc met de knoppen op de ab. Laat even weten of het lukt.
gister een UE46D7000 ergens op de kop weten te tikken
ziet er helemaal top uit. wat observaties:
- afstandbediening redelijk waardeloos, helemaal in het donker, zit constant op de verkeerde knoppen te drukken
- 3D doorgaans erg goed (begin van Hugo ziet er fantastisch uit). IMAX Under The Sea echter zit ik constant te 'focussen' met m'n ogen, wat erg vermoeiend is. is dat een settings issue?
- 3D wordt (via USB, gedownloade content, HSBS) eigenlijk nooit zelf herkend, moet het via de knop instellen. wordt het alleen herkend via blu-ray ofzo?
- geluid in de Smart Hub gaat niet terug naar m'n receiver (Pioneer VSX 819). is op zich logisch natuurlijk, maar hoe krijg je zoiets gefixed? mijn receiver ondersteunt volgens mij geen ARC, dus zou optical een optie zijn? hoe hebben jullie dat gedaan?
- ik probeerde GT5 in 3D mode te spelen, maar wanneer ik in settings naar 3D schakelde, klapt ie eruit, "geen bronsignaal" of iets dergelijks

- ik zie soms heel lichte bleeding in de hoeken (bij de youtube app bijvoorbeeld), niet altijd op dezelfde plek. is dit een reden om ermee terug te gaan? *EDIT*: na doorspitten van dit topic denk ik dat het meer Clouding is, ik zag het met name wanneer de youtube app gestart is in het zwarte veld. Zal morgen wel een foto posten.
[ Voor 10% gewijzigd door habermas op 19-04-2012 11:23 ]
De D7000 ondersteunt bizar genoeg ook geen ARC...habermas schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:00:
- geluid in de Smart Hub gaat niet terug naar m'n receiver (Pioneer VSX 819). is op zich logisch natuurlijk, maar hoe krijg je zoiets gefixed? mijn receiver ondersteunt volgens mij geen ARC, dus zou optical een optie zijn? hoe hebben jullie dat gedaan?
Ligt eraan hoe het wordt aangeboden. Als ik op mijn Popcornhour A210 in de bestandsnaam ".3DSBS." zet, stuurt die het zo naar de Samsung tv dat die het automatisch correct herkent. Dit geldt echter niet voor elke mediaspeler, en ook niet voor andere 3D-formaten.habermas schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:00:
[...]
- 3D wordt (via USB, gedownloade content, HSBS) eigenlijk nooit zelf herkend, moet het via de knop instellen. wordt het alleen herkend via blu-ray ofzo?
Ik dacht van wel. Hdmi aansluiting 2 heet (ARC).Kaspers schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:42:
[...]
De D7000 ondersteunt bizar genoeg ook geen ARC...
Mijn afstandbediening heeft rechtboven een "Lampje"-knop. Als ik daarop druk lichten de toetsen op als ik erop druk.habermas schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:00:
[...]
....
- afstandbediening redelijk waardeloos, helemaal in het donker, zit constant op de verkeerde knoppen te drukken
.....
kan je trouwens met ARC wel 5.1 surround halen vanaf een externe bron naar een andere externe bron?
[ Voor 12% gewijzigd door megadoom op 19-04-2012 17:20 ]
Ik zie dat er voor de XXD7000 nieuwe firmware beschikbaar is. De 1022.1 (19-04-2012 USB)
http://www.samsung.com/nl.../UE55D7000LSXXN-downloads
Beschrijving is dan wel weer van de 1020 (zucht .... wat een draken daar bij Samsung)
http://www.samsung.com/nl.../UE55D7000LSXXN-downloads
Beschrijving is dan wel weer van de 1020 (zucht .... wat een draken daar bij Samsung)
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Hallo,
ik ben nieuw hier en hoop dat jullie een goed advies hebben.
ik wil een nieuwe mediaplayer aansluiten op mijn samsung 55d7000.
omdat mijn oude ryan play on hd (1) niet goed omging met 3D.
ik heb toen de IconBit XDS73D vanwege de specs gekocht (usb 3.0 en hdmi1.4) maar kreeg die in 3d niet goed aan gang, de keuze 2d/3d sbs enz. ging in conflict met de 2D/3b sbs/3d ou instelling van de tv (doe ik iets fout ?)
heeft iemend de 55d7000 en goede ervaring (vooral in 3D) met een bepaalde mediaplayer.
b.v.d.
René
ik heb toen de IconBit XDS73D vanwege de specs gekocht (usb 3.0 en hdmi1.4) maar kreeg die in 3d niet goed aan gang, de keuze 2d/3d sbs enz. ging in conflict met de 2D/3b sbs/3d ou instelling van de tv (doe ik iets fout ?)
heeft iemend de 55d7000 en goede ervaring (vooral in 3D) met een bepaalde mediaplayer.
b.v.d.
René
dit lijkt een hdmi-handshake issue te zijn. andere hdmi-kabel direct van PS3 naar D7000 werkte wel (geen receiver ertussen). Vond GT5 in 3D trouwens nauwelijks anders, Crysis 2 zal er wel erg gaaf uit..habermas schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:00:
- ik probeerde GT5 in 3D mode te spelen, maar wanneer ik in settings naar 3D schakelde, klapt ie eruit, "geen bronsignaal" of iets dergelijks
Ik heb sinds vandaag de UE40D6200.
Mooie TV, maar ik heb wel een probleempje op gebied van geluidvertraging.
Ik heb mijn htpc aangesloten op de TV. Het beeld gaat via dvi>hdmi.
Het geluid gaat middels een mini jack kabeltje naar de "audio in" van de TV.
Dit werkt prima.
Echter gaat er via een splitter vanaf de htpc ook een tulp stekker naar mijn versterker.
Als ik de speakers van de TV aanzet en ook het geluid van de versterker dan heb ik een echo. Dit had ik niet bij mijn oude TV.
Het probleem ligt bij de TV. Deze heeft een vertraging op zijn speakers. Mijn versterker is te oud om daar een delay op in te kunnen stellen.
Bij de tv opties zag ik alleen dat je spdif vertragingen in kan stellen, maar niet het geluid van de mini jack. Dit kon ik ook nergens vinden bij het servicemenu.
Is dit met een DAC op te lossen? Of is het dan niet mogelijk om het geluid van de DAC gelijktijdig met het geluid van de TV speakers af te spelen? Dit is wel mijn wens.
