iPad 2 Event - woensdag 2 maart om 19:00

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 26.940 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
giganielsie schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:42:
[...]

Maar wat moet HTC anders? De concurentie met android is moordend. Apple heeft natuurlijk zijn eigen OS dus Apple kan nog updaten met software updates.
Ik zou niet weten wat HTC dan zou moeten :P Maar het is, imo, nogal stom om te gaan roepen dat het belachelijk is van Apple dat ze na een jaar al een nieuw model introduceren die het oude model niks meer waard maakt, terwijl élk ander merk dat minstens net zo hard, zo niet vele malen harder doet.

Dat is bashen om het bashen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er in de WiFi-only nu eigenlijk wel een GPS?

De 3G heb je eigenlijk niet meer nodig (vanwege personal hotspot), maar die ga je toch nodig hebben als je een GPS wilt...of is dat nu in beide modellen?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

en met al die dual core power en fixse extra grafische power .......kunnen we nog steeds geen flash in de browser zien? Hen aanvankelijke argument dat het niet vloeiend zou draaien kan je nu toch wel een streep doorhalen denk ik?

Ik vind het best stom dat flash gewoon weer niet enabled zal zijn. Een third party browser misschien die dat oplost?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Een vraagje, is er nu dus al iets bekend over de resolutie? 4x de huidige iPad-resolutie zal het niet zijn, en ook de 2560x1600 output is theoretisch: ik heb een mediaspeler van 800x480 die 1920x1280 uit kan sturen wat ook niet vaak gebeurt, het is dus meer om te pochen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Moet toch zeggen dat de iPad 1een toch best wel traag is met iBooks bijvoorbeeld openen en van mijn kan browsen ook wel sneller. Bijvoorbeeld Engadget(best zware site) doet er 9 seconden over. Dat moet nu 2x korter zijn dan vind ik toch een aanzienlijk verschil. Denk dat de techniek er nog niet is om een hogere resolutie aan te bieden en dan 10uur mee te gaan. Ik heb liever een langere batterijduur, hoor! En let wel... het goedkoopste model iPad blijft gewoon 499 euro. Geen 10" android tablet kan tegen die prijs op. De grootste concurrent nu, Motorola Xoom, is 800 euro!
Zit er in de WiFi-only nu eigenlijk wel een GPS?
Nee.

Is de WiFi + 3G ook gelijk te koop de 25e?

[ Voor 25% gewijzigd door Reverb_ op 02-03-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HotFix schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:45:
Een vraagje, is er nu dus al iets bekend over de resolutie? 4x de huidige iPad-resolutie zal het niet zijn, en ook de 2560x1600 output is theoretisch: ik heb een mediaspeler van 800x480 die 1920x1280 uit kan sturen wat ook niet vaak gebeurt, het is dus meer om te pochen.
resolutie blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
@hierboven

Wel een gemiste kans, IMO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

iPad 2 Official Introduction Video

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=KPZ8JhY4R2Y]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reverb_ schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:46:
Moet toch zeggen dat de iPad een toch best wel traag is met iBooks bijvoorbeeld openen en van mijn kan browsen ook wel sneller. Bijvoorbeeld Engadget(best zware site) doet er 9 seconden over. Dat moet nu 2x korter zijn dan vind ik toch een aanzienlijk verschil. Denk dat de techniek er nog niet is om een hogere resolutie aan te bieden en dan 10uur mee te gaan. Ik heb liever een langere batterijduur, hoor! En let wel... het goedkoopste model iPad blijft gewoon 499 euro. Geen 10" android tablet kan tegen die prijs op. De grootste concurrent nu, Motorola Xoom, is 800 euro!
Waar zie jij hem dat te koop voor dat geld?

Zoals het er nu naar uitziet ontlopen vergelijkbare modellen elkaar helemaal niet zoveel bij Xoom en iPad, maar is de verkrijgbaarheid van de Xoom vooralsnog een probleem. Imo valt er over prijs ook pas wat zinnigs over te zeggen als het ding verkrijgbaar is (behalve dat hij niet verkrijgbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:54:
[...]

Waar zie jij hem dat te koop voor dat geld?

Zoals het er nu naar uitziet ontlopen vergelijkbare modellen elkaar helemaal niet zoveel bij Xoom en iPad, maar is de verkrijgbaarheid van de Xoom vooralsnog een probleem. Imo valt er over prijs ook pas wat zinnigs over te zeggen als het ding verkrijgbaar is (behalve dat hij niet verkrijgbaar is).
Dat zijn gewoon de prijzen zoals Apple ze heeft aangekondigd vanavond. In de keynote lieten ze expres nog even zien dat er van de zes verschillende iPad2 modellen die er zijn slechts 1 duurder was dan de concurrentie, de rest is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:55:
[...]

