Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 SP1 Updatebewerking mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.871 views

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Beste

Eerst en vooral weet ik dat er een Windows 7 SP1 topic is. Maar mijn probleem is nogal complex en daarom heb ik besloten een eigen topic te maken. In het Windows 7 SP1-problemen topic krijg ik niet echt hulp, iedereen heeft daar z'n eigen problemen gepost waardoor je nooit echt weet wie tegen wie praat.
Ik hoop dat jullie mij hier verder kunnen helpen met volgend probleem.

De installatie van Windows 7 SP1 verliep zonder fouten. Maar echter na een herstart van de pc krijg ik eerst Windows laden te zien. En daarna wanneer je normaal het login scherm verwacht zie ik: Updatebewerking 104093 van toepassen 235652 (\Registry\Machine\Sof..).

Dit is vrij normaal denk ik. Maar plots blijft hij stil staan. Hij doet gewoon niet meer verder. Waardoor ik niet meer in Windows kom. Veilige modus wil ook niet starten. Ik krijg dan uiteindelijk dit 'CLASPNP.SYS' te zien en hij laad niet verder.
Het is niet echt een freeze want het Windows-logo beweegt nog. Maar hij doet gewoon niet meer verder aan de updatebewerking. Het is altijd een ander cijfer, en meestal een andere Registry die daar staat. Een error krijg ik niet.

Ook 2x een systeemherstel geprobeerd. Maar dat wou niet baten. Op het einde van de systeemherstel krijg ik dan een foutmelding met: 'Er is een fout opgetreden bij het terugplaatsen van het registry'.

Ik hoop dus dat iemand een oplossing voor mijn probleem weet?

Alvast zeer erg bedankt

Ruben Portier

• Qlii256
Ik heb de pc nu nodig!
Ik moet de pc zo snel mogelijk weer aan de praat krijgen en het lukt niet. Please, iemand moet me helpen...

[ Voor 62% gewijzigd door Qlii256 op 26-02-2011 11:31 ]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Recovery disk?

• Qlii256
Recovery disk? Bedoel je de installatie cd van Windows 7? Als ik die herinstalleer ben ik alles kwijt lijkt me?...

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=65995

Iemand met hetzelfde probleem en oplossingen
Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:35:
Recovery disk? Bedoel je de installatie cd van Windows 7? Als ik die herinstalleer ben ik alles kwijt lijkt me?...
De recovery disk van Windows 7 inderdaad. Je moet niet opnieuw installeren maar herstellen

[ Voor 62% gewijzigd door Rockvee2 op 26-02-2011 11:37 ]

• Qlii256
Dat probleem is voor veilige modus. Maar of dat mijn probleem zal verhelpen? Ik heb geen dual boot op mijn pc hoor. Maar hoe moet ik met de cd mijn pc herstellen? Wat gebeurt er dan als ik dat doe? Zal alles dan nog werken van programma's en dergelijke? Bestanden, zullen die er nog op staan enzo?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Herstellen met een installatiecd is de beste kans die je hebt denk ik. Ik neem aan dat je een backup hebt gemaakt voor de installatie van SP1 zoals ook is aangegeven bij de releasenotes?

Herstellen zal proberen het systeem naar een werkende setup terug te brengen. De ervaring leert echter dat je vaak een niet optimale installatie overhoud en je later toch alsnog opnieuw wilt installeren. Hoe een herstel werkt is zo te vinden met google inclusief stappenplannen, voorbeelden etc.

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 26-02-2011 11:42 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Qlii256
Ik heb helemaal geen back up en zal dus alles kwijt zijn? Ik heb hier echt geen zin in. Er staat/stond zoveel op deze pc die ik zeker niet kwijt wil. En alle programma's herinstalleren heb ik ook niet veel zin in...

• Bor

Bor

Goede leer voor de volgende keer dus lijkt mij: altijd tijd stoppen in een goede backup. Volgens mij geeft SP1 voor installatie zelfs een waarschuwing dat een backup nodig is.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

maak een ubuntu live cd en draai een backup..

