sterker nog, de iPad was eigenlijk de voorloper van de iPhone bij Apple intern. De technieken en dergelijke van de iPhone destijds komen bij een voorloper van het iPad project vandaan. Dus iOS wel voor de iPad is...
Informeer je eens eerst wil je, voor er weer over de prijs van de Xoom geluld wordt. Je vergelijkt de prijs van de topversie van de Xoom (32Gig, 3G, ..) met de prijs van de basis iPad (16Gig, wifi, ..). Zo kan ik het ook.Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:36:
@ Thijsje 66
Ik zie echt niet zoveel verschil... de widgets staan anders opgedeeld.. en je kan dan meteen je mail zien. nou dat is bij de iPad met 1 duw of schuif ook te doen. verder is de Xoom gewoon 200 euro duurder dan de iPad en is het dus geen concurrent, het speelt zich af in een hele andere prijs klasse, en MOET dus ook meer bieden dan de iPad.
Ik vind nergens wanneer garage band in de app store komt en of die ook met iPad in comptabele is, weet iemand dat?
Android is, voor mij, nu even helemaal niet aan de orde. Waar het nu om ging was de uitspraak "iOS is niet gemaakt voor tablets."thijsje66 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:55:
[...]
Het punt met dit soort discussies is dat die nooit heel lang ontopic en aardig blijven. Bovendien is dit allemaal al 1000x eerder gezegd, dus voegt het niet zo heel veel toe. De Android - iOS strijd is al langer aan de gang.
Werkt het? Ja.
Werkt het goed? Ja, volgens veel mensen wel.
Boeit het dan dat het niet per se voor de iPad is gemaakt? Ik zou 'nee' als conclusie trekken.
Wat wil je er dan mee zeggen dat iOS niet voor de iPad is gemaakt? Vertel het me maar
The devil is in the details.
Mja, ik blijf het nog steeds een grote iPod Touch vinden. Mss is het omdat mijn verwachtingspatroon bij tablets gewoon anders ligt, wie zal het zeggen. Het is wel zo, moest ik voor mijn ouders een tablet moeten kopen ging ik sowieso voor de iPad. Maar voor mij is het te voorgekauwd.Bigg Balls schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:56:
sterker nog, de iPad was eigenlijk de voorloper van de iPhone bij Apple intern. De technieken en dergelijke van de iPhone destijds komen bij een voorloper van het iPad project vandaan. Dus iOS wel voor de iPad is...
Het is niet omdat het werkt (en goed werkt), dat je er zomaar vrede moet mee nemen. Natuurlijk is ervoor gezorgd dat het uitstekend werkt op een iPad, maar ik had toch graag wat meer tablet-specifieke eigenschappen gezien. Nu lijkt het alsof ze er niet veel moeite in wouden steken. Ik denk (hoop) dat iOS 5 hier iets aan gaat veranderen.Hahn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:59:
[...]
Android is, voor mij, nu even helemaal niet aan de orde. Waar het nu om ging was de uitspraak "iOS is niet gemaakt voor tablets." Mijn vraag daarop is: so what?
Werkt het? Ja.
Werkt het goed? Ja, volgens veel mensen wel.
Boeit het dan dat het niet per se voor de iPad is gemaakt? Ik zou 'nee' als conclusie trekken.
Wat wil je er dan mee zeggen dat iOS niet voor de iPad is gemaakt? Vertel het me maar
[ Voor 41% gewijzigd door caoim op 03-03-2011 00:03 ]
Verwijderd
iOS is oorspronkelijk niet voor de iPad gemaakt. iOS stamt uit iPhone OS. Duidelijk toch?Hahn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:59:
De Honeycomb UI is vanaf de grond af aan voor tablets ontwikkeld om te profiteren van het grotere screen estate, dat je bij telefoons niet hebt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 00:03 ]
Vraag was niet aan jou gericht, maar het scheelt dat je geen antwoord geeft op m'n vraagVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:01:
[...]
iOS is oorspronkelijk niet voor de iPad gemaakt. iOS stamt uit iPhone OS. Duidelijk toch?
Prima, dan koop jij lekker een tablet van een concurrent waar je hele avonden kunt friemelen en freubelen om alles precies naar je wens in te stellen en te stylen. Andere mensen willen gewoon wat browsen, infotainment en af en toe een mailtje of documentje typen. Functioneel en sober is voor de massa goed genoeg.caoim schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:59:
Maar voor mij is het te voorgekauwd.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dat heb ik al gedaan in een eerdere post. Ik zei dat het irrelevant is. Ik had het puur over de feiten. Zie de vorige pagina:Hahn schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:02:
[...]
Vraag was niet aan jou gericht, maar het scheelt dat je geen antwoord geeft op m'n vraag
Of de een fijner werkt dan de andere is irrelevant. Zowel de iPad als de Honeycomb UI hebben ieder hun eigen voor en nadelen. Maar feitelijk klopt jouw stelling gewoon niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 00:05 ]
Waarom gaan de Android fanboys niet even gezellig naar Android toe? 
Ons altijd maar neerzetten als fanboys dit, dat, maar jullie beginnen zelf 99% van de tijd
zo ook nu weer
Ons altijd maar neerzetten als fanboys dit, dat, maar jullie beginnen zelf 99% van de tijd
Ze zijn bij Apple eerst begonnen met een tablet, met een OS, en daar is de iPhone uit gegroeid. thus iPhone OS.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:01:
[...]
iOS is oorspronkelijk niet voor de iPad gemaakt. iOS stamt uit iPhone OS. Duidelijk toch?
De Honeycomb UI is vanaf de grond af aan voor tablets ontwikkeld om te profiteren van het grotere screen estate, dat je bij telefoons niet hebt.
Maar intern was het eigenlijk eerst voor een Tablet bedoeld
Je snapt mij niet, of ik jou niet. Hoe dan ook, ik stelde thijs een vraag, niet jou. Als je niet meer op mij zou willen reageren, dan zou ik dat zeer waarderenVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:04:
[...]
Dat heb ik al gedaan in een eerdere post. Ik zei dat het irrelevant is. Ik had het puur over de feiten. Zie de vorige pagina:
[...]