Dat zijn gewoon de prijzen zoals Apple ze heeft aangekondigd vanavond. In de keynote lieten ze expres nog even zien dat er van de zes verschillende iPad2 modellen die er zijn slechts 1 duurder was dan de concurrentie, de rest is goedkoper.
Klopt, maar je moet wel ff meerekenen bv: HDMI Adapter ($39), Camera Connection Kit ($40), e.d. en het liefst nog $50 extra garantie (Apple doet erg moeilijk na 1 jaar zonder AppleCare).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Die cover ziet er wel heel geinig uit, maar ik vraag me af of ik me daar heel prettig bij zou voelen.
De achterkant wil ik ook graag beschermen, ondanks dat het aluminium is komen er toch wel krassen op. Thuis heb ik mijn iPad altijd 'naakt' rondslingeren, maar hij licht altijd op een zachte ondergrond. Als ik hem mee het huis uit neem zit de apple case er omheen, en deze ligt op mijn bureau als 'bedje' als mijn iPad daar ligt.
Als je de alu onderkant op een tafel legt ofzo hoor je toch vaak kleine vuil deeltjes er onder krassen en dat baart mij toch altijd wel een beetje zorgen, ondanks dat het een gebruiksvoorwerp is :P

@ hierboven:
Daarbij moet je ook denken dat er een heleboel mensen zijn die een hdmi adapter en cckit helemaal niet nodig hebben ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 02-03-2011 21:58 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBS
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-07 18:19
Ik geef toe dat het verleidelijk is, maar ik hou het op mijn huidig model. Camera's zijn geen must have (op mijn laptops nog nooit gebruikt voor videochat) en het RAM geheugen blijft identiek.

Enkel de processor deed me even twijfelen, maar ben persoonlijk nog niet veel op situaties gebotst waar ik me ergerde aan de traagheid (behalve bij het opstarten van iBooks).

Alleszins is de iPad 2 ontegensprekelijk meer dan zijn geld waard! Knappe tussenstap naar een beest van een iPad 3... :-)

Off-topic: schitterend dat met de nieuwe iOS surfen sneller zal gaan op de iPad en dat de iPhone 4 kan gebruikt worden als wifi router zonder jailbreak (was de enige reden waarom ik bij HTC bleef als GSM).

MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die stand in de praktijk ook werkt vind ik het wel een knap uitgedacht stukje hardware :Y
Ik had het over de concurrentie ;) Daar valt pas een zinnig woord over te zeggen als ze ook daadwerkelijk aangekondigd of eigenlijk zelfs geleverd zijn, aangezien we volgens mij zelfs nog geen adviesprijzen voor Nederland hebben.
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:56:
Klopt, maar je moet wel ff meerekenen bv: HDMI Adapter ($39), Camera Connection Kit ($40), e.d.
Dit inderdaad, daarom dat ik het ook had over vergelijkbare modellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Nomad schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:45:
en met al die dual core power en fixse extra grafische power .......kunnen we nog steeds geen flash in de browser zien? Hen aanvankelijke argument dat het niet vloeiend zou draaien kan je nu toch wel een streep doorhalen denk ik?

Ik vind het best stom dat flash gewoon weer niet enabled zal zijn. Een third party browser misschien die dat oplost?
Er zijn natuurlijk wel meer redenen voor. Tenminste als Apple zich houdt aan de eerdere woorden, dan spelen ook batterijduur en veiligheid een rol in die beslissing. Als je flash wil, dan zul je moeten kijken naar een Android tablet.

ik heb een 1G iPad en ik vind de nieuwe erg mooi. Toch eens kijken over een maandje of ik wil/kan upgraden :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jammer geen USB, jammer geen SD Card reader. Ik vind het een teleurstellende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:59:
[...]

Er zijn natuurlijk wel meer redenen voor. Tenminste als Apple zich houdt aan de eerdere woorden, dan spelen ook batterijduur en veiligheid een rol in die beslissing. Als je flash wil, dan zul je moeten kijken naar een Android tablet.

ik heb een 1G iPad en ik vind de nieuwe erg mooi. Toch eens kijken over een maandje of ik wil/kan upgraden :)
Ik zou het gewoon laten afhangen van de prijs waarmee je hem 2e hands kunt verkopen. Anders niet doen: vermoedelijk staat de iPad 3 binnen een jaar voor de deur (met een giga-upgrades), en dan is de iPad 2 best zonde van het geld. De iPad 1 gaat immers dit jaar nog prima mee!

Baal er toch wel van dat WiFi-only *weer* (en net als de iPod touch) geen GPS heeft gekregen..Zo'n chippie + antenna kost maar een paar dollar ofzo, en de zogenaamde "copycats" hebben dat wel. Die hadden ze er van mij toch echt wel in mogen stoppen met deze update!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
HotFix schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:45:
Je ziet dit idd al in de iPad2 video.
Ze sluit de iPad2 aan maar je ziet al dat het in een window op de TV komt.

Dat HDMI gebeuren sla ik dan ook lekker over. Nooit de drang gehad me iPAd1 te willen aansluiten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoedje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:59:
Ik wacht op de iPad 3 die hopelijk een aanzienlijk hogere resolutie zal hebben. De iPad 2 is een geweldig apparaat als je nog niks hebt, maar als je al een iPad hebt dan is upgraden niet zo heel interessant. Tenzij je echt zwaardere apps wil draaien waarbij de nieuwe CPU kan helpen. Of als je gewoon steeds het nieuwste wil hebben ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Donstil schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:01:
[...]