Bij de TV geluidsopties moet je namelijk selecteren of je de TV speakers wilt gebruiken of een externe bron. Vandaar dat ik het hier even navraag.
Mooie TV, maar ik heb wel een probleempje op gebied van geluidvertraging.
Ik heb mijn htpc aangesloten op de TV. Het beeld gaat via dvi>hdmi.
Het geluid gaat middels een mini jack kabeltje naar de "audio in" van de TV.
Dit werkt prima.
Echter gaat er via een splitter vanaf de htpc ook een tulp stekker naar mijn versterker.
Als ik de speakers van de TV aanzet en ook het geluid van de versterker dan heb ik een echo. Dit had ik niet bij mijn oude TV.
Het probleem ligt bij de TV. Deze heeft een vertraging op zijn speakers. Mijn versterker is te oud om daar een delay op in te kunnen stellen.
Bij de tv opties zag ik alleen dat je spdif vertragingen in kan stellen, maar niet het geluid van de mini jack. Dit kon ik ook nergens vinden bij het servicemenu.
Is dit met een DAC op te lossen? Of is het dan niet mogelijk om het geluid van de DAC gelijktijdig met het geluid van de TV speakers af te spelen? Dit is wel mijn wens.
Bij de TV geluidsopties moet je namelijk selecteren of je de TV speakers wilt gebruiken of een externe bron. Vandaar dat ik het hier even navraag.
Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter
Ik heb de knoop doorgehakt en een 55D7000 besteld vandaag, wordt volgende week zaterdag geleverd dus kan niet wachten! Is er trouwens een manier om te checken hoeveel uur/minuten/seconden de tv aan heeft gestaan? De winkel waar ik hem gekocht hebt verkoopt ook zogenaamde "winkelmodellen", dit zijn dus tv's die terug gebracht zijn of omgeruild. Ik wil natuurlijk wel zeker weten dat ik een nieuwe krijg!
Jaaa, het werkt! Bedankt!daktus schreef op donderdag 19 april 2012 @ 01:16:
[...]
Je bent er bijna, via de groene b-knop kan je zoomen maar 75%, zodathet onderste deel in beeld komt. Hier zie je in lichtblauw een stop en play knop, tijdsindicatiebalk (schuivende stip bij afspelen) en rechtsonder voor en achteruitspoelen en geluid aan/uit.
Nadat je op de playknop hebt gedrukt (en programma speelt) kan je pauzeren etc met de knoppen op de ab. Laat even weten of het lukt.
Maar pffff, wat omslachtig. En full screen kan niet. Zou er ooit iets fatsoenlijks komen voor onze TV's?
Dan is de gewone UG site nog bijna beter...
Verwijderd
Kijk bij de voetstandaard en de achterkant van je tv. Als daar krasjes zijn dan weet je het wel.spacewagon schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:56:
[...]
Jaaa, het werkt! Bedankt!
Maar pffff, wat omslachtig. En full screen kan niet. Zou er ooit iets fatsoenlijks komen voor onze TV's?
Dan is de gewone UG site nog bijna beter...
Ik heb zelf sinds 3 weken dezelfde tv die jij ook hebt. Veel plezier er mee.
Verwijderd
Volgens mij zit er een knop op je afstandsbediening waardoor de toetsen oplichten als je ze indrukt.habermas schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:00:
[...]
![]()
gister een UE46D7000 ergens op de kop weten te tikken
ziet er helemaal top uit. wat observaties:
- 3D doorgaans erg goed (begin van Hugo ziet er fantastisch uit). IMAX Under The Sea echter zit ik constant te 'focussen' met m'n ogen, wat erg vermoeiend is. is dat een settings issue?
- ik zie soms heel lichte bleeding in de hoeken (bij de youtube app bijvoorbeeld), niet altijd op dezelfde plek. is dit een reden om ermee terug te gaan? *EDIT*: na doorspitten van dit topic denk ik dat het meer Clouding is, ik zag het met name wanneer de youtube app gestart is in het zwarte veld. Zal morgen wel een foto posten.
Dat clouding kan je bijna wegkrijgen door je backlight ergens tussen de 7 en 10 te zetten en je zwarttinten op donkerder omdat die bij de standaard instelling op uit staat.
Ik gebruik meestal de instelling film.
Verwijderd
Ik heb dezelfde tv als jij maar ik heb de 3d modus tot nu nauwelijks gebruikt en al mijn hdmi poorten zijn bezet, maar een losse media speler heb ik niet omdat ik als media speler mijn tv gebruikt, PS3 of indien nodig mijn bluray homecinema set.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:23:
Hallo,
b.v.d.
René
Misschien is het handig die nieuwe mediaspeler aan te sluiten op je HDMI 2 poort.
Ik heb zelf de ue55d7000 maar zeg nou eerlijk, wat brengt en firmware upgrade nou echt voor deze tv?
Verwijderd
Ik heb dezelfde tv.Le_Freak ! schreef op zondag 22 april 2012 @ 02:58:
Ik heb zelf de ue55d7000 maar zeg nou eerlijk, wat brengt en firmware upgrade nou echt voor deze tv?
Ik upgrade pas als de mediaplayer mogelijkheden van de tv stukken beter zou worden anders begin ik er niet aan.
Idem hier, maar dan met DS710+. Geen losse mediaspeler meer, voor mij is dit meer dan voldoende. Daarenboven is deze week nog een plex package uitgekomen van Synology, zou je ook nog eens kunnen bekijken?bove027 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:54:
[...]
Ik heb de UE40D6500 en een 211+.... Niet gelijk maar wel vergelijkbaar
Mijn oude Xtreamer heb ik we gedaan, alles wordt prima gestreamed dankzij de DLNA van de Synology. Deze wordt gezien als "input" bij de tv, media bestanden browser werkt vlot en tot nu toe worden alle videobestanden (inclusief de subtitles) prima afgespeeld-
Plug and play zoals hoort
Dat zou inderdaad een goede reden kunnen zijn, aangezien ik er een dune Max aan heb hangen is dat voor mij niet aan de orde.Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 04:41:
[...]
Ik heb dezelfde tv.
Ik upgrade pas als de mediaplayer mogelijkheden van de tv stukken beter zou worden anders begin ik er niet aan.
