'dnt' = 'do not track' en Microsoft is niet vrouwelijk.mrmali schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:52:
[...]
Daarnaast ook nog:
Als de handmatige instelmogelijkheid wordt gekozen, dan is dnt uit te schakelen.
Zal natuurlijk dat moeten zijn.
nieuws: Google start nieuwe tests autonome auto's na 300.000km-mijlpaal
300.000km is niet 300.000 miles
Het gaat hier toch echt om miles in de Google bron.
= 482.803 kilometers (bijna 500.000km dus)
300.000km is niet 300.000 miles
Het gaat hier toch echt om miles in de Google bron.
= 482.803 kilometers (bijna 500.000km dus)
nieuws: Kwart Vodafone-klanten met 14,4Mbps-abo haalt 4Mbps
Er zit een spel fout in het onderstreepte gedeelte
Er zit een spel fout in het onderstreepte gedeelte
Vodafafone -> VodafoneEen kwart van de Vodafone-klanten met een abonnement met 14,4Mbps of hoger als maximumsnelheid, haalt een reële snelheid van 4Mbps of hoger. Dat blijkt uit cijfers van Vodafafone, die de provider voortaan meldt aan gebruikers.
nieuws: Sharp tekent licentiedeal met Microsoft voor gebruik exFat
Licentideals = licentiedealsExFat wordt momenteel al gebruikt door onder andere Panasonic, Sony en Canon, die daarvoor ook licentideals met Microsoft sloten.
[ Voor 33% gewijzigd door Mike2k op 08-08-2012 10:28 ]
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
nieuws: Ex-lead designer van Battlefield 3 stapt over naar Starbreeze
Battlefield 3 kwam eind 2011 op de markt, in oktober 2011, niet 2010Hij was bij de Zweedse studio lead designer van Battlefield 3, de shooter die eind 2010 op de markt kwam.
nieuws: Ministerie: alleen commerciële websites vallen onder cookiewet
Eerste regel:
Eerste regel:
De rijksoverheid verschilt met de OPTA van mening over de invulling van het zog{+e}heten cookieverbod.
nieuws: Toshiba introduceert vier series harde schijven
Dat zou volgens mij "sata-600" moeten zijnen voorzien van een sata-500-interface en 64MB buffergeheugen.
Opvolger HTC One X [...]
Uncategorized. Het is dan wel een *ander* foutje maar om der nou een heel nieuw topic voor te openen..
Uncategorized. Het is dan wel een *ander* foutje maar om der nou een heel nieuw topic voor te openen..
[ Voor 21% gewijzigd door Fid3lity op 08-08-2012 14:53 ]
Opvolger HTC One X met 1,7GHz-quadcore komt wellicht in oktober: De preciese naam --> de precieze naam
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
nieuws: Kinderarbeid ingezet bij assemblage Samsung-producten:
China Labor Watch heeft ontdekt dat een fabrikant die voor Samsung producten in elkaar zet, gebruikmaakt van kinderarbeid. De mensenrechtenorganisatie claimt dat bij een undercoveroperatie ten minste zeven werknemers onder de zestien waren.
Deze woorden moeten gescheiden worden?
China Labor Watch heeft ontdekt dat een fabrikant die voor Samsung producten in elkaar zet, gebruikmaakt van kinderarbeid. De mensenrechtenorganisatie claimt dat bij een undercoveroperatie ten minste zeven werknemers onder de zestien waren.
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.
Neen.mrtnptrs schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:45:
nieuws: Kinderarbeid ingezet bij assemblage Samsung-producten:
Nog eentje in hetzelfde artikel: HTC rustte de originele One X uit met een Tegra 3, oftewel er mist een tCLB schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 15:21:
Opvolger HTC One X met 1,7GHz-quadcore komt wellicht in oktober:
De preciese naam --> de precieze naam
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
In nieuws: Kinderarbeid ingezet bij assemblage Samsung-producten :
Laatste alinea: "Zowel Apple als Foxconn beloofde de werkomstandigheden te verbeteren."
"Beloofde" moet meervoud zijn, dus "beloofden".
Laatste alinea: "Zowel Apple als Foxconn beloofde de werkomstandigheden te verbeteren."