Je ziet dit idd al in de iPad2 video.
Ze sluit de iPad2 aan maar je ziet al dat het in een window op de TV komt.

Dat HDMI gebeuren sla ik dan ook lekker over. Nooit de drang gehad me iPAd1 te willen aansluiten.
Ze hebben niet laten zien wat er gebeurt als je een breedbeeld video afspeelt.
Wat ze lieten zien met die planeten app is natuurlijk logisch omdat die app gemaakt is in een standaard beeldscherm ratio, niet breedbeeld.
Ik had liever gezien dat ze ook een video afspeelde. De kans is groot dat je die wel beeldvullend te zien krijgt.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

Dat vind ik altijd zo spijtig, grote delen van de apple keynotes zijn puur fud tegenwoordig, echt zielig ,

Nee qua prijs zal apple hetzelfde zijn of duurder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:01:
Baal er toch wel van dat WiFi-only *weer* (en net als de iPod touch) geen GPS heeft gekregen..Zo'n chippie + antenna kost maar een paar dollar ofzo
Niet om een discussie uit te lokken, maar WiFi en een paar geheugenchips kosten natuurlijk ook maar een fractie van de meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:03:
[...]

Ik wacht op de iPad 3 die hopelijk een aanzienlijk hogere resolutie zal hebben.
Het belangrijkste bij een tablet is het scherm, en daar is deze keer totaal niks aan veranderd.

Dus op zeker dat de iPad 3 daarin wel een update krijgt (varierend van hogere resoluties t/m dingen als super amoled plus-achtige technieken).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die mirror-mode voor externe schermen, werkt die A) Op de iPad 1 en B) Via de VGA kabel die ik al heb?

[ Voor 6% gewijzigd door sebastius op 02-03-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:04:
Ze zeggen najaar, maar gezien de huidige cyclus (telkens in maart) lijkt me dat nog net wat te vroeg.
Ik zie dat ook niet echt gebeuren, tenzij ze hoog inzetten op de iPad en de concurrentie voortdurend voor willen blijven. Als ik kijk naar de apps die ze nu ontwikkelen (ook Pages enzo, wat ze al hadden) dan krijg ik wel het idee dat ze het hele tablet gebeuren erg serieus nemen als steeds meer een alternatief voor de desktop machines.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Waarom eigenlijk ?( Hogere resolutie willen) Jij zit altijd met je Ipad tegen je neus aan ? :P

Tweedehands ipads worden nu vast goedkoop, net al een voor 280 gespot - dus twijfel ik daar weer door :P

[ Voor 6% gewijzigd door BastiaanCM op 02-03-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanCM schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:07:
Waarom eigenlijk ?( Hogere resolutie willen)
Hogere resolutie betekent betere PPI, en dat is schijnbaar wat iedereen juist zo prachtig vond van de iPhone 4. Daarnaast hoef je minder te scrollen op foto's, kun je hd-ready/full-hd films weergeven enzovoorts.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:09:
Betere PPI, wat schijnbaar iedereen juist zo prachtig vindt bij de iPhone 4.
Juist. Als je bedenkt dat een iPhone 4G 960x640 doet, dat is praktisch even veel als wat de iPad op 9.7" doet. Zeker als je veel boeken leest is die extra resolutie erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PPI is wat mij betreft ook hét argument. Het is imo vrij achterlijk dat we daar niet al lang vanaf zijn door displays die het oplossend vermogen van het oog overstijgen. Nee, wat de naam ook suggereert, ook het prachtige staaltje marketing retina display doet dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel lame als ze in 2011 de iPad 3 uitbrengen. Want 2011 is "year of iPad 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:10:
[...]

Juist. Als je bedenkt dat een iPhone 4G 960x640 doet, dat is praktisch even veel als wat de iPad op 9.7" doet. Zeker als je veel boeken leest is die extra resolutie erg welkom.
Absoluut, ik kijk ook erg uit naar de iPad3 met een Retina display, zeker als je al een iPhone hebt, is alles
wat daaronder zit erg pixaleted. Ben alleen bang dat deze toch echt pas volgend jaar gaat uitkomen, maar
je weet het maar nooit. Ze kunnen deze altijd als een "nieuw" topmodel introduceren later dit jaar.
Ik ga denk toch de iPad2 proberen, werkt toch fijner als een laptop, en Tablets zijn zeker de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Spike_wolf schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:03:
[...]
De kans is groot dat je die wel beeldvullend te zien krijgt.
Denk het niet. De hdmi-output is gewoon een 1:1 kopie van je output op het scherm van je iPad, het gebruikt waarschijnlijk hiervoor een apart gedeelte van de SoaC, dat is dan denk ik ook de reden dat het overal werkt: het kost geen extra cpu-kracht en dus hoeven dev's ook niet te testen of met hdmi-output hun app nog wel soepel werkt.

Kijk je dus breedbeeldcontent dan dan zijn er zwarte balken in de output, het is aan je tv of dit slim uit beeld te scalen is (maar dan is je resolutie 1024x576 wat betreft nuttig beeld als het om een hd-format gaat).