Maar ben wel benieuwd wat die veranderingen in een firmware upgrade nou echt doen voor je tv
Verwijderd
Zie begin van dit forum voor handleiding om TV om te zetten naar NL model.darkreptile schreef op zondag 15 april 2012 @ 21:42:
Heb net een nieuwe ue32d6200 binnen deze is echter duits ingesteld als land en valt alleen te veranderen naar switserland of oosterijk,
de tv deacteerd de ci+ modules niet, ik heb er 2, 1 van smith en 1 van neotion. allebij werken ze niet, er gaat geen proces lopen zodra de modules erin zitten,
Zouw ik dit kunnen fixen door de tv te hacken naar EU-benelux, heeft iemand dit al gedaan?
Sorry voor de bump van mezelf, maar weet iemand of het mogelijk is om het speakergeluid van de TV gelijktijdig met het geluid over de optische uitgang af te laten spelen? Het betreft een D6200.Dalrok schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:50:
.............................
Deze informatie heb ik nodig voordat ik een digitaal > analoog audio converter koop.
Net even geprobeerd. Ik heb dan wel een D7000, maar daar gaat het mee.Dalrok schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:33:
[...]
Sorry voor de bump van mezelf, maar weet iemand of het mogelijk is om het speakergeluid van de TV gelijktijdig met het geluid over de optische uitgang af te laten spelen? Het betreft een D6200.
Deze informatie heb ik nodig voordat ik een digitaal > analoog audio converter koop.
Ik neem aan dat dat bij de D6200 niet anders zal zijn.
Erg bedankt voor je reactie! Dan neem ik de gok.
Verwijderd
Ik ben sinds 2 weken ook in het bezit van een UE46D8000. Mooi beeld, alleen bij snel bewegende beeld lijkt die wel te schokken ?
Ik lees op veel plekken (AVforums etc.) dat je je beeld moet calibreren, alleen ik kan niet 1/2 vinden voor mijn tv welke calibratie ik het beste kan gebruiken en vandaar uit kan werken in mijn woonkamer??
Iemand die mij hier bij kan helpen met een linkie of de calibratie instellingen ?
Ik lees op veel plekken (AVforums etc.) dat je je beeld moet calibreren, alleen ik kan niet 1/2 vinden voor mijn tv welke calibratie ik het beste kan gebruiken en vandaar uit kan werken in mijn woonkamer??
Iemand die mij hier bij kan helpen met een linkie of de calibratie instellingen ?
Is de onofficiele uitzending gemist app en instructie hier nog ergens beschikbaar? Op de link die hier gepost is kan ik 'm niet meer vinden.
Link staat in de start post!Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:11:
Ik ben sinds 2 weken ook in het bezit van een UE46D8000. Mooi beeld, alleen bij snel bewegende beeld lijkt die wel te schokken ?
GerCor in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
Het schokkerige heeft met de "Motion Plus" instelling te maken. Ik ben nu niet thuis, dus weet niet hoe de instelling op zijn Nederlands heet, maar in het Engels is het "Clear".Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:11:
Ik ben sinds 2 weken ook in het bezit van een UE46D8000. Mooi beeld, alleen bij snel bewegende beeld lijkt die wel te schokken ? Ik lees op veel plekken (AVforums etc.) dat je je beeld moet calibreren, alleen ik kan niet 1/2 vinden voor mijn tv welke calibratie ik het beste kan gebruiken en vandaar uit kan werken in mijn woonkamer?? Iemand die mij hier bij kan helpen met een linkie of de calibratie instellingen ?
In deze post heb ik toen ergens mij instellingen vandaan gehaald. Als je dat als basis gebruikt zit je al een heel eind in de goede richting.
De fine tuning van de kleuren (kleur ruimte e.d.) heb ik achterwege gelaten, aangezien je die niet van een ander kunt overnemen omdat deze per apparaat anders zijn en ik geen apparaat heb om het te gaan kalibreren.
Verwijderd
Barcafan schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:21:
[...]
Link staat in de start post!
GerCor in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"
Beide harstikke bedankt, hier kan ik dan verder mee uit de handWouterHelm schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:23:
[...]
Het schokkerige heeft met de "Motion Plus" instelling te maken. Ik ben nu niet thuis, dus weet niet hoe de instelling op zijn Nederlands heet, maar in het Engels is het "Clear".
In deze post heb ik toen ergens mij instellingen vandaan gehaald. Als je dat als basis gebruikt zit je al een heel eind in de goede richting.
De fine tuning van de kleuren (kleur ruimte e.d.) heb ik achterwege gelaten, aangezien je die niet van een ander kunt overnemen omdat deze per apparaat anders zijn en ik geen apparaat heb om het te gaan kalibreren.
Trouwens @WouterHelm moet ik die motionplus uit zetten ofzo dan? Of moet ik er mee spellen tot ik de juiste instelling heb?? Ik zit nu ook niet thuis dus kan het nu ook niet meteen checken...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 14:53 ]
Voor de duidelijkheid, "LED Motion Plus" uit zetten en "Motion Plus" op "clear". Ze staan volgens mij allebei compleet ergens anders.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:47:
[...]
[...]
Trouwens @WouterHelm moet ik die motionplus uit zetten ofzo dan? Of moet ik er mee spellen tot ik de juiste instelling heb?? Ik zit nu ook niet thuis dus kan het nu ook niet meteen checken...
Verwijderd
ik vind het wel terug in de gebruikshandleiding, maar gaat ik dat even vanavond proberen. ThnxWouterHelm schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:08:
[...]
Voor de duidelijkheid, "LED Motion Plus" uit zetten en "Motion Plus" op "clear". Ze staan volgens mij allebei compleet ergens anders.
Vreemd, ik heb het juist allebei aan staan en zonder schokken. Alleen wanneer ik 'Motion Plus' op alle standen probeer behalve die van 'clear' dan krijg ik judder problemen. LED Motion Plus heeft daar bij mij geen invloed op en maakt het bij snelle camera pans juist wat rustiger wanneer ik deze aan heb staan. Voornamelijk bij 24p content moet ik zeggen.WouterHelm schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:08:
[...]
Voor de duidelijkheid, "LED Motion Plus" uit zetten en "Motion Plus" op "clear". Ze staan volgens mij allebei compleet ergens anders.
[ Voor 3% gewijzigd door keepitfrosty op 24-04-2012 15:50 ]
Die judder of stotterende beelden hebben inderdaad enkel met de Motion Plus instelling te maken, bij mij is dit ook enkel verholpen door de Motion Plus op clear te zetten. De LED Motion Plus daar idd niks mee te maken, maar het was enkel ter verduidelijking, omdat mensen deze twee opties (terecht) wel eens door elkaar halen.keepitfrosty schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:47:
[...]