Nog niet. Ik zit er ook op te wachten.monnick schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:10:
Kan ik ergens de hele video van de persconferentie nog eens rustig bekijken?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Klopt. Apple is eerst van start gegaan met het idee van revolutionair nieuwe computer: de tablet (pc); iPad. Maar dat idee is dus in de koelkast gezet en toen is eerst de iPhone ontwikkeld: met als OS bij launch iPhone OS. En je kunt er niet om heen dat ze dat natuurlijk (Apple kennende) helemaal getweaked hebben voor de iPhone. Maar eigenlijk gaat het allemaal nog verder terug naar de MessagePad (PDA). De Honeycomb UI is echt vanaf de grond voor tablets ontwikkeld; en dat is bij iOS gezien de mix met de iPhone (en de in de koelkast gezette iPad toen) niet helemaal 100% zo dat de iPad UI helemaal opnieuw is gemaakt. Maakt verder niet uit though. Allebei werken fijn imho.Twylight schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:06:
[...]
Ze zijn bij Apple eerst begonnen met een tablet, met een OS, en daar is de iPhone uit gegroeid. thus iPhone OS.
Maar intern was het eigenlijk eerst voor een Tablet bedoeld
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 00:16 ]
Dat geloof ik ook, alhoewel ik ervan overtuigd ben dat enkele features van android of web os toch wel iOs voorbij gaan. Met name multitasking vind ik nog steeds onhandig op de iPad. (geen elegante oplossing, jailbreak oplossingen zoals multiflow werken nog fijner imho) en notifications.Exirion schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:55:
[...]
Ik heb wel vaker dit soort discussies gehad en het komt altijd op hetzelfde neer: ze zien het teveel als een notebook zonder toetsenbord dus ze willen eigenlijk liefst gewoon een desktop OS waar je alles kunt instellen, je hele scherm als een kerstboom kunt aankleden en allemaal toeters en bellen kunt hebben. Dingen die de gemiddelde tabletgebruiker nou juist NIET wil, omdat die gewoon eenvoud en functionaliteit wil. Geloof het op of niet, maar Apple denkt juist over dit soort dingen ontzettend goed na. Ze hebben alles in huis om een soort OSX op de iPad te laten draaien, maar dat is de wereld op z'n kop. Niemand wil dat, op een enkele tweaker na.
Widgets vind ik alleen maar druk en overbodig, zou ik niet op mn homescreen willen hebben, misschien ergens anders, maar over het algemeen heb ik die dingen nooit intensief gebruikt (op desktop) en op een smartphone nooit gewild.
Tablet zit daar tussenin, betwijfel of het wel zoveel nut heeft.
Verwijderd
Multi-user accounts uit de desktop wereld zou ik ook nog wel fijn vinden. Dat je gemakkelijk 1 tablet met je hele gezin kunt delen en dat ieder zijn eigen dingen heeft. Zelfs Honeycomb heeft dit geloof ik niet.DarkShadow schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:16:
[...]
Dat geloof ik ook, alhoewel ik ervan overtuigd ben dat enkele features van android of web os toch wel iOs voorbij gaan. Met name multitasking vind ik nog steeds onhandig op de iPad. (geen elegante oplossing, jailbreak oplossingen zoals multiflow werken nog fijner imho) en notifications.
Widgets vind ik alleen maar druk en overbodig, zou ik niet op mn homescreen willen hebben, misschien ergens anders, maar over het algemeen heb ik die dingen nooit intensief gebruikt (op desktop) en op een smartphone nooit gewild.
Tablet zit daar tussenin, betwijfel of het wel zoveel nut heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 00:20 ]
Je moet je zo niet aangevallen voelen, is voor niets nodig. Ik mag toch wel stellen waarom ik vind dat het iOS niet aan mijn wensen voldoet? Of is dat ook al verboden? De hoofdreden dat hier geen Apple product (lees: iPhone, iPod, iPad) binnenkomt ligt trouwens niet bij iOS, wel bij iTunes. En natuurlijk gewoon het feit dat je geld moet uitgeven aan een product waar Apple dan nog eens gaat over beslissen wat je er mee mag en wat niet. Dat stoort me vooral.Exirion schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:04:
[...]
Prima, dan koop jij lekker een tablet van een concurrent waar je hele avonden kunt friemelen en freubelen om alles precies naar je wens in te stellen en te stylen. Andere mensen willen gewoon wat browsen, infotainment en af en toe een mailtje of documentje typen. Functioneel en sober is voor de massa goed genoeg.
Verwijderd
Crossposten is niet toegestaan op GoT. Je vraag in 1 topic stellen is écht genoeg.
[ Voor 85% gewijzigd door Whieee op 04-03-2011 16:53 ]
Heeft Apple al ergens bevestigd dat de iPad2 op 25maart in Nederland te koop is?
Ik zag tijdens de Engadget live blog wel een foto voorbij komen waar Nederland bij stond maar nu zie ik op 9to5mac het volgende.
On March 25th, those in the bolded area below get theirs.

Nu lijkt het er dus op dat Apple gaat kiezen voor een 3 fase launch.
11maart in de VS
25maart in een aantal extra landen en daarna pas in de rest van de wereld (nu nog zonder datum)
Ik zag tijdens de Engadget live blog wel een foto voorbij komen waar Nederland bij stond maar nu zie ik op 9to5mac het volgende.

11maart in de VS
25maart in een aantal extra landen en daarna pas in de rest van de wereld (nu nog zonder datum)
Hij is te vinden als podcast in iTunes, zoek op Apple Keynote en je zult hem vinden. Ik ben hem aan 't downloaden.monnick schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:10:
Kan ik ergens de hele video van de persconferentie nog eens rustig bekijken?
Nice hij staat er idd nu bij. Zo gelijk nog even terug kijken.Scott schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:24:
[...]
Hij is te vinden als podcast in iTunes, zoek op Apple Keynote en je zult hem vinden. Ik ben hem aan 't downloaden.
Precies. Dit is wat een aantal mensen hier niet inzien. Als je de tablet doodsimpel houdt verkoop je er miljoenen - als alles volledig configureerbaar en zeer uitgebreid is dan verkoop je er slechts een paar duizend, want de meeste mensen kunnen er gewoon niet mee overweg. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat Microsoft nooit tablets van de grond heeft weten te krijgen - het was allemaal te moeilijk, naast dat de hardware nog niet geavanceerd genoeg was, vooral niet om een soort van lite windows te draaien.Exirion schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:04:
[...]
Prima, dan koop jij lekker een tablet van een concurrent waar je hele avonden kunt friemelen en freubelen om alles precies naar je wens in te stellen en te stylen. Andere mensen willen gewoon wat browsen, infotainment en af en toe een mailtje of documentje typen. Functioneel en sober is voor de massa goed genoeg.