• Qlii256
Nee, ik kreeg geen waarschuwingen ofzo. Maar Ben je zeker dat het probleem niet anders op te lossen is? En ben ik nu alles kwijt na een herstel van Windows 7? Of niet?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoe heb je windows 7 geinstalleerd? Via een OEM disc of een retail disc ? Of is dit geinstalleerd bij een computerzaak waar je de pc heb gekocht?

Bij een herstel van Windows 7 repareert/herstelt hij de Windows 7 bestanden. Je bent dus niks kwijt

[ Voor 26% gewijzigd door Rockvee2 op 26-02-2011 11:47 ]

• Qlii256
Met een Ubuntu live cd... Ik had daarnet al Mandriva live cd gedownload maar lukte niet echt die te starten. En als ik dan een back up maak. Wat houd die backup dan in? Bedoel kan ik Ubuntu zelf de backup laten maken? Of bedoel je bv alle files die ik wil houden kopieren ofzo? En moet ik de backup maken naar een ander medium? En zal na de backup en ik herstel windows dan ook alle geinstalleerde programma's terug geven enzo?

EDIT: Ja ik heb hier een CD liggen van Windows 7. Ik had net nog eens geprobeerd trouwens en nu loopt hij weer vast bij 104147 van de 235652 (\Registry\Machine\S...)

Verder wel geen foutmeldingen maar hij gaat gewoon niet verder. Is er geen manier om die registery key te deleten ofzo? Of te maken dat hij die niet meer update ofzo zodat hij gewoon doorloopt d.m.v. een live cd ofzo?

[ Voor 31% gewijzigd door Qlii256 op 26-02-2011 11:48 ]

• Bor

Bor

Heb je geen scherm gekregen waar je op akkoord moest klikken? Ik raad je aan jezelf eerst even te verdiepen in de herstelprocedure om te bepalen of je daar wat aan hebt. Zoals ik al aangaf kun je daarover veel informatie vinden op Internet. Kom je er dan nog niet uit dan kun je altijd weer vragen toch?
Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:46:
En moet ik de backup maken naar een ander medium? En zal na de backup en ik herstel windows dan ook alle geinstalleerde programma's terug geven enzo?
Een goede backup maak je altijd naar een ander medium. Je kunt er vanuit gaan dat de meeste backup oplossingen geen applicaties terugzetten. Een backup slaat gewoon bestanden op.

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 26-02-2011 11:50 ]

• Qlii256
Lees even de edit hierboven.

• Bor

Bor

Heb je nu al gezocht op de werking van een herstelprocedure? Dat blijft de eerste stap die je zelf kunt / dient uit te voeren.

• Qlii256
Maar dan ben ik alles kwijt. Lijkt me dat ik eerst een backup zal moeten nemen toch?

• Qlii256
Maar dan ben ik alles kwijt. Lijkt me dat ik eerst een backup zal moeten nemen toch? Of niet?

• Bor

Bor

Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:50:
Maar dan ben ik alles kwijt. Lijkt me dat ik eerst een backup zal moeten nemen toch?
Je kunt proberen nu nog een backup van de voor jou belangrijke bestanden te maken met bv de genoemde live cd's toch?

• Qlii256
Ja, maar ik wil toch even kijken of er geen andere oplossing is... Waarom loopt hij vast. En hoe kan ik het fixen. Want waarom zou ik meteen een windows reinstall doen? Ik kan het toch eerst proberen op een andere manier op te lossen? Hoe kan ik in het windows register komen? Of is dat niet wat ik moet doen? Want ik moet toch op een of andere manier die Registry updatebewerking die vast loopt kunnen deleten zodat hij die over slaat?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

bij stap 3 staat uitgelegt hoe je een live cd maakt.
Vervolgens kan je een usb stick in je pc stoppen en daar je bestanden naar toe kopiëren

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Live CD van Ubuntu is niet eens nodig. Vanuit WinRE (Windows 7 Repair my computer) kun je al je bestanden veilig stellen voordat je opnieuw installeert. Ook kun je met regedit de registerbewerkingen uitschakelen waarop hij vastloopt, wellicht start Windows dan wel op en kun je via de GUI een backup maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 26-02-2011 11:55 ]

• Qlii256
Hoe schakel ik die registerbewerking uit dan?