Vreemd, ik heb het juist allebei aan staan en zonder schokken. Alleen wanneer ik 'Motion Plus' op alle standen probeer behalve die van 'clear' dan krijg ik judder problemen. LED Motion Plus heeft daar bij mij geen invloed op en maakt het bij snelle camera pans juist wat rustiger wanneer ik deze aan heb staan. Voornamelijk bij 24p content moet ik zeggen.
Hier staat een onofficiële versie: http://jjmelse.home.xs4all.nl/UG/Fk1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:06:
Is de onofficiele uitzending gemist app en instructie hier nog ergens beschikbaar? Op de link die hier gepost is kan ik 'm niet meer vinden.
Blijkbaar is er een nieuwe versie van 14 april, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Ik heb heb de D6530 en wil er een satelliet schotel op aansluiten met een mono-block lnb voor astra/hotbird.
Welke LNB instelling moet ik op de tv gebruiken?
Welke LNB instelling moet ik op de tv gebruiken?
Ik volg dit topic inmiddels een paar dagen ivm de zoektocht naar de juiste usb-stick voor m'n nieuwe ue40d6530. Wil net de tdk aanschaffen, maar zie jouw bevindingen nu. Inmiddels opgelost? Of moet ik op zoek naar een ander merk/type?FunZip schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:40:
[...]
idd, veel mensen hebben succes met deze stick waar het opnemen betrefd.....echter, ik heb twee TDK Trans-IT stick's (16 en 32GB) die na het formateren niet door de prestatietest heen komen (UE40D6530) rara.......(?)
Bedankt voor de link! Had ik veel eerder moeten installeren...TexMex schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:44:
[...]
Hier staat een onofficiële versie: http://jjmelse.home.xs4all.nl/UG/
Blijkbaar is er een nieuwe versie van 14 april, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Heel fijn allemaal maar hoe gaat dit in zijn werk?Fk1 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:07:
[...]
Bedankt voor de link! Had ik veel eerder moeten installeren...
Heb deze 2 usb-sticks nooit aan de praat gekregen (dwz. de prestatietest)' waar het anderen wel gelukt is.....Groene Jacob schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:17:
[...]
Ik volg dit topic inmiddels een paar dagen ivm de zoektocht naar de juiste usb-stick voor m'n nieuwe ue40d6530. Wil net de tdk aanschaffen, maar zie jouw bevindingen nu. Inmiddels opgelost? Of moet ik op zoek naar een ander merk/type?
Heb er een oude LaCie harde schijf van 64gb aangehangen en die kwam wel door de prestatietest heen.
Vreemd dat de TDK's het niet doen.
Zou ik ook graag weten.fets19 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:23:
[...]
Heel fijn allemaal maar hoe gaat dit in zijn werk?
Vreemd...FunZip schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:38:
[...]
Heb deze 2 usb-sticks nooit aan de praat gekregen (dwz. de prestatietest)' waar het anderen wel gelukt is.....
Heb er een oude LaCie harde schijf van 64gb aangehangen en die kwam wel door de prestatietest heen.
Vreemd dat de TDK's het niet doen.
Ik heb weer ge-googled en kwam dit tegen. de reactie in dit forum van "matt123" beloofd een hoop.
Ik ga het straks proberen en houd je op de hoogte.
Ik overweeg de nieuwe ES7000 of ES8000 serie met een Galaxy Tab erbij, maar wat is nou het grootste verschil tussen deze twee? Op internet zie ik dat de rand een iets andere afwerking heeft (plastic vs alu), maar dat zal toch niet alles zijn.
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om in een winkel beide toestellen te bekijken.
En die Tab 10.1 is dat nou android 2.3 of 3? Op het foldertje staat 2.3, op Samsung staat bij de P7510 dat ie 3.1 is... (ik neem aan dan maar het laatste)
Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om in een winkel beide toestellen te bekijken.
En die Tab 10.1 is dat nou android 2.3 of 3? Op het foldertje staat 2.3, op Samsung staat bij de P7510 dat ie 3.1 is... (ik neem aan dan maar het laatste)
[ Voor 38% gewijzigd door Stefke op 25-04-2012 09:45 ]
Ok, succes. De LaCie 64gb is overigens "bus powered"Groene Jacob schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:21:
[...]
Vreemd...
Ik heb weer ge-googled en kwam dit tegen. de reactie in dit forum van "matt123" beloofd een hoop.
Ik ga het straks proberen en houd je op de hoogte.
Nou, ik krijg het niet voor elkaar met mijn Kingston... Ligt er waarschijnlijk aan dat die het sowieso niet doet met de d6530. Misschien lukt jou het met de tdk?FunZip schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:43:
[...]
Ok, succes. De LaCie 64gb is overigens "bus powered"
Kwestie van:
- usb formatteren via tv
- usb in pc en dit programma runnen
- usb in tv en proberen!
Succes en ik ben benieuwd!
Jammer dat het niet is gelukt, ben nu op het werk maar ga het zeker proberen en zal mijn bevindingen posten.Groene Jacob schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:06:
[...]
Nou, ik krijg het niet voor elkaar met mijn Kingston... Ligt er waarschijnlijk aan dat die het sowieso niet doet met de d6530. Misschien lukt jou het met de tdk?
Kwestie van:
- usb formatteren via tv
- usb in pc en dit programma runnen
- usb in tv en proberen!
Succes en ik ben benieuwd!
@stefijn: waarschijnlijk Android versie 3.2, misschien nog 3.1 maar dan wel te updaten. Upgrade naar ICS 4.0 komt volgens mij in de komende maanden.
Er is een nieuwe site: http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/ waar alles uitgelegd wordt.
Verwijderd
Ik heb het nog niet geprobeerd maar heb een vraag, heb het ook al in deze topic gelezen maar wil wat meer antwoorden horen liefst.
Ik heb op me NAS een 3d SBS mkv filmpje, ik wil hier nu ondertiteling onder hebben (geen NL)
kan ik net als met normale filmpjes gewoon beide bestands namen het zelfde noemen en dan zou het moeten werken??
bijvoorbeeld:
Film1 3D SBS.mkv
Film1 3d SBS.srt
is dit voldoende? Of moet ik echt de .Srt bestand converteren en de MKV mergen met bepaalde tools etc etc etc ???
ik maak gebruik van de smarthub (video) die via mijn bekabelde netwerk mijn synology ziet.
ik hoop dat jullie me hier in wat kunnen verhelderen.