Eenvoud is het grote thema en als het je niet bevalt, zul je je heil ergens anders moeten zoeken. Je bent dan wel in minderheid.
[ Voor 20% gewijzigd door Xeanor op 03-03-2011 00:30 ]
Hoezo genaait, je hebt 1 maand geleden iets gekocht wat je de prijs klaarblijkelijk waard vond, anders had je hem helemaal niet gekocht. er komt altijd wel iets nieuws aan, kan je blijven wachten op de ipad 10 want die heeft ongetwijfeld een quadruple laserbeam processor met quadSLI 1TB videogeheugen. voor dezelfde prijs!1!11!!Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:23:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om (via Apple) je Ipad 1 in te ruilen voor een Ipad 2 (met evt. bijbetaling)? Ik las namelijk geruchten vanuit de US dat dit mogelijk zou zijn voor Ipads gekocht na 1-10-10.
Ik ben zelf net sinds 1 maand bezitter van de Ipad en ben erg tevreden met het apparaat, maar voel me nu toch wel een stukje ge***** nu al 1 maand later de Ipad 2 uitkomt voor exact dezelfde prijs!!
Verwijderd
Gewoon 25 Maart. Check je bronnen.Donstil schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:23:
Heeft Apple al ergens bevestigd dat de iPad2 op 25maart in Nederland te koop is?
[afbeelding]
11maart in de VS
http://www.apple.com/pr/library/2011/03/02ipad.html << een echte bron (Apple Press Release)iPad 2 will be available in Australia, Austria, Belgium, Canada, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Luxembourg, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland and the UK on March 25;
Windows en Office zijn/waren nou ook niet bepaald gebruiksvriendelijk in vergelijking met de Mac. Toch hebben de meeste mensen allemaal Windows thuis. Gebruiksvriendelijkheid hoeft dus niet het criterium te zijn.Precies. Dit is wat een aantal mensen hier niet inzien. Als je de tablet doodsimpel houdt verkoop je er miljoenen - als alles volledig configureerbaar en zeer uitgebreid is dan verkoop je er slechts een paar duizend, want de meeste mensen kunnen er gewoon niet mee overweg. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat Microsoft nooit tablets van de grond heeft weten te krijgen - het was allemaal te moeilijk, naast dat de hardware nog niet geavanceerd genoeg was, vooral niet om een soort van lite windows te draaien.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 00:32 ]
Verwijderd
Je moet het wel in perspectief zien, vriend. Het scheelt exact 1 maand en dan wordt het volgende product vrijgegeven. Bovendien daalt de Ipad 1 ineens 130 euro in nieuwwaarde. Genaaid dus, logisch?!thijszor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:28:
[...]
Hoezo genaait, je hebt 1 maand geleden iets gekocht wat je de prijs klaarblijkelijk waard vond, anders had je hem helemaal niet gekocht. er komt altijd wel iets nieuws aan, kan je blijven wachten op de ipad 10 want die heeft ongetwijfeld een quadruple laserbeam processor met quadSLI 1TB videogeheugen. voor dezelfde prijs!1!11!!
Anyway, ik heb graag reacties van mensen die mij een antwoord kunnen geven. Geen whizzkid opmerkingen als die van jou waar ik en niemand verder iets mee opschiet.
Verwijderd
Als je een beetje het nieuws in de gaten hebt gehouden dan wist je dat in het voorjaar een nieuwe iPad 2 zou komen. Net zo goed als dat je ook wel weet dat rond juni de iPhone 5 komt.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:32:
[...]
Je moet het wel in perspectief zien, vriend. Het scheelt exact 1 maand en dan wordt het volgende product vrijgegeven.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 00:37 ]
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:12:
[...]
Klopt. Apple is eerst van start gegaan met het idee van revolutionair nieuwe computer: de tablet (pc); iPad. Maar dat idee is dus in de koelkast gezet en toen is eerst de iPhone ontwikkeld: met als OS bij launch iPhone OS. En je kunt er niet om heen dat ze dat natuurlijk (Apple kennende) helemaal getweaked hebben voor de iPhone. Maar eigenlijk gaat het allemaal nog verder terug naar de MessagePad (PDA). De Honeycomb UI is echt vanaf de grond voor tablets ontwikkeld; en dat is bij iOS gezien de mix met de iPhone (en de in de koelkast gezette iPad toen) niet helemaal 100% zo dat de iPad UI helemaal opnieuw is gemaakt. Maakt verder niet uit though. Allebei werken fijn imho.
*knip*
Trollen is niet nodig en niet gewenst
[ Voor 6% gewijzigd door Whieee op 04-03-2011 16:55 ]
Verwijderd
Mjah, true...heb ik dus niet gedaan. Althans...niet dat soort nieuwsVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:36:
[...]
Als je een beetje het nieuws in de gaten hebt gehouden dan wist je dan in het voorjaar een nieuwe iPad 2 zou komen.
Bij Apple is het totaalplaatje ontzettend goed. De looks en het materiaal klopt (mooi, stevig, etc.). Tijdens de release lopen ze qua hardware voor op de concurrentie. Gedurende de looptijd is dat misschien minder, maar de meeste Apple gebruikers kopen gelijk na de aankondiging. Sowieso heb je bij Apple niet elke twee weken aankondigingen van tig nichemodellen zoals bij andere fabrikanten. Dan heb je het softwarematige gedeelte en ook dat is specifiek voor de hardware gemaakt, merk je in alles. En als laatste de ondersteuning en de App Store, iets wat veel mensen vergeten. Er zitten dan wel restricties op; de kwaliteit is daardoor wel hoog en vanwege de populariteit komt alles als eerste voor de App Store uit. Al met al is het totaalplaatje ontzettend goed en kun je niet om Apple heen.
Veel tweakers lijken alleen te kijken naar één van die specifieke punten. Als ze de hardware aanwijzen dan is de performance gezien de prijs niet goed, want er is iets snellers voor minder te koop. Punt is dat veel Apple kopers dat totaal niet boeit. Zij kopen het om het totaalplaatje dat klopt, werkt alles vloeiend en wel. De meeste (incl. ondergetekende) weten niet eens de kloksnelheid van de CPU. Feit is dat zoomen op een webpagina bij een iPhone zeer lekker gaat en andere telefoons (ongetwijfeld veel sneller en dus beter) dat nog steeds ruk doen.