"Beloofde" moet meervoud zijn, dus "beloofden".
Volgens mij niet, omdat hier de voorkeur uitgaat naar de enkelvoudsvorm. Zie http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/949
Abort Retry Fail?
nieuws: Kinderarbeid ingezet bij assemblage Samsung-producten
"...China Labor Watch denk echter dat op andere afdelingen..." -> "...China Labor Watch denkt echter dat op andere afdelingen..."
"...China Labor Watch denk echter dat op andere afdelingen..." -> "...China Labor Watch denkt echter dat op andere afdelingen..."
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Te snel, op de vroege ochtend nog wel
[ Voor 92% gewijzigd door Iryl op 09-08-2012 08:12 . Reden: al aangepast in artikel ]
Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl
Google integreert mailbox in zoekresultaten
Begin derde alinea:
Dezelfde zin:
Einde vijfde alinea:
En hoewel ik meende te zien dat iemand deze net gemeld had, zie ik hem nou niet meer:
Laatste regel:
Begin derde alinea:
...om...De mogelijkheid op e-mails mee te nemen in zoekopdrachten...
Dezelfde zin:
De komma tussen 'zoekopdrachten' en 'is' is overbodig.De mogelijkheid op e-mails mee te nemen in zoekopdrachten, is vooralsnog niet voor alle gebruikers beschikbaar.
Einde vijfde alinea:
Tussen 'landen' en 'de' moet een komma om de bijzin af te sluiten....maar vanaf deze week kunnen ook gebruikers in andere, Engelstalige landen de functionaliteit gebruiken.
En hoewel ik meende te zien dat iemand deze net gemeld had, zie ik hem nou niet meer:
Laatste regel:
Bezitters...Bezittesr van apparaten met iOS 4.2 of hoger kunnen er binnenkort mee aan de slag, belooft de zoekgigant.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Samsung Galaxy Tab 2 7.0 Conclusie
Einde eerste alinea:
Einde eerste alinea:
...wilt...Als je bovendien 3g-ondersteuning in je 7"-tablet wil hebben, zijn er...
Er is geen sprake van een bijzin, dus hoeft er ook geen komma bij.enigmafan schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:19:
Tussen 'landen' en 'de' moet een komma om de bijzin af te sluiten.
Er is niets mis met 'je wil'.enigmafan schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:31:
Samsung Galaxy Tab 2 7.0 Conclusie
Einde eerste alinea:
[...]
...wilt...
De rest is verbeterd. Thx!
Een wát voor naam? Ik weet dat het woord bestaat, maar wat probeert de auteur hier te zeggen? Gelijkluidend? Gelijkluidend met wat?Een nieuw virus slaat toe bij Nederlandse organisaties, gemeenten en bedrijven. Het virus, dat momenteel nog niet over een eensluidende naam beschikt, versleutelt documenten en maakt ze daarmee feitelijk onbruikbaar.
Of ligt dit aan mijn beperkte kennis van het Nederlands?
[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 09-08-2012 11:13 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Eeh. Het is tochDelpozo schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 08:58:
[...]
Er is geen sprake van een bijzin, dus hoeft er ook geen komma bij.
[...]
Er is niets mis met 'je wil'.
De rest is verbeterd. Thx!
- Ik wil
- Jij wilt
Het is wel:
- Wil jij
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/willen
http://leestrainer.nl/Leerlijn%20werkwoorden/je.htm
Of word ik nu gek?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
reviews: Achter de schermen: displays in smartphones
maar geruchten willen dat er nog altijd problemen bij de productie van tsic-schemren zijn
Eensluidend heeft idd meer met inhoud dan met vorm te maken. AangepastCloud schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:12:
Of ligt dit aan mijn beperkte kennis van het Nederlands?
UhmCreepy schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:33:
Of word ik nu gek?
