Weer cashback, helaas enkel voor de 7000 en 8000 en nog brillen bij een Samsung Blueray speler (zie helaas niet welke modellen)
Actie ja: ik piste met zowel de huurtegoed/2e bril de qwerty remote naast de potn00bs schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:21:
Weer cashback, helaas enkel voor de 7000 en 8000 en nog brillen bij een Samsung Blueray speler (zie helaas niet welke modellen)
Wij een leuke mail naar samsung-actie gestuurd:
Krijg je terug van acties.nu: jammer, maar we zijn slechts processor, pech gehad.Hallo,
Wij hebben een vraag.
Wij hebben 14 mei een Samsung D8000 55 inch gekocht, daar zijn we heel blij mee!
Echter, omdat er in Nederland maar 1 bril bijgeleverd wordt moesten we er een bijkopen.
Dat hebben we dan ook gedaan, was wel prijzig maar ja, met 1 bril kun je niet samen kijken.
Wat denk je: geven jullie een week later brillen, en huurtegoed weg.
Daar waren we wel even teleurgesteld om.
Maar goed, zo gaan die dingen nou eenmaal en wij gingen verder met genieten van de tv.
Een week of 4 geleden ben ik op zoek gegaan naar de QWERTY remote omdat dat het internetten wel een stuk makkelijker maakt.
Die was dus nergens te krijgen. Na lang zoeken kom ik via jullie site met de hulp van Alex van de webcare aan zo’n afstandsbediening, ik betaal 100 euro en toen....
Gaven jullie een week later die Afstandsbediening ook al gratis weg!
Toen brak bij ons de klomp.
Kunnen jullie wat voor ons als trouwe Samsung klanten (vorige kwam ook al bij jullie vandaan, en de ouders en broer ook al aan de samsung gekregen) wat betekenen?
Ik bedoel: we heb al 2 brillen, en ook al een qwerty remote dus daar kom ik niet om maar ja, we zitten hier toch wel een beetje zoiets van : damn.
We willen komende week de HT-D6750W stereoset aanschaffen omdat de oude (van jullie concurrent philips, het spijt ons we zullen het nooit meer doen) het begeven heeft maar dan zul je net zien dat die ook in de actie gaat een week na aanschaf.
Kortom:
Wij horen graag eens van jullie.
Groeten,
R & R
Kopen we half september de stereo en wat denk je:
Gratis Bril en Bluray
Dat is pas zuur weet je, je tilt toch ff bijna 4000 euro bij elkaar naar hun rekeningnummer.
[ Voor 58% gewijzigd door remcheese op 05-10-2011 11:37 ]
Ahumm, nieuwe firmware 1016.3 voor de 40D8000 volgens de Samsung website (bestandsdatum 05-10-2011 hey da's vandaag).
Echter de 1016.3 was al uit op 21-09-2011 !!!! Slapen ze daar bij Samsung, of hebben ze vergeten het bestandje aan te passen???
http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
Echter de 1016.3 was al uit op 21-09-2011 !!!! Slapen ze daar bij Samsung, of hebben ze vergeten het bestandje aan te passen???

http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=support
Beam this message up, Scottie!
Dat is toevallig, ik zei dit bovenstaande verhaal gisteren tegen mijn vriendin.Joop_Klepzeiker schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:27:
Mijn 46D8000 lijkt steeds trager te worden of slechter te reageren op de RC.(en ja, daar zitten al nieuwe batterijen in.) Om de TV aan te zetten moet je zo'n 4 seconden op de 1 drukken, daarnaast gaat het zappen nog langzamer als eerst. Ik heb de TV nu 3 maanden maar zo traag is deze nog niet geweest en ik wordt hier dus niet vrolijker van...
Herkent iemand dit en is er een remedie tegen.
Ik draai firmware 1015.
Hoe je ook richt, soms 4x drukken voor hij overspringt. (46D8000)
Precies, gaat nergens meer over. Ben blij dat anderen dat dus ook hebben. Heb het al teruggekoppeld via Twitter naar Samsung Nederland. Wacht nu op reactie.Smirnoff schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:48:
[...]
Dat is toevallig, ik zei dit bovenstaande verhaal gisteren tegen mijn vriendin.
EDIT:
Antwoord Samsung:
We raden je aan een firmware update te doen. Als dit niet helpt: TV ter reparatie aanbieden bij verkoper of 0900-SAMSUNG
Vanavond maar eens updaten dan ....
[ Voor 18% gewijzigd door Joop_Klepzeiker op 05-10-2011 13:06 ]
Arriving Somewhere but not here....
FWIW, dit klopt gelukkigehtweak schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:30:
[...]
Ja hoor, de Samsung kan prima > stereo uitsturen. Als ik 'm op een HD kanaal zet, dan zie ik 'm schakelen van 'stereo' naar 'dolby' en de AV-Receiver reageert navenant...
Het is me eindelijk gelukt om de landcode te veranderen, bedankt voor de post!
Alleen nu kan ik het CI+ slot niet vinden op mn D7000, ligt het nou aan mij of zit dat dingen goed verstopt?
Alleen nu kan ik het CI+ slot niet vinden op mn D7000, ligt het nou aan mij of zit dat dingen goed verstopt?
Bij de D8000 zit hij in het midden achterop. Bij de TV was een module bijgeleverd welke je achterop de TV moest klikken. (hiervoor zat een sticker die je eraf moest halen)
Ik gok dat dit ook zo is bij de D7000
Had ook dit idee, maar indien heel gericht richten doet hij het wel goed. Verder heeft de tough hier geen last van. Ben eens benieuwd of meerdere mensen hier last van gaan krijgen. Misschien is dit wel de rede om momenteel een andere AB bij de TV te leveren.Smirnoff schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:48:
[...]
Dat is toevallig, ik zei dit bovenstaande verhaal gisteren tegen mijn vriendin.
Ok dan past mijn UPC-kaart gewoon niet of moet ik een verloopstukje ertussen zetten?nilisvw schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:02:
Bij de D8000 zit hij in het midden achterop. Bij de TV was een module bijgeleverd welke je achterop de TV moest klikken. (hiervoor zat een sticker die je eraf moest halen)
Even iets anders....
Ik heb al enige tijd de Samsung 46D6510 met een CI+ van Smit icm Ziggo en was in de veronderstelling dat ik geen uitzending gemist had omdat dit niet mogelijk zou zijn met CI+
Nu kan het aan mij liggen maar....sinds ik data service heb aangezet binnen het Samsung Menu kan ik (alleen via Nederland 2) gebruik maken van uitzending gemist.
Wanneer ik nederland 2 inschakel, verspringt het beeld heel even en komt er een rode knop rechts in beeld.
Druk ik vervolgens op de rode knop op mijn AB dan kan ik alle uitzending gemist programma's selecteren en bekijken (van Nederland 1 t/m 3)
Is dit gewoon standaard, aangezien meer mensen heb horen praten hoe uitzending gemist voorelkaar te krijgen....?