Zo ook met software... het is fijn dat het meer kan, maar wil de gebruiker dat? Linux kan ook meer nerdy dingen, maar in dagelijks gebruik heeft het niet mijn voorkeur omdat het meer gericht is op techneuten. Bij Windows en OS X is er meer (of beter nog: anders) over de user interface nagedacht. Het is vooral leuk voor mensen die graag hobbyen of het uit principe gebruiken. Het is alleen jammer dat ze die principes gelijk op andere projecteren en het systeem van Apple daarom afdoen als iets slechts. Waarbij de grootste zeurders vergeten dat een van hun favoriete argumenten 'Flash' ook een gesloten plugin (los van het SWF formaat dat gedeeltelijk open is) is waarbij je afhankelijk bent van Adobe. Er zijn 115 miljoen iPhone's en iPad's verkocht, dus klaarblijkelijk boeit het die mensen niet dat er geen Flash op zit. Net als het overgrote deel van de webdevelopers die het liever vandaag als morgen zien verdwijnen.
Sommige mensen kijken er ook naar met hele andere (verkeerde) verwachtingen. Zo blijf ik mij verbazen dat sommige personen graag een desktop OS op een tablet willen. Het apparaat is een toevoeging in de huiskamer of voor onderweg, geen volledige vervanger van je laptop. Je gebruikt het om te browsen, mail te lezen, wat magazines of boeken te lezen en natuurlijk de apps die ervoor zijn. Ze zullen het wel steeds breder trekken, maar dat heet blijven innoveren.
Vergeet ik nog even iTunes... wat is het probleem daarmee? Het is niet het meest logische programma en als mediaplayer ben ik er ook niet blij mee, maar het deel wat je nodig hebt voor je iPhone/iPad is vrij minimaal. Ik sluit m'n i-spul aan en hij synct op de achtergrond (zie het venster niet eens). Dat syncen is geloof ik alleen m'n persoonlijke adresboek omdat de rest via Exchange gaat. Gebruik het verder alleen als ik er muziek opsleep of bij een firmware update. Je kunt het voor meer dingen gebruiken, maar dat hoeft niet. Wat maakt de ervaring van anderen zo rampzalig dan? Het drag-en-droppen van muziekbestanden naar iTunes in plaats van een verkenner/finder mapje? I don't get it.
Om toch even ontopic te reageren: mooi apparaat die iPad 2. Maar als iPad 1 gebruiker geen reden om te upgraden
Veel tweakers lijken alleen te kijken naar één van die specifieke punten. Als ze de hardware aanwijzen dan is de performance gezien de prijs niet goed, want er is iets snellers voor minder te koop. Punt is dat veel Apple kopers dat totaal niet boeit. Zij kopen het om het totaalplaatje dat klopt, werkt alles vloeiend en wel. De meeste (incl. ondergetekende) weten niet eens de kloksnelheid van de CPU. Feit is dat zoomen op een webpagina bij een iPhone zeer lekker gaat en andere telefoons (ongetwijfeld veel sneller en dus beter) dat nog steeds ruk doen.
Zo ook met software... het is fijn dat het meer kan, maar wil de gebruiker dat? Linux kan ook meer nerdy dingen, maar in dagelijks gebruik heeft het niet mijn voorkeur omdat het meer gericht is op techneuten. Bij Windows en OS X is er meer (of beter nog: anders) over de user interface nagedacht. Het is vooral leuk voor mensen die graag hobbyen of het uit principe gebruiken. Het is alleen jammer dat ze die principes gelijk op andere projecteren en het systeem van Apple daarom afdoen als iets slechts. Waarbij de grootste zeurders vergeten dat een van hun favoriete argumenten 'Flash' ook een gesloten plugin (los van het SWF formaat dat gedeeltelijk open is) is waarbij je afhankelijk bent van Adobe. Er zijn 115 miljoen iPhone's en iPad's verkocht, dus klaarblijkelijk boeit het die mensen niet dat er geen Flash op zit. Net als het overgrote deel van de webdevelopers die het liever vandaag als morgen zien verdwijnen.
Sommige mensen kijken er ook naar met hele andere (verkeerde) verwachtingen. Zo blijf ik mij verbazen dat sommige personen graag een desktop OS op een tablet willen. Het apparaat is een toevoeging in de huiskamer of voor onderweg, geen volledige vervanger van je laptop. Je gebruikt het om te browsen, mail te lezen, wat magazines of boeken te lezen en natuurlijk de apps die ervoor zijn. Ze zullen het wel steeds breder trekken, maar dat heet blijven innoveren.
Vergeet ik nog even iTunes... wat is het probleem daarmee? Het is niet het meest logische programma en als mediaplayer ben ik er ook niet blij mee, maar het deel wat je nodig hebt voor je iPhone/iPad is vrij minimaal. Ik sluit m'n i-spul aan en hij synct op de achtergrond (zie het venster niet eens). Dat syncen is geloof ik alleen m'n persoonlijke adresboek omdat de rest via Exchange gaat. Gebruik het verder alleen als ik er muziek opsleep of bij een firmware update. Je kunt het voor meer dingen gebruiken, maar dat hoeft niet. Wat maakt de ervaring van anderen zo rampzalig dan? Het drag-en-droppen van muziekbestanden naar iTunes in plaats van een verkenner/finder mapje? I don't get it.
Om toch even ontopic te reageren: mooi apparaat die iPad 2. Maar als iPad 1 gebruiker geen reden om te upgraden
2 jaar? De iPad is pas sinds 3 april 2010 in de US op de markt.Twylight schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:36:
[...]
Nou de wereld wacht met smart tot dat OS uit komt. 2 jaar na de iPad 1
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Dat je in het Apple Talk subforum zit verandert niets aan het algemeen beleid van GoT. Er wordt niet getrolled, en anti-Android trolls zijn ook in dit topic niet nodig en dus ongewenst.
[ Voor 46% gewijzigd door Whieee op 04-03-2011 16:58 ]
Verwijderd
hij loopt alleen maar te flamen joh, ondanks de modbreak van Hoedje...gewoon niet op ingaan en netjes ontopic en netjes blijven reagerenOsxy schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:39:
[...]
2 jaar? De iPad is pas sinds 3 april 2010 in de US op de markt.
Verwijderd
Het allerbelangrijkste is of de iPad 2 deze website nu volledig kan vertonen, dat kan de iPad 1 namelijk niet:
http://gigapica.geenstijl...s_in_strange_clothes.html
Als de iPad 2 dat kan, dan is die het geld waard. Anders wacht ik op de iPad 3. of 4.