Kijk hier maar ff: bij "je" in de betekenis van "men" is "wil" een geaccepteerde vorm. Volgende keer zal ik er speciaal voor jou een t'tje achter plakken, in deze zin vind ik dat eigenlijk geen verbetering
...done
[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 09-08-2012 12:48 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
reviews: Achter de schermen: displays in smartphones`
Zesde alinea, vierde regel mist volgens mij een woord. Geen idee wat er moet staan.De pixels worden dus een voor een voorzien van de gewenste waarde, die ze met een minicondensatortje of *hier moet iets* vasthouden
nieuws: Vluchten KLM vertraagd door computerstoring - update 3
Voorkomen -> Voor komen. Voorkomen is preventie. Zie ook http://www.encyclo.nl/begrip/voorkomenDe it-problemen zijn opgelost, laat KLM weten via Twitter. Vertragingen kunnen echter nog steeds voorkomen.
De webpagina waar je naar linkt, is het echter niet met je eens. Zie betekenis 2. Overigens heeft de actualiteit het probleem inmiddels achterhaald.CptChaos schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:55:
nieuws: Vluchten KLM vertraagd door computerstoring - update 3
[...]
Voorkomen -> Voor komen. Voorkomen is preventie. Zie ook http://www.encyclo.nl/begrip/voorkomen
De rest is gefikst.
nieuws: Dienst biedt over-the-air-updates van custom-Android-roms
Krom geformuleerd, het lijkt nu terug te slaan op de gebruiker. Ik zou er het volgende van maken:Wie gebruik wil maken van de dienst, hoeft zich alleen maar te registreren en kan vervolgens een downloadlink en changelog beschikbaar stellen.
Wie gebruik wil maken van de dienst, hoeft zich alleen maar te registreren en er kan vervolgens een downloadlink en changelog beschikbaar gesteld worden.
reviews: Achter de schermen: displays in smartphones
''zouden er voor een scherm met 1080x720 pixels in totaal 921.600 circuits nodig zijn'' --> 1280
''zouden er voor een scherm met 1080x720 pixels in totaal 921.600 circuits nodig zijn'' --> 1280
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 09-08-2012 23:00 ]
nieuws: FTC geeft Google recordboete om privacy:
De zoekgigant staat sinds een rel over het privacybeleid van zijn ter ziele gegane sociale netwerk Buzz over verscherpt toezicht van de FTC. Geruchten dat de FTC Google een boete zou opleggen, deden al even de ronde.
Moet dit niet ''onder'' zijn?
Google zegt te hebben willen controleren of gebruikers waren ingelogd op Google+, zodat kon worden bepaald of de +1-knop op advertenties zichtbaar moest zijn. Normaliter kan dat niet in Safari's browser, vanwege de strengere privacy-instellingen. Daarom gebruikt Google een loophole. Volgens de zoekgigant was het niet de bedoeling dat gebruikers daardoor konden worden gevolgd.
Moet dit woord dan ook niet in de verleden tijd staan? Of doet Google dit nog steeds?
De zoekgigant staat sinds een rel over het privacybeleid van zijn ter ziele gegane sociale netwerk Buzz over verscherpt toezicht van de FTC. Geruchten dat de FTC Google een boete zou opleggen, deden al even de ronde.
Moet dit niet ''onder'' zijn?
Google zegt te hebben willen controleren of gebruikers waren ingelogd op Google+, zodat kon worden bepaald of de +1-knop op advertenties zichtbaar moest zijn. Normaliter kan dat niet in Safari's browser, vanwege de strengere privacy-instellingen. Daarom gebruikt Google een loophole. Volgens de zoekgigant was het niet de bedoeling dat gebruikers daardoor konden worden gevolgd.
Moet dit woord dan ook niet in de verleden tijd staan? Of doet Google dit nog steeds?
[ Voor 37% gewijzigd door mrtnptrs op 09-08-2012 19:57 . Reden: Nog een fout + schoonheidsfout verbeterd ]
Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.
reviews: OCZ's Vertex 4: de terugkeer van Indilinx
Dit is een van de weinige foutje uit het artikel.Dit is een van de goedkoopste drive uit te test
Verstuurd vanaf mijn Computer®
IFPI en Interpol gaven opdracht tot offline halen Demonoid
De zin loopt niet... moet zijn: "bij ColoCall offline te laten halen" of iets dergelijks...Uiteindelijk zou Interpol de Oekraïense politie hebben verzocht de servers bij ColoCall offline heeft laten halen
nieuws: Inbraak op Amerkaanse servers Battle.net
De titel: amerkaanse moet natuurlijk Amerikaanse zijn
De titel: amerkaanse moet natuurlijk Amerikaanse zijn
Klein foutje.
nieuws: Inbraak op Amerikaanse servers Battle.net
nieuws: Inbraak op Amerikaanse servers Battle.net
Volgens Morhaime is het gat in de beveiliging van Battle.net inmiddels gedicht en probeert het te inbrekers op te sporen.