Dit vond ik nog op internet: http://forums.bf2s.com/viewtopic.php?id=134510

• Bor

Bor

Een herstel procedure is niet hetzelfde als een herinstallatie. Zoals al een paar keer aangegeven: lees de beschrijving van de herstelprocedure nou eerst een door en bepaal op basis daarvan of dat een optie voor je is? Ik zou, omdat je blijkbaar geen backup hebt, als eerste daar mee beginnen. Het veiligstellen van de bestanden heeft in mijn ogen prio #1 gezien je niet weet of het systeem weer gaat werken of dat je het straks in een poging om het probleem op te lossen erger maakt.

• Qlii256
Ik geraak nu wel in regedit. Maar ik weet natuurlijk niet welke key het precies is. Omdat ik te zien krijg: Machine\Soft...

Maar ergens las ik ook op internet dat je in een file kon kijken. Kan ik dat via windows CMD prompt doen? Een txt file ofzo bekijken?

• Trommelrem
Je moet wel de juiste keys laden natuurlijk. In de Software hive zit je al verkeerd. Je moet de System hive laden van je Windows 7 installatie. De System hive die je nu ziet staan is van WinPE. De juiste hive staat in x:\Windows\system32\config\SYSTEM. x is de stationsletter van je corrupte Windows installatie. Je zou CLASSPNP.SYS tijdelijk kunnen uitschakelen om te kijken wat er dan gebeurt. Kijk ook in je opstartvolgorde welk bestand na CLASSPNP.SYS wordt geladen en schakel die eventueel ook uit.

[ Voor 46% gewijzigd door Trommelrem op 26-02-2011 12:02 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Probeer anders tijdens het opstarten van de computer op F8 te drukken. Daarin kun je ook kiezen voor een herstel van je systeem.

Vervolgens kun je zelfs een herstelpunt pakken van een eerder moment van de computer. Dan pak je gewoon de meest recente.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is dit dezelfde PC als in je vorige topic? Wat is er nou zo moeilijk te begrijpen aan een live-CD maken, je bestanden kopiëren en Windows opnieuw installeren? Waar je nu mee bezig bent gaat het probleem alleen maar erger maken. Dat jij geen zin hebt om dat te doen is niet ons probleem natuurlijk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, dat kan, maar dan moet je even verder terug lezen in jouw eerdere posts in je andere verhaal in het SP1 algemene topic.
Staat namelijk uitgelegd welke logfile het is.

En ik wil ook nog graag even kwijt dat wij niet jouw persoonlijke supportdesk gaan spelen als je zo ubergestresst gaat doordrammen omdat je geen antwoord krijgt binnen een half uur.

Helpen bij een oplossing: prima, maar dan moet je ook wel wat doen met oplossingen die je geboden worden.
Die backup van je data had je nu al 6x kunnen beginnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Qlii256
Ja, ik zit dus in herstelpunt van Win7. En dan open ik cmd.exe stuff? Of hoe moeti k het nu stoppen of blokkeren?

EDIT: wat bedoel je precies met de system hive enzo? Ik zit dus in de Windows 7 herstel optie. Wat moet ik nu doen/proberen?

[ Voor 36% gewijzigd door Qlii256 op 26-02-2011 12:08 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat had je toch ergens op internet gelezen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Qlii256
Neen, geen idee eigenlijk. Dus wat moet ik nu precies doen? Open ik de cmd.exe ofzo? Of kan ik met cmd.exe een bestand (txt) openen? enzo ja, hoe?