Als de iPad 2 dat kan, dan is die het geld waard. Anders wacht ik op de iPad 3. of 4.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Hier nog een filmpje van de Camera App. Echt super vet en je ziet gewoon hoe super snel ie is =)
Ooh dat is voor mij even nieuw. Nooit geweten dat bepaalde factoren konden afhangen van Gigapica.geenstijl.nlVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:41:
Het allerbelangrijkste is of de iPad 2 deze website nu volledig kan vertonen, dat kan de iPad 1 namelijk niet:
(zoals nu bv "het geld waard")
Press release had ik idd niet gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:29:
[...]
Gewoon 25 Maart. Check je bronnen.
[...]
http://www.apple.com/pr/library/2011/03/02ipad.html << een echte bron (Apple Press Release)
[...]
Windows en Office zijn/waren nou ook niet bepaald gebruiksvriendelijk in vergelijking met de Mac. Toch hebben de meeste mensen allemaal Windows thuis. Gebruiksvriendelijkheid hoeft dus niet het criterium te zijn.
Ooh, ik dacht een mod-break op mijn post ergens. Denk al.
Als je last hebt van Android trolls, maak dan een TR aan. Zelf ook gaan trollen gaat echt niets oplossen.
[ Voor 42% gewijzigd door Whieee op 04-03-2011 17:01 ]
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dOZDhsYGnTA]
Hij is wat mager, maar ik vind hem er verder best wel gezond uit zien !
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 00:49 ]
Hoeveel intern geheugen heeft de ipad2?
Dat is de bottleneck voor de ipad1 om gigapica weer te geven. te weinig geheugen.
Dat is de bottleneck voor de ipad1 om gigapica weer te geven. te weinig geheugen.
Het is niet zo dat in het Apple gedeelte alleen geflamed mag worden over androids en vice versa. Dus negeer dat soort dingen gewoon ipv er telkens op te reageren en net zo hard terug te gaan flamen onder het mom van 'Ja maar hij begon meester'!'Twylight schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:46:
[...]
Ooh, ik dacht een mod-break op mijn post ergens. Denk al.
Ik ben het gewoon spuug zat dat we hier in het APPLE forum, niet normaal kunnen discussiëren over een nieuw product zonder dat we ons weer moeten verdedigen tegen Android soldatenwij worden altijd neergezet als fanboys, maar het zijn vrijwel ALTIJD de Windows, Android of whatever fans die over Apple lopen te zeiken. Het enige wat mensen die Apple tof vinden doen is zichzelf verdedigen
Donder gewoon lekker op naar jullie Android forum en ga hier niet lopen kwallen.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Is nog niet bekend.Daan00 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:49:
Hoeveel intern geheugen heeft de ipad2?
Toen hij "Gezond" was zag hij er ook al ongezond uit. Vind hem er nu idd niet ongezonder uit zien dan normaal.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:49:
[video]
(je ziet al jaren aan steve dat hij niet 100% gezond is)
Edit: Hij droeg geen sportschoenen btw

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 03-03-2011 00:59 ]
Ik wil gewoon mijn device kunnen aansluiten op eender welke pc (waar eender welk besturingssysteem op draait), om er zo muziek, foto's, video's, .. op te kunnen zetten. Ik wil niet vasthangen aan bepaalde software of een library. En als mijn vriendin haar device aansluit aan één van die pc's, dat het programma niet moeilijk begint te doen over één of andere library die niet aanwezig is op de pc.[b][message=35623275,noline]Vergeet ik nog even iTunes... wat is het probleem daarmee? Het is niet het meest logische programma en als mediaplayer ben ik er ook niet blij mee, maar het deel wat je nodig hebt voor je iPhone/iPad is vrij minimaal. Ik sluit m'n i-spul aan en hij synct op de achtergrond (zie het venster niet eens). Dat syncen is geloof ik alleen m'n persoonlijke adresboek omdat de rest via Exchange gaat. Gebruik het verder alleen als ik er muziek opsleep of bij een firmware update. Je kunt het voor meer dingen gebruiken, maar dat hoeft niet. Wat maakt de ervaring van anderen zo rampzalig dan? Het drag-en-droppen van muziekbestanden naar iTunes in plaats van een verkenner/finder mapje? I don't get it.
Dat is al uit beste troll.Twylight schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:40:
[...]
En het duurt nog wel ff voordat jullie "Honneycomb" uit is
Verwijderd
Dit is geen gewone gigapica. Dit is de Victoria Secret Gigapica...[message=,noline]Donstil schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 00:46[/message]:
[...]
Ooh dat is voor mij even nieuw. Nooit geweten dat bepaalde factoren konden afhangen van Gigapica.geenstijl.nl
(zoals nu bv "het geld waard")
On a more serious side, het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat mijn iPad van 800 euro niet in staat is om een website met 25 fotos te laden, omdat er te weinig geheugen in zit. Shame on you, Steve!

Das ook het grote probleem van de ipad. Daarom heb je ook checkers bij snel scrollen in de browser. Heeft niets met videosnelheid te maken maar alles met geheugen en dat apple ervoor kiest om je screen voor te cachen om hem snappy te maken (oke het geeft geen screenlag, maar als t geheugen vol is heb je wel pech).Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:02:
[...]
Dit is geen gewone gigapica. Dit is de Victoria Secret Gigapica...
On a more serious side, het is natuurlijk te belachelijk voor woorden dat mijn iPad van 800 euro niet in staat is om een website met 25 fotos te laden, omdat er te weinig geheugen in zit. Shame on you, Steve!
Toen ik mijn ipad voor t eerst in gebruik nam kon ik got niet eens fatsoenlijk gebruiken omdat ik mijn profiel op 100 posts per pagina had staan..
Ik vrees alleen dat dit in ipad 2 niet opgelost is (want zo werkt ios nou eenmaal) maar alleen iets meer gecamoufleerd wordt doordat de cpu sneller is.
Verwijderd
Net vrouwtje lief omgekregen. Ik mag mijn ipad 1 (4 maandjes oud) verpatsen en een eensgelijk model (16 gb wifi) ipad 2 halen. (400 euro hier in azie is nog steeds een boel geld)
Mijn motivatie is het gewicht. Ik ben super blij met me ipad 1 maar neem hem niet overal mee naar toe omdat het gewicht gek genoeg toch best hoog ligt.
Daarnaast lees ik heel veel op de ipad en een lichtere en dunnere versie zou alleen maar plezieriger lezen.