Ik zie dat het al is aangepast. Volgens mij was echter de eerste interpretatie juist; gebruikers (de ontwikkelaars van custom-roms) stellen zelf een link en changelog beschikbaar. Het is even wachten tot de auteur terug is om definitief uitsluitsel te geven.martin149 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:42:
nieuws: Dienst biedt over-the-air-updates van custom-Android-roms
[...]
Krom geformuleerd, het lijkt nu terug te slaan op de gebruiker. Ik zou er het volgende van maken:
[...]
De rest is gerepareerd.
Nog een paar foutjes in nieuws: Inbraak op Amerikaanse servers Battle.net
In het hele artikel wordt het woord 'buitgemaakt' (4 keer) als twee woorden geschreven. 'buitmaken' is één woord, dus 'buitgemaakt' in plaats van 'buit gemaakt'.
In het hele artikel wordt het woord 'buitgemaakt' (4 keer) als twee woorden geschreven. 'buitmaken' is één woord, dus 'buitgemaakt' in plaats van 'buit gemaakt'.
Het woord 'het' hoort hier volgens mij niet. Op andere plaatsen in het artikel wordt ook over Battle.net gesproken zonder lidwoord.Directeur Mike Morhaime heeft een boodschap geplaatst op de website van Blizzard om uit te leggen dat er is ingebroken op de Noord-Amerilkaanse servers van het Battle.net.
'melding' is enkelvoud, 'die waren' is meervoud, daar klopt iets iets.In mei was er ook al melding van een inbraak bij Battle.net. Die waren volgens de studio vals.
Het Groene Boekje kent het woord 'buitmaken' niet.Q00101100 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:34:
Nog een paar foutjes in nieuws: Inbraak op Amerikaanse servers Battle.net
Beide zijn gefikst.Het woord 'het' hoort hier volgens mij niet. Op andere plaatsen in het artikel wordt ook over Battle.net gesproken zonder lidwoord.
[...]
'melding' is enkelvoud, 'die waren' is meervoud, daar klopt iets iets.
Als jullie dat als leidraad gebruiken, prima. Maar Van Dale en Wiktionary kennen hem wel.Delpozo schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:15:
Het Groene Boekje kent het woord 'buitmaken' niet.
Nu ik hier toch type, de spellingscontrole van Chrome kent hem ook. Die van Word overigens ook.
Daarmee zijn beide schrijfwijzen dus verdedigbaar. Overigens denk ik dat het Groene Boekje hierin wat achterloopt en neem ik mij voor om 'buitmaken' en afgeleiden bij volgende gelegenheden aaneen te schrijvenQ00101100 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
Als jullie dat als leidraad gebruiken, prima. Maar Van Dale en Wiktionary kennen hem wel.
Nu ik hier toch type, de spellingscontrole van Chrome kent hem ook. Die van Word overigens ook.
Arctic kondigt [...]
Dat zouden we toch niet meer zo doen?Die eigenschappen hebben wel een prijs; de Accelero Hybrid 7970 kost 180 dollar, omgerekend ongeveer 146 euro.
nieuws: 'Productie oled-tv-panelen 8 tot 10 keer duurder dan lcd'
Laatste zin: "een dichtheid van maar liefst 500ppi."
Laatste zin: "een dichtheid van maar liefst 500ppi."
plan: Win bètakey voor WoW: Mists of Pandaria - Update:
Alle keys zijn inmiddels vergeven. We wensen de geukigge winnaars veel plezier!
Oke, dat zijn rare winnaars!?
Alle keys zijn inmiddels vergeven. We wensen de geukigge winnaars veel plezier!
Oke, dat zijn rare winnaars!?
nieuws: 'Leica kondigt M10-meetzoekercamera aan in september'
Aanvankelijk dacht fotograaf Huff dat, afgaande op een ontvangen uitnodiging, de Leica M10 al op 10 mei aangekondigd zou worden.