Echter: Apple zet dit niet voor niets in de markt als ideaal voor onderwijs. Doordat het in alle apps werkt kan je zo enorm veel content met een paar simpele taps op de beamer gooien. Ze doelen hiermee niet primair op video, maar op alle andere content. E-bookje, Google Earth, NASA-app sterrenhemel, even een Wiki-app, doorswitchen naar een app met het periodiek systeem, allemaal makkelijk en interactief.

Voor video hebben ze namelijk heel iets anders. Apple TV. Draadloos en nog makkelijker :) Wel ondersteuning voor breedbeeldformaten. Andere apps krijgen nu ook de mogelijkheid om zelf naar Apple TV te streamen, maar dat kost cpu-kracht, en is zeker voor non-video content moeilijker te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:15:
[...]

Absoluut, ik kijk ook erg uit naar de iPad3 met een Retina display, zeker als je al een iPhone hebt, is alles
wat daaronder zit erg pixaleted. Ben alleen bang dat deze toch echt pas volgend jaar gaat uitkomen, maar
je weet het maar nooit. Ze kunnen deze altijd als een "nieuw" topmodel introduceren later dit jaar.
Ik ga denk toch de iPad2 proberen, werkt toch fijner als een laptop, en Tablets zijn zeker de toekomst.
Betwijfel of zelfs ipad 3 4 maal de resolutie krijgt . 12xx is nu het hoogste, tegen begin volgend jaar zie ik niet andere 2xxx halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:12:
Wel lame als ze in 2011 de iPad 3 uitbrengen. Want 2011 is "year of iPad 2".
Doen ze ook heus niet. Ze houden zich gewoon keurig aan de jaarlijkse update. Zoals ze al jaren doen met producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:48
Muthas schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:17:
[...]

Denk het niet. De hdmi-output is gewoon een 1:1 kopie van je output op het scherm van je iPad, het gebruikt waarschijnlijk hiervoor een apart gedeelte van de SoaC, dat is dan denk ik ook de reden dat het overal werkt: het kost geen extra cpu-kracht en dus hoeven dev's ook niet te testen of met hdmi-output hun app nog wel soepel werkt.
Output is (tot) 1080p, hoorde ik in een van de filmpjes op apple.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sebastius schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:06:
Die mirror-mode voor externe schermen, werkt die A) Op de iPad 1 en B) Via de VGA kabel die ik al heb?
Nee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Donstil schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:21:
[...]

Doen ze ook heus niet. Ze houden zich gewoon keurig aan de jaarlijkse update. Zoals ze al jaren doen met producten.
Wat erg goed werkt. Als de hype er weer af is, creeëren ze weer een nieuwe hype.

@hierboven
Output is 1080p en (niet related) er zit dacht ik 512MB RAM in.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je daar een bron voor? Ik zocht namelijk ook naar het antwoord op dezelfde vraag en kon die niet vinden?

Edit; en nee op vraag a, of vraag b? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k995 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:19:
[...]

Betwijfel of zelfs ipad 3 4 maal de resolutie krijgt . 12xx is nu het hoogste, tegen begin volgend jaar zie ik niet andere 2xxx halen
Je bedoelt een 4 maal pixel count en een dubbele resolutie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

BastiaanCM schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:22:
[...]

Output is (tot) 1080p, hoorde ik in een van de filmpjes op apple.com
Je hebt gelijk. Ik ben benieuwd hoe dit werkt. 1024:768 =! 1920:1080.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/232P050M1b363r3a0w2r/Screen_shot_2011-03-02_at_22.27.20.PNG

Als ik dit zie vermoed ik dat het beeld 1:1 gemirrored wordt en de rest is opgevuld met zwarte pixels, om scaling problemen op schermen te voorkomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Muthas op 02-03-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:27:
[...]

Zal wel gewoon upscaling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:24:
[...]

Heb je daar een bron voor? Ik zocht namelijk ook naar het antwoord op dezelfde vraag en kon die niet vinden?

Oh en ik hoef geen 1080p, gewoon 1024x768 :) Autorotate heb ik ook niet nodig, landscape is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De resolutie van het scherm van het apparaat zelf betekend natuurlijk niet dat het apparaat geen video output van 1920x1080 kan leveren. Video kan gewoon 1080p zijn. Als het om video mirroring gaat zal het wel met borders zijn of uitgerekt worden o.i.d.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
En je ziet op het voorbeeldplaatje op apple.com dat het beeld op de tv ook 4:3 is, dus zal gewoon uitgerekt/geüpscaled worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:24:
[...]

A.
Mirroring supported only by iPad 2.
B kan wel:
Just plug in the Apple Digital AV Adapter or Apple VGA Adapter (sold separately) and your HDTV or projector becomes a bigger version of your iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:34:
[...]

A.

[...]

B kan wel:

[...]
Lame! Snap niet waarom dat mirroring niet op de originele iPad kan. Daar heb je die dual-core toch niet perse voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Prut :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

Als ik dit zie vermoed ik dat het beeld 1:1 gemirrored wordt en de rest is opgevuld met zwarte pixels, om scaling problemen op schermen te voorkomen.
Betwijfel of het altijd opgevuld is. Check deze video vanaf 1:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Dat is dus Android, en ik mijn aanname is dat een 1080p-output zonder zwarte balken, met de hdmi-kabel op de iPad 2, níet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Dat maakt het dus onbruikbaar voor presentaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Hoezo?