• Trommelrem
Wikipedia: Notepad
Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:04:
EDIT: wat bedoel je precies met de system hive enzo? Ik zit dus in de Windows 7 herstel optie. Wat moet ik nu doen/proberen?
De system hive staat in het bestand SYSTEM op x:\Windows\system32\config (x is waarschijnlijk de C- of D-schijf).

[ Voor 138% gewijzigd door Trommelrem op 26-02-2011 12:16 ]

• Qlii256
Oke, bedankt! Ik zoek nu met notepad naar de file die die updatebewerkingen regeld. Hopen dat ik het nu kan vinden.

• Qlii256
In het bestand poqexec vindt ik maar 1 iets opmerkends:

c0190003 en nog veel meer. Maar dit is de fout. Zou dit er iets mee te maken hebben?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:36

MaDLiVe

.-Observer-.

Heb je nou al backups gemaakt? Dat is waar je mee moet beginnen, met jouw kennisniveau (no offence) is de kans dat er iets misgaat tijdens de reparatie redelijk groot.

Furthermore, chillout kerel, even rustig alles doorlezen en logisch proberen na te denken, die data loopt alleen weg als jij perongeluk iets verkeerds doet.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Trommelrem
Als je die foutmelding hebt Gegoogled dan heb je neem ik aan gevonden dat je met dism de pending actions kunt reverten?

• Qlii256
Ja, ik heb de back up al gemaakt. Heb ik dat niet al gezegt daarnet?

Ow, ik zie net dat ik dat niet gezegd heb. Sorry hoor, ik had nog een linux live cd liggen trouwens.
Op deze site: http://technet.microsoft....rary/ff817622(WS.10).aspx
ben ik aan het kijken. Maar ik weet nog niet echt precies wat nu te doen. Want die error van mij is niet echt zelfde... ofwel? Hoe kan ik dat nu oplossen of wat kan ik nu proberen?

EDIT: Wat bedoel je hier mee? "dism de pending actions kunt reverten?"

[ Voor 8% gewijzigd door Qlii256 op 26-02-2011 12:27 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:20:
In het bestand poqexec vindt ik maar 1 iets opmerkends:

c0190003 en nog veel meer. Maar dit is de fout. Zou dit er iets mee te maken hebben?
Google is je beste vriend...
En dan vooral dit : "Boot from install media, click on Repair, get into command line and run dism /image:c:\ /cleanup-image /revertpendingactions"

[ Voor 15% gewijzigd door Mavamaarten op 26-02-2011 12:30 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Qlii256
Dat had ik idd al gezien: zal ik dit uitvoeren dan?
dism /image:c:\ /cleanup-image /revertpendingactions
En dan zou het weer moeten werken? Wat doet dit precies?

• Bor

Bor

Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:31:
En dan zou het weer moeten werken? Wat doet dit precies?
Heb je daar al zelf naar gezocht? Je maakt er steeds meer een helpdesk topic van zo. Eerste hit in google:
Since I spoke about DISM in the last post, I wanted to highlight my personal favorite new DISM command.

DISM.exe /Image:C:\test\offline /Cleanup-Image /RevertPendingActions

Where this is handy is in situations where you have installed an update on an installation and the machine gets stuck applying "Stage 3 of 3". You can boot into WinRE in Windows 7, run this command against the installation from the command prompt and it should allow you to rollback the changes that the update was attempting to apply

• Qlii256
Ok, bedankt. Ik zal het even proberen. Ik hoop dat het lukt...

Ik geraak met de win7 cd niet in de hulp/reparatie stuff. Ik had geklikt op PC herstellen ofzoiets. En hij heeft iets gedaan (denk dat het startup repair was). Maar dat helpt niet. Hoe geraak ik aan diezelfde opties zoals je met F8 kan doen?

EDIT: Hij is nu bezig.
Reverting pending actions from the image...

Hopen dat dit het probleem op lost.

[ Voor 81% gewijzigd door Qlii256 op 26-02-2011 13:29 ]

• Qlii256
Jullie op Tweakers zijn echt super! Dat heeft gewerkt. Hij is nu juist nog bezig met Configuratie van Windows voorbereiden.