Fixelated!
Ik ben helemaal geen stagiair
Dan hoop ik maar dat je nou wel gelukkig bent
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
nieuws: Blizzard wijzigt moeilijkheid en onpopulaire skills in Diablo III
In single player wordt het verschil in hitpoints tussen monsters op normal- en elite-niveau verkleint.
->
In single player wordt het verschil in hitpoints tussen monsters op normal- en elite-niveau verkleind.
In single player wordt het verschil in hitpoints tussen monsters op normal- en elite-niveau verkleint.
->
In single player wordt het verschil in hitpoints tussen monsters op normal- en elite-niveau verkleind.
Pwnd
nieuws: Truc maakt alle software gratis in applicatiewinkels Apple
"In de video is te zien dat er bij software welliswaar een prijs staat vermeld"
Weliswaar is met één L.
"In de video is te zien dat er bij software welliswaar een prijs staat vermeld"
Weliswaar is met één L.
nieuws: Truc maakt alle software gratis in applicatiewinkels Apple
'...hoe hij betaalde applicaties uit de Mac App Store gratis download.'
Moet zijn hij 'downloadT' (stam + t)
'...hoe hij betaalde applicaties uit de Mac App Store gratis download.'
Moet zijn hij 'downloadT' (stam + t)
- Wetenschappers simuleren tast met kunsthuid
Vierde alinea, tweede zin:bewerkstelligd - Astronomen maken grootste 3d-map ooit van het heelal
Eerste alinea, derde zin:
(twee keer)sterrenstelsel
–––
Tweede alinea, derde zin:
Dit moet waarschijnlijk „meer lokaties van sterrenstelsels” of „de lokaties van meer sterrenstelsels” zijn.meer de lokaties van meer sterrenstelsels
reviews: LG LM670S: schone schijn
"De overgangen tussen donkere en lichte gebieden gaan nu niet meer gepaard gaat met grijze waas,"
onder de eerste zwart/wit blok foto
"De overgangen tussen donkere en lichte gebieden gaan nu niet meer gepaard gaat met grijze waas,"
onder de eerste zwart/wit blok foto
ja, daag.
nieuws: Astronomen maken grootste 3d-map ooit van het heelal
"Astronomen maken grootste 3d-map ooit van het heelal"
Moet zijn:
"Astronomen maken grootste 3d-kaart ooit van het heelal"
"Astronomen maken grootste 3d-map ooit van het heelal"
Moet zijn:
"Astronomen maken grootste 3d-kaart ooit van het heelal"
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Volgens mij zijn die termen in deze context gewoon uitwisselbaar.
volgens De Vandale niet...RoD schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:23:
Volgens mij zijn die termen in deze context gewoon uitwisselbaar.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Je hebt gelijk, ik pas het toch maar even aan.
nieuws: UPC begint met omruilen van Cisco-mediaboxen
moet zijnOok Ziggo-abonnees gebruiken de Cisco 8485-decoders, maar ook hier zou een bepaalde batch voor problemen zorgen.
Ook Ziggo-abonnees gebruiken de Cisco 8485-decoders en ook hier zou een bepaalde batch voor problemen zorgen.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
plan: Development-round-up - Iteratie #20
mist -> ontbreekt.Het belangrijkste wat hier nog in mist is het forum.
Nederlandse bankgegevens gevonden op 'masterserver' Dorifel-virus
Laatste alinea, eerste zin:
Laatste alinea, eerste zin:
het Dorifel-virus [...] dit is geschreven
Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack
nieuws: Piratenpartij: alle colleges opnemen en online plaatsen
Vierde alinea, eerste zin:
Vierde alinea, eerste zin:
Vrije licentie of wordt hier iets anders bedoeld?Als de onderwijsinstellingen weigeren om vrijwillig de opnames online te zetten op basis van een vrij licentie, dan wil de partij een wetsvoorstel indienen.
Ook die typo is gerepareerd.
Abort Retry Fail?