Beamers met een 4:3 resolutie krijgen een beeldvullend signaal (totdat je iPad naar portrait draait, dan heb je ook daar zwarte balken links en rechts)

Beamers met een breedbeeld (16:10, 16:9) resolutie krijgen via 720p/1080p een signaal waarin sowieso zwarte balken verwerkt zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Muthas op 02-03-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Mij viel het op dat je vanuit iMovie niet kan uploaden naar MobileMe, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Niet veel nieuws onder de zon, blijf dus nog wel even bij me ipad1. :)

Die hoes is zeker goed bedacht, alhoewel ik liever de achterkant beschermt zie.
Ik heb op m'n ipad die belkin grip vue zitten, de ipad ligt namelijk altijd op z'n rug, en dat beschadigt dus veel sneller dan de voorzijde.

Ik ben benieuwd of ook voor dit apparaat weer rijen bij de iFactor en dergelijke komen te staan, stiekem denk ik dat dat wel meevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:45:
Hoezo?

Beamers met een 4:3 resolutie krijgen een beeldvullend signaal (totdat je iPad naar portrait draait, dan heb je ook daar zwarte balken links en rechts)

Beamers met een breedbeeld (16:10, 16:9) resolutie krijgen via 720p/1080p een signaal waarin sowieso zwarte balken verwerkt zijn.
Op kantoor gebruiken we geen beamers meer maar een grote tv. Je krijgt dan hetzelfde beeld als in de foto. Lijkt mij niets dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 20:23
Fasterinside schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:35:
[...]

Xoom kan wss niet eens 1080p op medium aan. Terwijl de Apple (zeggen ze) dit wel kan en die is er op 25 maart al. Plus de batterijduur is stukken beter, en heeft HDMI out.
Van die 1080p wil ik eerst wel eens zien, zowel op de Xoom als op de iPad 2.

De iPad heeft geen HDMI out, want je moet er eerst een speciaal kabeltje voor kopen. De Xoom heeft wel HDMI out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

magnifor schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:43:
[...]

Dat maakt het dus onbruikbaar voor presentaties?
Nee. Volgens mij (aangezien nog niemand zo'n ding heeft) kun je de uitvoerresolutie gewoon instellen. Als je dat dus op 1024 doet, kan je uitvoerdevice gewoon scalen naar hartelust. Overigens is er nog een manier om video te outputten op iPads die waarschijnlijk voor gaat op mirroring: Video Out. Dat is waar Keynote en dergelijke nu al gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Robberto schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:46:
Mij viel het op dat je vanuit iMovie niet kan uploaden naar MobileMe, klopt dat?
When it’s time for your big premiere, publish right from iMovie to YouTube, Facebook, Vimeo, or CNN iReport for your friends and family to see. Add descriptions and keywords — even set viewing access for exclusive screenings — all within the app. Or send your movie to the Camera Roll and publish it in your MobileMe gallery, attach it to an email, or send it via MMS on iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Twylight schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:45:
[...]
En welk OS heeft de Xoom? :)
Een tablet-OS. Ik wacht eigenlijk op iOS 5, ik vind dat Apple daar toch met iets leuks mag afkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door caoim op 02-03-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
caoim schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:58:
[...]

Een tablet-OS. Ik wacht eigenlijk op iOS 5, ik vind dat Apple daar toch met iets leuks mag afkomen.
4.2 is toch ook best leuk, toch?
Noem eens iets concreets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

iPad 1 kost voortaan 379 euro? Concurrentie = dood. De markt is voor Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delerium schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:02:
iPad 1 kost voortaan 379 euro? Concurrentie = dood. De markt is voor Apple.
Ik vermoed niet dat de iPad 1 in productie blijft, nadat de voorraad is uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het lijkt er inderdaad op dat ze erg vastberaden zijn om hun marktpositie te houden, en met zulke prijzen gaat de concurrentie het erg moeilijk krijgen.

Het is allemaal heel leuk en aardig dat er straks een hele sloot aan tablets komt met betere specs en meer features, maar de consument kijkt uiteindelijk toch naar de prijs, en als de iPad 1 voorlopig nog beschikbaar blijft voor 379 euro, dan weet ik wel waar de meeste mensen mee naar huis gaan... (Totdat de iPad 2 de voorraad oude iPads overneemt.)

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-03-2011 23:08 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

caoim schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:58:
Ik wacht eigenlijk op iOS 5, ik vind dat Apple daar toch met iets leuks mag afkomen.
Moet koffie kunnen zetten? Pizza's bakken? Strijken?

Ik vraag me altijd af wat mensen willen als ze roepen dat iets tegenvalt of dat ze veel meer verwacht hadden. De meeste van die mensen verwachten gewoon een shitload aan eyecandy waar je je na een dag al aan gaat erger omdat het functioneel een ramp is. Wat wil je nou precies voor iets magisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:08:
[...]