Dingen zoals improved processor + gpu zal mijn een worst wezen want spelletjes spelen doe ik niet op de ipad en ik ben snel tevreden als ik een film of een serie kijk op de ipad.
Ik hoop echter wel dat het geluid wat beter is op de ipad 2. als ik namelijk het volume helemaal open zet dan voel ik de speaker door de behuizing trillen en het geluid is vrij matig. Ik moet altijd mijn hand over de speaker leggen om het geluid naar mijn oren te geleiden.
Ik hoop echter wel dat de ipad 2 net zo zuinig dan niet zuiniger zal zijn dan de ipad 1 in energie verbruik.
*Blij als een klein kind. Ipad is btw de enigste gadget dat mij tegenwoordig nog echt intresseerd. Ik kan niet wachten tot de dag aanbreekt dat de ipad 3 of 4 een complete mini mac replacement is. Lijkt me heerlijk ala laptop. Een extern scherm + tobo en mischien een muis + een DAS/NAS voor storage. + mobieler dan een laptop.
Mijn motivatie is het gewicht. Ik ben super blij met me ipad 1 maar neem hem niet overal mee naar toe omdat het gewicht gek genoeg toch best hoog ligt.
Daarnaast lees ik heel veel op de ipad en een lichtere en dunnere versie zou alleen maar plezieriger lezen.
Dingen zoals improved processor + gpu zal mijn een worst wezen want spelletjes spelen doe ik niet op de ipad en ik ben snel tevreden als ik een film of een serie kijk op de ipad.
Ik hoop echter wel dat het geluid wat beter is op de ipad 2. als ik namelijk het volume helemaal open zet dan voel ik de speaker door de behuizing trillen en het geluid is vrij matig. Ik moet altijd mijn hand over de speaker leggen om het geluid naar mijn oren te geleiden.
Ik hoop echter wel dat de ipad 2 net zo zuinig dan niet zuiniger zal zijn dan de ipad 1 in energie verbruik.
*Blij als een klein kind. Ipad is btw de enigste gadget dat mij tegenwoordig nog echt intresseerd. Ik kan niet wachten tot de dag aanbreekt dat de ipad 3 of 4 een complete mini mac replacement is. Lijkt me heerlijk ala laptop. Een extern scherm + tobo en mischien een muis + een DAS/NAS voor storage. + mobieler dan een laptop.
Gelukkig wel ja. Ik heb jaren met een HP iPaq (hoe ironisch) zitten klooien omdat ik een instant-on handheld device voor het simpele computerwerk een uitkomst vind. Daarna naar de iPod touch gekeken omdat windowS mobile toch wat te beperkt was en ik genoeg had van het pennetje, maar ik vond het scherm te klein. En zie daar: een klein jaar later werd mijn wens voor een Touch met een groot scherm verhoord.caoim schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 23:59:
Mja, ik blijf het nog steeds een grote iPod Touch vinden.
Off-topic: mijn dochter ontdekte gisteren dat je een banaan kunt gebruiken als stylus op de iPad.
Made my dayVistajevski schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:05:
[...]
Off-topic: mijn dochter ontdekte gisteren dat je een banaan kunt gebruiken als stylus op de iPad.
Verwijderd
Hetzelfde geldt voor The Big Picture. Safari Mobile heeft een 7MB limiet voor images. Er zijn wat trucs maar die zijn suboptimaal (Html 5 canvas).MarcoC schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:48:
Gigapica is wel een goede stresstest.
En ja, ik vind dat echt uberslecht. Ik betwijfel overigens of dit samenhangt met die 256MB geheugen.
Voor een onvoelbare 11% minder gewicht een nieuwe kopen?Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 06:38:

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hooguit ja. Is gewoon de adviesprijs nu.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:08:
Zal de iPad 1 ook bij de Media Markt voor 379,- komen te liggen?
Verwijderd
Fijn dat jij de ipad 2 al in je handen hebt gehad en hebt kunnen constanteren dat het een onvoelbare verandering is.Exirion schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:03:
[...]
Voor een onvoelbare 11% minder gewicht een nieuwe kopen?
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 08:17 ]
Verwijderd
Ik overweeg toch ook wel om deze te kopen. Hetgeen ik wou was een Facetime camera en een iets zwaardere CPU(toekomstgericht dan). Jammer van de hdmi out, ik had het liever allemaal via de dockconnector gezien maarja..
Overigens vind ik die cover overzalig!
Overigens vind ik die cover overzalig!
Gewicht is een vrij universeel gegevenVerwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:12:
[...]
Fijn dat jij de ipad 2 al in je handen hebt gehad en hebt kunnen constanteren dat het een onvoelbare verandering is.
Ja, nogal
Apple event 2011 (apple.com)
of
Apple event 2011 (youtube.com)
of
Apple event 2011 (youtube.com)
[ Voor 35% gewijzigd door GerritGekke op 03-03-2011 10:13 ]
Inderdaad 11% minder in gewicht is niet zoveel. Hij is vooral veel dunner, maar niet meteen veel lichter.Exirion schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:03:
[...]
Voor een onvoelbare 11% minder gewicht een nieuwe kopen?
PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean
dat gaat toch ook via de dockconnector? Net als momenteel de Camera Connection Kit.[b][message=35623852,noline]Jammer van de hdmi out, ik had het liever allemaal via de dockconnector gezien maarja..
Bedacht me net, maar geen idee of dit uberhaupt mogelijk is
maar komt ie:
zou het mogelijk zijn om op je iPhone 4 (3G verbinding) een WiFi hotspot te maken en vervolgens met de iPhone zelf verbinding te maken zodat ik onderweg ook kan facetimen zonder WiFi?
zou het mogelijk zijn om op je iPhone 4 (3G verbinding) een WiFi hotspot te maken en vervolgens met de iPhone zelf verbinding te maken zodat ik onderweg ook kan facetimen zonder WiFi?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Nee, maar met twee iphones kan dat prima.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat kan toch met 3G unrestrictor, d.m.v. jailbreak.Licko schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:22:
Bedacht me net, maar geen idee of dit uberhaupt mogelijk ismaar komt ie:
wil (voorlopig) geen jailbreak. Heb nog niet eens een iPadJackson6 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:49:
[...]
Dat kan toch met 3G unrestrictor, d.m.v. jailbreak.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
volgens reviewers zoals engadget wel. En die proberen toch redelijk objectief ernaar te kijken.TheKillingBean schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:12:
[...]