Ik heb op me NAS een 3d SBS mkv filmpje, ik wil hier nu ondertiteling onder hebben (geen NL)
bijvoorbeeld:
Film1 3D SBS.mkv
Film1 3d SBS.srt
is dit voldoende? Of moet ik echt de .Srt bestand converteren en de MKV mergen met bepaalde tools etc etc etc ???
ik maak gebruik van de smarthub (video) die via mijn bekabelde netwerk mijn synology ziet.
ik hoop dat jullie me hier in wat kunnen verhelderen.
Geweldig, dat dit zo stap voor stap wordt uitgelegd. Vraagje over de webserver: kan ik dit ook gewoon neerzetten in de www-mappen die je als Ziggo abonnee krijgt? Dus bij members.home/~username/ neerzetten? Zo nee, heeft iemand misschien een webserver ‘te leen’? Je hebt deze maar eenmalig nodig, toch?Fk1 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:16:
[...]
Er is een nieuwe site: http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/ waar alles uitgelegd wordt.
Goede vraag, ben ook benieuwd naar het antwoord.
Kan het niet ook gewoon via een usb-schijf? Zou wel makkelijker zijn.
Nee, je kan op de TV alleen een IP-adres van de webserver opgeven, niet in welke map het staat. Als iemand een server heeft draaien, open voor de buitenwereld met de uitzendinggemist-app in de root zou je die kunnen gebruiken. Maar het is ook heel makkelijk zelf even een webserver te installeren en zo lokaal de app naar de TV te krijgen. Ik heb het zelf met "small http server" gedaan (www.smallsrv.com). Is inderdaad eenmalig, daarna kan je de webserver weer verwijderen.spacewagon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:58:
[...]
Geweldig, dat dit zo stap voor stap wordt uitgelegd. Vraagje over de webserver: kan ik dit ook gewoon neerzetten in de www-mappen die je als Ziggo abonnee krijgt? Dus bij members.home/~username/ neerzetten? Zo nee, heeft iemand misschien een webserver ‘te leen’? Je hebt deze maar eenmalig nodig, toch?
Het is me gelukt, fantastisch!spacewagon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:58:
[...]
Geweldig, dat dit zo stap voor stap wordt uitgelegd. Vraagje over de webserver: kan ik dit ook gewoon neerzetten in de www-mappen die je als Ziggo abonnee krijgt? Dus bij members.home/~username/ neerzetten? Zo nee, heeft iemand misschien een webserver ‘te leen’? Je hebt deze maar eenmalig nodig, toch?
Ik heb Wampserver gebruikt om een webserver op te zetten op mijn laptop. Je moet die open zitten richting het internet - ook in de firewall en router - en daar de bestanden op zetten. Als je het IP adres kunt bereiken, dan staat 'ie open. Daarna weer de stappen gevolgd van die site en... het werkt!
Toch gek; ik merk nu met de Champions League dat Motion Plus op "vloeiend" juist zorgt voor haperingen. Nu maar op standaard gezet.
heb sinds vanavond een rode gloed over me 40d6530,heb hem nog maar 1 week. Is dit iets met het scherm of is er een instelling verkeerd? Ik heb namelijk al geprobeert om de fabrieks instellingen terug te zeten maar dat heeft niet geholpen.
het doet zich voort tijdens tv kijken en op de hdmi aansluiting (apple tv)

[ Voor 16% gewijzigd door DancePlaza op 26-04-2012 10:21 ]
Van het kastje naar de muur lopen...
Lijkt me niet goed. Stroomloos gemaakt?DancePlaza schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:41:
heb sinds vanavond een rode gloed over me 40d6530,heb hem nog maar 1 week. Is dit iets met het scherm of is er een instelling verkeerd? Ik heb namelijk al geprobeert om de fabrieks instellingen terug te zeten maar dat heeft niet geholpen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben al langer bezig te proberen dit voor elkaar te krijgen maar de install. blijft hangen bij de melding dat de app automatisch geinstalleerd word.spacewagon schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:58:
[...]
Het is me gelukt, fantastisch!
Ik heb Wampserver gebruikt om een webserver op te zetten op mijn laptop. Je moet die open zitten richting het internet - ook in de firewall en router - en daar de bestanden op zetten. Als je het IP adres kunt bereiken, dan staat 'ie open. Daarna weer de stappen gevolgd van die site en... het werkt!
De voortgangsindicator maakt ook maar een heel klein streepje waarna hij er mee kapt.
Op de een of andere manier ziet de tv de server voor het streamen van films prima maar gaat het fout zodra ik een app wil installeren.
File is aangepast met mijn ip nummer en samen met de zip geplaatst in de root van het serverprgramma.
Apps van andere servers installeren probleemloos
Hoewel uitzending gemist wel prima werkt op mijn apple tv (xbmc) had ik me toch verheugd op de app rechtstreeks op de tv
Iemand een server ip met uitzending gemist daarop
Hier zit de fout. In de root moet widgetlist.xml staan en het zipje moet in een map staan die Widget heet. Dus in de root zit één bestand en één map. En in die map zit het zipje.fets19 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 01:52:
[...]
File is aangepast met mijn ip nummer en samen met de zip geplaatst in de root van het serverprgramma.
Bedankt voor de input!spacewagon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:46:
[...]
Hier zit de fout. In de root moet widgetlist.xml staan en het zipje moet in een map staan die Widget heet. Dus in de root zit één bestand en één map. En in die map zit het zipje.
Heb gebrobeert wat je zei, (mapje gemaakt met de naam Widget en daar het zipje in gezet) en de .xml in de root.
Dit maakt helaas niets uit
Hij lijkt te willen beginnen met installeren en stopt dan gewoon?
Hmzz, vreemd.. en deze site: http://uitzendinggemistsa...stalleren/app-downloaden/. Geeft die nog hulp?fets19 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:44:
[...]
Bedankt voor de input!
Heb gebrobeert wat je zei, (mapje gemaakt met de naam Widget en daar het zipje in gezet) en de .xml in de root.
Dit maakt helaas niets uit![]()
Hij lijkt te willen beginnen met installeren en stopt dan gewoon?
Kun je wel bij alle bestanden via een andere computer, die niet in je netwerk zit?
Ik zoek nog wel even verder.spacewagon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:10:
[...]
Hmzz, vreemd.. en deze site: http://uitzendinggemistsa...stalleren/app-downloaden/. Geeft die nog hulp?