Ik heb al enige tijd de Samsung 46D6510 met een CI+ van Smit icm Ziggo en was in de veronderstelling dat ik geen uitzending gemist had omdat dit niet mogelijk zou zijn met CI+
Nu kan het aan mij liggen maar....sinds ik data service heb aangezet binnen het Samsung Menu kan ik (alleen via Nederland 2) gebruik maken van uitzending gemist.
Wanneer ik nederland 2 inschakel, verspringt het beeld heel even en komt er een rode knop rechts in beeld.
Druk ik vervolgens op de rode knop op mijn AB dan kan ik alle uitzending gemist programma's selecteren en bekijken (van Nederland 1 t/m 3)
Is dit gewoon standaard, aangezien meer mensen heb horen praten hoe uitzending gemist voorelkaar te krijgen....?
Ook bij de D700 moet een CI-Card adapter zijn meegeleverd. Check de zak(ken) met accesoires nog eens.superpolm schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:46:
[...]
Ok dan past mijn UPC-kaart gewoon niet of moet ik een verloopstukje ertussen zetten?
Bedankt, was helemaal vergeten dat ie in de doos zat.Jeffrey-W schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:10:
[...]
Ook bij de D700 moet een CI-Card adapter zijn meegeleverd. Check de zak(ken) met accesoires nog eens.
Verwijderd
Ik heb dit ook geprobeerd maar werkt niet. Ik moet eerst in het hoofdmenu bij geluid aangeven dat ik het geluid via PCM wil laten lopen. Nadeel is dan dat ik altijd de receiver aan moet zetten. Hier heb ik niet altijd zin in.10goto10 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:09:
[...]
FWIW, dit klopt gelukkigOptisch kabeltje van de TV naar de receiver, en ik heb Dolby Digital. Werkt netjes: de TV zet automatisch zijn eigen geluid uit, receivertje gaat automatisch aan en luistert naar de TV-afstandbediening z'n volumeknoppen... heerlijk!
Kan ik dit instellen?
Mijn bluray (BD-D5500) mooi een week te vroeg gekochtn00bs schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:21:
Ik had vanochtend iets vreemds op mijn 1 maand oude 46D7000. Dansten plots allemaal horizontale lijnen in de bovenste helft van het scherm. Dacht eerst dat het aan de uitzending lag, maar toen ik na enkele minuten nieuwsgierig werd en ging zappen was het bij iedere zender.
Dat is schrikken natuurlijk. Het leek een beetje op interferentie, maar dat kan helemaal niet in een digitaal paneel.
Ik heb toen, weet niet waarom, de 3D-mode even aangezet, waarbij de TV 2D-beeld zelf omzet naar 3D, en de lijnen waren plots weer verdwenen.
Hoop niet dat dit een voorteken voor een aankomend defect was
was het een lijn die wit zwart was? blokjesfrickY schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:47:
[...]
Mijn bluray (BD-D5500) mooi een week te vroeg gekocht
Ik had vanochtend iets vreemds op mijn maand oude 46D700. Dansten plots allemaal horizontale lijnen in de bovenste helft van het scherm. Dacht eerst dat het aan de uitzending lag, maar toen ik na enkele minuten nieuwsgierig werd en ging zappen was het bij iedere zender.
Dat is schrikken natuurlijk. Het leek een beetje op interferentie, maar dat kan helemaal niet in een digitaal paneel.
Ik heb toen, weet niet waarom, de 3D-mode even aangezet, waarbij de TV 2D-beeld zelf omzet naar 3D, en de lijnen waren plots weer verdwenen.
Hoop niet dat dit een voorteken voor een aankomend defect was
Waar staat deze ergens ik zie hem niet staan in de 8000interactive538 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:01:
Even iets anders....
Als ik mij niet vergis onder systeem --> gegevens service ... (tenminste op de D65xx)
breins schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:58:
[...]
Waar staat deze ergens ik zie hem niet staan in de 8000
[ Voor 4% gewijzigd door interactive538 op 05-10-2011 15:10 ]
Dank je , maar helaas niet in D8000interactive538 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:10:
Als ik mij niet vergis onder systeem --> gegevens service ... (tenminste op de D65xx)
[...]
Ik kijk het vannavond wel ff na voor je...
Nee.breins schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:55:
was het een lijn die wit zwart was? blokjes
Het leek een beetje alsof 1 bepaalde pixel over de gehele breedte werd uitgesmeerd. Kleuren veranderden dus mee met wat er op dat moment op beeld was. De lijnen wisselde van positie dus het was niets met de beeldlijn zelf, maar met de aansturing daarvan.
Ik heb geen idee, bij mij was het aansluiten van de optische kabel genoeg. Ik probeerde daarna met SmartTV een MKVtje met DTS geluid uit, en het werkte meteen. Ik heb vrijwel alles nog op standaard instellingen staan. (Ik heb een D6200)Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Ik heb dit ook geprobeerd maar werkt niet. Ik moet eerst in het hoofdmenu bij geluid aangeven dat ik het geluid via PCM wil laten lopen. Nadeel is dan dat ik altijd de receiver aan moet zetten. Hier heb ik niet altijd zin in.
Kan ik dit instellen?
Verwijderd
Heb je het over Paars/Roze en andere rare kleuren? dit heb ik namelijk altijd als ik mijn TV opstart, dit heeft bij mij te maken met de CI module die het signaal aan het synchroniseren is, dus heeft niks met de TV te maken, het kan ook een storing geweest zijn van je Kabel, als hier de katten achter de kabels komen en ze verschuiven ze verlies ik ook signaal en krijg ik dat ook, zal dus eerder naar je kabels kijken dan naar de TV, heb je ook een CI module of een Decoder?frickY schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:28:
[...]
Nee.
Het leek een beetje alsof 1 bepaalde pixel over de gehele breedte werd uitgesmeerd. Kleuren veranderden dus mee met wat er op dat moment op beeld was. De lijnen wisselde van positie dus het was niets met de beeldlijn zelf, maar met de aansturing daarvan.
Ik ben ook zeer benieuwd, want op mijn d6530 kan ik iets dergelijks niet vinden iig...interactive538 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:26:
Ik kijk het vannavond wel ff na voor je...
[...]
Verwijderd
Mmmm strange, als ik bij geluid opties kijk zie ik namelij alleen PCM staan en kan deze niet op dolby zetten. Zal er nog eens induiken.10goto10 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:32:
[...]
Ik heb geen idee, bij mij was het aansluiten van de optische kabel genoeg. Ik probeerde daarna met SmartTV een MKVtje met DTS geluid uit, en het werkte meteen. Ik heb vrijwel alles nog op standaard instellingen staan. (Ik heb een D6200)
Je moet de tv bij digitale tv wel op een HD kanaal zetten anders kan je inderdaad alleen maar PCM Kiezen.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:11:
[...]