Inderdaad 11% minder in gewicht is niet zoveel. Hij is vooral veel dunner, maar niet meteen veel lichter.
Ze schreven dat ze bij de 1e ipad de neiging hadden om hun arm te ondersteunen (lees: te laten leunen op de tafel) en dat ze dat gevoel niet bij de nieuwe hadden. Dat icm dat hij lichter is lijkt hij een stuk portabeler en meer magazine like dan booklike.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ik zou zeggen neem een product met soortgelijke vorm en gewicht en probeer het zelf.. Ik vond het verschil in eerste instantie best groot, maar wanneer je ze naast elkaar houdt lijkt het weer mee te vallen.
Ik denk dan dat de eerste instantie het belangrijkste is, omdat je niet zo vaak met 2 tablets aan het werken bent..
Ik vond het verschil best goed merkbaar.
Ik denk dan dat de eerste instantie het belangrijkste is, omdat je niet zo vaak met 2 tablets aan het werken bent..
Ik vond het verschil best goed merkbaar.
Lukt wel vanaf IOS 4.3 zonder Jailbreak op de iPhone 4.Licko schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:22:
Bedacht me net, maar geen idee of dit uberhaupt mogelijk ismaar komt ie:
Dus als je een Iphone 4 hebt is het mijns inziens ook niet nodig om de 3G versie van de iPad te nemen. Zo vermijd je dat je 2 data-abo's moet nemen...
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
dus de iPhone 4 kan verbinding maken met de hotspot die hij zelf verzorgd?MTBS schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:18:
[...]
Lukt wel vanaf IOS 4.3 zonder Jailbreak op de iPhone 4.
Dus als je een Iphone 4 hebt is het mijns inziens ook niet nodig om de 3G versie van de iPad te nemen. Zo vermijd je dat je 2 data-abo's moet nemen...
Nope.Licko schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:45:
[...]
dus de iPhone 4 kan verbinding maken met de hotspot die hij zelf verzorgd?
Mea culpa, verkeerd begrepen... Ik bedoelde dat je met de iPad vanaf IOS 4.3 gebruik kan maken van de hotspot van iPhone 4 (iets wat tot nu toe niet kon zonder jailbreak).Licko schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:45:
[...]
dus de iPhone 4 kan verbinding maken met de hotspot die hij zelf verzorgd?
Iphone die van z'n eigen hotspot gebruikt maak, zal wel nie mogelijk zijn (?).
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Correct en correctMTBS schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:52:
[...]
Mea culpa, verkeerd begrepen... Ik bedoelde dat je met de iPad vanaf IOS 4.3 gebruik kan maken van de hotspot van iPhone 4 (iets wat tot nu toe niet kon zonder jailbreak).
Iphone die van z'n eigen hotspot gebruikt maak, zal wel nie mogelijk zijn (?).
Nou ja niet helemaal volgens mij.
Ook moet de provider waarvan je gebruikmaakt de functionaliteit ondersteunen. T-Mobile liet echter onlangs al weten dat het geen plannen heeft om de abonnementsvoorwaarden op korte termijn te gaan wijzigen....
ehhhh..HOI
De zintuigen zijn niet zo objectiefgeerttttt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:58:
volgens reviewers zoals engadget wel. En die proberen toch redelijk objectief ernaar te kijken.
Ik ben het helemaal eens met mensen die het meer een evolutie dan een revolutie vinden, maar ik moet zeggen dat ik er nu zeker toch eentje ga halen. Ik heb me vorig jaar ingehouden, maar dat is nu voorbij.
Vooral de nieuwe proc ben ik enthousiast over; dat biedt weer mogelijkheden voor meer grafische pracht in games in de komende tijd.
Vooral de nieuwe proc ben ik enthousiast over; dat biedt weer mogelijkheden voor meer grafische pracht in games in de komende tijd.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Nee, want die heeft de benodigde magneetjes niet.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Sorry hoor maar de reviewers van engadget objectief? Als ik al hun verhalen zo gelezen heb over de ipad lijkt het wel een reclame campagne. Vooral deze vergelijking vond ik wel wat apart. http://www.engadget.com/2...d-vs-blackberry-playbook/ iemand anders noemde het daar in de comments en ik moest hem wel gelijk geven. Er staan alleen maar dingen in die de Ipad2 heeft. Er had bijvoorbeeld nog bij kunnen staan:geerttttt schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:58:
[...]
volgens reviewers zoals engadget wel. En die proberen toch redelijk objectief ernaar te kijken.
Ze schreven dat ze bij de 1e ipad de neiging hadden om hun arm te ondersteunen (lees: te laten leunen op de tafel) en dat ze dat gevoel niet bij de nieuwe hadden. Dat icm dat hij lichter is lijkt hij een stuk portabeler en meer magazine like dan booklike.
- HDMI
- usb
- vermoedelijke geheugen ipad2
- eigenschappen van de beeldschermen van de andere tablets
- PPI
- flash
- apps
- games
- agps
- UPnP/DLNA
- A2DP
- sd slot
- speciale mogelijkheden(connectie van de palm pre en de hp touchpad bijvoorbeeld)
- vermoedelijke prijs en er zullen nog wel wat dingen zijn.
Edit:
(Dit is geen opsomming van wat de ipad2 niet heeft, maar een opsomming van wat er nog in het lijstje van vergelijkingen had kunnen staan op engadget)
[ Voor 5% gewijzigd door walletje-w op 03-03-2011 15:03 . Reden: Reden van het lijstje toegevoegd/duidelijker gemaakt. ]
Ja en Nee. Hij past waarschijnlijk wel, maar leunt wat verder achterover tegen het steuntje aan, waardoor hij in principe schuin op de dock-connector staat.Appo schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:33:
Past de iPad 2 in de Ipad 1 keyboard dock?
Wat mij opviel is dat er voor de iPad twee wel een nieuw dock is ontworpen, maar geen nieuw keyboard-dock. Verder kan ik als APR-medewerker zeggen dat keybord-docks al 2 maanden niet meer uitgeleverd worden, dus ik vermoed dat deze gewoon EOL is...
Het was nu ook niet de meest nuttige accessoire.. een wireless keyboard icm een goede case werkt imho veel prettiger...