"Motorola maaktE de afgelopen jaren veel verlies."
nieuws: Google-dochter Motorola gaat minder smartphones uitbrengen
Edit: of is dit geen typo? Nu begin ik te twijfelen.
nieuws: Google-dochter Motorola gaat minder smartphones uitbrengen
Edit: of is dit geen typo? Nu begin ik te twijfelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Swelson op 13-08-2012 10:25 ]
Advertentievrije Twitter-variant haalt ruim 600.000 dollar op
Begin vierde alinea:
En volgens mij is de komma tussen 'geven' en 'moesten' overbodig.
Begin vierde alinea:
...tot...Gebruikers die geld wilden geven, moesten op zijn minst 50 dollar betalen, waarbij een gebruiker een jaar lang toegang to de dienst krijgt...
En volgens mij is de komma tussen 'geven' en 'moesten' overbodig.
Whutnieuws: Demonoid-domeinen staan te koop na takedown:
Sindsdien zijn er reeds 28 anonieme boden gedaan op de drie domeinen.
www.google.nl/search?q=meervoud+bod
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
nieuws: ING: impact Dorifel-virus bleef beperkt tot tientallen klanten - update
Niet echt een apart topic waardig: het titel van het topic spreekt over het Dorifel virus, in de aangehaalde tekst is het malware. Lijkt me verstandiger het overal een virus te noemen, doet overige media ook gewoon.
Mist het een en ander; offline gehaald zijn, die zijn gebruikt voor...Maandagochtend bleek dat op verzoek van de Nederlandse overheid domeinnamen offline gehaald die zijn gebruikt voor de verspreiding van de Dorifel-malware.
Niet echt een apart topic waardig: het titel van het topic spreekt over het Dorifel virus, in de aangehaalde tekst is het malware. Lijkt me verstandiger het overal een virus te noemen, doet overige media ook gewoon.
nieuws: Demonoid-domeinen staan te koop na takedown
Woordje kan wel weg.De Oekraïnse hostingaanbieder ColoCall kreeg vorige week bezoek van de lokale politie die in opdracht van Interpol en de belangenorganisatie van de muziekindustrie IFPI en alle servers van de torrenttracker uit de lucht haalde.
In nieuws: Demonoid-domeinen staan te koop na takedown komt het woord boden voor, kennelijk bedoeld als meervoud van bod. Hier kan m.i. het beste een woord als biedingen gebruikt worden. Zie o.a. http://www.standaard.be/a...artikelid=DST11032003_101
nieuws: Onderzoekers 'printen' 100.000dpi-kleurenafbeelding zonder inkt
3e alinea:
3e alinea:
geconstrueerdeDe pixels van de speciaal gecontrueerde afbeelding...
https://tweakers.net/nieu...voor-16-duizend-euro.html
wat een gekke titel
ofwel: 16'000, 16 000, 16000
ofwel: zestienduizend
maar nu: 16 duizend?
wat een gekke titel
ofwel: 16'000, 16 000, 16000
ofwel: zestienduizend
maar nu: 16 duizend?
if it's worth doing, it's worth overdoing - Adam Savage
In:
reviews: Preview: Dota 2
Staat de volgende tekst:
Staat:
Staat de volgende tekst:
Verderop in hetzelfde artikel:Over de rollen is binnen het spel helemaal geen info te vinden, daarvoor moet je uitwijken naar de website van het spel wel.
Staat:
De http link heeft tevens dezelfde tikfout als boven- en onder mij wordt beschreven!Meer en betere uitleg en meer en betere oefenmogelijkheden zouden veel goed doen.
[ Voor 38% gewijzigd door Bassmaniac op 13-08-2012 13:44 . Reden: extra tikfout gevonden ]
Aangepast, dankjewel.mae-t.net schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:49:
In nieuws: Demonoid-domeinen staan te koop na takedown komt het woord boden voor, kennelijk bedoeld als meervoud van bod. Hier kan m.i. het beste een woord als biedingen gebruikt worden. Zie o.a. http://www.standaard.be/a...artikelid=DST11032003_101
nieuws: Devkit voor next-gen Xbox op eBay verkocht voor ruim 20.000 dollar
Derde alinea staat 'development kit' cursief. Heeft dat een reden? Daarbij wordt al 2 keer eerder de afkorting devkit gebruikt.