Echt super bedankt iedereen!
Maar hoe kan ik nu SP1 opnieuw installeren zonder dat het fout loopt? Of raden jullie mij af deze te installeren? Anders wacht ik wel een tijd :p

EDIT: Hij zegt nu: Fase 1 van 2, Service Pack configureren, 65% voltooid, Schakel de computer niet uit.
Hij zal hem dus weer installeren dus ik denk dat het probleem niet opgelost is...

EDIT2: Na dat hij klaar was starte mijn pc opnieuw op en hij doet nu weer het zelfde als hij net deed. Configureren van Service Pack... 65% enzo... Hij doet telkens hetzelfde opnieuw? Hoe kan ik dit nou weer fixen? Volgens mij is mijn pc nu volledig vern*ukt?

Iemand die weet hoe ik dit nu kan oplossen?

EDIT3: Na de 2x maal dat hij het doet zie ik nu:

Fout bij configureren van Service Pack Wijzigingen ongedaan maken

Geen idee wat hij nu zal gaan doen...

[ Voor 56% gewijzigd door Qlii256 op 26-02-2011 14:16 ]

• Qlii256
Het probleem is dus nog altijd niet opgelost. Ik heb nu al zoveel geprobeerd. Ik kan het gewoon echt niet vatten dat ik Windows volledig zou moeten herinstalleren voor een domme fout in een Service Pack? Dat kan toch zomaar niet? Ik bedoel, hij loopt vast bij \Registry\Machine\Sof...) Dus ik kan niet weten wat de precieze (volledige) waarde is.

Zijn er nog mensen met dit probleem of misschien iemand die nog iets weet wat ik kan gaan proberen buiten een format of reinstall?

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Aangezien je toch al een back up gemaakt had zou ik zeggen wees niet zo stront eigenwijs en herinstalll windows.

Reparatie wil niet meer zeg je net hij loopt weer vast, denk je echt dat je straks nog een stabiel systeem hebt?
En hoe dit kan? Simpel SP1 schrijft systeem kritieke files over gaat ik je register bezig enz, gaat daar iets fout om het 1 of ander en poef je hebt problemem.

Nogmaals neem het voor lief en gooi windows er opnieuw op

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• Qlii256
Ja, maar dan ben ik alles kwijt. Buiten mijn gebackupte files ben ik alles kwijt. Het duurt me dan dagen voor alles weer geïnstalleerd is en ik heb daar geen tijd voor. Ik heb gelezen dat iemand het heeft kunnen oplossen dus het moet bij mij toch ook lukken.
http://www.networksteve.c...44/?TopicId=40743&Posts=7

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ach het ruimt wel op, instaleren pas op het moment dat je het nodig hebt. Scheelt nu tijd en uiteindelijk weer ruimte.

En over een punt lees je totaal heen, denk je dat nadat windows weer start dat hij nog stabiel zal zijn? Daarbij in de tijd wat je er nu in gestoken hebt had je al een instal kunnen doen en een groot deel op weg geweest met de programma;s

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• lancelot50
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-01-2020
Wat je moet doen is je harde schijf uit je PC halen en even op een andere PC aansluiten die PC start je op en je kunt een ieder geval je documenten veilig stellen en op de een andere harde schijf die in die PC zit.
Want de andere PC herkent je harde schijf als extra harde schijf. ;)

Installeer dan windows opnieuw en zet je bestanden weer terug en klaar

• Qlii256
Dat is waar, maar toch wil ik eerst in Windows geraken. Dan zien we wel weer wat ik kan doen. Het moet toch mogelijk zijn...

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je hebt eerder in dit topic vertelt dat je alles gebackupt hebt. Wat laat je dan nog om windows te herinstalleren?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 10:03

Gé Brander

MS SQL Server

Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:26:
Ja, maar dan ben ik alles kwijt. Buiten mijn gebackupte files ben ik alles kwijt. Het duurt me dan dagen voor alles weer geïnstalleerd is en ik heb daar geen tijd voor. Ik heb gelezen dat iemand het heeft kunnen oplossen dus het moet bij mij toch ook lukken.
http://www.networksteve.c...44/?TopicId=40743&Posts=7
Tjonge jonge. Als je na je backup meteen opnieuw geinstalleerd had, had je nu een werkend systeem inclusief enkele programma's die je blijkbaar zo hoognodig wil gebruiken nu.