Kun je wel bij alle bestanden via een andere computer, die niet in je netwerk zit?
Het lijkt of mijn router het een en ander tegenhoud (vreemd want streamen vanaf diezelde server gaar prima)
Misschien kan ik het eens via utp direct proberen?
[ Voor 5% gewijzigd door fets19 op 26-04-2012 12:59 ]
De files moeten niet in de root van het serverprogramma staan, maar in de root die het serverprogramma gebruikt als webruimte, je www-root dus. Heb je dat gedaan?fets19 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 01:52:
[...]
Ik ben al langer bezig te proberen dit voor elkaar te krijgen maar de install. blijft hangen bij de melding dat de app automatisch geinstalleerd word.
De voortgangsindicator maakt ook maar een heel klein streepje waarna hij er mee kapt.
Op de een of andere manier ziet de tv de server voor het streamen van films prima maar gaat het fout zodra ik een app wil installeren.
Apps van andere servers installeren probleemloos![]()
Hoewel uitzending gemist wel prima werkt op mijn apple tv (xbmc) had ik me toch verheugd op de app rechtstreeks op de tv![]()
Iemand een server ip met uitzending gemist daarop
Modus: Helder werkt beter. Vloeiend is inderdaad niet vloeiend, Helder is de beste Modus.Exorcist schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:15:
Toch gek; ik merk nu met de Champions League dat Motion Plus op "vloeiend" juist zorgt voor haperingen. Nu maar op standaard gezet.
Calibration heeft het probleem opgelost!DancePlaza schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://wiki.samygo.tv/index.php5/Calibration
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik heb inderdaad de root van het programma gebruikt.Fk1 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:43:
[...]
De files moeten niet in de root van het serverprogramma staan, maar in de root die het serverprogramma gebruikt als webruimte, je www-root dus. Heb je dat gedaan?
Ik begrijp dan ook niet echt wat je bedoeld
--edit--
Heb het eindelijk voor elkaar

Bedankt allen
[ Voor 8% gewijzigd door fets19 op 27-04-2012 01:00 ]
Nog gelukt?FunZip schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:10:
[...]
Jammer dat het niet is gelukt, ben nu op het werk maar ga het zeker proberen en zal mijn bevindingen posten.
Nee, krijg de beide TDK's niet door de prestatie test. Is me een groot raadsel, daar het andere wel lukt met het zelfde toestel en stick
Blijf maar bij mijn LaCie, doet het prima.
Vreemd, ik ga ook maar een oude hdd uit de kast pakken.FunZip schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:31:
[...]
Nee, krijg de beide TDK's niet door de prestatie test. Is me een groot raadsel, daar het andere wel lukt met het zelfde toestel en stick![]()
Blijf maar bij mijn LaCie, doet het prima.
Meteen even een vraag: heeft iemand een idee hoe ik het ARC voor elkaar krijg vanuit mijn d6530 i.c.m. een onkyo tx-nr509? Er komt geen geluid doorheen lijkt het op dit moment.
Heb nu wel ineens een ander vreemd fenomeen.fets19 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:47:
[...]
Ik heb inderdaad de root van het programma gebruikt.
Ik begrijp dan ook niet echt wat je bedoeld
--edit--
Heb het eindelijk voor elkaar![]()
Bedankt allen
Als ik uzg geistalleerd heb kan ik geen andere (plex via openbaar ip) erbij zetten.
Zodra ik plex installeer verdwijnt uzg?
Iemand anders ook vreemde dingen met verdwijnende widgets?
Ik heb al een poosje de UE40D6500VSXXN maar ben nog steeds opzoek naar een geschikte 3d bril hiervoor. Kan iemand mij vertellen welke brillen geschikt zijn, als ik op de samsung website dat nr invul dan is ineens geen enkele bril geschikt.
Kan ik bijvoorbeeld gewoon de SSG3500CR bril kopen en deze zonder problemen aansluiten ?
Kan ik bijvoorbeeld gewoon de SSG3500CR bril kopen en deze zonder problemen aansluiten ?
Sinds vandaag een ue46d6200 staan. Ik wilde voor de d5700 gaan, echter niet meer te krijgen bij de mm vestigingen in de buurt. Deze hadden ze nog bij 1 vestiging. Snel erheen , gezien de prijs met de Samsung korting bij 12,5 jaar bestaan mm.
Wat een toestel. Ik had een le40a552. Aardig groot verschil, niet alleen afmeting, maar ook het beeld. Wat scherp. Ik moet nog goed aan de slag met beeld en geluid, maar ben meer dan tevreden. Top toestel voor prima prijs, 712 euro.
Wat een toestel. Ik had een le40a552. Aardig groot verschil, niet alleen afmeting, maar ook het beeld. Wat scherp. Ik moet nog goed aan de slag met beeld en geluid, maar ben meer dan tevreden. Top toestel voor prima prijs, 712 euro.
Kan iemand mij vertellen of deze series van de samsung (UE40D6300 bijvoorbeeld)
Ook gedeelde mappen in windows 7 kunnen lezen en mkv met srt erbij kunnen streamen (samba share) ik kan er maar weinig over vinden op internet
Bij voorbaat dank
edit : Met de ingebouwde mediaspeler natuurlijk mocht dat niet duidelijk zijn
edit 2 : Of moet ik daarvoor de tv rooten en SamyGO erop zetten ? weet iemand hoe dat zit met garantie in nederland
Ook gedeelde mappen in windows 7 kunnen lezen en mkv met srt erbij kunnen streamen (samba share) ik kan er maar weinig over vinden op internet
Bij voorbaat dank
edit : Met de ingebouwde mediaspeler natuurlijk mocht dat niet duidelijk zijn
edit 2 : Of moet ik daarvoor de tv rooten en SamyGO erop zetten ? weet iemand hoe dat zit met garantie in nederland
[ Voor 29% gewijzigd door waspoeder op 27-04-2012 21:52 ]
Ik stream diverse media vanaf mijn W7 bak naar mijn D7000. Ik gebruik hiervoor windows media player als DLNA server.
MKV's herkent de tv soms niet, maar als je de bestandsextensie naar avi veranderd speelt hij hem wel.
Ik heb geen ervaring met srt's op de tv.
De mappen die je via de tv wilt benaderen moet je toevoegen aan libraries in WMP. Op de tv kun je hier vervolgens doorheen browsen.