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Uhh.. de case heeft toch de magneetjes. De iPad is gewoon aluminium.CyBeR schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:48:
Nee, want die heeft de benodigde magneetjes niet.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Aluminium is niet magnetisch en wordt niet aangetrokken door magnetenRivanov schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:30:
Uhh.. de case heeft toch de magneetjes. De iPad is gewoon aluminium.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 16:32 ]
Er zitten magneetjes in de iPad (3 stuks) zodat hij direct op exact de goede plek zit. Twee magneetjes om de case vast te houden aan de zijkant. 1 aan de rechterkant om te registreren dat de case open gaat en om hem op z'n plek te houden. In het filmpje op ipadplanet.nl wordt het vrij goed uitgelegd door een Apple-medewerker.Rivanov schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:30:
[...]
Uhh.. de case heeft toch de magneetjes. De iPad is gewoon aluminium.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Misschien een stomme vraag, maar heeft de wifi editie ook gps, of is dit alleen bij de 3g?
En zo ja, werkt deze wat deftig op de ipad 1?
Ik weet dat de 3g a-gps heeft, maar dit is toch alleen maar om snel een fix te hebben niet?
En zo ja, werkt deze wat deftig op de ipad 1?
Ik weet dat de 3g a-gps heeft, maar dit is toch alleen maar om snel een fix te hebben niet?
Alleen 3G heeft GPS.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is dit wel zo? Wat me namelijk opviel dat het verschil tussen Wifi en 3G met de vorige iets van 40? gram ofzo was, en met de nieuwe nog maar 3 gram. Dus ikzelf dacht, zit er nu al iets bij in wat er eerst niet bij in zat?Rivanov schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:38:
Alleen 3G heeft GPS.
Bedankt voor je uitgebreide antwoordRobbieB schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:21:
[...]
Ja en Nee. Hij past waarschijnlijk wel, maar leunt wat verder achterover tegen het steuntje aan, waardoor hij in principe schuin op de dock-connector staat.
Wat mij opviel is dat er voor de iPad twee wel een nieuw dock is ontworpen, maar geen nieuw keyboard-dock. Verder kan ik als APR-medewerker zeggen dat keybord-docks al 2 maanden niet meer uitgeleverd worden, dus ik vermoed dat deze gewoon EOL is...
Het was nu ook niet de meest nuttige accessoire.. een wireless keyboard icm een goede case werkt imho veel prettiger...
Er is een speciale ervoor gemaakt voor de iPad 2 als je interesse hebt nog.
http://store.apple.com/us/product/MC940ZM/A?cid=OAS-EMEA-AFF
Ben zelf aan het twijfelen tussen wit of zwart wat is jullie oordeel over wit

[ Voor 12% gewijzigd door DannyBevers op 04-03-2011 00:35 ]
Ik twijfel ook enorm tussen de kleur. Wel weet ik dat ik een grijze of babyblauwe smartcover wil. Maar als MM weer een lancering om 8.00 heeft zorg ik dat ik er 7.30 sta kan ik als een van de eerste naar binnen, vorig jaar mij MM Den Haag lieten ze steeds groepjes van 15 naar binnen. Ik zat bij de tweede groep. Ik denk dat ik in de winkel pas beslis welke kleur iPad 2 ik neem omdat ik van die foto's niet echt veel wijzer word. Ik wil eigelijk de witte, omdat ik dat zwarte wat ik nu heb wel eens wil afwisselen maar toch vind ik zwart er beter uitzien i.c.m. de achterkant van de iPad 2. Maarja die beslissing zal voor mij dus waarschijnlijk pas vallen als ik ze in real life zie wanneer ik de winkel in "ren".DannyBevers schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:34:
[...]
Ben zelf aan het twijfelen tussen wit of zwart wat is jullie oordeel over wit?
Ah lekker om zo'n stukje te typen op een iPad
Ben aan het nadenken over een iPad 2, ik kwam een Vodafone abbo tegen met onbeperkt internet voor 30 euro (na 5 maanden 50 euro). Dit abonnement beloofd een maximum snelheid van 28,8Mbps download, kan de iPad 2 dit aan of ligt de maximum snelheid lager?
Verwijderd
De witte heeft een witte achterkant? Ik vind zwart in combi met zilver echt niet mooi. Ik vind de iPhone 4 met bumper dan ook wel te doen, maar zou nooit een Touch willen vanwege de silveren achterkant.DannyBevers schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:34:
[...]
Ben zelf aan het twijfelen tussen wit of zwart wat is jullie oordeel over wit?
De witte heeft dit gelukkig niet. Ik ga voor de witte
De witte heeft dezelfde achterkant als de zwarte, ik dacht eerst ook, hee is die wit op de achterkant? Maar dat blijkt dus niet zo te zijn voor zo ver ik weet.
Verwijderd
Die smartcover lijkt mij echt niet fijn, het beschermt je achterkant niet. Daarom neig ik meer naar de std hoes die nu ook voor de ipad 1 beschikbaar is. Iemand enig idee of dit past?
Ik denk dat ik voor zwart gaat. Wit heeft idd ook een grijze achterkant. Niet echt een mooie combinatie vind ik.
Op de officiele website van Apple zie je het heel goed en duidelijk, http://www.apple.com/nl/ipad/
Ik denk dat ik voor zwart gaat. Wit heeft idd ook een grijze achterkant. Niet echt een mooie combinatie vind ik.
Op de officiele website van Apple zie je het heel goed en duidelijk, http://www.apple.com/nl/ipad/
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 10:26 ]
De iPad 2 is dunner. Dus dat gaat niet werken.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:24:
Die smartcover lijkt mij echt niet fijn, het beschermt je achterkant niet. Daarom neig ik meer naar de std hoes die nu ook voor de ipad 1 beschikbaar is. Iemand enig idee of dit past?
Verwijderd
Hopelijk komen ze dan met een nieuwe versie ervan, want die smartcover gaat echt niet werken voor mij.jip_86 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:15:
[...]
De iPad 2 is dunner. Dus dat gaat niet werken.
heeft iemand een link waar ik hem kan reserveren? heb tot nu toe alleen via maccity de optie gevonden, of is dit onnodig denken jullie?
Het is eventueel ook mogelijk om bij de a-mac te reserveren. Heb ik even nagevraagd wilde zelf ook doen moet je de volgende gegevens via contact sturen:serdadu schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:45:
heeft iemand een link waar ik hem kan reserveren? heb tot nu toe alleen via maccity de optie gevonden, of is dit onnodig denken jullie?
- e-mail adres
- telefoon nummer
- aangeven welk model je wilt
Dit topic is gesloten.