Je bent zelf verantwoordelijk voor een fatsoenlijke backup (altijd).
Elk systeem kan vastlopen, of deze vastloper te maken heeft met de installatie van SP1, kan niet met zekerheid gezegd worden.
Als je je systeem zo hoognodig hebt op een bepaald moment, moet je geen ingrijpende updates uitvoeren.

Chill out, accepteer je verlies aan tijd, en ga nu opnieuw installeren. Dan weet je zeker dat je een goed werkend systeem hebt, en voordat je je programmas gaat installeren zou ik eerst het SP1 installeren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• lancelot50
Doe het maar gewoon het kwaad is nu toch al geschied en al die verhalen die ze nou allemaal vertellen kom je toch niet verder mee!

• Qlii256
Ja, ik heb wel een backup. Maar het is gwn een paar bestanden die ik op een andere hdd gekopieerd heb. Is er geen mogelijkheid om mijn gehele pc te backupen nu? Of moet ik handmatig alle files die ik nodig heb opzoeken en op een externe hdd plaatsen? En hoe? Met Ubuntu live cd? Dan moet ik die even downloaden want hetgeen ik heb is geen goede versie lijkt me. En kan ik dan met een userinterface alles kopiere wat ik wil houden?

EDIT: Als ik nu naar deze site ga: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Neem ik versie 10.10 32-bit. En dan? Gewoon Start download? Is dat dan een live cd die ik kan branden? Of is dat de volledige install? Want ik wil Ubuntu niet installeren ofzo...

[ Voor 23% gewijzigd door Qlii256 op 26-02-2011 16:45 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 10:03

Gé Brander

MS SQL Server

ROBOCOPY <BRON> <DOEL> *.* /opties die je kan uitzoeken middels ROBOCOPY /?

Je kan ook Windows opnieuw installeren over je huidige installatie heen zonder dat je de schijf formatteerd. Je moet dan wel je programma's opnieuw installeren, maar je huidige user bestanden (bestanden die je zelf gemaakt hebt) worden niet overschreven. Lijkt me voor jou de makkelijkste methode.
Qlii256 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:41:
EDIT: Als ik nu naar deze site ga: http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download

Neem ik versie 10.10 32-bit. En dan? Gewoon Start download? Is dat dan een live cd die ik kan branden? Of is dat de volledige install? Want ik wil Ubuntu niet installeren ofzo...
Met je beperkte kennis, raad ik toch echt de door mij beschreven methode aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Gé Brander op 26-02-2011 16:46 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Qlii256
Ow, dus ik moet dan geen backup nemen? En wordt de Program Files map dan verwijderd?

• lancelot50
Je hele PC backupen heeft nu geen zin meer je heb al te veel gedaan,gewoon doen wat ik je het eerst geschreven heb dat is tot nu toe het beste want er zit iets in je besturing wat niet meer goed werkt waardoor windows niet meer door start

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eigenlijk vind ik het nu onderhand wel leuk geweest.
Thematopic: Backups
Thematopic: Datarecovery

Ga daar even naar kijken en zorg dat je niet helemaal loos gaat met posten. tweederde van de posts in dit topic zijn van jouw hand, het lijkt meer op een chatsessie met een helpdesk dan een normaal topic.

Ga er even rustig voor zitten, maak een zo volledig mogelijke backup van je spullen.

Wil je het helemaal klikgraag hebben, installeer dan een Windows 7 in een Virtual Harddisk - dat is gewoon een bestand op je disk en dan kun je in ieder geval weer overal bij vanuit een vertrouwde Windows omgeving.

[google=Windows 7 install virtual harddisk]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.