MKV's herkent de tv soms niet, maar als je de bestandsextensie naar avi veranderd speelt hij hem wel.
Ik heb geen ervaring met srt's op de tv.
De mappen die je via de tv wilt benaderen moet je toevoegen aan libraries in WMP. Op de tv kun je hier vervolgens doorheen browsen.
[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 27-04-2012 22:24 ]
ok dankjewel
Heb besloten dat ik volgende week met een usb stick naar de mediamarkt ga en daar naar de 6200 model ga kijken
en gelijk via servicemode kijken of er een goede panel inzit
Heb besloten dat ik volgende week met een usb stick naar de mediamarkt ga en daar naar de 6200 model ga kijken
en gelijk via servicemode kijken of er een goede panel inzit
[ Voor 88% gewijzigd door waspoeder op 28-04-2012 16:52 ]
Verwijderd
Ik ben aan het proberen om de Uitzendinggemist app. op mijn 46D7000 tezetten.
http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/
Ik volg de aanwijzingen in de link die hier bovenin staat
Heb een webserver opgezet en de is tebenaderen.
Maar ik zit bij het volgende punt, stap 2 in de uitleg.
(Ad 2: developer account aanmaken op je TV (zoals het op mijn TV werkt):)
Waar zit internet@TV op de TV?
smarthub?
Welke app?
http://uitzendinggemistsamsungapp.wordpress.com/
Ik volg de aanwijzingen in de link die hier bovenin staat
Heb een webserver opgezet en de is tebenaderen.
Maar ik zit bij het volgende punt, stap 2 in de uitleg.
(Ad 2: developer account aanmaken op je TV (zoals het op mijn TV werkt):)
Waar zit internet@TV op de TV?
smarthub?
Welke app?
ga naar smarthub, daar op een van de gekleurde knoppen drukken onderin ('aanmelden'), bij e-mailadres/account 'develop' invullen
Verwijderd
Het is gelukt om een devolop account temaken
En heb nu ook een extra optie "öntwikkelingen" erbij gekregen.
IP-adres (94.211.45.**) ingevoerd op de TV , en dan naar "Toepassing synchroniseren voor gebruiker"
Dan veschijnt er een schermpje op de TV
De volgende nieuwe service word automatisch geinstaleerd
Uitzending Gemist.
De grijze balk eronder is in 1 sec blauw
En dan blijft dat scherm staan.
Lijkt dus of de app niet geinstalleerd word.
Heb het zip en xml bestand in : C:\wamp\www gezet
En natuurlijk IP aan gepast in het xml bestandje
94.211.45.**
OPgelost:
in de root van de www folder had ik het zip en xml bestand samen staan.
Maar daarin moet dus het xml bestand en een map staan genaamd "widget"met daarin het zip bestand.
En heb nu ook een extra optie "öntwikkelingen" erbij gekregen.
IP-adres (94.211.45.**) ingevoerd op de TV , en dan naar "Toepassing synchroniseren voor gebruiker"
Dan veschijnt er een schermpje op de TV
De volgende nieuwe service word automatisch geinstaleerd
Uitzending Gemist.
De grijze balk eronder is in 1 sec blauw
En dan blijft dat scherm staan.
Lijkt dus of de app niet geinstalleerd word.
Heb het zip en xml bestand in : C:\wamp\www gezet
En natuurlijk IP aan gepast in het xml bestandje
94.211.45.**
OPgelost:
in de root van de www folder had ik het zip en xml bestand samen staan.
Maar daarin moet dus het xml bestand en een map staan genaamd "widget"met daarin het zip bestand.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 18:50 . Reden: deels opgelost ]
Verwijderd
Pffft ... 't topic verdwijnt aardig naar de achtergrond maar ... sinds een week eindelijk een 46D8000 staan
Helaas nog geen tijd gehad om digi. tv aan te vragen, het kan natuurlijk beter ...
maar ben al eigenlijk zeer tevreden met de beeld kwaliteit (*smile*)
Bovendien weet ik nog niet precies wat voor kabels, wandsteun, blueray speler ... etc. ik nodig heb ???
Even wat moeite gehad om alles in te stellen (taal stond in het Pools, geloof ik
) maar daarna was het voor de rest geen probleem, ook niet om de instellingen (=film) van GerCor (blz 124) er in te zetten
De ander drie (Dynamisch, Standaard en Naturel; niet aangepast !) gebruik ik om overdag (ligt aan het zonlicht) nog wat te kunnen zien
Alles doet het incl. wifi etc.
Waar ik wel last van heb is het flikkeren van de 3D-bril ...
waarschijnlijk omdat de tv tussen twee ramen in staat (dus alleen overdag !)
Ook het overschakelen van zenders gaat me iets te traag, terwijl doorzappen wel vlotjes gaat
ipv zoals hier boven beschreven is (uitzending gemist) ...
ben ik voor de Plex Media Speler gegaan (Macbook Pro) en Plex App (tv)
De installatie was geen probleem, wel wat moeit gehad om het spul aan de praat te krijgen ...
en weet dus nu ook niet meer (echt vanalles geprobeerd) hoe ik het voor elkaar gekregen heb ...
maar ik kan nu wel films, muziek etc via de laptop op de tv kijken/beluisteren zonder snoertjes
Nu nog over op digitale tv, want als ik een 1080p film gekeken heb
en dan terug naar analoog is het verschil wel erg groot

Helaas nog geen tijd gehad om digi. tv aan te vragen, het kan natuurlijk beter ...
maar ben al eigenlijk zeer tevreden met de beeld kwaliteit (*smile*)
Bovendien weet ik nog niet precies wat voor kabels, wandsteun, blueray speler ... etc. ik nodig heb ???
Even wat moeite gehad om alles in te stellen (taal stond in het Pools, geloof ik

De ander drie (Dynamisch, Standaard en Naturel; niet aangepast !) gebruik ik om overdag (ligt aan het zonlicht) nog wat te kunnen zien
Alles doet het incl. wifi etc.
Waar ik wel last van heb is het flikkeren van de 3D-bril ...
waarschijnlijk omdat de tv tussen twee ramen in staat (dus alleen overdag !)