Mmmm strange, als ik bij geluid opties kijk zie ik namelij alleen PCM staan en kan deze niet op dolby zetten. Zal er nog eens induiken.
Waarom moet je altijd de receiver aan zetten als je de tv op PCM zet? Het moet niet uitmaken waar je de TV op zet je moet altijd het geluid ook op je tv kunnen horen. Tenzij je instelt dat je externe speakers (bijv via Receiver) wilt gebruiken op je TV. Als je dolby wilt kunnen beluisteren op de receiver moet je je TV in ieder geval niet op PCM in stellen.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Ik heb dit ook geprobeerd maar werkt niet. Ik moet eerst in het hoofdmenu bij geluid aangeven dat ik het geluid via PCM wil laten lopen. Nadeel is dan dat ik altijd de receiver aan moet zetten. Hier heb ik niet altijd zin in.
Kan ik dit instellen?
Welk type heb je gekocht? WMN2000A of WMN2000BVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:39:
Ik snap hier niets van , heb de samsung steun gekocht, maar het snoer om de tv op te hangen lijkt veel te lang, als ik ze achter op de tv schroef staan ze veel dichter bij dan ik op veel filmpjes bij Youtube zien. Ik heb de 40D6500...
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Verwijderd
Klopt maar ik kan PCM niet veranderen, ik wil deze graag op dolby digital zetten maar dat lukt niet.mlo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:52:
[...]
Waarom moet je altijd de receiver aan zetten als je de tv op PCM zet? Het moet niet uitmaken waar je de TV op zet je moet altijd het geluid ook op je tv kunnen horen. Tenzij je instelt dat je externe speakers (bijv via Receiver) wilt gebruiken op je TV. Als je dolby wilt kunnen beluisteren op de receiver moet je je TV in ieder geval niet op PCM in stellen.
Verwijderd
WMN2000B (op advies van de verkoper)Schizo007nl schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:56:
[...]
Welk type heb je gekocht? WMN2000A of WMN2000B
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 19:59 ]
Verwijderd
http://www.beta.uitzendinggemist.nlJeroenV_ schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:31:
[...]
Ik ben ook zeer benieuwd, want op mijn d6530 kan ik iets dergelijks niet vinden iig...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 20:04 ]
Verwijderd
De Samsung UE46D6530 (met de zilvere poot , Mediamarkt model)
Wie weet of ik hier apart zo'n ziggo C+ module voor moet kopen? of dat hij erbij zit?
En zit er een 3d bril standaard in de doos of zelf kopen?
Wie weet of ik hier apart zo'n ziggo C+ module voor moet kopen? of dat hij erbij zit?
Slaperige verkoper dan.. WMN2000A is voor 32'' tot en met 40'' en de WMN2000B is voor 46" tot en met 55"
Zal zich vergist hebben met de modellen van vorig jaar.. toen was de B-versie wel voor 40''.
Zul je met de beugel toch even terugmoeten naar de winkel..
Verwijderd
TXS! Stap direct in de auto :-)Schizo007nl schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:07:
[...]
Slaperige verkoper dan.. WMN2000A is voor 32'' tot en met 40'' en de WMN2000B is voor 46" tot en met 55"
Zal zich vergist hebben met de modellen van vorig jaar.. toen was de B-versie wel voor 40''.
Zul je met de beugel toch even terugmoeten naar de winkel..
Er zit bij een TV nooit een CI+ module bijgeleverd.. 3D brillen is niet 100% zeker te zeggen.. Samsung is nu bezig met nieuwe batches uitleveren.. Daar zitten 2x 3D bril bij (SSG-3100GB) Ik weet sowieso dat Saturn Tilburg voor de 46D6530 wel de nieuwe batches heeft..Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:04:
De Samsung UE46D6530 (met de zilvere poot , Mediamarkt model)
Verwijderd
Hmm is dat zo dat bij de nieuwe batches 2 brillen bij zitten.. ook bij de 6530 ja??Schizo007nl schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:08:
[...]
Er zit bij een TV nooit een CI+ module bijgeleverd.. 3D brillen is niet 100% zeker te zeggen.. Samsung is nu bezig met nieuwe batches uitleveren.. Daar zitten 2x 3D bril bij (SSG-3100GB) Ik weet sowieso dat Saturn Tilburg voor de 46D6530 wel de nieuwe batches heeft..
ik kom uit bergen op zoom dus tilburg is wel te doen..
Alleen de prijs online is bij bestekeus.nl 1229 euro..
Weet niet hoe duur Saturn is, maar is daar nog wat vanaf te lullen? of zijn dat vaste prijzen in de winkel?
Beste Keus kan dat model niet leveren.. Is voorbehouden aan de MediaMarkt en Saturn.. Beste keus adverteert met dat model.. maar levert D6500's uit.. Prijzen zijn in principe vast. (1348 meen ik zo bij Saturn Tilburg)Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:11:
[...]
Hmm is dat zo dat bij de nieuwe batches 2 brillen bij zitten.. ook bij de 6530 ja??
ik kom uit bergen op zoom dus tilburg is wel te doen..
Alleen de prijs online is bij bestekeus.nl 1229 euro..
Weet niet hoe duur Saturn is, maar is daar nog wat vanaf te lullen? of zijn dat vaste prijzen in de winkel?
Verwijderd
Meen je dat nou OOK ?.. Dan wordt het wel heel erg vreemd..
6530 a 1348 euro..
6500 a 1148 euro (online)..
Precies dezelfde tv.. alleen ander kleur voetje?
Leg mij die 200 euro verschil eens uit..
6530 a 1348 euro..
6500 a 1148 euro (online)..
Precies dezelfde tv.. alleen ander kleur voetje?
Leg mij die 200 euro verschil eens uit..
Lijst van de D6500 is tevens een stuk dikker.. D6500 wordt naar mijn weten zonder brillen geleverd.. Winkel versus Online kun je niet vergelijken.. Service, informatie, demonstratie, winkelpand, personeelskosten, nederlandse modellen of parallelle import.. und so weiter...
Goedkoopste fysieke winkels zijn Expert en Harense Smid @ €1299
Goedkoopste fysieke winkels zijn Expert en Harense Smid @ €1299
[ Voor 30% gewijzigd door Schizo007nl op 05-10-2011 20:26 ]
De lijnen zijn terug
Maar nu anders.
Op gelijke afstand van elkaar, over de gehele hoogte. Ze lopen tot ongeveer 75% van het scherm. De rechter helft ziet er dus nog gewoon goed uit.
Op zowel digitale televsie, als analoge televisie, als HDMI bronnen (PC en bluray speler)

Heb de 'Picture Settings' al gereset, maar helpt niets.
Wie weet wat er met mijn 46D7000 aan de hand is?
Lijkt op een defect?