Ik vraag me altijd af wat mensen willen als ze roepen dat iets tegenvalt of dat ze veel meer verwacht hadden. De meeste van die mensen verwachten gewoon een shitload aan eyecandy waar je je na een dag al aan gaat erger omdat het functioneel een ramp is. Wat wil je nou precies voor iets magisch?
Betere notificaties, betere multitasking, betere controle over je toestel, kunnen aanpassen van lockscreen,...

Jailbreaken vult veel van deze gaten, maar het blijft lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
[...]

Iets dat gemaakt is voor tablets, niet upscaling met een paar aanpassingen. Is niet teveel gevraagd hoor, kijk maar naar Honeycomb...

Honeycomb vs iPad:
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_ZaGO7GjCqAI/TSUG8yEC-AI/AAAAAAAAgIA/lAfgNfVfSQQ/s640/android-honeycomb.jpg
VS.
Afbeeldingslocatie: http://www.powerview.be/wp-content/uploads/2010/09/hero_20100901.png

Come and see for yourself ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
[...]

Je hebt gelijk. Maar het is wel verrassend dat er geen nieuws is over iOS 5 en MobileMe. iOS aankondigingen zijn historisch steeds in maart geweest en ik verwacht niet nog een event in maart. MobileMe heeft natuurlijk veel aandacht vanwege het stoppen van de verkoop en het nieuwe datacentrum.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
shameete schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:02:
[...]

4.2 is toch ook best leuk, toch?
Noem eens iets concreets?
Wel, ik ben overgeschakeld van iPhone naar Android omdat het er mij wel leuk uit zag. Zeker met het toenmalige multitasken, .. en het feit dat het er meer techny uitziet, ben een IT'er voor iets. Sindsdien heb ik het ook meer voor de manier van werken van Android. Widgets plaatsen, kiezen welke apps er op je homescreen(s) mogen en welke je gewoon in het app menu houdt, .. Met wat ik van Android 3.0 gezien heb merk ik ook een veel leukere browserervaring, iets waarvoor ik mijn tablet ook wel zou willen gebruiken (en veel). En die dingen vind ik nog niet terug in iOS. iOS is te voorgekauwd voor mij, te eenvoudig mss wel.

En verder heb ik ook een hekel aan iTunes, maar dat is weer iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Doet mij vooral aan een desktop op een PC denken...

Als er iets echt voor een tablet is gemaakt, dan is het iOS wel. Kan ik van Android niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:21:
[...]

Doet mij vooral aan een desktop op een PC denken...

Als er iets echt voor een tablet is gemaakt, dan is het iOS wel. Kan ik van Android niet zeggen.
/me Kucht heel hard
Honeycomb is gemaakt voor tablets, en tablets alleen. iOS is gewoon ge-upscaled.
Afbeeldingslocatie: http://web.me.com/planeten.paultje/Toepassingen/iPhone_files/home_ipad_iphone4.png
Seems like upscaling to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:21:
[...]

De naam zegt het toch al: iOS = iPhone OS. Het OS dat draait op de iPad is oorspronkelijk voor kleine, lage resolutieschermpjes gemaakt (namelijk de iPhone). Honeycomb is specifiek voor tablets ontwikkeld:
New UI designed from the ground up for tablets

Android 3.0 is a new version of the Android platform that is specifically optimized for devices with larger screen sizes, particularly tablets
Of de een fijner werkt dan de andere is irrelevant. Zowel de iPad als de Honeycomb UI hebben ieder hun eigen voor en nadelen. Maar feitelijk klopt jouw stelling gewoon niet.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:24:
[...]

De naam zegt het toch al: iOS = iPhone OS. Het OS dat draait op de iPad is oorspronkelijk voor kleine, lage resolutieschermpjes gemaakt (namelijk de iPhone).
iOS klinkt leuker, maar blijkbaar zijn mensen inderdaad vergeten hoe het vroeger heette... iOS dat op Apple TV draait is ook iPhone OS, maar dan met een andere UI. Echt gemaakt voor tv's joh ;)

edit: Don't get me wrong, ik heb ook een iPad, vindt hem nog steeds erg leuk en handig, maar als ik hem zou kunnen ruilen voor een Xoom zou ik dat zonder twijfel doen. Gewoon omdat ik niet van de Apple-restricties houdt :)

[ Voor 19% gewijzigd door thijsje66 op 02-03-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Kunnen we met deze flames gewoon stoppen. Je mag je mening hier onderbouwt verkondigen. Het zijn beide operating systems die speciaal gemaakt zijn voor tablets. Ze hebben allebei hun sterke en zwakke punten. Ik denk dat we blij mogen zijn dat er iig twee van zulke sterke spelers zijn. Het zorgt voor concurrentie en veel innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