Ook het overschakelen van zenders gaat me iets te traag, terwijl doorzappen wel vlotjes gaat
De installatie was geen probleem, wel wat moeit gehad om het spul aan de praat te krijgen ...
en weet dus nu ook niet meer (echt vanalles geprobeerd) hoe ik het voor elkaar gekregen heb ...
maar ik kan nu wel films, muziek etc via de laptop op de tv kijken/beluisteren zonder snoertjes
Nu nog over op digitale tv, want als ik een 1080p film gekeken heb
en dan terug naar analoog is het verschil wel erg groot
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 09:06 ]
Ik heb gisteren een 46ES7000 besteld, wordt zaterdag geleverd. Wel heb ik al de streepjescode om naar Samsung te sturen. Heeft iemand al zijn Samsung-pad binnen? Ik las dat het wel 6 tot 8 weken duurt, bezopen!
Duurt dat echt zo lang?
Duurt dat echt zo lang?
De Uitzending Gemist app is dan ook wel iets anders dan software om media over het netwerk af te spelen. Of kan je met Plex ook Uitzending Gemist afspelen op je tv?Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 07:52:
...
...
Neen, Plex komt wel binnenkort naar de Samsung Store, dus bij de apps :-)
http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/Home
http://plexforsamsung.pbworks.com/w/page/40757181/Home
[ Voor 94% gewijzigd door wvkreg op 02-05-2012 11:03 ]
Ziet er goed uit! Gebruik nu al een tijdje Mezzmo, werkt prima maar merk toch dat ik liever wat mkv's op een externe schijf zet, speelt veel sneller en beter af (vooral met doorspoelen).
Plex! Nice, even bekeken, en ziet er inderdaad goed uit! Hopelijk lukt het streamen van raw blu-ray content (dus de BDMV map e.d.) dan ook!
Ik hou het in de gaten
Ik hou het in de gaten
Professioneel Heftruck Syndroom
Verwijderd
@crispo ... zal'k toch ff beter moeten kijken naar uitzending gemist !
@wvkreg ... waarom wachten op Samsung 'Store', Plex media Speler + Plex App downloaden
en (bijna) klaar is wvkreg
@NeFoRcE ... tis wel ff klooien om het één en ander goed te laten funtioneren, aangezien jij webdeveloper ben zal je er geen moeite mee hebben
@wvkreg ... waarom wachten op Samsung 'Store', Plex media Speler + Plex App downloaden
en (bijna) klaar is wvkreg
@NeFoRcE ... tis wel ff klooien om het één en ander goed te laten funtioneren, aangezien jij webdeveloper ben zal je er geen moeite mee hebben
Verwijderd
Ik heb een vraagje, ik heb een tijdje geleden Plex op mijn bluray speler geïnstalleerd maar weet iemand of je die ook weer kunt verwijderen?
Ja hoor, daarvoor bestaat een site: www.samsung.nl.Urben schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:30:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de SAMSUNG UE46EH5000 en UE46D5000?
@Harrybarry. Op de Tv in ieder geval wel. Gewoon naar account gaan en verwijderen bij instellingen.
[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 02-05-2012 16:49 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik heb een 6530, kan je daar echt alleen de originele Samsung webcam op aansluiten ?
Voor de Samsung Skype app. bedoel je, neem ik aan? Dan is het antwoord: ja. Alleen de CY-STC1100kevertje1977 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:55:
Ik heb een 6530, kan je daar echt alleen de originele Samsung webcam op aansluiten ?
Gisteravond geprobeerd om UGSamsungApp te installeren, echter loop ik tegen een probleem aan.
Wat heb ik gedaan, op mijn Readynas Ultra 2 heb ik een webserver ingericht, via mijn laptop krijg ik keurig de index pagina. Widget.xml en het zip bestand binnengehaald en zoals beschreven op mijn NAS geplaatst.
Vervolgens develop account aangemaakt en het IP adres ingevoerd van mijn NAS, zodra ik de App wil installeren krijg ik de melding "Network or server interference occurred". Het lijkt erop dat mijn tv de NAS niet kan bereiken.
Iemand een idee?
Wat heb ik gedaan, op mijn Readynas Ultra 2 heb ik een webserver ingericht, via mijn laptop krijg ik keurig de index pagina. Widget.xml en het zip bestand binnengehaald en zoals beschreven op mijn NAS geplaatst.
Vervolgens develop account aangemaakt en het IP adres ingevoerd van mijn NAS, zodra ik de App wil installeren krijg ik de melding "Network or server interference occurred". Het lijkt erop dat mijn tv de NAS niet kan bereiken.
Iemand een idee?
Heb je het Widget.xml bestand ook aangepast? Hier dien je het IP van je NAS in te zetten. Daarnaast is het ook belangrijk dat Widget.xml en het mapje in de root van de webserver staan (vaak de www map).Christian! schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:26:
Gisteravond geprobeerd om UGSamsungApp te installeren, echter loop ik tegen een probleem aan.
Iemand een idee?
Widget.xml heb ik aangepast met het IP adres van de NAS. Verdenk toch mijn webserver, op de één of andere manier kan de Samsung tv deze niet benaderen. Widget.xml en mapje met het zip bestand staan in de root van de webserver.
WouterHelm schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:09:
[...]
Heb je het Widget.xml bestand ook aangepast? Hier dien je het IP van je NAS in te zetten. Daarnaast is het ook belangrijk dat Widget.xml en het mapje in de root van de webserver staan (vaak de www map).
Is je webserver wel rechtstreeks op het ipadres via poort 80 bereikbaar?Christian! schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:33:
Widget.xml heb ik aangepast met het IP adres van de NAS. Verdenk toch mijn webserver, op de één of andere manier kan de Samsung tv deze niet benaderen. Widget.xml en mapje met het zip bestand staan in de root van de webserver.
[...]
Op mijn tv d6500 valt een gedeelte van de app buiten het scherm. Ik zie maar 6 volledige tumbs en 3 half. Hebben meer mensen hier last van?
Als ik het ip adres van de Nas in mijn browser invoer via mijn laptop, in mijn geval 192.168.1.102 krijg ik gewoon de index.html pagina. Dat is goed lijkt mij?pacificocean schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:23:
[...]
Is je webserver wel rechtstreeks op het ipadres via poort 80 bereikbaar?
Op mijn tv d6500 valt een gedeelte van de app buiten het scherm. Ik zie maar 6 volledige tumbs en 3 half. Hebben meer mensen hier last van?
Ja dat is goed en wat krijg je bij ip/widget.xml ?Christian! schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:47:
[...]
Als ik het ip adres van de Nas in mijn browser invoer via mijn laptop, in mijn geval 192.168.1.102 krijg ik gewoon de index.html pagina. Dat is goed lijkt mij?