Derde alinea staat 'development kit' cursief. Heeft dat een reden? Daarbij wordt al 2 keer eerder de afkorting devkit gebruikt.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
nieuws: Providers willen eigen notificatie-service voor apps opzetten
De push-server zou kunnen dienen als vervanging van de notificatie-servers van Google, Apple en Microsoft, zou blijkt uit een niet-openbaar document van de GSM Association, een koepelorganisatie van providers.
"zo", of geheel weglaten
De push-server zou kunnen dienen als vervanging van de notificatie-servers van Google, Apple en Microsoft, zou blijkt uit een niet-openbaar document van de GSM Association, een koepelorganisatie van providers.
"zo", of geheel weglaten
[ Voor 1% gewijzigd door wezzley op 13-08-2012 15:49 . Reden: bold/italic/underlined :) ]
nieuws: Kim Dotcom wil nog dit jaar 'marktverstorende' muziekdienst starten
Ik ben er niet geheel zeker van maar moet:
"Megaupload-richter" niet "Megaupload-oprichter" zijn?
Ik ben er niet geheel zeker van maar moet:
"Megaupload-richter" niet "Megaupload-oprichter" zijn?
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
All fixed where needed.
Abort Retry Fail?
Niet helemaal naar mijn idee.Dimitri R schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:47:
All fixed where needed.
Hier is het opeens malware, maar de titel zegt (net als andere media) dat het een virus is. Beetje krom als je het mij vraagt.Maandagochtend bleek dat op verzoek van de Nederlandse overheid domeinnamen offline zijn gehaald die zijn gebruikt voor de verspreiding van de Dorifel-malware.
nieuws: ING: impact Dorifel-virus bleef beperkt tot tientallen klanten - update is de URL.
Wat mij betreft zijn virussen een vorm van malware. Als je het daar niet mee eens bent: apart topic pls, want dit is een inhoudelijk probleem en dat weet jij ook best
[ Voor 24% gewijzigd door Rataplan op 14-08-2012 01:22 ]
In de tekst komt vaak een "vervoeging/verbastering" van het Engelse woord hero voor. Misschien voor de taalpuristen om uit te zoeken maar is het meervoud van hero nou:
heroes
hero's
helden
?
In de tekst komt vaak een "vervoeging/verbastering" van het Engelse woord hero voor. Misschien voor de taalpuristen om uit te zoeken maar is het meervoud van hero nou:
heroes
hero's
helden
?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dat heet een verbuiging en in het Nederlands luidt die 'hero's'. Ik ga eens even kijken waar dat allemaal is misgegaan 
edit:
Nergens dus [ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 14-08-2012 10:09 ]
reviews: GC: Call of Duty - Black Ops II multiplayer
is -> zijn.Dat verandert niet met Call of Duty: Black Ops II. Hoewel er best een aantal noemenswaardige vernieuwingen en veranderingen is...
nieuws: Gedupeerde World Online-beleggers ontvangen schadevergoeding
Verder geven jullie als bron de Volkskrant aan, terwijl de Volkskrant zelf al aangeeft dat hun bron het AD is. Mijns inziens is de bron dus het AD. Zie deze link waar het artikel van de volkskrant integraal van is overgenomen.
Deze 12.000 gedupeerden werden vertegenwoordigd door de VEB. Aangezien er in het artikel nog niet eerder verwezen is naar de '12.000 van de VEB', is het woordje 'de' niet alleen overbodig, maar ook feitelijk onjuist omdat er in totaal (veel) meer dan 12.000 gedupeerden waren.... een schikking waarbij 110 miljoen over de 12.000 gedupeerden zou worden verdeeld.
Verder geven jullie als bron de Volkskrant aan, terwijl de Volkskrant zelf al aangeeft dat hun bron het AD is. Mijns inziens is de bron dus het AD. Zie deze link waar het artikel van de volkskrant integraal van is overgenomen.
[ Voor 42% gewijzigd door tes_shavon op 14-08-2012 12:24 ]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
Lees eerst de topicstart!
Wat we niet in dit topic willen zien:
- inhoudelijke fouten,
- suggesties voor een andere stijl of een alternatieve manier van schrijven,
- fouten in teksten die niet van de redactie komen (alle statische teksten, bijvoorbeeld op het inlogscherm, indexpagina van de Pricewatch, etc.), en
- meldingen waar discussie over mogelijk is.