Op gelijke afstand van elkaar, over de gehele hoogte. Ze lopen tot ongeveer 75% van het scherm. De rechter helft ziet er dus nog gewoon goed uit.
Op zowel digitale televsie, als analoge televisie, als HDMI bronnen (PC en bluray speler)

Lijkt op een defect?
[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 05-10-2011 20:59 ]
Volgens mij is de beeldaansturing die niet lekker.. Heeft een software update geholpen? Anders mee terug naar de winkel.. of Samsung bellen voor aan huis service.. lijkt me toch echt een defect, gezien het feit dat hij dit bij meerdere bronnen doet..
Ik heb toen ik hem nieuw had de nieuwste firmware geinstalleerd. Net nogmaals gekeken en er was geen update beschikbaar. Staat wel aan dat hij na 2 uur standby zelf mag updaten, weet niet of dat onlangs gebeurd is 
Draait op de laatste software versie T-GAPDEUC-1015.0T-GAPDEUC-1016.3
Toestel komt bij Bol.com vandaan dus terugsturen is me teveel gedoe. Dat wordt dus bellen
Let wel, hij heeft het dus ruim 3 weken prima gedaan. Vanochtend tijdens het ontbijt merkte ik het de eerste keer op. En nu ik vanavond thuis ben is het dit geworden.
Draait op de laatste software versie T-GAPDEUC-1015.0T-GAPDEUC-1016.3
Toestel komt bij Bol.com vandaan dus terugsturen is me teveel gedoe. Dat wordt dus bellen
Let wel, hij heeft het dus ruim 3 weken prima gedaan. Vanochtend tijdens het ontbijt merkte ik het de eerste keer op. En nu ik vanavond thuis ben is het dit geworden.
[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 05-10-2011 22:20 ]
terug brengen ,frickY schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:55:
De lijnen zijn terugMaar nu anders.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Lijkt op een defect?
Verwijderd
Deze versie hadden ze dus niet, nu voor een vivanco versie gegaan. Moet ook prima zijn en zit ook strak tegen de muur aan. Ga meteen beginnen :-)
Verwijderd
Beter op de Samsung site voor nieuwe firmware kijken. De firmware die je krijgt als je de TV zelf voor nieuwe firmware laat checken loopt wel eens achter op de firmware die je van de Samsung site kan downloaden.frickY schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:03:
Ik heb toen ik hem nieuw had de nieuwste firmware geinstalleerd. Net nogmaals gekeken en er was geen update beschikbaar. Staat wel aan dat hij na 2 uur standby zelf mag updaten, weet niet of dat onlangs gebeurd is
Draait op software versie T-GAPDEUC-1015.0
Hmm.. de site vermeld inderrdaad een recentere versie; T-GAPDEUC-1016.3
Ga hem direct installeren.
//edit
Helaas. Ik had ook niet anders verwacht, maar het helpt niets.
Heb erna ook nog even de stroom volledig van het toestel gehad, zonder effect.
In de RGB-testbeelden, waarbij het beeld in alleen puur rood, blauw en groen wordt weergegeven, zitten de strepen ook. Alleen in egaal zwarte schermen ontdekt ik ze niet, voor de rest in iedere kleur. Ook in de 'Expert Patterns'
Elke streep beslaat 3 beeldlijnen, waarbij de middelste nog wel gewoon werkt. De lijnen zelf lijken toch egaal grijs, en niet mee te kleuren met het beeld zoals ik eerder zei.
//edit
In de RGB-testbeelden, waarbij het beeld in alleen puur rood, blauw en groen wordt weergegeven, zitten de strepen ook. Alleen in egaal zwarte schermen ontdekt ik ze niet, voor de rest in iedere kleur. Ook in de 'Expert Patterns'
Elke streep beslaat 3 beeldlijnen, waarbij de middelste nog wel gewoon werkt. De lijnen zelf lijken toch egaal grijs, en niet mee te kleuren met het beeld zoals ik eerder zei.
[ Voor 59% gewijzigd door frickY op 05-10-2011 22:24 ]
Verwijderd
Toch nog even wat advies mede tweakers. 3 steunen verder eindelijk de juiste versie gekregen bij de Media Markt... "Ik ben toch niet gek!" Omdat de juiste Samsung steun niet aanwezig was in de winkel overgestapt naar een Vivanco steun. (http://www.vivanco.nl/lcd...unen/titan_slimstall.html)
Helaas past deze ook niet helemaal, maar nu zag ik een soort van plastic buisjes, zullen dit de buisjes zijn om de steun passend te maken?
Helaas past deze ook niet helemaal, maar nu zag ik een soort van plastic buisjes, zullen dit de buisjes zijn om de steun passend te maken?
Verwijderd
Dit ga je ook niet oplossen met firmware er zal wel iets kapot zijn in de hardware.frickY schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:52:
Hmm.. de site vermeld inderrdaad een recentere versie; T-GAPDEUC-1016.3
//edit
Terug sturen of laten repareren, succes ermee
Meld je nog even als het opgelost is?
Ja, ik zal hier updates posten als er verandering is.
Morgen maar eens beginnen met bellen, en kijken hoe snel de monteur langs kan komen.
Iemand bekend of ze dan direct een nieuw toestel meenemen om ze om te wisselen, of nemen ze hem echt mee voor reparatie? Of zoals ik wel eens over Philips tv's heb gehoord, vervangen ze het moederbord/lcd-paneel gewoon bij je op de keukentafel?
Morgen maar eens beginnen met bellen, en kijken hoe snel de monteur langs kan komen.
Iemand bekend of ze dan direct een nieuw toestel meenemen om ze om te wisselen, of nemen ze hem echt mee voor reparatie? Of zoals ik wel eens over Philips tv's heb gehoord, vervangen ze het moederbord/lcd-paneel gewoon bij je op de keukentafel?
Nee, dat leek me ook al sterk. Maar het moeten updaten van de firmware lijkt het standaard antwoord van de klantenserve/webcare-team te zijn, dus kon het maar vast gedaan hebben.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:48:
Dit ga je ook niet oplossen met firmware er zal wel iets kapot zijn in de hardware.
[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 06-10-2011 00:04 ]
.mpo file op een USB stick zetten en die in je tv stopen dan zie je duidelijk dat.de kwaliteit lager is en geen full hd.tedjevanduuren schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:30:
Ik heb zelf de UE46D6500, maar wat ik nu op verschillende forums en of wiki's lees is iets waar ik niet blij mee ben. Op deze websites beweren ze namelijk dat de D6500 serie geen FULL-HD 3D kan weergeven?!?
Ik weet niet of ik hier links naar websites kan plaatsen, maar hieronder de 2 links (Indien niet gewenst, dan mag hij verwijderd worden):
http://www.jocys.com/Hardware/Samsung.htm
http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=24&t=2346
Zelf heb ik dit ook getest, maar bij mij blijft het gewoon op 1920x1080 staan. (Dus weet niet of ik nu iets fout doe?).