De naam zegt het toch al: iOS = iPhone OS. Het OS dat draait op de iPad is oorspronkelijk voor kleine, lage resolutieschermpjes gemaakt (namelijk de iPhone). Honeycomb is specifiek voor tablets ontwikkeld:
Dikke bullshit. Het bedieningsconcept op de iPad is exact hetzelfde als op de iPhone dus geen enkele reden om de user interface volledig anders te doen. Bovendien.. what's in a name :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Hoedje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:29:
Kunnen we met deze flames gewoon stoppen. Je mag je mening hier onderbouwt verkondigen. Het zijn beide operating systems die speciaal gemaakt zijn voor tablets. Ze hebben allebei hun sterke en zwakke punten. Ik denk dat we blij mogen zijn dat er iig twee van zulke sterke spelers zijn. Het zorgt voor concurrentie en veel innovatie.
Sorry, 't was niet bedoeld als een flame. En ja, het is ook fijn, het is net wat je voorkeur heeft. De een houdt van de gebruikerservaring van Apple, zo van: "Het werkt gewoon, en zo hoort het." (No offense taken), en de ander wil meer tweaken, meer vrijheid, maar dus ook meer risico's. De eeuwige discussie :P

edit:
@Exirion
More than meets the eye :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door thijsje66 op 02-03-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het zijn beide operating systems die speciaal gemaakt zijn voor tablets.
Correctie: Android is pas vanaf versie 3.0 officieel voor tablets bedoeld. Google zegt het notabene zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10
[...]

[...]

Of de een fijner werkt dan de andere is irrelevant. Zowel de iPad als de Honeycomb UI hebben ieder hun eigen voor en nadelen. Maar feitelijk klopt jouw stelling gewoon niet.
iOS = iPhone OS
eh, iOS = iPad OS is niet van toepassing wil je zeggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is de video al online verschenen? Kan hem nog niet in iTunes downloaden (podcast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iOS speciaal voor tablets gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 23:59
Wat ik me afvraag.
Aan de 30-pin connector naar HDMI zit NOG een 30-pin connector.
Stel dat je in die connector NOG een 30-pin naar HDMI connector stopt. Kan je dan 2 schermen aansturen?!
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/ipad/features/images/mirroring_hdmi_20110302.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

thijsje66 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:31:
edit:
@Exirion
More than meets the eye :Y)
Misschien moeten een aantal mensen wat computerlessen gaan volgen, aangezien ze niet snappen wat het verschil tussen operating systems, user interfaces en applicaties is. Alsof je ineens een totaal ander OS moet designen omdat het ene apparaatje ietsje anders is dan het andere apparaatje. Als we zo gaan praten dan zijn we gauw uitgepraat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:32:
[...]

Correctie: Android is pas vanaf versie 3.0 officieel voor tablets bedoeld. Google zegt het notabene zelf.
En iOS ook pas vanaf 3.2. Wat wil je daarmee zeggen?
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:33:
[...]

Is iOS speciaal voor tablets gemaakt?
Ja, net als Android was er eerst een versie die alleen voor tablets was (3.2) en later pas een 'universele' versie. En verder met Exirion, het gaat om meer dan alleen het homescreen.

[ Voor 38% gewijzigd door Hoedje op 02-03-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Thijsje 66

Ik zie echt niet zoveel verschil... de widgets staan anders opgedeeld.. en je kan dan meteen je mail zien. nou dat is bij de iPad met 1 duw of schuif ook te doen. verder is de Xoom gewoon 200 euro duurder dan de iPad en is het dus geen concurrent, het speelt zich af in een hele andere prijs klasse, en MOET dus ook meer bieden dan de iPad.

Ik vind nergens wanneer garage band in de app store komt en of die ook met iPad in comptabele is, weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoedje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:34:
En iOS ook pas vanaf 3.2. Wat wil je daarmee zeggen?
Dat Android op dit moment nog helemaal niet officieel als tablet OS te boek staat. Het is puur uit nood in gebruik omdat er geen alternatieven waren voor fabrikanten die snel met een tablet op de markt wilden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:34:
[...]

Misschien moeten een aantal mensen wat computerlessen gaan volgen, aangezien ze niet snappen wat het verschil tussen operating systems, user interfaces en applicaties is. Alsof je ineens een totaal ander OS moet designen omdat het ene apparaatje ietsje anders is dan het andere apparaatje. Als we zo gaan praten dan zijn we gauw uitgepraat...
Een tablet en een smartphone zit wel wat verschil in inderdaad. Ik zeg niet dat ik iOS slecht vind, maar je kan moeilijk zeggen dat het bedoeld is voor tablets. Nevertheless werkt het wel lekker.

@Stef
iOS kent geen widgets, alleen apps. iOS heeft geen homescreens, maar een springboard met links naar alle apps, wat eigenlijk het hele OS is, maar wel belachelijk goed werkt. En het is niet dat de widgets anders opgedeeld zijn, de hele UI is 'built from scratch', je zal er weinig van Android 2.x in terugzien.

[ Voor 19% gewijzigd door thijsje66 op 02-03-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een hands-on van de witte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

thijsje66 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:37:
Een tablet en een smartphone zit wel wat verschil in inderdaad. Ik zeg niet dat ik iOS slecht vind, maar je kan moeilijk zeggen dat het bedoeld is voor tablets. Nevertheless werkt het wel lekker.
Leg dan eens concreet uit wat het voor jou "niet voor tablets" maakt. Welk wezenlijk verschil is er tussen de iPhone en iPad. En dan niet vaag doen, maar gewoon noemen wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:40:
[...]