2D

3D

[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 05-10-2011 23:39 ]
Moederbord wordt gewoon ter plekke vervangen. Monteur is hier 2 weken geleden geweest, binnen een kwartiertje was hij klaar!frickY schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:13:
Ja, ik zal hier updates posten als er verandering is.
[...]
Nee, dat leek me ook al sterk. Maar het moeten updaten van de firmware lijkt het standaard antwoord van de klantenserve/webcare-team te zijn, dus kon het maar vast gedaan hebben.
Dit bedoel ik niet, wanneer ik onder Menu --> Service -- Dataservice aanzet kan ik rechtstreeks via Nederland 2 Uitzendinggemist openen met alleen mijn CI+ module...
Gr. InterActiVe
Dat geeft de burger moed.DaFreakR schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 00:35:
Moederbord wordt gewoon ter plekke vervangen. Monteur is hier 2 weken geleden geweest, binnen een kwartiertje was hij klaar!
Volgens mij de klantenservice uit haar bed gebeld. Maar ik wordt terug gebeld door de reparatiedienst.
[ Voor 57% gewijzigd door frickY op 06-10-2011 09:13 . Reden: overig verhaal kloptte niet. ]
Ik heb geen Service en Dataservice in mijn menu. Of zit dat alleen in het "geheime servicemenu"?interactive538 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:45:
[...]
Dit bedoel ik niet, wanneer ik onder Menu --> Service -- Dataservice aanzet kan ik rechtstreeks via Nederland 2 Uitzendinggemist openen met alleen mijn CI+ module...
Gr. InterActiVe
Nou, gisteren geprobeerd te updaten. Wat is dat een dramaJoop_Klepzeiker schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:55:
[...]
Precies, gaat nergens meer over. Ben blij dat anderen dat dus ook hebben. Heb het al teruggekoppeld via Twitter naar Samsung Nederland. Wacht nu op reactie.
EDIT:
Antwoord Samsung:
We raden je aan een firmware update te doen. Als dit niet helpt: TV ter reparatie aanbieden bij verkoper of 0900-SAMSUNG
Vanavond maar eens updaten dan ....
Bij het updaten via internet geeft de TV aan dat er geen nieuwe is, terwijl die er wel is
(Ik heb versie 01015 terwijl de website aangeeft dat 01016 er is).
Vervolgens geprobeerd via een USB stick. Deze eerst FAT32 opnieuw (langzaam) geformateerd. Update gedownload en erop gezet.
Toen getracht te updaten, TV geeft dan aan dat er een geldige update op de stick staat en zegt dan dat deze tijdens de update opnieuw opstart.
De TV ging inderdaad uit, maar startte daarna niet meer op. Na 5 minuten wachten de TV handmatig geprobeerd aan te zetten, maar helaas, TV reageerde nergens meer op

Na het eraf halen van de prik en verwijderen van de USB stick kreeg ik de TV uiteindelijk weer aan de praat.
Maar ik heb nu het idee dat deze nog langzamer start. Als ik hem aanzet door te drukken en inhouden op de cijfertoets 1 dan hoor ik vrij snel een klik van een relais, dan laat ik de toets pas los. Dan duurt het zeker nog 4 seconden voordat het logo komt en dan nog een paar seconden voordat ik beeld heb.
Als de TV dan eenmaal beeld heeft, dan reageert deze redelijk op de RC, maar wel langzamer als eerst.
Kortom de TV blijft traag en zeker trager dan de eerste 2 maanden.
De TV is nu 3 maanden oud, ik denk dat ik de winkel maar eens ga bellen, maar ik heb eigenlijk geen zin om de TV straks weken kwijt te zijn
Hebben jullie problemen met updaten via USB gehad en/of een trage TV?
Wat zijn de ervaringen met versie 01016?
Hoewel niet verplicht wordt wel aanbevolen de Tv na een firmware upgrade te resetten. Er kan volgens Samsung WebCare wel eens iets mis gaan tijdens het installeren van de upgrade.
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 06-10-2011 10:30 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Verwijderd
Ik installeer ook nooit via een USB stick ik wacht altijd tot deze op de TV komt, versie 13 kwam online op de TV, versie 14 niet, versie 15 wel, versie 16 niet, dus zal versie 17 wel weer komen, raar maar het lijkt alsof ze alleen om de 2 versies de firmware naar de tv zenden.Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:16:
[...]
Nou, gisteren geprobeerd te updaten. Wat is dat een drama
Bij het updaten via internet geeft de TV aan dat er geen nieuwe is, terwijl die er wel is![]()
Vervolgens geprobeerd via een USB stick. Deze eerst FAT32 opnieuw (langzaam) geformateerd. Update gedownload en erop gezet.
Toen getracht te updaten, TV geeft dan aan dat er een geldige update op de stick staat en zegt dan dat deze tijdens de update opnieuw opstart.
De TV ging inderdaad uit, maar startte daarna niet meer op. Na 5 minuten wachten de TV handmatig geprobeerd aan te zetten, maar helaas, TV reageerde nergens meer op![]()
Na het eraf halen van de prik en verwijderen van de USB stick kreeg ik de TV uiteindelijk weer aan de praat.
Maar ik heb nu het idee dat deze nog langzamer start. Als ik hem aanzet door te drukken en inhouden op de cijfertoets 1 dan hoor ik vrij snel een klik van een relais, dan laat ik de toets pas los. Dan duurt het zeker nog 4 seconden voordat het logo komt en dan nog een paar seconden voordat ik beeld heb.
Als de TV dan eenmaal beeld heeft, dan reageert deze redelijk op de RC, maar wel langzamer als eerst.
De TV is nu 3 maanden oud, ik denk dat ik de winkel maar eens ga bellen, maar ik heb eigenlijk geen zin om de TV straks weken kwijt te zijn
Staat de firmware image wel in de juiste (sub) map
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:16:
[...]
Nou, gisteren geprobeerd te updaten. Wat is dat een drama
Bij het updaten via internet geeft de TV aan dat er geen nieuwe is, terwijl die er wel is![]()
De TV ging inderdaad uit, maar startte daarna niet meer op. Na 5 minuten wachten de TV handmatig geprobeerd aan te zetten, maar helaas, TV reageerde nergens meer op![]()
Ik heb in het verleden aan Samsung WebCare gevraagd waarom de firmware upgrades niet online beschikbaar zijn ..... of maanden later wel. Antwoord: 'we moeten het eerst zelf testen'.
Kortom, onzinantwoord waar niemand iets aan heeft. Zelf testen ..... jaja.
Kortom, onzinantwoord waar niemand iets aan heeft. Zelf testen ..... jaja.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ja hoor, executable gedownload en gestart. Dan vraagt deze waar te installeren. USB stick gekozen en daar werd toen een map aangemaakt waarin diverse bestandjes stonden.interactive538 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:40:
Staat de firmware image wel in de juiste (sub) map
[...]
Naam van die map weet ik nu ff niet, maar neem aan dat deze goed was, is door instal programma gemaakt
Ik vraag dit aangezien bij de vorige firmware ook een fout was, er werden toen 2 mappen aangemaakt.
(lees: map\map\firmware moest worden map\firmware )
(lees: map\map\firmware moest worden map\firmware )
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:11:
[...]
Ja hoor, executable gedownload en gestart. Dan vraagt deze waar te installeren. USB stick gekozen en daar werd toen een map aangemaakt waarin diverse bestandjes stonden.
Naam van die map weet ik nu ff niet, maar neem aan dat deze goed was, is door instal programma gemaakt
Ben haastig op zoek naar een nieuwe tv en mijn keuze is helaas nog niet definitief.
Natuurlijk ben ik zoals eenieder prijsbewust bezig...
Zit te denken aan de:
Samsung UE40D7000 en aangezien ik bij de grens woon, een duitse UE40D7090.
Heb het hele forum gelezen en weet dat alleen hier het verschil Hbb-tv is. Weet alleen niet of dit zo belangrijk zal zijn in de toekomst.
Moet zeggen dat de 8000 serie niet veel duurder is dan de 7000 serie in Duitsland maar ja dit is een design keuze.
Iemand zeer recent nog een prijsopgave gedaan bij wat potentiële kandidaten?
Zit te denken aan de:
Heb het hele forum gelezen en weet dat alleen hier het verschil Hbb-tv is. Weet alleen niet of dit zo belangrijk zal zijn in de toekomst.
Moet zeggen dat de 8000 serie niet veel duurder is dan de 7000 serie in Duitsland maar ja dit is een design keuze.
Ik heb gister mijn D7000 ook geupdate van 1015 naar 1016.3 met behulp van een USB-stick, en dat verliep prima bij mij.Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:16:
Mijn TV ging wel gewoon vanzelf weer aan waarna de update geïnstalleerd werd.
Kijk eens op idealo.de
Heb die van mij destijds ook bij de media in duitsland gehaald toen ze de actie hadden goedkoper te zijn dan (duitse) internet webshops..
Gr InterActiVe
Heb die van mij destijds ook bij de media in duitsland gehaald toen ze de actie hadden goedkoper te zijn dan (duitse) internet webshops..
Gr InterActiVe
badmilo08 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:24:
Ben haastig op zoek naar een nieuwe tv en mijn keuze is helaas nog niet definitief.
Zit te denken aan de:
ik heb hetzelfde gedaan, 55D6500 voor 1450 en ik ben er nog steeds trots op!interactive538 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:13:
Kijk eens op idealo.de
Gr InterActiVe
[...]
Verwijderd
heb je mijn post gelezen de tv is full hd 3d of dit op dit moment benut word is een tweede.pacificocean schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:13:
[...]
.mpo file op een USB stick zetten en die in je tv stopen dan zie je duidelijk dat.de kwaliteit lager is en geen full hd.zie ook http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-19077-7.html#345
2D
[afbeelding]
3D
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2011 18:34 ]
Zijn er mensen die andere programma's gebruiken dan all share?
Vind het niet echt een fijn proggje.
als DLNA Server?superpolm schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:10:
Mezzo gebruikte ik, werkt wel fijn!
Professioneel Heftruck Syndroom
Verwijderd
Ik wil mijn 6530 nu bestellen via internet en ik wil de Ci+ module erbij bestellen..
Nu kan ik alleen maar de : ion ci+ module ziggo meebestellen.
Is dit de goede? .. of moet ik ion niet hebben?
Je zult wel Neotion bedoelen .....
Iemand ervaring met de Samsung UE55D6200?
Wordt niet echt heel veel genoemd in dit topic.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
absrnd in "\[3D LED TV] Samsung 2011 Modellen: D6**, D7000 en D8000"Rivanov schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:22:
Iemand ervaring met de Samsung UE55D6200?
vanavond in de bus, de langverwachte 3D brillen set van de Samsung actie die in Augustus af liep 
ik dacht dat die nooit meer zou verschijnen, ik had in alle contacten niets vernomen, dat de brief met streepjes code en zo, goed aankomen was,
en via mail nooit een antwoord gekregen
ik dacht dat die nooit meer zou verschijnen, ik had in alle contacten niets vernomen, dat de brief met streepjes code en zo, goed aankomen was,
en via mail nooit een antwoord gekregen

[ Voor 11% gewijzigd door absrnd op 06-10-2011 21:54 ]
Je bent er nog steeds tevreden over? Hoe is de 3D hierop? En welke brillen heb je?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ik heb de 3D brillen net 15 minuten in mijn hand 
verders zeer tevreden met de TV, beetje clouding, maar met instellingen goed weg gewerkt.
was helemaal happy dat de CanalDigitaal kaart gewoon achter ingestoken kan worden, en perfect werkt
verders zeer tevreden met de TV, beetje clouding, maar met instellingen goed weg gewerkt.
was helemaal happy dat de CanalDigitaal kaart gewoon achter ingestoken kan worden, en perfect werkt
Game je ook op de TV?
Ja en heb jij de test uitgevoerd. Dan zie dat bij dezelfde input. 2D wel full hd is en 3D niet.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 18:29:
[...]
heb je mijn post gelezen de tv is full hd 3d of dit op dit moment benut word is een tweede.
We hebben het wel over firmware updates maar wat doen die firmware updates precies ? kunnen we dat ergens lezen ?GerCor schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:29:
Hoewel niet verplicht wordt wel aanbevolen de Tv na een firmware upgrade te resetten. Er kan volgens Samsung WebCare wel eens iets mis gaan tijdens het installeren van de upgrade.
Samsung UK plaatst altijd wel een changelog in tegenstelling tot Nederland of welk land dan ook, maar daar heb je eigenlijk niks aan. Soms staat er in dat de Tv geschikt wordt gemaakt voor de Skypecamera om maar wat te noemen maar voor je het weet werkt je internetverbinding niet meer. En dat staat dan niet in de log.Le_Freak ! schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:42:
[...]
We hebben het wel over firmware updates maar wat doen die firmware updates precies ? kunnen we dat ergens lezen ?
Wat ook voor schijnt te komen volgens testers in Duitsland is dat jij bijvoorbeeld in een versie backlight op 10 hebt staan, dan ga je de Tv updaten en dan is backlight nog steeds 10 maar niet dezelfde 10 als de vorige versie, als je snapt wat ik bedoel. Jouw Tv geeft nog steeds 10 aan maar dan kan dan best 8 of 12 zijn.