Leg dan eens concreet uit wat het voor jou "niet voor tablets" maakt. Welk wezenlijk verschil is er tussen de iPhone en iPad. En dan niet vaag doen, maar gewoon noemen wat je bedoelt.
6" verschil in grootte. iPhone past niet in je broekzak. iPhones zijn bedoeld voor onderweg, even snel iets kijken, met een tablet ga je op de bank zitten voor een half uur lang. Wij hebben thuis verschillende iPhones, Androids en één iPad liggen, en als ik even ontspannen op internet wil, pak ik toch de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
thijsje66 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:37:
[...]

@Stef
iOS kent geen widgets, alleen apps. iOS heeft geen homescreens, maar een springboard met links naar alle apps, wat eigenlijk het hele OS is, maar wel belachelijk goed werkt. En het is niet dat de widgets anders opgedeeld zijn, de hele UI is 'built from scratch', je zal er weinig van Android 2.x in terugzien.
Dan heb je het eigenlijk alleen over de 'apps paginas' die apple heeft. Zodra je daadwerkelijk apps opstart is er daadwerkelijk een verschil tussen de iPhone en de iPad (kijk bijvoorbeeld naar de mail app. Een wereld van verschil wat mij betreft).

Edit: Had je update niet gezien of je post niet helemaal gelezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door CoiLive op 02-03-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
thijsje66 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:41:
[...]

6" verschil in grootte. iPhone past niet in je broekzak. iPhones zijn bedoeld voor onderweg, even snel iets kijken, met een tablet ga je op de bank zitten voor een half uur lang. Wij hebben thuis verschillende iPhones, Androids en één iPad liggen, en als ik even ontspannen op internet wil, pak ik toch de iPad.
Dus het werkt gewoon, waar heb je het dan over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*wie heeft de post van Hoedje zo net niet begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Hahn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:43:
[...]

Heb je me horen klagen? Verschillende keren gezegd, ik hou van die iPad, ook met iOS. Ik vind het fijn werken, het is vlot, daar niet van, maar het is niet speciaal gemaakt voor tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hahn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:43:
Precies, hij geeft nogsteeds geen antwoord op m'n vraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Best interessant dat Tweakers stelt dat hij niet of nauwelijks merkbaar sneller is dan de eerste iPad. Ik ben benieuwd naar benchmarks en vergelijkingsfilmpjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
thijsje66 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:46:
[...]

Heb je me horen klagen? Verschillende keren gezegd, ik hou van die iPad, ook met iOS. Ik vind het fijn werken, het is vlot, daar niet van, maar het is niet speciaal gemaakt voor tablets.
Maar wat wil je daarmee duidelijk maken? Als het werkt, dan werkt het, lekker boeiend dat het niet van scratch af gemaakt is voor de iPad, dat was blijkbaar niet nodig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

thijsje66 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:46:
[...]

Wat zou je anders willen dan? Qua tablet-heid welteverstaan. Dat hele "het is gesloten" verhaal hebben we nu wel gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:48:
[...]

Maar wat wil je daarmee duidelijk maken? Als het werkt, dan werkt het, lekker boeiend dat het niet van scratch af gemaakt is voor de iPad, dat was blijkbaar niet nodig dan.
Dat was Thijsje niet, dat was die andere poster met: "Als er iets echt voor een tablet is gemaakt, dan is het iOS wel. Kan ik van Android niet zeggen" ( Exirion in "iPad 2 Event - woensdag 2 maart om 19:00" ). Jij moet dus aan hem vragen wat hij daarmee duidelijk wil maken...

KUNNEN WE ON-TOPIC?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Dat was thijsje wel, staat tenslotte in de post die ik van 'm quote :>

Verder lijkt me dit een heel interessante discussie, wat mensen dan wél hadden verwacht (van een 'tablet-OS') als ze dit tegen vinden vallen. Als het je niet aanstaat dan maak je een TR, in plaats van hier te gaan doen alsof jij uitmaakt waar het over gaat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 02-03-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:50:
Wat zou je anders willen dan? Qua tablet-heid welteverstaan.
Ik heb wel vaker dit soort discussies gehad en het komt altijd op hetzelfde neer: ze zien het teveel als een notebook zonder toetsenbord dus ze willen eigenlijk liefst gewoon een desktop OS waar je alles kunt instellen, je hele scherm als een kerstboom kunt aankleden en allemaal toeters en bellen kunt hebben. Dingen die de gemiddelde tabletgebruiker nou juist NIET wil, omdat die gewoon eenvoud en functionaliteit wil. Geloof het op of niet, maar Apple denkt juist over dit soort dingen ontzettend goed na. Ze hebben alles in huis om een soort OSX op de iPad te laten draaien, maar dat is de wereld op z'n kop. Niemand wil dat, op een enkele tweaker na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Hahn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:53:
Dat was thijsje wel, staat tenslotte in de post die ik van 'm quote :>

Verder lijkt me dit een heel interessante discussie, wat mensen dan wél hadden verwacht als ze dit tegen vinden vallen. Als het je niet aanstaat dan maak je een TR, in plaats van hier te gaan doen alsof jij uitmaakt waar het over gaat ;)
Het punt met dit soort discussies is dat die nooit heel lang ontopic en aardig blijven. Bovendien is dit allemaal al 1000x eerder gezegd, dus voegt het niet zo heel veel toe. De Android - iOS strijd is al langer aan de gang.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.