Ik heb in Windows Media Player aangevinkt dat hij mag streamen. Voor de rest heb ik niets met dat programma te maken. Kan vanaf mijn TV gewoon door mijn download-map browsen.superpolm schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:10:
Nope. Er zijn helaas geen release notes.Le_Freak ! schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:42:
We hebben het wel over firmware updates maar wat doen die firmware updates precies ? kunnen we dat ergens lezen ?
Zie onder. Via de download-pagina valt er inderdaad wel 'iets' te vinden
Voor de 1016.3 (D7000); Improve internet network connection when using Smart Hub or Apps
Maar dat lijkt me niet het enige verschil tussen de 1015 en 1016.3
[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 06-10-2011 23:53 ]
http://www.samsung.com/uk...tv/UE40D8000YUXXU-supportfrickY schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:44:
[...]
[...]
Nope. Er zijn helaas geen release notes.
loop Nederland toch 4 weken voor de uk deze FW is van september
Die optie zie ik echt niet bij mijn d6530 waar ook een ci+ module inzit?interactive538 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 08:45:
[...]
Ik zie 'm ook niet. Of zou dit in het "service menu" zitten, waar je eigenlijk niet in mag komen.JeroenV_ schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 07:24:
[...]
Die optie zie ik echt niet bij mijn d6530 waar ook een ci+ module inzit?
kan iemand mij uitleggen waarom mensen klagen over bleeding? ik heb sinds een paar dagen de 55D7000 ter vervanging van de Sony X2000 van 5 jaar oud die ook last had van bleeding.
bij de samsung valt me het alleen op als ik de tv aanzet maar verder niet, de sony had er wel last van tijdens films zag je regelmatig vlekken op donkeren scenes, wat ik niet zie met de samsung
als ik die demo plaatjes op een USB stick zet dan zie ik idd bleeding maar aangezien ik meer tv kijk dan naar stille plaatjes, vraag ik me af of ik het nou wel of niet moet accepteren,
wordt het erger ? krijg je er ook last van tijdens films/tv zoals bij de oude sony’s ?
klopt het dat er een heel klein randje om de tv zit wat net even afwijkt van de rest van het beeld ?
bij de samsung valt me het alleen op als ik de tv aanzet maar verder niet, de sony had er wel last van tijdens films zag je regelmatig vlekken op donkeren scenes, wat ik niet zie met de samsung
als ik die demo plaatjes op een USB stick zet dan zie ik idd bleeding maar aangezien ik meer tv kijk dan naar stille plaatjes, vraag ik me af of ik het nou wel of niet moet accepteren,
wordt het erger ? krijg je er ook last van tijdens films/tv zoals bij de oude sony’s ?
klopt het dat er een heel klein randje om de tv zit wat net even afwijkt van de rest van het beeld ?
Ik heb twee Neotion modules geprobeerd in mijn 6530 en ieder half uur keer herstartte die, waardoor het beeld een minuut op zwart ging. Ik heb uiteindelijk een smit module gekocht en die werkt zonder problemen.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:14:
Ik wil mijn 6530 nu bestellen via internet en ik wil de Ci+ module erbij bestellen..
Ik ben ook aan 't rondkijken om ergens deze maand/uiterlijk in november een nieuwe TV te kopen, en ik heb m'n ook laten vallen op:
- pricewatch: Samsung UE40D6530 (2011 model)
- pricewatch: Samsung UE46C7700 (2010 model)
Ze hebben allebij zo hun voor- en nadelen, maar voor mij is bij de één het voornaamste voordeel dat hij 46" is, en bij de ander wifi en 400Hz. Is het verschil tussen een 100Hz en een 400Hz TV echt zo groot, of valt dat eigenlijk pas op bij gamen of iets dergelijks? M'n budget is maximaal 1100 euro, en deze 2 TV's komen overal waar ik kijk in de top-5 van ervaringen uit de bus, vandaar
En welke zou jullie voorkeur hebben als ik vragen mag? Qua beeldkwaliteit (buiten het aantal Hz) kan ik niet veel verschil vinden namelijk, dus het voornaamste gemis zou wifi/apps zijn als ik me niet vergis. Nu weet ik wel al dat de 7xxx-serie een iets higher-end serie is dan de 6xxxx-serie, maar is de 6xxxx van dit jaar niet gebouwd met de kwaliteit van de 7xxx van vorig jaar?
p.s.: en wat is nou het verschil tussen een D-serie en een C-serie? Geen site die daar (van wat ik kan vinden) duidelijk uitleg over heeft kunnen geven
Ze hebben allebij zo hun voor- en nadelen, maar voor mij is bij de één het voornaamste voordeel dat hij 46" is, en bij de ander wifi en 400Hz. Is het verschil tussen een 100Hz en een 400Hz TV echt zo groot, of valt dat eigenlijk pas op bij gamen of iets dergelijks? M'n budget is maximaal 1100 euro, en deze 2 TV's komen overal waar ik kijk in de top-5 van ervaringen uit de bus, vandaar
En welke zou jullie voorkeur hebben als ik vragen mag? Qua beeldkwaliteit (buiten het aantal Hz) kan ik niet veel verschil vinden namelijk, dus het voornaamste gemis zou wifi/apps zijn als ik me niet vergis. Nu weet ik wel al dat de 7xxx-serie een iets higher-end serie is dan de 6xxxx-serie, maar is de 6xxxx van dit jaar niet gebouwd met de kwaliteit van de 7xxx van vorig jaar?
p.s.: en wat is nou het verschil tussen een D-serie en een C-serie? Geen site die daar (van wat ik kan vinden) duidelijk uitleg over heeft kunnen geven
[ Voor 6% gewijzigd door Kapotlood op 07-10-2011 16:35 ]
Verwijderd
Het 2011 model zou zeker weten stukken beter moeten zijn, zowel kwa beeldkwaliteit als kwa andere dingen, Mijn TV heeft 800HZ (Softwarematig dan) en merk wel zeer zeker verschil dan met 100hz van de B modellen, vooral met snelle texten die voorbij komen (denk bijv aan RTL 4, 5? waar altijd die beurzen langskomen met de statistieken, mijn B serie hield dat niet bij, deze tv heeft er geen enkel probleem mee.joramoudenaarde schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:28:
Ik ben ook aan 't rondkijken om ergens deze maand/uiterlijk in november een nieuwe TV te kopen, en ik heb m'n ook laten vallen op:
Ah… dan is 400Hz in ieder geval wel een stuk beter dan 100Hz (logisch, maar ik begreep niet of dat ook een zichbaar verschil was of marketingpraat) 
Ik heb nu een "oude" 32" Samsung LCD TV… ben even kwijt wat voor type precies, maar dat is ook een 100Hz versie van wat ik me kan herinneren. Bij heel langzame scenes merk ik dat hij inderdaad een beetje hakkelig over kan komen, maar of dat nu komt doordat de film maar 24fps heeft of door de 100Hz weet ik niet. Ik merk op m'n iMac dat ik die hakkeligheid namelijk net zo goed zie, en die heeft een betere monitor dan m'n TV
Enfin, je zou dus liever voor een iets kleinere en betere TV gaan dus? Hmm, moet ik toch weer contact opnemen met Samsung. Ik had onlangs Caiway een mailtje gestuurd met de vraag of hun CI+ kaart ook werkt met deze TV, maar ze konden daar geen direct antwoord op geven. En Samsung stuurde me naar Caiway terug… beetje kastje+muur verhaal dus. Maar voor ik ±1000 euro uit ga geven voor een TV is het wel zo handig om zeker te weten dat Caiway's CI+ ook werkt
Ik heb nu een "oude" 32" Samsung LCD TV… ben even kwijt wat voor type precies, maar dat is ook een 100Hz versie van wat ik me kan herinneren. Bij heel langzame scenes merk ik dat hij inderdaad een beetje hakkelig over kan komen, maar of dat nu komt doordat de film maar 24fps heeft of door de 100Hz weet ik niet. Ik merk op m'n iMac dat ik die hakkeligheid namelijk net zo goed zie, en die heeft een betere monitor dan m'n TV
Enfin, je zou dus liever voor een iets kleinere en betere TV gaan dus? Hmm, moet ik toch weer contact opnemen met Samsung. Ik had onlangs Caiway een mailtje gestuurd met de vraag of hun CI+ kaart ook werkt met deze TV, maar ze konden daar geen direct antwoord op geven. En Samsung stuurde me naar Caiway terug… beetje kastje+muur verhaal dus. Maar voor ik ±1000 euro uit ga geven voor een TV is het wel zo handig om zeker te weten dat Caiway's CI+ ook werkt

Los daarvan, bij die nieuwe heb je nu toch weer cashback acties?
Aangezien de ontwikkelingen in tv land vrij rap gaan en je op het punt staat best wel wat geld uit te geven, zou ik nooit een overjarig model nemen.
Aangezien de ontwikkelingen in tv land vrij rap gaan en je op het punt staat best wel wat geld uit te geven, zou ik nooit een overjarig model nemen.
Niet bij de D6530 helaas… heb 't net gechecked 
Over de ontwikkelingen gesproken; daar heb je wel gelijk in ja. Ik denk dat ik me even liet vergapen aan de 46", hehe. Maar zijn er mensen met Caiway "in het huis" toevallig? Da's de enige drempel die ik nog over moet namelijk
Over de ontwikkelingen gesproken; daar heb je wel gelijk in ja. Ik denk dat ik me even liet vergapen aan de 46", hehe. Maar zijn er mensen met Caiway "in het huis" toevallig? Da's de enige drempel die ik nog over moet namelijk
wel Caiway, alleen geen smartcard...
Ja met smartcard (die van 69,95 staat Ziggo op, werkt ook voor caiway), werkt perfect (ook zonder) op D8000. Begin kan even lastig zijn, gewoon even rommelen. Als na 24 uur je smartcard nog steeds code 17 geeft, even klantenservice bellen.
[ Voor 12% gewijzigd door Smirnoff op 07-10-2011 20:33 ]
Bedankt voor 't bemoedigende bericht!
Zodra ik voor m'n freelance klus betaald krijg toch maar even kijken naar de 46" variant van de D6530 dan… was vanavond even bij de Mediamarkt om te kijken naar een 40" maatje, en 't voelt maar marginaal groter dan een 32". Ik denk dat zo'n 46" héérlijk zal staan hier!
En mocht Caiway's CI+ écht niet werken, dan kan ik 'm altijd nog inruilen voor een model waar hij wel mee werkt
Zodra ik voor m'n freelance klus betaald krijg toch maar even kijken naar de 46" variant van de D6530 dan… was vanavond even bij de Mediamarkt om te kijken naar een 40" maatje, en 't voelt maar marginaal groter dan een 32". Ik denk dat zo'n 46" héérlijk zal staan hier!
En mocht Caiway's CI+ écht niet werken, dan kan ik 'm altijd nog inruilen voor een model waar hij wel mee werkt
Verwijderd
Voor mij kan persoonlijk een TV ook niet groot genoeg, maar een winkel kan je echt niet vanuit gaan, in de winkel lijkt een 55 inch gewoon 46 inch dan moet je echt op t kaartje wat er naast hangt kijken welke maat het is want het is echt lastig in te schatten, thuis is dat wel anders, hoewel ik mijn 46 inch nu ook al weer te klein vind op de slaapkamerjoramoudenaarde schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:51:
Bedankt voor 't bemoedigende bericht!
Je kunt uiteraard altijd wat van de prijs afkrijgen he dus gewoon verschillende winkels langs en vragen of ze wat aan de prijs kunnen doen! ik heb er 100 euro afgekregen met een heel klein beetje moeite, en dat was nog bij een internet winkel ook, laat staan BCC ofzo.
Dat slaat op het introductiejaarjoramoudenaarde schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:28:
D = 2011
C = 2010
B =- 2009
A = 2008
Ik zou bij voorkeur dus wel voor een D-serie gaan. Er is het afgelopen jaar alweer veel veranderd
De letter staat voor een jaartal? Dat had ik nooit geraden, nogmaals dank! 
@Thuggish; hahaha, daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Ik ga als ik 'm echt wil gaan kopen maar eens goed vergelijken hoeveel groter een 40" dan echt is.
Dat herinnert me eraan… als de D voor het introductiejaar staat, waaraan (en hoe) kun je dan zien of het om een Nederlands model gaat? Ik begreep dat die CI+ interface anders is bij een Duits model bijvoorbeeld.
Zit er trouwens echt een noemenswaardig verschil tussen de D6500 en de D6530? Ik kan hier op Tweakers geen echt verschil zien: ze hebben allebij wifi, dezelfde beeldtechnieken… alleen de materiaalkeuze lijkt iets anders te zijn. Ook op de productpagina's van Samsung zelf kan ik geen technische verschillen vinden (m.u.v. DTV Reception types dan).
@Thuggish; hahaha, daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Ik ga als ik 'm echt wil gaan kopen maar eens goed vergelijken hoeveel groter een 40" dan echt is.
Dat herinnert me eraan… als de D voor het introductiejaar staat, waaraan (en hoe) kun je dan zien of het om een Nederlands model gaat? Ik begreep dat die CI+ interface anders is bij een Duits model bijvoorbeeld.
Zit er trouwens echt een noemenswaardig verschil tussen de D6500 en de D6530? Ik kan hier op Tweakers geen echt verschil zien: ze hebben allebij wifi, dezelfde beeldtechnieken… alleen de materiaalkeuze lijkt iets anders te zijn. Ook op de productpagina's van Samsung zelf kan ik geen technische verschillen vinden (m.u.v. DTV Reception types dan).
[ Voor 27% gewijzigd door Kapotlood op 07-10-2011 22:31 ]